Hei,
teen Kauneuteen ja Terveyteen juttua laihduttaneista, jotka ovat laihtuneet pysyvästi. Pysyvällä tarkoitetaan tässä yhteydessä, että on pitänyt pudotetut kilot (ainakin 10-15 kg) poissa vähintään kaksi vuotta. Jutun idea on tarkastella onnistumiseen johtaneita tekijöitä.
Jos olet 20-60 -vuotias nainen, sovit yllä olevaan kuvaukseen ja haluat kertoa painonhallinnastasi nimelläsi, otathan yhteyttä tea ät tekstiputiikki.fi.
Pysyvästi laihtuneita?
3
119
Vastaukset
- Vanha Jojo
Kaksi vuotta kuulostaa aika lyhyeltä ajalta, koska suuren kilomäärän pudottamiseenkin menee enemmän. Minusta pysyvyyden raja on vähintään viisi vuotta.
Toivottavasti lähdet jutussasi terveeltä pohjalta etkä keskity niihin, jotka ovat pudottaneet normaalipainosta alipainon puolelle. Ainakin näiden keskustelupalstojen perusteella on paljon nuoria tyttöjä ja naisia, joiden tavoite on alipaino tai alipainon ja normaalipainon rajamaille pääseminen.
Minä en juttuusi kelpaa, koska olen aina lihonut laihduttamani kilot takaisin. Olen parempi neuvomaan muita kuin itse laihduttamaan. - Tea M.
Jos kriteerini olisi viisi vuotta kilot poissa, haastateltavien löytäminen olisi vielä moninkerroin vaikeampaa kuin se on nyt. ;)
- veganism
Tärkeintähän painon pitämisessä halutussa määrässä on se ruokavalio, ei niinkään liikunta. Jos laihduttaa liikunnalla pelkästään ja paino pysyy pelkästään liikunnalla poissa, tulee jossakin vaiheessa eteen seinä. Harvoin kukaan jaksaa montaa vuotta putkeen harrastaa, koska joskus tapahtuu jotain, mikä johtaa siihen ettei jaksa/huvita/kerkeä harrastamaan. Silloin ne kilot tulevat takaisin.
Parasta on siis löytää ruokavalio, jonka avulla pysyy halutussa painossa ilman, että tarvitsee harrastaa liikuntaa päivittäin tai saatikka edes viikottain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1352220
Mies olet edelleen rakas ja tärkeä
Mutta nyt tuntuu, että se "terävin vaihe" on ohi. En millään tapaa halua tällä pahoittaa mieltä, halusin vain ilmoittaa.871809Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt711723Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1081586- 561312
Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1791154- 571137
Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942371109Ihastuksen halaaminen
Oletko halannut mielitiettyäsi? Miltä ensimmäinen halaus tuntui, onko jäänyt mieleen? 🫂491092Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451067