Kokemuksia pihakivifirmoista Kouvolassa?

AnuK

Onko teillä kokemuksia Kouvolan alueella toimivista pihakivifirmoista? Ketä suosittelet/et suosittele?

9

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ässäkivet linjassa

      Etsi kouvolan kunnan ulkopuolelta. Reilumpi touhu, vähän edukkaampi. Suomalaiset tekijät. Aikataulut pitää.
      En valitettavasti voi yrityksiä tänne soneran sivulle pistää mutta Googleta niin löytyy.

      • Joona Nurmi

        Kouvolan pihatyö hoitaa hommat laadukkaasti särmällä porukalla.


    • Kivityöt

      Googlaamalla löytyy toki vaikka mitä. Mutta jos haluaa laadukkaan työnjäljen ja takeen siitä, että myös tärkein eli pohjatyöt on tehty kunnolla, niin voin suositella Kymen Granitea. Toki eivät ehkä halvimpia, mutta laadulla on aina tekijänsä. Ja olen nähnyt useita heidän tekemiään kohteita (sattuneesta syystä ollut mukana myös silloin kun niitä pohjatöitä on tehty).

      Ketä en suosittele.. Noh tuolla Valkealassa on yksi isompi firma joka ainakin joskus teki vielä kivihommia. En viitsi nimeltä mainita, mutta pohjatyöt olivat ihan vasemmalla kädellä tehtyjä ainakin muutamassa kohteessa pari vuotta sitten (tyyliin 100mm 0-16 mursketta saven päälle=kiveyksen pohja...)

      Seudun aiemmin ( ja miksei nykyäänkin) ehkä tunnetuin firma jätti minuun huonon vaikutuksen erään rivitaloyhtiön pihassa. Viimeiset kaksi pihaa oli tehty lähestulkoon surkeasti. Esim. reunakiven h=150mm ja kiven h=60mm ja reunakivi näkyy kiven puolella 90mm... Tehty siis samaan pohjakorkoon kuin kiveys-> ei kestävä ratkaisu. Toki tuo oli vain yksi kohde, mutta minulle jäi huono maku siitä.

      Muista kivifirmoista ei ole sen suurempaa kokemusta, varmasti löytyy paljon asiallisia ja hyviä yrityksiä.

    • No voi voi

      ai näitä ei firmat kattele?
      Omia kehujia kaikki.
      Jos pohjat hyvät se maksaa,
      Ja tarpeeksi syvältä kaivettu ja routasuojattu.
      Siihen on hyvä kivet laittaa.
      Mutta jos pyynti on että ihan tosta pinnasta mullat pois ja halvalla ohkasella kivellä laitetaan.
      Mitä se on vuoden päästä?
      sen voi jokainen itse arvailla.
      Ja ei me siintä autolla ajeta.Ja kuitenkin auto seisoo jatkuvasti kivien päällä.
      Tämänpäivän auto painaa lähes aina .sen 1200kg > Ja osa kivistä tarkoitettu ainoastaan kävelylle ja pohjat tehdään monesti halvalla ja kestäisi juuri sen kävelyn.

      Joten monesti vika on palvelun ostajassa.Halvalla,kävelykivetystä,auton parkkipaikaksi.

      • Kivityöt

        Hyvä pointti, asiakas toki saa juuri sitä mitä tilaa. Eri asia on se, mikä kivifirma suostuu tuollaista laatua tekemään. Kuitenkin homma menee vähän silleen, että jos huonojen pohjien takia kiveys menee mutkille niin asiakkaan silmissä se oli kuitenkin firman vika vaikka itse haluttiin hinnassa tinkiä. Ja tämä sama sana laitetaan sitten kiertämään. "Joo, onhan toi meiän kiveys vähän mutkalla. Se ja se firma kävi täällä tekemässä.." Ei varmaan kerrota tutuille, että itse säästettiin pohjatöissä. Ja firma saa huonoa mainosta puskaradiossa.

        Juurikaan tästä syystä monet laadukkaat firmat eivät suostu tekemään huonoja pohjia vaikka asiakas olisi vain siitä valmis maksamaan.


      • Tekee.
        Kivityöt kirjoitti:

        Hyvä pointti, asiakas toki saa juuri sitä mitä tilaa. Eri asia on se, mikä kivifirma suostuu tuollaista laatua tekemään. Kuitenkin homma menee vähän silleen, että jos huonojen pohjien takia kiveys menee mutkille niin asiakkaan silmissä se oli kuitenkin firman vika vaikka itse haluttiin hinnassa tinkiä. Ja tämä sama sana laitetaan sitten kiertämään. "Joo, onhan toi meiän kiveys vähän mutkalla. Se ja se firma kävi täällä tekemässä.." Ei varmaan kerrota tutuille, että itse säästettiin pohjatöissä. Ja firma saa huonoa mainosta puskaradiossa.

        Juurikaan tästä syystä monet laadukkaat firmat eivät suostu tekemään huonoja pohjia vaikka asiakas olisi vain siitä valmis maksamaan.

        Tänäpäivänä monikin.
        Että vain olisi niitä töitä.
        Monelle se hinta kuitenkin näyttelee suurinta osaa,pääasia että on hetken kaunista.
        Hyvät pohjat nostaa hintaa äkkiä 100-200 neliön alueella 500-1000€
        Mutta jos se on myös puskaradiossa se halvin ,niin moni ottaa kuitenkin sen.
        Kolikolla on kaksi puolta.


      • Kivityöt
        Tekee. kirjoitti:

        Tänäpäivänä monikin.
        Että vain olisi niitä töitä.
        Monelle se hinta kuitenkin näyttelee suurinta osaa,pääasia että on hetken kaunista.
        Hyvät pohjat nostaa hintaa äkkiä 100-200 neliön alueella 500-1000€
        Mutta jos se on myös puskaradiossa se halvin ,niin moni ottaa kuitenkin sen.
        Kolikolla on kaksi puolta.

        Hyvä pointti jälleen. Olen vain enemmän kuullut (olen tavallaan alalla, kuten ehkä viesteistäni huomaa) tuota huonojen kokemuksien puskaradiota kuin halvan hinnan hehkuttamista.

        Ihmisten pitäisi ymmärtää, että kiveys on ns. "ikuinen" sijoitus. Jos on huono taloustilanne niin silloin pitäisi ehkä odotella parempia aikoja ja tyytyä siihen murke/kivituhkapintaiseen alueeseen ja satsata kiveykseen vasta kun on varaa tehdä se kunnolla. Tämä tietysti sitten on pois kiviyrittäjien tuloista, mutta maineen menetys voi olla monelle yritykselle varsin kilpailulla alalla vielä huonompi juttu.

        Ihan oma keskustelunsa on sitten se, kuinka moni asiakas loppujen lopuksi mitään kiviurakoitsijoista (tai monesta muustakaan alasta) tietää etukäteen puskaradion kautta. Eli lienet oikeassa ja kyllä se hinta varmaan monesti on isoin asia kun tehdään päätöstä eri urakoitsijoiden välillä.


    • savon rapakivi

      ja jokainen voi miettiä haluaako rehellisen yrittäjän ja ulkomaiset työntekijät.

      tässäkin ketjussa mainittu yksi firma joka jätti tosi sontaisen maun kun asioin heidän kanssaa viime vuonna. En mustamaalaa, jokainen tehköön omat johtopäätöksensä. Uskon että tuon firman johtajan kanssa puhuttuaan niin jokainen ymmärtää mitä sontaa se puhuu. Minä menin lankaan osaamattomuuttani ja hölmöyttäni.

      • joopajooo..

        Olen ollut vuosien saatossa töissä kolmessa alueen kivi/viherfimassa. Ja taidan tietää kenestä puhut. Ainakin itse tunnistin tästä ketjusta yhden firman jonka omistaja on melkoinen kieroilija. Kyllä melko monesti mentiin sieltä missä aita on matalin, jotta firma säästäisi ja urakat ei paukkuisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3205
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3116
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe