Ehkä Raaheen...?

utelijas

Millainen paikka Raahe on asua?
Minulla ei ole Raahessa tuttuja tai ystäviä jotka olisivat joskus asuneet siellä, joten ajattelin että ehkä joku lukee tämän viestini ja kertoo paikasta jotain.
Selviääkö Raahessa ilman autoa?
Onko asuntoja?
Onko Raahe turvallinen paikka?
Mitä hyvää ja huonoa Raahessa on?
Jotain muuta tärkeää?

3

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdfvizdb

      Kyllä raahessa selviää ilman autoa jos asut keskustassa tai keskustan lähellä, esim. pattijoelta melko pitkä matka kaupunkiin kävellä/pyöräillä.

      Etsitkö vuokra-asuntoa vai oletko ostamassa? vuokrat todella kalliita ainakin nuissa kahdessa vuokrausfirmassa, mutta hyvällä tuurilla voi yksityiseltä saada hieman halvemmalla.

      On turvallinen paikka, harvoin täällä mitään tapahtuu, iltaisin ja yöt kaupunki melko autio, eli yksinäistä voi olla jos olet nuori eikä ystäviä/tuttuja, vaikea tutustua täällä uusiin ihmisiin koska kaikki nyhjäävät vain kotona, netin kautta saatat hyvällä tuurilla löytää täältä kavereita :)

      On kauniita asuinalueita, kaikki peruspalvelut tietenkin pankit,kirjastot ym. on halpa-hallia,tokmannia,prismaa ym. muutama baari/ravintola, pitseriaa ym.

      Pieni,rauhallinen kaupunki jos tykkää rauhasta,hiljaisuudesta ja yksinäisyydestä :) Onneksi oulu lähellä,jos yksinäisyys iskee viikonloppu-yönä :)

      Pattijoella on abc,kirjasto,pari ruokakauppaa,pitseria ym.
      Ollinsaaressa kirjasto,siwa,r-kioski,grilli ym.

      Kummatti,junnilanmäki ym. ei lähikauppoja eikä kioskeja lähellä,mutta kaupunkiin ei ole kovin pitkästi.

      On kirpputoreja ainakin viisi ellei enemmänkin plus kierrätyskeskus sekä pelastusarmeijan kirppis(onko kontti nimeltään vai mikä ?)
      On autoliikkeitä
      Keskustassa ja keskustan lähellä uusia kerrostaloja juuri valmistunut/valmistumassa.

    • sdwefgrthyjuk,nhjm

      Itse ainakin tykkään tuommoisesta pienestä satama kaupungista. Aika sulonen joltain kantilta katsottuna mutta paikka on täynnä sitte aikas värikästä porukkaa. Löytyy omat nimikko "kylähullut" jne.
      Jos asuu keskustassa tai sen lähettyvillä niin pärjää suhteellisen hyvin pyörällä tai kävellenkin.
      Raahessa on joitain osia jotka ovat vähemmän turvallisia tai rauhallisia. Yksi esimerkki on kummatti ja tietääkseni antinkankaalla on sattunut joitain raiskauksia (korjatkaa jos olen väärässä).
      Raahe on hyvä siltä kannalta että kaikki palvelut ja kaupat ovat lähellä toisiaan että
      ei tarvi ravata pitkiä matkoja eri kauppojen välillä tai sieltä kotiin. Ja ei tarvi kauaskaan mennä että on metsää ja luontoa lähellä. Huonoa on että joissakin kaupoissa on töykeitä myyjiä, jotkut hieman sisäsiittoisia (esimerkkinä kuvalenita. En suosittele menemään, myyjällä on hiekkaa vaginassa)
      Kylmäniemessä ja sairaalan lähellä on tosi kivoja asuntoja ja muutenkin nätin näköstä, kaveri sattuu asumaan siellä päin ja älyttömän kivan näköstä. En tiiä asuntojen hintaluokasta mutta sieltä kannattaa ensimmäisenä (mun mielestä) käyä katsomassa asuntoja! Tämä oli vaan sitten mun mielipide, mutta suosittelen:)
      Täällä on välillä vähän ankeaa porukkaa mutta kyllä niitä poikkeuksiakin löytyy.

      • Raahelaine,ja.

        Kummatti nykyään rauhallinen, paska aines siirretty ollinsaareen. Raahes halvat asunnot ostaa suhteessa vuokriin.
        Tervetuloa asumaan.
        Itse asun junnilanmäellä. N.1km kauppaan, 2km keskustaan,koulu päiväkoti alle1km. Joten pyöräl pärjää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1103
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      164
      866
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      824
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      804
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe