En ole varma kuuluuko tämä tälle palstalle mutta en varsinaista kuolleisiin ruumiisiin yhtymisistä kiinnostuneille sitten omaa palstaa löytänyt.
Egyptissä tehtiin lakialoite jossa aviomiehelle annettiin lupa yhtyä kuolleeseen vaimoonsa vielä 6:n tunnin jälkeen tämän kuolemasta.
On aivan ihanaa että voi elää maailmassa jossa on edes muutama valtio on ottanut huomioon surutyön raskaan taakan helpottavia toimia.
Olen tästä kirjoittanut Matkailuosaston Egypti- palstalle saamatta vastakaikua. Halutaanko tämä todellakin merkittävä parannus surutyön helpottajana vaieta kuoliaaksi?
Egyptiläiset tavat nekrofiliassa.
26
125
Vastaukset
- h. s.
Oletkos tarkistanut väitteesi taustat? Tuo "uutinen" on tiedetty kusetukseksi jo reilusti yli vuoden ajan.
http://www.albawaba.com/blog_roundup/egypt-necrophilia-law-hoax-423253
"While the law may be a hoax,
"An Islamic cleric did in fact say that Muslim men (and women) could have sex with their dead spouses up to six hours after death, but there is no indication that this view was put into a proposed law."
Source: Jonathan Turley Blog http://jonathanturley.org/2012/04/27/dead-letter-egyptian-necrophilia-law-called-hoax-by-mubarak-supporter/ "
http://mideasti.blogspot.fi/2012/04/anatomy-of-hoax-and-media-credulity.html
http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/Backchannels/2012/0426/Egypt-necrophilia-law-Hooey-utter-hooey
http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/Backchannels/2012/0430/Ahead-of-elections-Egypt-s-state-propaganda-machine-rolls-on
Se että joku esittää väitteen netissä ei tee väitteestä totta. Mitä älyttömämmältä väite kuullostaa sitä tärkeämpää on harrastaa mediakritiikkiä. Minäkin olen aloittanut useita älyvapaisiin uutisiin liittyviä viestejä monissa paikoissa mutta kun faktoja ei ole löytynyt niin en niitä ole sitten lähettänyt.
TARKISTAKAA FAKTAT ENNEN KUIN LEVITÄTTE SOOPAA TAI NÄYTÄTTE ITSE JA VIITERYHMINENNE HELPOSTI JOHDATELTAVISSA OLEVILTA ÄLYKÄÄPIÖILTÄ!!! Kun paskotte kadulle aatteen tai asian nimissä niin myöhemmin ihmiset muistavat van sen, että kaikki aatteen tai asian kannattajat paskovat kadulle. Ehkäpä se oli tässä tarkoituksena?- ¢
valehtelet kuten Mover.
- ¢
¢ kirjoitti:
valehtelet kuten Mover.
lakialoitteesta tehty uutinen oli tapa tuoda julki näitten elukoitten tapa suhtautua naisiin.
- h. s.
Huudahtelun sijaan kaipaisin linkkejä, joissa tuo uutinen varmennetaan. Osoita minut valehtelijaksi, ole hyvä. Linkit näkyviin ja sellaiset linkit, joita ei noissa itse mainitsemissani linkeissä ole jo todettu paikkansapitämättömiksi. Kyllä itsenäisen valtion säätämistä laeista tulee ihan virallista tietoa jopa Egyptissä.
Kun ei niitä linkkejä löydy niin ehkä ensi kerralla aloittaja tarkistaa tietolähteensä ennen viestin lähettämistä. Jo se, että joku random mullah lähtee tuollaista kommentoimaan on tietty ällöttävää, mutta sekopään marokkolaisen uskonoppineen Zamzami Abdul Bari:n lausahduksista on aika pitkä matka Egyptin parlamentin säätämiin lakeihin.
http://theamericanmuslim.org/tam.php/features/articles/about-that-egyptian-necrophilia-law/0019097
http://my.telegraph.co.uk/markulyseas/markulyseas/1311/fatwa-necrophilia-is-an-acceptable-practice-in-islam/
Esimerkiksi Huffington Postin sivulla on nyt tälläinen virallinen kommentti uutisesta:
http://www.huffingtonpost.co.uk/2012/04/26/farewell-intercourse-law-egypt-parliament-dead-wife_n_1455241.html
"Editor's note: Since the "proposed law" was first reported in Al Arabiya, questions have arisen over the validity of the claims. The Christian Science Monitor is just one of several outlets that have questioned whether the reports are true or indeed if any such law would be able to gain traction in the Egyptian parliament. Since first published, this article has been amended to reflect those concerns.
Update: Several Egyptian sources are claiming via Twitter that the story below is false. It has been suggested by some that a rumour may have been placed by sources loyal to former dictator Hosni Mubarak."
Sotapropagandaa siis ja keskustelun aloittajalla se meni päähän kuin häkä.
Ajatollah Khomeinillahan oli aikanaan fatwaa liittyen seksin harrastamisesta eläinten kanssa, mutta eläinseksi ei ole rikos edes Suomessa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tahrir_al-Wasilah - primates
"mutta eläinseksi ei ole rikos edes Suomessa. "
No ei nyt ole linkkiä tms yms , mutta olen saanut jostain lukea jo 1970 -80 luvulla että eläinseksi ensin kiellettin mutta kun miehet ei sitä uskoneet niin siitä oli pakko säätää ihan laissa. Muistelen lukeneeni että se oli 1800 luv puolell tai 1900 luvun alussa. Ja syy oli että se levittää eläinperäiset taudit ihmisiin.
Tarkistakoon joka kykenee.
Itse toi aloittajan asia kuulostaa aika etten sanoisi mahdolliselta. Ja tottakai se kielletään, tuskin ne sitä tunnustaa lännelle kun tietää lännen suhtautumisen asiaan. Vaikea edes miettiä tekeekö ne sitä vaikka olisikin sallittua.
Tai tekeekö vaikka olisikin kiellettyä.
Aika puistattava aihe tähän aikaan - 28x...
En nyt jaksanut kaikkia linkkejä tarkastaa. Sen sijaan ihmetyttää nimimerkki h. s.
raivokas puolustautuminen aihetta vastaan.
Sen jälkeen hän tuo eteemme metrikaupalla tekstiä jossa juurikin tästä Egyptin nekrofiliasta puhutaan. Aihehan on ollut tunnettuna puheenaiheena ympäri maapallon. Ainoastaan suomen uutisissa siitä ei ole puhuttu, täällä toimii itsesensuuri.
Nimim. h. s. esiintuomat linkit todistavat aukottomasti että asiaa on vakavasti käsitelty. - h. s.
"En nyt jaksanut kaikkia linkkejä tarkastaa."
Sen kyllä huomaa. Mitä enemmän täällä pyörii teitä emmä-jaksa-tarkistaa-linkkejä tyyppisiä keskustelijoita sitä vähemmän uskottavuutta on palstalla esitetyillä paikkansapitävilläkin väitteillä. Yhdenkin perseilijän avulla on helppo leimata muut keskustelijat samanlaisiksi ääliöiksi.
Jos minulla olisi tarkoituksena mustamaalata islamiin nihkeästi suhtautuvia niin juuri aloituksen kaltaisia väitteitä kävisin heidän nimissään jakelemaan palstoilla. Ehkäpä sinulla on juuri tuollainen tarkoitus?- ¢
kuolleen vaimon nussiminen on sinusta siis yhtä luonnollista kuin pikkulastenkin?
- harmaa sävy
¢ kirjoitti:
kuolleen vaimon nussiminen on sinusta siis yhtä luonnollista kuin pikkulastenkin?
Jälkimmäisestä löytyy näyttöä, ensimmäisestä ei. Minusta on asiallista arvostella muslimeita siitä, mitä he oikeasti ovat tehneet ja mitä heidän lakinsa sallii tehtävän. Keksittyjen syytteiden esittäminen on niin viime vuosituhatta että jotakin rajaa sentään.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_libel
Juutalaisten vainoissa keksityt ja paikkansapitämättömät syytteet ovat aiheuttaneet varsin pahaa jälkeä. Joskus vuonna 1200 ei ollut googlea jolla asioita saattoi tarkistaa kuka tahansa. Nykyään tietämättömyydelle ei yleensä ole muuta (teko)syytä kuin laiskuus. Kun esittää väitteen julkisesti niin asia PITÄÄ tarkistaa ensin.
Lauman mukana on toki helppo örseltää, kuten äärivasemmiston organisoimasta möykästä itsenäisyyspäivänä huomattiin. Kukin toimii omien rajoitustensa puitteissa, keskusteluissakin. - 28x...
harmaa sävy kirjoitti:
Jälkimmäisestä löytyy näyttöä, ensimmäisestä ei. Minusta on asiallista arvostella muslimeita siitä, mitä he oikeasti ovat tehneet ja mitä heidän lakinsa sallii tehtävän. Keksittyjen syytteiden esittäminen on niin viime vuosituhatta että jotakin rajaa sentään.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_libel
Juutalaisten vainoissa keksityt ja paikkansapitämättömät syytteet ovat aiheuttaneet varsin pahaa jälkeä. Joskus vuonna 1200 ei ollut googlea jolla asioita saattoi tarkistaa kuka tahansa. Nykyään tietämättömyydelle ei yleensä ole muuta (teko)syytä kuin laiskuus. Kun esittää väitteen julkisesti niin asia PITÄÄ tarkistaa ensin.
Lauman mukana on toki helppo örseltää, kuten äärivasemmiston organisoimasta möykästä itsenäisyyspäivänä huomattiin. Kukin toimii omien rajoitustensa puitteissa, keskusteluissakin.En nyt jaksaisi ikuisesti vääntää kättä selvästä asiasta. Ymmärrän ja hyväksyn että asia voidaan kiistää niinkuin kaikki painettu sana.
Nyt on vedetty jo juutalaisetkin tähän soppaan. Mitä hittoa heillä on tämän asian kanssa tekemistä?
Entäs itsenäisyyspäivän tapahtumat; kuuluvatko nekin jollain tavalla käsiteltävään asiaan.
Jokainen voi tämän kalmantuoksuisen tarinan tarkastaa Googlesta: siihen voi kirjoittaa vaikka: Nekrofilia Egyptissä.fi
Muodostakoon sitten jokainen oman mielipiteensä. Hyvän kielitaidon omaaville löytyy käsiteltävästä asiasta tietoa vaikka kuinka. - harmaa sävy
28x... kirjoitti:
En nyt jaksaisi ikuisesti vääntää kättä selvästä asiasta. Ymmärrän ja hyväksyn että asia voidaan kiistää niinkuin kaikki painettu sana.
Nyt on vedetty jo juutalaisetkin tähän soppaan. Mitä hittoa heillä on tämän asian kanssa tekemistä?
Entäs itsenäisyyspäivän tapahtumat; kuuluvatko nekin jollain tavalla käsiteltävään asiaan.
Jokainen voi tämän kalmantuoksuisen tarinan tarkastaa Googlesta: siihen voi kirjoittaa vaikka: Nekrofilia Egyptissä.fi
Muodostakoon sitten jokainen oman mielipiteensä. Hyvän kielitaidon omaaville löytyy käsiteltävästä asiasta tietoa vaikka kuinka.Minä luin linkkien takana olevat sivut lävitse ja minun mielestäni aloituksessa esittämällesi väitteelle ei löydy näyttöä. Sinä omien sanojesi mukaan "et jaksanut" tarkistaa linkkien takaa löytyviä sivuja ja olet sitä mieltä että väite pitää paikkansa. Ymmärrän halusi uskoa aloitusviestiin.
Jos jatkossakin esität perustelemattomia väitteitä niin älä ihmettele saamaasi palautetta. Anonyymillä kirjoittajalla ei ole arvovaltaa joten viestin pitää perustella itse itsensä. Tässä suhteessa sinulla olisi asiassa vielä oppimista.
Lyhyesti: Esitä väite ja laita linkki näkyviin tietolähteeseesi jotta muutkin lukijat voisivat asian tarkistaa. Jos tietolähteesi ei ole luotettava niin löydä luotettavampi. Jos et löydä luotettavaa tietolähdettä niin älä esitä internetin huhupuheita uutisina. Älä edes silloin, kun huhupuheet tukisivat omia ajatuksiasi ja ideologiaasi. - ¢
harmaa sävy kirjoitti:
Minä luin linkkien takana olevat sivut lävitse ja minun mielestäni aloituksessa esittämällesi väitteelle ei löydy näyttöä. Sinä omien sanojesi mukaan "et jaksanut" tarkistaa linkkien takaa löytyviä sivuja ja olet sitä mieltä että väite pitää paikkansa. Ymmärrän halusi uskoa aloitusviestiin.
Jos jatkossakin esität perustelemattomia väitteitä niin älä ihmettele saamaasi palautetta. Anonyymillä kirjoittajalla ei ole arvovaltaa joten viestin pitää perustella itse itsensä. Tässä suhteessa sinulla olisi asiassa vielä oppimista.
Lyhyesti: Esitä väite ja laita linkki näkyviin tietolähteeseesi jotta muutkin lukijat voisivat asian tarkistaa. Jos tietolähteesi ei ole luotettava niin löydä luotettavampi. Jos et löydä luotettavaa tietolähdettä niin älä esitä internetin huhupuheita uutisina. Älä edes silloin, kun huhupuheet tukisivat omia ajatuksiasi ja ideologiaasi.prö...ö
Kyseinen lakialoite varmaan löytyy Egyptin valtion arkistoista, jos sellainen kerta on ja nämä arkistot ovat julkisia. Sitä tuskin sinä tai kukaan s24-tiedemies pystyy selvittämään. Eikä tuo nyt näitten sharia-miesten touhuissa ole edes kovin erikoinen tapaus, vaikka olisi tottakin, kuitenkin voitu salata. Samaa sarjaa kuin lasten raiskaaminen laillisesti Iranissa.
Mistä tällainen huhu sitten olisi lähtöisin? Koska touhu on maan tapa. Naiset häpäistään jopa kuoleman jälkeenkin.
Ihmetyttää että alat yleensä puolustella moista Moverimaisesti. - harmaa sävy
¢ kirjoitti:
prö...ö
Kyseinen lakialoite varmaan löytyy Egyptin valtion arkistoista, jos sellainen kerta on ja nämä arkistot ovat julkisia. Sitä tuskin sinä tai kukaan s24-tiedemies pystyy selvittämään. Eikä tuo nyt näitten sharia-miesten touhuissa ole edes kovin erikoinen tapaus, vaikka olisi tottakin, kuitenkin voitu salata. Samaa sarjaa kuin lasten raiskaaminen laillisesti Iranissa.
Mistä tällainen huhu sitten olisi lähtöisin? Koska touhu on maan tapa. Naiset häpäistään jopa kuoleman jälkeenkin.
Ihmetyttää että alat yleensä puolustella moista Moverimaisesti.Olen sitä mieltä, että valehtelemalla ei edistetä mitään asiaa. Jos lakialoite olisi Egyptin valtion arkistoissa niin aivan varmasti sen joku sieltä olisi esille kaivanut ja nettiin laittanut todennäköisesti vieläpä alkukielisenä dokumenttina skannattuna varmuuden vuoksi. Sillä olisi suurta arvoa propagandasodassa ja sitä voitaisiin käyttää erinomaisena esimerkkinä islaminuskoisten vastenmielisistä tavoista.
Jos eli tässä tapauksessa kun lakialoitetta ei ole olemassa niin sitä ei voi esille kaivaa. Siksi näette vain huhut. Ja tässä tapauksessa myös sivustot, joissa kerrotaan huhun syntyhistoria.
Moverin kanssa olen samaa mieltä siitä, että pska ei palstalle kuulu. Jos olet suoltamassa pskaa palstalle niin tervemenoa jatkamaan harrastusta jonnekin muualle. - primates-seuraa tätä
harmaa sävy kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että valehtelemalla ei edistetä mitään asiaa. Jos lakialoite olisi Egyptin valtion arkistoissa niin aivan varmasti sen joku sieltä olisi esille kaivanut ja nettiin laittanut todennäköisesti vieläpä alkukielisenä dokumenttina skannattuna varmuuden vuoksi. Sillä olisi suurta arvoa propagandasodassa ja sitä voitaisiin käyttää erinomaisena esimerkkinä islaminuskoisten vastenmielisistä tavoista.
Jos eli tässä tapauksessa kun lakialoitetta ei ole olemassa niin sitä ei voi esille kaivaa. Siksi näette vain huhut. Ja tässä tapauksessa myös sivustot, joissa kerrotaan huhun syntyhistoria.
Moverin kanssa olen samaa mieltä siitä, että pska ei palstalle kuulu. Jos olet suoltamassa pskaa palstalle niin tervemenoa jatkamaan harrastusta jonnekin muualle.Hyyvä setti, ällö aihe, vaikea päättää kumman puolelle kallistuu, sillä en ala lukemaan hoonolla enkulla linkkejä ...
Äsken ¢ sanoi ja minäkin aiemmin että tollaset salataan tai sitten ne vaan on maan tapa. Onhan Suomessakin maan tapa että jos mies ja nainen meinaa kävellessä törmätä niin suomalainen mies väistää naista. Eikö niin ? Liikenne suomalaisten kesken sujuu hyvin, en ole ikinä tuntenut ongelmia kävellessä. Nyt niitä tulee kokoajan mamut varsinkin mamumiehet ei osaa kävellä vaan ne kävelee eritavalla, päällehän ne kävelee kuin myös mamu-naiset.
Kävely kulttuurikaan ei ole enää suomalainen, on ihan sekaisin.
Ei silti missään laissa ole kirjoitettu että miehen kuuluu olla se sivistyneempi joka antaa tilaa naiselle aina. Huomaattehan ettei sivistys koske islamia, siellä kävellään sadistin etuoikeudella, vahvimmat ensin.
Onhan Suomessakin tolkuton määrä kirjoittamattomia lakeja ns maantapoja, emme vaan niitä huomaa. Ihan uskon että tollanen maan tapa saattaa olla, ei se paljon eroa parveke-pudokkaista tai klitoriksen poistoista, samaa sarjaa allahin määräys, tai ei mutta joo kuka tietää mutta poistetaan klitoris varmuuden vuoksi.
Sori h.s saat perustella premmin jos tahdot että kallistun uudestaan sun puolelle, mitä jossain vaiheessa jo olin. Jatkakaa vaan :) - h. s.
primates-seuraa tätä kirjoitti:
Hyyvä setti, ällö aihe, vaikea päättää kumman puolelle kallistuu, sillä en ala lukemaan hoonolla enkulla linkkejä ...
Äsken ¢ sanoi ja minäkin aiemmin että tollaset salataan tai sitten ne vaan on maan tapa. Onhan Suomessakin maan tapa että jos mies ja nainen meinaa kävellessä törmätä niin suomalainen mies väistää naista. Eikö niin ? Liikenne suomalaisten kesken sujuu hyvin, en ole ikinä tuntenut ongelmia kävellessä. Nyt niitä tulee kokoajan mamut varsinkin mamumiehet ei osaa kävellä vaan ne kävelee eritavalla, päällehän ne kävelee kuin myös mamu-naiset.
Kävely kulttuurikaan ei ole enää suomalainen, on ihan sekaisin.
Ei silti missään laissa ole kirjoitettu että miehen kuuluu olla se sivistyneempi joka antaa tilaa naiselle aina. Huomaattehan ettei sivistys koske islamia, siellä kävellään sadistin etuoikeudella, vahvimmat ensin.
Onhan Suomessakin tolkuton määrä kirjoittamattomia lakeja ns maantapoja, emme vaan niitä huomaa. Ihan uskon että tollanen maan tapa saattaa olla, ei se paljon eroa parveke-pudokkaista tai klitoriksen poistoista, samaa sarjaa allahin määräys, tai ei mutta joo kuka tietää mutta poistetaan klitoris varmuuden vuoksi.
Sori h.s saat perustella premmin jos tahdot että kallistun uudestaan sun puolelle, mitä jossain vaiheessa jo olin. Jatkakaa vaan :)Miksi perustelisin paremmin? Tämän viestiketjun on lukenut enintään 40 henkilöä, mobiililaitteet huomioiden yhteensä ehkä vain 20. Yhden henkilön mielipiteen muuttamisyrityksestä täällä ei ole juurikaan hyötyä kun sitä ei käytännössä kukaan muu tule koskaan näkemään.
Käytännnössä kaikki asiaan liittyvä materiaali suomeksi käännettyä iltapulun uutista lukuunottamatta on englanninkielistä. Kun et siihen voi perehtyä niin perusteluistani ei olisi sinulle mitään iloa.
- 28x...
Minua on nyt toruttu kun en ole tarkastanut lähteitteni luotettavuutta.
Kuitenkin voin mainita että saamani tiedot ovat olemassa ainakin näissä:
- brittiläinen Daily Mail,
- USA:n Huffinton Post,
- Saudi- Arabian Al- Arabia,
- Iltalehti,
- Pertti Ruhan blogi josta löytyy seuraavanlainen linkki:
http://www.jihadwatch.org/2012/05 raymond-ibrahim-islamic-death-sex-in-context.html
Olen tavallinen tallaaja ja todella uskoin arvovaltaisiin lehtiin. En nyt vieläkään tajua miten paljon paremmin minun olisi ollut asiaa selviteltävä?
Tämä näyttää aika vaativalta keskustelupalstalta jos kaikki sanomansa pitää vedenpitävästi todistaa.
Saako täällä silloin edes esittää mielipiteitäänkään? Niitä ei voi todistella.- ¢
jos sinun mielipiteesi miellyttävät luotsi Moveria, niin saat toki esittää niitä. Minä ainakin luen ne mielenkiinnolla. Juuri muitahan tällä palstalla ei olekaan.
- primates-seuraateitä
¢ kirjoitti:
jos sinun mielipiteesi miellyttävät luotsi Moveria, niin saat toki esittää niitä. Minä ainakin luen ne mielenkiinnolla. Juuri muitahan tällä palstalla ei olekaan.
Olenhan minäkin täällä :)
- 28x...
Jahas, täällä on sitten syntynyt oikein klikki luotsi Moverin, h. s. ja hra harmaasävyn kesken. Muu porukka yrittää luovia sitten siinä sallitun ja kielletyn välimaastossa.
Taasen ne jotka ovat ajatuksineen täysin klikin ulkopuolella heidät potkitaan pihalle välittömästi, ts. viestit vain poistetaan vaikka ne olisivat aivan laillisia.
Onkin syntynyt kovin mielenkiintoinen tilanne. Tulisi mieleeni nuorallakävely. Aina joku rohkea sitä lähtee yrittämään ja nuoran päissä olevat jengit käyttäytyvät eri tavoin. Toinen porukka heiluttaa köyttä edestakaisin sen kun kerkiävät, toisessa päässä porukka yrittää heilumista hillitä. On aivan tuurin kauppaa pysyykö taiteilija köydellä eikä se oikeastaan ketään kiinnostakaan putooko toi vai ei koska aina on uusia yrittäjiä tulossa.
Tulisi mieleen nämä lait jotka nyt koskevat kiihoitusta kansanryhmää vastaan yms
ovat liian löperöt ja tulkinnanvaraiset. Pitäneekin tutustua näitä asioita käsitteleviin lakikirjoihin jotta sitten jatkossa tietää mistä ja miten puhua.
Nyt tällä palstalla oleva meno näyttää aivan naurettavalta.- ihme.tellen
Mainitsemistasi nimimerkeistä h. s. on lyhennys sanoista harmaa sävy. Käytän kyseisiä nimimerkkejä tilanteesta riippuen ja satunnaisesti tällä palstalla. Olen maininnut asiasta aiemmin mutta jos olet uusi täällä niin et ole viestiä nähnyt. En yleensä sotke samassa keskustelussa nimimerkkejä mutta tässä niin kävi.
Nimimerkin harmaa sävy otin käyttöön siinä vaiheessa, kun palstalla keskusteltiin rasismin aste-eroista. Minun mielestäni rasismissa on harmaasävyjä siinä missä kaikessa muussakin toiminnassa. Mover oli fundamentalistisemmalla kannalla ja haluaa nähdä rasismin mustavalkoisesti eli toiminta joko on rasistista tai sitten ei ole rasistista. Olen hänen kanssaan asiasta vahvasti eri mieltä, mutta se on jo aiemmin läpikäydyn keskustelun asioita eikä sitä kannata tässä jatkaa.
ihme.tellen = harmaa sävy = h. s.
Ennenkuin liikaa innostut palstan yleisestä löperyydestä niin katso keskusteluiden saamia lukijamääriä. Mieti sitten, kuinka paljon energiaa kannattaa laittaa viesteihin, joita lukee tuonkokoinen yleisö. Palstalla olisi potentiaalia aktiiviseksi keskustelupaikaksi mutta tänne floodattu skeida ja toisaalta asiallisten keskusteluiden poistattaminen tekee tänne kirjoittamisesta varsin hyödyttömän tuntuista. - ¢
ihme.tellen kirjoitti:
Mainitsemistasi nimimerkeistä h. s. on lyhennys sanoista harmaa sävy. Käytän kyseisiä nimimerkkejä tilanteesta riippuen ja satunnaisesti tällä palstalla. Olen maininnut asiasta aiemmin mutta jos olet uusi täällä niin et ole viestiä nähnyt. En yleensä sotke samassa keskustelussa nimimerkkejä mutta tässä niin kävi.
Nimimerkin harmaa sävy otin käyttöön siinä vaiheessa, kun palstalla keskusteltiin rasismin aste-eroista. Minun mielestäni rasismissa on harmaasävyjä siinä missä kaikessa muussakin toiminnassa. Mover oli fundamentalistisemmalla kannalla ja haluaa nähdä rasismin mustavalkoisesti eli toiminta joko on rasistista tai sitten ei ole rasistista. Olen hänen kanssaan asiasta vahvasti eri mieltä, mutta se on jo aiemmin läpikäydyn keskustelun asioita eikä sitä kannata tässä jatkaa.
Ennenkuin liikaa innostut palstan yleisestä löperyydestä niin katso keskusteluiden saamia lukijamääriä. Mieti sitten, kuinka paljon energiaa kannattaa laittaa viesteihin, joita lukee tuonkokoinen yleisö. Palstalla olisi potentiaalia aktiiviseksi keskustelupaikaksi mutta tänne floodattu skeida ja toisaalta asiallisten keskusteluiden poistattaminen tekee tänne kirjoittamisesta varsin hyödyttömän tuntuista.ei tuo fennis mikään uusi tällä palstalla ole.
Käyttää vaan eri nikkejä, niinkuin sinäkin.
Minusta useilla eri nikeillä sikailu on asiatonta käytöstä ja ilmoitettava poliisille. - 28x...
ihme.tellen kirjoitti:
Ennenkuin liikaa innostut palstan yleisestä löperyydestä niin katso keskusteluiden saamia lukijamääriä. Mieti sitten, kuinka paljon energiaa kannattaa laittaa viesteihin, joita lukee tuonkokoinen yleisö. Palstalla olisi potentiaalia aktiiviseksi keskustelupaikaksi mutta tänne floodattu skeida ja toisaalta asiallisten keskusteluiden poistattaminen tekee tänne kirjoittamisesta varsin hyödyttömän tuntuista.Kiitän palautteesta hra ihme.tellen.
Tämä suomenkieli on kivaa. Tuo viimeinen kappaleesi suorastaan loistaa oikeaoppiselta kaunopuheisuudelta. Hienoa työtä.
Toisaalta sen voi myös sanoa näin: älä heitä helmiä sioille.
On tosiaan totta että aiheesta olisi potentiaalia suuriinkin kädenvääntöihin mutta elämme nyt näitä aikoja ja siihen on alistuminen. Olen niin vanhaa ikäluokkaa että naurattaa tämä pelleily näiden nee*ereiden kanssa ja niiden hyysäämiset.
Ajat olivat toiset 60- ja 70- luvuilla. Ehkä se oli parempaa aikaa, en tiedä. Ainakin lait olivat selkeitä eivätkä jättäneet paljoa tilaa tulkinnoille.
Käyn joskus aina hieman koputtelemassa siellä täällä mutta tämän lupaavan otsikon alta ei sitten oikein mitään löytynyt, että oikeassa olet.
Viettäkää hienoja väittelyhetkiä, käyn taas joskus moikkaamassa.
Mover on mielestäni liian jyrkkä kannanotoissaan; pieni näkökantojen laajennus olisi varmaankin paikallaan. Esim. vuoden parin oleskelu ihannoimmissaan maissa olisi omiaan avartamaan näkemyksiään. - primates
28x... kirjoitti:
Kiitän palautteesta hra ihme.tellen.
Tämä suomenkieli on kivaa. Tuo viimeinen kappaleesi suorastaan loistaa oikeaoppiselta kaunopuheisuudelta. Hienoa työtä.
Toisaalta sen voi myös sanoa näin: älä heitä helmiä sioille.
On tosiaan totta että aiheesta olisi potentiaalia suuriinkin kädenvääntöihin mutta elämme nyt näitä aikoja ja siihen on alistuminen. Olen niin vanhaa ikäluokkaa että naurattaa tämä pelleily näiden nee*ereiden kanssa ja niiden hyysäämiset.
Ajat olivat toiset 60- ja 70- luvuilla. Ehkä se oli parempaa aikaa, en tiedä. Ainakin lait olivat selkeitä eivätkä jättäneet paljoa tilaa tulkinnoille.
Käyn joskus aina hieman koputtelemassa siellä täällä mutta tämän lupaavan otsikon alta ei sitten oikein mitään löytynyt, että oikeassa olet.
Viettäkää hienoja väittelyhetkiä, käyn taas joskus moikkaamassa.
Mover on mielestäni liian jyrkkä kannanotoissaan; pieni näkökantojen laajennus olisi varmaankin paikallaan. Esim. vuoden parin oleskelu ihannoimmissaan maissa olisi omiaan avartamaan näkemyksiään.28x...
"Hienoa työtä.Toisaalta sen voi myös sanoa näin: älä heitä helmiä sioille."
>>> No ei se minusta siltä kuulostanut vaan ihme.tellen sanoi ettei kannata heittää helmiä sioille joita on niin vähän !
"katso keskusteluiden saamia lukijamääriä."
"kuinka paljon energiaa kannattaa laittaa viesteihin, joita lukee tuonkokoinen yleisö."
"Palstalla olisi potentiaalia aktiiviseksi keskustelupaikaksi mutta
"asiallisten keskusteluiden poistattaminen tekee tänne kirjoittamisesta varsin hyödyttömän tuntuista. "
Olen samaa mieltä ihme.tellen kanssa.
Enemmän saisi aikaan kun kirjoittaisi kansanedustajille, vaikka vain yhdelle kuin tänne kirjoittaa kolmelle (joskus viidelle känniselle) tyypille.
Kuitenkin poistot on niin mielivaltaisia ja ilman selitystä, ettei kannata tuhlata energiaa kuin minimin just huvinvuoksi;)
- toni.
"Egyptissä tehtiin lakialoite jossa aviomiehelle annettiin lupa yhtyä kuolleeseen vaimoonsa vielä 6:n tunnin jälkeen tämän kuolemasta"
miten tuo liittyy kansanryhmää vastaan kiihottamiseen?- primates to toni.
toni.
17.12.2013 17:49
"Egyptissä tehtiin lakialoite jossa aviomiehelle annettiin lupa yhtyä kuolleeseen vaimoonsa vielä 6:n tunnin jälkeen tämän kuolemasta"
miten tuo liittyy kansanryhmää vastaan kiihottamiseen?
>>>>> Miksi sen pitäisi liittyä kansanryhmää vastaan kiihottamiseen?
Itse katson tämän aiheen kuuluvan aiheeseen miksi me emme tahdo mamuja Suomeen - eli palstan aiheeseen rasismin syistä ennenkö se rasismi todellakin leimahtaa sodaksi. Tämmöinen on tervettä rasismia ennaltaehkäisevää keskustelua jos vaan Mover sallisi tämän.
Eli jos mitään niistä ällö asioista mitä mamut tekee eivät tekisi niin tuskin me niitä vastustaisimme Suomessa, eli jos mustat olis jees-tyyppejä ? Vai onko ne?
Mieti nyt tätäkin asiaa . Olkoon toi laki puoli totta tai ei niin ei tällaset huhut tyyhjästäkään synny. On se ainakin maantapa. Tollasta sivistystä me elätetään meidän Suomessa. Mieti ny.
- 28x...
Moi toni! Kyllähän tällaisenkin asian voi joku siksi tulkita. Tämä rasismi- asia on nyt kovin hektinen ja arka asia ei yksin suomessa. Selviä rajanvetoja ei ole vaan eletään mielikuvien mukaan. Rasisti- kortti voidaan lyödä eteesi mistä tahansa huolimattomasta lauseesta. Siksi hieman kiinnostuin aiheesta koska selviä rajoja ei ole vedetty, kaukana siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243