4s; miten vaihtaa soittoääni omaan biisiin?

???

Miten saa soittoääneksi jotain muuta kuin iphonen omat kappaleet?

78

23063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nokia N86 8MP

      Tietokoneen iTunesilla, jolla määrität puhelimeen tietynmittaiset soittoäänet

    • Kaniininkorvat
    • ???

      kiitos ohjeesta! Kyllä pysyy hyvin päällä ja sitä paitsi jokaikinen keskustelu täällä koskee akun kestoa joten voinko kysyä asiasta joka vaivaa mua? :)

    • ???

      yritin kaikkia noita ohjelmia, mutta kaikki tyssäsivät... 1. kohta siihen, että FFmpeg ei suostunut aukeamaan vaikka sen latasin. 2. kohta siihen itoner ei avautunut ja 3. kohta että en saanut garagebandia ladattua. mitäs nyt?

    • heiiidsdsd

      joo ei tuolla ohjeella itelläkään onnistunut

    • Laitetaanpas tännekin tämä minkä jo kirjoitin yhteen toiseen viestiin. Eilen sain uuden 4s:n ja oli melkoinen räpeltäminen että sain biisit soittoääniks, mutta tässä siis ohjetta (eikä tarvitse mitään lisäsoftia, pelkkä iTunes riittää):

      1. Mene iTunesin musiikkikirjastoon.
      2. Valitse kirjastostasi kappale, jonka haluat soittoääneksi ja klikkaa kappaleen päällä hiiren oikeaa, jonka jälkeen valitse "Näytä tietoja"
      3. Avautuneesta ikkunasta valitse "Asetukset" -välilehti. Laita täpät "Alkuaika" ja "Loppuaika" -kohtiin. Muuta aikoja niin että kappaleen pituus on max. 30 s. Esim. alkuaika 0:00 ja loppuaika 0:30. Paina "OK".
      4. Klikkaa taas hiiren oikeaa kappaleen päällä ja valitse "Luo AAC.versio".
      5. Kappaleesi alapuolelle ilmestyi samanniminen kappale (lyhyempi versio). Klikkaa tämän päällä hiiren oikeaa ja valitse "Näytä Windowsin Resurssienhallinnassa" -> tallennuskansio aukeaa. Tässä välissä poista iTunesin musiikkikirjastosta luomasi lyhyt versio (kappaleen päällä hiiren oikea ->poista ->poista kappale ->pidä tiedosto).
      6. Mene takaisin windowsin tallennuskansioon ja nimeä uudelleen kappale .m4r -muotoon. (TÄRKEÄÄ: Windowsin kansioiden asetuksissa pitää olla täppä pois kohdasta "Piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet", muutoin tiedostotyyppiä ei voi muuttaa, vaan se tallentuu muotoon .m4r.m4a) Tämän jälkeen kone herjaa tiedostotyypin muuttamisesta, vastaa Kyllä.
      7. Vie kappale iTunesin musiikkikirjastoon (vetämällä tai avaamalla). iTunesin kirjaston alle ilmestyy "Merkkiäänet" -kansio, johon kappale siirtyy. Mene sinne ja vedä kappale sieltä iPhoneen, johon myös pitäisi ilmestyä merkkiäänet kansio.

      Tän jälkeen soittari pitäisi olla puhelimen soittoäänivalikoimassa.

      • juhonko

        Moi ! Hankin tässä kanssa hiljattain Iphone 4s, ja olen paininut näitten soitto-äänien kanssa, saamatta käytännössä mitään.Sinulta löytyi vihdoinkin hyvin selvä piirteinen ohje siihen, varsinkin kun en ole mikään kieli mies.Mutta nyt siihen varsinaiseen ongelmaan. Mistä saan sellaisen kappaleen Itunesin kirjastoon, mikä on kylläkin Itunes Storessa ( Kari Tapion / Tähti ja Meripoika ) on ollut minulla kaikissa puhelimissa ? Puhelimessa on minulla se kappale, kun ostin sen puhelimen kautta Itunesin Storesta. Kiittäen jo etukäteen ! Jos voisit vielä antaa vinkkiä ed. mainittuun ongelmaan.


      • ei hiivattii!

        Vaikeeta on!


      • Zoukker

        Jep ja toimii. Suurehko kiitos Sinulle.


      • Sarius83

        Sain tehtyä soittoäänen ei-niin-hyvän Windows-pohjaisen youtube-ohjevideon avulla, mutta en saanut sitä millään näkymään kohdassa Merkkiäänet iTunesissa. Nyt vihdoin ohjeidesi avulla sain kirjastosta poistamalla ja takaisin lisäämällä tunnarin Merkkiäänien alle! Kiitos ja kumarrus hyvästä ohjeesta!


      • apua4

        Minulla näkyy kaikki missä laiteaan alottamisaika ja loppuaika himmeällä eli en voi painaa niitä ?


      • JJXX

        Onpa Appleä helppo käyttää,
        jei...


      • Kisumisu

        Hei!
        Mitä jos siihen alle ei tule sitä 'Merkkiäänet' Kansiota? :o


      • iPhone 4s

        Mitä jos sinne alle ei tule 'Merkkiäänet' kansiota? :O


      • iPhone 4s

        Mitä jos sinne alle ei tule: 'Merkkiäänet' Kansiota? :O


      • uhihguifu

        miten mä sen nimeän uudellee


      • Ei oo totta

        Kamala miten hankalaa yhden soittoäänen asetus voi olla. applen käyttö tuollaisine ihme säätöineen on varmasti kaikkea muuta kuin mukavaa.


      • Riksa

        Näil ohjeil onnistu joo parinki vuoden jälkee. Kiitoksia. Olipaha homma :D Tää on syy miks en ikinä o applee aikasemmi hommannu. Aika saatanan monimutkasta. Noh näil mennää mitä O!


      • dream5

        Moi! Mulla ei mene soittoääni merkkiäänet kansioon. Miten siis saan sen ? Kun olen muuten tehnyt ohjeiden mukaan


    • iPhone 4s

      Hyvä ja selkee ohje! Kiitti snipster.

    • Eipä kestä.. Itellä meni hermot ku yritin googlettaa jotain toimivaa ohjetta, vaan enpä löytänyt mistään kaiken kattavaa. Ajattelin kenties säästää joltain toiselta saman tuskailun ton luurin kanssa.

    • turhautunut

      menetän hermoni ihan just nyt kohta kun en vaan tajua iPhonen soittoääni systeemiä :( snipsterillä hyvät ohjeet, mut putosin niissäkin kohtaan 6.(TÄRKEÄÄ: Windowsin kansioiden asetuksissa pitää olla täppä pois kohdasta "Piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet", muutoin tiedostotyyppiä ei voi muuttaa, vaan se tallentuu muotoon .m4r.m4a)
      mistä löydän ton "Piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet"?

      Auttakaa avutonta, Kiitos
      Ainiin! Hyvää Uutta Vuotta kaikille :D

      • auttavaaane

        Menee ohjauspaneeli -> ulkoasu ja mukauttaminen -> kansion asetukset ja siellä jossain lisäasetukset tai joku semmoi :)


      • Tää nyt tulee vähän myöhään mut ohjeiden kohta 6. toteutetaan seuraavasti:

        -Klikkaa Windowsin tallennuskansiossa vasemmalla ylhäällä "Järjestä" -pudotusvalikkoa -> valitse "Kansion ja haun asetukset".
        -Avautuvassa ikkunnassa mene "Näytä" -välilehdelle.
        -Lisäasetuksissa etsi kohta "Piilota tunnettuje tiedostotyyppien tunnisteet" ja poista täppä tämän ruudun edestä.

        Näin siis tiedostotyypin muuttaminen pitäisi onnistua.


    • rolle98

      toi ei toiminu mulla snipster. mistä mää pystyn tekeen ton sun 6. ohjeen ? oikeesti ?

    • Äåpåå

      Hyvät ihmiset audiko.net/com voitte tähä sen soittoäänen siellä ja ladata suoraan itunesiin ja sielt sit iphoneen näin simppeliä!;)

    • iiluuriowner

      lataa i tunesista ohjelma ringtones (kuvakkeessa kultainen nuotti) ja siitä sitte... :)) voit nauhoittaa soittoäänen, ottaa sen suoraan phonesi musiikki kirjastosta ja varmaanki ladata niitä netisä

    • applehater

      Hankkikaa kunnon puhelimet, eikä mitään applen raatoa, johon soittoäänen saaminenkin näyttää olevan noin vaikeeta :D.. Tuli monet naurut tämän keskustelun takia, kun kaikki aina niin kehuu applea, että se on niin hellpokäyttöinen yms shaissea, niin tuoko on nyt sitä helppokäyttöisyyttä?

    • justjustsssss
    • ..

      no en kyl tajuumiten tänne vaihetaan toi m4ra tiedostoks?????

    • joumaan

      Free Ringtone Manager

      - tiedät kyllä mistä..

      • Sam Susi

        Android marketing


    • aamuna87

      Kaikki tuntuu menevän hienosti mutta soittaria ei löydy vain puhelimesta!!!! Audikolla teen biisin ja synronoin puhelimeen mutta ei vaan puhelimesta sitä löydy!!!

    • huoh...

      mua suuresti ärsyttää se, että kaikissa 100 vuotta vanhoissakin puhelimissa voi käyttää ihan normia kappaletta soittoäänenä (siis ihan täyspitkää kappaletta) ja iphonessa ei? siis senhän pitäs olla jo tosi kehittynyt puhelin ja kaikkea niin ei muka voi laittaa soittoääntä täyspitkänä? siis mitä logiikkaa tän puhelimen tekiät on käyttäny et miksi ihmeessä asia on näin.. vois tulla joku ohjelmisto päivitys et alkais toimii ne kappaleet....

      • Taskustudio

        En tajua kyllä miksi sen kappaleen pitäisi edes soida kokonaan soittoäänenä, siis oikeasti, soittoäänenä joku 10 tai 25 minuutin Dream Theater biisi, huh huh.
        Kyllä minä vastaan puhelimeen yleensä muutamassa sekunnissa enkä jää mielissään naputtamaan jalkaa ja kuuntele soittoääntä.


    • kyl tää tästä

      vaikkka kuinka on täpät pois ja koittaa muuttaa tiedosto nimeä kone vinkuu "anna tiedosto nimi" muuten erittäis selkeät ohjeet (=

    • Elli4s

      Heissan! Kaikki toimii snipsterin ohjeessa mutta kun pitäisi siirtää muutettu kappale takas iTunesiin niin ei anna siirtää... Ja nyt en kyllä keksi mitä pitäis tehdä?

    • applesucks

      Sama homma ei toimi kun pitäis siirtää takas iTunesii. Merkkiäänet kansio pysyy tyhjänä eikä sinne tuu tota kappaletta vaikka kuinka yrittää.. Päivitin iTunesin uuden version vähän aikaa sitten ja kyllä se vaa niin on että joku nörtti applella on koodaillu pois tonkin mahdollisuuden saada haluamansa ilmainen soittoääni tähän puhelimee. Että sitten vaan sinne astuksiin ja "osta lisää soittoääniä". Miks antaa ihmisille jotain ilmasiks mistä voi pyytää rahaa? Onse vaan hienoo ettei puhelimee saa edes semmosta soittoääntä ilmasiks kun haluaa.. Toivottavasti joku neropatti keksii jonkun uuden keinon tähänkin hommaan.

    • avutonpska94

      Hei! Mulle tuli tässä sellanen ongelma vastaan. Kun avaan biisin Windowsin Resurssienhallinnassa, ja muutan kappaleen .m4r tiedostoksi, en enää voi avata sitä iTunessa! Miten sit saan synkronoitua biisin iPhoneen??

    • Oukkkeeei eli sain luotua soittarin (www.audiko.net -> tosi helppu, suosittelen) ja sain sen siirrettyä itunesin merkkiäänet kansioon, ja myös iphoneen, mutta sitä ei löydy soittoäänivalikoimasta.... osaisko joku kertoo että mikä mättää? :)

      • Epätoivoinen

        Miten se kun on ollut siellä audiko jutussa ni mite se vietiin (itunesiin) ainii kannattaa synkronoida i phonen merkkiäänet ni pitäis ilmestyä ;))


    • Retsuma

      Ei toimi toi ohje! Tyssää aina samaa kohtaa:
      4. Klikkaa taas hiiren oikeaa kappaleen päällä ja valitse "Luo AAC.versio".
      ei mulla tuu tota AAC juttuu!

    • Retsuma

      sain ton toimii mut ongelmana on että mun kone on enkuks ku täs on windows 7 ja se on niinku sillee ettei sitä saa suomeks nii voiko joku auttaa ja laittaa noi ohjeet enkuks? ;DD

      • Valikosta saa

        Kyllä win7 saa Suomeksikin.


    • hepsu.._

      jos ei ole AAC-versiota niin sitten mp3 versioksi. sama asia :)

    • sofia

      Kiitos tuhannesti snipster, kun sain vihdoinki selkeän ohjeen tähän kyseiseen ongelmaan!! :) Oli jopa blondille helppoa ja tulee olemaan tästä eteenpäinkin :)
      kiitoskiitoskiitos!

      • Hd

        Mihin sen merkkiäänet kansion pitäis tulla? Muuten toimii, mutta en löydä kansiota?


      • 4s
        Hd kirjoitti:

        Mihin sen merkkiäänet kansion pitäis tulla? Muuten toimii, mutta en löydä kansiota?

        mulla vissiin sama homma..? osaisko joku auttaa?


    • huono vehje

      Heitä iPhone järveen ja hae kaupasta toinen merkki.

      • omenanpuolikas

        Ei voi olla totta!
        Olen kuulut, että Apple rahastaa kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutta soittoäänilläkin.
        Täytyy vika olla käyttäjässä, jos ei saa haluamaansa ääntä soimaan. TAI puhelimessa on jotain mätää (omenahan mädäntyy helposti).
        Nokialaisessa soittoääneksi saa minkä tahansa äänen. Vaikka itse äänittämänsä pieraisun.
        Televisiossa mainostavat maksullisia soittoääniä. Kalliita ovat. Nokialaisessa voi valita soittoääneksi haluamansa puhelimesta löytyvän äänen. Vaikka sen pieraisun.
        Sovelluskaupasta (Ovi) saa kymmeniä ilmaisia soittoääniä ja puhelimeen nauhoitettuja musiikkikappaleita voi myös käyttää soittoääninä. Täysin ilmaiseksi. Tämä siis Nokian puhelimissa.
        Applesta en tiedä sen enempää, vain kavereiden kertomaa. Kierrän kaukaa kyseisen laitteen. Pas** on pas**, vaikka margariinissa paistaisi.


      • TimppaTT
        omenanpuolikas kirjoitti:

        Ei voi olla totta!
        Olen kuulut, että Apple rahastaa kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutta soittoäänilläkin.
        Täytyy vika olla käyttäjässä, jos ei saa haluamaansa ääntä soimaan. TAI puhelimessa on jotain mätää (omenahan mädäntyy helposti).
        Nokialaisessa soittoääneksi saa minkä tahansa äänen. Vaikka itse äänittämänsä pieraisun.
        Televisiossa mainostavat maksullisia soittoääniä. Kalliita ovat. Nokialaisessa voi valita soittoääneksi haluamansa puhelimesta löytyvän äänen. Vaikka sen pieraisun.
        Sovelluskaupasta (Ovi) saa kymmeniä ilmaisia soittoääniä ja puhelimeen nauhoitettuja musiikkikappaleita voi myös käyttää soittoääninä. Täysin ilmaiseksi. Tämä siis Nokian puhelimissa.
        Applesta en tiedä sen enempää, vain kavereiden kertomaa. Kierrän kaukaa kyseisen laitteen. Pas** on pas**, vaikka margariinissa paistaisi.

        Toisaalta Nokialaisten käyttäjille juuri pieru soveltuukin parhaiten soittoääneksi, koska te olette täynnä kaikkia suolisto- ym. suokaasuja! Niin on sitten näppärää syyttää puhelinta kun sattuu nolossa paikkaa "vahinko". PS: miten olet muuten toteuttanut myös "märkä pieru" skenaarion luurillasi?


    • äääh

      Minullakin tyssää siihen että vaikka kuinka yritän saada sitä sinne kansioon ni merkkiääni kansio pysyy tyhjänä..

    • TimppaTT

      Juu kappas kappas! Hommahan olikin simppelimpi kuin luulinkaan, eikä vaadi edes mitään erillisiä ohjelmia?!? Kiitos vaan vinkin laittajalle! .. Hyvin onnistuu noin! (ja teille "räksyttäjille": Mitä homman vaikeuteen tulee: minulta meni touhuun max. 1/2 minuuttia ... Joten ei kovinkaan vaikeeta?)

      • SUOSITTELEN

        - (kirjoitan tän nyt ihan vaan sentakia, kun tässä ketjussa on kerrankin lukemisen arvoista asiaa niin tämä pysyisi paremmin nähtävillä ylempänä) -


      • SUOSITTELEN
        SUOSITTELEN kirjoitti:

        - (kirjoitan tän nyt ihan vaan sentakia, kun tässä ketjussa on kerrankin lukemisen arvoista asiaa niin tämä pysyisi paremmin nähtävillä ylempänä) -

        - uudestaan -


    • SUOSITTELEN

      - 6 -

    • helvettitällääsia

      Kun raahaan tuon soittääneni tuonne musiikkikirjastoon ei mulle ainakaan ilmesty Merkkiäänet-kansiota. Mulla näkyy ko. soittoääni iphonessa kohdassa soittoäänet vaan puhelimesta sitä ei saa valittua SOITTOÄÄNEKSI, kyl menee hermot!

      • vittu

        sama juttu minullakin.


    • Firman puhelin

      Voi jeesus mitä touhua...

      Tämä oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun sorrun iPhoneen. Puhelimen käyttöönotto, osoitteisto yms vienyt koko päivän. Ja tää pirun soittoäänen laittaminen... rajaa biisi, muuta tiedostomuotoa x2, poista, lisää, blaah... on kyllä sellasta rahastusta tää i-touhu että passaan jatkossa. Ei taivu ei!
      Toivottavasti yritys kuolee omaan mahdottomuuteensa ja ihmiset tulisivat järkiinsä.
      Vanha N8 meni emännälle ja käyttöönotto kesti 10min niin oli kaikki tarvittava luotu soittoääniä ja sähköposteja myöten.

    • minä

      Minullakin merkkiäänet kansio pysyy aina vaan tyhjänä, vaikka pykälä pykälältä ohjeet menty useaan otteeseen läpi, osaako kukaan neuvoja, mistä tuo johtuu?

      • minä

        Ja siis no siinä kohtaa tulee eroa ohjeisiin, eli minulla tuo lyhyt versio on siellä resurssien hallinnassa jo tuossa muodossa mihin se käsketään muuttaa.. ?


    • 28 kdkdkd

      mikähän vikana iphone 4:ssa, ku puhelimessa näkyy omat laittamani soittoäänet ( ja ne soi ku testaa). No, sitten kun valitsen sen, niin "v" merkkisiirtyy kyllä äänen kohdalle, mutta kun palaan asetus välilehdelle, on soittoäänenä oletus marimba???

      Huh, ku tämä on tehty niin vaikeaksi.

      • jepe jee

        Korjaantui, eli puhelin näköjään tarvitsi 28h ennenkuin halusi ottaa äänet käyttöön asti.


    • onnistui1

      Jos näitten ohjeiden kans ei osaa.... missähän/kenessä vika :o

    • eeeva

      kiitos todella paljon ohjeista! (:

    • Miucustar

      Pakko kiittää Snipsteriä!!! En olis ilman ohjeita osannut soittista laittaa.
      Iso kiitos :)

    • iPhone 5

      Moi! Mulla tää soittoäänen vaihtaminen toimi silleen, että meet eka iTunesin "musiikki" kohtaan. Sitten etsi kohta, jossa on "soittoäänet" etsi sellainen kappale, jonka haluat soittoääneksi. Paina "osta" ja siihen tulee että haluatko asettaa kappaleen oletussoittoääneksi. Paina kyllä/ok. Nyt ku tää biisi on ladannut, se pitäisi olla soittoäänenä. Mulla tää toimi iPhone 5:lla :)

    • hehehe haahahah

      iHelppokäyttöisyys

      • -----

        Juu Helppokäyttöiseksi tätä hemmetin iphonea mainostivat. En olisi kyllä enempää voinu pettyä. Miten on voitu yhdestä hemmetin soittoäänen laittamisestakin tehdä näin vaikeaa. Kaikissa vanhoissa puhelimissa on onnnistunut yksinkertaisesti, mutta tässä ei sitten millään, vaikka luulisi kehityksen menevän eteenpäin ja asioita kehitettävän helpommiksi.
        Ketjun alussa oli joo hyvät ohjeet, mutta ei toimi ei. Ei tämä anna mitään AAC-versoita luoda..

        Tekis mieli heittää wc-pönttöön koko puhelin.
        Aina kun jotain meinaa tällä tehdä, niin saa ensin takuta koko päivän asian kans.


      • ....
        ----- kirjoitti:

        Juu Helppokäyttöiseksi tätä hemmetin iphonea mainostivat. En olisi kyllä enempää voinu pettyä. Miten on voitu yhdestä hemmetin soittoäänen laittamisestakin tehdä näin vaikeaa. Kaikissa vanhoissa puhelimissa on onnnistunut yksinkertaisesti, mutta tässä ei sitten millään, vaikka luulisi kehityksen menevän eteenpäin ja asioita kehitettävän helpommiksi.
        Ketjun alussa oli joo hyvät ohjeet, mutta ei toimi ei. Ei tämä anna mitään AAC-versoita luoda..

        Tekis mieli heittää wc-pönttöön koko puhelin.
        Aina kun jotain meinaa tällä tehdä, niin saa ensin takuta koko päivän asian kans.

        Itse pistin iphoneni vaihtoon kuukauden käytön jälkeen ja päätin että en ikinä enää osta mitään applen laitteita. Petyin ko luuriin kyllä täysin. Soittoääni ongelman lisäksi bluetoothin yhteensopimattomuus muiden kuin applen laitteiden kanssa oli mielestäni iso miinus. Puhumattakaan siitä että videopuheluita ei voinut soittaa yhtä helposti kuin samsungilla.


      • Symbian best
        .... kirjoitti:

        Itse pistin iphoneni vaihtoon kuukauden käytön jälkeen ja päätin että en ikinä enää osta mitään applen laitteita. Petyin ko luuriin kyllä täysin. Soittoääni ongelman lisäksi bluetoothin yhteensopimattomuus muiden kuin applen laitteiden kanssa oli mielestäni iso miinus. Puhumattakaan siitä että videopuheluita ei voinut soittaa yhtä helposti kuin samsungilla.

        Jos on tottunut Symbian puhelimien helppoihin yhteystietojen luontiin, ja niihin liittyvien kuvien, että soittoäänen valintaan (niitä ei todellakaan täydy luoda), niin on i os kuin kivikaudelta..


    • joo-o

      Olen kanssa yrittänyt saada soittoääntä 4s. Tuossa se nyt on työpöydällä mutta kun siirrän tunesiin, menee musiikkiin, jää siihen mutta ei mene merkkiääniin.
      Ja kun raahaan sen tunesiin niin siihen kuvakkeen viereen tulee nuoli ylöspäin ja lukee sana linkki.
      Ei tule mitään merkkiä, eikös sellaisenkin pitäisi tulla?
      Tai piti tai ei niin tuo linkki-sana kuitenkin on kuvakkeen vieressä.
      Ja soittoääni on ihan oikeassa muodossaan (.m4r).

    • ringtone

      Ihan vaan sen takia että soittoöäänen laittaminen puhelimeen on niin s.... helppoa,pannaan puhelin myyntiin. Ja olikin sitten viimenen aplen tuote mitä ostan.

    • audiko

      Tai sitten audikon sivuilta (audiko.net).

      -Klikkaa sivulla "Upload". Lataat kappaleen omalta koneeltas palvelimelle

      -Voit päättää mistä kohasta soittoääni leikataan (Huom. max 30 s. iPhonelle)

      -Valitettavasti joutuu tekemään tunnukkset, mutta siinäkään ei kauaa mene.

    • tywerty

      Aika naurettavaa touhua tällanen. Ei applella pojat ole miettineet ihan loppuunasti.

    • Soittoäänistä

      Mä haluaisin tietää voiko soittoääniä saada "tehtyä" iphonelle ilman että puhelinta tarvitsee yhdistää tietokoneeseen?

      • kyllä.

        Saa tehtyä.


      • Soittoäänistä
        kyllä. kirjoitti:

        Saa tehtyä.

        Miten????


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe