Mallitoimisto Clamos Studio

clamos

Onko teillä tietoa näistä Suomen mallitoimistoista? Onko esim. Clamos luotettava? Olen nimittäin aina halunnut malliksi ja nyt pääsisin clamosin listoille niin kannattaako mun mennä? Jos teillä on muutenkin vinkkejä joistain hyvistä mallitoimistoista niin kertokaa kiitos.

http://www.clamos.com/index.htm

13

1380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammatikseen kuvaava

      Mene ihmeessö jos listoille pääset ! Clamos on OK !

      • Ammatikseen kuvaava

        ...ja vielä. Miesmalleja tarvittais lisää muutenkin. Uudet kasvot kehiin !


      • Huolestunut

        Heyy olin clamos studiolla tekemässä kansiota mutta sieltä ei ole kuullu mitään jtn 3kk


    • Krte

      Itse olen kohta 17 vuotta täyttävä poika ja olen tehnyt mallin hommia aktiivisesti viimeiset 3 vuotta. Olen myös nyt siirtynyt lavalta lavan taakse ja organisoinut kokonaisia muoti tapahtumia. Kokemusta on useammilta mallitoimistoilta ja nyt olen keskittänyt itseni vain yhteen toimistoon, jolla on mahdollisuus työllistää minut jopa ulkomailla. Glamous on yksi niistä toimistoista, jotka nyhtävät vain rahaa malli urasta haaveilivilta...

      • rNdomi

        Eli onko se mallibura sitten sellaista että pitää maksaa sille mallitoimistolle? Vai saako itse rahaa?


      • krtt
        rNdomi kirjoitti:

        Eli onko se mallibura sitten sellaista että pitää maksaa sille mallitoimistolle? Vai saako itse rahaa?

        Mallitoimistoja on kahdenlaisia. Tyyppi 1, Toimisto, joka hakee vain tietynlaisia kasvoja jotta ne työllistyvät eivätkä kelpuuta ket vain. Tyyppi 2 taasen on sellainen joka kelpuuttaa listoilleen melkein kenet vaan ja pyytävät esimerkiksi ensiksi mallikursille joka kustantaa n. 500€ mallilta ja takausta keikeiolle ei ole tai esimerkiksi koe kuvauksien hinta n. 300€ , näillä tuloilla pienimmät toimistot pyörittävät firmaansa ja malli urasta haaveilevat eivät saa rahoilleen vastikettä. Ja saavat lisää potkua haaveelleen, joka ei koskaan välttämättä tule toteutumaan. Suosittelen ottaaan yhteyttä kunnon toimistoihin ja ns. Arvioittamaan itsesi oletko juuri TÄLLÄ hetkellä alan henkeen sopiva. Eli jos tunnet olevasi OIKEA malli, etkä vain sellainen joka haluaa kehuskella "malli" nimellä, niin hae oikeisiin toimistoihin.


      • Ammatikseen kuvaava
        krtt kirjoitti:

        Mallitoimistoja on kahdenlaisia. Tyyppi 1, Toimisto, joka hakee vain tietynlaisia kasvoja jotta ne työllistyvät eivätkä kelpuuta ket vain. Tyyppi 2 taasen on sellainen joka kelpuuttaa listoilleen melkein kenet vaan ja pyytävät esimerkiksi ensiksi mallikursille joka kustantaa n. 500€ mallilta ja takausta keikeiolle ei ole tai esimerkiksi koe kuvauksien hinta n. 300€ , näillä tuloilla pienimmät toimistot pyörittävät firmaansa ja malli urasta haaveilevat eivät saa rahoilleen vastikettä. Ja saavat lisää potkua haaveelleen, joka ei koskaan välttämättä tule toteutumaan. Suosittelen ottaaan yhteyttä kunnon toimistoihin ja ns. Arvioittamaan itsesi oletko juuri TÄLLÄ hetkellä alan henkeen sopiva. Eli jos tunnet olevasi OIKEA malli, etkä vain sellainen joka haluaa kehuskella "malli" nimellä, niin hae oikeisiin toimistoihin.

        Totta: krtt puhuu asiaa! Esim. kuvaukset toimiston puolesta ovat melko hinnakkaita.
        Kannaataakin vertailla kuvaushintoja.Hyvät ja tyylikkäät kansiokuvat saa edullisemminkin.Kuvillahan malli itseään myy. Itsekin olen noita mallikanditaatteja kuvannut. Osa on pärjännyt ,osa ei. Mutta jos todella haluaa malliksi kannattaa todellakin antaa ammattilaisen tehdä arvio siitä onko itsestä malliksi.
        Eikä ammattilaisenkaan kritiikistä kannata ottaa "hernettä nenään" ,jos se on negatiivista....Uutta yritystä kehiin vaan,jos hinku malliksi on kova.Malleja tarvitaan aina,mutta huippumalliksi ei niin vaan heti pääsekään.Monen huippumallinkiin ura on lähtenyt liikkeelle jostain pienimuotoisemmasta proggiksesta.


      • 175 cm / "Classic"

        Itse en maksanut Clamosille mitään, että pääsin listalle. Heidän toimistopalkkionsa on 15 %, joka menee keikkapalkkioistani eli jos ei tule keikkaa, ei toimistolle tarvitse maksaa mitään. Mielestäni tämä on kohtuullinen korvaus heille, ei varsinaista rahastusta...


    • miesmalllllliks

      Pystyykö tekemään töitä miesmallina jos on vain 178 cm pitkä

      • ammatikseen kuvaava

        Kyllä pystyy . esim. mainosmallilla pituus ei oo mikään este.


    • lyhytttt

      Mitä mainosmalli pystyy tekemään ja miten se eroaa ammattimallista

      • ammatikseen kuvaava

        Ammattimallilla on tietyt kokokriteerit. Mainosmalliksi esim katalogeihin,tvmainoksiin yms käy hyvin lyhempikin. Ja onneksi nykyään käytetään "normaalin suomalisen"henkilöitä esim vaatemainoksissa. Vaatevalmistajat on ONNEKSI huomioineet ettei kaikilla ole "missirunkoa" ja vaatteita on suunniteltu "normaalikokoisille" käyttäjille. Siksi näitä "normikokoisia" mallejakin tarvitaan. Malliohan mainostaa tuotetta,ei itseään.Ja persoonallinen malli saa
        lisää mallitöitä,kun kasvot tulee tutuks,jostainhan se on aloitettava jos mallinhommia aikoo tehdä.Nyt vaan rohkeesti teettämään mallikansiota. Jotkut paikalliset kuvaajat tekee kansiokuvia edullisemmin kuin toimistot....Ja sitten vaan kuvien kanssa mallitoimistoon itseään tyrkyttämään.


    • varoitan

      Clamos rahastaa mallikursseillaan :-( ! Kurssiesite lupaa tosi paljon enemmän; nuorisomallikurssilaiset ja lapsimallikurssilaiset olivat samalla kurssilla ja leikiksi ja riehumiseksi homma meni. Vain murto-osa esitteessä olevista asioista tuli käytyä läpi ja nekin pintapuolisesti. En laita nuorempia tyttäriäni enää Clamoksen kurssille; huono maku jäi !!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe