Sosiaaliasiamiehen vuosiraportit

RopinHuutti

66

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvenhattaraa

      Yle:n vaalikoneella kysymys.

      "Sosiaalitoimen henkilökiistoihin ja luottamuspulaan on tartuttava kovalla kädellä."

    • Kyrpä-Jooseppi!

      Eiköhän ne ole jossakin virastossa, tiettynä ja lyhyenä aikana vuodessa luettavissa. Niistä ei tietenkään tiedoteta tarpeeksi tai ollenkaan kansalaisille!
      Mielenkiintoista olisi tosiaan lukea edm, lieksaa koskevat raportit vuosilta 2010-2011!

    • Missä avoin toiminta

      Yleensä löytyvät kaupunkien ja kuntien sivuilta aikajärjestyksessä kaikki. Lieksa näköjään pimittää näitä selvityksiä.

    • rempallaan

      Ei ole istuvilla valtuutetuilla tullut mieleen huolehtia siitä että kansalaiset saavat tiedon joka heille kuuluu. Tästä syystä kannatan ajatusta että valtuusto ja lautakunnat saavat täysin uudet henkilöt ajamaan kuntalaisten etuja.

      • Niinpä muuten

        Minkähän takia Eskokaan ei ole tehnyt asialle mitään?
        Ei ole ainakaan mulle sanonu siitä mittään.
        Eikö se ymmärrä?


      • hyvä että huomasit
        Niinpä muuten kirjoitti:

        Minkähän takia Eskokaan ei ole tehnyt asialle mitään?
        Ei ole ainakaan mulle sanonu siitä mittään.
        Eikö se ymmärrä?

        Pitääpä jatkossa antaa vinkkejä Perussuomalaisille. Se porukka ei "kuvia kumartele"!!


    • Kyrpä- Jooseppi!

      Kieltämättä valtuustossa ja lautakunnissa istuu liikaa niitä, joilta on todellisuudentaju kadonnut !
      Siellä on' hyvätuloisia' Kepunaisia jotka vouhkaavat Lieksan työvoimapulasta suuresta!
      Siellä on rikkaita Kokoomuslaisia jotka haluaa kurjistaa köyhimpien elämää yhä alati!
      Siis 'rempallaan' nimimerkki kertoo asiaa: Henkilöt vaihtoon!

    • holmesin serlokki

      Suattaa olla niin topsiikrettii, ettei niitä asiakirjoja julkaista Lieksassa. Ja tuskinpa niistä mitään mullistavaa löytyisikään, ympäri pyöreitä lillukanvarsia ja mulkeroita, ja piiri pieni senkun pyörii iloisesti. Ootellaan vaan rauhassa vaaleja ja muistetaan äänestää, niin eiköhän ne arkistot avaudu kansalaisille. Kyllä kansa tietää....

    • Olen aikaisemmin todennut noista sosiaali ,että potilasasiamiehen toimista ja jopa siitä lähettänyt kirjelmän kaupunginhallitukselle.
      Katson, että heidän toiminta on hyvin kaukana eli kaupunki ostaa nuo lakisääteiset palvelut Joensuusta, mutta palveleeko se sitten yksittäistä kuntalaista.Mielestäni hyvin monissa asioissa on vain siten todettava, että se palvelee lain kirjainta muttei yksittäistä henkilöä joka niitä palveluja tarvitsee.
      Olen testannut henkilökohtaisesti tuota palvelujärjestelmää ja voinen todeta että se ei toimi.
      Tuloksena on ettei henkilö ole tavoitettavissa on joko lomalla tai jossakin palaverissa.ja hän voi lähettää kaavakkeen mutta se avustaminen on sitten siinä
      Aikanaan katsoin että plavelu pitää olla myös henkilökojhtainen tapaaminen no tuo potilasasiamies tuli Lieksaan linja- autolla.Olipa hyvää ajankäyttöä sanon minä.
      On aivan selvä että jos palvelut eivät ole lähiplveluna ja näin tapahtuu niin jokaista jos lähdetään näin palvelemaan henkilökohtaisesti johan se on merkillistä ja hukkaan heitettyä kaupungin rahaa se on mielestäni selvä asia ja tämän asian takana seison. markku

      • Korpi Markku

        Tuosta potilasasiamiehestä vielä, hänhän on PK-KS palkkalistoilla ainakin nykyinen . Voidaanko olettaa potilasasiamiehen edistävän koko tarmollaan potilaan etu, työnantajaa vastaan...! Voidaanko luottaa siihen ettei potilasasiamies kerro lääkäreille , tulevista valituksista..?


    • Jälleen nimen vääntelyä.

      Toisaalla on kerrottu tehtävistä.
      On aivan selvää jos lähdetään käyttämään asiamiestä niin hän vain avustaa henkilöä esim hoitomuistutuksen teossa.
      Hoitomuistutus ei voi olla siten mikään nimetön vaan sisältää henkilön tiedot.
      On sitten tietysti kantelu valvontaviranomaiselle jostakin muusta asiasta ja tieto menee hänelle.
      Mutta potilasasiamiehen raportissa ei voida nimetä henkilöitä vaan lukumäärä ja millaisia huomioita on yleisesti tehty, näin olen asian ymmärtänyt nähtyäni aikaanaan ne kertomukset. markku

      Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä mitä olen todennut palvelut pitäisi ollä lähellä MK

    • Toimi kohdallani

      Voin kertoa että potilas- ja sosiaaliasiamies ovat puolueettomia ja auttavat asian etenemisessä. Ei mitään moitittavaa jos itsellä asia on perusteltu ja oikea. Sitä kautta olen saanut asiaani oikaisun ja nopeutta viranomaistoimintaan.

      • Kiittäen

        Jono erikoislääkärin tutkimuksiin venyi yliajan mutta pot.asiamies Oksmannin ansiosta asiaan tuli korjaus ja tutkimukset vakavassa sairaudessa etenivät lain vaatimalla tavalla.


    • Miten sitten toimit? tapasitko tuon potilasasiamiehen/ sosiaaliasiamiehen.Oletko siten Lieksalainen

      Edelleen katson, että toiminta on nimellistä ja ketä palvellaan ja ketä ei ja miten
      markku

      • Sinua äänestänyt

        Markulle vastaus.

        Kävin puhelinneuvottelun ja asia eteni siten. Henkilökohtainen tapaaminen oli myös mahdollinen.

        Kaverille hoitui Kelan asia ja soskun asiat.

        Hyviä kokemuksia olen ainoastaan kuullut. Molemmilla asiamiehillä on paljon työsarkaa. Jos paikalliset virkamiehet hoitaisivat heille kuuluvat tehtävät kunnolla niin vähempi olisi tungosta potilas ja sosiaaliasiamiehille. Tässä on selvä syy yhteys. Mutta kerroppa Markku mistä ne sosiaaliasiamiehen raportit eri vuosilta saa kuntalainen luettavaksi. Ovat kuuluu julkisia asiakirjoja.


      • Sinua äänestänyt kirjoitti:

        Markulle vastaus.

        Kävin puhelinneuvottelun ja asia eteni siten. Henkilökohtainen tapaaminen oli myös mahdollinen.

        Kaverille hoitui Kelan asia ja soskun asiat.

        Hyviä kokemuksia olen ainoastaan kuullut. Molemmilla asiamiehillä on paljon työsarkaa. Jos paikalliset virkamiehet hoitaisivat heille kuuluvat tehtävät kunnolla niin vähempi olisi tungosta potilas ja sosiaaliasiamiehille. Tässä on selvä syy yhteys. Mutta kerroppa Markku mistä ne sosiaaliasiamiehen raportit eri vuosilta saa kuntalainen luettavaksi. Ovat kuuluu julkisia asiakirjoja.

        Asiaa voinee katsoa kaupungin sivustolta esityslistat päätökset.

        Sosiaali ja terveyslautakunnan julkiset päätökset on luettavissa kokouksen jälkeen tiettynä ajankohtana sen tiedon saa myös (pitää tarkistaa) kaupungin sivustolta ja niistä on tehty kuulutus lehdessä aikanaan.

        Useammat julkiset pöytäkirjat on luettavissa kirjastossa siellä aikanaan kävin niitä lukemassa kun ei ollut tietokonetta..

        Mutta edellen todella puhelimitse voi saada yhteyden( jos saa) noihin asiamiehiin kuten kerroin niin todella tapaamista ei tahdo tapahtua Lieksassa mutta sen asian olen myös kokenut.
        Olen kuitenkin toiminut suoraan asiassani joskus on toimittu hyvin mutta valitettavasti olen tehnyt myös hoitomuistutuksen, nytkin todella oli jopa kolmen vuoden viive asioiden hoidossa. ennenkuin tehtiin lähete PKKS ja toimenpide. Korostan kuitenkin, että asiat tulisi jokaisen kohdalla hoitaa ja jokaista henkilöä pitää yhtä arvokkaana jokaisella on lain mukaan oikeus hyvään hoitoon ja kohteluun
        Pääsääntöisesti niin myös tapahtuu mutta meitä ihmisiä on moneksi ja monenlaista toimijaa. Markku


      • Sinua äänestänyt kirjoitti:

        Markulle vastaus.

        Kävin puhelinneuvottelun ja asia eteni siten. Henkilökohtainen tapaaminen oli myös mahdollinen.

        Kaverille hoitui Kelan asia ja soskun asiat.

        Hyviä kokemuksia olen ainoastaan kuullut. Molemmilla asiamiehillä on paljon työsarkaa. Jos paikalliset virkamiehet hoitaisivat heille kuuluvat tehtävät kunnolla niin vähempi olisi tungosta potilas ja sosiaaliasiamiehille. Tässä on selvä syy yhteys. Mutta kerroppa Markku mistä ne sosiaaliasiamiehen raportit eri vuosilta saa kuntalainen luettavaksi. Ovat kuuluu julkisia asiakirjoja.

        Löysin guuklettamalla 2009 osalta netistäLieksan kaupungin sosiaaliasiamiehen toimintakertomus siellä on vertailua ja tilastoja .mk


    • pitipä taas sattua

      Vain johan taas on ihme sattuma. Samalla kellonlyömällä sattuu keskustelikumppani löytymään ja kehumaan. Ja muuten on sitten palsta hiljainen.
      Kyllä vaan pitää olla taas ihmeellinen yhteensattuma.
      Hätäsempi jo epäilisi saman henkilön noita kirjoitelmiaan tehtailevan. Outoa sattumaa.

      • Kirjoittaja

        Eipä tuota Makea ole tuossa olkapäällä näkynyt.
        Oletko muuten mitenkin vainoharhainen, noin yleensä.


      • seliselisssssssss
        Kirjoittaja kirjoitti:

        Eipä tuota Makea ole tuossa olkapäällä näkynyt.
        Oletko muuten mitenkin vainoharhainen, noin yleensä.

        seliseliseli


    • Lähdin kuoroon ja toimin omalla nimellä Markku Korpinen

    • sinkomies

      Niin hän ne kaikki

      • Nyt on aivan selvää että en ole sinkomies kuka lienee MK


    • hitutuskäyrä noususs

      "-noin viikko sitten kaupungin nettisivuilla oli kokouspöytäkirjan liitteenä sosiaaliasiamiehen raportti jossa todettiin, että erityisesti Lieksan sosiaalitoimen laiminlyönnit jatkuvat vuodesta toiseen eikä asiaan tule huomautuksista huolimatta muutosta; tämä PDF-dokumentti poistettiin kaupungin sivuilta sen jälkeen kun joku mainitsi sen täällä kuntakeskustelussa!"
      Lähde: "Lieksan ja Nurmeksen välisestä.." niminen ketju

      Eipä tarvii ihmetellä miksi julkisia raportteja piilotellaan kansalta. Meno on kuin Pohjois-Koreassa. Kaikkee paskaa hehkutellaan paikallislehden palstoilla ja totuus näyttääkin olevan toinen. Mitä nykyinen sosiaalilautakuntakin olevinaan tekee, istuu tumput suorina kumileimasimena.

      • Kysyn mikä toimielin ja milloin? haluan tutustua asiaan.MK


      • toka kerros
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kysyn mikä toimielin ja milloin? haluan tutustua asiaan.MK

        Mee ihmeessä kysymään, jos on kanttia. Kirjaamostahan ne löytyy. Tarvii täällä selitellä ja keksiä noita huuhaa ketjuja


      • toka kerros kirjoitti:

        Mee ihmeessä kysymään, jos on kanttia. Kirjaamostahan ne löytyy. Tarvii täällä selitellä ja keksiä noita huuhaa ketjuja

        Luuletko etten rohkenisi käydä asiaa kysymässä mutta ja toistaiseksi siihen on jopa oikeus.Luottamushenkilöllä on laajenpi tiedonsaantioikeus.
        Mutta jos kerran esitetään heittona jotakin asiasta niin kysyinpähän asiaa siten.MK


    • kauhiiaaa ei löyvyy

      Olen tutustunut sosiaaliasiamiehen raportiin, jossa on mukana kaikki pohjois-karjalan kunnat. Nurmeksen osalta taisi olla enemmän sanottavaa kuin Lieksan osalta. Ei sieltä Lieksan tilanne mitenkää surkeana esille nouse. Arvioitsijoiden mukaan asiat on hoidettu Lieksassa ihan kohtuullisen hyvnkin. Siis nyt vaan vänkäämään raportin perään. Ainahan se on hyvä joku haukuttava kohde löytää niin ei sitte aika käy pitkäksi ja energiavirrat paranevat.

      • Vain tosiasioita

        Näinpä ja samalla voi tehdä politiikkaa, kun antaa olettaa asiakirjoista sellaista mitä niissä ei ole. Tarkistamaan kun tuskin moni vaivautuu.


      • ei poliittiinen kant
        Vain tosiasioita kirjoitti:

        Näinpä ja samalla voi tehdä politiikkaa, kun antaa olettaa asiakirjoista sellaista mitä niissä ei ole. Tarkistamaan kun tuskin moni vaivautuu.

        Pohjois-Karjalan kuntien sosiaaliasiamies toiminta on hoidettu Joensuusta käsin. Kunnat maksavat toiminnasta Joensuulle. Jokainen voi käydä kahtomassa Joensuun sivustolta, mikä mättää missäkin kunnassa. RAportti on nimittäin luettavissa Joensuun sivuilla. Sieltä löytyy Lieksankin tiedot. Politiikalla ei ole tässä infossa mittään tekkoo.


      • Juuri niin
        ei poliittiinen kant kirjoitti:

        Pohjois-Karjalan kuntien sosiaaliasiamies toiminta on hoidettu Joensuusta käsin. Kunnat maksavat toiminnasta Joensuulle. Jokainen voi käydä kahtomassa Joensuun sivustolta, mikä mättää missäkin kunnassa. RAportti on nimittäin luettavissa Joensuun sivuilla. Sieltä löytyy Lieksankin tiedot. Politiikalla ei ole tässä infossa mittään tekkoo.

        Tarkoitinkin, että sävy jossa täällä asiasta kirjoitetaan on poliittisesti latautunut. Ei itse toiminta.


      • Ei muuten löydy
        ei poliittiinen kant kirjoitti:

        Pohjois-Karjalan kuntien sosiaaliasiamies toiminta on hoidettu Joensuusta käsin. Kunnat maksavat toiminnasta Joensuulle. Jokainen voi käydä kahtomassa Joensuun sivustolta, mikä mättää missäkin kunnassa. RAportti on nimittäin luettavissa Joensuun sivuilla. Sieltä löytyy Lieksankin tiedot. Politiikalla ei ole tässä infossa mittään tekkoo.

        Laita linkki jos sieltä muka löytyy kaikki raportit vuosien varrelta. Raportti vuodelta 2006 kiinnostaa etenkin siitä syystä että voin äänestäjänä tehdä vertailua tähän päivään.

        " ”sosiaaliasiamiehen tekemä selvitys kuntalaisten aseman ja oikeuksien kehittymisestä kunnassa vuodelta 2006, liite 1 (ei liitetä pöytäkirjaan)”

        Selvitys oli poistettu Lieksan kaupungin sivuilta?!?!?" "

        Peräänkuulutan istuvien ja uudelleen pyrkysillä olevien valtuutettujen rehellisyyden ja avoimen tiedottamisen perään. Ikävistäkin asioista on kyettävä puhumaan, jos ette tähän kykene, ette tule saamaan ääntäni ja toivottavasti ette monen muunkaan.


      • poliiiiitikko vuan
        Ei muuten löydy kirjoitti:

        Laita linkki jos sieltä muka löytyy kaikki raportit vuosien varrelta. Raportti vuodelta 2006 kiinnostaa etenkin siitä syystä että voin äänestäjänä tehdä vertailua tähän päivään.

        " ”sosiaaliasiamiehen tekemä selvitys kuntalaisten aseman ja oikeuksien kehittymisestä kunnassa vuodelta 2006, liite 1 (ei liitetä pöytäkirjaan)”

        Selvitys oli poistettu Lieksan kaupungin sivuilta?!?!?" "

        Peräänkuulutan istuvien ja uudelleen pyrkysillä olevien valtuutettujen rehellisyyden ja avoimen tiedottamisen perään. Ikävistäkin asioista on kyettävä puhumaan, jos ette tähän kykene, ette tule saamaan ääntäni ja toivottavasti ette monen muunkaan.

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Asiamies julkaisee raporttinsa vuosittain ja lähettää sen kuntiin hallitukselle. Hallitus yleensä merkitsee asian tiedoksi. Raportti on hallinnollinen eikä siitä saa sensaatiouutista kaivamallakaan. Koska kunnat maksavat kulut niin asiamiehet ovat tavallaan kunnan leivissä. Siis raportissa on nippelitietoa ja niiden vaertailtavuus on vähän niin ja näin. Raportti on aina tekijänsä näköinen siis mitä asioita on milloinkin haluttu painottaa. Lieksassaasiat ovat olleet ihan kuntien keskimääräisellä tasolla. Mitään varsinaisia huomautuksia ei ole ikinään tullut ja tuskin tuleekaan.


      • poliiiiitikko vuan kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Asiamies julkaisee raporttinsa vuosittain ja lähettää sen kuntiin hallitukselle. Hallitus yleensä merkitsee asian tiedoksi. Raportti on hallinnollinen eikä siitä saa sensaatiouutista kaivamallakaan. Koska kunnat maksavat kulut niin asiamiehet ovat tavallaan kunnan leivissä. Siis raportissa on nippelitietoa ja niiden vaertailtavuus on vähän niin ja näin. Raportti on aina tekijänsä näköinen siis mitä asioita on milloinkin haluttu painottaa. Lieksassaasiat ovat olleet ihan kuntien keskimääräisellä tasolla. Mitään varsinaisia huomautuksia ei ole ikinään tullut ja tuskin tuleekaan.

        Edelleen olen sitä mieltä että todella nippelitietoa ja siten koska hyvin moni ei osaa eikä pysty petin pohjalta asioita hoitamaan niin Lieksassa täytetään ja ainoastaan lain kirjain eli suomeksi sanottuna kunhan on olemassa kuin vanhalla piijalla tissit muodon vuoksi MK


      • Jotain rajaa
        markkukorpinen kirjoitti:

        Edelleen olen sitä mieltä että todella nippelitietoa ja siten koska hyvin moni ei osaa eikä pysty petin pohjalta asioita hoitamaan niin Lieksassa täytetään ja ainoastaan lain kirjain eli suomeksi sanottuna kunhan on olemassa kuin vanhalla piijalla tissit muodon vuoksi MK

        Ymmärrättekö ollenkaan miten loukkaavaa ja sopimatonta tuo "huumorinne" on. Se on ihmisarvoa alentavaa ja ihan oikeasti. Luulisi jo tuohon ikään ihmisen ymmärtävän jotain hyvistä tavoista, mutta ei näköjään. Vanhapiijoittelu jo sinällään on tarpeetonta. Jokaisella on tasavertainen oikeus elää elämänsä niin kuin haluaa.


      • Jotain rajaa kirjoitti:

        Ymmärrättekö ollenkaan miten loukkaavaa ja sopimatonta tuo "huumorinne" on. Se on ihmisarvoa alentavaa ja ihan oikeasti. Luulisi jo tuohon ikään ihmisen ymmärtävän jotain hyvistä tavoista, mutta ei näköjään. Vanhapiijoittelu jo sinällään on tarpeetonta. Jokaisella on tasavertainen oikeus elää elämänsä niin kuin haluaa.

        Mitäs sille mahtaa jos elämässä on erilaisia asioita joita puhutaan huumorilla onhan se kauhiaa tietenkin jos ei miestä saa puuseppää silloin tarvitaan.


    • ottoohan opiksi

      Varmaan lääke tuohon kirjoitukseesi nimim. "Ei muuten Löydy" On että nämä paikalliset politikkonilkit sanoo " Ei pidä katsoa menneeseen vaan tulevaisuuteen"!
      Tuo ajattelu kuvastaa sitä että omat tekemät väärät ja virheelliset päätökset painetaan villaisella ettei asukkaat vaihtaisi puoluekantaansa!
      Mieluummin jatketaan samalla linjalla ja tehdään samat virheet uudelleen eikä oteta mitään opiksi!

      • Tosi on

        Äänestäjänä olen ottanut opikseni ja en takuulla äänestä ainuttakaan kaupungin leivissä olevaa ehdokasta.


    • Tämä ketju

      Perussuomalaisille hyvä vinkki tutkia sosiaaliasiamiehen selvitykset ja verrata tämän päivän tilanne.
      Terveisin RopinHuutti

      • Sevitä mistä puhe

        Minusta alkaa näyttä yhä selvemmältä, etteivät nämä tänne kirjoittajat ymmärrä mikä sosiaaliasiamiehen raportti ylipäätään on. Niin ihme juttua tänne kirjoitetaan.


    • Sivusta tarkentaja

      Täältä löytyy kuvaus tehtävistä. Jos se valaisee mistä kysymys. Tämän selvemmin ei voi rautalangasta vääntää.

      Vuosittaiset selvitykset, jotka ovat julkisia (ainakin muualla Suomessa) koskevat asioita joita sosiaaliasiamies on kunnassa huomannnut.

      Potilasasiamies ja sosiaaliasiamies auttavat
      http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakkaanoikeudet/asiamies

      • Edellen olen toista mieltä ja sen olen selkeästi sanonut jo useasti. lain kirja täytetään että henkilö on olemassa mutta mitä me saamme palvelua vastapainoksi. Olemme kuntayhtymän maksumiehiä.

        Olen todella testannut henkilökohtaisesti tuon järjestelmän ja voin todeta, että voi jeesus sentään mistä olemattomasta me aina maksamme Lieksalaiset.

        Kyllä täällä meitä kupataan monella tavalla, milloin silmät aukeavat terveisin markku


      • Että näin`ikkään
        markkukorpinen kirjoitti:

        Edellen olen toista mieltä ja sen olen selkeästi sanonut jo useasti. lain kirja täytetään että henkilö on olemassa mutta mitä me saamme palvelua vastapainoksi. Olemme kuntayhtymän maksumiehiä.

        Olen todella testannut henkilökohtaisesti tuon järjestelmän ja voin todeta, että voi jeesus sentään mistä olemattomasta me aina maksamme Lieksalaiset.

        Kyllä täällä meitä kupataan monella tavalla, milloin silmät aukeavat terveisin markku

        Onhan se järjestys tuokin Jeesus pienellä ja lieksalaiset suurella.


      • LLLLLLLLL
        Että näin`ikkään kirjoitti:

        Onhan se järjestys tuokin Jeesus pienellä ja lieksalaiset suurella.

        Olhan niitä nimimerkkejä joka aika sitten joissa lieksalainen oli aina isolla kirjoitettuna Kuka lie ollut.


      • Että näin`ikkään kirjoitti:

        Onhan se järjestys tuokin Jeesus pienellä ja lieksalaiset suurella.

        Tuossa yhteydessä ei ollut tarpeen kirjoitaa isolla sillä asiassa oli vivahde ero.

        Silloin kun on elämän tärkeästä asiasta kyse niin se on JEESUS mutta jos ilmaisen huolehtumisen asiaan, niin kirjoitan sen sitten pienellä, kuten tässä tapauksessa jos asian ymmärrät.


    • lisää samaa

      Näinhän ne puoluetoverisi ovat asian junailleet. Olipa hyvä kun esiin toit asian. KePut ei ainakaan ääntäni saa. Loppuu kuppaaminen.
      Hyvä kun rohkenit asian noin julki tuoda.
      Milles puolueelle äänesi sitten annat, kun Keskustapuolueeseen ei voi luottaa. Ainokainen vaihtoehto taitaa olla PerSu.

      • Lähdetään sitten katsomaan keskiviikkona asiat virastossa ehdokkaat jospa asiat selviävät.
        Kannanottoni on hyvinkin henkilökohtainen arvio toiminnasta ja siitä olen jo hyvinkin aikaisessa vaiheessa kirjelmöinyt, mutta vastakaikua ei ole aikaisemmin tullut.
        Onko todella ihmiset niin latistettuja ja pelko persiisä, ettei tuota asiaa voisi arvostella kun kuka ja mitkä voimat ovat vallassa?
        Olen useasti huomannut sen seikan yhteydenotoissa, että sitten huomataan vasta mitä olen yrittänyt kertoa vaikka sitten kömpelöllä taidollani kirjallisesti, että kuitenkin asiohin on kantaa olemassa. MK


    • routa vuan .

      Uskokaa jo että raportit tilastot selvitykset ja gallupit on sitä mitä tahdotaan
      Riippuu mikä taho ne rahoittaa ja laatii mieleisekseen .

    • Juuri niin?

    • Vihje valtuutetuille

      Uudet valtuustoehdokkaat
      LUKEKAA SOSIAALIASIAMIEHEN VUOSITTAISET SELVITYKSET 10 VUODEN AJALTA JA SITEN SAATTE HYVÄN KUVAN SOSIAALITOIMEN KEHITYKSESTÄ!

      • huomautuksiako ?

        Miksi kaikki raportit eivät ole esim. kaupungin sivuilla luettavissa? Epäilyttää että on jotain salattavaa kuntalaisilta.


    • Lukekaa myös sosiaalilainsäädäntö ja myöskin sovellutusohjeet toimeentulotuen soveltajille.
      Vaikka tämän päivän LL lehdessä oli sivulla juttu ja tuo asia jossa totesin mitä totesin tilaisuudessa, totesin tilaisuudessa myös hyvin rakentavasti asioista ja työstä mitä Lieksassa tehdään ihmisten hyväksi eri palveluissa.
      Tois myös esiin lainsäädäntöä ja esitin kysymyksiä ja mielestäni mitenkään , en lähtenyt parjaamaan tai loukkaamaan ketään vaan kertakaikkiaan asiuoista puitää voida keskustella avoimesti ja pitää enenmän kuntalaisille tiedotustilaisuuksia, ettei noita valituksia tule sitä tarkoitin mutta aika oli rajallinen ja asioita paljon
      Markku Korpinen toiminut ao lautakunnassa

      • tennistossu

        Hyvän kysymyksen teit MK siinä tilaisuudessa. Se on vastaajien häpeä huokailla asiallisille kysymyksille.(LL tänään) Tiukka aikataulu on hyvä syy lopettaa keskustelu lyhyeen, siten ikäviä kysymyksiä vältellään.

        ps. Ennättikö kukaan kysyä sosiaaliasiamiehen selvitysten perään ja mainita virkahipoille että ovat julkisia asiakirjoja?


    • potku persieeen

      MK huokailee ja haikailee, kun tippu lautakunnasta pihalle viime vaalien jälkeen. Se siellä kirvelee, kirvelee ja kirvelee.
      Tuo mikä edelleen kummastuttaa, on KePun paikallisjärjertön rooli tuossa sosiaalitoimen ajojahdissa, joka on täysin järjenvastaista.
      Kun yksi joutuu lopettamaan toinen aloittaa saman järjettömyyksien kaivelun.

      • Kysymys ei ole mistään huokailuista vaan ihan mielestäni keskustelin asiallisesti ja myös totesin omistavani tuon lainsäädännön sekä sovellutusohjeistuksen.
        Totesin myös läsnäolijoiden kuulleen, että kun ikäihmisista kartoitetaan palvelun tarvetta, niin EN EPÄILE työntekijöiden ammattitaitoa vaan olisiko syytä myös omaisia kuulla tai lähihenkilöitä jotka ovat nähneet sen mihinkä tuo henkilö pystyy elämässään, koska moni vanhus pelkää laitokseen joutumista ja toiset sinne jo haluavat. siihen asiaan tuli hyvin asiallinen vastaus.
        Emme paikallisosastona emmekä puolueen kj mitenkään jahtaa sosiaalitointa se tulkoon mainituksi.
        On kuitenkin turhaa lähteä tuolle tielle puskasta haukkumaan mitä teette sen verran vankka kokemus on meikeläisellä myös sosiaalitoimesta jopa työskennellen ensin lastenkodissa mielisairaaloissa kehitysvammahuollossa sekä myös valtuustossa ja ao lautakunnassa joten sitä seikkaa ette voi tyhjäksi tehdä.
        Toisaalta myös mielestäni sosiaalijohtajan kanssa oli tuon yhden lauseen jälkeen hyvä yhteistyö ja keskustelu oli sikäli tilasuudessa joka avarsi varmaan uusille asioita paljon, se tulkoon nyt mainituksi ja yhteistyötä on ollut tiiviisti aikanaan eri tahojen kanssa.Markku Korpinen


    • luolamieskolilta

      Kolin kallioluolassa. Ja eipä siinä juuri ole luettavaa.

    • 20. tilastoissa hyvä
      • hyvä soster Lieksa

        Politikointi tosiaan vähemmälle. Sosiaali- ja terveystoimen pomot ovat enemmän kuin kerran selittäneet tätä valtuutetuille. Kaikille ei vain mene jakeluun. Jos yhdellä osa-alueella menot ovatkin suuret niin kompensaatio tulee toisella osa-alueella. Tätä on toitotettu ja nythän se on vertailujenkin valossa totisinta totta. Kyllä meillä on mallikkaasti viety asioita eteenpäin ja tämän totesi myös uusi perusturvajohtaja.


    • Mitä tulin sanoneeksi tuossa tilaisuudessa? jäikö muistiini konkarin mielipide mitä lainsäädäntö sanoo?
      Eli totesin lainsäädännön mukaan juuri sosiaalilautakunnan tai jolle asioiden anto on ohjattu kunnassa on perehdyttävä kunnassa sosiaalisiin oloihin ja tehtävä sitä koskevia aloitteita ja esityksiä jopa kaavoituksista lausunto.
      Myöskin täytyy reakoida sellaiseen uhkakuvaan ,jos kunnassa tulee äkkiä jokin takapakki työllisyyden osalta ja esitin esimerkin silloin kunnan tulee varata määrärahat ennaltaehkäisevään toimeentuloturvaan.
      Kova haloo on juuri nyt sitten ollut kun rahat eivät tahdo riittää, mutta se on juuri tuo taitamattomuus, jos asiaan ei ole kiinnitetty huomiota ajoissa.
      Selvää on että ainoastaan turvaamme asiat ennalta kehittämällä monipuolista elinkeinopolitiikkaa ette ollla jostakin firmasta kiinni tarpeinenme joka on häilyvä lähtemään tuonne kiinaan. Mutta se on valtakunnanpolitiikkaa ja se pitää hoitaa myös ettei niin tapadu joka on mielestäni epäisänmaallista ja käpykaartiin lähtemistä.
      Joten näin ajattelee suorasukainen markku

    • jahti jakt

      Vai suorasukainen. Jos ihan lieksalaisittain sanon, niin sie sekoilet.

      • se on sinun politiikka ja ymmärrättömyys. kunhan tietäisit asian paremmin mitä todella olen koittanut sanoa, niin et kuule osoittaisi pilkka kirvestä joka on noin tylppä minua kohtaan.
        Todella asiat on näin kuten totesin teille jotka ette tiedä asioista ja esitätte kohtaani lällätyksiä sillä ei hoideta todella yhtisesti asioita. MK
        MInulla on sentään kokemusta eri puolueidn edustajista jotka arvostavat mielipiteitäni ja siten myös voimme toimiä yhteisen hyväksi mk


    • metsästyskoira

      jotta serkun siskot, veljet ja "kasvattilapset" pääsevät Suomeen nauttimaan pohjoisen maan veronmaksajien vieraanvaraisuudesta; kuinka paljon heitä nyt on jonossa? Kertoivatko?

      • Ja myös..

        Raha! Kuinkahan se saadaan riittämään meille kantaväestölle?


    • Mitään vastakkaiasettelua ei tarvitse tehdä, meidän tulee nähdä nämä tarpeet hyvin siten, että nuo maksut kuntayhtymille voidaan järkeistää ja ,että edustajamme ei ole niissä tumput suorina jees jees kun päästään hieman maailmalle, sitä kehitystä vastustan.
      Meidän pitää huolehtia siitä, että meillä säilyy erilainen koulutuspolitiikka.jos tämä meno tapahtuu jatkossa niin ei ole myöskään lukiota saati ammatillista koulutusta
      Kuuntelin Joensuuhun liittyneiden kuntien toteamuksia ja niin uhkana on siellä monessa paikassa kuten enossa pyhäselässä lakkauttaa lukia.
      Siinä sitä hykertää kokoomus partaansa Joensuussa ja eduskunnassa kuntien pakkoliitoksineen MK

      • Kerkisi virhe lukion lakkautukset tapetilla


    • Muratin kukka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe