Mikä vakuutusyhtiö paras?

Kookisti

Koirallamme on tällä hetkellä Tapiolassa eläinlääkärivakuutus, johon sisältyy tapaturmavakuutus ja henkivakuutus, ja hintaa vuodessa 324€.
Tämä on mielestäni paljon, varsinkin kun on toinen koira ajateltu ottaa jolloin vakuutusmaksut tuplaantuvat. Koirani on siis 3-vuotias kastroitu Welsh Corgi Pembroke uros. Pärjäisin myös pelkällä eläinlääkärivakuutuksella jos teillä on enemmän sellaisista kokemuksia.

Olen myös kyllästynyt tuohon Tapiolan 60€ omavastuu 25% loppusummasta.
Jos käytän koiran eläinlääkärillä niin aina menee lähemmäs 130€ vaikkea paljon mitään operoitaisikaan.

Haluaisin vaihtaa halvempaan vakuutusyhtiöön ja kaipailisin kokemuksianne:

1) Paljonko maksat vuodessa koirasi vakuutuksesta?
2) Paljonko omavastuu eläinlääkärikäynneillä?
3) Oletko ollut tyytyväinen/onko aina tarpeen vaatiessa korvattu?
4) Onko vakuutusyhtiössäsi suorakorvaus käytäntöä?

Olisi mukava saada näkökulmia monista eri yhtiöistä, esim If, Fennia, Pohjantähti, Aktia, Turva.. mitä näitä nyt on :)

Kiitos jo etukäteen!

75

34385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TAPIOLA, IFI TMS.

      Mäkin haluaisin kuulla kokemuksia.

      Koira vasta tulossa, mutta nämä mietityttää.....

    • Koiravakei

      Minullekin koira tulossa vasta. Ajattelin jättää ottamatta, on aivan törkeän hintasia nuo vakuutukset.

      Ifistä saisin (jos kennelliiton jäsen 39€) noin 315€/v. 84€ omavastuu/vuosi ja 25% loppusummasta. Tähän kuuluu siis kaikki koiran vakuutukset, eli ell ja kuoleman varalta 1200€ maksavasta koirasta.

      Pahoittelen muita tietoja ei ole kokemuksen puutteesta johtuen. Eikä kokemusta taida tullakaan. Mieluummin säästän sen parikymppiä kuussa kun tulee perusterve rotu.

      • minelan

        Minullakin on laajakotivakuutus Iff-vakuutusyhtiöltä.Olen soittanut sinne kysyäkseni, kattaako vakuutukseni oikeudenkäyntikulut, jos nostan kanteen Minelan BalsaminA KOSKEVASTA SOPIMUSRIKKOMUKSESTA JA SAIN MYÖNTVÄN ratkaisun, eli kyllä vakuutus korvaa.


      • mitäsinähöpötät

        No tuskimpa korvaa!Sinä itse olet koiran luovuttanut toiselle ja nyt haluat sen takaisin väittäen että koira kärsii koska sitä käytetään näyttelyissä.Tai että sitä pennutetaan.Kunhan vakuutusyhtiöä lukee oikeudenkäynnin pöytäkirjat olen satavarma ettei korvaa kuluja,Ei kotivakuutus muutenkaan korvaisi tuollaista,ei edes laaja.


      • junaetenee
        minelan kirjoitti:

        Minullakin on laajakotivakuutus Iff-vakuutusyhtiöltä.Olen soittanut sinne kysyäkseni, kattaako vakuutukseni oikeudenkäyntikulut, jos nostan kanteen Minelan BalsaminA KOSKEVASTA SOPIMUSRIKKOMUKSESTA JA SAIN MYÖNTVÄN ratkaisun, eli kyllä vakuutus korvaa.

        Ainahan voi totta kai yrittää korvausta. Hävinnyt osapuoli yleensä maksaa molempien osapuolten oikeudenkäyntikulut, joten minelanille näyttää tulevan maksuja oikein olan takaa, koska oikeudenkäynnin lopputuloksesta ei ole mitään epäilystä.


      • minelan
        mitäsinähöpötät kirjoitti:

        No tuskimpa korvaa!Sinä itse olet koiran luovuttanut toiselle ja nyt haluat sen takaisin väittäen että koira kärsii koska sitä käytetään näyttelyissä.Tai että sitä pennutetaan.Kunhan vakuutusyhtiöä lukee oikeudenkäynnin pöytäkirjat olen satavarma ettei korvaa kuluja,Ei kotivakuutus muutenkaan korvaisi tuollaista,ei edes laaja.

        Kakesta on tehty kirjajllinen sopimus. Annoin koirani ilmtteeksi tietyin ehdoin.


      • Anonyymi
        mitäsinähöpötät kirjoitti:

        No tuskimpa korvaa!Sinä itse olet koiran luovuttanut toiselle ja nyt haluat sen takaisin väittäen että koira kärsii koska sitä käytetään näyttelyissä.Tai että sitä pennutetaan.Kunhan vakuutusyhtiöä lukee oikeudenkäynnin pöytäkirjat olen satavarma ettei korvaa kuluja,Ei kotivakuutus muutenkaan korvaisi tuollaista,ei edes laaja.

        Ifiltä saa näitä hyviä vastauksia! Viikon olin Ifin asiakas! Vakuutushinnat vaikutti hyvältä keittiönpöydän ääressä! Todellisuus hieman tökki!


    • Turva on hyvä

      Paras vakuutusyhtiö koiraperheelle ja muillekin on Turva.

    • Kookisti

      Koiravakei, itse olen vaihtamassa vakuutukset Fenniaan, jossa vuosimaksu tuota samaa 300 € luokkaa mutta omavastuu AINA vain 30€, ei euroakaan enempää. Mukavampi viedä koiraa eläinlääkärille kun tietää ettei tuon enempää mene rahaa.

      Suosittelen kyllä vakuutuksen ottamista, ainakin koiran pentuajalle, sillä kun meidän koiramme oli pieni niin oli jatkuvasti silmä ja korvatulehduksia yms, ja aina eläinlääkärit sanoivat että kyllä se tuosta kun vuosi tulee ikää niin lakkaa kun koiran immuniteetti kehittyy. Juuri tuona koiran pentuaikana käytiin eläinlääkärillä melkein joka toinen kuukausi, nykyään pari kertaa vuodessa. Tietenkin teillä voi käydä tuuri ettei sairastele mutta kyllä meilläkin ihan perusterve rotu kyseessä. Onnea teillekkin pennun hankintaan!

    • Tapiola ehdottomasti

      Tapiolasta sen verran että se taitaa olla ainoita vakuutusyhtiöitä joilla on suoraveloitusmahdollisuus? Eli vähennys tehdään heti paikan päällä maksettaessa eikä sitä tarvitse erikseen hakea ja odotella korvausta, riippuen tietenkin eläinlääkäristä. Toiseksi Tapiolassa on kaikkein paras korvaussysteemi. Kun koirasi loukkaa esim. jalkansa, vakuutus korvaa kaiken hoidon, jatkossakin ja vaikka koira loukkaisi jalan uudestaan tai vanha vamma uusii, vakuutus korvaa silti. Ainakin OP:ssa vamman hoito korvataan vain kerran ja jos vamma uusii tai hoitoa pitää jatkaa, ei vakuutus enää korvaa sitä, näin sanoi siis OP:ssa virkailija meille. Hän sanoi suoraan ettei vakuutusta kannata heille vaihtaa vaikka se saattaisi euron pari olla halvempi koska Tapiolalla ehdot ovat niin paljon paremmat ettei niiden kanssa voi kilpailla.

      Kannattaa katsoa muutakin kuin vain pelkkää hintaa..

      Onko pakollista että koirallasi on henkivakuutus? Korvaako mikään summa sitä kun koirasi kuolee? Jos oma koirani kuolisi tapaturmaisesti, ei mikään summa sitä korvaisi, joten sen vuoksi en ottanut henkivakuutusta ja vakuutuksen hinta laski useamman satasen. Tällä hetkellä vakuutus taitaa olla jotain 100-200€ luokkaa ja rotu on niitä kalleimpia rotuja vakuuttaa..

      • Tapiola ehdottomasti

        Niin ja tosiaan meillä on omavastuu 90€/vuosi ja aina on korvattu, ihan kaikki. Koirani syö lääkkeitä jalkavammaansa koko loppuelämänsä ja vakuutus korvaa tietyn osan näistä lääkkeistä koko koiran loppuelämän ajan!


    • Kookisti

      Omavastuu 90€/vuosi?? MIten teillä tuollainen vaihtoehto on?? Ettekö joudu maksamaan mitään kun viette koiranne eläinlääkäriin? Meilläkin on Tapiolassa vakuutukset eivätkä minua niin nuo neljä kertaa vuodessa maksettavat maksut haittaa vaan se että kun viemme koiramme eläinlääkäriin niin joudumme AINA maksamaan 60€ omavastuuta ja vielä 25% laskun loppusummasta! Kerro pliis tarkemmin olisi mukava saada tuollainen vaihtoehto ettei tarvitsisi yhtiötä vaihtaa!

    • Tapiola ehdottomasti

      Meilläkin on se prosentti.. 25% joka maksetaan. Ja vähän epäselvästi kerroin, siis se omavastuu on 90€ per KÄYNTI ei vuosi! Meni vähän puurot ja vellit sekaisin.. Mutta siis se on ero vakuutusyhtiöissä on että jos vaikka menet samaa vaivaa hoidattamaan, tapiolan vakuutus korvaa silti. Muissa vakuutusyhtiöissä saman vaivan hoitoa ei korvata kahdesti.
      Tapiolan sivuilla luki myös että se on ainoa jossa eläinlääkärikuluvakuutus on voimassa koko koiran eliniän.

      • Bill put

        >>Ja vähän epäselvästi kerroin, siis se omavastuu on 90€ per KÄYNTI ei vuosi!>Niin ja tosiaan meillä on omavastuu 90€/vuosi>Mutta siis se on ero vakuutusyhtiöissä on että jos vaikka menet samaa vaivaa hoidattamaan, tapiolan vakuutus korvaa silti. Muissa vakuutusyhtiöissä saman vaivan hoitoa ei korvata kahdesti.>Tapiolan sivuilla luki myös että se on ainoa jossa eläinlääkärikuluvakuutus on voimassa koko koiran eliniän.


      • snakun isäntä
        Bill put kirjoitti:

        >>Ja vähän epäselvästi kerroin, siis se omavastuu on 90€ per KÄYNTI ei vuosi!>Niin ja tosiaan meillä on omavastuu 90€/vuosi>Mutta siis se on ero vakuutusyhtiöissä on että jos vaikka menet samaa vaivaa hoidattamaan, tapiolan vakuutus korvaa silti. Muissa vakuutusyhtiöissä saman vaivan hoitoa ei korvata kahdesti.>Tapiolan sivuilla luki myös että se on ainoa jossa eläinlääkärikuluvakuutus on voimassa koko koiran eliniän.

        >>Ja vähän epäselvästi kerroin, siis se omavastuu on 90€ per KÄYNTI ei vuosi!


      • snakun isäntä
        snakun isäntä kirjoitti:

        >>Ja vähän epäselvästi kerroin, siis se omavastuu on 90€ per KÄYNTI ei vuosi!

        Esimerkki Pohjolasta:
        Hoitokuluvakuutuksen omavastuun suuruus vaikuttaa vakuutuksen hintaan - kuten Tapiolassakin.

        Pohjolassa on käytössä 180 päivän pituinen omavastuujakso, jona omavastuu peritään vain yhden kerran. Jos sen aikana sattuu uusi korvattava vahinko (vahinkotapahtuma), uutta omavastuuta ei peritä (toisin kuin Tapiolassa, missä uudesta vakuutustapahtumasta aina peritään uusi omavastuuosa).

        Pohjolan esimerkki: Omavastuu 80 €, ylimenevästä osasta 25 %. (Omavastuut valittavissa ilmeisesti vain parillisina kymmeninä.)

        a) Koira sairastuu 1.1.2014, mistä kaksi lääkärikäyntiä. Kulut 150 € 100 €. b) Koira saa 15.6.2014 pahan haavan jalkaansa, mistä myös kaksi lääkärikäyntiä. Kulut 150 € 100 €.

        Tapiola:
        a) 90 2,50
        b) 90 2,50; kaikkiaan 185 €

        Pohjola:
        a) 80 5
        b) 25; kaikkiaan 105,50 €


      • snakun isäntä
        snakun isäntä kirjoitti:

        Esimerkki Pohjolasta:
        Hoitokuluvakuutuksen omavastuun suuruus vaikuttaa vakuutuksen hintaan - kuten Tapiolassakin.

        Pohjolassa on käytössä 180 päivän pituinen omavastuujakso, jona omavastuu peritään vain yhden kerran. Jos sen aikana sattuu uusi korvattava vahinko (vahinkotapahtuma), uutta omavastuuta ei peritä (toisin kuin Tapiolassa, missä uudesta vakuutustapahtumasta aina peritään uusi omavastuuosa).

        Pohjolan esimerkki: Omavastuu 80 €, ylimenevästä osasta 25 %. (Omavastuut valittavissa ilmeisesti vain parillisina kymmeninä.)

        a) Koira sairastuu 1.1.2014, mistä kaksi lääkärikäyntiä. Kulut 150 € 100 €. b) Koira saa 15.6.2014 pahan haavan jalkaansa, mistä myös kaksi lääkärikäyntiä. Kulut 150 € 100 €.

        Tapiola:
        a) 90 2,50
        b) 90 2,50; kaikkiaan 185 €

        Pohjola:
        a) 80 5
        b) 25; kaikkiaan 105,50 €

        Korjaus laskelmiin.

        Tapiola:
        a) 90 15 25
        b) 90 15 25; kaikkiaan 260 €

        Pohjola:
        a) 80 17,50 25
        b) 37,50 25; kaikkiaan 185 €.


      • snakun isäntä
        snakun isäntä kirjoitti:

        Korjaus laskelmiin.

        Tapiola:
        a) 90 15 25
        b) 90 15 25; kaikkiaan 260 €

        Pohjola:
        a) 80 17,50 25
        b) 37,50 25; kaikkiaan 185 €.

        Täsmennys:
        Euromäärät osoittavat siis, kuinka paljon koiranomistajan omasta pussista kuluu koiran hoitoihin.


      • Tapiola ehdottomasti
        snakun isäntä kirjoitti:

        >>Ja vähän epäselvästi kerroin, siis se omavastuu on 90€ per KÄYNTI ei vuosi!

        "Tämäkään tietosi ei ole oikein! Omavastuu ei ole per käynti, vaan per VAHINKOTAPAHTUMA."
        Hirveää nillitystä.. Täällä on kielioppipoliisit oikein täysillä mukana! :D Mutta joo jos samaa vaivaa menee hoidattamaan ei sitä omavastuuta tarvitse maksaa kuin kerran.

        "Muissa vakuutusyhtiöissä saman vaivan hoitoa ei korvata kahdesti.


      • snakun isäntä
        Tapiola ehdottomasti kirjoitti:

        "Tämäkään tietosi ei ole oikein! Omavastuu ei ole per käynti, vaan per VAHINKOTAPAHTUMA."
        Hirveää nillitystä.. Täällä on kielioppipoliisit oikein täysillä mukana! :D Mutta joo jos samaa vaivaa menee hoidattamaan ei sitä omavastuuta tarvitse maksaa kuin kerran.

        "Muissa vakuutusyhtiöissä saman vaivan hoitoa ei korvata kahdesti.

        Oletpa lapsellinen: ei kysymys ole miestään oikeakielisyydestä, kuten esität, vaan oikeasta tai väärästä infosta. Infosi oli väärää.

        >>Mutta joo jos samaa vaivaa menee hoidattamaan ei sitä omavastuuta tarvitse maksaa kuin kerran.>Muissa vakuutusyhtiöissä saman vaivan hoitoa ei korvata kahdesti. // Muista en tiedä kuin Tapiolasta ja Pohjolasta ja noiden kohdalla tuo kyllä pitää paikkansa.


      • Anonyymi

        Eikö ifilläkin ole voimassa koko eliniän?


    • Kookisti

      Hei, kiitos kun korjasit! Johan ehdin ajatella että mäkin haluan tommosen :D
      Olen kyllä nyt ajatellut kanssa pitäytyä Tapiolan vakuutuksissa, suorakorvaus on niin kätevä ja aina ovat korvanneet koirani vaivat, vaikka on yhteensä noin neljä silmätulehdustakin ollut.. Jos nyt kuluista tarvitsee karsia niin kenties jätän koiralleni vaan tuon eläinlääkärivakuutuksen ja otan henki- ja tapaturmavakuutukset pois kun ei niille oikeastaan mitään tarvetta ole..

      • Lääkärissä, usein.

        Itsellänikin kokemusta vain Tapiolan vakuutuksesta, 60€/ kerta 25% omavastuu. Kyllä joinakin vuosina varmaan niin ja näin olenko jäänyt tappiolle vai en, mutta koiran vanhetessa ja selkävaivojen lisääntyessä on maksanut takaisin tuo vakuutus. Varmaan vuodesta 2010 olen selän spondyloosin takia käyttänyt koiraa eläinlääkärissä ja kuntouttavissa hoidoissa, ja kerran sen 60€ maksanut! Muina kertoina 25%, eli vaikka 90€ akupunktiokerrasta reilu 20€. Lääkkeet kokonaisuudessaan, eli pahimpina aikoina 100€ kk lääkkeisiin, korvataan kokonaan. Mutta varmaan vertailun paikka jos joskus seuraavalle koiralle vakuutuksen otan.


    • hmmhmm

      Hei onko kellään kokemusta pohjantähden koiravakuutuksesta ? jos on, kertokaa ihmeessä lisää!

      • molossi ei rek

        Meillä oli aikoinaan vuosia sitten vakuutukset Pohjantähdessä.Myös koiravakuutus.Tosi hyvin toimi kaikki ko.lafkassa,kiitokset siitä.Syy miksi vaihdettiin pois,on se,että ko.lafka nosti vakuutuksiaan tosi paljon ja mm.koiravakuutus,joka oli silloin tosi edullinen,muuttui ja hinnat nousi niin,ettei pidetty enää kilpailukykyisenä.
        Meillä on korkea vakuutussumma yhteensä ja otetaan silloin tällöin aina tarjoukset vakuutusyhtiöiltä.Pohjantähti sitten nosti niin roimasti hintapolitiiikkaa,ettei sitten enää pärjänyt niin kokonaisvakuutuksiltaan,kuin edes koiravakuutuksellaan.

        Nyt on Tapiolassa.Kaikki pelannut hyvin,suorakorvauspalvelu on kätevä homma.
        Mutta on noussut koiravakuutus sielläkin roimasti o_O Toistaiseksi kuitenkin kaikenkaikkiaan meille ollut kilpailukykyisin.

        Eräällä ystävälläni oli aika iso souvi koiransa kanssa,ja monenmoista kokeilivat siihen.Hyvin oli Tapiolan kanssa homma sujunut,ja hoidot korvattu.


    • Katja7

      Onohtakaa #Pohjola #vakuutus. Pohjola antaa nykyään maksitoumukset vain ja ainoastaan omiin yhteistyösairaaloihin, elikkä #OmaSairaalaan ja #Terveystalolle.

      Jos ette halua mennä ko. hoitolaitoksiin leikkauttamaan lastanne/ itseänne, joudutte itse maksamaan koko laskun jan hakemaan jälkikäteen maksuja Pohjolasta.

      esim Fennia, If ja Pohajntähti toimii hyvin.

      • Bill put

        Taisit erehtyä, jos luulit, että koiratkin tulisi leikkauttaa OmaSairaalassa tai Terveystalossa. Kyllä valinnan vapaus on ihan sama kuin muillakin yhtiöillä.


    • pohja

      Kellään Pohjantähdestä? kertokaahan enemmän :)

    • Fennian asiakas

      Fenniassa ehdot tiukentuneet. Vuonna 2010 otetussa vakuutuksessa ei omavastuuta (!) lainkaan, korvaa ell. kulut ja kuoleman. 1000 euron arvoisen koiran vakuutuksen hinta vuodessa noin 230e. Tämä vakuutus on ihan mielettömän hyvä,

      Nyt otin toisellekin koiralle Fenniasta: omavastuu 30e/vahinkotapahtuma, ei korvaa kuolemaa (jos sen ottaa, hinta tuplaantuu), hinta 1000 euron arvoiselle koiralle noin 240e/vuosi.

      Taisivat tajuta, että ehdot ovat "liian hyvät". Vanhempi koira on jonkin verran sairastellut, olen jo nyt omillani tuolla vakuutuksella. Silti musta myös tuo tiukennettu vakuutus on hyvä.

    • 15+7

      Onko kokemusta Ifistä? Minulla auto, asunto ja kaikki siellä, myös tulevan koiran olen ajatellut laittaa sinne kirjoille :) Toki Tapiolaa tunnutaan pitävän koirapiireissä hyvänä?

      • minelan

        Minulla on vakuutukset Iff-vakuutuksesta. Laajakotivakuutus korvaa nyt ajankohtaisena tarvittavan oikeudenkäyntikulut.


    • marttuli

      Onko vakuutusyhtiötä mistä saisi pelkästään koiralle vakuutuksen ?Ainakin Fennia ja Lähi Tapiola vaatii kaikkien vakuutuksien olevan heillä...mutta kun nyt haluaisin ainoastaan koiralle vakuutuksen .

      • vakuutus hanurille

        Vaatiiko? Itse otin pennun pari kuukautta sitten ja ainakin minä kelpasin lähitapiolaan vaikka muut vakuutukset ovat OP/ Pohjola -leirissä. Kasvattaja suositteli lähitapioalaa ja antoi valmiin kaavakkeen täytettäväksi; täyttelin ja pistin postiin ja sillä hyvä. En ole vielä tarkemmin tutustunut siihen soppariin, mutta ensimmäisen laskun olen jo kuitenkin maksanut.


      • hmmmhmmmm

        Voi riippua asuinpaikasta. Tampereella vaatii kaikki vakuutukset lähitapiolaan että saa myös koiravakuutuksen. Tiedän ihmisiä helsingistä jotka ovat saaneet pelkän vakuutuksen koiralle.


    • lokatapiola

      Tapiola on ainakin huonoin vaihtoehto. Eivät ilmoita jos korvaushakemus hylätään eikä korvata tapaturmia. Vaihdoin Lokatapiolasta Pohjolaan ja sattui vielä sama tapaturma uudelleen koiralle ja pohjola korvasi samantien vahingon.

      Itse ottaisin mistä muusta tahansa vakuutuksen kuin tapiolasta

      On varmasti monia jotka valittavat että joku ei korvaa jotain, mutta koska 2 samaa tapaturmaa ja toinen korvaa sen, niin sillä perusteella voin sanoa että tapiola on täysin perseestä.

      Tapiolan suorakorvaus on tietysti hyvä mutta ei se paljoa auta kun tapaturmia ei korvata....

    • lauriitta

      Tapiolan Vastuu vakuutus ei korvaa Auton sisältö! itsella koira söi niin autonvaihdekepin ratin ja viikset! vastuuvakuutus ei korva. koska on jätetty ilman valvontaaa.. auto on ollut myös mun hyötykäytässä vaika ei ollut mun auto

      • 11plus1

        Mitä ihmettä koira on tehnyt autossa niin kauan että on tuhonnut sitä??? Hyvä ettei vakuutus korvaa idioottien päähänpistoja. Kai pistettiin eläinsuojeluilmoituskin?


    • Entajua

      tuommoista koiran vakuuttamista. Ihan tavallinen perhekoira ilman mitään titteleitä, tai muita, ei tarvitse mitään vakuutuksia. Sillä rahalla mitä vakuutukseen menee vuodessa, niin vie koiran jo lääkäriin monta kertaa. Ne vakuutukset ei edes korvaa läheskään kaikkia eläinlääkärikäyntejä mm. rokotuksia, hammaskivien poistoja jne.

      • niiiin

        Vaan entäs jos tuleekin joku tonnin leikkaus, ristiside menee vauhdikkaissa leikeissä. Minullakin kotikoira, näyttelyissä koskaan käyty, ja silti on vakuutus.


      • Entäskun

        Mitä jos säästäisit sen tonnin? Sinulla on vakuutus, mistä maksat vähintään 200 euroa vuodessa, ja jokainen vuosi minkä maksat turhaan, on pelkkää menoa. Jos säästät jo ennen koiraa tonnin säästöt sen terveyden huoltoon ja jokaisesta terveestä vuodesta vielä sen 200 euroa, niin paljonko sinulla hädän hetkellä on rahaa? Parhaimmillaan enemmän. Jos olet todella onnekas ja koirasi on terve 15 vuotta, pääset peruskäynneillä ja rokotuksilla, niin sinulla on aika kivasti lomarahat säästössä tai seuraavalle sesselle kunnon terveysrahasto.
        Kun maksat vakuutusyhtiölle, maksat 200 euroa jokavuosi, eli 3000 euroa kankkulan kaivoon, jos et niitä tarvitsekaan. Omavastuu pitää huolen että maksat jokatapauksessa 60 euroa 25% jokaisesta käynnistä... Ja perushoidot tosiaan maksat 100%:sti itse joka tapauksessa. Eli et säästä senttiäkään etkä turvaa mitään enempää kuin turvaisit sillä, että itse säästäisit ne rahat ja käyttäisit tarpeeseen - ja muistahan myös kilpailuttaa ne eläinlääkärit. Joskus sillä säästää 20-50% hinnasta, että ajaa vaikka 20 km päähän. Ja isoin säästö, minkä olen itse löytänyt on ollut 185 euroa: kyllä sillä jo ajelee.

        Joten kun on se tonni ja säästää koko ajan lisää, katsoo minne lääkäriin menee (ellei siis tule hälyä että on pakko mennä sinne missä on päivystys), niin minusta siinä kyllä säästää eikä pelota se ristisidekään.
        Minusta jokaisen joka vaan kynnelle kykenee kannattaisi tehdä niin. Säästyisi rahaa, säästyisi stressiä, olisi turvaa ja rahat jäisi itselle, jos niitä ei tarvitsekaan (ja tietenkin aina toivomme ettei kukaan tarvitsisi = ettei onnettomuuksia kävisi).


    • Teitähuijataan

      Näinhän se on. Vakuutustoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä vaan liiketoimintaa, josta saadaan hyvät voitot. Pistä se vakuutusmaksu erilliselle tilille pahan päivän varalle, niin ei mene suurfirmojen tukemiseen sinun eurosi. En ole vakuuttanut yhtäkään elukkaani.

    • Enemmän_ku_pari_koiraa

      Vielä kun joku vakuutusyhtiö tarjoaisi "kennelvakuutuksen". Vakuutuksen useamman koiran omistajalle kohtuulliseen hintaan suuremmalla omavastuulla. Esim. omavastuu 500 euroa/vahinko, loput vakuutusyhtiölle.

      Sitä odotellessa "säästän" kaikki vakuutusmaksut ja maksan kaikki omasta pussista.

    • Vakuutusyhtiötä_vaihtava

      LähiTapiolalta loppuu koirien tapaturmavakuutukset seuraavassa vuosieräpäivässä, eikä uusia enää saa. Meiltä juuri irtisanoivat ko. vakuutukset loppumaan vuosieräpäivänä. Eli jatkossa Lähitapiola korvaa vain tapaturmaiset koiran menetykset / lopetukset, mutta ei hoitokuluja.

      • Höpöhöpöä

        Ei kyllä pidä paikkaansa!!! Ihan samaten sieltä saa kun ennenkin.


    • vakuutus-turha

      Jaa-a...Kaikki tuntuu olevan aika huonoja tänä päivänä. Vakuutukset kalliita, tuntuvat omavastuut ja vanhalle koiralle on vaikea saada ja sillehän se tarvittais ;) En ota koiralleni ikinä vakuutusta, jos ei ole kisakoira.

    • munseropeilla

      Vanha keskustelu, mutta joku kuitenkin joskus lukee. ;)
      Meillä siis molempien koirien vakuutukset lähitapiolassa.

      1) Nartulla on ell. vakuutus, n. 200e/vuosi (4 erässä), uroksella henki- ja vastuuvakuutus 51e/vuosi (4 erässä).

      2) Nartulla 90 25%, uroksella 60 25%.

      3) Vakuutuksia ei olla jouduttu käyttämään, mutta mielummin maksan isosta operaatiosta omavastuun 25%, kun itessään kokonaan operaation.

      4) Kyllä, mielestäni ainakin. :D en muista tarkalleen.

      • sefze

        Vaikuttaako seropin rodut/koiran koko vakuutuksen hintaan, vai onko vakuutus kaikille sekarotuisille samanhintainen? Jännä ajatella, jos ranskanbulldoggi-pekingeesille saa vakuutuksen samaan hintaan kuin ajokoira-whippetille :(


      • munseropeilla

        Hmm. Tuohon en osaa vastata, mutta mun mielestä ne on _aikalailla_ samanhintasia kaikille. Ite sain tosin kennelliiton alennuksen, ku on myös yks rotukoira, joka tosin asuu vanhemmillani. :)


    • UusiKilpailutuskierros

      Ja vielä ajankohtaista tietoa LähiTapiolasta, että heidän vakuutuksensa ja korvauskäytäntönsä ovat uusiutuneet. Tänä vuonna kolahti laskun mukana kirje:

      "Osa vakutuksista on kotoisin jo vuosien takaa, ja on nyt aika tuoda ne tähän päivään. Siksi vanha Tapiolan koira- tai kissavakuutuksesi päättyy ja tarjoamme uutta vakuutusta -- Myös omavastuut muuttuvat: eläinlääkärikuluvakuutuksen omavastuu on kaikille sama: 60 € ja sen ylittävistä kuluista 25% jokaista eläinlääkärissä käyntikertaa kohden (aiemminsairaus-/tapaturmakohtainen)"

    • Eimikään256562

      JOS vaan pystytte, niin kaikille antaisin neuvoksi, että olisi huomattavasti järkevämpää ja rahallisesti kannattavampaa, säästää itse semmoinen 2000 euron puskurirahasto koiralle. Se kuulostaa paljolta, mutta vakuutukset oikeasti maksavat jopa yli 300 euroa vuodessa, riippuen miten laaja vakuutus on. Koira saattaa elää 15 vuotta. Joten kun 6 vuodessa olisi mennyt se 1800 euroa vakuutuksiin, menisi vakuutuksiin noin 3000-4000 euroa koiran eliniän aikana PLUS ne omavastuut eläinlääkäristä.

      Nykyään eläinlääkäritketjut etenkin ovat heti tyrkyttämässä hyvin laajoja tutkimuksia "koiran parhaaksi". Mutta yhä useammin kuulee melkoisista vedätyksistä ja niin laajoista tutkimuksista, ettei niitä teetetä ihmiselläkään. Suurien kaupunkien keskustoissa toimivat klinikkaketjut saattaa olla todella paljon kalliimpia, kun maaseudulla tai kauempana olevat yksityiset. Lisäksi tutkimusten määrä on todella eri: kun ketju huomaa, että sinulla on vakuutus, ravaat jokavaivasta huomattavasti useammin lääkärissä. Nyt kun alat laskemaan että se maaseutulääkäri maksaisi tuon satasen, ja se vakuutuksia varten tekevä keskustan ketjulainen kaksisataa, niin huomaat, että maksat jokatapauksessa pikkuvaivoista, kokeista ja rokotuksista ihan saman kuin ilman vakuutustakin, ja vakuutus on ainoastaan tarpeellinen, jos koira joutuu johonkin isompaan onnettomuuteen tai leikkaukseen.

      Kuitenkin nyt täytyy muistaa, että koira on myös eläin ja sen voi armastaa. Ylimitoitettu lääkitys lopetussuosituksen sijaan, voi tuntua omistajalta jatkoajalta, mutta se on eläinrääkkäystä ja kokeilua. Pyörätuolikoirat miltä puuttuu puolet jaloista, voi olla hassun hauskoja ja muka iloisia youtube-videoissa, mutta se on vitun sairasta touhua: eihän se koira muuta voi kuin sopeutua! On täyttä perveyssiä eläinkoetta leikellä koiraa palasiksi. Tarkoitan tällä sitä, että mikäli koiraan alkaa mennä tuhansia ja tuhansia, sitä kuntoutetaan enemmän kuin ihmistä jne. olisi oikea vaihtoehto oikeasti lopettaa se. Eläinlääkärithän tutkii kyllä ja onhan se ammatillista kehittymistäkin, kun saa eläinsairalaalaan tutkimuspotilaita. Eläin vaan ei ymmärrä: sen elämää ei ole luotu sörkittäväksi, tökittäväksi ja kuntoutettavaksi jne. ja tiedän vanhojen koirien omistajia jotka lopulta itsekin ovat kärsineet ja pyytäneet, että eikö olisi jo aika, ja ell vaan hokee että ei, kyllä tässä voidaan vielä. Ok, kiva ettei enää heti lykätä piikkiä, mutta siinä saattaa olla rumempikin syy taustalla. Samoin siinä "laajoissa tutkimuksissa", mistä lopulta ei löydy mitään.

      Kun ihmisellä on vakuutus, häntä pumpataan kuiviin häpeilemättä.

      Kannattaisi siis ihan oikeasti kaikkein eniten olla se isompi säästö, puskurirahasto, mistä voisi sitten hädän tullen kustantaa jonkun isommankin toimenpiteen. Joku kerran mainitsi 800 euron leikkauksesta, mutta miettikääpä: te maksatte 300 euroa vakuutuksesta vuodessa... 3 tervettä vuotta ja teillä on jo 1200 euroa. Vakuutukset tuntuvat olevan ainakin osittain hyvin suurta kusetusta. Isoin osa koirista on terveitä koko elämänsä ja niilläkin on vakuutus. Ne ketkä eivät ole, menee isoin osa ell:lle joka laskuttaa tuplat: yhetistyösopimuksilla jne. vakuutusyhtiöt takuulla saavat omansa pois. Ne eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjä vaan voittoa tuottavia osakeyhtiöitä.

      Kehotankin siis tämmöisissä asioissa miettimään. Talon palovakuutuksesta kannattaa maksaa - turhaankin, koska JOS jotain sattuu se on niin iso mätkäys, että käy huonosti. Autovakuutus on hyvä olla, joo. Mutta mitkä muut on oikeasti tarpeellisia ja mihin voisi itseasiassa oikeasti säästää ne rahat ILMAN sitä vakuutusyhtiötä... Niinpä. Kannattaa siis harkita. Tällä hetkellä eläinvakuutus on hyvä työkoirille, joissa menee elanto, jos menee työkyky. Ehkä? Niille sairaimmille koiraroduille ehkä? Ensimmäisen 2 vuoden ajaksi, että näkee miten koira kehittyy? Ehkä.
      Yksikään vakuutusyhtiö ei ole paras. Ne on pelkkiä kauppiaita, myyntimiesmynttisiä. Ja eläinlääkäritkin paljon kilpailijoita. Isot ketjut osakeyhtiöitä, jotka tekevät voittoa, rahaa, siis oikeasti kyse ei ole eläimistä. Olkaa hereillä. Älkää olko sinisilmäisiä. Olkaa hieman ennemmin kyynisiä ja miettikää, sekä laskekaa mikä on oikeasti järkevää.

      • tgjugftuy

        Samaa mieltä. On vaikea uskoa, että koiran, jonka sairauden yhtäkkiset hoitokulut olisivat yli 2000 €, omaisi kovin kummoisia elämän edellytyksiä jatkossakaan. Esimerkiksi lyhytkuonoisen rodun edustajan pehmytkudosleikkauksiin saa helposti poltettua suuriakin summia, mutta halvempi (ja eettisempi) ratkaisu on valita rotu, jolla ei moisia riskejä ole. Vastaavasti luusto-ongelmat ovat keskittyneet vahvasti tiettyihin rotuihin ja linjoihin, eikä esimerkiksi leikattu nivel tai selkä toivu koskaan terveen veroiseksi. Tapaturmaiset murtumat jne. mahtuvat hyvin 2000 €:n hintahaarukkaan maksaen lähemmäs 1000 kuin 2000 euroa.

        Minusta koirien pyörätuolit, vakavasti kehitysvammaisten eläinten hyysääminen jne. on sairasta.

        Kaksivuotias pentutehdas-chihuahua Rosie:
        http://www.everythingrosie.com/rosie-modeling-her-new-shirt-and-blanket/
        https://youtu.be/uKzn8seVrMY * omistaja riemuitsee koiransa "kävelystä"

        Oma koirani ei hädän hetkellä hyötynyt vakuutuksesta. Näin ollen tulen jatkossakin pitäämään koiralla omaa 'hätätiliä'. Rahat löytyvät heti kun on tarvetta, ilman vastaan hangoittelevia asiakaspalvelijoita tai kimurantteja vakuutusehtoja. Tämä ei toki tarkoita, etteivätkö koiranomistajat saisi käyttää rahojaan juuri niin kuin itse haluavat.


      • puskurirahastonpuolesta

        Niin, isoin osa ainakin semmoisista tapaturmista, missä eläin ihan oikeasti saadaan sekä kuntoon että kohtuullisessa ajassa kuntoutettua, mahtuu kyllä siihen parin tonnin turvarahastoon, ja on aika harvinaisia. Paitsi juuri jos koira on oikeasti esimerkiksi riskialttiissa työssä, mikä sitten olikin eri asia - ja niin on sen koiran vakuutuksetkin silloin.
        Kyllähän noihin massiivisiin korjausleikkauksiin saa todella sitä rahaa upotettua enkä todellakaan väheksy kenenkään halua tietenkin auttaa koiraansa, niin pitää ollakin. Mutta joku kohtuus pitäisi olla ja miettiä myös esimerkiksi sitä, että jos koira elää ensin sairasta elämää, sitten vuosia leikkaus ja toipumiskierteessä, paljonko sille edes vuosia jää? Ihminen saattaa elää 100 vuotiaaksi. Vaikka hän viettäisi 5 vuotta leikkauksissa ja kuntoutuksissa, se olisi todella raskasta 5 vuoden ajan, mutta pieni aika kokonaisuudessa: koiran elämästä se saattaa olla puolet! Eikä mikään takaa että se toinenkaan puoli on kovin laadukasta aikaa sen jälkeen. Aika tarkkaan pitäisi siis miettiä sekin asia, sekä sydämellä että järjellä.

        Lisäksi vakuutuksissa on juuri tuo, oma koira ei aina hyödykään hädän hetkellä ja osassa vakuutuksissa on myös ehto, että vika korjataan kerran. Eli kun edes epäillään jotain mikä papereihin jää, oli tuomio oikea tai väärä, ei rahaa sen korjaamiseen välttämättä saa - jos alunperin ollenkaan. Lisäksi sairaimpien koirarotujen vakuutuksissa on isojakin rajoituksia. Ymmärrettävästi, koska jälleen kerran: vakuutusyhtiöt eivät tee hyväntekeväisyyttä vaan pyrkivät maksimaalisiin voittoihin. Ne siis eivät vakuuta jotain semmoista, minkä tietävät että kannattaa asiakkaalle = ei kannata heille.

        Minusta myös sillä että kerrotaan näitä muka liikuttavia tarinoita miten sitten se pentutehtailun tulos onkin pelastunut, annetaan tavallaan lupa siihen. Että no joo, olihan tää paha, kun tää koira on nyt näin vammainen...mutta katsokaa miten iloinen se on! Ei se pentutehtailu ollutkaan pahasta!
        Itse pidän ainakin sitä varakassaa paljon turvallisempana vaihtoehtona ja mitä enemmän siellä on rahaa, sitä isomman vakuutuksen on itselleen ottanut. Eikä se normaalituloisella terveen koiran kanssa ole mikään temppu. Jos säästää satasen kuussa on parissa vuodessa jo 2400 euroa kasassa: ja tietenkin on, koska kyllähän sitä koiran ottamista jokainen järkevä ihminen harkitsee kauemmin kuin pari kuukautta... eikö niin :) Eli ei, mutta siis ihan näin vaan suosittelen. Jos ajatteleekin että koira on ihana - ja onhan se maailman ihanin - niin pieni realistinen suhtautuminen säästää sekä rahaa että stressiä huomattavasti. Jos on oikein hyvä onni myötä, ja säästää sen 15 vuotta varakassaa mitä ei koskaan tarvitsekaan, on aika mukavasti säästöjä sitten jo, itsellekin. Muutenkaan nykyelämässä se puskurirahasto ei olisi pahitteeksi, se kannattaisi säästää aina kun voi ja poikkeuksetta, mutta etenkin tämmöisten asioitten varalle.

        Jos vaan mitenkään pystyy, kannattaa siis panostaa ehdottomasti siihen, että ne rahat pysyy itsellä ja että itse on oma vakuutuksensa. Ei tarvitse maksaa osamaksukorkoja sen enempää kuin senttiäkään turhasta vakuutuksesta ja kuten tässä tgjugftuy mainitsee, on tasan ne rahat aina käytettävissä, eikä tarvitse murehtia tippaakaan hylkääkö vakuutusyhtiö päätöksen vai ei ja soitella, lähetellä kuitteja tms. Kyllähän osa eläinlääkäreistä tarjoaa osamaksuakin, mikä olisi muuten hyvä palvelu, koska kaikilla varmaan on joskus tiukkaa ja koira pitää silti hoitaa, mutta ottaessani selvää koroista ja sen maksupalvelun tarjoajasta sekä ell:n hinnoista, tulee maksamaan vähintään tuplasti ellei triplasti siitä palvelusta.
        En suosittele sitäkään.
        Enkä tarkoita syyllistää ketään, vaan olen kantapään kautta oppinut ja vakuutusyhtiöihin itsekin sinisilmäisesti luottanut. Samoin kuin eläinlääkäreihin - ja pettynyt. Oppia ikä kaikki, ottakaa neuvo ja vaari tai kantapää :)


    • tyhjäämaksanutvuosia

      Tapiolassa myös rajoitus korvattavien eläinlääkärikulujen enimmäismäärä yhden vakuutuskauden aikana on 1700 euroa. Omavastuu on 60 euroa ja 25,00 % tämän ylittävistä kuluista
      Borderterrieri, naaras
      Vuosimaksu 137,91 euroa

    • Minjaana1

      Agria on huonoin vaihtoehto kaikista, en voi hetkeäkään suositella. Myyvät vakuutuksen "ainoa eläinvakuutus, joka korvaa sitä & tätä"-periaatteella, ja kun ovat sen myyneet, niin tulkitsevat tapauksen niin, että korvaamatta jää kaikki nämä "sitä & tätä"-tilanteet. Aina löytyy porsaanreikä ehdoista. En tiedä, onko joku vakuutusyhtiö järkevämpi, mutta meillä lähti Agria vaihtoon, tuollaiselle yhtiölle en rahojani kanna. Huvittavaa tässä on se, että esitin hyvinkin tarkkoja kysymyksiä mahdollisista tilanteista, joita koiran kanssa voi eteen tulla, ja tällä perusteella tein päätöksen vakuutusyhtiöstä. No, tilanne tuli ja korvata olisi pitänyt, ja kas; ylimielinen ja epäasiallinen korvaushenkilö tulkitsi asian kuten vakuutusyhtiön eduksi on.
      En tavallaan arvosta.

      Eli hyviä vinkkejä vakuutusyhtiöistä otetaan vastaan. Mielellään sellainen vakuutusyhtiö, joka on joakus tiettävästi korvannut vahingon eikä keksimällä keksi porsaanreikää.

      • IraH

        "Agria on huonoin vaihtoehto kaikista, en voi hetkeäkään suositella. Myyvät vakuutuksen "ainoa eläinvakuutus, joka korvaa sitä & tätä"-periaatteella, ja kun ovat sen myyneet, niin tulkitsevat tapauksen niin, että korvaamatta jää kaikki nämä "sitä & tätä"-tilanteet. "
        Olisi mielenkiintoista tietää että millainen keissi kyseessä?
        Argian sivustoilta ainakin hyvin valittavissa mitä haluaa ottaa ja maksella (erät, % käynneistä yms jotka vaikuttavat hintaan) - ja tietenkin kaikki vakuutusehdot sitten.
        Ja Argialta saa koko koiran elinajaksi vakuutukset, mikä on aika ihmeellistä.

        Sekarotuiselle rescue koiralle (5 v) katselemassa vakuutusta, ei katukoira vaan Virosta omistaja kuollut ja tarhalle päätynyt. Kaikki muut vakuutukset (autot,koti,henki,prätkä) If:llä, mutta heiltä ei kuulemma välttämälttä saa rescue koiralle enää vakuutusta.

        Ehdotuksia mistä tuon ikäiselle, sekarotuiselle, saisi hyvän vakuutuksen?


    • haukkuvahauva

      Mitenhän nämä hampaan poistot, tarkoitan siis tulehtuneita ja rikkinäisiä. Meillä edellisen koiran kanssa tuli tämä ongelma, koiran ollessa yli 10v. vakutus raukesi.
      kahteen kertaan poistettiin hampaita molemmat kerrat yli500e skä silmäluomesta syylä hinta 350e mitään korvauksia ei tullut kun koira oli yli 10v. Laskeskelin mielessäni että kyllä vakutus kalliiksi tulee kun ajatellaan että 100e ei saa eläinlääkäri asemalla millä mekin koiramme käytetiin kun " hyvän päivän toivotuksen".Meille tulossa uusi
      koira kesäkuussa Cairn terrieri rotuhan on perusterve, pistää tosiian miettimään mitä tekee vakuutuksen kanssa. Harvemminhan nuori koira eläinlääkäri papveluja tarvitsee
      tapaturmariskihän tietenkin on aina olemassa. Pohjantähti tarjoaa eläinvakuutusta 15v asti korvaako sitten hampaiden poistot ym.pienen rodun vaivat koiran vanhetessa, näktä hammasongelmiahan on ilmennyt kaikillapienillä koira roduilla mitä pienten koirien omistajien kanssa olen keskustellut.Tuon meidän 15,5v. Havannalaisen vakuutus oli IF ssä nykyään kaikki omat vakuutukse Pohjantähdessä, täytyy kysäistä Pohjantähdestä noita vakuutuksia.

    • haukkuvahaua

      Tuli käväistyä perjanta iltana vielä noilla Pohjantähden sivuilla,olenkohan yksinkertainen vai onko käytäntö tämä? vakuutus ehtojen hoitokulu korvauksissa
      oli esim hoitokulut korvataan 1500e asti vuodessa. Sivuilla oli esim kahdesta sairaudesta vuoden aikana 1) hoitokulut 800ja toisen sairauden hoitokulut 1000e, omavastuu on vuodelta 100e. Tässä tapauksessa hoitokuluja korvattaisi vuodenajalta 1400e.
      Mikäli hoitokulutjen korvaus on 1500e sen pitäisikorvata esim koiran leikkaus 1500 ja mikäli tarvitsen koiralle vuoden aikana koiralle eläinlääkäri käyntejä useamman kerran tuon leikkauksen lisäksi niin sen pitäisi korvata myöskin muiden käyntien hoitokulutku 1500e asti mikäli tarvetta o, Pohjantähti lupaa kyllä vakuutuksen koiralle 15v asti ja suorakorvauksen kun käyttää Tuhatjalkaa, tosin tuota eläinlääkäri asemmaa en tule
      käyttämään, kerran jouduin edesmennyttä koiraamme käyttämään päivystyksen takia
      siellä ja päätin että oli viimeinen keta kyseisessä laittoksessa.

    • surkeaa

      En suosittele Agriaa ainakaan. Heillä on tehokas mainonta ja jopa agressiivinen myyntitapa ja he lupasivat kennelliiton sivuilla lähettää pentupakkaukset , joissa on huopa ja kuumemittari. Odottelin kolme viikkoa ja kysyessäni sain vastauksen, että kuumemittarit ovat loppuneet tavarantoimittajalta. No nyt huovatkaan tuskin enää ehtivät pennun hakijoiden mukaan. En luota yhtiöön, joka ei pysty pitämään edes pieniä lupauksia , enkä aio antaa rahojani moiselle firmalle.

    • vakuutusyhtötGusetttaako

      En ota kantaa mihinkään vakuutusyhtiöön vaikka kokemusta onkin, Sen vain sanon että ottakaa tarkkaan selvää mitä se vakuutus oikeasti tarkoittaa ja miten se käytännössä toimii ja korvaa - ja mitä. Itsekin olisin taipuvainen säästämään sen jonkun mainitseman puskurirahan.

      Sitten yksi huomio mitä äkkiseltään en huomannut mainittavan. Ottakaapa huomioon että yleisesti ottaen - saattaa jossain vakuutusyhtiössä olla poikkeus, jota tosin epäilen hieman - että koiran vakuutus loppuu automaattisesti koiran täyttäessä 10 vuotta eikä ko ikäinen koira enää saa eläinvakuutusta. Itse koin tämän yllätyksenä viime keväänä. Tässä tapauksessa yhtiö oli Lähi-Tapiola. Kummastelin asiaa virkailijalle ja hieman moitinkin käytäntöä sillä itselläni oleva rotu elää helposti 15-16 vuotiaaksi ja on alkukantaisena rotuna perusterve.

    • Heinä2017

      Minun mielestäni Lähi-Tapiola taitaa olla juuri se ainoa, joilla vakuutus ei lopu 10 vuotiaana. Ennen heillä tippui korvausmäärä (maksu ei...) koiran ikääntyessä mutta tämä on nyt muuttunut ja korvausmäärä pysyy kauden aikana samana.

      Tässä on hyvä vertailu mutta valitettavasti vanhentunut, moni eläinvakuutus muuttui juuri 2016. Toivottavasti tekevät vielä tästä päivitetyn version.
      https://www.fine.fi/media/julkaisut-2015/seuraelainvakuutukset-2015_vertailu-kissa-ja-koiravakuutusten-hinnoista-ja-vahinkojen-korvaamisesta.pdf

      • WB123

        Juuri sain Lähi-Tapiolasta kirjeen, että koska koirani täyttää 10-vuotta, vakuutus päättyy. Eli näin ainakin silloin 10-vuotta sitten otetuissa tapauksissa.


    • Eiikinäenääpohjolaa

      Pohjolan vakuutus lähinnä kusetusta, kun koira alkaa sairastamaan ei korvaa juuri mitään.

    • lasuku

      Pohjantähdessä vakuutus tulee ottaa ennen kun lemmikkisi täyttää 10v. Vakuutusturva on voimassa sen vakuutuskauden loppuun asti, jonka aikana lemmikkisi täyttää 15v.
      Mielestäni lemmikkini on hyvän hoidon arvoinen.
      En laske sitä satasen päälle, pääasia ,että homma toimii eikä tarvii tapella vakuutusyhtiön kanssa.

    • Anonyymi

      Kaikki vakuutusyhtiöt valehtelevat ja puhuvat paskaa. Niitä ei kiinnosta muu kuin raha. Se on nähty.

    • Anonyymi

      Kaikki ovat enemmän tai vähemmämn surkeita. Itsellä Agriassa, joka ehkä vähiten surkea. Ei korvaa juuri mitään, aina löytyy joku ehto millä perusteella ei tarvise korvata!

    • Anonyymi

      Paras vakuutusyhtiö vaihtelee ajankohdan, hinnan ja ehtojen puolesta.
      Jos tarvitset apua eläinvakuutuksen hankintaan tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.

    • Anonyymi

      Palautetaanpa tämä keskustelu. Agriassa tuli staffipojun ensimmäinen vuosi täyteen, ja ehdot näyttää huonontuneen ja hinta nousseen. Edellinen staffimme oli vakuutettu Tapiolassa, ja ainakin tuolloin vakuutuskorvauksen määrä vuositasolla laski muistaakseni seitsemästä ikävuodesta eteenpäin. Onko nykyisissä LähiTapiolan vakuutuksissa edelleen tuo sama käytäntö vai säilyykö maksimikorvaus vuositasolla samana koko ajan ? Onko niin, että henkivakuutus päättyy Tapiolassa koiran täyttäessä 10 vuotta, mutta tapaturma/hoitokuluvakuutus jatkuu 15 ikävuoteen saakka ?

    • Anonyymi

      Ittellä If vakuutus. Viime vuonna hirvi potkaisi ja koira tutkimusten jälkeen jouduttiin lopettamaan. Itse maksoin 35% hoitokuluista ja sain henkivakuutuksen verran rahaa mikä ei tietenkään korvaa koiran menetystä koskaan. If maksoi mukisematta ja nopeasti. Nyt molemmat koirat IF:ssä.

    • Anonyymi

      Koirallani on Kattava vakuutus Agriasta. Niin luulin. Vakuutusyhtiö muutti ehtoja sopimuksen solmimisen jälkeen yksipuolisesti ja käytännössä eivät korvaa juuri mitään. Rahat heille kelpaavat. Muuten täysin ala-arvoista toimintaa.

    • Anonyymi

      Älkää ainakaan if yhtiöstä ottako vakuutusta.
      Koira satutti jalkansa ja itse maksettiin 983e eläinlääkärille hoidoista.
      Saatiin 9e vakuutusyhtiöstä.
      Että näin!!!!!!!

      • Anonyymi

        Oli vielä vanha ifistä ja kyllä kattoi 65% kuten oli ehdoissa. Myöskin äkillinen sairastuminen/ lopetus tuli korvaus, kun oli lääkärin lausunto. Mitä nykyhetkeen tulee, on vakuutus nyt otettuna 140€ vuosi kalliimpi heikoimmilla ehdoilla. Nekin raha vuodessa eri tilille ja kyllä kannattaa. Hinnat karanneet käsistä. Suurin ero myös eläinlääkäreiden/ sairaalab hinnoittelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli vielä vanha ifistä ja kyllä kattoi 65% kuten oli ehdoissa. Myöskin äkillinen sairastuminen/ lopetus tuli korvaus, kun oli lääkärin lausunto. Mitä nykyhetkeen tulee, on vakuutus nyt otettuna 140€ vuosi kalliimpi heikoimmilla ehdoilla. Nekin raha vuodessa eri tilille ja kyllä kannattaa. Hinnat karanneet käsistä. Suurin ero myös eläinlääkäreiden/ sairaalab hinnoittelussa.

        Totta puhut!


    • Anonyymi

      Vaivattomimmin korvaukset saa todellakin If-yhtiöstä. Antavat omalla ilmoituksella 2000 € asti korvauksia. Ei tarvita lääkärintodituksia ei mitää. Meiilä siltä vakuutukset ja korvattu on.

      • Anonyymi

        Edesmennyt koira oli 265€ vuosi, kysyin vastaava hinta uudelle koiralle 450€! Eli hyvin on nostaneet hinnat lyhyessä ajassa. Säästää rahaa mielummin, kulujen varalta.


      • Anonyymi

        Kyllä vaadittiin dokumentit. Oli hyvä entisillä ehdoilla ja hinnalla. Kannattaa kysellä hintoja eläinlääkärikuluista. Monien satojen hintaero. Mm säästyi 400€.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1860
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1709
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1542
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      108
      1351
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      166
      1118
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      850
    Aihe