Sheivaaminen

Minkä ikäisenä annatta lastenne sheivata säärikarvat. Tyttäreni (toinen 13v, toinen 11v) haluaisivat molemmat jo ajaa säärikarvansa ja kuulemma heidän kaikki kaverinsakin ajelevat. Minun mielestäni he ovat liian nuoria sheivaamaan, mutta onko teidän mielestänne tosiaan tuon ikäisenä jo normaalia ajaa säärikarvat?
Ilmianna
Jaa

16 Vastausta

ite ajoin 12-vuotiaana ekan kerran. riippuu mun mielestä ihmisestäkin..
Ilmianna
Jaa
11-vuotias on mielestäni vielä liian pieni ajelemaan säärikarvansa, mutta 13-vuotiaan pitäisi jo saada sheivata, jos hän itse niin haluaa. Minun mielestäni oikea ikä alkaa sheivaamaan on noin 12-vuotiaana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Noniin, sä saat sheivata sääres. Sit sä, sä et saa sheivata. Ei mitään muttia. Saat kotiarestia, jos sheivaat." ?? :D reiluu

Antaa tyttöjen sheivata jos on karvoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meitsin tytär täytti 12 keväällä ja olen antanut hänen sheivata kuten haluaa. Säärissä ei taida olla vielä karvaa, mutta kainalot ja alapää on ne alueet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Meillä 13 vuotias sheivaa kainalot ja alapään. En näe siinä mitää sopimatonta. niihän teen itsekin. Ihan luonnollista. Ja hygienistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
äityli. kirjoitti:
Meillä 13 vuotias sheivaa kainalot ja alapään. En näe siinä mitää sopimatonta. niihän teen itsekin. Ihan luonnollista. Ja hygienistä.
Ei ole luonnollista eikä todellakaan hygienistä. Helpommin kaikki paska pääsee pilluun, kun ei ole karvoja estämässä kuljetusta tai estämässä herkän ihon hiertymistä pikkuhousuissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Karvat hygienisempiä kirjoitti:
Ei ole luonnollista eikä todellakaan hygienistä. Helpommin kaikki paska pääsee pilluun, kun ei ole karvoja estämässä kuljetusta tai estämässä herkän ihon hiertymistä pikkuhousuissa.
Karvoitus voi kyllä suojata hiertymiltä, mutta bakteerien ym. estäminen ei onnistu, päinvastoin. Karvoitukseen tarttuu kaikki ja sitten vasta muhiikin oikein hyvin. Vai väitätkö että vessakäynnin jäljiltä saat karvapehkosi paperilla pyyhkäisten puhtaaksi ja hajuttomaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse olen -84 syntynyt ja äitini näytti minulle kun olin 12v kuinka sääret ajetaan koska minut kiusasivat muut tytöt koulussa karvaisista jaloistani. Kyllä, todella karvaisista. Äitini ei olisi halunnut että alkaisin ajamaan, sanoi "Sitten niitä joutuu olemaan lopun ikäänsä ajamassa". Mutta taipui kun huusin että minua kiusataan. Muistan tuon tilanteen vielä selvästi :)
Nyt aikuisena käyn laserimpulssihoidossa lopettamaan säärien karvojen kasvun, kyllä, tämä on sellainen vaiva joka on ollut minulla aina.
Kyllä mielestäni noinkin nuori lapsi saa ajaa karvansa, jos niistä on haittaa. Jos oikeasti on ihan olemattomia pieniä haituvia säärissä niin ehkä sitten vähän suhteellisuuden tajua hyvä opettaa. Säärien ajaminen toisaalta kuuluu naiseuteen juu, mutta sitten kun oikeasti se karva kasvaa. Tämä kyllä saattaa olla verrattavissa poikien parranajohaluun vaikkei olisikaan kuin haituvia vasta....
Kuitenkin minunkin kaikki kaverit jo tuolloin 12v:nä ajoivat, joten se kyllä pitää paikkaansa, jos tyttäresi sanoo että kaveri ajavat säärensä.
Ilmianna
Jaa
Luin jostain, että jos nuorena lapsena, kun karvojen kasvu alkaa, otattaa ne vahalla tms. muutaman kerran, ne eivät enää kasva aikuisena. Ihmettelyä taisi aiheuttaa se, että onko oikein aiheuttaa lapselle sellaista kipua nykyisten kauneuskäsityksien takia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuo voi pitää paikkansakin. Aiemmin minulla aina talven aikana sukkahousut "söi" karvat ja keväällä sääret olivat mukavan sileät. Kesän vapaudessa sääret sitten karvoittuivat takaisin. Joitakin vuosi sitten aloin ajelemaan epilaattorilla säännöllisesti ja karvat katosivat käytännössä kokonaan sääristä ja käsivarsista. Nyt alkaa kainalotkin olemaan karvattomat, kuukauden välein epilaattorilla ajellessa ei tunnu kuin satunnaista nipistelyä eikä silmämääräisesti näe karvoja.

Muutama vahauskerta ei ehkä riitä pysyvään poistoon nuorenakaan, mutta säännöllisempi käsittely pitää ainakin karvankasvun hentona ja ohuena. Kun karvat vahataan tai ajellaan epilaattorilla jo siinä vaiheessa kun ne ovat ohuita ja hentoja, kipu on hyvin vähäistä. Ensimmäinen kerta voi olla todella kivuliasta jos karvoja on paljon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minkälaisella laitteilla voi sheivata? Mää oon ottanu ite semmosella valkoisella muovisella, missä on sitten se terä päässä. Se n T mallinen.
Ilmianna
Jaa
Oletko varma että ne on tyttöhä
Ilmianna
Jaa
No miksi eivät saisi? Mitä negatiivista siinä on? Itse alotin sheivaamaan 12v.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mutta todellakin kannattaa kertoa sheivauksen "vaaroista", kuten viilloista joita saattaa tulla vahingossa, näppylöistä ja siitä, että käyttävät sitten jtn vaahtoa/saippuaa sheivauksen yhteydessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ite sheivasin kullini vasta kakskymppisenä ku karvat puski uimashortsien lahkeista läpi
Ilmianna
Jaa
Jos joku tarttee noita sheivausvälineitä, niin olisi muutama ylimääräinen. Yksi varsi + 16 terää. Merkki on Queen of I´Azor. Jos laitat osoitteen, niin toimitan. Laita tietosi sähköpostiini: pilvilinna73@luukku.com. Jos ei muu auta, niin lahjoitan. Maksan myös postikulut.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Sheivaaminen

Minkä ikäisenä annatta lastenne sheivata säärikarvat. Tyttäreni (toinen 13v, toinen 11v) haluaisivat molemmat jo ajaa säärikarvansa ja kuulemma heidän kaikki kaverinsakin ajelevat. Minun mielestäni he ovat liian nuoria sheivaamaan, mutta onko teidän mielestänne tosiaan tuon ikäisenä jo normaalia ajaa säärikarvat?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta