Muita odottajia joilla raskaus on alkuvaiheessa?

zonna

Haluaisin vaihtaa tuntemuksia ja kokemuksia muilta joilla raskaus on alkuvaiheessa. Sillä odotan esikoistani ja olen aivan kokematon näiden asioiden kanssa :)
Itselläni vasta rv 4 6

22

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Heippa,

Mulla olisi omien laskelmien mukaan menossa rv 6 2 ja esikoista odotellaan meillekin. Ensimmäinen neuvola vasta 13.7.2011.

• mindeli85

Heips!

Minä myös ilmoittaudun mukaan. Esikoista odotetaan, ja nyt ois menossa 5 2, LA 28.2., jos laskelmat menny oikein. Eka neuvola tiedossa 14.7.

• Kirsikka-92

Minäkin!!! Kävin tänään varhaisultrassa yksityisellä ja siellä näkyi pikkuinen 6mm kokoinen alkio sydämmen sykkiminen näkyi myös, viikkoja 6 3 ja eka neuvola olis 14.7. ja esikoinen siis myös tulossa. vähän ollu yökötys oloa mut ei ole tarvinut oksennella vielä ainakaan :)

• =*=*=

Meillekin odotetaan esikoista, menossa 7 5. Kävin jo varhaisultrassa yksityisellä ja nähtiin alkio ja sykkivä sydän :). Eka neuvola on 5.7. Millainen vointi teillä muilla on ollut? Minulla on aivan järkyttävä ympärivuorokautinen pahoinvointi sekä väsymys, voisin nukkua 14 tuntia/vrk ihan helposti!

• zonna

Mulla on pahoinvointia ollu aika paljon ja si menkkamaista kivun tunnetta mahassa ja si maha ollu Ihan sekasin.. mulla eka neuvola vasta 3.8 kauheen pitkän ajan joutuu odottaa.. haluaisin tietää jo aiemmin et kaikki on hyvin..

• .....

Meillä tosiaan LA 21.2, sikäli kun laskuihin on luottaminen. Lähes tulkoon oireetonta on ollut mulla tähän mennessä, paitsi tissit hieman kipeät ja muutamina aamuina ollut huonoa oloa ja tänä aamuna pahin pahoinvointi, kun meinasin antaa ylen työmatkalla bussissa. Minkä ikäisiä te muut olette ja mistä päin Suomea?

• mansku11

Täällä ollaan kanssa alkumetreillä rv5 1, LA 29.2., karkauspäivä ;) Toista odotan.Tähän mennessä on ollut oireina vain pientä etomista mutta tänään lensi oksennus aamupalan jälkeen. Jos perinteisesti menee ni eka kolmannes on aika kenkkua oloa... Mutta kyllähän sen kestää jos kaikki vaan hyvin menee! Varhaisultraan tekisi kyllä mieli mutta yritän vielä malttaa pari vkoa.
      Onnea uusille odottajille ja jaksamista vaan kaikille pahoinvoinnin/väsymyksen kanssa painiville!

• zonna

Oon 19.. kohta 20 ja asun vaasassa

• Kirsikka-92

Mäkin 19, täytän helmikuun alussa 20 ja asun kotkassa.

• azaliini

Ilmoittaudun mukaan! Eilen plussasin kolmella eri testillä, mutta edelleen hyvin epäuskoisena suhtaudun koko asiaan; ensi viikolle varaan ajan oikein verikokeelle :)

Olen 22-vuotias ja esikoinen olisi nyt kai sitten tulossa tännekin, netin lasketun ajan laskureilla LA olisi 12.3. ja nyt olisi siis menossa vasta rv 4 1.

Oireita, joista kuvittelin olevani raskaana, oli jo viikko sitten (ilmeisestikin kiinnittymisoireita); alavatsaa vihloi etenkin vasemmalta ja välillä melkoisen lujaakin ja parin päivän ajan olin huonovointinen. Kiinnittymisvuotoa ei ollut, mutta valkovuotoa kyllä runsaasti. Toiveet jo hiipuivat, kun nyt kuluneen viikon olen ollut täysin oireeton, mutta kun eilen menkat sitten eivät alkaneetkaan, vaikka yleensä olen kierroltani erittäin täsmällinen (kierto ollut jo vuosia 28pv), teinpä sitten testit ja plussaahan sieltä napsahti. Olen ollut jo pari päivää aivan varma, että ne menkat ovat alkamassa ihan juuri, kun nyt jo kolmatta päivää aivan menkkamaiset oireet (kipua alavatsassa), mutta testin tein siksi, että minulla yleensä on aina alkanut ensin vähäinen vuoto ja sitten vasta kivut ja kunnon menkat.

Vaikka tämä ei nyt vielä aivan sataprosenttisen varmaa olekaan ja näin alussa ollaan vielä kovin epävarmalla pohjalla muutenkin, olemme mieheni kanssa jo aivan onnemme kukkuloilla

• zonna1

Mulla on niiin samanlaisia tuntemuksia kun sulla :) joko ajan tunne että menkat alkaa.
        JA mä kans tein 3 testiä ja kaikki näytti mut vieläkin jotenkin epätodellinen olo.

• azaliini
        zonna1 kirjoitti:

Mulla on niiin samanlaisia tuntemuksia kun sulla :) joko ajan tunne että menkat alkaa.
        JA mä kans tein 3 testiä ja kaikki näytti mut vieläkin jotenkin epätodellinen olo.

Kiva kuulla, etten ole ainoa :) Sain tosiaan kolme selvää plussaa perjantaina ja tänään ajattelin vielä tehdä meidän työpaikan raskaustestin (olen labrassa töissä), kun epäilen hieman niiden laatua. Sieltä tuli HYVIN HAALEA plussa, taitavat olla aika halpaa laatua nämä meidän testit.....samainen testi nimittäin näytti vielä torstaina täysin negatiivista. Verikokeelle menen tänään, mutta menen kyllä omaan terveyskeskukseen enkä teekään sitä testiä täällä, niinkuin ensin suunnittelin ;)

• hippii hippii

Mulle saa kirjoitella muut äidit ja tulevat äidit. Itse olen kolmatta odottava, raskaus vasta ihan alussa. Minulla tyttäret 6.v. ja 1,5.v.
      [email protected]

• Blutta

Te, jotka olette käyneet varhaisultrassa yksityisellä; minkälaista hintaa olette pulittaneet, ja millä viikoilla varhaisultraan pääsee aikaisintaan? =)

• =*=*=

Meillä tämä raskaus on saanut alkunsa hormonihoidon avulla Väestöliitossa, joten kävimme varhaisultrassa siellä omalla lapsettomuuslääkärillämme. Maksoi 129e. Varhaisultrassa olimme 7 2, nyt menossa 8 0.

• IceCrystal-90

kannattaa mennä vau.fi :n foorumille, siellä mahtaa enemmän poppoota käydä kuin täällä ^^

• azaliini

Eilen se sitten alkoi, ensimmäiset selvästi tunnistettavat raskausoireet meinaan. Tänään rv 4 4 ja eilisestä lähtien aikaisempaa selvästi voimakkaampia menkkamaisia kipuja alavatsassa (kohta vaihtelee). Selkä (etenkin alaselkä) on myös ollut kumartumiskelvoton eilisestä asti ja tänään jalkeilla ollessa alkaa heti ympäristö pyöriä ja on pakko istahtaa.

Pelästyin eilen noita voimistuneita mahakipuja, mutta koska tulevat ja menevät aaltoillen ja netistä luin, että ovat normaaleja, en niistä enää viitsi olla huolissani :) Lähinnä olen iloinen siitä, että jotain oireita on jo, tuntuu olo todellisemmalta :)

• joshyvinkäy

Edellispäivänä tehdyt kaksi testiä näytti plussaa, toinen testeistä oli cb:n viikkonäytöllinen.. en sitten tiedä kuinka luotettavia ne ovat, mutta 3 se näytti, eli rv olisi lääkärin laskentatavan mukaan vähintäänkin yli viisi.. harmittaa, kun ei ole tarkkaa muistikuvaa viimeisistä kuukautisista.. no, kyllähän se tarkka aikakin myöhemmin selviää.

Jotenkin vaikea kuvitella, että siellä todellakin on jotain tapahtumassa, koska mitään "oireita" ei varsinaisesti ole.. no, kuukautiset oli reilusti myöhässä (2-3vk), siitä syystä testit teinkin.. ja rintoja aristi ja kivisti... viimeiset pari päivää on alavatsaa nipistellyt.. ei siis pahoinvointia jne. Epäilyttää, samalla pelottaa.

Soittelin paikkakunnan neuvolalle ja kerroin tilanteen... ensimmäinen aika olisi vasta 17.8.. huh huh kui pitkä aika, mutta tuleehan se sieltä. Harmittaa hirveästi, kun en aikoinani opetellut tarkkaavaiseksi kuukautisten kanssa.. olisi helpompi tietää kuinka pitkälle edennyt..

Ja onnittelut muillekin plussan saaneille! :D

• äiti25.

Täällä menossa rv 6 4 oman laskuni mukaan, eka neuvolakäynti heinäkuun viimeisellä viikolla (rv 9) :) Raskauslaskurin mukaan laskettuaika karkauspäivänä 29.2.2012! Esikoinen nyt reilu 8 kk.

• zonna

Itelläni nyt kans Rv 6 1 ja kovasti odottelen et ois eka neuvola.. mut kamalan pitkän ajan joutuu odottaa :/ vasta elokuun 3 pv tosiaan aika -.-'

• =*=*=

Minulla on nyt 9 0, eli 10. viikko lähti juuri käyntiin. Neuvola oli viime viikolla ja nyt odottelen ultraa joka on vähän yli 2 viikon päästä. Ensimmäinen neuvolakokemus oli erittäin positiivinen, meille sattui mukava terkkari ja muutenkin sain hyvää tietoa ja palvelua. Pahoinvointi jatkuu edelleen, aamuisin aika ok olo, mutta illat ovat kamalia. Turvotus on aivan järkyttävää iltaisin, vatsa on kuin pallo ja kipeä. Miten teillä muilla, onko turvotusta, mitä sille voisi tehdä? Olen yrittänyt liikkua ja juoda vettä, mutta mikään ei tunnu auttavan.

• Pallukka**

Itse en ainakaan osannut turvotukselle tehdä mitään, se vaan oli ja pysyi koko ajan. (vastasin nyt kun ketjua lueskelin, itsellä alkoi juuri rv 25 :> )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      155
      11938
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      149
      5430
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      43
      4477
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3632
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2738
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1646
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      361
      1601
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1506
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1451
    Aihe