Kuvaamisen arvoiset paikat etelä-suomessa?

Tietämätön992

Onko Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Järvenpään alueella jotain hienoja paikkoja käydä kuvaamassa luontokuvia?

15

4859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintukuvaaja sössel

      "Onko Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Järvenpään alueella jotain hienoja paikkoja käydä kuvaamassa luontokuvia? "

      viikissä vanhankaupunginlahti
      espoossa laajalahti ja suomenojan lintuallas

      noin esimerkiksi

    • Entinen nikonisti

      Helsinkin kauppa torissa on hyvä valo kuvata

    • Tietävä

      Korkeasaaren eläintarha.

    • Jukka1975
      • pakkolunastaja

        "Onhan noita, esim. Repoveden kansallispuisto."

        onkos helsinki pakkolunastanut tämänkin maapläntin kuten sipoon tyyliin?


    • Löytyy, löytyy!

      Luontokuvia? Flooraa vai faunaa – luontoa kun on niin monenlaista?

      Asun Helsingissä. Omalla kotipihallanikin pääsee kuvaamaan luonnonvaraisia elikoita: pihapiirissä on näkynyt oravia, jäniksiä, talitiaisia, mustarastaita, kyyhkyjä sun muita nisäkkäitä ja lintuja, pikkuötököistä puhumattakaan. Kerran on kuulemma nähty hirvikin parinkymmenen metrin päässä ulko-ovestamme, mutta en sattunut olemaan itse paikalla.

      Helsingin edustan merialueella on rikas saaristoluonto. Olen monesti yhdistänyt onnistuneesti kaksi harrastustani – veneilyn ja valokuvauksen.

      Kevättulvien aikaan muutama viikko sitten kuvailin Helsingin ja Vantaan rajalla Pitkäkoskella. Bongasin siellä muitakin järkkärin, lasipötkylän ja statiivin kanssa liikkeellä olevia. Helsingin ns. Keskuspuistossa on muitakin luontokohteita moneen lähtöön: aarniometsää, Niskalan arboretum jne. Eläimistöäkin löytyy.

      Espoon länsi- ja pohjoisosissa on laajoja ulkoilualueita, joiden luonto on olemukseltaan hyvinkin erämaista.

      Joskus 1980-luvulla oli Hietsussa eli Helsingin Hietaniemen uimarannalla edustavia nisäkkäitä ihailtavaksi ja vaikka kuvattavaksi saakka. Nykyinen, häveliäämpi rantamuoti ei valitettavasti taida suosia yläosattomuutta enää vastaavassa määrin.

    • mene metsään

      Minun mielestäni ihan lavallineni lähiluonto tarjoaa monia kuvausmahdollisuuksia. Jos haluaa kuvaan tunnistettavan näkymän, mennään jo maisemakuvauksen puolelle.

    • okiehi

      Jos kestää kansan toljotuksen, niin helpointa on kuvata kaupungin puistoissa. Eläimet on kesyjä ja helposti lähestyttäviä, joskaan karhukuvia ei siellä helposti saa.
      Olen monesti katsellut kateellisena toisten ottamia puistojäniksiä, kettuja ja oravia, joita täällä maaseudulla ei pääse juuri 100 metriä lähempää näkemään.

      Eräänkin kerran kettu oli loikonut paikallislehden toimituksen portaiden alla ja toimittaja oli ottanut siitä kuvan töihin tullessaan.

      Sama koskee monia kasveja ja hyönteisiä. Luonnossa kaikki on resuista ja toukansyömää. Taudit ja toukanreijät huomaa kuitenkin yleensä vasta kuvasta terävyyttä tarkastellessa.

      Karhukuviin on monia maksullisia turistirysiä, joissa karhua voi tiirailla lähietäisyydeltä betonibunkkerin suojissa.

    • Sunnuntairetkeilijä
    • merimaisemaa

      Juuri nyt meri on parhaimmillaan kuvauskohteena. Hakeutuisin tuulen puoleiselle rannalle. Nyt tuuli lienee luoteesta.

    • tänäänonhyväpäivä

      Tänään on paljon apinoita kaupungilla. Eikun luontokuvaamaan :)

    • Hessu555

      Seurasaari, siellä eläimet ovat suht kesyjä ja saa kuvattua läheltä.

    • Kuvaa_

      Nuuksio. Porkkala. Googlaa eri paikannimiä kuvahaussa.

      • Jepjepjep

        Porkkala on parhaimmillaan lintujen muuttoaikana


    • bfasjfhvsdg

      "Sopulit ja laumasielut".
      On se huonoa, kun kaikki säntää vain turistipaikoille. Itse olen löytänyt hyviä kohteita ihan takapihaltakin. On paljon myös maisemia, joita kukaan ei kuvaa, kun kukaan ei ole niitä ennen kuvannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe