Millaista on yksin huoltajan elämä?

................

olisin kiinnostunut tietämään millaista on yksinhuoltajan elämä.
Käyttekö töissä ?
Onko rahallisesti tiukkaa? yms..

92

3188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivänsäde

      Näin alkajaisiksi olisin kiinnostunut sinun elämästä. Käytkö töissä, paljonko saat palkkaa? ONko työsi kivaa? Riittääkö rahat vai käytätkö luottokortteja? Montako lasta sinulla? Oletko tyytyväinen elämääsi vai miksi olet kiinnostunut minun elämästä? Vastailepa ensin, niin kerron juurta jaksain omastani yksinhuoltajana ja yrittäjänä.

    • normiarki?

      Ihan mukavaa noin pääpiirteittäin,tasaista ja rauhallista yhden lapsen kanssa. En käy töissä koska olen tällä hetkellä työkyvytön mutta opiskelemaan haen ennen vuoden vaihdetta. Toiveena löytää ala jota voisin sairaudestani huolimatta tehdä.
      Lapsi käy koulua ja harrastaa. Vietämme paljon yhteistä aikaa.
      Kädentöitä teen paljon kotona,silloin kun kunto sallii.
      Taloudellisesti pärjätään ja säästöönkin jää lapsen tulevia opiskeluja varten. Ruokaa riittää,katto pään päällä eikä tarvitse kulkea pers paljaana. Mitä muuta tahdot tietää?

    • Ninbula

      Ihan kivastihan se vaikka en töissä pystykkään vielä käymään kun tyttö niin pieni ja tosiaan ei ole sitä toista osapuolta auttamassa. Rahan kanssa ei ole ollut tiukkaa vaikka niin ajattelin ennen kuin synnytin. (jäin siis yksin ennen kuin laps syntyi). Kyllä sitä pärjää missä tilanteessa tahansa, jos vaan sitä haluaa! (: Ja kaikki sellaset "sossupummi" kommentit voi jättää ihan kokonaan, kiitos (:

      • Mistä saat rahasi jos et viitsi edes töissä käydä? Elätät itsesi ja lapsesi toisten ihmisten rahoilla. Toiset ovat ahkeria ja ottavat vastuuta, mutta sinä olet vastuuton ja hölmö.


      • hahaaaköyhä
        super-atm kirjoitti:

        Mistä saat rahasi jos et viitsi edes töissä käydä? Elätät itsesi ja lapsesi toisten ihmisten rahoilla. Toiset ovat ahkeria ja ottavat vastuuta, mutta sinä olet vastuuton ja hölmö.

        blaaaaa , sain ison perinnön ja olen mammalomalla, vituttaako?????


      • mammalomalla
        hahaaaköyhä kirjoitti:

        blaaaaa , sain ison perinnön ja olen mammalomalla, vituttaako?????

        "yksinhuoltajana"; muista tilittää puolet perinnöstä lapsen isälle..


      • hahaaaköyhä kirjoitti:

        blaaaaa , sain ison perinnön ja olen mammalomalla, vituttaako?????

        Ei vituta, koska menestyn taloudellisesti oikein hyvin.

        Etpä itse tehnyt perintösi saamiseksi mitään.


      • Repikääsiitä
        mammalomalla kirjoitti:

        "yksinhuoltajana"; muista tilittää puolet perinnöstä lapsen isälle..

        Miksi ,erosin ennen ,kun sain perintöni, ja se on omalta isävainajalta ja isällä oli ehto ,että perinnössä ei ole avio-osuutta puolisolle......


      • Ohohoijaaa
        super-atm kirjoitti:

        Ei vituta, koska menestyn taloudellisesti oikein hyvin.

        Etpä itse tehnyt perintösi saamiseksi mitään.

        Eihän kukaan ole perintönsä eteen mitään tehnyt.


      • Ohohoijaaa kirjoitti:

        Eihän kukaan ole perintönsä eteen mitään tehnyt.

        Sen takia sillä onkin typerää kehuskella.


      • Kyssärijavastaus
        super-atm kirjoitti:

        Sen takia sillä onkin typerää kehuskella.

        Sinullehan vastattiin ,kun kysyit tuolta yhdeltä millä elät, ja se vastasi ,että perinnöllä.


      • Kyssärijavastaus kirjoitti:

        Sinullehan vastattiin ,kun kysyit tuolta yhdeltä millä elät, ja se vastasi ,että perinnöllä.

        Mitä sitten? Sinäkin olet hyvä osoitus siitä, ettei kaikilla naisilla pitäisi olla oikeutta tehdä lapsia.


      • Häivy
        super-atm kirjoitti:

        Mitä sitten? Sinäkin olet hyvä osoitus siitä, ettei kaikilla naisilla pitäisi olla oikeutta tehdä lapsia.

        kuules natsi en ole nainen.


      • Häivy kirjoitti:

        kuules natsi en ole nainen.

        Puhu sitten niin kuin mies.


    • Olen nyt ollut yksinhuoltaja 6kk ja ihan kivasti on mennyt. Itse käyn töissä ja lapsi päiväkodissa. Lapsi näkee isäänsä, joka toinen viikko päivittäin ja viikonloput yökylässä. Lapsi tietää, että sillä on kaksi kotia. Kaikilla menee nyt paremmin, kun ollaan erottu.

      • yh.

        no mut ethän sä ole sit yksinhuoltaja..


      • hölömöhä
        yh. kirjoitti:

        no mut ethän sä ole sit yksinhuoltaja..

        No onhan hän yksinhuoltaja. Kuinka ei olisi :D Jos lapsi näkee isäänsä päivittäin,ei se tarkoita sitä silti että huoltajuus olisi yhteinen. Lapsi voi olla vaikka toisella vanhemmalla puolet ajasta mutta silti voi olla virallisesti yksinhuoltaja ja kantaa päävastuun kasvatuksesta ym.


      • Pilasit lapsesi elämän.


      • Onneksietolelapsianähnyt

        Jatka vaan Raision möykkääjä samaan tapaan niin ei ole pelkoa että lasten tarvitsee sinua tavata! Mitä kauemmin saavat olla tuommoisesta erossa, sen parempi heille.


      • narsistimöykkääjä
        Onneksietolelapsianähnyt kirjoitti:

        Jatka vaan Raision möykkääjä samaan tapaan niin ei ole pelkoa että lasten tarvitsee sinua tavata! Mitä kauemmin saavat olla tuommoisesta erossa, sen parempi heille.

        Jatka vaan tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja"
        möykkääjä samaan tapaan lasten äidin- ja Raision kaupungin "viranomaisten" kanssa, niin ei ole
        pelkoa että lasten tarvitsee sinua tavata! Mitä
        kauemmin saavat olla tuommoisesta erossa,
        sen parempi heille.


    • entinen yh

      Olin yksinhuoltaja monta vuotta. Lapsen isä alkoholisoitui pahasti, eikä tavannut lasta kuin kahdesti eromme jälkeen. Erosta tulee 10 vuotta.

      Olin töissä, työaika liukuva ja palkka ok, joten pärjäsimme taloudellisesti ihan hyvin. Sain tietysti myös lapsilisän ja KELA maksoi elatustukea.
      Kotoa puuttui se tietty jännitys ja hermostuttava ilmapiiri, jota alkoholi oli aiemmin aiheuttanut, ja se oli ihanaa.

      Lapsen murrosikä otti välillä koville, kun yksin oli niitä rajoja pitämässä, joita vastaan kapinoitiin kiitettävästi.
      Kalleimmat olivat vuodet 17:sta eteenpäin, koska lapsilisä ja elatustuki loppuivat peräkanaa, mutta lapsen kulut olivat suurimmillaan.

      Nyt olen yliopisto-opiskelijan äiti. Olen löytänyt hyvän puolison rinnalleni. :)

    • kokemuksia

      Jäin yh:ksi kun lapsemme täytti vuoden. Ihan kivasti on nyt (alkujärkytyksen jälkeen) vuosi (oho, onko siitä jo niin kauan) mennyt. Hoidan muksua kotona. Eli rahasta on tiukkaa kun tulona khh. Toki välillä tympäsee, kun on joskus niin hankalaa järjestää esim. pääsy hammaslääkäriin, parturiin tai lenkille.. Mutta uskomattoman paljon voimia sain siitä kun ei enää tarvi huonossa suhteessa kitua.

      • Vitun tyhmä. Miksi olit huonossa suhteessa ja silti päätit tehdä lapsen?


      • Iteolettyhmä
        super-atm kirjoitti:

        Vitun tyhmä. Miksi olit huonossa suhteessa ja silti päätit tehdä lapsen?

        Ei sitä sillon tiennyt ,kaikki oli hyvää ja kaunista ,oliski kiva ,jos sais tietää mitä tulee tapahtumaan vuosien päästä ja kuinka ihmiset muuttuu vuosien myötä.


      • Iteolettyhmä kirjoitti:

        Ei sitä sillon tiennyt ,kaikki oli hyvää ja kaunista ,oliski kiva ,jos sais tietää mitä tulee tapahtumaan vuosien päästä ja kuinka ihmiset muuttuu vuosien myötä.

        Kyllä, naiset muuttuu vittumaisiksi ajan myötä ja tultuaan äideiksi. Sitten he jättävät hyvän miehen.


    • väsynyt mutta onnell

      Kyllä on kaikessa on tiukkaa.
      Äitimaksaa kaiken hoitaa kaiken ja haukut saa palkaksi.

      Mies ei maksa enää kun elarit loppuu, hän katsoo ettei opintnoissa kuulu isän avustaa.

      Kun lapset ovat pieniä mies ei halua tavata lapsiaan koska joutuu kaitsemaan niitä. Kun ne kasvavat ja ovat nuoria ja omatoimisia, silloin mies kiinnostuu lapsista.

      Äiti haukutaan joka tapauksessa, teki hän mitä tahansa tai ei tehnyt. Kaikki on äidin vika. Jopa miehen omat ongelmat on äidin vika.

      Mies asettuu säälin kohteeksi, ja saa päänsilityksiä. Kun hän ei halua tavata lapsia, sekin on ex vaimon vika, joka estää lapsia ja isää tapaamasta. Mies odottaa aina valmista, mitään ei osaa itse.

      Mutta se onkin helppoa, kun kukaan ei koskaan syyllistä miestä, miehessä ei ole koskaan vikaa. Jos hän ei halua nähdä lapsia, se on ex vaimon vika, jos hän joutuumaksamamaan elareita, sekin on ex vaimon vika.

      Mikä sitten ei ole naisen vika? Enpä ole vielä sitä keksinyt.

      • "Mikä sitten ei ole naisen vika? Enpä ole vielä sitä keksinyt."

        Tuo kertoo narsistisesta asenteestasi kaiken.


    • heisku86

      Ihan mukavaa perus arkea eletään. Lapset 2v., 3.5v ja 5.5v. Itse olen töissä 9h päivässä ja lapset päivähoidossa. Kyllähän sitä iltaisin kiirettä pitää, että saa oltua illalla lasten kanssa ja yöllä sitten siivottua kun lapset nukkuvat. Välillä on rankkaa kun olisi mukava vähän levätä ja nukkua enemmä, kuin sen 6h yössä. Mutta rahallisesti pärjätään, vaikka se omakotitalo vielä toistaiseksi joudutaan jättämään haaveeksi

      • "Mutta rahallisesti pärjätään, vaikka se omakotitalo vielä toistaiseksi joudutaan jättämään haaveeksi"

        Ehkä löydät itsellesi vielä kiltin aisurimiehen, joka suostuu elättämään sinua ja toisen miehen äpärälapsia.


      • Zxcc
        super-atm kirjoitti:

        "Mutta rahallisesti pärjätään, vaikka se omakotitalo vielä toistaiseksi joudutaan jättämään haaveeksi"

        Ehkä löydät itsellesi vielä kiltin aisurimiehen, joka suostuu elättämään sinua ja toisen miehen äpärälapsia.

        En tarvitse ,minulla hyvä työ ,josta hyvä palkka en sen takia miestä tarvitse..
        Olet ite äpärä minun lapsilla on hyvä isä.


      • Zxcc kirjoitti:

        En tarvitse ,minulla hyvä työ ,josta hyvä palkka en sen takia miestä tarvitse..
        Olet ite äpärä minun lapsilla on hyvä isä.

        Niinhän sinä tietysti väität. Tosiasia on se, että jokainen nainen on tyytyväinen päästessään käyttämään miehen rahoja.


      • Zxcc
        super-atm kirjoitti:

        Niinhän sinä tietysti väität. Tosiasia on se, että jokainen nainen on tyytyväinen päästessään käyttämään miehen rahoja.

        Niin väitän, koska se on totta ,sinä voit kuvitella mitäs tykkäät.


      • Zxcc kirjoitti:

        Niin väitän, koska se on totta ,sinä voit kuvitella mitäs tykkäät.

        Suomalaisissa parisuhteissa lähes aina mies ansaitsee paljon tai todella paljon enemmän kuin nainen. Se ei ole mitään sattumaan. Se johtuu siitä että lähes kaikille naisille kelpaa ainoastaan itseään paremmin ansaitseva mies. Ei naisista turhaan puhuta nimellä parisuhdehuora.


      • Yrittäjätt
        super-atm kirjoitti:

        Suomalaisissa parisuhteissa lähes aina mies ansaitsee paljon tai todella paljon enemmän kuin nainen. Se ei ole mitään sattumaan. Se johtuu siitä että lähes kaikille naisille kelpaa ainoastaan itseään paremmin ansaitseva mies. Ei naisista turhaan puhuta nimellä parisuhdehuora.

        Ei pidä paikkaas, mies ei tykkää ,jos nainen tienaa enempi ,jotenki se ei sovi miehen itsetunnolle.


      • Yrittäjätt kirjoitti:

        Ei pidä paikkaas, mies ei tykkää ,jos nainen tienaa enempi ,jotenki se ei sovi miehen itsetunnolle.

        Älä puhu paskaa. Tuo nyt on pelkkä naisten itse keksimä tekosyy.


      • Simmm
        super-atm kirjoitti:

        Suomalaisissa parisuhteissa lähes aina mies ansaitsee paljon tai todella paljon enemmän kuin nainen. Se ei ole mitään sattumaan. Se johtuu siitä että lähes kaikille naisille kelpaa ainoastaan itseään paremmin ansaitseva mies. Ei naisista turhaan puhuta nimellä parisuhdehuora.

        Taidat puhua kokemuksesta, aavistan ,että olet mies ja ollut aina työtön ja muijas on sua elättänyt, mutta kyllästy tuolaaseen luuseriin ja heitti sut ulos ,nyt koitat sinnitellä työmarkkinakorvauksella ja vihaat kaikkia naisia ja eritoten yksinhuoltajia, jotka pärjää paremmin kun sinä, olet katkera ja kade kaikille.


      • Simmm kirjoitti:

        Taidat puhua kokemuksesta, aavistan ,että olet mies ja ollut aina työtön ja muijas on sua elättänyt, mutta kyllästy tuolaaseen luuseriin ja heitti sut ulos ,nyt koitat sinnitellä työmarkkinakorvauksella ja vihaat kaikkia naisia ja eritoten yksinhuoltajia, jotka pärjää paremmin kun sinä, olet katkera ja kade kaikille.

        Haahahaha :D Väärin arvattu.


      • Moitaasatm
        super-atm kirjoitti:

        "Mutta rahallisesti pärjätään, vaikka se omakotitalo vielä toistaiseksi joudutaan jättämään haaveeksi"

        Ehkä löydät itsellesi vielä kiltin aisurimiehen, joka suostuu elättämään sinua ja toisen miehen äpärälapsia.

        Sinä taidat olla se sama tyypi, joka täällä ennenkin on sekoilut. Milloin aisureita ja aijaa kuvia, milloin markkina-arvojuttuja ja naisten loisiksi ja huoriksi haukkumista... Että sellaista.


      • Moitaasatm kirjoitti:

        Sinä taidat olla se sama tyypi, joka täällä ennenkin on sekoilut. Milloin aisureita ja aijaa kuvia, milloin markkina-arvojuttuja ja naisten loisiksi ja huoriksi haukkumista... Että sellaista.

        En sekoile, vaan puhun rehellisesti totta. Sinä sekoilet jos ummistat silmäsi todellisuudelta ja elät jossain feministien mielikuvitusmaailmassa.


      • Moitaasatm
        super-atm kirjoitti:

        En sekoile, vaan puhun rehellisesti totta. Sinä sekoilet jos ummistat silmäsi todellisuudelta ja elät jossain feministien mielikuvitusmaailmassa.

        Kyllä se ainakin pahemman laatuiselta sekoilulta vaikuttaa. Olet lukenut jostain teoriasta, ja sitten siitä on tullut sinulle jonkin sortin pakkomielle. Sitten asioista mitään tietämättä kommentoit. Ja kummasti se feminismikin tuli esiin. Onko feminismi sinulle jotain myrkkyä, kun aina innokkaasti vedät feministikortin esiin? Vai liittyykö se vihaan naisia kohtaan?


      • Moitaasatm kirjoitti:

        Kyllä se ainakin pahemman laatuiselta sekoilulta vaikuttaa. Olet lukenut jostain teoriasta, ja sitten siitä on tullut sinulle jonkin sortin pakkomielle. Sitten asioista mitään tietämättä kommentoit. Ja kummasti se feminismikin tuli esiin. Onko feminismi sinulle jotain myrkkyä, kun aina innokkaasti vedät feministikortin esiin? Vai liittyykö se vihaan naisia kohtaan?

        Ei feminismin huonous tarkoita sitä että vihaisin naisia. Feministit eivät kannata tasa-arvoa eikä heitä kiinnosta yhtään miesten oikeudet. Feministit haluavat naisille lisää etuoikeuksia ja heille on aivan sama mikä on miesten asema ja kuinka paljon miehet kärsivät.

        Toki olen lukenut teorioitakin, mutta lähinnä tietoni perustuvat omiin havaintoihini.

        Kommentoin siksi, koska tiedän asioista. Sinä et tiedä, koska vänkäät vastaan ymmärtämättä että puhut henkilölle, johon ei tehoa feministien propaganda, uhmakkuus, uhriutuminen, aivopesu, eikä mikään muukaan säälittävä änkytys.


      • Moitaasatm
        super-atm kirjoitti:

        Ei feminismin huonous tarkoita sitä että vihaisin naisia. Feministit eivät kannata tasa-arvoa eikä heitä kiinnosta yhtään miesten oikeudet. Feministit haluavat naisille lisää etuoikeuksia ja heille on aivan sama mikä on miesten asema ja kuinka paljon miehet kärsivät.

        Toki olen lukenut teorioitakin, mutta lähinnä tietoni perustuvat omiin havaintoihini.

        Kommentoin siksi, koska tiedän asioista. Sinä et tiedä, koska vänkäät vastaan ymmärtämättä että puhut henkilölle, johon ei tehoa feministien propaganda, uhmakkuus, uhriutuminen, aivopesu, eikä mikään muukaan säälittävä änkytys.

        Monet miehet tuntuvat odottavan, että feministit hoitavat heidänkin asiat. Miksi ette itse hoida asioita, vaan vastuutatte naiset siitä. Jos haluaa muutosta asioihin, niin se on tehtävä itse. Jos miehet kärsivät niin heidän kuuluu itse tehdä kärsimykselleen jotain. Ei kai sinulla ole muussa elämässä taipumusta syyttää omista ongelmistasi toisia ihmisiä?

        Onko sinun lähipiirissä paljonkin ihmisiä, jotka eivät hallitse omaa elämää, ja syyttävät siitä toisia?

        Voi, voi kerroinko jossain olevani feministi. En kannata mitään ideologioita. Uskon siihen että ihminen on itse vastuussa omasta elämästään. Ihminen ei tarvitse kumppania mihinkään, mutta suurin osa haluaa sellaisen, koska rakastaa. Se, että aktiivisesti haukut toisia ja trollaat netissä viittaa vakaasti siihen että kumppania ei sinusta saa. Sitten jäätkin siihen rooliin mikä sinulla on. Naisia haukkuvaksi sinkut palstan vakiotrolliksi.


      • Moitaasatm kirjoitti:

        Monet miehet tuntuvat odottavan, että feministit hoitavat heidänkin asiat. Miksi ette itse hoida asioita, vaan vastuutatte naiset siitä. Jos haluaa muutosta asioihin, niin se on tehtävä itse. Jos miehet kärsivät niin heidän kuuluu itse tehdä kärsimykselleen jotain. Ei kai sinulla ole muussa elämässä taipumusta syyttää omista ongelmistasi toisia ihmisiä?

        Onko sinun lähipiirissä paljonkin ihmisiä, jotka eivät hallitse omaa elämää, ja syyttävät siitä toisia?

        Voi, voi kerroinko jossain olevani feministi. En kannata mitään ideologioita. Uskon siihen että ihminen on itse vastuussa omasta elämästään. Ihminen ei tarvitse kumppania mihinkään, mutta suurin osa haluaa sellaisen, koska rakastaa. Se, että aktiivisesti haukut toisia ja trollaat netissä viittaa vakaasti siihen että kumppania ei sinusta saa. Sitten jäätkin siihen rooliin mikä sinulla on. Naisia haukkuvaksi sinkut palstan vakiotrolliksi.

        "Monet miehet tuntuvat odottavan, että feministit hoitavat heidänkin asiat."

        En odota. Mutta jos väittää kannattavansa tasa-arvoa, niin ei pidä taistella ainoastaan toisen sukupuolen tilanteen parantamiseksi, eikä etenkään hankkia lisää etuoikeuksia, kuten feministit tekevät. Feministit eivät ymmärrä todellisesta tasa-arvosta yhtään mitään.

        "Miksi ette itse hoida asioita, vaan vastuutatte naiset siitä. Jos haluaa muutosta asioihin, niin se on tehtävä itse. Jos miehet kärsivät niin heidän kuuluu itse tehdä kärsimykselleen jotain."

        Tuo oksennus osoittaa feministien yksinkertaisuuden ja sen etteivät he halua tasa-arvoa vaan naisille etuoikeuksia ja miehille kärsimystä.

        "Onko sinun lähipiirissä paljonkin ihmisiä, jotka eivät hallitse omaa elämää, ja syyttävät siitä toisia?"

        Kyllä joitain feministejä tunnen. He syyttävät muita (lähinnä miehiä) ongelmistaan.


      • Moitaasatm
        super-atm kirjoitti:

        "Monet miehet tuntuvat odottavan, että feministit hoitavat heidänkin asiat."

        En odota. Mutta jos väittää kannattavansa tasa-arvoa, niin ei pidä taistella ainoastaan toisen sukupuolen tilanteen parantamiseksi, eikä etenkään hankkia lisää etuoikeuksia, kuten feministit tekevät. Feministit eivät ymmärrä todellisesta tasa-arvosta yhtään mitään.

        "Miksi ette itse hoida asioita, vaan vastuutatte naiset siitä. Jos haluaa muutosta asioihin, niin se on tehtävä itse. Jos miehet kärsivät niin heidän kuuluu itse tehdä kärsimykselleen jotain."

        Tuo oksennus osoittaa feministien yksinkertaisuuden ja sen etteivät he halua tasa-arvoa vaan naisille etuoikeuksia ja miehille kärsimystä.

        "Onko sinun lähipiirissä paljonkin ihmisiä, jotka eivät hallitse omaa elämää, ja syyttävät siitä toisia?"

        Kyllä joitain feministejä tunnen. He syyttävät muita (lähinnä miehiä) ongelmistaan.

        Eli taas feministien pitäisi taas haluta auttaa miehiä? Haluamisella ei mikään muutu, ja jos jotain pitää tehdä, niin tee se itse.

        Sotkit varmaan feministit miesasiamiehiin😁


      • Moitaasatm kirjoitti:

        Eli taas feministien pitäisi taas haluta auttaa miehiä? Haluamisella ei mikään muutu, ja jos jotain pitää tehdä, niin tee se itse.

        Sotkit varmaan feministit miesasiamiehiin😁

        "Eli taas feministien pitäisi taas haluta auttaa miehiä?"

        Miten niin taas? Feministejä ei ole ikinä kiinnostanut miesten asema yhteiskunnassa. Joten turha feministeiltä on edelleenkään mitään järkevää ajattelua tai toimintaa odottaa, jota voisi kutsua todelliseksi tasa-arvoksi.

        "Haluamisella ei mikään muutu, ja jos jotain pitää tehdä, niin tee se itse."

        Miksi feministit eivät sitten tee asioita itse ja pärjää elämässä? Aina feministit ovat itkemässä yhteiskuntaa auttamaan, etuoikeuksia ja kiintiöitä naisille.

        "Sotkit varmaan feministit miesasiamiehiin😁 "

        En tietenkänä sotkenut. Ja mitä väärää miesasiamiehissä on? Jos sinun mielestäsi feminismi on ok, niin miksi miesasiamiehet ovat naureskelun ja pilkan kohde?


      • Olet feministi ja yh-mamma. Mene hoitoon.


      • Moitaasatm
        super-atm kirjoitti:

        "Eli taas feministien pitäisi taas haluta auttaa miehiä?"

        Miten niin taas? Feministejä ei ole ikinä kiinnostanut miesten asema yhteiskunnassa. Joten turha feministeiltä on edelleenkään mitään järkevää ajattelua tai toimintaa odottaa, jota voisi kutsua todelliseksi tasa-arvoksi.

        "Haluamisella ei mikään muutu, ja jos jotain pitää tehdä, niin tee se itse."

        Miksi feministit eivät sitten tee asioita itse ja pärjää elämässä? Aina feministit ovat itkemässä yhteiskuntaa auttamaan, etuoikeuksia ja kiintiöitä naisille.

        "Sotkit varmaan feministit miesasiamiehiin😁 "

        En tietenkänä sotkenut. Ja mitä väärää miesasiamiehissä on? Jos sinun mielestäsi feminismi on ok, niin miksi miesasiamiehet ovat naureskelun ja pilkan kohde?

        Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että odotat naisten hoitavan miestenkin tasa-arvo ongelmat. Niinhän se ei käy vaan jos sinulla on mielestäsi ongelma, niin hoidat sen itse. Miesasiamiehet sotkevat hyvät tavoitteensa paskoihin ideoihin seksipakosta, henkisestä abortista ym. Sen sijaan että keskittyttäisiin oikeisiin ongelmiin, kuten armeijaan.

        Tiedätkö että Suomessa on eduskunta, hallitus, kunnanvaltuustot? Ne on ne tahot jotka päättävät. Ja tuo valittaminen ja kerjääminen on vaikuttamista tahoihin, jotka päättävät asioistamme. Ettekö te ole sitä tajunneet? Eihän feministit päätä teidän asioista. Tehkää asioille jotain, ellei tarkoitus ole vain vinkuvalittaa ja haukkua naisia.

        En naureskele miesasiamiehille. Lähinnä ihmettelen outoutta.


      • Moitaasatm kirjoitti:

        Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että odotat naisten hoitavan miestenkin tasa-arvo ongelmat. Niinhän se ei käy vaan jos sinulla on mielestäsi ongelma, niin hoidat sen itse. Miesasiamiehet sotkevat hyvät tavoitteensa paskoihin ideoihin seksipakosta, henkisestä abortista ym. Sen sijaan että keskittyttäisiin oikeisiin ongelmiin, kuten armeijaan.

        Tiedätkö että Suomessa on eduskunta, hallitus, kunnanvaltuustot? Ne on ne tahot jotka päättävät. Ja tuo valittaminen ja kerjääminen on vaikuttamista tahoihin, jotka päättävät asioistamme. Ettekö te ole sitä tajunneet? Eihän feministit päätä teidän asioista. Tehkää asioille jotain, ellei tarkoitus ole vain vinkuvalittaa ja haukkua naisia.

        En naureskele miesasiamiehille. Lähinnä ihmettelen outoutta.

        "Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että odotat naisten hoitavan miestenkin tasa-arvo ongelmat."

        En odota mitään. Älä tee typeriä johtopäätöksiä. Mutta mikäli feministit väittävät kannattavansa tasa-arvoa, niin heidän ei pitäisi keskittyä ainoastaan toisen sukupuolen mahdollisiin ongelmiin. Se ei ole tasa-arvoa.

        Tiedätkö että Suomessa on eduskunta, hallitus, kunnanvaltuustot?"

        Tiedän. Etkö sinä sitten tiedä?

        "Ne on ne tahot jotka päättävät. Ja tuo valittaminen ja kerjääminen on vaikuttamista tahoihin, jotka päättävät asioistamme. Ettekö te ole sitä tajunneet?"

        Olen tajunnut. Etkö sinä sitten yksinkertaisena feministinä ole?

        "Eihän feministit päätä teidän asioista. Tehkää asioille jotain, ellei tarkoitus ole vain vinkuvalittaa ja haukkua naisia."

        Kyllä osittain päättävät. Feministejä kun valitettavasti on mainitsemissasi eduskunnassa, hallituksessa ja kunnanvaltuustoissa. Mutta on aivan turha odottaa feministisiltä päättäjiltä mitään todelliseen tasa-arvoon liittyvää. He toivovat että miehet kärsivät ja kuolevat, kun naisille puolestaan vaaditaan lisää rahaa ja etuoikeuksia.

        "En naureskele miesasiamiehille. Lähinnä ihmettelen outoutta."

        Et siis ymmärrä todellisesta tasa-arvosta mitään, koska olet feministi.


      • Moitaasatm
        super-atm kirjoitti:

        "Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että odotat naisten hoitavan miestenkin tasa-arvo ongelmat."

        En odota mitään. Älä tee typeriä johtopäätöksiä. Mutta mikäli feministit väittävät kannattavansa tasa-arvoa, niin heidän ei pitäisi keskittyä ainoastaan toisen sukupuolen mahdollisiin ongelmiin. Se ei ole tasa-arvoa.

        Tiedätkö että Suomessa on eduskunta, hallitus, kunnanvaltuustot?"

        Tiedän. Etkö sinä sitten tiedä?

        "Ne on ne tahot jotka päättävät. Ja tuo valittaminen ja kerjääminen on vaikuttamista tahoihin, jotka päättävät asioistamme. Ettekö te ole sitä tajunneet?"

        Olen tajunnut. Etkö sinä sitten yksinkertaisena feministinä ole?

        "Eihän feministit päätä teidän asioista. Tehkää asioille jotain, ellei tarkoitus ole vain vinkuvalittaa ja haukkua naisia."

        Kyllä osittain päättävät. Feministejä kun valitettavasti on mainitsemissasi eduskunnassa, hallituksessa ja kunnanvaltuustoissa. Mutta on aivan turha odottaa feministisiltä päättäjiltä mitään todelliseen tasa-arvoon liittyvää. He toivovat että miehet kärsivät ja kuolevat, kun naisille puolestaan vaaditaan lisää rahaa ja etuoikeuksia.

        "En naureskele miesasiamiehille. Lähinnä ihmettelen outoutta."

        Et siis ymmärrä todellisesta tasa-arvosta mitään, koska olet feministi.

        Sinulla ei näytä olevan mitään järkevää sanottavaa. Et tunnu keskittyvän lukemaan mitä sinulle kirjoitetaan, vaan tärkeintä on haukkua naisia. En yhtään ihmettele, että valitat parisuhteen ja seksin puutetta sinkut palstalla. Voin hyvin kuvitella millainen parisuhde se olisi. Sinun jäljiltäsi ihminen olisi taatusti yksinhuoltaja.


      • itsenäytätolevan

        mene itse; sinä olet mielisairas Raiison "viranomaisten" kanssa...


      • Moitaasatm kirjoitti:

        Sinulla ei näytä olevan mitään järkevää sanottavaa. Et tunnu keskittyvän lukemaan mitä sinulle kirjoitetaan, vaan tärkeintä on haukkua naisia. En yhtään ihmettele, että valitat parisuhteen ja seksin puutetta sinkut palstalla. Voin hyvin kuvitella millainen parisuhde se olisi. Sinun jäljiltäsi ihminen olisi taatusti yksinhuoltaja.

        "Sinulla ei näytä olevan mitään järkevää sanottavaa."

        Se että olen kanssasi eri mieltä ja kerron totuuden, ei tarkoita sitä etteikö minulla olisi järkevää sanottavaa. Päin vastoin minulla on järkevää sanottavaa, mitä sinä et tietenkään hyväksy.

        "Et tunnu keskittyvän lukemaan mitä sinulle kirjoitetaan, vaan tärkeintä on haukkua naisia."

        En ole hakkunut naisia yleisesti. Enimmäkseen feministejä.


    • Sitten tiedät.

      Kokeile!

      • onnekas.

        Ihan jees. Ei tiukkaa rahasta. Mies auttaa sopivasti lasten kanssa. Oma pää kunnossa. Ystäviä, tekemistä ja toimintaa. Töitä, joskus viihteellä. En harrasta irtoseksiä. Auto käytössä ja sopivan kokoinen asunto. Parempaa elämää kuin sietää petturimiestä.


      • hyvin menee
        onnekas. kirjoitti:

        Ihan jees. Ei tiukkaa rahasta. Mies auttaa sopivasti lasten kanssa. Oma pää kunnossa. Ystäviä, tekemistä ja toimintaa. Töitä, joskus viihteellä. En harrasta irtoseksiä. Auto käytössä ja sopivan kokoinen asunto. Parempaa elämää kuin sietää petturimiestä.

        Samoin, lapset jo teinejä ja molemmat poikia ja onneksi määrätietoisia ja hyviä koulussa, käyn tietty töissä ja saan mennä ja tulla miten huvittaa, kun pojat jo isoja.
        Minulla myös uusi suhde, mutta molemmat asutaan vielä omissa asunnoissa ja tämä toimii erittäin hyvin.
        Talo jo velaton niin ei ole enään raha niin tiukilla.


    • :(:(:(:(

      Perseestä. Rahaa paremmin kun saa yh etuudet. Koko ajan yksin. Raskasta 3 alle kouluikäisen kanssa. Mies lähinnä pyörähtää vilkasemassa lapsia kun huvittaa. Tappelua miehen ja uuden kantturansa kanssa. Pinna tiukalla kiukuttelevan esikoisen kanssa. Yksi niin yksi. Ei tukiverkostoa. Mielummin huono mies kuin yksin.

    • Erittäin utelias....

      Itse en tunne oikeassa elämässä kuin työssäkäyviä yksinhuoltajia, mutta täällä Suomi24-palstalla tämän ketjun perusteella yyhoot ovatkin enimmäkseen kotona lasten kanssa. Mistä johtuu? :O

      Kaipaan lisää vastauksia työssäkäyviltä yksinhuoltajilta vai eikö heillä ole aikaa vastailla?

      • neljän äiti

        Olen neljän lapsen yh. Lapsia on taaperosta teiniin. Käyn töissä, teen kolmivuorotyötä. Olen onnellinen. Rahallisesti pärjään kun olen siinä tarkka. Mistään ei kuitenkaan ole puutetta. Lapset eivät saa merkkivaatteita mutta eivät niitä ole vaatineetkaan. Taaperolle kirpparivaatettakin, teineille enimmäkseen uutta. Hyödynnän alennusmyynnit ja tarjoukset. Ruuassa ja vaatteissa. Teineillä on kännykät ja läppärit ym. Rankkaakin välillä on, mutta kuten sanoin; olen onnellinen enkä haluaisikaan tällä hetkellä miestä elämääni. Nautin itsenäisyydestä ja siitä, ettei tarvitse riidellä sen toisen aikuisen kanssa. Se ei ollut kivaa kellekään. Omaakin aikaa saan silloin kun sitä haluan ja tarvitsen (=melko harvoin). Tukiverkosto on kunnossa ja teinit hoitaa tarvittaessa pienempää että pääsen vaikka lenkille.


      • ???

        No eikös tuossa edelläkin ollut enemmän niitä, jotka käyvät töissä. Niitä, jotka kertoivat olevansa kotona, on lukumääräisesti vain kolme. Jos heitä keskimäärin enemmän tänne palstalle kirjoittelee, niin johtuisiko juuri siitä, että aikaa jää täällä vierailuun useammin kuin meillä töissä käyvillä?

        Mitä sellaista tietoa kaipaat työssäkäyviltä yksinhuoltajilta, jota et nyt ole saanut???


      • Erittäin utelias
        ??? kirjoitti:

        No eikös tuossa edelläkin ollut enemmän niitä, jotka käyvät töissä. Niitä, jotka kertoivat olevansa kotona, on lukumääräisesti vain kolme. Jos heitä keskimäärin enemmän tänne palstalle kirjoittelee, niin johtuisiko juuri siitä, että aikaa jää täällä vierailuun useammin kuin meillä töissä käyvillä?

        Mitä sellaista tietoa kaipaat työssäkäyviltä yksinhuoltajilta, jota et nyt ole saanut???

        En ole avaaja. Minua ei kiinnosta muu tieto. Työsskäyviä oli kirjoittaessani oli 3, kotona ilmoitti olevansa 3 ja niitä jotka eivät ottaneet kantaa työssä käymiseen tai kotona olemiseen oli useita.

        Taisin tosiaan vetää johtopäätöksen, että kotona olevat eivät kehdanneet vastata. ;)

        My mistake.


    • ihanaa aikaa

      Yvin pärjäsimme, neljän lapsen kassa, tuli kaikille eröarit, lapsilisät yh korotukset, mun työttömyysrkorvaus lapsikorotuksineen, asumistuet... rahaa tuli niin ja toimeentulotuki.
      Säästöönkin jäi.

      • ggggggggggggggggg

        Höpsistä pussiin, eipäs tulekaan toimeentulotukea työttömälle neljän lapsen yh:lle. Menepäs muualle provoamaan possu.


      • yksinhuol.

        Ei todellakaan tule työttömälle yh:lle toimeentulotukea.
        Kyllä ne elää sen työttömyystuen ja lapsilisän 37 ekua(yh lisä)kanssa.
        Niin ja tietysti asumistuki.

        Mutta, yksinhuoltajia on niin monenmoisia. Jotkut ovat Ihan oikeesti yksin sen muksun kanssa ja toisilla ISKÄ asuu vain eri osoitteessa.

        Sitä voi kirjoittaa ihan mitä vain, mutta ihan kaikkea EI tarvitse uskoa.provosoijia on aina.


    • Superäidin lapsi

      mun näkökannastani (yh:n lapsi) äiti voi kasvattaa lapsen yksin ja hyvin. Äitini hoiti äidin ja isän homman todella hyvin aikoinaan. Hän oli varmasti tiukilla, mutta maksoi asuntolainan, antoi minun harrastaa harrastusta johon ei monilla kahden vanhemman perheellä muka ollut varaa. Meille ei koskaan hankittu mitään turhaa, mutta sitten kun jotain ostettiin niin se oli laadukasta. Äiti käytti vaatteensa loppuun (rei-ille). Hänellä oli aina aikaa kuskata minua ja kavereitani (kahden vanhemman perheillä ei muka ollut). Olin iloinen ja onnellinen lapsi ja äitini on edelleen ihminen jota arvostan eniten maailmassa.

      • Tyytyväinen

        Yhteishuoltajana 8v.Arki yksinhuoltajan eloa,työtä,kaupan kautta kotiin,teinin kasvatusta nykyään.Vakituinen työ ollut 20v.,työlläni maksanut pienen perheeni elämän.Lapsilisän/elarin tuella ei tarvitse asua yksiössä.Lapsi tapaa viikottain isää,joka asuu lähellä.Elämäni elämisen arvoista,kun voimme kaikki paremmin eron jälkeen.Kaikki ei vaan sovi yhteen syystä tai toisesta,vaikka kuinka kompromisseja,joustoa ja keskustelua.Työssä käymällä,rahat riittää kaikkeen tarvittavaan,vaikka olisi pienituloinen.Myös lomailuun,läppäreihin,puhelimiin,vaatteisiin ja ruokaan.Kurkusta alas juo moni rahansa....Tai elää ylivarojensa,ja kulutusluotot tapissa.Voi vain katsoa peiliin.


      • Olet tyhmä feministi ja vähättelet isän tärkeyttä.


    • Totaali-yh

      Olen äitiyslomalla ja palaan myöhemmin tänä vuonna viimeistelemään korkeakouluopinnot. Taloudellisesti olemme pärjänneet hyvin: pieni vauva ei kuluta kuin vaippoja ja vähän vaatteita, jos täysimetys onnistuu. Opiskelemaani ammattiin ei kuulu yötöitä, alan työllisyys on hyvä, ja uskon että työn ja perheen yhdistäminen on mahdollista. Harrastan lukemista ja musiikkia, ja yhteisiä harrastuksia vauvan kanssa on löytynyt. Lapsen isän kanssa emme ole tekemisissä, pari minun sukulaistani on tukena. Aloin juuri seurustella mukavan miehen kanssa, joten läheisyyttä ja seksiä on myös :)

      • pontsou

        Ihanan rohkaiseva viesti! Minusta tulee ensi kesänä yksinhuoltaja, ja opinnot myös kesken:) Hyvät tulevaisuudennäkymät kuitenkin kaikin puolin ja mieli erittäin korkealla tulevasta vaavista!


      • pontsou
        pontsou kirjoitti:

        Ihanan rohkaiseva viesti! Minusta tulee ensi kesänä yksinhuoltaja, ja opinnot myös kesken:) Hyvät tulevaisuudennäkymät kuitenkin kaikin puolin ja mieli erittäin korkealla tulevasta vaavista!

        kyllä yhteiskunta ja lapsen avituksella tulevat elarit mut elättää eli hyvät tulevaisuudennäkymät mulla on:) Nytkin siiderii ja vinkkuu ku vaavi varmaan tykkää niistä niinku mäkin! loisena yhteiskunnan ja lapsen siivellä, sit joskus käyn sen pintakäsittelylinjan amikses loppuun jos en pamahda paksuks ennen sitä;)


      • ....
        pontsou kirjoitti:

        kyllä yhteiskunta ja lapsen avituksella tulevat elarit mut elättää eli hyvät tulevaisuudennäkymät mulla on:) Nytkin siiderii ja vinkkuu ku vaavi varmaan tykkää niistä niinku mäkin! loisena yhteiskunnan ja lapsen siivellä, sit joskus käyn sen pintakäsittelylinjan amikses loppuun jos en pamahda paksuks ennen sitä;)

        Tämän alemman viestin kirjoitti pillereistä sekaisin oleva katkeroitunut idiootti, jonka olisi pitänyt tehdä työtä, mutta joka surffaa netissä ja haukkuu yksinhuoltajia ja naisia noin yleensäkin.


      • "Lapsen isän kanssa emme ole tekemisissä, pari minun sukulaistani on tukena."

        Miksi et ole? Lapsi tarvitsee myös isän läsnäoloa elämässään.


        "Aloin juuri seurustella mukavan miehen kanssa, joten läheisyyttä ja seksiä on myös :) "

        Vain itseään arvostamaton ja onneton mies on missään tekemisissä yh-mamman kanssa.


    • Vittuuntunut Hulda

      Jaa-a, että mitenkä menee? Rahallisesti ok, mutta mihinkään ylimääräiseen ei yleensä ole varaa (lomamatkat kauemmas ym.) . Pinna on välillä hiukan kireällä, kun ei mulla ole koskaan omaa aikaa vaan olen äiti 24/7. Omat vanhemmat on kuolleet, ei sisaruksia eli ei kauheasti mitään tukiverkostoa. Isä taas huitelee missä haluaa ihan sen saman ajan.
      Eniten vituttaa tuollaiset perkeleen luuserit, jotka hankkivat lapsia ja kun ero tulee, isyys loppuu siihen.
      Kuinka kukaan voi hylätä oman lapsensa? En ymmärrä.

      • Vittuuntunut Hulda

        Todellisuudessa asiat on kuitenki niin että esitin viatonta ja hyvää polisoa vuosia ja ukko lensi lankaan, saatiin lapsia ja st ku jäin kiinni päiväkahviseuralaiseni kanssa rysänpäältä kotiäitinä koko ajan ollessani niin ukko haki eron.
        Yritti vieläpä lasten kanssa yhdessä se ukko että muuttavat yhdessä pois ja jättävät minut puille paljaille yksin! eivät onnistuneet!
        Sossusisarien avulla sain lapset omaksi turvakseni ja nyt lasten mielten manipulointini kantaa hedelmää, lapset ovat alkaneet vihaamaan isäänsä ja eivät enää halua edes olla yhteydessä siihen luuseriin.
        Nyt voinkin mielenrauhani turvaamiseksi hoilata mantraani jossa syytän lasteni isää hylkääjäluuseriksi!
        Rahaa mulla riittää paljon ylimääräiseenkin, sainhan vanhempieni kuoltua ainoana lapsena muhkean perinnön jonka olen onnistunut virallisissa papereissa piilottamaan sossusisariltani eli sossutuet juoksee kaiken päälle :)


      • eli näin se vaan men
        Vittuuntunut Hulda kirjoitti:

        Todellisuudessa asiat on kuitenki niin että esitin viatonta ja hyvää polisoa vuosia ja ukko lensi lankaan, saatiin lapsia ja st ku jäin kiinni päiväkahviseuralaiseni kanssa rysänpäältä kotiäitinä koko ajan ollessani niin ukko haki eron.
        Yritti vieläpä lasten kanssa yhdessä se ukko että muuttavat yhdessä pois ja jättävät minut puille paljaille yksin! eivät onnistuneet!
        Sossusisarien avulla sain lapset omaksi turvakseni ja nyt lasten mielten manipulointini kantaa hedelmää, lapset ovat alkaneet vihaamaan isäänsä ja eivät enää halua edes olla yhteydessä siihen luuseriin.
        Nyt voinkin mielenrauhani turvaamiseksi hoilata mantraani jossa syytän lasteni isää hylkääjäluuseriksi!
        Rahaa mulla riittää paljon ylimääräiseenkin, sainhan vanhempieni kuoltua ainoana lapsena muhkean perinnön jonka olen onnistunut virallisissa papereissa piilottamaan sossusisariltani eli sossutuet juoksee kaiken päälle :)

        Tämän kirjoitti vakioetäruikku, jolla äly ei riitä muuhun.


      • ap. Hulda
        Vittuuntunut Hulda kirjoitti:

        Todellisuudessa asiat on kuitenki niin että esitin viatonta ja hyvää polisoa vuosia ja ukko lensi lankaan, saatiin lapsia ja st ku jäin kiinni päiväkahviseuralaiseni kanssa rysänpäältä kotiäitinä koko ajan ollessani niin ukko haki eron.
        Yritti vieläpä lasten kanssa yhdessä se ukko että muuttavat yhdessä pois ja jättävät minut puille paljaille yksin! eivät onnistuneet!
        Sossusisarien avulla sain lapset omaksi turvakseni ja nyt lasten mielten manipulointini kantaa hedelmää, lapset ovat alkaneet vihaamaan isäänsä ja eivät enää halua edes olla yhteydessä siihen luuseriin.
        Nyt voinkin mielenrauhani turvaamiseksi hoilata mantraani jossa syytän lasteni isää hylkääjäluuseriksi!
        Rahaa mulla riittää paljon ylimääräiseenkin, sainhan vanhempieni kuoltua ainoana lapsena muhkean perinnön jonka olen onnistunut virallisissa papereissa piilottamaan sossusisariltani eli sossutuet juoksee kaiken päälle :)

        Hauska vedätys. Pikku epätarkkuuksia kyllä vrt. mun elämääni.
        Vai miten on toi sisälukutaito? Oman lapsensa. Ei omaT lapsensa.
        Eikä juokse muuten sossutuet, ei. Mä elätän itseni ja lapseni, isä osallistuu, jos MUISTAA että hänellä on lapsi.


    • tähtimama

      neljän pienen lapsen totaaliyksinhuoltajana jaksaa ihmeen hyvin, vaikka tosiaan esim omat lääkäri käynnit ei noin vain onnistu, ei ole valitettavasti niin hyvin auttavia käsiä kuin monilla muilla. kelan tuilla olen, jotka riittävät kun käyttää harkiten. paljon kierrätän vaatteita, ostan kirpputoreilla ja myöskin itse myyn siellä. ruokaostokset kerralla viikoksi, ei tule turhaa ajelua pidemmän matkan päähän kauppaankaan. tietyt rutiinit päivissä ja ns suunnitelmallisuus arjen jutuissa helpottaa, mutta toki joskus minäkin kaipaisin sitä omaakin aikaa muutenkin kuin öisin kun lapset nukkuu. (jos nukkuu ;) )

    • äidit on rakkaita

      Aina raha lopussa ja väsynyt.

      Äidit kun maksaa kaiken kun hinnat nousee, sitä ei noteerata mitenkään elareissa kuin kerran vuodessa, ja sillonkin ne nousee hyvä jos 2 e!!!! Se ei kata mitenkään isän osuutta hontojen noususta, äiti sen maksaa kaiken, ja kaikki ylimääräiset.

      Äiti hoitaa lapset myös yötä päivää, isä hilluu uusien naisten kanssa vapaalla, ostelee itselleen mitä mielii, ja viettää vapaa aikaa.. mikään ei rassaa eikä ressaa... senkun elää itselleen. Kun vielä ei tarvi piitata nousevista kuluistakaan lapselle, niin mikä on eläessä hulppeeta vapaata elämää ja palata takaisin lasten elämään sitten kun ovat aikuisia... niin se yleensä menee miesten kohdalla tuo YHTEISHUOLTAJUUS... heh....

    • Moira12343

      Todella hankalaa: Köyhyys painaa, totaaliyksinhuoltaja on jatkuvasti sidottuna lapseen/lapsiin, mihinkään ei pääse yksin, helvetinmoinen vastuu koko ajan.. Yksinäisyys, seksin puute, ystäville ei ole aikaa. Oma elämä jää täysin paitsioon.

      En suosittele!

      • Lapsellaonisäkin

        lapsen vanhempia- ja huoltajia ovat äiti- ja isä; yksinhuoltajuus on sairautta, todella vakava sairaus, sairaus, sairaus. Lapsella on isäkin!!!


    • wernanen

      En ole enää yh, koska olen jo useita vuosia elänyt "uudessa" parisuhteessa. Mutta muistelen aikaa, kun olin ihan yh.

      Olin tovin hoitovapaalla, siihen saakka kunnes kuopus täyttii 2v. (Minulla siis 2 lasta, 3 vuoden ikäero.) Esikoinen kävi osa-aikaisesti koko ajan tarhassa, koska kaverit tarhassa olivta hänelle hyvin tärkeitä.

      Hoitovapaalla toki vähän tarkemmin piti katsoa että mitä ostaa, mutta pärjättiin kyllä. Asuntolainaa en silloin lyhentänyt, vaan maksoin vain korkoja tovin aikaa. Asuminen oli siis hyvin halpaa.

      Kun menin työelämään, niin sain ihan normaalia palkaa aluksi, n. 2300e/kk. Lisäksi sain toisesta lapsesta 100e/kk ja toisesta 150e/kk elareita, ja lapsilisät. Niillä tuloilla pärjäsin jo mukavasti ja lyhentelin asuntolainaa yms. Elämä oli mukavan leppoisaa ja huoletonta.

      Mitään erityisen vahvaa tukiverkkoa sukulaisista tms minulla ei ollut, koska suku asuu hyvin kaukana. Ystäviä minulla kyllä on ja oli, ja tarvittaessa pääsin vaikkapa ilman lapsia jumppaan tms. Ja isovanhemmat hoitovat silloin kovasti, kun muutaman kerran vuodessa nähtiin. Kerran kävin ulkomailla pitkän viikonlopun ilman lapsia ystäväni kanssa.

      Työni oli varsin vapaa, ja saatoin joskus tehdä niin, että tein töitä esim. klo 6-7 kun lapset nukkui ja nautin omasta ajasta sitten klo 15-16 kun lapset olivat vielä tarhassa. Toimi minulla hyvin. Sain siis käydä vaikkapa rauhassa kaupassa, pankissa, tai vaikka ystävän kanssa syömässä. Lapset ovat aina olleet minulle ykkösasia elämässä, mutta kerta viikkoon on hyvä pitää ihan aikuisen seuran tovi.:)

      Lisäksi iltaisin lasten mennessä nukkumaan klo 20 jälkeen olen aina saanut olla rauhassa, katsella mieluisia ohjelmia, jumpata tai jutella kaverin kanssa. Mitä milloinkin. Minusta se riittää oman ajan määräksi hyvin, kun lapset on pieniä.

      Ajan kuluessa löysin uuden kumppanin, palkkakin kasvoi ja koti sitten vaihtui. Nykyjään edelleen elämä on mukavaa ja soljuvaa. Toinen aikuinen on jakamassa arkea. Mutta lapsetkin ovat jo nykyisin pieniä koululaisia, ja omaa aikaa on enemmän kuin tarpeeksi. Ja välillä, harvoin, lähdetään kahdestaan pienelle reissulle, kun isovanhemmat hoitaa lapsia.

      Siis kun asiat elämässä ovat mallillaan, niin elämä on mukavaa niin yh:na kuin näin parisuhteessakin.:)

    • Lapsellaonisäkin

      lapsen vanhempia- ja huoltajia ovat äiti- ja isä;
      yksinhuoltajuus on sairautta,
      todella vakava sairaus, sairaus, sairaus.
      Lapsella on isäkin!!!

    • Näinminullaleskellä

      Nyt alkaa jo helpottamaan, vielä kaipaan ja olen surullinen.
      Mieheni kuoli kaksi vuotta sitten ja jäin kahden alaikäisen yksinhuoltajaksi, rahasta ei ole puutetta sitä piisaa ja asumme isossa talossa, mutta nyt vaivaa yksinäisyys, kavereita minulla on ja kiva työ sekä harrastukset, mutta nyt olis jo kiva ,kun löytyis joku "ystävä".
      Lapset jo koululaisia ja ei enää niin huolettavia on jo aikaa muullekin kun vaan lapsille.

    • Isukkiolen

      Hyvin menee, työssä olen, rahaa on riittämiin, lapsi käy äitillään jokatoinen vl.

      • onnittelut

        miten sait tuon kaiken; t. vieraannutettu


    • 786rt8r6t

      Ap, kerrotko, miten pystyt tekemään yhdyssanavirheen, kun palstan OTSIKOSSA LUKEE "yksinhuoltajuus?" Mistä keksit kirjoittaa sanat erikseen?

    • eryeryueruye

      Yksinhuoltajan elämä on sellaista että osataan yhdyssanat

    • Yhmammma-92

      Kaikenlaista :D Olen yh äiti, minulla on 1v tytär.. Lapsen isä ei ole tekemisissä lapsen kanssa..
      Valitettavasti ei ollut vakityöpaikka jäätyäni mammalomalle.. Tällä hetkellä siis työhakemusten täyttelyä!
      Tukiverkostoa on, muttei tee mieli kysellä apua kun tuntuu aina niin vaikealta ottaa lasta vähäksikin aikaa hoitoon..
      Rahallisesti pärjää, muttei rikastuta, eikä jää säästöön rahaa näillä tuloilla..
      Arki on välillä uuvuttavaa, mutta loppujen lopuksi ihan hyvin porskutetaan!

      • kaikenlaisiahihhuleita

        Vissiin sun päässä vikaa? Ihmekös sinut on lapsistas vieraannutettu viranomaisten avulla.. Omassa tapauksessani isä ihan omasta päätöksestä jätti lapsensa.


      • Raisionkaupungin
        kaikenlaisiahihhuleita kirjoitti:

        Vissiin sun päässä vikaa? Ihmekös sinut on lapsistas vieraannutettu viranomaisten avulla.. Omassa tapauksessani isä ihan omasta päätöksestä jätti lapsensa.

        Tarkoitit siis Raiison kaupungin "viranomaisten- ja lapsen äidin päässä vikaa perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Omassa tapauksessani
        äiti ihan omasta päätöksestään jätti, vieraannutti yhteiset lapset omasta isästään, isovanhemmistaaan ym. suvustaan tarkoitus-hakuisesti luonnehäiriöisessä Raiison kaupungin "viranomais" menettelyssä, katkeruudessa, narsismissa..


      • Anonyymi

        Tarkoitit siis Raiison kaupungin "viranomaisten- ja lapsen äidin päässä vikaa perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Omassa tapauksessani
        äiti ihan omasta päätöksestään jätti, vieraannutti yhteiset lapset omasta isästään, isovanhemmistaaan ym. suvustaan tarkoitus-hakuisesti luonnehäiriöisessä Raiison kaupungin "viranomais" menettelyssä, katkeruudessa, narsismissa..


    • Anonyymi

      Mukavan leppoisaa, silloin kun lapsi on päiväkodissa, eikä työt paina ja mitäpä sillä rahalla tekisi, kun ei kuitenkaan mihinkään pääse.

      • Anonyymi

        Riippuu onko täyspäinen tai vieraannuttaja äiti "lastensuojelun" lainvastaisessa menettemyssä - ilmeisesti ei kuitenkaan täyspäinen koska "yksinhuoltaja".


    • Itseäni on uudella tavalla alkanut kiinnostaa yksinhuoltajan arjen pyöriminen. Äitini oli matalapalkkainen kolmen lapsen yksinhuoltaja. Kavereita oli ja ihana harrastus, mutta tuntui siltä, että elimme taloudellisesti sillä alimmalla oksalla.
      Oma talouteni on nyt vielä alemmalla ja heikommalla oksalla ja huomaan, että yksinhuoltajalla on kuitenkin aika hyvin turvattu toimeentulo. Hyvä niin.

      Elämä on ihana.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1743
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      212
      821
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe