nukutus.

moonchild

Onko kellään mitään tietoa mitä maksaa nukutus ja se että kaikki hampaat korjataan? Sehän tietty varmaan riippuu siitä paljonko on reikiä, mutta noin suunilleen? Ja miten koko homma tapahtuu? Itse olen tätä tapaa ajatellut ja todennut sen itselleni parhaaksi vaihtoehdoksi, riippuen tietysti hinnasta....

12

1547

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auli

      on aina pieni lisäriski. Lisäksi se on aika hintavaa, kun tarvitaan nukutuslääkärikin. Eiköhän se hampaiden tarkistus tehdä aivan hereillä ollessa ja sen peruusteella hammaslääkäri tietää mitä korjattavaa on ja mitä se tulee maksamaan.

      Mikäli kärsit hammaslääkärikammosta on muitakin mahdollisuuksia. Paras vaihtoehto nukutukselle on hyvä hammaslääkäri, toiseksi voit saada hoidon ajaksi rauhoittavia lääkkeitä, nykyisin puudutus on nykyään niin tehokas ettei mitään kipua tarvitse kestää niinkuin ennenvanhaan.. eiköhän jotkut hammaslääkärit käytä ilokaasuakin...

      • Manna

        Itseäni ei pelota yhtään kipu (ei ikinä ole ollut edes puudutusta porattaessa) vaan se jatkuva yökkiminen. En voi sietää sitä, että joku laittaa jotain suuhuni... omiakaan hampaita pysty pesemään jatkuvasti yökkimättä. :/

        Nyt pitäisi poistaa 4 viisaudenhammasta ja paikata pari reikää... Siksi haaveilen nukutuksesta.

        Onkohan mahdollista edes poistattaa kaikkia 4 yhtäaikaa?


      • MPee
        Manna kirjoitti:

        Itseäni ei pelota yhtään kipu (ei ikinä ole ollut edes puudutusta porattaessa) vaan se jatkuva yökkiminen. En voi sietää sitä, että joku laittaa jotain suuhuni... omiakaan hampaita pysty pesemään jatkuvasti yökkimättä. :/

        Nyt pitäisi poistaa 4 viisaudenhammasta ja paikata pari reikää... Siksi haaveilen nukutuksesta.

        Onkohan mahdollista edes poistattaa kaikkia 4 yhtäaikaa?

        Olen kuullut, että ilokaasu auttaa herkästi yökkäävillä. Lamaa jotenkin refleksiä. Ja on huomattavasti nukutusta halvempaa ja riskittömämpää.


      • Puudutus
        Manna kirjoitti:

        Itseäni ei pelota yhtään kipu (ei ikinä ole ollut edes puudutusta porattaessa) vaan se jatkuva yökkiminen. En voi sietää sitä, että joku laittaa jotain suuhuni... omiakaan hampaita pysty pesemään jatkuvasti yökkimättä. :/

        Nyt pitäisi poistaa 4 viisaudenhammasta ja paikata pari reikää... Siksi haaveilen nukutuksesta.

        Onkohan mahdollista edes poistattaa kaikkia 4 yhtäaikaa?

        Kaikki neljä voi poistaa nukutuksessa ihan samalla käynnillä ja sitä yleensä suositellaankin!

        Miten sä muuten kestät sen poraamisen aiheuttaman kivun?


      • Ovidiu
        Puudutus kirjoitti:

        Kaikki neljä voi poistaa nukutuksessa ihan samalla käynnillä ja sitä yleensä suositellaankin!

        Miten sä muuten kestät sen poraamisen aiheuttaman kivun?

        Kaikki 4 voidaan poistaa kerralla. Itse sain toimenpiteen ajaksi midatsolaamia (Dormicum) suoneen.


      • Manna
        Puudutus kirjoitti:

        Kaikki neljä voi poistaa nukutuksessa ihan samalla käynnillä ja sitä yleensä suositellaankin!

        Miten sä muuten kestät sen poraamisen aiheuttaman kivun?

        Mutta kipu ei ole koskaan ollut mulle ongelma hammaslääkärissä. Kirpaiseehan se ja pitää puristaa nyrkkiä yhteen, mutta ei sen kummempaa.

        Pitää kokeilla tuota ilokaasuhoitoa, josko onnistuisi viimein.. tosin olen kuullut että juuri ilokaasu on pannut muutamia tuttujani synnytyssalissa yökkäilemään holtittomasti pitkin lattioita. :/


    • Rouva Turhapuro

      Minäkin haluaisin kovasti saada tietoa siitä mitä nukutushammaslääkärissä tapahtuu ja mitä se maksaa.Mitään muuta vaihtoehtoa en uskalla edes ajatella.Pelkään myös nukutusta,joten en uskalla mennä edes nukutushammaslääkäriin ja hampaani ovat todella surkeassa kunnossa.

    • Nekku

      Itselleni tehtiin noin 8 vuotta sitten juuri sellainen operaatio. Se suoritettiin kahdessa osassa, joiden kokonaishinnaksi tuli yhteensä 15 000 markkaa, jonka maksoin pankkilainalla.

      Olen erittäin tyytyväinen siihen että hommaan tuli ryhdyttyä. Oli tosi helppoa: nukutuslääkäri antoi nukutuksen, parin tunnin päästä heräilin ja saattajan kanssa kotiin.

      Hintaa kertyy lähinnä operaatioon osallistuvien palkkioista: hammaslääkäri, nukutuslääkäri, hammashoitaja ja nukutushoitaja, leikkaussalivuokra, lääkkeet, välineet.... se, kuinka monta hammasta sitten operoidaan, ei enää vaikuta kovin paljoa.

      Ja simsalabim: koko ikäni vaivannut kamala hammaslääkäripelko poistui saman tien! Näiden operaatioiden jälkeen oli ihan helppoa käydä jälkihoidossa ja vuosittaisissa tarkastuksissa.

      Suosittelen.

      • Rouva Turhapuro

        Kiitos vastauksestasi,Nekku.Kovasti pelottavalta kuulostaa tuo nukutuskin.Pelkään myös sairaaloita,lääkäreitä,piikkejä yms.


    • hjklkbvv

      TK:ssa nukutus on halpa

      • Olet_tyhmä_trolli

        Vastauksestasi ei ole mitään hyötyä kysyjälle yli 12 vuotta myöhemmin.

        Jospa kertoisit missä terveyskeskuksessa olet muka saanut hammashoitoa nukutuksessa. Ei taida löytyä yhtään.


    • Fiilistelen

      Jos hampaiden poisto epäonnistuu, niin saako välittömän eutanasia-annoksen maksutta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe