Kipu alavatsassa

kipuinen

Voiko munasolun irtoaminen aiheuttaa alavatsaa kipua? Mulla on n. 3 tunnin ajan ollu alavatsan toinen puoli kipeenä, enkä tiedä johtuisko se vain munasolun irtoamisesta vai onkohan kyseessä umpilisäke. Milloinhan tästä pitäisi huolestua..kipua ei tunnu normaalilta vatsakivulta.

Kiitos vastaajille.

5

12751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jude

      Itse epäilin aika samalta kuulostavaa kipua itse asiassa raskaudeksi, mutta sitten mulle selvisi että se olikin vain ovulaatiokipua, joka on täysin normaalia! Myös ennen ovulaatiota ja sen jälkeen saattaa esiintyä alavatsan polttelua. Kivut johtuvat munarakkulan kasvamisesta ja sen puhkemisesta.

      Kerroit et se tuntuu vain toisella puolella joka sekin on tyypillistä, sillä vain toisessa munasarjassahan munarakkula kypsyy. Kun se puhkeaa, sen sisältä valuu nestettä jonka mukana myös itse munasolu. Tämä neste saattaa poltella munajohtimissa. Ovulaatiokipuihin saattaa liittyä myös pahaa (oksettavaa) oloa, jota mulla oli. Sen vuoksi pelkäsinkin olevani raskaana...

      Joten luulen sunkin oireiden johtuvan ovulaatiosta. Tosin ei sitä koskaan tiedä. Voihan se olla umpisuolikin. Kannattaa seurata tilannetta niinkuin epäilemättä teetkin ..

    • salla

      Millainen kipu se teillä on? Kestääkö se kauankin? Itse tunnen noin vko-2 vkoa ennen menkkoja "kylmän" pienen vihlaisun joka kestää vain muutamia sekunteja. Voisikohan se olla juuri ovulaatio? Ja se tuntuu aina vain samalla puolella alavatsaa, eli vasemmalla puolella. Miksi se tuntuu aina vain samalla puolella? Siitä minulle on tullut mieleen, että onkohan mulla lainkaan oikeaa munasarjaa kun en tunne sieltä ikinä mitään!?!

      • nasu

        minulla on monirakkulaiset munasarjat. Kuitenkin olen synnyttänyt kaksi lasta. minulla on kuukautiskierron keskivaiheilla kauheat kivut alavatsassa, joihin ei edes 600 mg särkylääkekään auta. Lisäksi paha olo ja vatsa sekaisin. Tämä kestää 2 - 3 pv ja on aika jatkuvaa. Yöunetkin jää lyhyiksi kivun takia. Minulta on otettu ultaraääni ja mitää ei pitäisi olla pielessä. Onko kenelläkään vastaavia oireita?


    • Krisse

      Kyllä munasolun irtoaminen voi aiheuttaa joillakin koviakin kipuja, ei ole epänormaalia.

    • NiinaC

      Mulla tuntuu kuukautiskierron puolivälissä päivän tai pari kipua toisella puolen alavatsaa. Itse arvelin, että voisko ovulaation tuntea ja kun googlailin viimein netistä niin kyllähän ovulaatiokipu näyttäisi olevan ihan normaalia. Mä tunnen munasolun irtoamisen vaan oikealla puolella ja toisaalta menkkakivut on pahat vaan sillon, kun munasolu on irronnut vasemmalta puolelta. Ovulaatiokipu tuntuu sellaiselta, ihan kuin olisi ilmaa siellä. Painaessa sattuu. Sinänsä hassua, että seksiä ei todellakaan tee mieli noitten kipujen takia... Onneksi ei ole lapsia tarkoitus hankkia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe