Lainaaminen yksityiseltä

lainaaja

Onko joku lainannut tätä kautta yksityiseltä rahaa. Onko millaisia kokemuksia? Miten rahan siirto/lainan maksu on hoidettu?

21

7453

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda koko juttu

      Tätä kautta ei kukaan saa/anna lainaa.

      Lainan "tarjoajat" tällä palstalla ovat henkilöitä, jotka saavat varmaankin jotain seksualista tyydytystä lukiessaan niitä laina-anomuksia, ja pyytäjät taas niitä, joilla raha-asiat ovat niin kuralla, ettei rahojaan varmasti saa koskaan takaisin.

    • asdfasdfqwq5

      minä ainakin saan hyvät naurut ku ihmiset luulevat saavansa lainaa

      • joo joovittu

        no sinä voit haistaa sitten pitkän paskakin samalla


    • Olen lainannut yhdelle henkilölle joihin saanut kontaktin tätä kauttta. Maksoi takaisin, ja luottosuhde jatkunut edelleen parin uuden vipin muodossa.

      Mutta lainaaminen hoidettu ihan tapaamisten yhteydessä. Pelkäästään täällä et kyllä saa mitään aikaiseksi.

      Oma lukunsa sitten ovat ne jotka lähettävät maililla tilinumeronsa, haluamansa summan ja lupauksen maksaa takaisin joskus....

      • olin sinisilmäinen

        Minä olin myös yhtä sinisilmäinen. Ensimmäiset lainat maksettiin takaisin, summat kasvoivat hiljalleen ja homma toimi. Isoimman lainan kohdalla kupla puhkesi ja jäin ilman sentin senttiä. Velkojia on jonoksi ennen minua, käräjöinti maksaa enemmän kuin mitä koskaan tulisin takaisin saamaan.
        Mitä opinkaan - ilman panttia ei kannata lainata kenellekkään.


      • Anonyymi

        No mikset hae harkinnanvaraista toimeentulotukea 1 kk bussilippuun? Tässä tapauksessa voisi olla jopa hyvä mahdollisuus saada sitä. Sitten ekasta tilistä ostat jonkun halvan auton. Jos täältä lainaa hakee niin pitää olla myös jonkinlainen vakuus esittää.


    • asdölkfee

      joseman puhuu kyllä ihan potaskaa :)

    • vituttaa velkaisten

      miten ajattelit sen takaisinmaksun, se ei taida en';' kiinnostaa vai inrefileell

    • elämä on..

      Katso tämä aloitus. Vastaus miksi et saa lainaa yksityiseltä ilmaan kunnon vakuuksia..

      ""kaveri velkaa, miten saada takaisin?""

    • Tämä ei ole rahanlainausfoorumi. Lainatarjoukset/pyynnöt poistuvat joko minun tai ylläpidon toimesta.

      • Velkavelho

        Marella, tätä linjausta on täällä toivottukin! Kiitos!


      • 7+6

        Taitaa olla niin, että Marella itse on poistunut.


    • specter

      Kerran lainasin "tutulle" rahaa. Lainasta tehtiin paperit.

      Kuitenkin, kun maksun aika tuli, tämä "tuttu" oli kadonnut, kuin pieru saharaan. Ei ottanut yhteyttä sopiakseen mistään. Ei vastannut viesteihin.

      Lopulta laitoin lainan ulosottoon. Vältteli ulosottomiestä, eikä ottanut juttuun mitään kantaa. Tuli sitten käräjäoikeudelta yksipuolinen tuomio ja meni ulosottoon.

      Kuinka ollakaan, velallisella ei ollut tuloja/omaisuutta, joten hänet todettiin varattomaksi ja velkaa ei voitu periä.

      Pari vuotta myöhemmin laitoin uuden hakemuksen velasta, tällä kertaa onnisti ja velallinen maksoi kaikki kustannukset korkoineen. 1500 euron lainasta tuli 2500 euron laina.

      Tämä "tuttu" oli täysi valehtelija, ei puhunut totta missään asiassa. Suurenteli kaikkia mahdollisia asioita, joista puhui.

      Sai silti ansionsa mukaan

    • 16+20

      Miten tuo toimi, oliko sinulla kirjalliset paperit velasta?? Itse olen lainannut kanssa "ystävälle", mutta takaisinmaksu onkin ollut sitten asia erikseen :(

      • specter

        Oli paperit. Velan vanhentumisaika on 3-5 vuotta, ellei velasta muistuteta. Yksityishenkilöiden välisissä lainoissa lopullinen vanhentumisaika on 20 vuotta.

        Itse käytin haastehakemus.fi palvelua, joka hoitaa myös yksityishenkilöiden välisiä velkoja. Siinä joutuu itse maksamaan aluksi ne käsittelykulut, mutta velallinen maksaa lopulta korkoineen kaikki kustannukset. Onnistuneen perinnän jälkeen sinulle ei jää mitään kustannuksia, velallinen maksaa kaiken.

        Olennaista on se, ettei velka ole kerennyt vanhenemaan, jotta sitä voisi periä käräjäoikeuden päätöksellä.


      • Maksukyvyn lisäksi pitäisi todistaa maksuhalukkuus...


    • 13+6

      ..mutta siis miten lainaako kukaan yksytyinen ihminen oikeasti rahaa, jos maksukyky voidaan todistaa?

    • Laina2017

      Kuka voi lainata rahaa 2000 eu.

    • Anonyymi

      Kaikkihan me kyllästytään aina. Mutta pankeilla on hanat tiukassa ja valtionvarainministeriön ohjeet ja ehdot luoton antamiselle! On myös ohje ja asetus KELA ”etuuksien” suhteen miten niillä saa luottoa!

      Toki jos on hoitanut asiansa hyvin ja säännöllisesti sekä säästänyt aikuisen oikeasti tuntuvan osuuden asunnon arvosta, niin asia saattaa edetä pankissa. Tuntuva osuus on jotain aivan muuta kuin 5 tai 10 prosenttia. Toki jos hakee ja saa esim satasen lainan vitosen panoksella niin asia on bueno jos ei tule mitään vaikeuksia. Mutta jos ennakolta epätosi yhtälö alkaa kaatumaan kovin nopeasti niin lyhennysvapaa on huono.

    • Anonyymi

      Itse asiassa sosiaalisen median anonyymille olen lainanut. Pidän rajana summa jonka olen valmis häviämään.

      Mutta jännintä oli se, että instan seuraaja yritti sitä. Sai muuten lähdön seuraajista.

    • Anonyymi

      Siis jos haet oikeasti lainaa yksityishenkilöltä, niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa: 1. Sukulaiset ja kaverit ja 2. Vertaislaina, jossa lainaat platformin kautta (lue lisää esim. https://nordsek.com/lainaa-yksityishenkilolta/ ) .

    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe