Varoitus "postitoimistosta"

9-8

Kakkostien ja Soi 13:n risteyksessä on virallisen tuntuinen postitoimisto, joka mainitaan Aurinkomatkojen opaskirjoissakin. Siellä minulle myytiin postimerkkejä kortteihin, joista ainoakaan ei ole tullut perille.

Ilmeisesti merkit ovat täysin arvotonta roskaa, sillä muistaakseni niissä ei ollut minkäänlaisia numeroitakaan ilmoittamaan merkin arvoa. Kannattaa kiertää kaukaa!

17

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on se postitoimisto

      Kyllä se postitoimisto on. Eihän kaikissa suomalaisissa merkeissä ole mitään numeroa. Thaimaan postilla on joskus viiveitä matkalla,joskus jopa hävinnyt matkalla. Itse lähetin samaisesta postitoimistosta Joulukuussa kortteja kesti yli 2 viikkoa että oli perillä. Lukiko muuten osoitteissa EUROPE ?

    • soi 13/2

      postitoimisto on soi 13/2 pulessa välissä vasemmalla puolella kun jätät beach roadin selän taakse. Lukee aivan selvästi Post Office punaisella pohjalla.
      http://www.pattayaphotoguide.com/

    • 2promillen kirjailij

      ยุโรป tai ЕВРОПА kun laittaa korttiin, niin kortit lähtee sellaiselle kielialueelle, jossa Latinalaiset aakkoset tahi Roomalaiset kirjaimet saatetaan tuntea.

      Kun osoitteet vetäisee suomalaisella kännisellä kaunokirjoituksella, kortti päätyy roskiin.

    • katoaa lähetyksiä

      Itella se osaa myös postien kadottamisen. Aloittaja on todennäköisesti tyypillinen pakettimatkaaja kaikki mikä on ulkomailla erillaista kuin suomessa on huijausta. Epäilee varmaan myös rahanvaihdossa saako aitoja seteleitä thaimaassa.

    • heh heh

      Ei ne postinlajittelussa mitään merkkejä tiiraille vaan osoitteita. Jätitkö kortit sinne postitoimistoon, oliko osoitteet ja maatiedot sekä europe ????

    • Thaimaassa on useita postitus firmoja !
      Eivat hyvaksy toisten firmojen postimerkkeja !!!

      Ei ole yhteista kolhoosimerkkia, johon sosialisti-hallinto on painanut leijonan !!

      • tapsan "tiedot"

        Voi voi tapsukka kun sun tietous thaimaasta ontuu taas. Thaimaan postilaitos on UPUn jäsen, siis Universal Postal Union ja vain postit saa käyttää postimerkkejä ei kuljetusfirmat.


    • postitusfirmoja ????

      No kyllä thaimaassa on yksi Posti aivan niinkuin suomessakin. Postitus/kuljetus firmoja löytyy paljon DHL, UPS muutama mainitakseni mutta yksikään niistä ei käytä postimerkkejä.On tainnut aloittaja jättää kortit hotelin respaan, joista lähetetyt voi jäädä saapumatta kun kukaan ei vie niitä postiin.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Thailand_Post

    • lentoneitonen

      Laiton Postin jakelulaatikkoon kortin keskiviikkona 14.2, tuli perille tänään 18.2.

      Sinänsä, itse palasin lauantaina, mutta uusi matka on jo suunnitelmissa.

    • pakettimatkalaiset

      Siis ovatko pakettimatkalaiset niin hölmöjä ettei tunnista postitoimistoakaan eikä postimerkkiä. Ovatko matkatoimistojen opaskirjaset niin huonoja ettei niistä lukutaitoiset osaa käyttää.

      • pulkka matkaaja.

        mitäs matkalaisia te itte ootte? mitä väliä tai eroa, mikä on matkan nimi, osoite kaikilla sama thaimaa. vit tu mä menen lentorahtina seuraavan kerran, olenko mä silloin rahtimatkaaja?
        osa suomalaisista on oikeita turisteja. loput suomalaisista on seksi ja kuppa matkaajia, juoppo ja räkäpää matkaajia.
        ero on siinä että turistimatkaaja on aito ja oikea. muut suomi virtsa-aivoja.


    • praisanii

      Aloittajalla ollut vain huonoa tuuria. Itse olen jättänyt kortteja respaan, kortinmyyjälle, ravintolaan, kauppaan... ja aina ovat tulleet perille. Enemmin tai myöhemmin. En ole koskaan laiittanut europea, vaan pelkästään finland.

      Itse varaan lentoni netistä, ja hotellin erikseen. lentokentällä minua on vastassa tuttu taksi yleensä, tai sitten otan metersin. Siinä ei ole mielestäni mitään niin ihmellistä että pitäisi alkaa röyhistää rintaa, tai haukkua toisin matkustavia. Annetaan jokaisen matkustaa kuten parhaalta tuntuu.

      Toivotankin kaikille thaimaahan matkustaville oikein hienoa lomaa.

    • 9-8

      Kaksi kuukautta on kulunut, eikä yksikään kortti ole tullut perille. Matemaattisesti katsottuna tasan puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, mikä selittänee joidenkin vastausten tason.

      • kysyn vaan

        Mihin jätit kortit postitettavaksi ?


      • 9-8
        kysyn vaan kirjoitti:

        Mihin jätit kortit postitettavaksi ?

        "Mihin jätit kortit postitettavaksi ? "

        Viralliseen postilaatikkoon. Mainitsen tässä nyt vielä, että kävin Thaimaassa ensimmäisen kerran vuonna 1977, jolloin Finnair ei vielä edes lentänyt sinne. Reissuja on tullut tehtyä sen verran paljon, että lukua en ole pitänyt ja (harvassa olevat) postilaatikot ovat tulleet tutuiksi. En siis tunkenut kortteja roskikseen! :o)

        Jotkut luulevat, että "hymyn maassa" ei ketään huijata. Väärin. Tutussa ravintolassakin uusi nuori tarjoilijakin yritti jättää runsaat 600 bahtia vaihtorahaa palauttamatta. Kun penäsin vaihtorahoja, hän tarjosi ensin runsasta kahtasataa. Kysyin pitikö hän minua idioottina, joka ei osaa laskea paljonko on 1000-385? Oikea summa saatiin toisella yrityksellä, mutta ymmärrettävästi juomaraha jäi tällä kertaa antamatta.

        Toinen tutumpi tarjoilija pyysi anteeksi ja piti puhuttelun huijausta yrittäneelle.


      • Finnairilla BKK
        9-8 kirjoitti:

        "Mihin jätit kortit postitettavaksi ? "

        Viralliseen postilaatikkoon. Mainitsen tässä nyt vielä, että kävin Thaimaassa ensimmäisen kerran vuonna 1977, jolloin Finnair ei vielä edes lentänyt sinne. Reissuja on tullut tehtyä sen verran paljon, että lukua en ole pitänyt ja (harvassa olevat) postilaatikot ovat tulleet tutuiksi. En siis tunkenut kortteja roskikseen! :o)

        Jotkut luulevat, että "hymyn maassa" ei ketään huijata. Väärin. Tutussa ravintolassakin uusi nuori tarjoilijakin yritti jättää runsaat 600 bahtia vaihtorahaa palauttamatta. Kun penäsin vaihtorahoja, hän tarjosi ensin runsasta kahtasataa. Kysyin pitikö hän minua idioottina, joka ei osaa laskea paljonko on 1000-385? Oikea summa saatiin toisella yrityksellä, mutta ymmärrettävästi juomaraha jäi tällä kertaa antamatta.

        Toinen tutumpi tarjoilija pyysi anteeksi ja piti puhuttelun huijausta yrittäneelle.

        Finnair aloitti Bangkokin lennot marraskuussa 1976 tämä on faktaa ja muistissa kun ensi lennolla olin mukana.


      • 9-8
        Finnairilla BKK kirjoitti:

        Finnair aloitti Bangkokin lennot marraskuussa 1976 tämä on faktaa ja muistissa kun ensi lennolla olin mukana.

        "Finnair aloitti Bangkokin lennot marraskuussa 1976 tämä on faktaa ja muistissa kun ensi lennolla olin mukana."

        Olet näemmä oikeassa. Tarkastin asian Finnairin omilta sivuilta. Kiitos oikaisusta. Itselleni oli jäänyt väärä mielikuva, ettei Finnair lentänyt vielä tuolloin Bangkokiin, mikä johtui siitä, että aluksi Finnair lensi sinne vain talvikausina - ainakin oman ilmoituksensa mukaan. Minä puolestani kävin Bangkokissa kesällä 77. Lensin sinne Kööpenhaminasta Thai Airwaysin DC-10-koneella.

        SASilla oli matkatoimisto Helsingissä Pohjois-Espalla, ja koska SAS ja Thai olivat läheisissä suhteissa - SAS taisi jopa omistaa osan thaimaalaisesta yhtiöstä - SAS myi matkapaketteja Bangkokiin suomalaislle. Suomalaista opasta ei sentään mukana ollut missään vaiheessa ja turistit saivat itse hommata kyydin Bangkokin lentokentältä hotelliinsa.

        Paluulennolla oli muuten mielenkiintoinen välilaskupaikka: Bagdad. Laskeuduimme sinne pimeään aikaan, joten juuri muuta ei näkynyt kuin valtavat määrät pimeässä loistaneita kaasuliekkejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3073
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      182
      1771
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1632
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1595
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      54
      1343
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      338
      1160
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      104
      1035
    8. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1024
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      93
      976
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      954
    Aihe