Riihimäen peltsin koirapuisto

Kylläsuututtaa

Mikähän sakki sielä peltsin koirapuistossa oikeen pyörii kun ämmät puuttuvat jo muiden koiriin. Todistin taannoin tilannetta kun sielä erään koiraa potkittiin. Itse olen samaiselta nais joukolta saannut mussutusta kun koirani ei heitä miellyttänyt. Menisivät pois jos heitä muiden koirat ahdistaa ei koirapuistoon tulla sitä varten että sielä saa suutaan soittaa.

53

2474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valvoja helsingissä

      Kaikille tarkoitettu puisto! Ei yksityisalue!!! Ilmoitus Poliisille jos tälläistä tapahtuu!

      • purahäntä

        Tämä neuvo kuvastaa nykypäipän ihimisen kykyä hoitaa asioita. Ei ole ihme, että on häirikkökoiria, jos niiden emäntä/isäntä on itse yhteiskuntaan soveltumaton.
        Olen seurannut ko. koiranpuiston toimintaa ja aika usein koirat ovat keskenään aitauksessa ja omistajat ,jotka useinmitten ovat ylilihavia punkeroita istuvat käynnissä olevissa autoissaan ja polttavat tupakkaa.
        Onko koiran vika, jos sitä ei ole opetettu sosiaaliksesi .Luulettekko, että poliisilla on vielä aikaa valvoa koirapuistojen käyttäytymis-sääntöjä.


    • Joulun odotuksia!

      Itse olen kyseisessä puistossa käynyt useaan otteeseen ja "sakki" joka siellä on ollut kanssani samaan aikaan on ollut mukavaa ja ystävällistä sekä koen itse että siellä on asiallisesti ilmoitettu jos jotakin sanottavaa on ja tietysti jokainen meistä on vastuussa omasta koirastaan ja toiminnastaan.

      • Peltsi78

        Itse olen käynyt peltosaaren puostossa kerran ja sielä silloin aloitti eräs nainen parjaamaan bokseria kun nartuille vähän tuli erimielisyyksiä mikä nyt koirilla on joskus normaalia. Olen kuulut että sinne ei ole asiaa muilla kuin niillä koirilla jotka ovat näiden ns sakin mieleen. Hävetti katsella aikuisten ihmisten käytöstä kun suu kävi kun teinillä. Olen sitä mieltä ettei niillä naisilla ole mitään asiaa sinne kun eivät osaa käyttäytyä. Ihmiset vievät koiriaan sinne leikkimään eivätkä rehentelemällä egollaan.


    • Melli&Walle

      Keskustelun aloittajan kannattaisi ottaa selvää mitä on tapahtunut ennenkuin alkaa perättömiä kirjoitella. Kyseisessä tapauksessa oli todennäköisesti kyse amstaffinartusta joka kävi vanhan grandinartun päälle. Grandi yritti paeta paikalta häntä koipien välissä ja staffi tuli vain päälle. Omistajat eivät puuttuneet koiransa käytökseen mitenkään, vaikka seisoivat noin kahden metrin päässä. Sen verran olen koirien kanssa ollut tekemisissä, että kättäni en väliin laittanut, vaan useampi meitä yritti estää kengällä koiran hyökkäykset. Ensi kerralla lupaan soittaa paikalle suoraan poliisit, niin ei tarvitse sitten täällä narista.

      Samalla linjalla olen Peltsi 78:lle. Selvitä faktat ennenkuin kirjoitat. Kyseisessä tapauksessa Nuori Bokseriuros kävi urosPENNUN päälle, eikä omistaja 2 metrin päässä tehnyt mitään. Samainen Bokseri kävi kesällä vanhemman nartun päälle. Omistaja ei tehnyt mitään ja minätyhmänä laitoin käteni väliin. Metallinen rannekelloni sai tuntumaa Bokserin purukalustosta vääntyen lähes käyttökelvottomaksi. Ilman kelloa olisi valtimoni saanut kulmurista osumaa... Olisi pitänyt tässäkin tapauksessa soittaa ne poliisit paikalle. Olisin sitten ehkä saanyt kellosta korvauksetkin...

      Suosittelen "Kyllä suututtaa" ja "Peltsi 78":a lukemaan koirien käyttäytymistä käsitteleviä oppaita. Leikkillä, pörhistelyllä ja agressiivisuudella on selkeät erot. Omat koirani eivät ole puhtaita pulmusia, mutta puutun niiden tekemisiin. Varsinkaan nuoret koirat/uudelleen sijoitetut eivät osaa käyttäytyä aina nätisti eikä tämä tuota minulle ongelmia rotuun katsomatta. Koirapuisto on oivallinen paikka koiralle oppia sosiaalisia taitoja Usein ongelma onkin siellä remmin toisessa päässä.

      Jos jatkossa jokin asia mietityttää, niin senkun tulette puistossa juttelemaan. En mä pure :) Ainoa toiveeni on vain se, että koirapuisto olisi miellyttävä paikka koirille ja omistajille viettää aikaa ilman pelkoa päällekäymisestä...

      Rauhaisaa Joulun Odotusta toivottaa Melli ja Walle kera omistajansa

      • Taina74

        Olin paikalla eikä ollut mitään hälyttävää tilanteessa. Ehkä sinunkin kannattaisi perehtyä koiriin ja koirien välisiin suhteisiin. Mieti esimerkiksi katukoirien asiallisia välien selvittelyjä. Välit selvitetään ja sen jälkeen kaikki on kunnossa. Ota asioista selvää.


    • Rontti2012

      Eipä taida olla aloittajalla pokkaa sanoa asiaansa päin naamaa, ei ne asiat täälä netissä vinkumalla parane!

      Itse olen suhteellisen uusi kävijä peltsin puistossa, mutta nyt käyn sielä lähes päivittäin ja porukka sielä on eirittäin mukavaa ja asiallista. Hienosti ollaan sulauduttu joukkoon vaikka omistankin melkoisen kauhukakaran :D

    • hdsöfhahfhfshfhffudd

      Rakit on niin turhia.

      Niistä ei ole kuin harmia.

      • älä jaksa!

        Pääsit taas ilmoittamaan oman, vainoharhaisen mielipiteesi koirista.


      • Koirapuistoo vaihtanu
        älä jaksa! kirjoitti:

        Pääsit taas ilmoittamaan oman, vainoharhaisen mielipiteesi koirista.

        Kyllä sen naisen kenen tää vanha hurtta on ni käytös on iha yleises tiedossa.


      • akat tapelkaa
        Koirapuistoo vaihtanu kirjoitti:

        Kyllä sen naisen kenen tää vanha hurtta on ni käytös on iha yleises tiedossa.

        Naisten kinäine tora tämänkin jutun on alkuun laittanutkes


    • siporex

      Suomi on täynnä vanhojenpiikojen ja mummojen käytöshäiriöisiä
      dogeja, joita kukaan ei ole kouluttanut.

    • hyvä muistaa

      Malliesimerkki koira-aitauksen
      säännöistä
      • Pidä koirasi vapaana, sillä tämä on ainoa
      paikka jossa koirallasi on oikeus temmeltää
      vapaana.
      • Älä tuo koirapuistoon rokottamatonta
      koiraa, kiimaista narttua tai sairasta
      koiraa (ripuli, kennelyskä tms. tarttuvat
      taudit vaativat kahden viikon varoajan).
      • Älä heittele keppejä, kiviä tai lumipalloja,
      äläkä tuo puistoon omia leluja – näin
      aiheutat vain tappeluita koirien välille!
      • Sinä vastaat vaatteistasi, koirapuistossa
      voivat tervehdykset ja leikit liata myös
      sinun vaatteesi.
      • Jokainen vastaa omasta koirastaan
      ja sen tekemisistä; koiran aiheuttamat
      aineelliset vahingot ja puremiset ovat aina
      omistajan vastuulla!
      • Muistathan, että aina ensin tervehtivät
      omistajat ja vasta sitten koirat. Selvitä siis
      etukäteen, että koirasi soveltuu puistossa
      jo olevaan laumaan. Koirapuistolaumaan
      kuuluvat vain sosiaaliset ja leikkisät
      koirat.
      • Lain mukaan oikeus vapaana ulkoilemiseen
      on myös epäsosiaalisemmilla
      koirilla, jotka voivat ulkoilla puistossa silloin,
      kun siellä ei ole muita. Toisille koirille
      vihainen koira kuitenkin aina väistää muiden
      tieltä. Sosiaalisen koiran omistajakin
      voi olla joustava ja antaa hieman vapaana
      kirmaamisaikaa vähemmän sosiaalisille
      koirille.
      • Älä anna koirasi ryntäillä aitaa tai porttia
      vasten ja huolehdi, että muiden puistoon
      tuleminen onnistuu ilman, että koirasi on
      liian tungetteleva.
      • Pensaiden, puiden ja puiston varusteiden
      vaurioittaminen on luonnollisesti kielletty.
      Jos koirasi kaivaa kuopan, niin sinä
      peität sen. Puiston on tarkoitus jäljiltäsi
      jäädä vähintään yhtä hyvään kuntoon kuin
      se oli sinne tullessasi.
      • Jokaisen puiston käyttäjän velvollisuus
      on kerätä koiransa jätökset roska-astiaan!
      Jos puiston lähistöllä on asutusta, huolehdi
      ettei koirasi haukunnallaan häiritse
      ihmisten yörauhaa (kello 22–07).
      LÄHDE: http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/FB76F2BF-F1BD-4592-9E7B-4157EC9D27FC/0/2582011_Koira_kuntalaisena.pdf

    • ei 24 paikka

      typerys.. se ilmoitetaan eläinsuojeluun ja poliisille, jos elukkaa potkitaa, sulle jos mussuttaa ei mitään välii

    • tietoavajaa

      Onx jossai muulki peltsi kui tääl rixus?

    • Hömelökö

      Eikö nämä asiat keskustella kyseisellä hetkellä ja paikan päällä, niinkuin mielestäni vastuulliset aikuiset ihmiset tekee?

    • Pippa

      Wuf. Siellä me vipelletään iloisesti ja välistä astutaan toistemme paska-
      kasoihinkin, ihan piruuttamme. Siellä ne vaan juttelevet meistä mukavia ja
      hetikohta kotona ne alkaa tekstailla.

    • roiskeympäristö

      Olkaa siellä peltsissä onnellisia kun olette ilmeisesti erikoisasemassa ja saaneet yleensäkin koirapuiston.
      Turhaa jauhamista jonkun henkilön muka tyhmästä käytöksestä.Tuijottakaa vain omaan napaanne,mitä on tullut sanottua ja tehtyä ,turha tapella.
      Vastaavaa puistoa kaivattaisiin eri puolille kaupunkia jo ympäristönkin kannalta.

      • Pienenomistava

        Me tykätään käydä uudessa rempatussa istuinkivensillan puistossa. Siellä on kaksi aitausta. Pienille ja isoille. :)

        Peltsin puistokin olisi kiva ellei siellä kävisi niitä koiranpotkijoita ja oman egon pönkittäjiä joilla agressiiviset koirat.


    • Fiksumpikuinkultsu?

      Koiranpotkijoita... Älä viitsi.
      Käyn useasti Peltsin puistossa. Väittäisin että 95% kävijöistä ovat ok. Joskus tulee joku koira joka jostain syystä ei tule toimeen toisten koirien tai jonkun tietyn koiran kanssa; haastaa, alistaa t.m.s.
      Voi vaikkapa olla koira joka on aivan liian ihastunut jostain toisesta koirasta ja pyrkii selälle.
      Kokemukseni mukaan "ongelma" tiedostetaan yleensä nopeasti ja siihen puututaan.
      Jos omistaja ei ymmärrä puuttua niin yleensä huomautetaan että nyt olisi aika katsoa koirasi perään. Joskus tilanteet kehittyvät nopeasti ennen kuin keretään mitään sanoa ja silloin kuin on tilanne päällä niin on huutoa ja kiroilua.
      Mutta kuin tilanne rauhottuu ehdotan seuraavaa toimintamallia jotta puistossa oleminen olisi viihtyisää kaikille:
      Puhukaa asiallisesti ongelmista kuin aikuiset: -voisitko katsoa ettei koirasi tule minun koirani kimppuun? Voisitko pitää huolta ettei koirasi hyppää koirani selkään? Jos tiedostat että koirasi aiheutti jotain, voit pahoitella ja pyrkiä estämään uusia tilanteita. Jos ei keskustelu luonaa, ongelma ei ole koirapuistossa vain sinussa.
      Jatkaan:
      Kiroileminen ja kova kielenkäyttö on yleisesti suomalaisen yhteiskunnan ongelma, esim. kiroillaan silloin kun on lapsia paikalla. Tämä on tapahtunut koirapuistossakin ja häpeän sen aikuisen puolesta. Kiroilenhan minäkin mutta yritän olla viisas kun on lapsia paikalla.
      Selän takana puhuminen ei rajoitu koirapuistoon vaan tapahtuu ystävien, sukulaisten ja työkavereiden selän takana myös.
      Keskustelutaitohan on myös suomalaisessa yhteiskunnassa joskus hakusessa niin voihan sitä kirjoittaa asiat selväksi täällä.

      Nähdään puistossa!

      • 987654321--

        Yleensäkin huutamisesta varsinkin koirille,jos satut jostain syystä pistämään nokkasi sellaiseen huusholliin tai edes lähistölle missä on koira ,ensimmäinen tervetuliaisrituaali on isäntäväeltä huuto koiralle ,joka silloin näyttää saavan elämänsä ensimmäisen oppitunnin hyvän käytöksen alkeista. Taitaa olla muuten enemmän sääntö kun poikkeus nykyajan pullamössöllä varustetulta----------
        Mikä ne tavat puistossa muuttaisi?


    • Wody

      No huhhuh, itse muutin reilu vuosi sitten riksuun huskyn ja samojedin sekoitusurokseni kanssa, ja tämä "sakki" otti meidät mahtavasti vastaan, vaikka koira oli nuori ja ärhäkkä, ja minäkin vielä aika aloittelija koira-asioissa.
      Totta kai koirilla tulee joskus pientä kränää puistoillessa, mutta isompaan pitää omistajien puuttua, eikä seistä vieressä tumput suorina!

      Puiston vakioporukkaan kuuluu aivan mahtavia ihmisiä, ja vielä mahtavampia koiria, enkä voi enää jäädä iltaisin kotiin, vaan on pakko päästä puistoon nauttimaan muiden seurasta ja katsomaan kun koirat riehuu ja ovat selvästi onnessaan

    • Ihanvaanajatus!

      Niin... se vakioporukka! Mitenkäs me muut, kun emme kuulu siihen porukkaan? Olen ikävä kyllä törmännyt vähän samoihin ongelmiin aloittajan kanssa! Ihan kivaa siihen asti koirien kera, mutta... ai, tuolta tulee meidän koirien kaveri! Mitä, se teidän koira rähjää takaisin aidan läpi.. helvetti mikä peto! Tuollaisia ei pitäisi tuoda koirapuistoon! Helvettiin koko rotu!!

      • Eilen puistoillut

        "Helvettiin koko rotu", anteeksi mutta nyt kiinnostuin että mistähän rodusta on kyse? Ja edelleen koirapuisto on tarkoitettu kaikille karvoihin katsomatta, oli se sitten sosiaalinen tai epäsosiaalinen tapaus, me aikuisina ihmisinä varmaan osataan keskustella asiallisesti ja saada aikaan järkevä ratkaisu (kun poistun, pääsee ns. epäsosiaalinen koira puistoon tai toisinpäin). Ja eiköhän kaikissa koirissa ole sisimmässään jonkinlainen peto oli se sitten iso tai pieni.
        En ymmärrä minkä ihmeen takia täällä asiaa puidaan kun sielä porttien luona nämä keskustelut olisi järkevintä käydä. Jos haluatte että toiminta muuttuu sanokaa se tilanteessa ääneen, sillä minä en ainakaan ole oppinut lukemaan muiden ajatuksia.


      • tyttöamstaffi
        Eilen puistoillut kirjoitti:

        "Helvettiin koko rotu", anteeksi mutta nyt kiinnostuin että mistähän rodusta on kyse? Ja edelleen koirapuisto on tarkoitettu kaikille karvoihin katsomatta, oli se sitten sosiaalinen tai epäsosiaalinen tapaus, me aikuisina ihmisinä varmaan osataan keskustella asiallisesti ja saada aikaan järkevä ratkaisu (kun poistun, pääsee ns. epäsosiaalinen koira puistoon tai toisinpäin). Ja eiköhän kaikissa koirissa ole sisimmässään jonkinlainen peto oli se sitten iso tai pieni.
        En ymmärrä minkä ihmeen takia täällä asiaa puidaan kun sielä porttien luona nämä keskustelut olisi järkevintä käydä. Jos haluatte että toiminta muuttuu sanokaa se tilanteessa ääneen, sillä minä en ainakaan ole oppinut lukemaan muiden ajatuksia.

        meneppä sinne sanomaan mitään kun sieltä hyökkää aina kaksi akkaa tai enemmän kurkkusuorana haukkumaan ja huutamaan mikä sinällään ei ole asiallista aikuisten käytöstä.. se jonka koiraa potkittiin oli minun amstaffini ja oli aika tarpeetonta käytöstä aikuisilta ns koiraihmisiltä.. vai kenkää väliin? kyllä se oli ihan suoranaista potkimista ja kun tilanne oli jo lauennut potkastiin koiraa vielä kerran.. aion silti jatkossakin käydä jahka koiralta juoksut loppuu ei se nyt niin minun maailmaani kaatanut.. mutta se että nartut kukkoilee toisilleen on normaalia ja näen kyllä kun oma koirani on tosissaan ja mikä vaan ns vittuilua koiralta koiralle jos muiden omistajien oma mieli tai koira ei kestä että se saattaa joutua koirapuistossa riitaan toisten koirien kanssa niin ei sinne silloin kannata mennä.. ja se että sinne tosiaan tullaan ennemminkin ulkoiluttamaan itseään eikä koiriaan on sinällään jo aika kuppikunta toimintaa kun sieläkin on näitä että koirat istuu jaloissa useemman tunnin kun omistaja ulkoiluttaa itseään.. mutta jokainen tavallaan.. että uusia vuosia vaan riksunki koirapuistolle :)


      • Wody

        Itse olen aika pienikokoinen, ja vasta vain 15, ja otin ennen useinkin yhteen koirani kanssa, enkä ole vieläkään saanut sitä olemaan hiljaa ja rauhallisesti portilla, vaan joudun sen sieltä pannasta kiskoen hakea. Eipä ole kukaan koiraani haukkunut pedoksi eikä valittanut asiasta, koska (näin sen itse ajattelen) ovat huomanneet että yritän, ja edistymme jatkuvasti.

        Vakioporukalla tarkoitan siis niitä ihmisiä, jotka puistossa käyvät päivittäin, ja kaikki uudet otetaan mukaan hyvillä mielin.
        Porukkaan kyllä kuuluu pari herkempää omistajaa, jotka eivät minkäänlaista tappelua siedä, vain koska tietävät mitä heidän koiransa voisivat voimillaan aiheuttaa suuttuessaan/tietävät koiriensa hermostuvan helposti.
        Ajatuksensa saa toki sanoa ääneen, jos muiden käytös ei miellytä, turha sitä on netissä ruveta puimaan (:


      • Kaarim
        tyttöamstaffi kirjoitti:

        meneppä sinne sanomaan mitään kun sieltä hyökkää aina kaksi akkaa tai enemmän kurkkusuorana haukkumaan ja huutamaan mikä sinällään ei ole asiallista aikuisten käytöstä.. se jonka koiraa potkittiin oli minun amstaffini ja oli aika tarpeetonta käytöstä aikuisilta ns koiraihmisiltä.. vai kenkää väliin? kyllä se oli ihan suoranaista potkimista ja kun tilanne oli jo lauennut potkastiin koiraa vielä kerran.. aion silti jatkossakin käydä jahka koiralta juoksut loppuu ei se nyt niin minun maailmaani kaatanut.. mutta se että nartut kukkoilee toisilleen on normaalia ja näen kyllä kun oma koirani on tosissaan ja mikä vaan ns vittuilua koiralta koiralle jos muiden omistajien oma mieli tai koira ei kestä että se saattaa joutua koirapuistossa riitaan toisten koirien kanssa niin ei sinne silloin kannata mennä.. ja se että sinne tosiaan tullaan ennemminkin ulkoiluttamaan itseään eikä koiriaan on sinällään jo aika kuppikunta toimintaa kun sieläkin on näitä että koirat istuu jaloissa useemman tunnin kun omistaja ulkoiluttaa itseään.. mutta jokainen tavallaan.. että uusia vuosia vaan riksunki koirapuistolle :)

        Eipä ole teitä näkynyt, vai onko teidän nartulla erikoispitkät juoksutkin???


    • Lilo, Alma & Kiira

      Kyllä se niin on että ihmisten täytyy puuttua peliin kun osalla koirista tuo tappelu päätyy useimmiten kuolemaan. Itse kahden pienen koiran omistajana niin monesti joutunut näitä nuoria koiria repimään koiristani irti kun omistajat istuvat ja puhuvat muita asioita ja ovat kuin eivät huomaisi. Tällä vakioporukalla joka siellä käy on myös taito puhua niitä näitä sekä vahtia oman koiransa tekemisiä. Jos ei itse pääse sisään tähän vakioporukkaan niin olisiko syynä huonosti käyttyätyvä koira tai jokin muu asia? Itse muutin hyvinkäälle eikä missään ole ollut niin mukavaa porukkaa kuin riksun peltosaaren puiston vakioporukka!

    • vitunpeltsi

      Mun koiralle tuli pahat traumat isoista ja mustista koirinsta, kun oltiin peltsin koirapuistossa ja sinne tuli mies kahden dopperin kanssa. Koirat oli kyllä hihnassa, mutta silti kävivät pentuni kimppuun ja omistaja ei saanu koiriaan hallintaan millään.. Nyt 7v. koira nostelee niskakarvojaan pystyyn, jos näkee ison ja tumman koiran..

    • husky3

      niin se on vaan karu totuus että puistossa sattuu ja tapahtuu, omalla vastuulla ne koirat sinne tuodaan. jos koirasi oli pentu, miksi et opettanut sille ettei kaikki mustat ja suuret koirat ole pahoja? niinhän sitä luulisi jos koira pelkää esimerkiksi jotain oudon näköistä tavaraa luonnossa ja koira on sitä säikähtänyt niin seuraavalla kerralla tätä mörköä mennään moikkaamaan ja hakemaan hyviä kokemuksia?

    • tam-tam1

      kaksi hyvää syytä käydä koirapuistossa, me peltsissä:
      - koirille annetaan mahdolliuus toisiin koiriin tutustumalla ja niiden kanssa vapaasti kommunikoimalla tulla sosiaalisiksi yksilöiksi
      - koira saa vapaana ollessaan liikkumalla omien aitojen liikkumistapojensa mukaan käyttää kaikkia lihaksiaan tasapuolisesti, hurjat juoksemiset, leikkipainimiset, kuperkeikat jne.

      peltsi - päivän tähtihetki energiselle nuorelle koiruudelleni, jonka hyvää yhteistyötä muiden koirien kanssa (myös lenkkeillessä) on varmasti vahvistanut päivittäinen peltsi sen 5 kk lähtien. kuulun kai itse siihen paksujen muijanröpien joukkoon, tupakkakin suussa. mielestäni lenkit: aamulla ja päivällä runsas tunti, iltamyöhällä lyhyempi, eivät riitä, koska ovat hihnassa keputtelemista, ei siis kunnon menoa ja meininkiä. puistossakäynti on siis tärkeä.

      että puistossa koirien omistajat puhuvat ties mitä, eikö se ole aikuisten ihmisten kommunikointia keskenään. koirista puhuminen on mukavaa ja olemme kiinnostuneita toistemme koirien asioista, käyttäytymisestä murheista iloista. maat ja maannut maailmankin asioista setvitään, onko se sitten 'small talk' vai syvällisempää. neuvoja saa kokeneemmilta koiran omistajilta ilman, että he kaikkitietävinä niitä tyrkyttävät.

      vakiporukka on yksinkertaisesti porukka, joka käy siellä vakituisesti. ei sillä ole mitään vakivaltaa ja se iloiseti ja uteliaasti (mikä rotu? kuinka vanha? narttu, uros? ) ottaa uudet tulokkaat vastaan. mehän olemme kaikki erilaisia ja ei voi olla, että kaikilla aina synkkaa yhteen. olisi hyvä katsoa itseäänkin kriittisest, ennenkuin menee tuomitsemaan jonkun porukan lonkalta negatiiviseksi. kaikessahan me hiljalleen tutustumme ja kasvamme uuteen tilanteeseen.

      viime kesästä lähtien käyn pörrykkäni kanssa peltsissä, ja ja olemme tosi iloisia tästä mahdollisuudesta, vakiporukka OK, harvemmin tulevat OK.

      tulkaa kaikki, älkääkä tuomitko jonkun yksittäistapauksen takia. jos on koirilla kähnäystä, se on paras hoitaa siinä paikalla, ei missään tapauksessa kannata lähteä kotiin voivottelemaan ja lietsomaan koiralleen kuvaa 'kamalista koirista'.

      KOIRAPUISTO - tuo sosiaalisuutta sekä koiralle ja ihmiselle!

    • Oikeasti lenkkeilevä

      Siitä kun autolla ajaa ohi tiettyyn aikaan on koiria ja isäntiä/emäntiä se toistakymmentä ja autoja miltei samanmoinen määrä rivissä..noh..ulkoilutusta kai tuokin on..ei houkuta tulla joukkoon.

    • mitsommerin murhat 1

      Niin on siel välillä semmossii akkoja jotka ei kain siedä koirien haukkumista.
      vaikka pitäisi olla KOIRA PUISTO tietääkseni koiria varten tehty,EI IHMISIÄ
      varten.Niin sitten nää kanarianlinnut jäkättää ja huutaa omistajille provosoinnista tai
      muusta vastaavasta asiasta.On hilkulla ettei siel oo näillä jäkättäjillä huonot oltavat , jos se toinen osapuoli olisi samanlainen.Onneksi meillä on pitkä pinna,muuten oisi
      monesti ambulanssi koirapuiston edessä hakee yhtä jäkättäjää.Mutta
      joskus käy viel niinkin et suoraan sanoen PLEKSI AUKEE JA LÄTTYYN TULEE
      menee siis harkinta kyky ärsytyksestä.se on tätä nyky aikaa jos ootte lukenut lehdistä.

      • puistoilija

        niinhän se vaan menee että puistoon ei saa tuoda agressiivisia tai provosoivasti käyttäytyviä koiria, koirallasikaan ei ole mukavaa puistossa kun se vahtii, pelkää ja louskuttaa koko ajan muiden toimia. Tosin miten koira osaisikaan käyttäytyäkkään jos omistaja itse uhkailee muita puistoilijoita väkivallalla. Todella noloa vaan nyt sinun kannaltasi nyt kun sut tunnistaa koko porukka, olet myöntänyt julkisesti että sinulla on henkisesti ehkä vaikeaa ja olet vaaraksi koirasi kanssa itsellesi ja muille. Toivottavasti saat ammattiapua ongelmiisi. Ja muistutuksena sinulle, niillä jäkättävillä ämmillä on yleensä myös iso ja ruma mies kotona, ja siinä voikin käydä pian niin kun muita uhkailee että se pipo onkin ehkä sinulla mikä saattaa kohta tutista..


    • hau hau itselles!

      Sehän siellä koirapuistossa enemmän harmittaa, kun koirien omistajat katsovat oikeudekseen tulla "tarkastamaan" toisten koiria. Siinä sitä otetaan koira omien jalkojen väliin, ja sitten alkaa tarkastus ja arvostelu.

      Ei ne kuitenkaan mitään asiantuntijoita ole, vaikka niillä itsellä joku koira on. Yleensä se on joku sekarotuinen, lonkkavikainen ja mielenhäiriöinen koira, jota nämä "asiantuntijat" perässään talutushihnoissa kiskovat.

      Koirat kyllä pärjää siellä puistossa, mutta ihmiset eivät koirien ja toisten ihmisten kanssa.

      • pinja111

        Enemmän täytyy varoa näitä keski-iän ylittäneitä rääväsuisiä ämmiä, jotka kuvittelevat omistavansa tämän eko-Peltsin. Koirat ovat vaan sivujuonne koko koirapuistossa. Onneksi Riksussa on muitakin koirapuistoja.


    • nyrkki ja hella

      Saako siellä käydä muijaa ulkoiluttamassa?

    • riina ja vappu

      ,,,,,PUISTOILIJA HALOO,,,,
      MIEHET ei tee väkivaltaa naisille vaikka kuinka oma JÄKÄTTÄVÄ ÄMMÄ niin haluaisi.KOSKA JOS ne on niin isoja ja rumia...MIKS ne pidetään kotona piilossa.
      eikä tuoda mukana.ONKO niillä oma ulkoilutusaika.EIKÖ koirien omistajat
      ole niitä sosiaalisempia ja ystävällisempiä ihmisiä joita maa päällään kantaa.
      kun on niin ELÄINRAKKAITA. onneksi on muitakin puistoja joissa ei ole tämmössiä
      EGO-ONGELMIA eläinten omistajilla.EI KYLLÄ KANNATA ei oo vaivan arvosta.

    • riitta51 vilma4

      joo mäkin oon nähny noita tilanteita ja oma ystäväni oli saman lainen. vedettiin välit poikki kun ei uskonut ettei toisia saa kohdella rumasti.vaikka me olemme naisia kyllä meitä pöllöjä joukkoon mahtuu.KOIRAPUISTO ON KOIRIA VARTEN,,,,EI IHMISIÄ VARTEN..siksi siellä on kellon ajat ja säännöt...joita ihmiset luulis noudattavan ja
      lukevan...

    • Keskitysleirikammo

      En edes jaksanut lukea kaikkea parjausta, haukkumista, naukumista ja omien nappien kiillottamista. Onneksi ei tarvitse omaa koiraansa koirapuistoihin viedä. Varmaan niissä on hyviäkin puistoja, hyviä omistajia ja hyviä koiria, mutta pääsääntöisesti kuulen aika paljon negatiivista palautetta siitä, korjataanko kakat, puututaanko koirien käytökseen ja toimintaan ja arvostetaanko muita paikalla olijoita. Minä vien koirani sekä remmissä että remmittä luontoon, en noihin "kakkaisiin keskitysleireihin". En tarvitse koirapuistoja sosialisoidakseni koirani elämää, olen nähnyt vaivaa hankkiakseni sille koirakavereita, joiden kanssa tavataan säännöllisesti luonnon helmassa ja tehdään pitkiä kävely/juoksulenkkejä. Suosittelen sitä lämpimästi muillekin! Tosin, siinä täytyy nähdä vähän vaivaa itsekin ;) Onhan se tietysti helppoa ajaa autolla koirapuiston luokse ja laskea koirat sinne irti, mutta meillä kaikilla on tärkeysjärjestyksemme. Minulle koira on siinä tärkeysjärjestyksessä aika korkealla, olen valmis sen onnen ja hyvinvoinnin eteen näkemään vaivaa, koska olen sen vapaaehtoisesti hankkinut. En halua kenenkään mieltä pahoittaa, mutta minun mielestäni tuo koirapuistotouhu on laiskoja koiranomistajia varten. Tai ehkä sitten vaadin itseltäni liikaa ja asetan riman korkealle koirani pidossa. Mutta se tuottaa myös minulle iloa, kun vaivannäköni ansiosta näen koirani nauttivan ja voivan erittäin hyvin, eikä tarvitse hampaitaan kiristellä aitojen sisäpuolella kenenkään takia. Sinne pirun koirapuistoonkin meno on vapaaehtoista. Älkää menkö, jos verenpainettanne nostavat. Muitakin vaihtoehtoja löytyy!

    • näi on jämpti

      Kyllä miehellä pitää olla oikeus lyödä omaa naista! Se on naisen omaks parhaaks.

    • fif1

      Itse olen kerran käynyt peltsin koirapuistossa, kaikki meni niin kauan hyvin kunnes portista paineli ämmä sisälle rotikkansa kanssa. Rotikka syöksyi suoraan bokserini kimppuun ilman mitään varoituksen ääntäkään ja omani huomasi tilanteen vasta kun toinen oli jo iholla kiinni. Tämän rotikan omistaja ei kyennyt muuhuin kuin nostamaan kätensä ilmaan ja voivottelemaan. Itse vetäsin rotikkaa nahkaremmillä niin kovaa kuonolle kun vain pystyin, rakki hämmentyi tästä niin että omistaja sai koiransa kiinni. Itse otin myös omani kiinni ja lähdin. Päätin että jos siellä käy tuollaista porukkaa jotka eivät saa koiraansa kuriin tilanteen sitä vaatiessa niin en jää sinne omaani syöttämään.

      • häpeäisit

        Et ole sovelias koiran omistajaksi.


    • pikkupaholainen

      Tän keskustelun oon lukenut jo aikaisemmin talvella, mutta päädyinpähän tänne nyt sitten uudemmankin kerran...

      Aika hauska ajatus sinänsä, että ihmiset jotka koirapuistoissa koiriaan käyttävät ovat laiskoja... Tiesitkö ettei ole mitään niin hyvää liikuntaa koiralle kuin toinen koira? Kyllä sitä käydään remmilenkeillä, metsissä juoksemassa, pidetään takapihalla koiraa vapaana, otetaan mukaan sinne minne voidaan ynnä muuta, mutta SILTI mielelläni koirapuistossa myös käymme koirani kanssa!

      Jotenkin kuulostaa nyt siltä, että jokainen tänne mussuttava omistaa joko koirapuistossa käymiseen sopimattoman koiran tai oma mielenterveys ei syystä tai toisesta sellaista kestä? Koska mitä mä olen puistossa käynyt, jokaikinen hyvinkäyttäytyvä koira on otettu iloisesti vastaan, eikä ketään oo turhaan potkittu, haukuttu jne.

      Ehkä kannattais oppia olemaan arvostelematta jos ei ole kuin puiston ohi ajanut, kuullut jostakin jotakin shaibaa tai saanut yhden huonon kokemuksen yhdestä koirasta. Ei me kaikki olla kamalia, lihavia, rumia, röökiä vetäviä, kiroilevia, paskanpuhujia... huhhuh!

    • peltsi9

      Missään, en missään muualla ole kohdannut niin töykeää käytöstä aikuisilta ihmisiltä kuin peltosaaren koirapuistossa!!!

      Sinne ei mahdu muut kuin vakiokävijät, muut häädetään rääväsuisella käytöksellä ulos puistosta ja uhkaillaan!

    • jepjooj

      peltsi9 // olen aivan samaa mieltä!

    • HugojaLotta

      Pakko laittaa tänne omaa mielipidettä... Tulisitte sanomaan päin naamaa nää asiat, ei se täällä mussuttamalla ja valittamalla parane! Itelläni on iso labbis uros jonka kaa käydään lähes tulkoon päivittäin puistolla. Kun Hugo oli pentu käytiin harvoin puistossa ja tuntui siltä ettei vakkarit ihan hyväksyneet meitä Hugon käytöksen ja koulutuksen takia. Hugo siis kiipesi selkään nylkyttämään ja sun muuta kun se oli nuori. Aloin käymään puistolla yhä useammin ja useammin ja porukka hyväksyi meidät. Hugolle on alkanutkin tulla jo käytöstapojakin ja illat pitkät puistolla notkutaan juttelemassa niitä näitä vakkaripuistolaisten kanssa koirien temmeltäessä porukassa.

      Siellä saa koirat sekä omistajat sosiaalistettua itseään ;)

    • lazy65

      moi, olishan niitä muittkin paikkoja,,,, pistä koiras eka katseleen ja sitten vasta tutustuun muitten koiriin..,.,.,.,.,.

    • lazy65

      koirat on
      koiria,,,,,,

    • pasi65

      Mielestä, kaikki on tervetullu samaan puistoon ja on huono säkä jos joutuu samaanaiaan ..,.,

      • Killoppi

        Kneijjään ihmisiä kaans


    • Taina74

      Samat kokemukset. Ihan outoa sakkia siellä Peltsin koirapuistossa. Alkuun menee ihan kivasti mutta sitten tullaan kateelliseksi (ehkä) jostain ja samaa mieltä olen myös siitä että nämä punkerot huonon itsetuntonsa kanssa alkavat aiheuttamaan muille ongelmia. Noo-o aattelin asian sitten näin että mitä sinne koiraansa viemään kun läskit ei taivu edes koirien kakkaa kerää. Tauteja levittäviä ämmiä.

    • Aikansakutakin

      Koirat luvallisiksi!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      245
      2654
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1583
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1579
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1452
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1325
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1170
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      933
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      898
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      888
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      855
    Aihe