Nykykanpaajan tavoitteena tuntuu olevan silpoa ja raastaa asiakkaan hiukset epämääräiseksi kasaksi. On käsittämätön asia, ettei mistään enää saa siisitä ja kaunista ohuisiin hiuksiin sopivaa leikkausta. Pääni on täynnä kaikken mittaisia hiuksia, jotka ovat syksyn kosteudessa ihan uskomaton karvakasa! Jos jo kerran on kampaajalle huomauttanut, ettei hiuslaatu kestä ohentamista, niin sitten seuraavalla kerralla kysyy, voiko "vähän" kerrostaa. Todellakin vähän!!! Taas on edessä kahden vuoden piina, että saa kasvatettua tämän kananpyllyn pois! En enää yhtään ihmettele, että kaikkilla aikuisilal naisilla on 70 v:n tätitukka, kampaajat sen listivät! Ikinä en enää kampaajalle mene, heillä ei ole minkäänlaista ammattitaitoa ja vastuuta.
Onko enää kunnon kampaajia?
124
6117
Vastaukset
- halpa=hyvä
Palasitko samalle kampaajalle vain siksi että se oli niin halpa?
- platinamimmi
Pakko sanoa että esim. Joensuun paras kampaaja on Leena Hiusportista ja siellä maksaa naisten hiustenleikkuu 18-23e mikä on mun mielestä tosi edullinen...
- Yetska
On! Ja kampaajat ovat pääosin kauniita. Jäänkin heitä usein tuijottelemaan siihen kampaamon akvaarioikkunan taakse =)
- Ulpukankukka1
Porista löytyy todellinen toiveesi toteuttaja! Hius-studio Featherlookissa on parikin hyvää kampaajaa. Anu ja Mariaana - he leikkaavat ja värjäävät juuri toiveesi mukaisesti. Olemme porukalla niin mahdottoman tyytyväisiä!
Terv. kauniit hiukset saanut- hiusvarikko
Kumpi olet, Anu vai Mariaana?
- kahdesti
Aijaa minun tukkani ne pilas täydellisesti.
- Anna/Hv
hiusvarikko kirjoitti:
Kumpi olet, Anu vai Mariaana?
Hiusvarikolta terkkuja, joku käyttänyt nimeä ihan pokkana. Aiai, aika tuhmaa tollanen...
- Rock-jäbä
Minä en oo kampaajaa käyttäny enkä parturin palveluita 25 vuoteen
ja minullakin on hiukset ohentuneet ja melko pitkät,
oon vaan humannu tossa vuisienvarrella että kyllä ne ohenee ja otsanraja
karkaa taaksepäin ihan itekseen eikä mee yhtään rahaa,
kuhan harjaa päivittäin ja pesasee välil niin se riittää, - Mummo
Kampaamo Robertiina Kalliossa. Petra leikkaa ja tekee hiuksille sen mitä asiakas haluaa. On edullinen ja hyvä.
- anomuumi1
Yksi epäonnistunut leikkaus, lytätään koko ammattikunta kaikkine tekijöineen. Mitäs tässä turhia yleistämään.
- kirvajsd
Useita epäonnistuneita leikkauksia (no, myönnettäköön, että kyseessä ei ole varsinainen epäonnistuminen, vaan kampaajan ammattitaidon puute, eli työ ei vastannut odotuksia) takana, vihdoin löytyi erittäin hyvä hiustenleikkaaja, nuori mies jolla kävin sitten muutamia kertoja. Ja eikös tuo perkkäle sitten muuttanut takaisin kotiseudulleen. Nyt alkaa sama hyvän leikkaajan etsintä alusta, nyyh. Hinnalla ei ole väliä kunhan jälki on sitä mitä pyydetään. Hyviä on paljonkin, sellaisen löytäminen on vaan vaikeeta
- kysyjä
kirvajsd kirjoitti:
Useita epäonnistuneita leikkauksia (no, myönnettäköön, että kyseessä ei ole varsinainen epäonnistuminen, vaan kampaajan ammattitaidon puute, eli työ ei vastannut odotuksia) takana, vihdoin löytyi erittäin hyvä hiustenleikkaaja, nuori mies jolla kävin sitten muutamia kertoja. Ja eikös tuo perkkäle sitten muuttanut takaisin kotiseudulleen. Nyt alkaa sama hyvän leikkaajan etsintä alusta, nyyh. Hinnalla ei ole väliä kunhan jälki on sitä mitä pyydetään. Hyviä on paljonkin, sellaisen löytäminen on vaan vaikeeta
Onko se 3vuoden koulutus sitte paljonki muuttunut vuosien varella.?
- oiuytgfcvbhnj
kysyjä kirjoitti:
Onko se 3vuoden koulutus sitte paljonki muuttunut vuosien varella.?
Jos kaikki olisi koulutuksen määrästä kiinni, suomessa olisi mestareita joka alalla yli tarpeen. Lahjakkaita ei kuitenkaan koulutetuista ole millään alalla, kuin korkeintaa 1/10, joten heissä on etsimistä. Muut ovat välttäviä, tai huonoja.
- hoitsu.
oiuytgfcvbhnj kirjoitti:
Jos kaikki olisi koulutuksen määrästä kiinni, suomessa olisi mestareita joka alalla yli tarpeen. Lahjakkaita ei kuitenkaan koulutetuista ole millään alalla, kuin korkeintaa 1/10, joten heissä on etsimistä. Muut ovat välttäviä, tai huonoja.
Just, on se hyvä ettei kaikki ole samanlaisia, meitä on joka ammatissa kaikenlaisia tekijöitä, eikä tosiaan voi kaikki olla alansa mestareita, mutta ammatti on hommattava ja sillä leipää pöytään pitää tuoda.Siitä sitä on sitte plokattava se oma mekaanikko ,kosmetologi, gynekologi, putkiasentaja, kirvesmies, hieroja, hammaslääkäri ym.
Mutta sen olen huomannut,että se joka on toisen mielestä se paras, niin toinen haukkuu sen tosi huonoksi meitä asiakkaita ja potilaitakin on erilaisia ja me arvostamme eri asioita toisissa ihmisissä. - kjgkjbk
kirvajsd kirjoitti:
Ehdotitko itse mallia ja kampaaja ei "osannutkaan" sitä sitten leikata?
Ammattitaitoinen kampaaja ei ole sellainen jonka tuoliin mennään istumaan ja kampaajalle sitten sanotaan "otan ton"
Jos näin olet tehnyt, niin kyseisen kampaajan leikkaustaidoissa ei ole varmasti ongelmaa, vaan ongelmana on se ettei kampaaja uskalla ehdottaa sinulle sopivia vaihtoehtoja.
Toki ammattitaitoinen kampaaja kysyy että onko toiveita, mutta jos kampaus ei selkeästi sovi hiuksille tai kasvoihin, ammattitaitoinen kampaaja ei suostu sellaista tekemään, vaan ehdottaa vaihtoehtoja tai sovellusta.
Tämä sama on kaikilla aloilla totta. Todellinen ammattilainen ei suostu tekemään perseilyjä.
- ....................
On niitä hyviäkin kampaajia. Hyviä ohjeita: vältä design-kampaajia ja mene rohkeasti johonkin kotoisen näköiseen paikkaan. Eräs thaimaalaisnainen pitää kampaajaa Helsingissä. Aika erikoinen tyyli leikata hiuksia, mutta elämässäni en ole koskaan saanut niin hyvin leikattuja hiuksia. Yleinsä otsatukkanikin on karmean näköinen kaksi viikkoa kampaajan jälkeen, mutta tämä reipasotteinen täti jopa hioi senkin kauniiksi. Sain myös erittäin hyvät otteet hiusten huoltamiseen.
Olen ammatiltani lääkäri, joten minun ihmistuntemukseni on erinomainen.
En sano paikan nimeä, koska en ole mainostoimisto. Vastaan vain aloittajan kysymykseen.- fghjtyuiyooippoäpjdf
No huh, oikein lääkäri.. olen kuvitellut, että ihmistuntemuksen lisäksi väkisinkin oppii myös äidinkieltä noilla opiskeluvuosimäärillä!
'....nainen pitää kampaajaa Helsingissä' , tyrmässä vai?
'.....sain myös erittäin hyvät otteet hiusten....' Kotihoito-'otteetko'?
'...en ole mainostoimisto' ?
jep-jep, kyllä taas runosuoli lauloi
- 13+1=14
Entinen kaveri on kampaaja. Sanoi joskus että ihan huvin vuoksi leikkelee/värjää aina silloin tällöin asiakkaiden hiukset päin peetä. Asiakkaat kuulemma harvoin uskaltavat valittaa. Ja jos asiakas tahtoo kahvia ym juomista, niin tämä tyyppi sylkee juomalaseihin, eikä muutenkaan tiskaa laseja asiakkaiden jäljiltä vaan antaa seuraavalle asiakkaalle likaisen mukin. Tämä tyyppi oli myös usein mennyt humalassa/laskuhumalassa töihin. K.o kampaaja on tällä hetkellä työtön. Ei ollut yllätys että sai tänä vuonna potkut kahdesta kampaamosta.
- päpsy 58
MINULLA ONN HYVÄ KAMPAAJA EI RAASTA HIUKSII & VAALENNUS ONNISTUU TOSI HYVIN & KERTOO MINULLE ETTÄ MITÄ TEHDÄÄN & MITEN HOIDETAAN VAALENNETTUJA HIUKSIA OLEN AINAKII MIE TYYTYVÄINEN MUNKAMPAAJAANI
- näin on
Kauneimmat hiukset saa kun ei käsittele niitä yhtään mitenkään, ei värjää eikä kerrostele! Ite voi leikata lyhyeks jos haluaa. Shampoo hoitis ja kunnon harjaus, niin hiukset on kaikkein kiiltävimmät ja hyvinvoivan näköset!
Kaupungilla näkee mitä järkyttävimpiä hiustöherryksiä. Osalla on just kananperse, siiliniska ja typerää kikkaraa päälaella kuin aivot. Osalla on niin värjätyn ja kuivan näköset naruhiukset että huh huh, erityisesti platinablondeilla. Tummissa näkyy vaalea juurikasvu kuin orastava kaljunalku.
Kampaamoa tarttee vaan sillon jos tahtoo hienon juhlakampauksen!- eras
niin usein ne katsoo kampaajat mallia kait lintukirjasta
- ..................
eras kirjoitti:
niin usein ne katsoo kampaajat mallia kait lintukirjasta
:D.
- happyhappy1
Hakunilan ostarilla Jenni, mee sinne :)
- Ilmainen kotiparturi
En ole käynyt euroaikaan kertaakaan muualla parturissa kuin kotona.
10 euron kone jolla vaimo ajaa monta kertaa paremmin kuin parturit-hänen
ammattinsa muuten taloussihteeri. - punapäinenpörrö
Olen käynyt samalla kampaajalla kohta 20 vuotta eikä ole aikomustakaan vaihtaa kampaajaa. Kyllä hyvän kampaajan löytäminen niin vaikeaa oli. Olen myös seurannut sivusta ystävieni kampaajakokemuksia ja onnenkauppaa tuntuu olevan, jos menee uudelle kampaajalle jolla ei ole ennen käynyt.
Syy on ihan yksinkertaisesti se ettei kampaajakaan mikään taikuri ole, vaan hänen pitää "oppia ja tutustua" asiakkaaseen ja tämän hiuslaatuun osatakseen tehdä oikean leikkauksen.
Minun suhde omaan kampaajani on tänäpäivänä se, että hän tekee työt ja päätökset ja minä maksan siitä että lopputulos on mieleinen. Ja toimii!! Jopa värin saa kampaajani valita. Hän tuntee minut jo niin hyvin, että osaa valita värin jopa itseäni paremmin. (kokemusta on)
Kun menette kampaajalle, niin miettikää jo valmiiksi millaisen lopputuloksen haluatte ja kertokaa se kampaajalle. Älkää sitä kuinka haluatte hänen LEIKKAAVAN hiuksenne. Jos haluatte tuuhean näköistä sanokaa jos taas kevyttä niin kertokaa sekin. Niiden tietojen pohjalta ammattitaitoinen kampaaja kyllä osaa leikata hiukset niin että lopputulos on asiakasta miellyttävä. (ainakin omani osaa)
=D - 69+6
Onkos tuo nyt mikään ihme jos saa huonoakin käsittelyä hiuksilleen kun noita kampaajia tuntuu olevan tässä maassa pilvin pimein. Asun pienessä alle 20 000 asukkaan kaupungissa ja täältäkin löytyy n. 25 kampaamoa/parturia.
Eivät kuulemma saa kortistossa olevat nuoret edes hakeutua hiusalan koulutuksiin ja sitä kautta koittaa saada itselleen ammattia, kun on jo ihan tarpeeksi porukkaa alalla.
Musta tuntuu, että kampaajia on tässäki maassa sen 13 tusinassa ihan vaan sen takia, että ei riitä älykkyys eikä motivaatio kouluttautua sen pidemmälle.
Kohta varmaan ruvettava pyytämään kampaajilta niiden CV nähtäväks, että uskaltaa antaa niiden kajota mun hiuksiin.- kahdesti yrittänyt
Kuuleppas sinne ammattiopiston pa-ka linjalle ei pääse kun reippaasti yli 8 keskiarvolla jopa lukioon pääsee paremmin. Menin sitte lukioon ja sietä sitte pa-ka kouluun.
- 69+6
kahdesti yrittänyt kirjoitti:
Kuuleppas sinne ammattiopiston pa-ka linjalle ei pääse kun reippaasti yli 8 keskiarvolla jopa lukioon pääsee paremmin. Menin sitte lukioon ja sietä sitte pa-ka kouluun.
Sä meinaat, että kaikki työttömät on päättäneet peruskoulun alle 8 keskiarvolla??
- Ammattitaitoinen
Voi mitä p**** !!!! Ota selvää asioista ensin ennenku avaat TYHMÄN PÄÄS !! >;(
- kamppisss
Sen verran älykkyydestä ja motivaatiosta, että hain 3 kertaa kampaajakouluun ja olin sisäll vasta sen jälkeen. niin ja keskiarvoni kuitenkin on 8,6!
- 69+6
kamppisss kirjoitti:
Sen verran älykkyydestä ja motivaatiosta, että hain 3 kertaa kampaajakouluun ja olin sisäll vasta sen jälkeen. niin ja keskiarvoni kuitenkin on 8,6!
Niin, hait uudestaan ja uudestaan kouluttautumaan alalle jolla on ihan älyttömän kova kilpailu. Älykästä?
- kahdesti yrittänyt
69+6 kirjoitti:
Sä meinaat, että kaikki työttömät on päättäneet peruskoulun alle 8 keskiarvolla??
En tietenkään vaan mollasit, kampaajia tyhmiksi, että sinne mennään, kun ei muka muualle pääse, ja ei muka älykkyys riitä.
- merkonomi/kampaaja
69+6 kirjoitti:
Niin, hait uudestaan ja uudestaan kouluttautumaan alalle jolla on ihan älyttömän kova kilpailu. Älykästä?
Kyllä kilpailu pitää huolen siitä,että monet putoo pois ja kouluttautuu uudelleen muihin ammatteihin
Monella on 2-3 tutkintoa, ei yhdellä ammatilla tahdo enään pysyä mukana tässä yhteiskunnassa, pitää olla se varasuunnitema olemassa.
- Karmea pallopää
Itselläni on luonnonkiharat hiukset ja niitä ei ainakaan tunnu kampaajat osaavan leikata. Jos antaa kuvan jostain mallista minkälaisen haluaisin, niin lopputulos ei ole yhtään sinnepäin. Ymmärrän toki, että kaikilla on erilaiset hiukset ja ihan samanlaista siitä ei tule. Jos annat vapaat kädet niin kampaajat kovasti kuitenkin kyselee, että leikkaisinko mä näin vai näin ja miten nää on yleensä leikattu ja otanko 2 cm vai 3 cm edestä... ja missä oot pitänyt jakausta jne. Kampaajat on myös arkoja leikkaamaan lyhyemmäksi, "jos kuitenkin jättäsin pidemmäks, katotaan sitten seuraavalla kerralla".
Ja mikä eniten ottaa päähän ja ihmetyttää... miksi kaikki kampaajat tupeeraa hiukset sellaiseksi "mummomaiseksi palloksi"? Monesti oon järkyttyneenä lähtenyt kampaajalta, mutta onneksi leikkaus onkin ollut ok ja hiukset on saanut itse laitettua paremman näköiseksi. Tiedän, että pitäs sanoo asiasta, mutta olen arka avaamaan suuta. Ja kai sitä vaan jätkyttyy niin, että ei saa sanaa suusta. Tosin nyt kun sama on tapahtunut useasti, sitä osaa jo odottaa. Onko ne hiukset todella kampaajasta itsestään hyvänäköiset? Laittasko esim. johkin kampaamon mainokseen semmoisen? Vai eivätlö osaa laittaa muuten hiuksia? Vai tapahgtuuko tämä vain minulle?
Pitäsköhän aina vaihtaa kampaajaa (kuten nyt olen tehnyt) vai yrittää kouluttaa samaa kampaajaa tekemään minua miellyttävän leikkauksen? Jos aina sanois, että mikä meni pieleen, niin jos se siitä sitten?- toinen pallopää
Joo olen kanssa ihmetellyt tätä pallopääilmiötä, omat hiukseni eivät edes ole kovin kiharat. Pelastan tilanteen joko kieltämällä kampaajaa laittamasta mitään muotoilutuotteita tai lähtemällä pipo päässä kampaajalta niin kampaus sitten lyttääntyy asiallisen näköiseksi aika nopeasti.
- kampaaja.hki
kampaajana voin kertoa, että kysymyksiä näille "saat vapaat kädet" asiakkaille esitetään juurikin sen takia, että n.90% eivät halua juurikaan muuttaa sen hetkistä väriä/mallia. itse tosin esitän kysymyksen toisin: "onko mitään, mitä ei missään nimessä saa tehdä?" ja usein lista on melkoinen...
onko viemäsi kuvat realistisia? esim. usein ohuen ja perussuomalaisen 'lasimaisen' hiuksen omaava asiakas raahaa mukanaan kuvan jostain jenkkilän julkkiksesta upeine hollywood-kiharoineen... eipä taida onnistua kun ei ole tukkaa mistä työstää. tämähän on tietysti kampaajan vika...
Mieluista viimeistelyä on myös hankala luoda jos ei osaa ääneen sanoa mitä haluaa. ja kritiikki on asiakaspalvelijoille aina tervetullutta, joka päivä oppii jotain uutta. jos ei koskaan kuule epäonnistuneensa, voi luulot itsestään/ammattitaidostaan nousta hyvinkin korkealle. eihän sitä voi tietää tehneensä virhettä, jos ei kukaan asiasta sano mitään.. vai voiko? eiköhän kampaajatkin ole vain ihmisiä, jotka välillä tekevät virheitä. - meh0000
Taitaa olla kaikkien kiharatukkasten ongelma. Itse ainakin pistän heti hatun päähän ja kotona saa itse yrittää tukkaa laittaa paremmaksi. Olen käyttänyt silti samaa kampaajaa tottumuksesta, mutta ei se tulos ole parantunut. Mutta värjäys ja leikkaus sitten myöhemmin itse laitettuna on toiminut. Joten en ole uskaltanut vaihtaakaan jos satttuu tulemaan todella osaamaton vastaan. Ehkäpä kouluissa ei sitten opeteta kiharoitten käsittelyä.
- Karmea pallopää
kampaaja.hki kirjoitti:
kampaajana voin kertoa, että kysymyksiä näille "saat vapaat kädet" asiakkaille esitetään juurikin sen takia, että n.90% eivät halua juurikaan muuttaa sen hetkistä väriä/mallia. itse tosin esitän kysymyksen toisin: "onko mitään, mitä ei missään nimessä saa tehdä?" ja usein lista on melkoinen...
onko viemäsi kuvat realistisia? esim. usein ohuen ja perussuomalaisen 'lasimaisen' hiuksen omaava asiakas raahaa mukanaan kuvan jostain jenkkilän julkkiksesta upeine hollywood-kiharoineen... eipä taida onnistua kun ei ole tukkaa mistä työstää. tämähän on tietysti kampaajan vika...
Mieluista viimeistelyä on myös hankala luoda jos ei osaa ääneen sanoa mitä haluaa. ja kritiikki on asiakaspalvelijoille aina tervetullutta, joka päivä oppii jotain uutta. jos ei koskaan kuule epäonnistuneensa, voi luulot itsestään/ammattitaidostaan nousta hyvinkin korkealle. eihän sitä voi tietää tehneensä virhettä, jos ei kukaan asiasta sano mitään.. vai voiko? eiköhän kampaajatkin ole vain ihmisiä, jotka välillä tekevät virheitä.Hiukseni ovat luonnonkiharat (hiuksia on paljon ja ovat karheat) ja olen vienyt kuvia joissa on hiusmalleja joissa on kiharat hiukset. Toki kiharoitakin on monenlaisia. En ole ammattilainen, mutta mielestäni ainakin mallit ei ole sellaisia, että olisi ihan mahdotonta saada edes jotain sinnepäin aikaiseksi minunkin hiuksistani. Ja voisihan kampaaja sitten sanoa, että on kuule aivan mahdotonta saada sun hiuksistas tommosta? Jos asiakkaan pitää avata suu niin kai kampaajakin voisi niin tehdä? Ja ainakin kuvista voisi hiukan päätellä, että minkä tyylisestä hiusmallista tykkään ja että en esim. pidä "mummomallista". Mutta ehkä sitten hiukseni on sellaiset, että niistä ei saa kun yhden malliset. Joku kampaaja väitti, että ei näistä nyt oikein muuta saa ja leikkasi niin kuin ne oli aiemmin.
Ehkä en nyt halua mitääm irokeesia, pinkkiä väriä tms. kovin erikoista, joka ei sovi persoonaanikaan. Mutta miksi ihmeessä antaisit vapaat kädet, jos haluan pitää vanhan mallin ja värin enkä muuttaa mitään? Voi ehkä olla, että joku on sellainen...
Ja tietysti asiakkaan kanssa on hyvä keskustella muutoksista, mutta kampaaja voisi itse vaikka ehdottaa edes jotain uutta? Sekin olisi positiivista?
On totta, että kampaajalle pitäisi kyllä uskaltaa antaa negatiivistakin palautetta, eihän he muuten tiedä, että nyt ei mennyt nappiin. Mutta kuinka monelle oikeasti on mieluisa viimeistely sellainen voimakkaasti föönattu pallo? Otin joskun kuvan kampaamokäynnin jälkeen hiuksistani (yleensä kyllä syöksyn samantien lähimpään vessaan laittamaan hiukset) ja näytin sitä siskolleni ja parille kaverille ja he olivat samaa mieltä, että oli aika hirveä. Ja kommentoivat, että joo kampaajat usein föönaa hiukset semmoseks mummomaiseksi. Mutta rohkaistun seuraavalla kerralla ja sanon, että kevyt föönaus, ei palloa tai älä tee mitään. Ilmeisesti leikkaukseen ja viimeistelyyn tarvitsee antaa kampaajalle tarkat ohjeet. Joskus en ole sanonut siksikään mitään, kun olen ajatellut, että kampaaja osaa laittaa hiukset paremmin kuin minä tai voisin saada vinkkiä miten hiukset voisi laittaa. Tapoja kun on varmaan monia ja ei osaa/tule mieleen kaikki itselle. Mutta ei näköjään tule kampaajillekaan... - Karmea pallopää
Karmea pallopää kirjoitti:
Hiukseni ovat luonnonkiharat (hiuksia on paljon ja ovat karheat) ja olen vienyt kuvia joissa on hiusmalleja joissa on kiharat hiukset. Toki kiharoitakin on monenlaisia. En ole ammattilainen, mutta mielestäni ainakin mallit ei ole sellaisia, että olisi ihan mahdotonta saada edes jotain sinnepäin aikaiseksi minunkin hiuksistani. Ja voisihan kampaaja sitten sanoa, että on kuule aivan mahdotonta saada sun hiuksistas tommosta? Jos asiakkaan pitää avata suu niin kai kampaajakin voisi niin tehdä? Ja ainakin kuvista voisi hiukan päätellä, että minkä tyylisestä hiusmallista tykkään ja että en esim. pidä "mummomallista". Mutta ehkä sitten hiukseni on sellaiset, että niistä ei saa kun yhden malliset. Joku kampaaja väitti, että ei näistä nyt oikein muuta saa ja leikkasi niin kuin ne oli aiemmin.
Ehkä en nyt halua mitääm irokeesia, pinkkiä väriä tms. kovin erikoista, joka ei sovi persoonaanikaan. Mutta miksi ihmeessä antaisit vapaat kädet, jos haluan pitää vanhan mallin ja värin enkä muuttaa mitään? Voi ehkä olla, että joku on sellainen...
Ja tietysti asiakkaan kanssa on hyvä keskustella muutoksista, mutta kampaaja voisi itse vaikka ehdottaa edes jotain uutta? Sekin olisi positiivista?
On totta, että kampaajalle pitäisi kyllä uskaltaa antaa negatiivistakin palautetta, eihän he muuten tiedä, että nyt ei mennyt nappiin. Mutta kuinka monelle oikeasti on mieluisa viimeistely sellainen voimakkaasti föönattu pallo? Otin joskun kuvan kampaamokäynnin jälkeen hiuksistani (yleensä kyllä syöksyn samantien lähimpään vessaan laittamaan hiukset) ja näytin sitä siskolleni ja parille kaverille ja he olivat samaa mieltä, että oli aika hirveä. Ja kommentoivat, että joo kampaajat usein föönaa hiukset semmoseks mummomaiseksi. Mutta rohkaistun seuraavalla kerralla ja sanon, että kevyt föönaus, ei palloa tai älä tee mitään. Ilmeisesti leikkaukseen ja viimeistelyyn tarvitsee antaa kampaajalle tarkat ohjeet. Joskus en ole sanonut siksikään mitään, kun olen ajatellut, että kampaaja osaa laittaa hiukset paremmin kuin minä tai voisin saada vinkkiä miten hiukset voisi laittaa. Tapoja kun on varmaan monia ja ei osaa/tule mieleen kaikki itselle. Mutta ei näköjään tule kampaajillekaan...Ihailen tv-ohjelmista ja lehdistä tuttuja ”muutosleikkejä”. Kuinka paljon ihmisen ulkonäkö voi muuttua kampauksella, meikillä, vaatteilla ym. Muuttuminen vaatii tietysti ennakkoluulottomuutta ja rohkeutta muuttujalta itseltään, mutta myös kampaajalta se vaatii tiettyjä taitoja. Ja ei ole varmaan tarkoitus tehdä asiakkaalle sellaista muutosta, joka ei sovi yhtään hänelle. Asiakas voi ehkä esim. vierastaa punaisia tai lyhyitä hiuksia, mutta huomaakin, että tämähän sopikin minulle tosi hyvin. Jos asiakas ehdottomasti kieltää niin ei nyt tietysti väkisinkään aleta leikkaamaan hiuksia tms. Ja mikä järki tehdä asiakkaalle jotain mikä ei sovi yhtään hänelle ja mitä asiakaskaan ei missään nimessä halua? Pitäisi kai asiakkaankin pystyä luottamaan kampaajaan, eikä tarvitsisi kovin pitkää luetteloa tehdä niistä mitä ei missään nimessä saa tehdä…
- Karmea pallopää
meh0000 kirjoitti:
Taitaa olla kaikkien kiharatukkasten ongelma. Itse ainakin pistän heti hatun päähän ja kotona saa itse yrittää tukkaa laittaa paremmaksi. Olen käyttänyt silti samaa kampaajaa tottumuksesta, mutta ei se tulos ole parantunut. Mutta värjäys ja leikkaus sitten myöhemmin itse laitettuna on toiminut. Joten en ole uskaltanut vaihtaakaan jos satttuu tulemaan todella osaamaton vastaan. Ehkäpä kouluissa ei sitten opeteta kiharoitten käsittelyä.
Niin kai se on... Onhan se tietysti pienempi ongelma, että hiukset ova vain laitettu hölmösti, kun että leikkaus itsessään olisi karmea. Yleensä kyllä olen huojentunut, kun olen päässyt kotiin ja huomannut, että itse laittamalla hiukset on ihan ok.
- JKOP
NIIINKÖ
- Tyytyväinen
Olen nykyään turkulainen, enkä ole löytänyt täältä mieleistäni kampaajaa. Käyn Turusta kotikaupungissani Porissa, Viikkarin Valkamassa, kampaajalla jolla olen käynyt jo liki 20v. Tuntuu ettei hänenlaistaan hyvää kanpaajaa ole muualla. Olen kyllä yrittänyt etsiä, huonolla menestyksellä. Hän tekee huolellisen työn, hinta-laatusuhde on kohdallaan. Lähden hänen luotaan AINA tyytyväisenä, hymyssä suin :)
- ?!.
Taidat olla omistaja itse
- ....................
Minulla on sellainen tilanne, että olen vuosia käynyt samalla kampaajalla, joka on mukava tyyppi ja tosi hyvä leikkaaja. Valitettavasti hän ei värjääjänä ole samaa tasoa kuin leikkaajana.
- Harvasti käyvä
En ole käynyt kampaajalla aikoihin, koska lopputuloksena on kuollut ja eloton, kuiva hius. Pahin oli värinpoisto, kukaan ei varoittanut että käsittelyn tuloksena koko pää menee uusiksi. Meni useita vuosia kun kasvatin hiukset samaan pituuteen ja leikkelin kuolleita pois.
Hiusväristä viisastuneena en antanut kenenkään värjätä hiuksiani. Vuosi sitten otin sitten vaalennusraidat, ja sen tuloksena hiukset ovat takussa, kuivia ja elottomia.
En usko että kampaajissa sinänsä on mitään vikaa, mutta ne kemikaalit ja muut tökötit joita he käyttävät, eivät vaan ole luonnollisia ja hiukselle turvallisia. Olen uskovaisissa piireissä nähnyt niin uskomattoman hyväkuntoisia, kauniita hiuksia kun niitä on hoidettu vain harvapesulla ja hyvällä ravinnolla.
Jos ei halua tietynlaista, lyhyttä hiusmallia jossa pitää leikata malli, en suosittele kampaamoon menoa. Itse menen sinne teettämään vain raidat, ja nekin vain tummilla sävyillä suurimpien vahinkojen estämiseksi. Ei ne kemikaalit ole ihmiskeholle hyväksi kuitenkaan. - anonyyyyymi1
Minä olen omasta sekä asiakkaitteni mielestä hyvä kampaaja/parturi. Leikkaan hiukset aina teknisesti oikein ja tarkkaan, vaikka tekisin millaisen "rikotun ja räävityn" muotileikkauksenkin. Kuuntelen AINA asiakasta tarkkaan enkä ala leikkaamaan milliäkään ennen kuin olen täysin varma, että ymmärrämme toisiamme. Kyselen siis tarkkaan alussa ja muodostan heti kokonaiskuvan toiveesta; en niin että ensin leikkaan osan ja sitten taas kyselen seuraavaa kohtaa jne. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Osaan edelleen klassiset perusleikkaukset, joka on kaiken taidon a ja o. Olen huomannut, että monet ikäiseni kollegat (valmistuin n.10 vuotta sitten) ovat tyystin unohtaneet perusasiat muotitekniikoiden tieltä. Kouluttautua pitää jatkuvasti, muttei saa unohtaa perusasioita. Suurin osa työstä on kuitenkin niitä monen mielestä tylsiä, koulussa opetettuja perustekniikoita. Ja iso osa työtä on se asiakkaan kuuntelu! Moni kampaaja unohtaa tämän. Meidän liikkeessä olemme kaikki vähän samanlaisia näissä asioissa, ja saamme siitä jatkuvasti hyvää palautetta ja asiakkaita tulisi paljon enemmän kuin ehtii tehdä. Siksi en mainosta meitä täällä julkisesti tarkemmin ;) - Onnellinen76
Hyvinkäällä kauneuskeskus Afrodite et Adonis ja Kirsi. Paikka on pieni ja rauhallinen. Kirsi osaa värjätä ja leikata joka kerta hiukseni juuri sellaiseksi mitä haluan vaikken osaa sitä hänelle kunnolla kertoa. Hän kyllä sanoo jos jokin väri tai käsittely vaurioittaa hiusta ja pyrkii löytämään asiakkaan kanssa sopivimman värin ja leikkauksen. Arvostan hänen taitojaan niin paljon, että matkustan Vantaalta Hyvinkäälle vain kampaajalle. Myös ystäväni käy Kirsillä ja on aina tyytyväinen lopputulokseen. Samasta paikasta saa myös kosmetologin palveluja. Voin suositella jalkahoitoa. :)
- Hairsome
Mene Kuvastimeen Aikatalossa Helsingissä ja kysy Vilmaa tai Britaa :-)
Itselläni on juuri sama ongelma, en millään tunnu löytävän sopivaa kampaajaa. Joten tällä hetkellä teen niin että matkustan entiselle kotipaikkakunnalleni vain käydäkseni siellä kampaajalla. Surullista mutta totta. En kylläkään voi sanoa että ennen oli helpompaa löytää hyvä kampaaja, mutta juuri nyt se on ainakin todella vaikeaa.
- Mummi
On niitä, jopa Malmilla Parturi-kampaamo Zois..Kävin eilen.
- Karvahattu
Joo tekee oiken hyviä mummukampauksia joka kerta samanlainen vaihka pyydät muuta.
- rovaniemi2
Kukaan Rovaniemeltä tätä lukee, niin Rovaniemellä on todella mahtava Kaisa Haatajan kampaamo. Olen käynyt siellä nyt muutaman vuoden. Hän leikkaa todella hyvin ja on yksityis yrittäjä, että ite siellä leikkailee! Käykää testaamassa, suosittelen!!
- hair1
Paksulle tukalle käy myös niin, että se ohennetaan ja kerrostetaan niin, että se siitä tulee myös jotain "taidetta".
Onko tarkoituskin, että asiakas käy kuukauden välein stailaamassa hiuksiaan.. - ----
Meikäläiselle on helppoo. "Tasotus, kiitos."
- miavaa
Turkulaisille suosittelen paikkaa nimeltä Pieni hiushetki. Itse olen ollut kovin tyytyväinen :)
- uusitukka
Turussa myös parturi-kampaamo Annikankulma, jossa on erinomainen leikkaaja Sveta. Ei turhaa höpötystä, vaan kunnon jälkeä ja pikkutarkka kampaus pitää juhlien loppuun asti.
- sjfc
kyllä löytyy hyviä.
- jo 20v
juu minulla on myös hyvä.
- Marrilla
Valitettavasti sitä erehtyy luulemaan jotakuta hyväksi kampaajaksi, jos se on kerran onnistunut.
Minun ex-kampaajani luuli jääräpäisesti, että haluan aina saman kuin ensimmäisellä kerralla, vaikka talvella ei toimi sama malli kuin kesällä, tai eri mitassa ei toimi sama malli - koska eri mittaisena se ei ole sama malli. Mikään puhe, mitkään toiveet eivät auttaneet. Hän oli järkähtämätön.
Olisi ihanaa, jos Tampereelta löytäisi kampaajan, jolle uskaltaisi antaa vapaat kädet. Ja tuloksena ei olisi monella eri värillä värjättyjä niskaläppiä, otsatörökettä ja poskihaippua. Minne on kadonnut taito leikata kampaus, jossa ihminen on edukseen? Graafinen, helposti muotoiltava kampaus, joka tuo esiin kasvojen parhaat puolet ja kaulan linjan?- indra+++
kävitkö kenties abc kolmenkulmalla siellä ainakin osataan pilata hiukset niin totaalisesti ja sen jälkeen kun olisin halunnut työharjottelijan vastuuseen se työharjottelija haistatti vit't ja sanoi että sellasenhan sä halusit! paska paikka älkää vaan menkö...vaikka samaa firmaa on muuallakin niin studio tiiu vammalassa on hyvä ainakin aikoinaan sielä oli krista niminen kampaaja ja osasi leikata tosi hyvin tosin ku nämä kolmenkulman tumpelot....
- fjirughjkfsdoi
Bang by Ara on hyvä! Ihan Tampereen keskustassa, kohtuuhintainen ja aikoja saa hyvin. Osaavat leikata ja tuntevat trenditkin.
- coni1
salon piazza simonkatu 9 helsinki sieltä saa hyvän palvelun hyvän näköisen hiukset on ollut tosi tyytväinen aina =)
- Hyvästä maksan
Kerran pieleen mennyt leikkaus ja palasit silti samalle kampaajalle!? Kerroitko kampaajalle että et ole tyytyväinen? Etsi toinen kampaaja ja ennenkuin annat hänen tarttua saksiin/väripurkkiin kerro hänelle huonoista kokemuksistasi. Miettikää yhdessä ratkaisuja -joskus asiakkaan toive ei ole se paras ja hyvä kampaaja sen uskaltaa myös sanoa. Itse olen käynyt 20 vuotta samalla kampaajalla, vaikka yhteenaikaan välimatkaa oli jopa yli 200 km.
- Vaakku
Moni tuttuni ja itsekin laitan Puskaradion sivuille kehut sekä haukut työlaadusta. Kannatta käydä katsomassa.
Varsinkin isoissa ketjuissa ei "kampaajan" ammattitaidolla tunnu olevan merkitystä ei ainakaan Itäkeskuksessa.
Mielestäni kannattaa kehua mutta myös kertoa jos on tyytymätön työnlaatuun.
Ja kun on tyytymätön nostaa tarpeeksi kovan äläkän eikä luiki ulos kampaamosta, olethan maksava asiakas joka on tyytymätön työnlaatuun.
Kuulevatpahan muutkin asiakkaat ja toivon mukaan kampaamon "vastaava" miten "kampaaja" on onnistunut tehtävässään ja yleensä tässä vaiheessa tarjotaan hinnan alennusta. Pieni Hiushuone Kauniaisissa on erinomainen.
Kiitos Heli hyvästä palvelusta - ammattilaisuudestasi!
t. Sirpa- llllllllllllllllllll
Salossa kampaamo Steppi on meidän vakkari.
- laviikgctsrömmi
Onhan nuita Fenix ja Elfis parhaat päältä.
- aro-valo1
Olen huomannut saman asian. Minulla on aika paksut hiukset eli luulisi, että niistä jonkun mallin saisi. Viimeksi, kun lähdin kampaajalta huomasin, että hiukseni on ihan mallittomat. Leikkausta on vaikea arvioida heti leikkauksen jälkeen, kun kampaaja kihartaa ja laittaa hiukset. Aina ei tiedä näyttääkö ne vaan niin oudoita, kun ne on kammattu hassusti vai onko jo leikkaus epäonnistunut. Viimeisin leikkaus oli niin malliton, että tartuin itse kotona saksiin ja laikkasin niitä. Kampaamo palveluista toki saa maksaa, vaikka tulos olis kuinka kauhea tahansa. Minä käytän Riihmäen palveluita.
- salppupalppu
kampaajissa on niin erillaisia, mutta totta puhuen, en ole valmis maksamaan hiustenleikkuusta 50 euroa, vaikka kyseinen kampaaja kuuntelisin asiakkaan toiveita. kohtuu hinta hiustenleikkuusta on kyllä 25 - 30 euroa. Mutta valitettavaa, ettei sillä saa sen parempaa jälkeä, kuin antaa sakset kaverille ja pyytää häntä hieman nipsii kaks haarasia pois. : /
- salppupalppu
Itseasiassa, mä olen itseoppinut parturi,ilman koulutusta. ja tottapuhuen, ihmettelen. Miksi se koulutus kestää 3 vuotta??
Ps. leikkelen vaan kotona kavereiden hiuksia. ja asiakkaani palaavat kerta kerran jälkeen uudelleen. :)
- apuvaaaavaaaaa
ihmettelen niitä raitoja jotka laitetaan , ja maksaa helvetistä. kaupan päälle saa valmiin, kamalan juurikasvun!!!!!!!!!!!!
- onko ymmärryksessä v
Miksi sinä annat sitte joka keta ohentaa niitä hiuksiasi ja miksi annat joka kerta lyhentää tukkasi kananpepuksi siis miksi ?ase ohimollako sun karvas on leikattu väkisin.
Minä olen aina saanut sitä mitä olen tilannut ja selostanut tarkkaan kampaajalle mitä haluan ja myös seuraan hänen työskentelyänsä, olen häneen erittäin tyytyväinen.- Miten neuvotaan?
Pitäisiköhän asiakkaankin opiskella kampaajaksi, että osaisi neuvoa kampaajaa tarkasti? Vai riittääkö, jos sanoo, että "älä leikkaa kananpepuksi" tms.?
En mä osaa ainakaan neuvoa kovin tarkkaan vaan toivoisin, että kampaaja tietäs vähän mitä tekee.Vai itsekö pitää kohta tarttua saksiinkin? - merkku
Miten neuvotaan? kirjoitti:
Pitäisiköhän asiakkaankin opiskella kampaajaksi, että osaisi neuvoa kampaajaa tarkasti? Vai riittääkö, jos sanoo, että "älä leikkaa kananpepuksi" tms.?
En mä osaa ainakaan neuvoa kovin tarkkaan vaan toivoisin, että kampaaja tietäs vähän mitä tekee.Vai itsekö pitää kohta tarttua saksiinkin?Älä sitte valita,jollet kerro toiveitasi, mitä haluut, kampaajasi tietää kyllä mitä tekee kunhan kerrot mitä haluut, vai onko sinun artikuloinnissasi jotai häikkää.
- ARRRRGH
- 16+6
Ohentaminen ja kerrostaminen on kyllä ihan eri asiat :)
- Ei poikkeamia
Rastakaa vain sekä naisilta että miehiltä hiukset pois ja kiilloittakaa vahalla rätillä hangaten niin tasa arvolaki toteutuu niiltäkin kohdin.
- kapteeni kaihi
Kyllä seitsemänkymppinen kyläparturi vaan osaa täälläpäin hommansa!
- -Heleena-
No johan loikkas! Ei se siitä ole etteikö hiuksesi kestäisi ohentamista, lähinnä tarkoittaa veitsellä ohentamista. Jotkut lyhyet mallit, hennotkin hiukset, ovat todella upeita veitsleikkausen jälkeen. Niihinhän voi hellävaroen toteuttaa vakka minkälaisia upeita malleja, asiakkaan toiveden mukaisesti tietysti. Mutta yksi asia täytyy muistaa ottaa huomioon, jos leikataan rikotusti, on se,että asiakkaan täytyy itse myös laittaa hiuksiaan pesun jälkeen! Ei ne itsestään mene kauniisti joka suuntaan sojottaen. Leikkaus vain helpottaa tässä tapauksessä " epämääräisen pörrön" saamista, joka on myös oikeen laitettuna ja oikealla asenteella loistava valinta.
Täytyy täsmentä, että kerrostaminen,ohentaminen,rikkominen tarkottaa eri asioita, lopputuloskin on myös erillainen. Eri menetelmiä käytetään erilaisissa hiuksissa.
Itse kampaajana pyrin etsimään hento hiuksisesta asiakkaasta hänen kasvoistaan parhaat puolet ja korostamaan niitä, usein miten, siis melkein aina, ihan perusleikkauksilla. Täytyy todeta, että jos kampaaja ei hallitse perusasiota homma ei toimi! Koko hiusten leikkaus perustuu perusasioden hallitsemiseen ja sitten kun taitoa riittää voi ja osaa jo "olla luova"....
Eli kaikkein helpointa olis hyvä, jos olis kuva näyttää minkälaisen mallin haluaa. Hyvä kampaaja löytää kyllä oikeaan lopputulokseen!
P.s Leikkaus voi olla vaikka kuinka p....stä, hyvä viimeistely kyllä saa senkin loistamaan. Kun taas hyvä leikkaus on pohja helpolle ja aikaa säästävälle elämälle! - voivoih
Nykyiset kampaajat ovat oikein taitavia ja mielikuvitustakin on. Ainakin itseni kohdalla osaavat vinkata ja toteuttaa kaikenlaiset ihanat hiustyylit.
Asiakkaassakin voi olla vikaa, jos tottunut johonkin aikansa eläneeseen pottaan...eli omakin asenne, tyylitaju tai sen puute ja ulosanti ratkaisee. - 654646
Olen lopettanut kampaajalla käynnin jo aikaa sitten ja opettelin itse leikkaamaan. Mulla on luonnonkiharat pitkät hiukset ja leikkaan niihin vain hiukan kerroksia. Kaverit käy hakemassa saman palvelun kampaajalta ja maksavat itsensä kipeiksi.
Muutama juttu kampaajissa harmittaa. Koska mun hiukset on ohutta plaatua niin siitä aina rutistaan ennen leikkauksen aloittamista. Tiedän että hiukseni ovat ohuet joten tajuan kyllä että lopputuloksena ei ole samanlainen kuin jossain lorealin mainoksessa. Sitten se haluttomuus hiustyylistä keskusteluun ennen leikkausta. Itse vien yleensä kuvan tyylistä jonka haluaisin kampaajan iskevän päähäni. Kuitenkin kysyn aina kampaajan mielipidettä koska hän on se expertti joka tietää millainen hiusto kuhunkin pärstään sopii. Koskaan eivät uskalla sanoa juuta eikä jaata.
Mutta pahinta on kampaajalla käynnissä on hinta. Ihan järjettömän kallista, joten olen sitten jättänyt asian omiin käsiini. Tietääpähän sitten kelle valittaa asiasta ;). - fjeriojgfoejvoirevmo
No jo on taas turhamaisilla ämmillä ongelmat...
- Työnlaatu
Onko turhamaista, jos haluaa rahalleen vastinetta? Jos työlaatu ei ole hyvä oli palvelu, tuote mikä tahansa niin kai siitä saa harmistua olematta turhamainen?
- en puhu mitään
eikä passaa jutella, sillä kampaajat stressaantuu siitä, olen huomannut, aikaisemmin oli jopa juttua, et kampaajat joutuu psykologiksi samalla kun heille huolia puretaan..
- Ratsuponi
mummoni leikka aina hiukseni(hän on entinen kampaaja),hän on hyvä kampaaja
- 6789078
Minä en ole käynyt koskaan kampaajalla, itse leikkaan hiukseni. Törkeen kallista touhua tuo ammattilaisella käynti, eikä jälki ole yhtään sen parempi. Vaikka rahaa olisikin, niin en turhasta maksa.
- koksu1
Suomen hallitus on pitänyt huolen, että hinnat nousee, 14 % alv korotus ja ens vuonna lisää. Vuokrat , aineet ja muut nousee koko ajan.
Me kampaaja yrittäjät elämme kädestä suuhun, että saamme edes voita leivän päälle.
Pistää vihaksi nämä jotka tekee harmaata taloutta kun toiset maksaa samasta asiasta kaiken maailman laskut.
Ehkä meidän kampaajien pitää häipyä koko maasta, kun niin turhaa porukkaa ollaan.- tuleva hoitaja
jep, meikä vaihto ammattia ja kouluttaudun nyt lähihoitajaksi, kun se käteen jäävä liksa ei elättänyt ei 400-500 puhtaana käteen riittänyt mihinkään niin lopetin yrittäjyyden.
Lähihoitajat sentään saa sairaaloissa lisineen n 3000 ja käteen jää ainaski 1000 ekuu enempi kun kampaajana.
- tyytyväinen asikas
http://www.yritysopas.com/tiedot/kampaamo-sirpa-kilpinen/
Tässä on Turun hyvä kampaaja en sen enempää mainosta. - eräs vaan
http://www.yritysopas.com/haku/parturi-kampaamot/
Tässä parturi-kampaamoita ympäri suomea. - aulikki4
Olen muuttanut puoltoista vuotta sitten Varkaudesta Joensuuhun.. Täältä vaikea löytää kampaajaa..olen kokeillut jo 3 ..mutta ei vielä ole tärpännä.. Minullakaan kun ei tuu koko päähän kiharaa vaan osaan vain...En ymmärrä miten on vaikea laittaa.. Puhumattakaan siitä paljonko joutuu maksamaan .. elää pitää kampaajankin... Onneks Varkaus ei ole kaukana.. Siellä minulla on luotto kampaaja ja osaa laittaa... Kauppakadun Picasso Minna Matilainen...
- JUST NIIN
Olen samaa mieltä.
- innilee
Äitini on kampaaja, toiminut alalla jo sen 25 vuotta.
Hänen mukaansa valmistuvissa kampaajissa on huikeita eroja, joistakin kouluista tulee oppilaita/vastavalmistuneita jotka eivät osaa edes hiuksia kunnolla pestä ja toiset oppilaat/vastavalmistuneet ovat hyvinkin päteviä. Mutta niin se vaan menee, että hiustenleikkuuta ei oikeasti opi koulussa vaan tekemällä niitä töitä :D
Yksi juttu mitä äitini sanoi että folioilla tehtyjä raitoja ei kovin moni osaa tehdä... Niin ku joku yllä mainitsikin että "kampaajalta saa lähteä valmiin juurikasvun kanssa". Folioilla pystyy tekemään onnistuneet, kauniit raidat jos vaan osaa.
Faktaahan on se, että nuoriso ei osaa permanentteejä tehdä johtuen siitä ettei niitä ole tehty kuin siellä koulussa. Se joka ei ole elänyt permanenttien kulta-aikaa, ei niitä yleensä osaa kunnolla edes tehdä :D
Toki nämä ovat nyt vain uhden ihmisen mielepiteitä, että ei tarvitse ottaa kenenkään nokkiinsa :D
Hyvä kampaaja kuuntelee sinua eikä nyrhi hiuksiasi liian lyhyiksi tai jätä liian pitkiksi jos sinä et niin halua.
Itse olen kuitenkin huomannut kampaajalla käydessäni (ei, en käy äidilläni) ja ystävien sekä alalla työskentelevien kanssa aiheesta keskustellessani huomannut että epätyytyväisimmät asiakkaat ovat niitä jotka kontrolloivat kampaajan tekemisiä koko ajan... Kampaajalla kuitenkin (pitäisi) olla parempi ammattitaito ja kyky nähdä kokonaisuus. JOs asiakas sanoo että ota tästä kaksi senttiä ja tuosta kolme senttiä ei tulos välttämättä ole halutunlainen.- justiissajuuuusti
nimenomaan juuri tuo, älä kontrolloi liikaa kampaajan tekosia, itse heitän hanskat tiskiin jo siinä vaiheessa kun asiakas latelee: "ota tosta 2 cm, tuolt 5 cm ja tonne et koske, tuolta ohennat mut tuolta et" tiedän jo silloin ettei hyvä tule, joskus tällä tavalla asiakas on tyytyväinen joskus ei, minä en ole koskaan. riittää kun sanot minkälaista mallia haluat etkä puutu leikkaus tekniikoihin. ja juurikin se että kerrot selkeästi mitä haluat muttet rupea kontrolloimaan on tärkeää. jotkut tykkää jotkut ei, mutta kaikkia ei voi miellyttää, parhaansa kuitenkin pitää aina tehdä. kyllä suurinosa kampaajista saa vakioasiakkaansa vaikka joku ei jonkun jäljestä tykkääkkään. saksiminen ja värjääminen on sama kuin käsiala
- jag-du-vi
On niitä
En ole kampaaja mutta voin maksaa 50@ jos saan leikata seuraavaksi kun kuitenkin tuskissasi sitten pyörit niin saat ainakin fyrkkaa siitä :-) - tsuptsup3
menkää ny oikeesti hoitoon..
- pettyny ex-punapää
niimpä !! tänään kävin ensimmäistä kertaa koskaan värjäämässä hiukseni HYVÄSSÄ? paikassa.... kuvankin näytin mitä tahdon ja mitä sain ? violetit hiukset !
oi että kuinka kova ikivä onkaan punaista luonnonväriäni ! :-( - dfasg
Mä asun etelä-suomessa, mutta käyn hiusjengillä Joensuussa kampaajalla. Kimmolla oon käyny jo vuosia ja on kyllä tosi hyvä kampaaja. Suosittelen lämpimästi.
- potta päässä
Iso robalta löytyy kynittämö,kallis ja huono
- dry county
Aiheesta on vanha viisas sanonta, "kaikki parturit ovat huoria, mutta kaikki huorat eivät ole partureita". Ehkäpä se ammattitaito on toisaalla kuin siinä hiustenleikkuussa :)
- jukolantukka
Olen 58 v. ja yhtään hyvää kampaajaa en vielä ole löytänyt. Mulla on tosi paksu tukka ja ollut yleensä eri mittaisia polkkatukasta pitkiin hiuksiin. En tiedä onko se ylivoimaisen vaikeaa leikata paksua tukkaa latvoista suoraan.
Joka helvatin kerta se on johonkin päin vino. Aina jostain töröttää jotain hapsuja. Yleensä sit itse korjailen. Mulla on aika matala otsa ja nyt vanhempana pidän jonkilaista otsatukkaa. Aina sanon että sitä ei sit leikata liian lyhyeksi, koska töröttää kuin lippalakin lippa eteenpäin. Ja yllätys, melkein joka kerta se on liian lyhyt. Nykyään olen yrittänyt kasvattaa tukkaani niin että edestä pidempi ja takaa lyhyt ja kun esitän toiveeni, kampaaja sanoo että otan ihan vähän tästä edestä ja hups, yhtäkkiä se onkin saman mittainen kuin takaa. Ja taas monen kk:n kasvatus.
Yritänkin välttää parturissa käyntiä, leikkaan otsatukkaani itse, joskus sit tulee luvattua et voi vähän leikata ja taas petyn.
Itse myös värjään ja raidotan hiukseni. Sitä samaa tätimäistä tupeerauskampausta olen minäkin aina ihmetellyt minkä ne loihtii, kun on ensin leikattu miten sattuu.
On totta että en kenelläkään kampaajalla ole sellaisia hiuksia nähnyt, miks sellainen pitää asiakkaalle värkätä. Varmaan on hyviä kampaajiakin kun ihmisillä näkee hyvin leikattuja polkkatukkia ja muita. Ja kampaajalla pitää olla jonkilaista "silmää" että osaa katsoa millainen muoto sopii kenenkin kasvoille, sitä taitoa ei kaikilla ole luonnostaan.
Voisko joku ammattilainen sanoa mikä siinä on niin vaikeaa leikata suoraan ja tasaisesti paksua tukkaa?
Tuloksen huomaa kotona kun on pessyt ja kuivannut hiukset, miten louhitun näköinen se oikein on.
Kerran soitin ja valitin kun oli tosi eripituiset edestä, ajattelin että se varmaan on nolona, kun noin epätasainen, mutta otti nokkiinsa ja kysyi vähän pottuilevaan sävyyn, että kummalta puolen sitä nyt sit leikataan. Et se siitä valittamisesta.
On se hintakin järkyttävä jos 30-40€ otetaan kun latvoja leikataan ja nekin vielä vinoon.- hyvän löytänyt
Sinun kuuluu istua siinä tuolissa kun seipään niellyt, ei saa liikkua ja olla vinossa tulee kait siitä vino jos vinossa istut.
Minun kampaajani pyytää minut jopa seisomaan, niin sillon saa suoran ja kaikki hapsut tulee esiin.
- Valivalivalivalivali
Jos alvariinsa ravaa eri kampaajilla niin eihän siinä kampaaja opi tietämään ja tuntemaan asiakkaan hiuksia. Käykää hyvät ihmiset edes kolme kertaa samalla kampaajalla ja kertokaa hänelle mikä meni viimeksi vikaan ja josko tällä kerralla otettais vaikka vähän enemmän sieltä takaa. Tai yksinkertasesti ottakaa kuva mukaan mieluistasta hiusmallista.... Antakaa vaikka vapaat kädet ja hieman ohjeistusta mistä ette tykkää...
- naisasiakas
Tänään kävin kampaajalla leikkauttamassa ja tasoittamassa pitkät hiukseni ja olen tosi tyytyväinen lopputulokseen, kiitos siitä hänelle!
Hiuslaatu vaikuttaa todella isosti permanentinkin onnistumiseen ja se ei ole aina kampaajan vika jos permis epäonnistuu! Itselläni on paksu tukka ja lyhyenä pitäessäni hiuksia oli jatkuva tressi löytää hyvä kampaaja ja hiukset olivat milloin missäkin kuosissa kampaajalla käynnin jälkeen ja en todellakaan ollut tyytyväinen lopputulokseen.
Pitkien hiusten hoitaminen ei ole maksanut minulle kuin murto-osan lyhyisiin hiuksiin verrattuna. Shampoona käytän lasten shampoona pidettyä Linnaa ja hoitoaineita en käytä ollenkaan ja silti minulla on terveet ja kauniit hiukset nykyään.Helpot hoitaa entiseen verrattuna. En käytä enää edes hiustenkuivaajaa kotona. - Tätitukka?
Olen utelias tietämään minkälainen on 70-vuotiaan tätitukka?
Keskustelun aloittaja, kertoisitko minulle!- Ärsyttävää
Todella häiritsevää ja ärsyttävää on e-kontaktin mainos, joka vilkkuu koko ajan, kun yrittää lukea tätä keskustelupalstaa. Ikinä en ota ainakaan yhteyttä e-kontaktiin. Kuvittelevat, että saavat tästä häirinnästä jäseniä. Siinä ovat todella väärässä. Mainonta tekee todella huonon vaikutuksen vilkkumalla häiritsevästi tämän keskustelupalstan kyljessä. Nyt keksin. Laitoin paperin pystyyn mainoksen eteen.
- Leikkaa itse!
Ärsyttävää kirjoitti:
Todella häiritsevää ja ärsyttävää on e-kontaktin mainos, joka vilkkuu koko ajan, kun yrittää lukea tätä keskustelupalstaa. Ikinä en ota ainakaan yhteyttä e-kontaktiin. Kuvittelevat, että saavat tästä häirinnästä jäseniä. Siinä ovat todella väärässä. Mainonta tekee todella huonon vaikutuksen vilkkumalla häiritsevästi tämän keskustelupalstan kyljessä. Nyt keksin. Laitoin paperin pystyyn mainoksen eteen.
Kannattaa opetella itse leikkaamaan hiukset. Niin minä olen tehnyt jo vuosia. Kaikki on opittavissa ja joskus voi käydä kampaajalla oppimassa uusia trendejä.
Hyvä peili, jossa taittuvat sivuosat, kampaajan sakset (lovettu eri lailla kuin tavalliset, hiukset ei pakene) ja ohennussakset tarvitaan. Web-kameran edessä voi kääntyä ja tarkastella lopputulosta tai mistä vielä pitää ottaa. Pyörin ympäri ja teen lyhyen videonpätkän.
Leikkaan omat hiukseni kerroksittain. Käytän myös ohennussaksia, varsinkin niskahiuksia leikatessani. Kun niskahiukset ensin ohentaa on ne helpompi leikata saksilla, hiukset eivät pakene. Lidl myi juuri äsken sähköistä kotiparturilaitetta 20eurolla. Se on hyvä apu, kun leikkaa itse hiukset.
Sitä myöten, kun on hiustupsun leikannut voi sen laittaa papiljottiin niin tietää, minkä kohdan on jo lyhentänyt.
Minun tuttavani ainakin sanovat, että lopputulosta ei erota onko se kampaajan tekemä vai itse leikattu. Eikä ole ketään myöskään kenelle valittaa lopputuloksesta, kun on itse leikannut. Yleensä olen ollut tyytyväinen tulokseen.
- TofanaJ
Olen käynyt seitsemän vuotta samalla kampaajalla Pasilassa. Olen passittanut sinne myös äitini, tätini ja useita ystäviä. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä, kaikilla erilainen tyyli ja hiuslaatu. Kyseessä on Kellosillalla oleva, kirjastoa vastapäätä - Parturikampaamo Fredika ja kampaaja jota itse olen käyttänyt on Suvi Knuutinen. Kyseinen yritys löytyy myös Facebookista.
On....oon vuosia käyny samalla kampaajalla....joskus oon käyny muuallakin ja ainostaan kerran on ollut valittamista. Muuten on ollut hyvä tuuri.
- jukolantukka
Ikinä en antais vapaita käsiä kenellekkään. Paikkakunnallani oli joskus parturi joka näytti kuvia ja sovittiin että tekee sellaisen, no ei sinne päinkään. Kyllä heti näki kuka oli käynyt kyseisessä salongissa, kun kaikilla oli samanlainen luukki. Ei osannut kun pätkiä hiukset kaikille samalla tavalla, ei auttanut kuvat. Oli kuin Jukolan veljien tukat, jollain tylsillä lammasten keritsimillä kynityt. Itku tuli.
Joskus joku louhi niin rumaksi hiukseni että en voinut mennä kauppaan sillä reissulla. Ne oli kyllä kaikkien aikojen huonoimmat parturit missä olen ikinä käynyt.
Kyllä itsekin paljon leikkaan omia hiuksia, mutta takaa en saa leikattua nätisti, on sen verran paljon hiuksia, kun ei osaa ammattilaisetkaan.
Ei sitä paljon viitti neuvoa ja valittaa kun ottavat nokkiinsa, ei siinä ole kiva istua kun toinen on nokka toffelissa.
Se on harva ihminen, on sit kampaaja tai lääkäri tai mikä hyvänsä ns. ammattilainen, auta armias kun menet neuvomaan, niin ei hyvää tykätä. - jepjep
ah. en kyllä ite ole koskaan eläissäni törmännyt semmoiseen tapaukseen, että ("ammattilais-")kampaaja olisi hoitanut työnsä tyydyttävästi. ja kaiken lisäksi lystihän maksaa yleensä vähintään sen kaksi kymppiä, kun tiimarista saisi parilla eurolla askartelusakset joilla voi itse leikata hiuksensa, lopputuloshan joka tapauksessa on sama ellei jopa parempi - eikä myöskään tarvitse istua julkisella paikalla naama kyrpänä ja shampoot silmässä. ja kampaajien värjäystaidoista en edes ala.
- 985564321
Juvalla kotiparturi Sanna leikkaa hiukaset ja edullisesti.. On saanut joka kerta vapaat kädet tehdä ja luoda uutta ja aina olen ollut tyytyväinen lopputulokseen..
Osaa katsoa minkälainen malli kellekkin sopii ja sanoo suoraa jos ehdottaa ite jotain mallia joka ei satu yhtään itelle.. Suosittelen!!!! :) - hiuskarv
Asutko Tikkurilassa? Minulla on ratkaisu mutta saat tietää sen myöhemmin...
Asun Korsossa ja kampaajani lähti eläkkeelle. Senjälkeen harmaata juurikasvuani värjättiin samassa kampaamossa, jossa oli omistaja vaihtunut(naapurivaltiosta)...tulos oli erikoinen.....juurikasvu oli flamingon vaalean punainen...seuraavassa värjäytin hiukseni toisessa paikassa kokonaan ja leikkautin: juurikasvuni oli vaalean ruskea ja tyylikkäästä leikkauksesta tuli paskerinomainen "potta". Mista löytäisin Korso/Tikkurila alueelta keskihintaisen tyylitajua omaavan ja kunnon hiustetuotteita käyttävän kampaamon. HGaluan olla tyylikas eläkeläinen ja nykyikainen.
Kannattaa etsiä kampaamo, millä on jo pitkät perinteet ja kampaajilla riittävästi kokemusta, sekä näkökulmaa, joka on monipuolistunut aikojen saatossa. Hyvä kampaaja omaa sitä kuuluisaa "silmää", eikä pelaa pelkällä tekniikalla. Itse olen tällaisen paikan löytänyt pitkällisen etsinnän ja pettymysten jälkeen. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin kokeilepa Salon Anne Holmbergia Fredalla. Muuten, onnea etsintään!
- kampaajahki83
Kampaajana voin sanoa että jos asiakas tulee ja haluaa hiustyylin, joka ei hänen hiukselleen sovi, niin leikkaus menee päin mäntyä, oli sitten miten koulutettu kampaaja tahansa. Kyselkää hyvät ihmiset ystäviltänne, joilla hyvännäköset hiukset että missä he käyvät, pyytäkää kampaajan nimeä! Luottakaa kampaajaan, älkää katsoko keskeneräistä työtä MUTTA ennen kuin kampaaja alkaa väkertää jotain kiharoita tai tupeeraamaan niin pyytäkää saada nähdä lopputulos! Suut auki niin voitte saada mitä haluatte! Itse sanon aina asiakkaalle että jos kotona laittamisen jälkeen hiukset ei asetu tai väri ei näytä hyvältä niin PITÄÄ tulla takaisin niin korjataan.
- On niitä hyviäkin
Kyllä kai niitä hyviäkin kampaajia vielä on. Tai ainakin osaavat joillekin leikata hyvänäköiset hiukset. Aika vähän, mutta kuitenkin näkee tuolla kaupungilla oikein hyvännäköisiäkin hiuksia. Ja joillakin kampaajilla itsellään on hyvännäköinen hiusmalli, ei kylläkään kaikilla. Itse alan olla jo epätoivoinen, että mulle ei ikinä tuu hyvänäköistä leikkausta. Tai sitten olen nirso? Työkaverit ja kaverit kyllä joskus ovat kehuneet hiuksiani, useimmiten ovat kyllä ihan hiljaa.
- Kuva epäonnistuneist
Monet ottaa kuvan hiusmallista jollaisen haluavat, ehkä pitäisi ottaa mukaan kuva jollaista ei halua. Jos memet kahden vuoden päästä kampaajalle hän ei näe enää millainen se kananpyllyleikkaus on ollut jollaista et halua. Ota kuva siitä heti kampaamokäynnin jälkeen ja näytä kampaajalle seuraavalla kerralla, että tälläistä en ainakaan todellakaan halua, kiitos.
- 1965 syntynyt
Saako kysyä mikä on 70v tätitukka?????Minusta 70 luvulla tehtiin hienoja ja naisellisia kampauksia.
- katja9
samaa kuullut tuosta abc kolmenkulmasta, käyn itse saman ketjun häijään liikkeessä ja tulos on aina huippu hyvä! ketjun kampaamoissa on käsittääkseni omat työntekijät joka liikkeessä.
- että harmittaa taas!
Eiks ne ole niitä huonompia, jotka tekee niitä suippoja, ohuita häntiä sinne hiusten latvaan? Rikkoo ja ohentaa koko kuontalon sillä helkutin veitsellään, koska eivät osaa saksia käyttää. Katsokaa vain niitä hiusten muotoiluohjelmia! Ei veistä näe kenenkään kädessä ja lopputulos on aivan mahtava, kun on ammattitaitoa ja leikataan ja "ohennetaan" (rikotaan) saksilla. Päätä kun heilauttaa, hiukset asettuvat sinne, minne kuuluu eikä tarvi vääntää ja kääntää niitä väkisin.
Eikä tarvi itkuakaan vääntää...operatsuunin jälkeen viikkokausia.
Kävin kampaajalla ja nyt etsin epätoivoisesti paikkaa, mihin veisin taas satasen-pari, jotta saataisiin korjattua tämä "pää".
Kampaaja tekee mitä lystää. Kamalaa kun kynitään, mutta onneksi on uusiutuva luonnonvara, tämä tukka. Mutta ei paljoa lohduta sekään, koska rahapussikin taas kevenee tuplasti. Häpeillen olen kulkenut taas viikon. Väri haalistui heti, vaikka piti olla kunnon aineet ainakin hinnasta päätellen.
Varsinainen rahasampo olen kampaajalleni vuosikaudet ollut käyden joka kolmen viikon välein tuolissa istumassa. Väriä, tyviväriä ja hoitoa...
Jos kampaaja katselee koko ajan itseään peilistä eikä pysty keskittymään työhönsä, lopputulos on vieläkin huonompi. Olen yrittänyt olla uskollinen asiakas, mutta joskus se tulee mitta täyteen. Luottaa pitää, jos uskoo hiuksensa toisen käsiin. Joskus on leikkaaminen onnistunut paremmin, kun pituutta on jätetty, mutta pelko on aina mukana, kun haluan lyhyemmät hiukset. Tiedän, että kotiin on kiirehdittävä. Kynityt hiukset, kun kampaaja on koittanut föönillä ja vaahdoilla saada isoksi palloksi, vaikka kuinka joka kerta sanon, ettei saa niitä sellaisiksi kohottaa. ( Ensin rikkoo ja repelee ne, ja sitten koittaa tehdä niistä tasapitkän ja vahvan näköiset) Harja käteen tai suihkuun välittömästi.
Ei se näin voi olla, että pitää odottaa aina hiusten kasvua takaisin. Nyt se loppu! Ymmärrän nyt monien itkujen jälkeen, että se ei vain sitä hommaa osaa ja on jämähtänyt sinne 30 vuotta sitten oppimiinsa asioihin. Kouluttautua pitäisi ja trendejä seurata. Ja veitset pannaan!- ohuthiuksinen.
Miksi sulle tehdään väkisin ja pakolla niitä föönäyksiä ja leikkauksia, minä olen sanonut kampaajalleni, että ei veitsileikkausta, niin sitä ei ole käytetty, ja minun tukkaani ei ole ollenkaan föönätty, kun kerran kiellän ja kesällä lähden melkeen tukka kosteena pois.
Minusta ne kampaajat juoksee jatkuvasti kursseilla ainakin täällä Satakunnassa.
Minä olen erittäin tyytyväinen kampaajaani.
- Omat kädet = paras jälki
Minä olen hiukseni leikannut 13-vuotiaasta asti itse.
Hiukset on hyvän näköiset ja ei maksa mitään tämä itse leikkaus (paits tarvikkeet, mutta ne täytyy ostaa vain kerran). - mepe1
EPÄTOIVOINEN, tule mulle seuraavan kerran, takaan että itket ilosta etkä surusta :)
[email protected]
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun51218042Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi452155Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3361636Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2721511Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2671154- 541073
- 1061053
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l14974- 67859
- 37841