SKODASTA KAJAHTI KONE! LASKU 20 000€ !

Late Lapista.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=556719584399108&set=a.390626017675133.90309.100001832139576&type=1&theater













”Räjähtäneen” Skodan raunioilla 29.10.2013 illalla:
- No nyt se myrkyn lykkäs’! … Skodan maahantuoja ilmoitti eilen, että ”räjähtäneen” Skoda Superbin tapauksessa sydänvikaisen omistajan on maksettava kokonaan korjauskulut (nyt jo lähes 20 000 euroa), jos aikoo autonsa Laakkosen korjaamolta lunastaa? Oli uusi infarkti lähellä, vaikka kuinka varovasti yritti maahantuojan terveiset kertoa.

Kun Skodan moottori räjähti vt4:llä illalla 18.9.2013, oli autolla ajettu vain 23 000 km. Lasku korjauksesta oli aluksi 10 500 euroa. Sitten havaittiin, että myös vaihdelaatikko on särkynyt ja lasku nousi 7 000 euroa? - Huh-huh, maksettavaa lähes 20 000 euroa!

Mistä vanha ja sairas mies sellaiset rahat kaivaa? Ei auta, vaikka panisi myyntiin aivoinfarktista toipumassa olevan puolison pyörätuolinkin? Ja mihin puolison sitten laittaisi? Ehkä Helkaman viisaat tietävät?

Juristivetoinen Skoda-väki on näköjään päättänyt kurittaa kunnolla eläkeläistä? Uskovat, että vanhoista ja sairaista on turha välittää? Ellei heiltä löydy rahoja, voi aikanaan panna perikunnan maksamaan? Ja laskujen viivästyskorko tuottaa paremmin kuin pörssipeli? -
”Puistattaa,” sanoi asiakas, kun Skodaa katseli.

Kuvassa ”räjähtänyt moottori” purettuna, runko jäljellä


Heikko on Helkaman Skodalle antama takuu! Jos aikoo vakavasti autoilla kannattaa kiertää Skodat kaukaa, Skodan hinnalla kun saa jopa oikeita ja kestäviä autojakin!


Late Lapista. SSSS Ry!

34

3141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän riskin

      Ottaa ostaessaan skodan, nyt housussa!

    • sekottajah

      Aktakaa muutkin faktat peliin.

      Kertokaa myös että auto on vanha ja huoltoja ei tehty skodalla?

      Onko myös tahallaan hajotettu?
      Asoanajaja mukaan niin hinta pompsahtaa yli 30000 euron.

    • EX W204

      Otahan rauhassa, Lapinmies.
      Oot levitellyt, tuota jo ihan tarpeeksi...

      Netistä poimittuna: Autoa ei oltu huollettu huolto-ohjelmanmukaisesti, siinä oli väärät öljyt sekä väärä öljynsuodatin.

      SÄÄSTÄMÄLLÄ HUOLLOISSA JA TEKEMÄLLÄ NE VÄÄRIN AIHEUTTAA TAKUUNRAUKEAMISEN.
      Miten tähän moottorinrikkoutumiseen liittyy possun nuha, asianomistajan terveydentila ja se kuka on kenenkin omaishoitaja? EI MITENKÄÄN.

      PS: Maksoin oman autoni B-huollosta 300€ vaikkavein omat öljyt. Harmitti maksaa lähes tyhjästä, mutta nyt voin ajella taasvuoden takuun kera. Päätin olla säästämättä, koska nykyautot eivät tosiaankaanole pomminvarmoja ikiliikkujia.

    • Käyttäjällä vastuu.

      Auton käyttäjä vastaa auton asianmukaisesta käytöstä.
      Nythän niin ei ilmeisesti ole tehty vaan ajeltu punaisesta moottorin varoitusvalosta huolimatta moottori paskax.

      Vaikka autossa on "longlife" 30000km öljyn vaihtoväli, se ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö öljytikkua pitäisi tarkastaa. Nyt ilmeisesti käynyt niin, että öljyttömällä koneella ajeltu, varoitusvaloista piittaamatta. Silloin ei tietenkään mikään takuu korvaa, ei edes uuden auton takuu saati virhevastuu jos auto olisi käytettynä ostettu.

      Jotain järkeä auton käyttöönkin ja vastuu omista päätöksistä.
      Nyt tässä tapauksesta omasta piittaamattomuudesta eläkeläisukko maksaa sen 20000euroa.

    • adsdfadsfa

      Volkkari konsernin TSI moottoreiden jakopäätekniikassa ON ERITTÄIN PAHOJA ONGELMIA. Volkkari konserni on täysin pilannut maineensa, myös DSG automaattivaihteisto vaikuttaa epäluotettavalta.


      Viimeisimmät huhut kertovat, että volkkari olisi luopunut jakopääketjuista tsi-koneissansa. En tiedä pitävätkö huhut paikkaansa.

      Volkkari oli vahvan ja kestävän auton maineessa 1990 luvun alkupuolella. nk. 1-korimallin golfia näkee vieläkin liikenteessa vaikka kuinka paljon.

      On ollut surullista nähdä volkkarikonsernin jyrkkä alamäki.

      • lsdfnlskdflskdfnlskd

        "nk. 1-korimallin golfia näkee vieläkin liikenteessa vaikka kuinka paljon. "

        Niin, paljon on suhteellinen käsite. Mutta jos rekisterissä noita on noin 250 kpl, en itse mieltäisi sitä kovinkaan suureksi määräksi.


      • bsdbsdbsdfordbsdbsd

        "En tiedä pitävätkö huhut paikkaansa"... Ei sitten pidä levitellä huhuja!! On kyllä varsinaista provoilua. Suoraa scheissea.


    • absoluuttinentotuus1

      "Jokaisessa VAGn koneessa on jonkun sortin tyyppivikoja, mutta 1.2 & 1.4 TSI / TFSI koneet on kyllä omaa luokkaansa. Hieno kone, mutta pelkästään valmistajan tunnustamien tyyppivikojen määrä on aika uskomaton kun vertaa mihin tahansa muuhun koneeseen konsernin sisällä.

      Satuin eilen katsomaan uudet kampanjat ja TPI:t läpi ja 1.2 & 1.4 TFSI, sekä 1.4 TSI koneille löytyy mm. seuraavat TPI:t:


      1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

      1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

      1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

      1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

      1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

      1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

      1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

      1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

      1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

      1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

      1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

      Luonnollisesti viat eivät koske kaikkia kyseisillä moottoreilla varustettuja autoja tai yksilöitä. Kuitenkin mm. näitä vikoja esiintyy yleisesti kyseisissä moottorityypeissä.

      Kyseessä on siis valmistajan tiedostamia yleisiä vikoja, mutta 1.2 TSI koneen venyvää jakoketjua lukuunottamatta millekkään niistä ei löydy varsinaista takaisinkutsu tai vaihtokampanjaa.

      Toisinsanoen takuuajan jälkeen menee virhevastuusta vääntämiseksi. Esimerkiksi "kolahtaneen" yläkerran (jakoketju / kiristin -> jako tarpeeksi pieleen) vaihtaminen normaaleilla tuntiveloituksilla ja osahinnoilla kustantaa suurinpiirtein 30-50% koko auton markkinahinnasta, iästä ja kilometreistä riippuen.

      • eemeli dieseli

        Hyviä vähä vikaisia koneita, jos viat jäävät vain noihin. Laatu maksaa ja p.aska laatu se vasta maksaakin.


      • Juosten kustua

        Päästömääräyksien takia moottorien kehitystyötä tehdään nykyisin aivan liian nopeasti, eikä tämä ole pelkästään VAG:n ongelma. Asiakkaille jää vikojen etsiminen prototyyppiasteella olevista tuotteista ja havaintojen jälkeen voidaan vain riidellä kustannuksista.


    • as2

      Jotenkin toi facebook homma tuntuis siltä et koitetaan väkisin saada sosiaalisessa mediassa mahdollisimman paljon julkisuutta ja sen myötä painottaa maahantuojaa korvaamaan remontin. Hirveesti haetaan sympatiaa sydänvikasista ja muista pyörätuolipotilaista.
      Mut mikähän mahtaa sit olla se oikee syy siihen et se moottori laukes. Sitä ei tuntunu lukevan oikeen missään, tosin hypin kyllä aika monen kohdan ylikin.

      Tuntuu vaan siltä et auto on rikottu väärällä käytöllä ja nyt haetaan mahd paljon huomiota kaikin keinoin ja toivotaan etttä maahantuoja taipuisi.

      • Huvittavaa

        Tuo "asiamies" todellakin on asioista kirjoittanut ihan propaganda meiningillä, lähes maanisesti. Tämän päivän netissä roikkujatkin ovat sen verran kokeneita ja sivistyneitä, että osa on jo alkanut ihmetellä miksi kaikki olennainen on kertomatta ja kaikista epäolennaisista asioista paasataan "sivu tolkulla". Ei muuten, mutta sen tyyppinen kirjoittaminen helposti kääntyy itseään vastaan.


    • niinpäniin

      VAG-konsernin turbokone lauksei. Ei mikään uutinen.

    • ncm-0000

      On taas joku tojotan kone pamahtanut kun pitää skodaa mollata

      • kadepelle..

        Leukakiikku helpottaa..


    • toveri molotov

      NO MUTTA ONHAN SE SHKODA AINA TOYOTAA PAREMPI. MONINVERROIN. ON ATS-TSIH JA KAIKKI.

    • koppalainen1

      Meillä oli kaksi seattia vm 2010 1,4tsi koneella ja näissä oli tuo ketjujako.Kilometrejä kertyi 55tkm ja toiseen 78tkm eikä kummassakaan ollut mitään vikaa tuona aikana.
      Vaihdettiin kyllä tämän tiedossa olevan vian takia pois viime kesänä mutta ongelma oli siinä että kukaan ei oikeen meinannut huolia vaihdossa tuota tsi koneellista autoa vaikka nämä olivatkin ihan kunnossa.Juuri mitään niistä ei vaihdossa enään saanut vaikka olivatkin alle 3vuotiaitaTästä vähemmän ajetusta hyvitys oli 12200€(uutena 23500€) ja toisesta 11600€(uutena 23200€).Molemmat vaihdettiin uusiin ranskalaismerkin autoihin.

      • 700000km/13v Pösöllä

        Teitte järkevän teon.


      • Luovuin ja voitin

        Omasta reilut 40.000km ajetusta DSG vaihteisesta autosta eroon pyrkiessäni, jouduin vastaamaan tiukkoihin kysymyksiin vaihteiston toimivuudesta joka ikisessä liikkeessä mihin autoa tarjosin. Vaihtohyvityset olivat surkeita ottaen huomioon auton vähäiset kilometrit, mutta onneksi sain lopulta myytyä auton yksityiselle, kohtuulliseen hintaan. Ei vaihteistossa mitään vikaa ollut, mutta en jaksanut elää pelko perseessä ja nukkua huonosti miettien, koska tulee monen tonnin vaihteistoremontti ja kolahtiko se vaihteisto aamulla, vai kuvittelinko vain. Nyt on menty vuosia halvemmalla perinteisellä mehumaijalla varustetulla autolla ja nukun yöni mainiosti.


    • ransk. grilliltä

      Otan osaa.

    • gdgz

      Kolmessa vuodessa melkein 23.000 arvonalema kahdesta autosta? Sitten vielä kaikki vakuutukset, huollot, polttoaine kulut päälle.. Melko kalliita kilometrejä. No kivaa tietenkin että toisilla on varaa moiseen.

      • Elämä on ihanaa

        Mitäs sanot tästä? Rek: 18.2.2010 ajettu 290tkm uutena n.41000 euroa nyt tänään tarjottiin suoraan koneelta katsottuna 8300€, myyjä piti pienenä ja nosti 13000 euroon vaihdossa uuteen diesel farmariin!


      • pakko olla
        Elämä on ihanaa kirjoitti:

        Mitäs sanot tästä? Rek: 18.2.2010 ajettu 290tkm uutena n.41000 euroa nyt tänään tarjottiin suoraan koneelta katsottuna 8300€, myyjä piti pienenä ja nosti 13000 euroon vaihdossa uuteen diesel farmariin!

        Jonku seko!


    • 20 donaa????

      Eihän Skoda maksa uutenakaan paljon enempää - siis koko auto?

      • Henkka F

        Kannattaako niitä nykyään jo korjata?Olen kyllä kuullut että niihin saa nykyään jo metallivärinkin - onko se totta?


    • tuulilasissa

      Hankipa Tuulilasi-lehti numero 13/2013, siinä käsitellään VW Golfin moottoriongelmia sivulla 84. Lue kohta "uusissa ketjuissa" jossa kerrotaan kuinka asiakas oli löytänyt puolisalaisen takuukoodin, jolla sai maahantuojan maksamaan moottoriremontin täysin takuuna. Volkkarihan ja Skoda kuuluu samaan konserniin ja käyttävät samoja osia paljonkin ja moottoreita.

    • villoja porataan

      Menee niitä rikki mersunkin moottoreita myös volvon mutta aika hiljaa ollaan, sokota porukka onkin joten avoimenpaa ja tarkempia rahoistaan.

      Jälleenmyynti arvosta tippuu varmasti eniten mitä kalliimpi pirssi eikö totta joka äärettämän kallis volvo tippuu alas parin skodan verran jos ajaa satatuhatta.

    • Huono enne

      Olikohan tuossakin skodassa majoneesia öljykorkissa kuten omassani, ennen täystuhoa?

      • fanny lindblom

        Kuski on allerginen kananmunille joten majoneesia ei ole käytetty. Onko sinulla moottorissa majoneesia? Mikä tarkoitus sillä on?


      • Myyntimielessä
        fanny lindblom kirjoitti:

        Kuski on allerginen kananmunille joten majoneesia ei ole käytetty. Onko sinulla moottorissa majoneesia? Mikä tarkoitus sillä on?

        Majoneesi öljykorkissa parantaa Skodan laatuvaikutelmaa. Harkittu juttu, vähän niinkun tähtimerkki Mersussa.


      • kittiä öljytikussa
        fanny lindblom kirjoitti:

        Kuski on allerginen kananmunille joten majoneesia ei ole käytetty. Onko sinulla moottorissa majoneesia? Mikä tarkoitus sillä on?

        Majoneesi on ns. kellertävää kylmälimaa, joka kertoo, että moottorissa on jotain pahasti vialla. Öljyn seassa on vettä, mikä enteilee hyvin lyhyttä käyttöikää VAG-moottorille.


      • ja majoneesia
        kittiä öljytikussa kirjoitti:

        Majoneesi on ns. kellertävää kylmälimaa, joka kertoo, että moottorissa on jotain pahasti vialla. Öljyn seassa on vettä, mikä enteilee hyvin lyhyttä käyttöikää VAG-moottorille.

        VAG moottoreiden käyttöikä on lyhyt pelkästään turbojen osalta. Kun turboja tarvitaan miljoonittain ja halvalla niin niitä tuotetaan bulkkityyliin. Kertakäyttöturboja joiden sisukset ovat entiset alle satkun. Joka kerta kustantaa sellaiset pari tonnia laittaa. Se vesi sinne öljyn sekaan menee sitten bonuksena. Vedestä tuli mieleeni että TSI moottoreissa jäähdytysveden häipyminen on oikea epidemia. Sitä katoaa mm. vuotavassa turbon imuilman jäähdyttimessä.


    • Thule

      Joo Folkkarin laatu putosi 90 -luvun lopun jälkeen, nykyään ne ovat naurettavaa paskaa, jotka suunniteltu tahallaan hajoamaan tietyn ajan kuluessa, ajatelkaapa jos esim. jokin laatumerkki tekisi näin, kuten Mercedes Benz, niin kaikki ihmiset järkyttyisivät. Onnex VAG on "kansan auto", eli auto johon jokaisella on varaa, toisin kun esim. Mercedes Benz, joka taas on laadultaa aivan toista luokkaa.

    • joo ja sitte

      Hieno homma kun nuhaiset hirvi ja hamsteri saatiin tienvarresta mediajulkisuuteen. Varmaan kiittävät yläasteiässä saamastaan julkisuudesta jonkun autonromun vuoksi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe