umpilisäkesyöpä??

minä vain

mieheltäni löydettiin 04.01 2013 etäispesäkkeitä vatsasta.siintä alkoi todellinen (helvetti)jos näin voi itseäni ilmaista?(edellisenä pv:nä sain tietää ,että rintasyöpäni ei ole uusiutunut ja kaikki ok).neljäs taimmikuuta klo n 17.00 kaikki romahti.oli itkua ja huutoa parkkipaikalla (mieheni vei minut sinne)huusin ja itkin ja kyselin ?miksi meitä koitellaan näin rajusti???mieheni joutui sairaalaan tutkittavaksi.otettiin kaikki mahdolliset kokeet vatsata ymm,,vatsalaukusta poistettiin n.3ltr limaista nestettä.elämämme pitkän viikko,kun odotimme tuloksia näytteestä/näytteistä.mieheltäni löydetiin PMP eli umpilisäke syöpä.aivan tuntematon olimme aivan pihalla.apua mitä nyt tapahtuu jne,,,,,,,,,,mieheni leikattiin 3kuukautta sitten.paino on pudonnut 25kg.tämä syöpä on harvinainen.1-2 miljoonaa sairastuu tähän.mieheni kanssa olemme tuummanneet,lotto voitto tuli.MUTTA negatiivisessä mielessä;(elämä jatkuu kuitenkin,välillä hymyillen,kiitollisina,itkein,vihaten,rukoillen ja opettellen aivan uusia asioita ,,,,,,ja joskus tuntuu ettei jaksa enään.jostain niitä voimia kuitenkin löytyy,,,,JA noi myrkyt mielestäni vaikuttaa myös tonne" aivo koppaan" miehelläni.no eipä muuta hyvää kesää teille kaikille;) .

13

2657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YKSVAAN23

      PALJONKO HÄNELLÄ ON IKÄÄ?

      • minä vain

        62 v.


    • nainen24v_

      Hei.

      Itsellä vatsassa syöpää ja tutkimukset kesken, ikää 24v. Todella huono tuuri teillä, että molemmilla syöpää. Kiinnostaisi minuakin että minkä ikäisiä olette.

      Me oltiin juuri rankkoja lapsettomuushoitoja käyty läpi ja sitten tuli tämä minun mahasyöpä diagnoosi. Jos alkaa sytot yms. niin sitten ei varmasti enää ole toivoa biologisesta lapsesta koskaan, no tällä hetkellä toivon että kun olisi toivoa edes elämästä....

      On meitä muitakin... Kaikki emme vain kärsi juuri samalla tavalla kuin te. Inhottaa ja ärsyttää...

      Koulukiusaamista, perheväkivaltaa (lapsuudenkodissa), työpaikkakiusaamista, lapsettomuutta, syöpää... Miksi juuri me ollaan ansaittu (ja vielä näin nuorina) käydä läpi kaikki tämä paska?

      • minä vain

        Minä olen 60v ja mieheni 62v.Lapseton pariskunta.Mekin aikonaan käytiin nuorina rankkoja lapsettomuushoitoja läpi.Yksi raskaus joka päättyi keskenmenoon viikolla 9.Kaikkea hyvää toivotan teille ja ymmärrän tuskasi.


      • minä vain

        Kirjoutuksellani halusin vain purkaa pahaa oloani,en missään nimessä ärsyttää ja inhottaa sinua.On teitä/meitä muitakin.....Jokainen meistä kärsii omalla tavallaan.Minäkin olen kärsinyt työpaikka kiusaamisesta-Onneksi itse tajusin sen ja pyysin apua luottamusmieheltä ja terveyshuollota.Perheväkivaltaa en ole kokennut.Isäni kuoli tapaturmaisesti pari pv ennenkuin täytin 7v. Ja lopuksi sairaus ei katso ikää se tulee jos on tullakseen sille et voi mitään .Voimia sinulle ja perheellesi.Minun mottoni on .KOSKAAN EI NIIN PAHAA ETTEI SIELTÄ LÖYDY AINA YKSI POSITIIVINEN PUOLI .Tällä olen selvinnyt pitkälle,,,,,,, tosin helppoa se ei ole ollut.Tässä kuitenkin suhtkoht "porskutellaan"


    • hoi-ta-ja

      Minulla diagnosoitiin rintasyöpä vimme vuoden marraskuussa, samoihin aikoihin mieheni kunto alkoi laskea. Tammikuussa minut leikattiin ja pari viikkoa myöhemmin mieheni kunnon heikkenemiseen löytyi syy, haimasyöpä joka oli jo lähettänyt etäpesäkkeet maksaan. Hän kuoli 11.2 ja saman päivän aamuna minä sain ensimmäisen sytostaattihoidon.

      Kävin itse hoidoissa,sen lisäksi hoidin hautajaisjärjestelyt ym. asiat mitä kuoleman jälkeen kuuluu tehdä. No nyt omat hoitoni ovat siinä vaiheessa, että vielä 3 viikkoa sädetystä ja sitten pitäisi homma olla selvä. Syyskuussa olis tarkoitus mennä töihin.

      Tämän vuodatuksen tarkoitus oli, että ihminen selviää mitä hurjimmista asioista. Typerin kommentti tässä puolen vuoden aikana oli yhdeltä kaverilta, että " mä en vaan jaksais, mä romahtaisin ihan". Mutta kun minun mielestäni elämä kulkee eteenpäin ja määrätyt asiat on vaan hoidettava. Ja koin, että olen vastuussa itsestäni, niin että lapset ei menetä vielä äitiäkin.

      Yritin syödä hyvin, ulkoilla sen minkä jaksoin ja puhuin asioista oikeastaan kaikille, jotka vaan jaksoi kuunnella. Puhuminen on mielestäni parasta lääkettä. Kyllä te selviätte, elämällä näkyy olevan välillä tapana potkia oikein isoilla saappailla, mutta ei anneta periksi.

      • .pelottaa.

        Minua todella pelottaa mennä huomenna tutkimuksiin, kun en tiedä, mitä löytyy. Lapset ovat pieniä vielä. Eniten pelkään, että en saisi nähdä heidän kasvavan aikuisuuteen. Etenkin pelkään nuoremman puolesta, vaikka tiedän, että hän on taistelija ja ystäväni on luvannut adoptoida hänet, jos minulla todettaisiin parantumaton sairaus. Olen ajatellut, että jos näyttää huonolta, niin adoptioprosessi pitää aloittaa ajoissa. Se lohduttaa hieman, että tiedän, että hänellä sitten olisi hyvä koti ja joku joka rakastaisi häntä. Mutta se olisi kauheaa, että sisarukset joutuisivat erilleen :(.


      • minä vain

        Osan ottoni.Olet urhea nainen.Typeriä komentteja minäkin olen joutunut kuulemaan."paras" oli.Etkö voisi ruveta omaishoitajaksi.Miestäni ei viellä edes leikattu eikä tulevaisuudesta ollut mitään tietoa.Tiedän ja uskomme että selviämme tästä,olemmehan selvinneet lapsettomuudesta,aviokriiseitä jne,,Mutta kyllä tämä on elämämme kovin paikka.Tänään kuulimme mieheni kolmemkuukauden hoito tulokset.Syöpä ei ei ole levinnyt ja verikokeista näkyy että syöpäceptorit ovat puolittuneet.Elämä potkii välillä rajusti se on totta,mutta kyllä tästäkin selvitään.
        Kaikkea hyvää sinulle.


      • minä vain

        vastauskseni meni nimimerkille pelottaa


    • Meltemi1

      Nykyisillä hoidoilla onneksi umpilisäkkeen syövän ennuste on ratkaisevasti parantunut. Olin ko. leikkauksessa reilut 5 vuotta sitten, alussa kävin kontrolleissa 3kk, sitten 6kk ja nyt vuoden välein. Kaikki hyvin edelleen. Toki leikkaus oli rankka (10 h) ja sytostaatit päälle.
      Tsemppiä kovasti,

      • minä vain

        Hei.Tehtiinkö sinulle ns.HIPEC-hoito.Miehelleni ei voitu sitä tehdä,koska kaikkia ei pystytty poistamaan.Hän toipui hyvin leikkauksesta ja olosuhteisiin nähden voi hyvin.(leikkaus kesti 5h) "Myrkyt" aiheuttavat jonkin verran sivuvaikutuksia.Pahinta on jalkapohjat joista nahka lähtee ja iho todella ohut.Lenkeillyt on häneltä ohi "toistaiseksi" Kuntopyörän ostimme millä hän pystyy kuntoansa ylläpitämään.FaseBookissa on PMP ryhmä joka miehelleni on tärkeä(.Hän ei olekkaan ainoa Suomessa joka joka on tähän "paskiaiseen" sairastunut) Ja kiitos
        TSEMPEISTÄ :)


    • umpilisäkesyöpä

      Mieheni syntyi 1202 1951 ja nukkui pois 1202 2016.Sain olla hänen vierellään loppuun asti.Viimeiset sanani olivat hänelle,Tiedäthän että rakastan sinua yli kaiken ja hän vastasi joo pidin kädestä kiinni ja toivotin hyvää matkaa sinne jonnekkin.Hänen pois lähtönsä oli kaunis,ei ollut kipuja ja hänellä oli turvallinen olo.

      • Lammasfarmari

        Osanottoni. Voimia sinulle. Kirjoitit asiasta kauniisti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe