Hirvijärven Ratsutalli Oy

MindeeeeXD

Onko kukaan käynyt Hirvijärvellä ratsastamassa ? :) Jos olet, nii minkälaista siellä oli mielestäsi??

37

3625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (:

      Kiva paikka. Hevoset ovat ainutlaatuisia ja vaikka hevosillla on jo ikää, se tekee niistä rauhallisia, vaikka säpäköitäkin hevosia löytyy

    • heidyy

      Kannattaa käydä :)

    • Minä tiedän

      Rakastan koko paikkaa. Ihanat ja opettavaiset hevoset. Toiveet otetaan huomioon ja kaikki on ystävällisiä. Maneesin pohja uusittu ja talli tosi siisti

    • pyh

      Ja paskat. Tämän tallin tuntiopetus on perseestä nykyään.. Ei opi enää mitään ja enää vain 5 tnutihevosta..

      • mindeeh

        kannattaa käydä! mukavat hevoset ja lämmin ilmapiiri. hyvä opetus,suosittelen!(:


      • Anonyymi

        Juupa juu yli kymmenen tunti heppaa käytössä
        Et tiedä mitään varmaan tallista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa juu yli kymmenen tunti heppaa käytössä
        Et tiedä mitään varmaan tallista

        Itse käyn Hirvijärvellä ja opettajat ei kyllä arvostele asiakkaita täyttä pöty puhetta, opetus on hyvää. Ja opettaja on kiltti KAIKILLE , ja ilmapiiri on hyvä! Et iste taida tietää tallista mitään 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa juu yli kymmenen tunti heppaa käytössä
        Et tiedä mitään varmaan tallista

        Ei todellakaan ole kymmentä!oon kohta käyny 2 vuotta ja tunnilla on vähintään 7 heppaa!


    • äxde

      Ei todellakaan kannata. opetus paskaa, ei laadukasta, liian vähän tuntihevosia

    • tietäjä.

      perseestä koko paikka ja omistajat ovat niin hanurista kun pystyypi olla .

    • äksdee miten menee

      Ei hyvä paikka! HEvosia liian vähän ja opetus huonoa. Todella moni ratsastaja vaihtanut kyseiseltä tallilta toiselle.. Eli siitä jo huomaa ettei ole mkn paras mahdollinen paikka harrastaa!

    • miuku

      No en kyllä suosittele! Tallilla henkilökunta arvostelee MAKSAVIA asiakkaita.. Jos ulkonäkö ei miellytä, todella säälittäväää. Ei kenellään ole oikeutta ulkonäön perusteella tulla turpaan aukomaan. Huoh.. Hevosia liian vähän tunneille.. Huono opetus. En itse ainaaan kävisi

      • mindeeh

        okei. tuo menee jo kyllä "vähän" yli! henkilökunta EI arvostele maksavia asiakkaita.. opetus on hyvää ja hevosia on ihan TARPEEKSI. olen itse tallilla ratsastanut 6vuotta, eikä moittimista ole. nykyään hoidan prinskua(: ns. vakioratsuni on essi .


      • tympääntynyt
        mindeeh kirjoitti:

        okei. tuo menee jo kyllä "vähän" yli! henkilökunta EI arvostele maksavia asiakkaita.. opetus on hyvää ja hevosia on ihan TARPEEKSI. olen itse tallilla ratsastanut 6vuotta, eikä moittimista ole. nykyään hoidan prinskua(: ns. vakioratsuni on essi .

        jooo eipä vissiin. 17 vuotiasta teini-ikäistä tullaan haukkumaan kauhean näköiseksi? vielä hänen ystävänsä kuullen, että siinähän se nähtiin :) ja sitten on keskustelu palstallta kopioitu tämä teksti ---> Huonoon suuntaan menee... 14 tuntia sitten:

        SRL:n kriteereiden mukaan turvallisuus ja opetuksen laatu eivät mielestäni toteudu.
        Tiinalle todellakin kannattaa mennä. Kokeilkaa ja katsokaa asiaa objektiivisesti.
        Omat lapseni ovat siirtyneet sinne. (harrastan itsekin ratsastusta)
        Miksihän niitä jouten olevia orejakin notkuu hiukan epämääräisissä oloissa.
        Suurin syy tallilta pois jäämiseen on ilkeät tallitytöt (eivät tietty kaikki ole) Ja vastuu henkilö joka todella tympeä. Eikä hallitse opetusta (opettaa kuitenkin enimmäkseen)
        Palveluammatissa olet. Muista se. Huhut kulkevat ja negatiivinen arvostelu kulkee edellänne..
        Yrittäkää tehdä asioille jotain ja perusteellisesti. Tallilla toimii nuori henkilö ,joka on mielestäni kehityskelpoinen.
        Lopettakaa pahanpuhuminen ihmisistä, jotka auttavat ja hoitavat hevosia (rakkaudesta hevosiin)
        Satun myös tietämään myös tästä rumaksi haukkumis asiasta. Se on aika törkeää tekstiä teini-ikäiselle ahkeralle ihmiselle, joka omaa hyvät tavat.
        Siivotkaa talli ja ympäristö. On päässyt pahaan kuntoon ja lannoille kuuluu omat alueet (pitäisi tietää). Ikävä ja tympeä paikka. Käykää hyvät ihmiset kokeilemassa ratsastusta muualla, voitte iloisesti yllättyä.

        Että ihan miten haluat. Mutta kaikkia ei kannata liian sinisilmäisesti katsoa.


      • mindeeh
        tympääntynyt kirjoitti:

        jooo eipä vissiin. 17 vuotiasta teini-ikäistä tullaan haukkumaan kauhean näköiseksi? vielä hänen ystävänsä kuullen, että siinähän se nähtiin :) ja sitten on keskustelu palstallta kopioitu tämä teksti ---> Huonoon suuntaan menee... 14 tuntia sitten:

        SRL:n kriteereiden mukaan turvallisuus ja opetuksen laatu eivät mielestäni toteudu.
        Tiinalle todellakin kannattaa mennä. Kokeilkaa ja katsokaa asiaa objektiivisesti.
        Omat lapseni ovat siirtyneet sinne. (harrastan itsekin ratsastusta)
        Miksihän niitä jouten olevia orejakin notkuu hiukan epämääräisissä oloissa.
        Suurin syy tallilta pois jäämiseen on ilkeät tallitytöt (eivät tietty kaikki ole) Ja vastuu henkilö joka todella tympeä. Eikä hallitse opetusta (opettaa kuitenkin enimmäkseen)
        Palveluammatissa olet. Muista se. Huhut kulkevat ja negatiivinen arvostelu kulkee edellänne..
        Yrittäkää tehdä asioille jotain ja perusteellisesti. Tallilla toimii nuori henkilö ,joka on mielestäni kehityskelpoinen.
        Lopettakaa pahanpuhuminen ihmisistä, jotka auttavat ja hoitavat hevosia (rakkaudesta hevosiin)
        Satun myös tietämään myös tästä rumaksi haukkumis asiasta. Se on aika törkeää tekstiä teini-ikäiselle ahkeralle ihmiselle, joka omaa hyvät tavat.
        Siivotkaa talli ja ympäristö. On päässyt pahaan kuntoon ja lannoille kuuluu omat alueet (pitäisi tietää). Ikävä ja tympeä paikka. Käykää hyvät ihmiset kokeilemassa ratsastusta muualla, voitte iloisesti yllättyä.

        Että ihan miten haluat. Mutta kaikkia ei kannata liian sinisilmäisesti katsoa.

        juupajuu, tultu haukkumaan?! empä usko ennenkuin itse olen näkemässä! Ja hah, jotkut tiinan tallitytöt käyny mainostamassa sitä "ainoaa ja parasta" tallia, Talli taitavat kaviot! Huh, ei minulla mitään Tiinan tallia vastaan ole, mukava talli sekin on, mutta tiinan tallilaisilla Hirvijärveä vastaan on nyt kyllä joku kauhea show menossa.. Vastuuhenkilö ei ole tympeä, oma mielipide (minusta erittäin mukava!) ! Jouten olevat orit on kyllä ajo-opetushevosia ja ne pidetään koska niitä RAKASTETAAN, eikä ajoita pois laittaa minnekkään hevonpe*seeseen, et siihen nähen. Saapi olla ainakin hyvässä kodissa elämänsä loppuun saakka, kun Tiinalla taas hevosia vaihetaan enemmän kuin sukkia (älkääpä tiinan tallilaiset ottako itteenne.) !:)


      • tympääntynytt
        mindeeh kirjoitti:

        juupajuu, tultu haukkumaan?! empä usko ennenkuin itse olen näkemässä! Ja hah, jotkut tiinan tallitytöt käyny mainostamassa sitä "ainoaa ja parasta" tallia, Talli taitavat kaviot! Huh, ei minulla mitään Tiinan tallia vastaan ole, mukava talli sekin on, mutta tiinan tallilaisilla Hirvijärveä vastaan on nyt kyllä joku kauhea show menossa.. Vastuuhenkilö ei ole tympeä, oma mielipide (minusta erittäin mukava!) ! Jouten olevat orit on kyllä ajo-opetushevosia ja ne pidetään koska niitä RAKASTETAAN, eikä ajoita pois laittaa minnekkään hevonpe*seeseen, et siihen nähen. Saapi olla ainakin hyvässä kodissa elämänsä loppuun saakka, kun Tiinalla taas hevosia vaihetaan enemmän kuin sukkia (älkääpä tiinan tallilaiset ottako itteenne.) !:)

        No sattumoisin tunnen tämän henkilön ketä on arvosteltu ja tunnen myös hänen ystäänsä joka oli vieressä kuulemassa, että ei siihen sinun naamaasi kyllä tarvitse kuulemaan. Omapa on ongelmasi jos olet lellitty tallityttö. Jokainen saa puhua mistä tallista haluaa, koska suomi sattumoisin on vapaa maa..Vastuuhenkiiöstä saa kukin olla omaa mieltään, mutta itsekkin mitä ihmistä nähnyt niin aika tympeältä ihmiseltä vaikuttaa, ei juuri koskaan tervehdi saatika sitten hymyile.. Ja ei ratsastuskoulu toiminta toimi, jos hevosia ei raaskita lopettaa, kun niiden aika olisi, ei uusille tuntihevosille ole varaa. Niistä täytyy osata luopua vaikka ovatkin kuin perhettä. Eikä Tiinan tallilla hevoset vaihdu kuin sukat, itse ainakin vaihdan usemmin sukkia :) Ja jos hevonen ei sovellu tunti käyttöön, niin se on pakko viedä eteen päin eikä jättää talliin pullahevoseksi, jokainen hevosihminen sen tajuaa...


      • Anonyymi
        tympääntynyt kirjoitti:

        jooo eipä vissiin. 17 vuotiasta teini-ikäistä tullaan haukkumaan kauhean näköiseksi? vielä hänen ystävänsä kuullen, että siinähän se nähtiin :) ja sitten on keskustelu palstallta kopioitu tämä teksti ---> Huonoon suuntaan menee... 14 tuntia sitten:

        SRL:n kriteereiden mukaan turvallisuus ja opetuksen laatu eivät mielestäni toteudu.
        Tiinalle todellakin kannattaa mennä. Kokeilkaa ja katsokaa asiaa objektiivisesti.
        Omat lapseni ovat siirtyneet sinne. (harrastan itsekin ratsastusta)
        Miksihän niitä jouten olevia orejakin notkuu hiukan epämääräisissä oloissa.
        Suurin syy tallilta pois jäämiseen on ilkeät tallitytöt (eivät tietty kaikki ole) Ja vastuu henkilö joka todella tympeä. Eikä hallitse opetusta (opettaa kuitenkin enimmäkseen)
        Palveluammatissa olet. Muista se. Huhut kulkevat ja negatiivinen arvostelu kulkee edellänne..
        Yrittäkää tehdä asioille jotain ja perusteellisesti. Tallilla toimii nuori henkilö ,joka on mielestäni kehityskelpoinen.
        Lopettakaa pahanpuhuminen ihmisistä, jotka auttavat ja hoitavat hevosia (rakkaudesta hevosiin)
        Satun myös tietämään myös tästä rumaksi haukkumis asiasta. Se on aika törkeää tekstiä teini-ikäiselle ahkeralle ihmiselle, joka omaa hyvät tavat.
        Siivotkaa talli ja ympäristö. On päässyt pahaan kuntoon ja lannoille kuuluu omat alueet (pitäisi tietää). Ikävä ja tympeä paikka. Käykää hyvät ihmiset kokeilemassa ratsastusta muualla, voitte iloisesti yllättyä.

        Että ihan miten haluat. Mutta kaikkia ei kannata liian sinisilmäisesti katsoa.

        17-kesäinen typykkä ei kuulu enää mihinkään hevostallille. Tarvitsee ihan muuta vehjettä ratsastamiseen.


      • Anonyymi
        mindeeh kirjoitti:

        okei. tuo menee jo kyllä "vähän" yli! henkilökunta EI arvostele maksavia asiakkaita.. opetus on hyvää ja hevosia on ihan TARPEEKSI. olen itse tallilla ratsastanut 6vuotta, eikä moittimista ole. nykyään hoidan prinskua(: ns. vakioratsuni on essi .

        En kyllä usko sekuntiakaan että Hirvijärven talli ois semmonen! Tallilla niin ihana henkilökunta ja hevoset osaavia ja kilttejä.


    • BestInTheWorld

      Paras paikka!!!

    • dislike

      Olen ratsastanut kyseisellä tallilla vakituisesti n. 4vuotta. Monet kaverini kävivät myös tallilla mutta ovat vaihtaneet tallia syistä että opetus on huonoa, talli on likainen ja muu ympäristö, tallitytöt ilkeitä ym, hevoset ovat jo elämänsä nähneet ja ovat vanhoja ja niitä on liian vähän. Olen itse täysin samaa mieltä! Talli on minusta mukava paikka ja tahtoisin mielelläni jatkaa siellä, MUTTA en opi siellä mitään, joten aijon itsekkin vaihtaa toiselle tallille.



      En suosittele tallia, jos tahdot edistyä.

      • jupu6

        Niinpä! Otan kantaa disliken teksiin ! ^


      • nykyinen hoitaja..

        juuri näin, itse samaa mieltä (: hoidan tällä hetkellä yhtä tallin hevosista. tallin opetus on mennyt alas päin ja tuntuu siltä, ettei tallin omistajat suoraan sanoen jaksa enään. esimerkkinä se, ette nimeltä mainitsematonta hevostaa saa juoksuttaa, koska se on niin vanha (ei ole) eikä yksin (ottas toisen hevosen myös, kaikkia voi yksin).. Tällä hetkellä olen jäsen, mutta kun tämä jäsenyys loppuu, vaihdan näillä näkymin tallia, ellei hjr sitten ryhdistäydy.


    • betsy ja merri

      voi ku ois vielä Roivaisilla koko paikka niin ois paikat kunnossa ja sais kunnon opetusta!! silloin kuin talli oli maaritilla niin oli se ihan eri talli vaikkakin minun aikana ei ollu viel isoa tallia heppojen käytössä vaan meitä viihdytti ja pelotteli iso sonnilauma. ikävä entistä hoitsuani meriadocia

    • Fun girll :-)

      Olen menossa leirille huomenna odotan innolla tosi kivaa =) henkilökunta on ystävällistä ja heppoja sopivasti ja ne on kilttejä suosittelen kaikille

    • Niin<3

      Olen käynyt ratsastamassa monta kertaa ja rakastan koko paikkaa :3 !! Mutta, en ole enää käynyt enkä oikeastaan halua koska Hillo lempihevoseni kuoli.. Se oli torinhevonen

    • Hepo123

      Ihan ok paitsi että tuntien laatu oli aika huono. Tunteja pitää opiskelija joka sairaslomalla ollessaan on tallilla ja kun pyytää apua suitsien laitosta, nii sanoo vaa jollekin talli tytölle että laita tolle hepalle suitset. Ja miten ne sitten oppii laittamaan kun kukaan ei koskaan kertonut miten ne laitetaan.
      Sinä aikana kun opiskelija opetus oli poissa tunteja piti ALAIKÄINEN ratsastuksen ohjaaja opiskelija ja koko maneesissa EI OLE YHTÄÄN TÄYSI IKÄISTÄ! Sattumalta samalla tunnilla tipuin. Sotkuinen piha. Sitten minut laitetaan hyppäämään kun ei ole edes kevyttä istuttaa harjoitteltu. Sama juttu toistuu: harjoitellaan laukanvaihtoja vaikka en ollut laukannut kuin pari kertaa. Huonosti koulutetut hevoset. Pukittelvat. Laitetaan (en ollu enää taluttajaa tarviiva) poni jota pitää taluttaa ja ei liiku muuten mihinkään tai vetää pukkilaukkaa. Sitten vuoden päästä laitetaan alkeistuntilaisten kaa samalle tunnille. Liian suuri hinta tunneille laatuun nähden.
      Vaihdoin tallia.
      EN SUOSITTELE!

      • Anonyymi

        Kaikki jotka haukkuu hjr saisivat hävetä! Talliporukka on niin hyvä kuin vaan voi olla. Ei maksa todellakaan liikaa varsinkin siihen paskaan ttk verrattuna hyie rttä. Laadukkaita opetushevosia joilla on kyllä luonetta jota pitääkin, ei mitään tylsistyneitä laiskoja polleja. Vaikka hevosilla onkin jo ikää, ei se vaikuta siihen jaksaisivatko ne enää tunneilla olla, EI TODELLAKAAN! Jos et suosittele hjr niin olet todella tyhmä ja itse et vaan osannut tehdä mitään. Ja älkää alkeistuntilaiset tulko valittamaan ettekö ole laukanneet aiemmin, itsehän te Tiinalle niin sanoitte että osaatte! Tuntien pitäjä oli tuolloin alaikäinen ja oli hingunniemessä opinnot kesken. Saisitte hävetä! Jos jotain tapahtuu niin todellakin apua saatte!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jotka haukkuu hjr saisivat hävetä! Talliporukka on niin hyvä kuin vaan voi olla. Ei maksa todellakaan liikaa varsinkin siihen paskaan ttk verrattuna hyie rttä. Laadukkaita opetushevosia joilla on kyllä luonetta jota pitääkin, ei mitään tylsistyneitä laiskoja polleja. Vaikka hevosilla onkin jo ikää, ei se vaikuta siihen jaksaisivatko ne enää tunneilla olla, EI TODELLAKAAN! Jos et suosittele hjr niin olet todella tyhmä ja itse et vaan osannut tehdä mitään. Ja älkää alkeistuntilaiset tulko valittamaan ettekö ole laukanneet aiemmin, itsehän te Tiinalle niin sanoitte että osaatte! Tuntien pitäjä oli tuolloin alaikäinen ja oli hingunniemessä opinnot kesken. Saisitte hävetä! Jos jotain tapahtuu niin todellakin apua saatte!

        Oot yks niistä talli tytöistä puhetyylisi takia. Hjr on ihana paikka mutta Miks haukut ttk? Jos et siedä että haukutaan hjr älä hauku ttk vitun pässi


    • tiedänkyllä

      Hirvijärvi on p*estä. Kaikki paikat sotkussa, samat hevoset lähimmäs kymmenen vuotta.. huoh, listaa voisi jatkaa loputtomiin. Suosittelen taitavia kavioita!! muuten sinä mindeeh// Kerroppas mulle minkä hevosen lähdön syyn haluat kuulla. Kyllä on tiedossa miksi entiset lähtee ja uusia tulee (:

    • Tyytyväinenasiakas

      Nykyään on kyllä ihan eri ääni kellossa kun ennen! Huomaa että hommat alkaneet toimia viimeisen vuoden aikana paljon paremmin. Opetuksen taso on parantunut ja hevosia ratsutetaan aiempaa säännöllisemmin. Ilmapiiri on myöskin miellyttävä ja asiakkaiden tavoitteet otetaan hyvin huomioon. Myös kilpailumahdollisuus nykyään! Tykkään kun on pienehkö talli, jossa jokaista voidaan opettaa yksilönä ja pääsee myöskin hevosia käsittelemään ratsastuksen lisäksi.

    • Anonyymi

      Hirvijärvi on nykyään ihana paikka. Paljon opetushevosia 15 opetus hyvää ja paikat siistimmät. Oon harrastanu hjr nyt päälle vuoden ja vakkarina toiminut Arttu. Vaihan vaan nyt ttk koska haluan vaihtelua tallista🙂 meen kyllä takas

    • Anonyymi

      Olen kyseisellä tallilla käynyt nyt 8v. Joo eihän nuo tilat nyt mitkään hehkeet oo mutta porukka kyllä parasta ikinä❤️! Joo onhan nuo hevosetkin jo aika ikäloppuja mutta eivätpän minun oo🤗

    • Anonyymi

      Muuten ihan jees paikka mutta aika iso turvatekijä että täysiiköisiä ei saata koko tontilla olla kun ihmiset heppojen kanssa touhuaa

    • Anonyymi

      Kisojen aikana ei näy aikuista ihmistä seuraamassa verkkaajia kentällä ainakaan, mikä on huono homma jos sattuu jotain. Ja estekorkeudet nousseet nopeaa tahtia 🤔 kuinka pitkään vanhoilla hevosilla kestää jalat..

    • Anonyymi

      Hirvijärven talli on paraaaassss❤️❤️✨

    • Anonyymi

      Ite käyn aktiivisesti tallilla ja voin sanoo että ihan ykkös talli!!

    • Anonyymi

      Puhutaan paskaa kaikista omalla pikku porukalla, opetus muuten hyvää mutta opettajakin puhuu paskaa ja haukkuu muita oppilaita… tallin ilmapiiri on niin paska kun olla ja voi

      (Lopetin 2022 ja oli paras päätös ikinä)😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe