Päivystävä eläinlääkäri

Padadam

Onko forssan päivystävät eläinlääkärit osaavia ja luotettavia? Pieneläimien suhteen siis? Nuo kaikki alueen päivystävät ovat ilmeisesti kunnan/kaupungin eläinlääkäreitä... Tulen muualta ja olen tottunut käyttämään yksityisiä eläinlääkäreitä, mutta forssa seudulla ei näytä paljon olevan vaihtoehtoja jos tulee asiaa päivystykseen. Eli ovatko hyviä? :)

55

10091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemuksia

      Kannattaa kääntyä Eva Poulsenin puoleen, jos haluaa hyvää hoitoa lemmikilleen.
      Kilpistä en voi suositella missään mielessä.
      Omat ja tuttujen kokemukset hyvin saman suuntaiset.

    • käyty on.

      Siurilankadun ostarilla hyvä eläinlääkäri asema

      • Fani4

        Jalli parhaimmasta päästä.


    • jjjcbknnvhjkllnvhh

      Kyllä! Forssan seudulla on kunnallinen eläinten hoito järjestetty todella hyvin. Reippaasti keskivertoa paremmin. Ajan saa nopeasti ja onhan tuo kunnallisen taksa edullinenkin.

    • hyvä eläinlääkäri

      kyllä kilpinen on osaava eläinlääkäri

      • ei kilpiselle

        Kilpiselle ei kissaa tai sekarotuista koiraa kannata viedä, siellä huomaa ettei niillä ole mitään arvoa ja hoito on sen mukaista.


    • ei suirilankadun elä

      väärää tietoa kilpisestä kyllä siel hyvin kaikki hoidetaan taas siurilankadun eläin lääkärit tympeitä itseensä täynnä olevia lääkäreitä varsinkin laura toivonen jäi negatiivinen kokemusta hänestä

    • huono2

      ostarin eläinlääkäri asema aivan surkea paikka en toista kertaa kissaa sinne vie

      • talvi9

        Kyllä me saimme asiallista palvelua Siurilankadun eläinlääkäriltä. Kyseessä oli tämä miespuolinen lääkäri. Koiramme oli tosi hyvässä hoidossa.


    • ei enään

      joo en minä kans ostarille toista kertaa mene

    • okujhgy

      Ostarilla määräävät vaan matolääkettä joka asiaan ja ovat tympeitä....

    • eläin

      suosin yksityisiä

    • Mepä

      Meillä on ostarin Jallista pelkästään hyviä kokemuksia, parempia kuin yksityiseltä.

      • sani_magia

        Jalli aivan mahtava. Tuli talvella nukuttaan koiramme ikuiseen uneen (12 ja puoli vuotta) kotiimme. Koiranikin tykkäsi Jallista.
        Kuuleman mukaan siellä olevat nais eläinlääkärit eivät ole niin mukavia. ..


    • yksityiset2

      joo kyllän uo yksytyiset ovat parempia ja ystävällinen palvelu

    • miumau123

      paljonkohan maksaisi kunnalla kastrointi tai sterilointi?

      • Ki_suliini

        Ei niitä varmaan ihan helpolla tehdä edes kunnalla. Jos sinulla on lääkärintodistus (leväperäisyys, jakaantunut luonne, rakkausaddiktio tms, niin varmaan onnistuu ihan kunnollinen toimenpide ja voi elää huoletonta elämää sen puolesta käsittelyn jälkeen.


      • Anonyymi

        Luin "kunnolla kastrointi". Tirskahdin


    • potilasx

      Siellä Siurilan eläinlääkärillä olen käynyt pari kertaa ja molemmilla kerroilla sattui nuorehko, erittäin tympeä naislääkäri meille. En mene enää. Juha-Pekka Jalli tosin samaisessa paikassa on hyvä ja mukava lääkäri, pitäisi kai vain etukäteen juuri hänelle pyytää aikaa tilatessa, muuten osuu aina se täti-tympeä. Ihan pikkaisen kannattaisi opiskella myös sitä asiakaspalvelua sen tyttösen...
      Kilpinen on nykyään ihan ok ja asiansa osaava. Poulsen todella mukava ja ystävällinen ja oma persoonansa, ihan positiivisessa mielessä :)
      Maarit Koli Jokioisilla asiallinen, mukava ja kaikinpuolin osaava, hänellä viimeksi käynyt ja taidanpa mennä seuraavallakin kerralla :)

      • Fani 4

        Saahan sitä soitettua suoraankin Jallin kännykkään. Ite näin tehnyt joka kerta,kun on tarvittu eläinlääkäriä.


      • jokioislainen

        Koli on töykeä.


    • ...Palveluita 28v

      Siurilankadun kunnallisella vain Jari-Pekka Jalli on ammattitaitoinen ja mukava myös. Ne naisihmiset siellä ei voisi epäystävällisempiä olla, todellista eläinrakkautta ei löydy edes kaivamalla. Allekirjoitan tuon potilasx kommentin "Ihan pikkaisen kannattaisi opiskella myös sitä asiakaspalvelua tyttösten..."
      Poulsen ja Koli OK jos ei mitään vakavampaa.
      KIlpinen on ainut mahdollisuus Forssassa jos tarvitaan röntgeniä tai jos suurempi leikkaus on edessä, menettelee.
      Nykyisin jos ei akuutti kiire, auton nokka kääntyy Hattulaan, Saloon tai Turkuun
      Käyttänyt nyt...

    • Kurrnauskin

      Omat kokemukset...
      Kilpinen: Löytöeläin kissan pentu, todella "herra ties mitä" olosuhteista ja liian nuorena emosta erossa. Pyysin perusteellista tarkastusta. Eläinlääkärin toimenpide oli olan yli vilkaisu ja "ihan siisti kissa" kommentti. Ei siis esim. korviin tai suuhun katsomista - ei mitään! Olisin (ja olin) tuon kyllä ihan itsekin voinut ilmaiseksi tehdä! Rokotepiikki sentään - ei kai olisi ilman kehdannut laskuttaa. Loishäädötkin hoidin sitten omalla kokemuksella....
      Poulsen: Tapaus 1: Avustaja merkinnyt väärin tehosterokotuksen antoajan eli puolen vuoden päähän vuoden sijaa. Kauhea kalapaliikki - vastaanotton hinta - kuka maksaa... Hei, olin ottanut puoli päivää palkatonta vapaata töistä 50 km ajoa autolla turhan vuoksi ja minulla oli esittää KIRJALLISET ohjeet kyseiseltä lääkäriltä, että tuolloin pitäisi tulla. Ratkaisuna lyötiin jokin tarpeeton piikki, että lääkäri voi laskuttaa minua...
      Tapaus 2: Tuplapuukkaus ajanvarauksessa... Seuraus nopea parin minuutin piikishow (ei aikaa tutkia) á 5 minuuttia - vastaanoton hinta kyllä aivan normaali. Seuraavalla kerralla (monta kuukautta myöhemmin) peri vielä paria euroa lisää, kun oli katsonut kissan ruuan hinnan väärin kiireen vuoksi. Maksoin mutta en riitti! Eli jos ja kun kyseiset lääkärit tunnistavat tapaukset - ei tarvitse miettiä miksi katti käy nykyään muualla...

    • Virpula A

      Jaa, jaa, sitä on monenlaista sanottavaa jokasesta, huomaan!

    • monenmonta

      onhan noita mielipiteitä.itse olen lapsena nähny sellaista "hoitoa"kilpiseltä että ei tulis mieleenkään viedä omia eläimiäni sinne hoidettavaksi nykypäivänä,ellei pakko ole (kuten vaikka röntgen ym)
      sitten taas olen käyttänyt aina koirani ja kissani siurilassa juurikin tuolla lauralla ja sittemmin hänen sijaisellaan ja olen kyllä saanut aina tosi hyvää palvelua ja tosi mukavasti ovat nämä minun elikkoni käsitelleet ja hoitaneet,sinneppä vien siis jatkossakin!

    • Koirat ja kissat

      Kilpinen hyvä huolellinen ja asiallinen lääkäri, olipa isompi tai pienempi eläin, niin aina ja ehdottomasti hänelle. Tietenkin jos käyttäytyy miten sattuu, niin METSÄ VASTAA SITEN KUIN SINNE HUUTAA

    • KattiJaKoira

      Nyt on onneksi palautunut äitiyslomilta luottoeläinlääkärimme Anna Rupponen. Hänen luonaan on hyvä käydä! Jallista saimme vähän huonoja kokemuksia häntä tässä välillä käyttämään :-( Nyt koirat tykkäävät taas mennä vastaanotolle, kun Anna on takaisin :-D

      • Terveyttä

        Jallilla ja Anna Rupposella, molemmilla kerran käynyt kissan kanssa ja vain hyvää sanottavaa. Työnsä taidolla tekeviä, mukavia joka lailla ja ehdottomasti oikealla alalla työskenteleviä, inhimillisiä. Kiitos heille ja voimia, työniloa kaikille Forssan seudun eläinlääkäreille.


    • luotettava667

      Soita Runa Lagukselle. Asiantunteva lääkäri.

      • e.l

        Runa kuoli joskus syksyllä...


    • riikka l-s

      palmeeni oli kans hyvä tuli täs mieleen

    • vuosia asiakkaana

      Juu Kilpinen ei oikein osaa käsitellä kukkahattutätejä eikä rahastaa turhalla hömpällä. Elukoita hoitaa kyllä pätevästi.
      Jalli on myös todella hyvä.

    • pikku O

      Someron AB Klinikka hyvä, jos tarvitsee kuvia ja suht edullinen. Jalli hoitanut sekä koiria että hevosia kiitettävästi.

    • JuanJesus

      Kellään tietoa miten suhtautuvat rescuetapauksiin?

      • Leenamaija666

        Jalli on hoitanut meidän rescuekoiria lähes 10v ajan. Ehdottomasti parhaita lääkäreitä, joihin olen koskaan törmännyt!!!


    • Mikset

      Koli on ok jos toimenpide on tyyliin rokotukset. Metsästyskoirista ei niinkään välitä.

      Me ollaan tykätty Jallista ja Kilpisestä. Kilpisessä plussaa ilta-ajat.
      Ensisijaisesti mennään aina Jallille.

      Poulsenista tykättiin myös, ainoa ongelma meillä oli aikoinaan vastaanotolla kaapin päällä majaileva kissa. Saatiin kyllä koira rokotettua, mutta jos olisi millinkään antanut tälle kissavihaajalle myöden nii olisi ollut paikat hujanhajan.

    • Kokemust

      Kolin kanssa ei ollut parhain kokemus, hieman asiattoman ja tympeän oloinen. Vältän parhaani mukaan.

      Siurilankadulla käydään koiran kanssa aina, Jallilla. Aivan paras! Vähän on tympeät kokemukset niistä naisista täälläkin.

      Kilpisen luo en astu jalallanikaan.

      Poulsenin luona tykkään käydä erityisesti kanin kanssa.

    • kuisnysi

      oho.. mun piti tulla etsimään hyvää ja osaavaa lääkäriä alkavaan hoitosuhteeseen mutta mites tää nyt näin meni? Kaikki haukkuu kaikkia ja samoja kiitellään. Onko nää nyt sit käytävä kaikki läpi jotta voi luoda oman näkemyksensä? Mulla on avustaja koira ja haluan sille hyvän lääkärin.

      • Kfnfnnfndnf

        Eipä näitä nettikeskusteluja kannata niin vakavasti ottaa.. kyllä ne siurilankadulla on hyviä ja osaavia lääkäreitä ihan jokainen! Itse olen aina sille vienyt, kellä on ollut aikaa. Ja ei koskaan mitään valittamista.


      • Cavali

        Jalli on hyvä.


      • Komps

        Jalli ainakin osaa kohdata potilaan emp- ja sympaattisesti ja tosissaan, vaikka on siellä Siurilankadulla varmaan muitakin hyviä. LT:kin on varmaan pätevä siinä missä muut, mutta se kylmyys ja kalseus ja rahastaminen... En tosin tiedä, toimiiko siellä enää.


    • hakk

      No ei ole siurilassa yhtään hyvää eläinlääkäriä mene yksityiselle onkohan eläimesi enää hengissä kun kysymys on esitetty vuonna 2012

    • rahastaminen

      no kunnan eläinlääkärithän ne vasta rahastavat kunnat maksaa niille kuukausipalkkaa ja antaa ilmaiset toimitilat plus päivystyskorvaukset veronmaksajien rahoilla ja silti niillä on useimmiten kovemmat hinnat kuin yksityisillä hyi olkoon ja se osaamisen taso on kyl lähinnä navetassa

      • matolääkettö

        samaa mieltä tautiin kuin tautiin matolääkettä


    • Jockisbockis

      Kilpinen on nykyään eläkkeellä (v.o. Vuokko Puurula) ja Siurilassa ei ole enää vastaanottoa, JP Jalli siirtyi Jokioisille.

      • aki22222

        Ei Kilpinen eläkkeellä ole?


    • Mustijamirri1

      Päivystävät eläinlääkärit tavoitaa 03-4191 2300. Vastaanotto on nykyään Jokioisilla, päivystys saattaa olla myös Somerolla. Hyviä eläinlääkäreitä, olemme Jallin ja Jalkasen asiakkaita. Olemme hyvin tyytyväisiä hoitoon. Koira toki tekee täyskäännöksen, kun näkee Jallin... Vielä kun saisi röntgenlaitteen lääkäriasemalle.

      • pettynyt1

        Juu eläimet pelkäävät Jallia ei se osaa muuta määrätä kuin matolääkettä. ei ne kaikki vaivat matolääkkeellä parane. Ei röntgenistä mitään iloa ole jos ei osaa kuvia tulkita. Eikä se ole lääkäriasema se on kunnan eläinlääkärin vastaanotto. Ja tuntuisi se ammattitaito olevan parhaimmillaan sikalassa ja navetassa.


    • Mama-Metusalem

      Niin, Padadam. Toivottavasti löysit etsimäsi ajoissa <3
      Meillä on kokemus Eva Poulsenista. Ihan OK, kastraatio ja rokotus kissalle.
      Lisäksi kissat on viety kunnalliseen päivystykseen. N. kuusi vuotta sitten ensimmäiseltä, muutaman viikonikäiseltä löytökissalta poistettiin "pikkuvarvas" "Siurilassa". Ressukka jäi oven rakoon. (Ei oltu vielä totuttu uuteen perheenjäseneen eikä osattu varoa!) Nuori naislääkäri (nimeä en muista) kohteli kisua hyvin hellästi kuin kukkaa kämmenellä.
      Reilu viikko sitten oli hieman erilainen käynti toisen kissan kanssa Jokioisille. Päivystäjä olisi halunnut lopettaa sokean kissan. Siihen ei isäntä eikä tytärkään suostunut (itse en mahtunut mukaan kahdenhengen pick-uppiin). Kissan näköä testattiin... "Silmänpaineen mittaukseen ei ole välineistöä vastaanotolla, ...". lukee ELK:n yhteenvedossa. Varmasti yritti parhaansa. En epäile yhtään.
      Mustijamirri1:n tavoin toivon Jokioisten vastaanotolle ja muillekin kunnallisille kaikki tarpeelliset laitteet ja tykötarpeet. Niin no, "artistihan" ne maksaa, joten miksen tukisi veronsamaksavaa yrittäjää!!?
      Viikon kestäneiden, melko toivottomien soittelujen ja StartPageilun jälkeen löysin ihan vahingossa lehtijutun ( https://www.kaupunkiuutiset.com/uutiset/277306-kylalle-ensimmainen-pienelainvastaanotto) renkolaisen Serban Ursachista (https://www.vet4cat.fi/ ). Hänellä on tarvittavat laitteet ja aikoja saa viikonlopuksi iltojen ja aamujen lisäksi.
      Soitin hänelle lauantaina, sain ajan jo samalle päivälle. Hän tutki kissan silmät ja teki diagnoosin: verenpainetauti! Siihen lääkettä koko loppu elämän ajan - ei siis lopetusta. Sokeakin kissa voi elää hyvän elämän.
      Lisäksi otettiin verikokeet periaatteella, "rahat ovat teidän". Eli ei turhaa "matokuurirahastusta". Maksa-, munuais-, kilpirauhas- ym. tulokset selvisivät noin vartissa. (Kaikki OK.)
      Ainakin tämän yhden käynnin perusteella voin suositella päivystyskäyntiä (puolituntia suuntaansa) Rengossa, jos lemmikkisi tarvitsee kunnollisen diagnoosin oikeilla laitteilla pelkän matokuurin sijaan.

      • rahastaja

        Kunnan eläinlääkäri ei ole mikään yrittäjä se toimii ilmaiseksi kunnan tiloissa ja saa kunnalta peruspalkkaa. Plus rahastaa asiakasta vielä melkoisesti,


    • Anonyymi

      Vieläkö Vuokko-eläinlääkäri toimii Kilpisen tiloissa? Tarve röntgenille.

    • Anonyymi

      🐶🐕 🐱🐈.

      • Anonyymi

        Jalli paras. Soitan hälle aina suoraan kun on tarve. Tuli kotiin asti kerran tutkimaan koiraani kun oli kovin kipeä enkä isoa koiraa saanut autoon. Ihan paras. Kaikki tykkää, eläimet myös vaikka onkin lääkäri.
        Poulsen, no joo. Hoitaa rokotukset ja madotukset ihan ok. Mutta jos jotain muuta heittää arvalla. En vie hälle ikinä.
        Kilpinen hyvä aikanaan.


    • Anonyymi

      Olen kuullut, että yksityisen eläinlääkärin taksat ovat nykyään tosi kovia. Jossainpäin, oliko se nyt Riihimäen suunnalla, oli kissan hampaan poisto maksanut 400€. Eläinlääkärin taksat ovat jo kovempia kuin tavallisen lääkärin, samoin lääkkeet ovat kalliita.

      Syypäitä lienevät ulkomaiset ketjut, jotka ovat kuin Suomen syöpä myös eläinlääkäripalveluissa.
      Tuli mieleen joku Evidensia, miten paljon se onkaan saanut suomalaisia eläinlääkkäriasemia haltuunsa mukaan suureen eurooppalaisenn ketjuunsa. Tästä ei mitään hyvää seuraa lemmikkien omistajille. Itselläni ei ole lemmikkieläimiä.

    • Anonyymi

      Poulsenilla kävin aikani koiran kanssa ja tykkäsin, kunnes teki niin vakavan hoitovirheen leikkauksessa, että jouduin pari päivää myöhemmin ajelemaan yöllä Hattulaan, missä - kuten jo lähtiessä tiesin - eutanasia oli ainoa vaihtoehto

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe