Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt kiinnostaisivat erityisesti herraväen tulkinnat.
Eli olemme eksäni kanssa eronneet pian seitsemän vuotta sitten. Me olemme hyvissä väleissä, mutta emme viestittele jatkuvasti saati sitten näe toisiamme jatkuvasti. Meillä on yhteinen alaikäinen lapsi, joten väleissä oleminen ja yhteydenpito lienee varsin normaalia.
Yleensä yhteydenpitomme menee niin, että minä pistän hänelle viestiä, kysyn jostain muksun asiasta jne. Samalla tulee yleensä vaihdettua kuulumiset, jutusteltua ihan henkilökohtaisistakin asioista ja miten töissä menee, ymv. Lapsemme myöskin viestittelee isänsä kanssa minun puhelimellani, sillä hänelle ei ole vielä (nuoresta iästään johtuen) otettu käyttöön mitään viestipalveluita.
No eksäni on tässä nyt pari kertaa, viimeksi eilen, laittanut minulle viestiä ilmeisesti ihan muuten vaan. Eilen hän kyseli vain kuulumisiani, ei ollut mitään lapseen liittyvää asiaa, vaikka toki kysyi muksunkin kuulumiset, mutta mitään selkeää asiaa hänellä ei ollut. Kunhan nyt vain vaikutti jutustelevan. Sanoisin, että tänä ei ole hänelle normaalia käytöstä. Viestittely oli siinä määrin yllättävää, että jopa muksukin kyseli jälkeenpöin, että eikö isällään todellakaan ollut mitään asiaa. Voisin ajatella, että yleensä eksäni saattaisi kirjoittaa tuolleen yllättäen, jos hän ei olisi kuullut minusta mitään pariin kuukauteen, mutta nyt oli alle viikko siitä kun morjestin ja vaihtoin muutaman sanan hänen kanssaan, kun hän jutteli muksun kanssa.
Olenko vain yliherkkä, vai pitääkö olla huolissaan? Voiko mies olla aidosti kiinnostunut vain kyselemään kuulumisia, vai onko tuollaisessa aina jokin taka-ajatus?
Exän käytös hämmentää (taas)
237
1342
Vastaukset
Mun mielestä kuulumisten kyselyssä ei oo mitään ihmeellistä. Mä usein kysy ja kerron omani. Ja usein kun lähipiiri ei oo ollenkaan kiinnostunu, niin kirjotan ne sitten tänne.
- Anonyymi
Niin. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sinulla ei ole hirveämmin kokemusta parisuhteista. Ehkä sitä myötä sinulla ei ole hirveämmin myöskään eksiä. En siis osaa sanoa missä määrin tunnet tuota dynamiikkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sinulla ei ole hirveämmin kokemusta parisuhteista. Ehkä sitä myötä sinulla ei ole hirveämmin myöskään eksiä. En siis osaa sanoa missä määrin tunnet tuota dynamiikkaa.
Juu ihan oikein oot ymmärtäny. Mutta mä oon seuraillut muitten tilanteita. Ja lapsesta lähtien seurannut vanhempien liittoa ja heidän uusia suhteita. Ja mulle on syntynyt sellanen kiinnostus miten parisuhteet toimii tai sitten ei toimi. Jostakin syystä ihmiset ei hirveesti puhu noista suhde jutuistaan. Tai puhuu, esim kahvikeskusteluissa, mutta siinä on taas vaan se toisen osapuolen näkemys ja vaan tietystä hetkestä, ettei siitä saa sellasta kokonaiskuvaa. Parisuhde on kuitenkin kaiken perusta, koska muutenhan meille ei syntyisi lapsia ja sen takia on luonnollista että asia kiinnostaa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu ihan oikein oot ymmärtäny. Mutta mä oon seuraillut muitten tilanteita. Ja lapsesta lähtien seurannut vanhempien liittoa ja heidän uusia suhteita. Ja mulle on syntynyt sellanen kiinnostus miten parisuhteet toimii tai sitten ei toimi. Jostakin syystä ihmiset ei hirveesti puhu noista suhde jutuistaan. Tai puhuu, esim kahvikeskusteluissa, mutta siinä on taas vaan se toisen osapuolen näkemys ja vaan tietystä hetkestä, ettei siitä saa sellasta kokonaiskuvaa. Parisuhde on kuitenkin kaiken perusta, koska muutenhan meille ei syntyisi lapsia ja sen takia on luonnollista että asia kiinnostaa.
Ei kiinnostuksessa mitään väärää ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko tuolta linkistä löytyä asioita, joita koette jälkeenpäin erosta? Olemme yksilöitä ja siten voi jälkeenpäin kokea yllättäviäkin asioita toisesta? Puhuminen auttaa aina hyvässä ja pahassa, teillä kuitenkin paljon yhteistä menneisyyttä ja siten jonkinlaista luottamustakin toiseen mm. yhteisen lapsen johdosta (hyvät välit)?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/8d9cd174-31b5-4b92-a62e-3c2e67452f9c - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko tuolta linkistä löytyä asioita, joita koette jälkeenpäin erosta? Olemme yksilöitä ja siten voi jälkeenpäin kokea yllättäviäkin asioita toisesta? Puhuminen auttaa aina hyvässä ja pahassa, teillä kuitenkin paljon yhteistä menneisyyttä ja siten jonkinlaista luottamustakin toiseen mm. yhteisen lapsen johdosta (hyvät välit)?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/8d9cd174-31b5-4b92-a62e-3c2e67452f9cEi meillä minun näkemykseni mukaan ole jäänyt mitään ihmeempää käsittelemättä, mutta enhän minä tietenkään hänestä voi varmaksi tietää. Minä kuitenkin olen se, joka on selkeämmin omat ajatukseni ilmaissut. Tietysti voi olla kyse jostain tuollaisestakin. Jos on, niin sitten täytyy vain toivoa, että hän saa jotrnkin sen keskustelun avatuksi. Itse nimittäin kokisin turhan tungettelevaksi ja liikaa olettavaksi, jos lähtisin häneltä tuollaisia ihan muuten vain kyselemään. Ennemmin oletan, että kyse olisi nykyhetkeen eikä menneeseen liittyvistä asioista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/8d9cd174-31b5-4b92-a62e-3c2e67452f9cJäin tuossa kauppareissun aikana miettimään ajatustasi ja tajusin, että tässä parin viimeisen kuukauden aikana olen tosiaan avautunut muutamasta asiasta, joita hän ei ollut koskaan tajunnut eroomme tai oikeastaan yhteiseloomme liittyen. Mä en tosin itse ole pitänyt niitä niin hirveän oleellisina asioina ja siksi ne eivät varmaan koskaan aiemmin tulleetkaan puheeksi. Nyt olen vain hieman huvittuneena kommentoinut, kuinka pomonsa on saanut hänet kiltisti tekemään sellaisia asioita, joista minä sain aikanaan vihat niskaani, kun niitä ehdotin, eikä hän nyt valita niistä yhtään. Voihan se olla, että hän on havahtunut ajattelemaan omia asenteitaan ja haluaisi sanoa jotakin, vaikka toisaalta mä pelkään tämän menevän nyt sen toisaalla moititun ylianalyysin puolelle. 😀
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ei tarvitse parisuhdetta lasten tekoon, ihan vain seksi riittää.
- Anonyymi
Olisko hän yksinäinen?
- Anonyymi
Se kävi itselläkin mielessä, mutta en halunnut alkaa tenttaamaan. Mielestäni vielä oudommaksi tilanteen teki se, että hän selitti töissä olleen rankka päivä ja että hän oli väsynyt ja sitten kuitenkin ihan itse kirjoitteli minulle.
- Anonyymi
Riippuu kuin hyvä flaksi hänyllä on jossai kohti alkaa luultavasti se pillun vonkaaminen noi ne usei alkaa kai tai si viimeistään kun lähtee seuraavan kerran viihteelle eikä muualta saa
- Anonyymi
Sanotaan nyt, että vaikka olisi kuinka huono flaksi tahansa, niin täältä saakka pelkkä vonkaaminen on hullun hommaa. Välimatkaa on sen verran rutkasti ja hän tekee töitä useinmiten kuutena päivänä viikossa. Enkä muuten ole koskaan nähnyt tai kuullut hänen "käyvän viihteellä".
- AnonyymiUUSI
Ei millään olisi aloittajasetä tullut moinen vaihtoehto mieleen ennen tätä kiihkeää ja hengästynyttä kannanottoa
- Anonyymi
Mitä väliä sillä on, onko hänellä jotain taka-ajatusta vai ei? Eihän sellaisen olemassaolo ole mitenkään sinulta pois? 😄 En ymmärrä pointtiasi. Ole hyvä ja selitä paremmin.
🦄- Anonyymi
On yleisesti tiedossa ettet ylipäätään ymmärrä asioita.
- Anonyymi
Minulla nyt ei vain ole mitään halua vaikeuttaa elämää ja se vaikeuttaisi elämää. Miehen mahdollinen loukattu ego ei tee yhteistyötä ainakaan helpommaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On yleisesti tiedossa ettet ylipäätään ymmärrä asioita.
Onko sinulla mitään muuta tekemistä kuin kertoa netissä ventovieraille mielipiteitäsi heistä? 😄
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla nyt ei vain ole mitään halua vaikeuttaa elämää ja se vaikeuttaisi elämää. Miehen mahdollinen loukattu ego ei tee yhteistyötä ainakaan helpommaksi.
Mikä voisi loukata hänen egoaan?
Oletko fyysisessä vaarassa, jos loukkaat hänen egoaan?
Miksi sinun pitäisi kantaa huolta eksäsi egosta?
Onko sinun egosi pienempi kuin hänellä? Mistä tällainen epäsuhta johtuu?
Nämä ovat ihan aitoja kysymyksiä, joten toivon asiallisia vastauksia jokaiseen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Jaa miksikö ... no kun tässä nyt pitäisi tulla vielä aika monta vuotta toimeen keskenään. Jos et huomannut, niin mainitsin tilanteessa olevan mukana lapsi. Mutta jos sinulla nyt ei kerta ole sen enempää sanottavaa kuin kysellä miksi asiaa edes pohdin, niin antaapi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä vaikeuta mieheb elämää, kun itse käyttäydyt ystävällisesti, mutta pysyt tietoisen etäällä. Vaikka toinen kertoo asioitaan, kannattaa miettiä haluaako itse syventää/lähentää suhdetta vai ei. Siis välttää asioita mistä toinen voisi tulkita jotain.
Sinänsä en usko, että mies haluaa mitään intiimiä. Naiset yleensä ylitulkitsee samaan aikaan kun miehellä ei ole mitään käryä samasta tulkinnasta. Miehet keskimäärin on selkeitä ja kyllä ilmoittavat suoraan kohtuullisessa ajassa jos haluavat jotain. Vaikka vastasit töykeään sävyyn Jerolle, hän on luultavasti oikeassa. Et vain halu kuulla mielipidettä, joka ei ole sama kuin oma tulkintasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa miksikö ... no kun tässä nyt pitäisi tulla vielä aika monta vuotta toimeen keskenään. Jos et huomannut, niin mainitsin tilanteessa olevan mukana lapsi. Mutta jos sinulla nyt ei kerta ole sen enempää sanottavaa kuin kysellä miksi asiaa edes pohdin, niin antaapi olla.
Mutta ihan oikeasti: jos teillä on yhteinen lapsi, eihän se niin voi mennä, että sinä joudut kävelemään kananmunankuorilla, jottei henkilön ego loukkaannu.
Mikä on hänen vastuunsa molemminpuoleisessa toimeen tulemisessa?
Miksi ihmeessä olet noin kynnysmatto?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä vaikeuta mieheb elämää, kun itse käyttäydyt ystävällisesti, mutta pysyt tietoisen etäällä. Vaikka toinen kertoo asioitaan, kannattaa miettiä haluaako itse syventää/lähentää suhdetta vai ei. Siis välttää asioita mistä toinen voisi tulkita jotain.
Sinänsä en usko, että mies haluaa mitään intiimiä. Naiset yleensä ylitulkitsee samaan aikaan kun miehellä ei ole mitään käryä samasta tulkinnasta. Miehet keskimäärin on selkeitä ja kyllä ilmoittavat suoraan kohtuullisessa ajassa jos haluavat jotain. Vaikka vastasit töykeään sävyyn Jerolle, hän on luultavasti oikeassa. Et vain halu kuulla mielipidettä, joka ei ole sama kuin oma tulkintasi.En tainnut missään sanoa, että olettaisin hänen haluavan erityisesti jotain intiimiä. Pohdin pitäisikö tässä olla huolissaan kun toinen käyttäytyy hänelle hyvin epätyypillisesti. Siitä kun ei pääse mihinkään, että käytös ei ole hänelle normaalia (vaikka se ehkä Jerolle olisikin).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihan oikeasti: jos teillä on yhteinen lapsi, eihän se niin voi mennä, että sinä joudut kävelemään kananmunankuorilla, jottei henkilön ego loukkaannu.
🦄Et ilmeisesti ymmärrä lainkaan mitä tarkoittaa "olla huolissaan".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärrä lainkaan mitä tarkoittaa "olla huolissaan".
Ymmärsin, että olit huolissasi nimenomaan niistä taka-ajatuksista ja egon loukkaantumisesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Mikä ylijumala sieltä heittelee elämänneuvoja toisille?? Katso peiliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ylijumala sieltä heittelee elämänneuvoja toisille?? Katso peiliin.
Ohjeita on helppo heitellä, kun mahdolliset seuraukset eivät kosketa lainkaan itseä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä en usko, että mies haluaa mitään intiimiä. Naiset yleensä ylitulkitsee samaan aikaan kun miehellä ei ole mitään käryä samasta tulkinnasta. Miehet keskimäärin on selkeitä ja kyllä ilmoittavat suoraan kohtuullisessa ajassa jos haluavat jotain. Vaikka vastasit töykeään sävyyn Jerolle, hän on luultavasti oikeassa. Et vain halu kuulla mielipidettä, joka ei ole sama kuin oma tulkintasi."Naiset yleensä ylitulkitsee samaan aikaan kun miehellä ei ole mitään käryä samasta tulkinnasta."
Juuri tästä syystä tässä nyt kyseltiin erityisesti herrahenkilöiden tulkintaa tällaiselle käytökselle. En tiedä moniko teistä on tälläinen, mutta jos olisit hiljainen ja hyvin introvertti yksilö, joka ei yleensä vapaaehtoisesti omista asioistaan puhua pukahda, eikä aloita yleisluontoista jutustelua kenenkään kanssa, eikä kysele muiden kuulumisia ellei edellisestä keskustelusta ole useampi kuukausi aikaa, niin millaiset syyt tarvittaisiin, jotta toimisit toisin? Vai tarvitaanko siihen ylipäänsä mitään syytä? Entä muten noihin mahdollisiin syihin vaikuttaa se, että se jonka kuulumisia kyselet yhtäkkiä tiheästi on eksäsi, lapsesi äiti, joka on kyllä laskettavissa ystäväksi, mutta kuitenkin sellaiseksi, jonka kanssa et ole jatkuvasti tekemisissä ja jonka kanssa keskustelut pyörivät pääsääntöisesti sen lapsen asioiden ympärillä? Kun naiset kerta ylitulkitsevat, niin nyt olisi mahdollista tarjota näkemystä siihen miten kannattaisi tulkita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ylijumala sieltä heittelee elämänneuvoja toisille?? Katso peiliin.
Ylijumala! 😄 Juu, heti S1mitistä seuraava, mutta ei alas päin. 👆
Äläs nyt valita, kun aloittajahan nimenomaan pyysi neuvoa. Olisi outoa vastata tähän ketjuun mitenkään muuten kuin neuvomalla. 🤔
Minun elämäni on melko hyvää! Kyllä minulla on varaa neuvoa, ja peilikuvani kestää sen myös.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Naiset yleensä ylitulkitsee samaan aikaan kun miehellä ei ole mitään käryä samasta tulkinnasta."
Juuri tästä syystä tässä nyt kyseltiin erityisesti herrahenkilöiden tulkintaa tällaiselle käytökselle. En tiedä moniko teistä on tälläinen, mutta jos olisit hiljainen ja hyvin introvertti yksilö, joka ei yleensä vapaaehtoisesti omista asioistaan puhua pukahda, eikä aloita yleisluontoista jutustelua kenenkään kanssa, eikä kysele muiden kuulumisia ellei edellisestä keskustelusta ole useampi kuukausi aikaa, niin millaiset syyt tarvittaisiin, jotta toimisit toisin? Vai tarvitaanko siihen ylipäänsä mitään syytä? Entä muten noihin mahdollisiin syihin vaikuttaa se, että se jonka kuulumisia kyselet yhtäkkiä tiheästi on eksäsi, lapsesi äiti, joka on kyllä laskettavissa ystäväksi, mutta kuitenkin sellaiseksi, jonka kanssa et ole jatkuvasti tekemisissä ja jonka kanssa keskustelut pyörivät pääsääntöisesti sen lapsen asioiden ympärillä? Kun naiset kerta ylitulkitsevat, niin nyt olisi mahdollista tarjota näkemystä siihen miten kannattaisi tulkita."niin millaiset syyt tarvittaisiin, jotta toimisit toisin?"
Henkilö on ollut kosketuksissa itsestään enemmän puhuvien kanssa ja todennut, ettei sellaiseen kuole. 🤔
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"niin millaiset syyt tarvittaisiin, jotta toimisit toisin?"
Henkilö on ollut kosketuksissa itsestään enemmän puhuvien kanssa ja todennut, ettei sellaiseen kuole. 🤔
🦄Kyseisen henkilön tuntien en pidä tätä mitenkään erityisen todennäköisenä, en varsinkaan, jos se puhetarve yhtäkkiä kohdistuisi minuun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Naiset yleensä ylitulkitsee samaan aikaan kun miehellä ei ole mitään käryä samasta tulkinnasta."
Juuri tästä syystä tässä nyt kyseltiin erityisesti herrahenkilöiden tulkintaa tällaiselle käytökselle. En tiedä moniko teistä on tälläinen, mutta jos olisit hiljainen ja hyvin introvertti yksilö, joka ei yleensä vapaaehtoisesti omista asioistaan puhua pukahda, eikä aloita yleisluontoista jutustelua kenenkään kanssa, eikä kysele muiden kuulumisia ellei edellisestä keskustelusta ole useampi kuukausi aikaa, niin millaiset syyt tarvittaisiin, jotta toimisit toisin? Vai tarvitaanko siihen ylipäänsä mitään syytä? Entä muten noihin mahdollisiin syihin vaikuttaa se, että se jonka kuulumisia kyselet yhtäkkiä tiheästi on eksäsi, lapsesi äiti, joka on kyllä laskettavissa ystäväksi, mutta kuitenkin sellaiseksi, jonka kanssa et ole jatkuvasti tekemisissä ja jonka kanssa keskustelut pyörivät pääsääntöisesti sen lapsen asioiden ympärillä? Kun naiset kerta ylitulkitsevat, niin nyt olisi mahdollista tarjota näkemystä siihen miten kannattaisi tulkita.Naisen tulkinta miehestä:
Kyllä. Hän haluaa puhua juuri sinun kanssa, koska haluaa varmistua että olet kunnossa.
Kerran epäilen exäni soittaneen minulle, kun näki minut pysäköintialueella toisesta autosta. Hänellä ei ollut mitään asiaa, jotain kyllä, mutta minulla ei ollut mahdollisuutta antaa mitään tilaisuutta siihen hänelle.
Tottakai olisin sinuna vähän huolissani hänestä. IRL elämä pitää ihmiset järissään, vaikka toiset eivät osaa mitään muuta tehdäkään. Mikä estää soittamasta samanlaista mysteeripuhelua hänelle.
Kaikesta muusta puhuminen aiheuttaa pääkipua, koska sellaisella puhumisella ei ole mitään rajoja. Luonnollisesti myös toisessa päässä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Naisena esiintyvä palstasetä antaa sinulle varmasti jotain vastauksia niin voit jatkaa tuota kissatappelua ja dissiä. Onnee
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla mitään muuta tekemistä kuin kertoa netissä ventovieraille mielipiteitäsi heistä? 😄
🦄Pata siellä anonyymia kattilaa soimaa. Sivusta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Saatko nainen oikeasti muka jotain mielihyvää tästä menestyksen teologiasta tms tai siitä, että arvostelet jonkun kuvitteellisen naisen ihmisyyttä lyttyyn, koska palstaäijä esiintyy naisena? Joka on sinulle todnäk päässäsi tämä nk arkkivihollisesi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ylijumala! 😄 Juu, heti S1mitistä seuraava, mutta ei alas päin. 👆
Äläs nyt valita, kun aloittajahan nimenomaan pyysi neuvoa. Olisi outoa vastata tähän ketjuun mitenkään muuten kuin neuvomalla. 🤔
Minun elämäni on melko hyvää! Kyllä minulla on varaa neuvoa, ja peilikuvani kestää sen myös.
🦄” Minun elämäni on melko hyvää! Kyllä minulla on varaa neuvoa, ja peilikuvani kestää sen myös.” Ei ihan heti luulisi tämän na aloittajalle räkytyksen perusteella. Kovasti on asiaa aina tästä aloittajasta. Joka ei muuten ole nainen, varsinkaan se lapsellisen vihan kohteesi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Naisen tulkinta miehestä:
Kyllä. Hän haluaa puhua juuri sinun kanssa, koska haluaa varmistua että olet kunnossa.
Kerran epäilen exäni soittaneen minulle, kun näki minut pysäköintialueella toisesta autosta. Hänellä ei ollut mitään asiaa, jotain kyllä, mutta minulla ei ollut mahdollisuutta antaa mitään tilaisuutta siihen hänelle.
Tottakai olisin sinuna vähän huolissani hänestä. IRL elämä pitää ihmiset järissään, vaikka toiset eivät osaa mitään muuta tehdäkään. Mikä estää soittamasta samanlaista mysteeripuhelua hänelle.
Kaikesta muusta puhuminen aiheuttaa pääkipua, koska sellaisella puhumisella ei ole mitään rajoja. Luonnollisesti myös toisessa päässä.Onko sinusta kaikesta luennoiva palstasetä ihan normoa tällainen autossa jökitys?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saatko nainen oikeasti muka jotain mielihyvää tästä menestyksen teologiasta tms tai siitä, että arvostelet jonkun kuvitteellisen naisen ihmisyyttä lyttyyn, koska palstaäijä esiintyy naisena? Joka on sinulle todnäk päässäsi tämä nk arkkivihollisesi
Sana arkkivihollinen mainittu- nyt tarkkana pyhän ja arjen ahertaja
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sana arkkivihollinen mainittu- nyt tarkkana pyhän ja arjen ahertaja
Jollakinhan tämä nk viholliskuva on pidettävä hengissä, prima ballerina
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
” Minun elämäni on melko hyvää! Kyllä minulla on varaa neuvoa, ja peilikuvani kestää sen myös.” Ei ihan heti luulisi tämän na aloittajalle räkytyksen perusteella. Kovasti on asiaa aina tästä aloittajasta. Joka ei muuten ole nainen, varsinkaan se lapsellisen vihan kohteesi
Aloittaja kysäisee, että eikö täältä ja nyt juuri mitään muuta aloitusta löydy, jossa voisit harrastaa tuota yksisarvisen kimppuun hyökimistä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jollakinhan tämä nk viholliskuva on pidettävä hengissä, prima ballerina
Alkaa olla tämä omaki ns algoritmi valmis
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
” Minun elämäni on melko hyvää! Kyllä minulla on varaa neuvoa, ja peilikuvani kestää sen myös.” Ei ihan heti luulisi tämän na aloittajalle räkytyksen perusteella. Kovasti on asiaa aina tästä aloittajasta. Joka ei muuten ole nainen, varsinkaan se lapsellisen vihan kohteesi
Oletkos sinä muuten se, joka luulee minua naiseksi? Eihän se ole mahdollista! Pitäisihän sinun nähdä tästä viestistäni, että minulla on miehen genitaalit! 😯
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kysäisee, että eikö täältä ja nyt juuri mitään muuta aloitusta löydy, jossa voisit harrastaa tuota yksisarvisen kimppuun hyökimistä?
En pahastu tuosta hyökkimisestä. 😄 Se on vain huvittavaa.
Voin vain kuvitella, millaisia tuon ihmisen ihmissuhteet ovat, kun anonyymi nettikirjoittajakin saa aikaan noin paljon negatiivisia tunteita....🤭 Uskon karmaan ja nimenomaan ns. wiccalaisessa merkityksessä, siis että kaikki palautuu tekijälleen kolminkertaisena. En usko siihen kirjaimellisesti mutta uskon että kaikilla teoilla on myös välillisiä vaikutuksia, jotka voivat nousta suureen rooliin, suurempaan kuin alkuperäinen teko.
Ja onhan se nyt vain hauskaa, että tällainen tavis aiheuttaa jossakussa tuollaisia kierroksia!😂
🦄
- Anonyymi
Voisko olla jotain huolia tai murheita mistä haluaisi avautua sinulle? Silloin voi olla aktiivinenkin ikään kuin luodakseen sopivan tiiviin yhteyden ja hetken jolloin avautua?
Jasu- Anonyymi
Tuo kävi mielessä myös. Jos näin olisi, niin sitten ei kai voi kun odottaa, josko avaisi sanaisen arkkunsa. Sen mä tiedän, että hän on ajoittain melko tympääntynyt duuniinsa, mutta en mä nyt tiedä onko sen suhteen varsinaisesti huolta tai murhetta.
Hän kävi myös ennen joulua pään magneettikuvissa jatkuvien päänsärkyjen takia. Tietääkseni niissä ei kuitenkaan näkynyt mitään poikkeavaa. Voi kai tuollainen kokemus kuitenkin laukaista jotain huolia ja murheita. Vaikea tosiaan sanoa, että pitäisikö tässä nyt olla huolissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kävi mielessä myös. Jos näin olisi, niin sitten ei kai voi kun odottaa, josko avaisi sanaisen arkkunsa. Sen mä tiedän, että hän on ajoittain melko tympääntynyt duuniinsa, mutta en mä nyt tiedä onko sen suhteen varsinaisesti huolta tai murhetta.
Hän kävi myös ennen joulua pään magneettikuvissa jatkuvien päänsärkyjen takia. Tietääkseni niissä ei kuitenkaan näkynyt mitään poikkeavaa. Voi kai tuollainen kokemus kuitenkin laukaista jotain huolia ja murheita. Vaikea tosiaan sanoa, että pitäisikö tässä nyt olla huolissaan.Voi ja jos on yhä usein pääkipuja, sekin uuvuttaa ja helposti myös tulee masennus jatkuvista kivuista ja niitten luomista haasteista arjessa. Toivottavasti hänellä ei ole mitään vakavaa ja saa sanotuksi, jos jotain mielensä päällä onkin.
Monesti jatkuva sairastelu saa myös ihmisen mietteliääksi, entäs jos ja tajuaa oman kuolemattomuutensakin. Ja ettei oo ittestään selvää, että elämä rullaa. Se rasittava työkin voi lisätä kierrettä, tulee oravanpyörä missä kiertää kehää.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ja jos on yhä usein pääkipuja, sekin uuvuttaa ja helposti myös tulee masennus jatkuvista kivuista ja niitten luomista haasteista arjessa. Toivottavasti hänellä ei ole mitään vakavaa ja saa sanotuksi, jos jotain mielensä päällä onkin.
Monesti jatkuva sairastelu saa myös ihmisen mietteliääksi, entäs jos ja tajuaa oman kuolemattomuutensakin. Ja ettei oo ittestään selvää, että elämä rullaa. Se rasittava työkin voi lisätä kierrettä, tulee oravanpyörä missä kiertää kehää.
JasuSiis kuolemattomuutensakin piti olla kuolevaisuutensakin. Kirjoittelen päin peetä. Mulla on jo CPAP maski lärvillä, joten vartti ja olen unessa. 🙂 Ehkä hyvä jo tähän aikaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ja jos on yhä usein pääkipuja, sekin uuvuttaa ja helposti myös tulee masennus jatkuvista kivuista ja niitten luomista haasteista arjessa. Toivottavasti hänellä ei ole mitään vakavaa ja saa sanotuksi, jos jotain mielensä päällä onkin.
JasuNiin. Jotenkin tuollainen aivan totaalisen poikkeava käytös saa minut levottomaksi. Tulee tunne, että tulisi tehdä jotain, sanoa jotain, kysyä jotain, mutta mitä. Sekinhän on mahdollista, että kaikki on täysin ok ja hän muuten vain käyttäytyy oudosti. Vai onko? Voiko mies, josta normaalisti joutuu miltei nyhtämään irti kaiken ja joka kyllä vastaa aina, kun hänelle viestitellään, muttei ikinä itse aloita, käyttäytyä yhtäkkiä toisin, ilman mitään syytä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Jotenkin tuollainen aivan totaalisen poikkeava käytös saa minut levottomaksi. Tulee tunne, että tulisi tehdä jotain, sanoa jotain, kysyä jotain, mutta mitä. Sekinhän on mahdollista, että kaikki on täysin ok ja hän muuten vain käyttäytyy oudosti. Vai onko? Voiko mies, josta normaalisti joutuu miltei nyhtämään irti kaiken ja joka kyllä vastaa aina, kun hänelle viestitellään, muttei ikinä itse aloita, käyttäytyä yhtäkkiä toisin, ilman mitään syytä?
Huomenta. Nukahdin sitten kuin saunalyhty, hyvä kun ehdin saada puhelinta yöpöydälle asti.
Kuvaamassasi tunteessa, en pystyisi olla kysymättä, että onlo kaikki hyvin, terveenä ja jaksaa okei? Jotenkin miten saat asian ja kysymyksen muotoiltua niin ettei koe negatiivisesti.
Voihan käytös paineen alla muuttua ja ennen itsenäinen ihminenkin kaivata tukea ja apua kun taakka käy liian kovaksi. Ikään kuin nöyrtyy kyllä kun huomaa ettei ihan yksin ole enää okei. Vaan kaipaa jonkun, yleensä turvalliseksi kokemansa ihmisen tukea tai kuuntelevaa korvaa.
Mitä itsenäisempi ihminen sen korkeempi kynnys kertoa, mutta kyllä jokaiselle voi tulla se murtumispiste eteen kun kokee ettei enää ihan yksin selviäkkään murheistaan yli.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta. Nukahdin sitten kuin saunalyhty, hyvä kun ehdin saada puhelinta yöpöydälle asti.
Kuvaamassasi tunteessa, en pystyisi olla kysymättä, että onlo kaikki hyvin, terveenä ja jaksaa okei? Jotenkin miten saat asian ja kysymyksen muotoiltua niin ettei koe negatiivisesti.
Voihan käytös paineen alla muuttua ja ennen itsenäinen ihminenkin kaivata tukea ja apua kun taakka käy liian kovaksi. Ikään kuin nöyrtyy kyllä kun huomaa ettei ihan yksin ole enää okei. Vaan kaipaa jonkun, yleensä turvalliseksi kokemansa ihmisen tukea tai kuuntelevaa korvaa.
Mitä itsenäisempi ihminen sen korkeempi kynnys kertoa, mutta kyllä jokaiselle voi tulla se murtumispiste eteen kun kokee ettei enää ihan yksin selviäkkään murheistaan yli.
JasuJa jos selviää, ettei hätää. Niin ainakin saat mielenrauhan, että kysyit kun outo tunne huolestutti. Kysy siis on mun ehdotukseni. Että onko kaikki okei. Jos ei olekkaan, voitte kumpikin sitten purkaa asiaa kuten koette teille hyväksi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos selviää, ettei hätää. Niin ainakin saat mielenrauhan, että kysyit kun outo tunne huolestutti. Kysy siis on mun ehdotukseni. Että onko kaikki okei. Jos ei olekkaan, voitte kumpikin sitten purkaa asiaa kuten koette teille hyväksi.
JasuMullekin tulee joskus mieheni olemuksesta olo, että onkohan hänellä kaikki okei. Alkuun en tiennyt miten kysyä, mutta nykyään kysyn ja olen kertonut hänelle, että kun mulle tulee tunne, huoli että pitää kysyä, mä kysyn siksi.
Koska muuten jää se mun tunne kaivelemaan mua, että olis pitänyt kysyä kun tulee outo fiba toisen olemuksesta. Hän tietää etten mitään pahaa sillä tarkoita, haluan vaan varmistua, että hän voi hyvin. Ja joskus ei ole voinut ja on pitänyt kysyä useammin kun kerran, että on avautunut.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullekin tulee joskus mieheni olemuksesta olo, että onkohan hänellä kaikki okei. Alkuun en tiennyt miten kysyä, mutta nykyään kysyn ja olen kertonut hänelle, että kun mulle tulee tunne, huoli että pitää kysyä, mä kysyn siksi.
Koska muuten jää se mun tunne kaivelemaan mua, että olis pitänyt kysyä kun tulee outo fiba toisen olemuksesta. Hän tietää etten mitään pahaa sillä tarkoita, haluan vaan varmistua, että hän voi hyvin. Ja joskus ei ole voinut ja on pitänyt kysyä useammin kun kerran, että on avautunut.
JasuIntuitioon kannattaa silti reagoida.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullekin tulee joskus mieheni olemuksesta olo, että onkohan hänellä kaikki okei. Alkuun en tiennyt miten kysyä, mutta nykyään kysyn ja olen kertonut hänelle, että kun mulle tulee tunne, huoli että pitää kysyä, mä kysyn siksi.
JasuEn vain haluaisi hänen kokevan, ettei hän saa puhua muutenkin vain, jos tässä nyt ei vaikkapa ole ollut kyse muusta kuin satunnaisesta jutustelun tarpeesta. Kyllä hän saa viestitellä, eikä minua sinällään haittaa hänen kanssaan jutella. Yleensä hän vain on hyvin tiukasti tapojensa orja ja menee omien rutiiniensa mukaan. Vaikka en uskokaan horoskooppeihin, niinntotean silti, ettö hän on oikein stereotyyppinen rapu, herkkis, joka on tiukasti kuoressaan Nyt parin päivän jälkeen en enää viitsi erikseen kysyä, enkä alkaa tehdä tikusta asiaa vain kysyäkseni, mutta jos tämä nyt vielä uudestaan toistuu, niin täytynee kysyä vähän suoremmin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En vain haluaisi hänen kokevan, ettei hän saa puhua muutenkin vain, jos tässä nyt ei vaikkapa ole ollut kyse muusta kuin satunnaisesta jutustelun tarpeesta. Kyllä hän saa viestitellä, eikä minua sinällään haittaa hänen kanssaan jutella. Yleensä hän vain on hyvin tiukasti tapojensa orja ja menee omien rutiiniensa mukaan. Vaikka en uskokaan horoskooppeihin, niinntotean silti, ettö hän on oikein stereotyyppinen rapu, herkkis, joka on tiukasti kuoressaan Nyt parin päivän jälkeen en enää viitsi erikseen kysyä, enkä alkaa tehdä tikusta asiaa vain kysyäkseni, mutta jos tämä nyt vielä uudestaan toistuu, niin täytynee kysyä vähän suoremmin.
Heh, minäkin olen rapu. Mutta en ole kuoressani yhtään ihmisten kanssa joihin luotan. Vain niitten kanssa joille en pidä avautumisesta.
Mutta toivotaan, ettei hänellä ole hätää. 🙂👍
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heh, minäkin olen rapu. Mutta en ole kuoressani yhtään ihmisten kanssa joihin luotan. Vain niitten kanssa joille en pidä avautumisesta.
Mutta toivotaan, ettei hänellä ole hätää. 🙂👍
JasuMun isänikin oli rapu ja hän oli yksi sosiaalimmista ja avoimimmista ihmisistä, jonka tiedän. Siksi sanoinkin, että en usko horoskooppeihin 😀. Mun eksäni kuitenkin on sellainen oikein sellainen stereotyyppinen rapu, hänelle joka noihin uskoo.
Niinpä. Toivotaan, että se jokin on jotakin hänelle positiivista. Mun on nimittäin vaikea ajatella, etteikö olisi jotakin mitä ei vielä ole sanottu ääneen. Sen verran outoa tuo käytös on. Tässäkin ketjussa on nyt lähinnä vain ainakin suurinpiirtein naisiksi itsensä määrittävät tätä pohtineet yhtään syvemmin, mutta ehkä joku miesoletettukin vielä vähän syvällisemmän anayysin antaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Intuitioon kannattaa silti reagoida.
JasuThem stupid no can do
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mun isänikin oli rapu ja hän oli yksi sosiaalimmista ja avoimimmista ihmisistä, jonka tiedän. Siksi sanoinkin, että en usko horoskooppeihin 😀. Mun eksäni kuitenkin on sellainen oikein sellainen stereotyyppinen rapu, hänelle joka noihin uskoo.
Niinpä. Toivotaan, että se jokin on jotakin hänelle positiivista. Mun on nimittäin vaikea ajatella, etteikö olisi jotakin mitä ei vielä ole sanottu ääneen. Sen verran outoa tuo käytös on. Tässäkin ketjussa on nyt lähinnä vain ainakin suurinpiirtein naisiksi itsensä määrittävät tätä pohtineet yhtään syvemmin, mutta ehkä joku miesoletettukin vielä vähän syvällisemmän anayysin antaa.Juu, isäsi kuulostaa minulta noitten asioiden suhteen. Vaikka sitten vastapainoksi olenkin erakkorapu. Rakastan omia juttujani ja viihdyn heikosti massoissa. Jollain tapaa tykkään elää kuten lystään, en kuten tyrkytetään. 😅
Mutta hei, ravut on perherakkaitakin noin yleensä. Mutta suuttunutta rapua on vaikea lepyttää, jollei ole läheinen. 😛
Mutta se horoskoopeista. Minä uskon, että sinä fiksuna ja intuitio ihmisenä vielä saat selville mikä exää kaihertaa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, isäsi kuulostaa minulta noitten asioiden suhteen. Vaikka sitten vastapainoksi olenkin erakkorapu. Rakastan omia juttujani ja viihdyn heikosti massoissa. Jollain tapaa tykkään elää kuten lystään, en kuten tyrkytetään. 😅
Mutta hei, ravut on perherakkaitakin noin yleensä. Mutta suuttunutta rapua on vaikea lepyttää, jollei ole läheinen. 😛
Mutta se horoskoopeista. Minä uskon, että sinä fiksuna ja intuitio ihmisenä vielä saat selville mikä exää kaihertaa.
Jasu"Mutta suuttunutta rapua on vaikea lepyttää, jollei ole läheinen."
Sepä se 😁 ja läheinenkin saa vähän vääntää itseään solmuun, että onnistuu lepyttämään. Siksi ei voi vain mennä töksäyttelemään ja möläyttelemään. Täytyy vähän miettiä mitä sanoo ja jos tämä jatkuu, niin pakkohan se on kysyä. Tänään hänellä tosin oli ihan asiallista asiaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta suuttunutta rapua on vaikea lepyttää, jollei ole läheinen."
Sepä se 😁 ja läheinenkin saa vähän vääntää itseään solmuun, että onnistuu lepyttämään. Siksi ei voi vain mennä töksäyttelemään ja möläyttelemään. Täytyy vähän miettiä mitä sanoo ja jos tämä jatkuu, niin pakkohan se on kysyä. Tänään hänellä tosin oli ihan asiallista asiaa.Heh, jos hän on vielä itsenäisen itsepäistä sorttia ( hmm tuttua), niin ymmärrän miksi varovaisuus. 😅👍
Minäkin oon välillä ihan muuli, kuten ootte ehkä huomannukkin. Aatella jos sitten irl onnistuisi ärsyttämään, niin ei olisi pakopaikkaa internetin suojiin. 😆
No mä myönnän, että myös tykkään kun joku joskus ärsyttää mua, koska se myös kasvattaa minua ja mun sietokykyä. Saa välillä ihan aiheesta miettimään asiouta uudestaan.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heh, jos hän on vielä itsenäisen itsepäistä sorttia ( hmm tuttua), niin ymmärrän miksi varovaisuus. 😅👍
Minäkin oon välillä ihan muuli, kuten ootte ehkä huomannukkin. Aatella jos sitten irl onnistuisi ärsyttämään, niin ei olisi pakopaikkaa internetin suojiin. 😆
No mä myönnän, että myös tykkään kun joku joskus ärsyttää mua, koska se myös kasvattaa minua ja mun sietokykyä. Saa välillä ihan aiheesta miettimään asiouta uudestaan.
JasuTässä nyt vain roikkuu ilmassa niin monta negatiivista mahdollisuutta, että on vaikea pitää oletukset positiivisen puolella. Ja sitten kun ne asiat vielä ovat kaikki sellaisia, ettei niitä voi vain täräyttää päin näköä. Ihmiset nyt tuppaavat kuitenkin olemaan sellaisia, että vaikka kysymykset nousisivat välittämisestä, niin silti niistä moni loukkaantuu. Jos osut oikeaan, niin moni loukkaantuu ja jos osut väärään, niin sekin loukkaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nyt vain roikkuu ilmassa niin monta negatiivista mahdollisuutta, että on vaikea pitää oletukset positiivisen puolella. Ja sitten kun ne asiat vielä ovat kaikki sellaisia, ettei niitä voi vain täräyttää päin näköä. Ihmiset nyt tuppaavat kuitenkin olemaan sellaisia, että vaikka kysymykset nousisivat välittämisestä, niin silti niistä moni loukkaantuu. Jos osut oikeaan, niin moni loukkaantuu ja jos osut väärään, niin sekin loukkaa.
Totta tuokin kyllä juu. Vaikea tilanne mutta ehkä ratkeaa ikäön kuin vähän vahingossa tai sitten täräyttää suoraan ja toinen vähän suutahtaa toviksi ja asia selviää? Jos ei ole pitkävihainen niin voisi kysyä suoraan vaikka suuttuisikin.
Jasu
- Anonyymi
Ilmeisesti elättelet vielä toivoa . Luulen, että korkeintaan seksiseuraa on vailla, ei kummempaa.
- Anonyymi
Ihan niin pahasti en usko hänen päästään viiraavan, että yrittäisi seksiseuraa täältä asti vongata.
- AnonyymiUUSI
Voi sinua riepua kun ytität niin touhukkaasti aina puhella järkeä tälle naista esittävälle äijälle omista pakkomielteistä käsin. Webbana voi miettiä onko analyysi laiton ja henkilön menevä, itkekää vaikka kumpassa
Minä kävin kerran baarissa lapseni äidin kanssa. Kyllä sitä voi ystävä olla, vaikka olisikin erottu.
- Anonyymi
Hän kertoi siis, että töissä oli rankkaa. Väsyneenä ei välttämättä jaksa pitää totuttuja raameja pystyssä tai ne pinttyneet käytösmallit voivat tuntua vähemmän tärkeiltä.
Asian kertominen varmasti helpotti.
Jollet halua hänen viestittelevän, kerro se hänelle. Jos taas kiinnostaa miksi hän viestittelee, kysy häneltä.
Ole jatkossa vähän tarkempi, ettet vedä lastanne draamailuihisi mukaan. Vaikka se ex sun mielestäsi onkin holhottava vajukki, lapselle ei ole hyvä sitä näjökulmaa vahvistaa.
xLiner- Anonyymi
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miten muka olen vetänyt lapsen mukaan ja mistä sait käsityksen, että eksäni olisi mielestäni "holhottava vajukki"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miten muka olen vetänyt lapsen mukaan ja mistä sait käsityksen, että eksäni olisi mielestäni "holhottava vajukki"?
Luin sun aloituksesi.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin sun aloituksesi.
xLinerOlisi kannattanut lukea tarkemmin, sillä kumpikaan oletuksesi ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kannattanut lukea tarkemmin, sillä kumpikaan oletuksesi ei pidä paikkaansa.
Ai näitä aloituksia taas... 🥱
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai näitä aloituksia taas... 🥱
xLinerHerää kysymys, että miksiköhän sinä edes vastasit tähän, mutta jätän nyt kysymättä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Herää kysymys, että miksiköhän sinä edes vastasit tähän, mutta jätän nyt kysymättä.
Kyllä Liner on ihan oikeassa. Ex. on holhottava Vajukki, ellei heitä ole jopa kaksi 😅😀
Älä ota niin vakavasti kaikkea. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Liner on ihan oikeassa. Ex. on holhottava Vajukki, ellei heitä ole jopa kaksi 😅😀
Älä ota niin vakavasti kaikkea.En mä voi tietenkään sinun eksääsi kantaa ottaa. Omani ei ole sen ihmeemmin holhottava kuin vajukkikaan, vaan ihan tavallinen ihminen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Herää kysymys, että miksiköhän sinä edes vastasit tähän, mutta jätän nyt kysymättä.
Jaa jätit? 😄
Ei sun varmasn tarvi olla niin epävarma itsestäsi...
Suurin osa sun kommenteistasi on vastaajia teilaavia, jollei vastaukset vahvista sun omaa valmista näkemystäsi. Sulta voisi siis vastapalloon kysyä, miksi edes teit tän aloituksen.
xLiner - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa jätit? 😄
Ei sun varmasn tarvi olla niin epävarma itsestäsi...
Suurin osa sun kommenteistasi on vastaajia teilaavia, jollei vastaukset vahvista sun omaa valmista näkemystäsi. Sulta voisi siis vastapalloon kysyä, miksi edes teit tän aloituksen.
xLinerJos kokee sen, että ilmasee, ettei jokin olettama tunnu todennäköiseltä tässä kyseisessä tapauksessa, "teilaamiseksi" niin eihän sille tietenkään mitään mahda. Rehellisesti sanoen en pidä tuota kokemusta kauhean vakavana henkilön taholta, joka kirjoittaa aloituksen pohjalta "lapsen mukaan vetämisestä", "draamailusta", "vajukeista" jne. Tuollainen kielenkäyttö ja olettamat ovat itsessään niin "teilaavia", että lopputulos on jo valmiiksi selvä. Ei se siitä älylliseksi keskusteluksi enää muutu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos kokee sen, että ilmasee, ettei jokin olettama tunnu todennäköiseltä tässä kyseisessä tapauksessa, "teilaamiseksi" niin eihän sille tietenkään mitään mahda. Rehellisesti sanoen en pidä tuota kokemusta kauhean vakavana henkilön taholta, joka kirjoittaa aloituksen pohjalta "lapsen mukaan vetämisestä", "draamailusta", "vajukeista" jne. Tuollainen kielenkäyttö ja olettamat ovat itsessään niin "teilaavia", että lopputulos on jo valmiiksi selvä. Ei se siitä älylliseksi keskusteluksi enää muutu.
Hienoa 😁
xLiner - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En mä voi tietenkään sinun eksääsi kantaa ottaa. Omani ei ole sen ihmeemmin holhottava kuin vajukkikaan, vaan ihan tavallinen ihminen.
Käyt kuitenkin joskus tiskaamassa ja viet veskipaprua mennessäs? Palstasedän yksinpuheluun pohdittavaa misogyyneille
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Käyt kuitenkin joskus tiskaamassa ja viet veskipaprua mennessäs? Palstasedän yksinpuheluun pohdittavaa misogyyneille
En mä ole koskaan edes käynyt hänen asunnossaan. Mitä ihmettä minä siellä tekisin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En mä ole koskaan edes käynyt hänen asunnossaan. Mitä ihmettä minä siellä tekisin?
Kiesus että olet aloittajasetä yksinkertainen. Kai sulla on noussu hattuun tämä tiettyjen anonyymien ns hyväuskoisuus🥴
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiesus että olet aloittajasetä yksinkertainen. Kai sulla on noussu hattuun tämä tiettyjen anonyymien ns hyväuskoisuus🥴
Mitä opimme tästä liian hienoja nyansseja
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jätän tämän helppoheikeille vaan tähän aloittajasetä ja muut tunarit. Kiintoisaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinun huomiosi ja kiinnostuksesi voisi ehkä noustakin. On hyvin erikoista, että kukaan on noin rajattoman kiinnostunut minusta.
- Anonyymi
Kysy suoraan häneltä onko kaikki hyvin, jos olet huolissasi. Muuten anna olla. Kyllä hän puhuu, jos haluaa. Mitä saat asian vatvomisesta?
- Anonyymi
Komppaan tätä. Eli kysy vaikka terveydentilasta.
Eron takana on teidän historiaanne. Ei sitä noin vain pyyhitä pois.
Jostain luin, että on tutkittu, että eroprosessiin menee jopa 8 vuotta.
Eihän se mikään standardi ole, mutta likimain.
Sitten. Jos miehesi käyttäytyy kikivastise on hyvä juttu.
Vierestä kun seuraa toisenlaista käytöstä, kun ex-vaimo muuttuu ämmäksi, vaikka oli s e suuri rakkaus eikä ole nyt hyvä missään, vaikka on kasvattanut kivan lapsen. Latentti raivo on pelottavaa (pettymysten summa) ja se ei johda mihinkään. Raivoaja vain ylläpitää omaa kiukkuaan ja voi pahoin. Paljastaa menetetyn rakkauden.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vierestä kun seuraa toisenlaista käytöstä, kun ex-vaimo muuttuu ämmäksi, vaikka oli s e suuri rakkaus eikä ole nyt hyvä missään, vaikka on kasvattanut kivan lapsen. Latentti raivo on pelottavaa (pettymysten summa) ja se ei johda mihinkään. Raivoaja vain ylläpitää omaa kiukkuaan ja voi pahoin. Paljastaa menetetyn rakkauden.
VilmaKikivastise -> kivasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VilmaNyt on taas kyllä hyvin erikoista teoretisointia, joka menee kilometritolkulla ohitse aiheesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas kyllä hyvin erikoista teoretisointia, joka menee kilometritolkulla ohitse aiheesta.
11:13
Todennäköisempää on, ettet ymmärtänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:13
Todennäköisempää on, ettet ymmärtänyt.Se ei ole lainkaan todennäköistä, sillä tässä ei kukaan räyhää kenellekään, ei ole raivoissaan, eikä peloossaan, eikä pohdimitäön suuria tai menetettyjä rakkauksia, eikä yksikään osapuoli ole noin äärimmäisen dramaatinen ja taipuva saippuaoopperaan. Mikään tästä ei liity mitenkään aloitukseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole lainkaan todennäköistä, sillä tässä ei kukaan räyhää kenellekään, ei ole raivoissaan, eikä peloossaan, eikä pohdimitäön suuria tai menetettyjä rakkauksia, eikä yksikään osapuoli ole noin äärimmäisen dramaatinen ja taipuva saippuaoopperaan. Mikään tästä ei liity mitenkään aloitukseen.
12:56
Et todella ymmärtänyt. Kirjoitinhan, että jos miehesi käyttäytyy kivasti, se on hyvä juttu.
Tuo päinvastainen kuvaushan vahvistaasen, ettei ko. käyttäydy noin.
Vilma
Ehkä kannattaa kysyä myös, että onko saanut epileptisiä kohtauksia, jos toisen terveydentilaa kehtaa tiedustella. Sehän viittaisi aivokasvaimeen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
12:56
Et todella ymmärtänyt. Kirjoitinhan, että jos miehesi käyttäytyy kivasti, se on hyvä juttu.
Tuo päinvastainen kuvaushan vahvistaasen, ettei ko. käyttäydy noin.
Vilma
Ehkä kannattaa kysyä myös, että onko saanut epileptisiä kohtauksia, jos toisen terveydentilaa kehtaa tiedustella. Sehän viittaisi aivokasvaimeen.Ei hän ole mieheni. Hän on eksäni. Minusta hän käyttäytyy pääsääntöisesti kuten ihan normaali ihminen.
Hänellä on "vain" migreenityyppistä päänsärkyä. En mä sen magneettikuvauksen löydöksiä ala sen tarkemmin täällä avaamaan. Mahdollinen selittävä tekijä löytyi kyllä, mutta se ei ollut mitään erityisen vakavaa ja henkeä uhkaavaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei hän ole mieheni. Hän on eksäni. Minusta hän käyttäytyy pääsääntöisesti kuten ihan normaali ihminen.
Hänellä on "vain" migreenityyppistä päänsärkyä. En mä sen magneettikuvauksen löydöksiä ala sen tarkemmin täällä avaamaan. Mahdollinen selittävä tekijä löytyi kyllä, mutta se ei ollut mitään erityisen vakavaa ja henkeä uhkaavaa.14:21
Hyvä juttu.
Eikä tarvitsekaan avata sen enempää.
Sellaiset ihmiset, jotka ovat tai olleet tärkeitä, huolettavat minua ja aiheestakin.
Tällaisissa tilanteissa miettii sitäkin, kun mies on lapsen toinen vanhempi, kuten kirjoitit.
Asia, mikä tulee monta kertaa vastaan. Kokemusta on.
Vilma
Tuon huonomman kuvauksen kirjoitin, koska noinkin mies voi käyttäytyä.
Sivusta olen seurannut ja naisena se kuullostaa todella rumalta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole lainkaan todennäköistä, sillä tässä ei kukaan räyhää kenellekään, ei ole raivoissaan, eikä peloossaan, eikä pohdimitäön suuria tai menetettyjä rakkauksia, eikä yksikään osapuoli ole noin äärimmäisen dramaatinen ja taipuva saippuaoopperaan. Mikään tästä ei liity mitenkään aloitukseen.
Mikähän oli aloittajaäijä tämän feikkidialogisi pointti tällä kertaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas kyllä hyvin erikoista teoretisointia, joka menee kilometritolkulla ohitse aiheesta.
Ainoa mitä ymmärsin palstasedän puheenparresta oli se, että eksä muuttuu ämmäksi. Niinhän ne monesti
- AnonyymiUUSI
Toivottavasti kukaan ei ole tehnyt itsestään narria vastaamalla tähän palstasedän aloitukseen nohevana jotain laimeaa slurria, vaan tämä on palstaäijä itse
- Anonyymi
Kylläpä ihmiset ovat kireitä, myös näin pyhäpäivänä. Vaikuttaa siltä, että kanssaihmisten hyvinvoinnista huolestuminen ei ole kovin suositeltavaa ja palstan mielestä ilmeisesti jopa kiellettyä.
Minäkin annan ohjeeksi, että koeta kysyä, jos huolestuttaa. Ihmisen kovin omasta normaalistaan poikkeava käytös on asia, johon kannattaa reagoida. Kysymykseesi, että voiko mies kysellä pelkkiä kuulumisia, ilman taka-ajatuksia - kyllä voi. Se on kuitenkin aika epätodennäköistä, jollei se muutoin sovi kyseisen miehen persoonaan ja käytökseen.
Ei tietenkään kannata ruveta kovin tenttaamaan, jollei se sovi teidän normaaliin dynamiikkaanne. Kannattaa mielummin miettiä sellaisia kysymyksiä, jotka ovat itsessään vielä keveitä, mutta jotka avaavat toiselle mahdollisuuden sanoa enemmän jos hän haluaa. Itse voisin esim. väittää unohtaneeni mitkä tuon Jasulle mainitsemasi magneettikuvauksen tulokset olivat ja kysyä sitä jollain tekosyyllä. Tai jos epäilen töissä olevan pulmia, niin saattaisin kysyä ensiksi, että onko toinen aikeissa pitää kesälomaa tmv. Jos toisella on jokin huoli tai murhe mielensä päällä, niin joskus jo ihan kevytkin tönäisy voi saada sen tulemaan ulos ja jollei mitään tulisikaan esille, niin ainakin sillä saa selville yleisreaktion kyseiseen aiheeseen. Jos hän vastaa suht rennosti ja välittömästi, vailla kakisteluja, niin ei siihen aiheeseen silloin yleensä suuria tunnelatauksia kuulu.- AnonyymiUUSI
Jonkinlainen kautta rantain kysymys tässä kai pitää seuraavan kerran esittää. Tietäisi vain millaiseen kohtaan yrittää vähän tökätä, kun tuntuu, että se nyt voi olla ihan mitä vain mikä siellä pinnan alla kuplii.
- Anonyymi
Oiskohan mahdollista että exäsi haluaisi lämmitellä suhdetta, oliko hän jättäjä vai jätetty?
- Anonyymi
En osaa selkeästi määritellä kuka oli jättäjä ja kuka jätetty. Melko yhteinen päätös se minun kokemukseni mukaan oli. Hän oli se, joka päätti muuttaa pitkän välimatkan päähän, mutta seki oli kyllä ihan luonnollinen päätös, johon ei liittynyt sen kummemmin dramatiikkaa. Tiedän, että tämä tilanne, jossa hän ei pysty tapaamaan lastaan kuin hyvin harvoin ja yhteydenpito tapahtuu pitkälti puhelimitse, risoo häntä toisinaan paljonkin. Erityisesti silloin kun veljensä sai lapsen tämä aihe oli pinnassa useamman kerran, mutta siitäkin on nyt jo melkein pari vuotta aikaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En osaa selkeästi määritellä kuka oli jättäjä ja kuka jätetty. Melko yhteinen päätös se minun kokemukseni mukaan oli. Hän oli se, joka päätti muuttaa pitkän välimatkan päähän, mutta seki oli kyllä ihan luonnollinen päätös, johon ei liittynyt sen kummemmin dramatiikkaa. Tiedän, että tämä tilanne, jossa hän ei pysty tapaamaan lastaan kuin hyvin harvoin ja yhteydenpito tapahtuu pitkälti puhelimitse, risoo häntä toisinaan paljonkin. Erityisesti silloin kun veljensä sai lapsen tämä aihe oli pinnassa useamman kerran, mutta siitäkin on nyt jo melkein pari vuotta aikaa.
Onko sulla aloittaja tippa päässä aina kun pääset toteuttamaan itseäsi naisena esiintyen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla aloittaja tippa päässä aina kun pääset toteuttamaan itseäsi naisena esiintyen?
Kerron sitten, jos joskus esitän naista. Tällä hetkellä minä vain olen sitä.
- Anonyymi
Mies voi toki ihan aidosti kysellä kuulumisia. Silti erostanne on seitsemän vuotta, ja kun kuulumisten vaihto ei ole ollut sinä aikana tapana, niin kyselyyn on todennäköisesti jokin syy. Sellainen syy, että mies pähkäilee esimerkiksi suhtautumistasi ko. syyhyn. Kannattaako kertoa ja jos kannattaa niin miten kertoo. Kuulumisten kysely on ikäänkuin "tunnustelua" ja hyvän ilmapiirin hakua. Noh - tämä siis yksi tulkinta. Parempi on kysyä mieheltä itseltään mitä mielessään.
- Sheena- Anonyymi
Tuo on se miten minäin tuon koen. Eli siis, että pinnan alla on jokin asia tai kysymys ja tuo muuten vain jutustelu on tunnustelua. En vain ole vain ole varma pitäisikö sen asian antaa pulpahtaa sieltä itsestään, sitten kun mies itse on valmis sen sanomaan, vai pitäisikö sitä kysellä. Tuntuu, että se asia nyt kuitenkin voi olla miltei mitä tahansa ja se miten kannattaisi toimia riippuu täysin siitä mitä se on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on se miten minäin tuon koen. Eli siis, että pinnan alla on jokin asia tai kysymys ja tuo muuten vain jutustelu on tunnustelua. En vain ole vain ole varma pitäisikö sen asian antaa pulpahtaa sieltä itsestään, sitten kun mies itse on valmis sen sanomaan, vai pitäisikö sitä kysellä. Tuntuu, että se asia nyt kuitenkin voi olla miltei mitä tahansa ja se miten kannattaisi toimia riippuu täysin siitä mitä se on.
"se asia nyt kuitenkin voi olla miltei mitä tahansa "
No ei kai ihan sentään mitä tahansa. Tai itse ajattelen asian liittyvän johonkin muutokseen/ongelmaan exän elämässä, joka vaikuttaa jollain tavalla sinuun ja lapseen. Äkkiseltään keksin muutaman esimerkin: miehellä on (pahentunut?) alkoholi ongelma/mielenterveysongelma/uniongelma tms joka vie voimat eikä muita sosiaalisia suhteita kuin sinä. Ehkä hän ajattelee vaihtavansa työpaikkaa? Alkaa opiskella? Jäädä työttömäksi? On jo saanut potkut? Aikoo muuttaa takaisin teidän paikkakunnalle? Tai ulkomaille? Miehellä on uusi nainen. Mies saa perheenlisäystä. Jotain tuota rataa.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"se asia nyt kuitenkin voi olla miltei mitä tahansa "
No ei kai ihan sentään mitä tahansa. Tai itse ajattelen asian liittyvän johonkin muutokseen/ongelmaan exän elämässä, joka vaikuttaa jollain tavalla sinuun ja lapseen. Äkkiseltään keksin muutaman esimerkin: miehellä on (pahentunut?) alkoholi ongelma/mielenterveysongelma/uniongelma tms joka vie voimat eikä muita sosiaalisia suhteita kuin sinä. Ehkä hän ajattelee vaihtavansa työpaikkaa? Alkaa opiskella? Jäädä työttömäksi? On jo saanut potkut? Aikoo muuttaa takaisin teidän paikkakunnalle? Tai ulkomaille? Miehellä on uusi nainen. Mies saa perheenlisäystä. Jotain tuota rataa.
- SheenaNo ehkä tuo oli vähän liioteltu tuo vahtoehtojen määrä, mutta onhan niitä mahdollisuuksia ihan älyttömästi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä tuo oli vähän liioteltu tuo vahtoehtojen määrä, mutta onhan niitä mahdollisuuksia ihan älyttömästi.
Ei ollenkaan. Varmasti se on yksi noista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollenkaan. Varmasti se on yksi noista.
Ei tuossa montaa ollut, joiden näkisin olevan mahdollisuuksien rajoissa, mutta saattaahan se jokin niistä olla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa montaa ollut, joiden näkisin olevan mahdollisuuksien rajoissa, mutta saattaahan se jokin niistä olla.
Lisää lapsia!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisää lapsia!
Hänet tuntien, ennemmin helvetti jäätyy, mutta eihän sitä tiedä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisää lapsia!
Some of you males scare the sh^t out
- AnonyymiUUSI
Minulla on huono sietokyky tuollaisia ihmisiä kohtaan, jotka käyttäytyvät noin epäloogisesti (kuten tuo ex). Tuollaisia ihmisiä joutuu toisinaan sietämään, jotta saa asiansa hoidettua, mutta en ikinä tuhlaisi omaa aikaani tuollaisten ihmisten asioista vatvomiseen.
🦄- AnonyymiUUSI
15:18
Onko sulla lapsia?
Vilma - AnonyymiUUSI
Onneksi sinun ei tarvitse. Eikö se ole hyvä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
15:18
Onko sulla lapsia?
VilmaEi ole lapsia. Sen lisäksi että lapset ovat yleensä epäloogisia, he ovat myös äänekkäitä ja impulsiivisia. En voi sietää mitään noista kolmesta ominaisuudesta aikuisissa enkä lapsissa. Enkä varsinkaan niissä ihmisissä, jotka asuvat kanssani.
Minä olin lapsena looginen, hiljainen ja järjestelmällinen, mutta sellaiset lapset ovat vähemmistössä.
En muutenkaan pitäisi siitä, että joku olisi minusta riippuvainen.
Enkä sietäisi ajatusta siitä, että joku toinen ihminen kasvaisi sisälläni. 🤮
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole lapsia. Sen lisäksi että lapset ovat yleensä epäloogisia, he ovat myös äänekkäitä ja impulsiivisia. En voi sietää mitään noista kolmesta ominaisuudesta aikuisissa enkä lapsissa. Enkä varsinkaan niissä ihmisissä, jotka asuvat kanssani.
Minä olin lapsena looginen, hiljainen ja järjestelmällinen, mutta sellaiset lapset ovat vähemmistössä.
🦄Ihan tälleen uteliaisuudesta kysyn, että miksi oletat, ettei sinun mahdollinen lapsesi tulisi vanhempiinsa? Oletettavasti et valitsisi myöskään miestä, joka olisi sinusta vastenmielinen, joten mistä lapsesi geeninsä saisi? Ei sillä, ei kenenkään tarvitse lisääntyä, mutta jäin vain miettimään, että kenen lapsia ajattelit saavasi, jos lapsia saisit?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole lapsia. Sen lisäksi että lapset ovat yleensä epäloogisia, he ovat myös äänekkäitä ja impulsiivisia. En voi sietää mitään noista kolmesta ominaisuudesta aikuisissa enkä lapsissa. Enkä varsinkaan niissä ihmisissä, jotka asuvat kanssani.
🦄Heijastelet misogyniaa, mutta sillä myrkyttyminen on niin nykypäivää. Näin naises vihaavat itse itseään ja kuolevat sukupuuttoon. So simple! Ongelma ratkaistu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Eli sinä olit jo kakarana muista poikkeava yksilö? Aina hyvä muistaa mainita
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tälleen uteliaisuudesta kysyn, että miksi oletat, ettei sinun mahdollinen lapsesi tulisi vanhempiinsa? Oletettavasti et valitsisi myöskään miestä, joka olisi sinusta vastenmielinen, joten mistä lapsesi geeninsä saisi? Ei sillä, ei kenenkään tarvitse lisääntyä, mutta jäin vain miettimään, että kenen lapsia ajattelit saavasi, jos lapsia saisit?
"Ihan tälleen uteliaisuudesta kysyn, että miksi oletat, ettei sinun mahdollinen lapsesi tulisi vanhempiinsa?"
Kysymys on hyvä, mutta se ei ole ollut minulle oikein relevantti neljästä syystä:
1. En muistakaan syistä ole koskaan halunnut lisääntyä.
2. En ole halunnut valita miestä, joka haluaisi lisääntyä.
3. Koska en yleensä ottaen pidä lapsista, olisi epäeettistä hankkia lapsia vain kokeillakseen, tulisiko omasta jälkeläisestä erilainen kuin enemmistöstä lapsia. Useimpien muidenkin nisäkkäiden kuin ihmisen pennut ovat hieman äänekkäämpiä ja vauhdikkaampia kuin täysi-ikäiset yksilöt.
4. Olen luonteeltani aivan erilainen kuin oma äitini. Äitini on kyllä looginen, puhuu normaalilla äänenvoimakkuudella eikä ole impulsiivinen, mutta olen nähnyt hyvin läheltä, ettei lapsen persoonallisuus aina muistuta äidin persoonallisuutta. (Tarkennus: Hiljaisuudella en tarkoittanut puhumattomuutta vaan sitä, ettei korota ääntään.)
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heijastelet misogyniaa, mutta sillä myrkyttyminen on niin nykypäivää. Näin naises vihaavat itse itseään ja kuolevat sukupuuttoon. So simple! Ongelma ratkaistu.
En vihaa itseäni enkä ymmärrä, mistä sait sellaisen ajatuksen. Olen hyvin onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja pääosin myös itseeni, vaikka parannettavaa löytyy molemmista tietysti aina.
Se on misogyniaa, että väittää kaikkien naisten haluavan lisääntyä.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinä olit jo kakarana muista poikkeava yksilö? Aina hyvä muistaa mainita
Kyllä minä olin. Mitä väärää sen mainitsemisessa on?
Olenhan vielä aikuisenakin muista poikkeava yksilö.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En vihaa itseäni enkä ymmärrä, mistä sait sellaisen ajatuksen. Olen hyvin onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja pääosin myös itseeni, vaikka parannettavaa löytyy molemmista tietysti aina.
Se on misogyniaa, että väittää kaikkien naisten haluavan lisääntyä.
🦄Pyydän, vähän itsetutkiskelua lisää niille syille En kehota, mutta ei ole hyvä vihata itseään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ihan tälleen uteliaisuudesta kysyn, että miksi oletat, ettei sinun mahdollinen lapsesi tulisi vanhempiinsa?"
Kysymys on hyvä, mutta se ei ole ollut minulle oikein relevantti neljästä syystä:
3. Koska en yleensä ottaen pidä lapsista, olisi epäeettistä hankkia lapsia vain kokeillakseen, tulisiko omasta jälkeläisestä erilainen kuin enemmistöstä lapsia. Useimpien muidenkin nisäkkäiden kuin ihmisen pennut ovat hieman äänekkäämpiä ja vauhdikkaampia kuin täysi-ikäiset yksilöt.
4. Olen luonteeltani aivan erilainen kuin oma äitini. Äitini on kyllä looginen, puhuu normaalilla äänenvoimakkuudella eikä ole impulsiivinen, mutta olen nähnyt hyvin läheltä, ettei lapsen persoonallisuus aina muistuta äidin persoonallisuutta. (Tarkennus: Hiljaisuudella en tarkoittanut puhumattomuutta vaan sitä, ettei korota ääntään.)
🦄Minä otinkin kantaa vain siihen, että mistä oletat lapsen saavan geeninsä, jollei vanhenmiltaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Lapsi muistuttaa kuitenkin yleensä vanhempiaan (ei tietenkään vain äitiä, sillä lapsella on 2 vanhempaa). Sinä kuitenkin juuri edellä kerroit, ettei voi sietää epäloogisia, äänekkäitä tai impulssiivisia ihmisiä, joten miksi ihmeessä lapsesi saisi geenejään tuota kuvausta vastaavalta mieheltä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pyydän, vähän itsetutkiskelua lisää niille syille En kehota, mutta ei ole hyvä vihata itseään.
Kuten kirjoitin ylempänä, en vihaa itseäni.
Sen sijaan en oikein pidä epäloogisista keskustelijoista kuten sinä, joten lopetan tästä aiheesta kirjoittamisen kanssasi. Minulla on muutakin tekemistä kuin todistella jollekulle, että en vihaa itseäni. 😁
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä otinkin kantaa vain siihen, että mistä oletat lapsen saavan geeninsä, jollei vanhenmiltaan.
Tietysti vanhemmiltaan. Sehän on biologinen fakta, ei oletuksen aihe. Mutta aihe ei vain ole ikinä oikein ollut minulle relevantti.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi muistuttaa kuitenkin yleensä vanhempiaan (ei tietenkään vain äitiä, sillä lapsella on 2 vanhempaa). Sinä kuitenkin juuri edellä kerroit, ettei voi sietää epäloogisia, äänekkäitä tai impulssiivisia ihmisiä, joten miksi ihmeessä lapsesi saisi geenejään tuota kuvausta vastaavalta mieheltä?
Siksi että monien nisäkkäiden pennut ovat yleisesti ottaen epäloogisia, äänekkäitä ja impulsiivisia. Myös useimmat havaitsemani ihmislapset ovat olleet sellaisia.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuten kirjoitin ylempänä, en vihaa itseäni.
Sen sijaan en oikein pidä epäloogisista keskustelijoista kuten sinä, joten lopetan tästä aiheesta kirjoittamisen kanssasi. Minulla on muutakin tekemistä kuin todistella jollekulle, että en vihaa itseäni. 😁
🦄Defenssi on tylyä, mutta kohdistuu vain itseesi. Et voi ajaa kenenkään naisen asiaa, ellet ymmärtä edes itseäsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että monien nisäkkäiden pennut ovat yleisesti ottaen epäloogisia, äänekkäitä ja impulsiivisia. Myös useimmat havaitsemani ihmislapset ovat olleet sellaisia.
🦄Kerroit kuitenkin, että itse et ollut. En tosin tiedä mistä sinä itse sen tiedät, ainakaan ihan pienenä, sillä se mitä sinulle kerrotaan, on se miten sinut on koettu ja se taas on hyvin pitkälti riippuvainen sinua kaitseneiden aikuisten sietokyvystä. Joka tapauksessa kerroit, että et itse ollut ja oletettavasti sinun lapsellasi olisi sinun geenisi, joten on hyvin epäloogista olettaa heidän oleven täysin toisenlaisia kuin sinä olet ollut. No mutta jos et itse tunnista oletuksesi epäloogisuutta, niin eipä se mitään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerroit kuitenkin, että itse et ollut. En tosin tiedä mistä sinä itse sen tiedät, ainakaan ihan pienenä, sillä se mitä sinulle kerrotaan, on se miten sinut on koettu ja se taas on hyvin pitkälti riippuvainen sinua kaitseneiden aikuisten sietokyvystä. Joka tapauksessa kerroit, että et itse ollut ja oletettavasti sinun lapsellasi olisi sinun geenisi, joten on hyvin epäloogista olettaa heidän oleven täysin toisenlaisia kuin sinä olet ollut. No mutta jos et itse tunnista oletuksesi epäloogisuutta, niin eipä se mitään.
Muistan hyvin, millainen lapsuuteni oli ja miten sen koin, ja miten turhauttavaa oli olla muiden lasten seurassa. Olin helpottunut, kun vähän vanhempana ymmärsin, että aikuisissa on samanlaisia ihmisiä kuin minä.
Nyt puolestasi sinä voisit kertoa, miksi pidät tätä asiaa niin tärkeänä. Miksi mietit jonkin sellaisen ihmisen mahdollista luonnetta, jota ei ole olemassa, tulevaisuudessakaan?
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Muistan hyvin, millainen lapsuuteni oli ja miten sen koin, ja miten turhauttavaa oli olla muiden lasten seurassa. Olin helpottunut, kun vähän vanhempana ymmärsin, että aikuisissa on samanlaisia ihmisiä kuin minä.
Nyt puolestasi sinä voisit kertoa, miksi pidät tätä asiaa niin tärkeänä. Miksi mietit jonkin sellaisen ihmisen mahdollista luonnetta, jota ei ole olemassa, tulevaisuudessakaan?
🦄Todellisuus on hyvin usein muuta kuin mitä itse muistelee lapsuuttaan. Sinä olet kokenut sen niin ja se on sinulle totuus. Näin se aina menee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄En mieti kenenkään luonnetta, vaan vain sinun epäloogisuuttasi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En mieti kenenkään luonnetta, vaan vain sinun epäloogisuuttasi.
Miksi pidät minua epäloogisena? Kokonaisuutta katsoen olen tehnyt erittäin loogisia valintoja lisääntymiseni suhteen:
- Se että minä en pidä lapsista on vain yksi syy siihen, miksi minulla ei ole lapsia.
- Kenenkään persoonallisuutta ei voi suoraan ennustaa omista vanhemmista. Minulla on myös sisaruksia, jotka ovat persooniltaan hyvin erilaisia kuin minä. Mukana on yksi epälooginen, äänekäs ja impulsiivinen. Silti hänelläkin on samat vanhemmat kuin minulla.
- Ei ole eettistä tuottaa maailmaan jälkeläisiä, jos pitää pelkkää ajatusta heidän huolehtimisestaan vastenmielisenä.
Missä kohdin siis olen ollut epälooginen?
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pidät minua epäloogisena? Kokonaisuutta katsoen olen tehnyt erittäin loogisia valintoja lisääntymiseni suhteen:
- Se että minä en pidä lapsista on vain yksi syy siihen, miksi minulla ei ole lapsia.
- Kenenkään persoonallisuutta ei voi suoraan ennustaa omista vanhemmista. Minulla on myös sisaruksia, jotka ovat persooniltaan hyvin erilaisia kuin minä. Mukana on yksi epälooginen, äänekäs ja impulsiivinen. Silti hänelläkin on samat vanhemmat kuin minulla.
- Ei ole eettistä tuottaa maailmaan jälkeläisiä, jos pitää pelkkää ajatusta heidän huolehtimisestaan vastenmielisenä.
🦄Johan se on moneen kertaan yllä kerrottu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Eli oletat, että jos tekisit lapsia, niin tekisit ne sitten inhoamasi kaltaisen miehen kanssa, saadaksesi lapsillesi inhoamasi kaltaisia geenejä ... loogista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Yksisarvinen
Sinähän saat elää ihan sellaista elämää kuin haluat.
Saat lapsia tai et. Oma valintasi, ehkä mieluusti kumppanin kanssa yhdessä.
Saat olla ihan omanlaisesi.
Oikeastaan avauduit paljon.
Siksi kysyin, koska mielestäni ero lapsen kanssa edellyttää hieman omakohtaista kokemusta, jotta ymmärtää ettei aikuiset voi tehdä mitä vain.
Vilma
Hyvää pääsiäisen jatkoa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksisarvinen
Siksi kysyin, koska mielestäni ero lapsen kanssa edellyttää hieman omakohtaista kokemusta, jotta ymmärtää ettei aikuiset voi tehdä mitä vain.
Vilma
Hyvää pääsiäisen jatkoa.Aloittaja tässä. Tämä "koska mielestäni ero lapsen kanssa edellyttää hieman omakohtaista kokemusta, jotta ymmärtää ettei aikuiset voi tehdä mitä vain." 👍
Tuo on juuri se syy, miksi en ole viitsinyt hirveästi ottaa näihin edes kantaa. Se kaikkein oleellisin henkilö tässä koko kuviossa on tuo kolmas osapuoli, eli muksu ja aikuiset eivät tosiaan voi tehdä tässä tilanteessa ihan mitä vaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli oletat, että jos tekisit lapsia, niin tekisit ne sitten inhoamasi kaltaisen miehen kanssa, saadaksesi lapsillesi inhoamasi kaltaisia geenejä ... loogista.
En. Tuollaista vaihtoehtoa en ole koskaan olettanut. En ole ennen tätä keskustelua koskaan ajatellut, millaisia lapsia minun ja kenenkään muun geenejä yhdistelemällä syntyisi.
Sen sijaan pidän todennäköisenä, että useimpien nisäkkäiden poikaset ovat äänekkäitä, epäloogisia ja impulsiivisia. Havaintoni tukevat tätä.
Et sinä saa minusta epäloogista vaikka kuinka yrittäisit. Sori siitä. 😁
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja tässä. Tämä "koska mielestäni ero lapsen kanssa edellyttää hieman omakohtaista kokemusta, jotta ymmärtää ettei aikuiset voi tehdä mitä vain." 👍
Tuo on juuri se syy, miksi en ole viitsinyt hirveästi ottaa näihin edes kantaa. Se kaikkein oleellisin henkilö tässä koko kuviossa on tuo kolmas osapuoli, eli muksu ja aikuiset eivät tosiaan voi tehdä tässä tilanteessa ihan mitä vaan.Sitä suuremmalla syyllä sinun tulisi vaatia vastuullista käytöstä eksältäsi. Kaikenlainen epämääräinen, epälooginen haahuilu on kaukana vastuullisesta käytöksestä ja antaa huonon esimerkin lapsellesi.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä sinun tulisi vaatia vastuullista käytöstä eksältäsi. Kaikenlainen epämääräinen, epälooginen haahuilu on kaukana vastuullisesta käytöksestä ja antaa huonon esimerkin lapsellesi.
🦄Vaatiahan saa mitä tahtoo, mutta vaatiminen on tåysin turhaa ja toinen toimii lopulta juuri tasan kuten hän haluaa ja ainoa joka tilanteessa häviää on lapsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä sinun tulisi vaatia vastuullista käytöstä eksältäsi. Kaikenlainen epämääräinen, epälooginen haahuilu on kaukana vastuullisesta käytöksestä ja antaa huonon esimerkin lapsellesi.
🦄Se, että joku toimii sinun logiikastasi poikkeavalla logiikalla, ei tee siitä epäloogista. Kyse on erilaisesta logiikasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Voimme sopia olevamme täysin eri mieltä siitä mikä antaisi lapselle huonon esimerkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaatiahan saa mitä tahtoo, mutta vaatiminen on tåysin turhaa ja toinen toimii lopulta juuri tasan kuten hän haluaa ja ainoa joka tilanteessa häviää on lapsi.
"mutta vaatiminen on tåysin turhaa "
Olet oikeassa. Jos jotain täytyy vaatia, asiat ovat menneet pieleen jo paljon aikaisemmin:
- Normaalille ihmiselle riittää pyyntö ja perustelu. Jos kyseessä on rakas ihminen tai joku, joka on joskus ollut rakas, hän yleensä toteuttaa toiveen tavalla tai toisella. Vähintään kompromissilla, mutta parhaassa tapauksessa win-win-tilanteella.
- Miehen pitäisi osata tarkastella omaa käytöstään jo ennen kuin kukaan ehtii huomauttaa siitä.
- Jos mies toimii "tasan kuten haluaa" siten, että lapsen etu on mahdollisesti vaarassa, teidän kannattaisi keskustella mahdollisuudestasi yksinhuoltajuuteen. En suosittele päästämään lapsen lähelle ihmistä, joka toimii "tasan kuten itse haluaa".
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se, että joku toimii sinun logiikastasi poikkeavalla logiikalla, ei tee siitä epäloogista. Kyse on erilaisesta logiikasta.
Juu juu, ja "älykkyyksiäkin on erilaisia"... 😁
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"mutta vaatiminen on tåysin turhaa "
Olet oikeassa. Jos jotain täytyy vaatia, asiat ovat menneet pieleen jo paljon aikaisemmin:
- Normaalille ihmiselle riittää pyyntö ja perustelu. Jos kyseessä on rakas ihminen tai joku, joka on joskus ollut rakas, hän yleensä toteuttaa toiveen tavalla tai toisella. Vähintään kompromissilla, mutta parhaassa tapauksessa win-win-tilanteella.
- Miehen pitäisi osata tarkastella omaa käytöstään jo ennen kuin kukaan ehtii huomauttaa siitä.
- Jos mies toimii "tasan kuten haluaa" siten, että lapsen etu on mahdollisesti vaarassa, teidän kannattaisi keskustella mahdollisuudestasi yksinhuoltajuuteen. En suosittele päästämään lapsen lähelle ihmistä, joka toimii "tasan kuten itse haluaa".
🦄"Jos jotain täytyy vaatia, asiat ovat menneet pieleen jo paljon aikaisemmin."
Tämä onkin todella hyödyllistä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksisarvinen
Vilma
Hyvää pääsiäisen jatkoa.Kiitos, samoin.
Olen nyt tullut siihen johtopäätökseen, että aloittajan tapauksessa se, joka tekee "mitä vain", on aloittajan eksä.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Jos jotain täytyy vaatia, asiat ovat menneet pieleen jo paljon aikaisemmin."
Tämä onkin todella hyödyllistä.Samassa viestissäni oli kyllä hyödyllinen toimenpide-ehdotus myös nykyiseen tilanteeseen.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄22:30
Onko sinulla ollut huonoja esimerkkejä?
Itse itselleen kylliksi ja loogisuus on tärkeintä.
Joopati joo.
Jos et ymmärrä, niin et. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Ja sen kyllä huomaa.
Ei tarvitse olla noin poikkeava, sopeutuvia enemmän on parempi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
22:30
Onko sinulla ollut huonoja esimerkkejä?
Itse itselleen kylliksi ja loogisuus on tärkeintä.
Joopati joo.
Jos et ymmärrä, niin et.Ei ole. Minä olen kasvanut loogisessa ympäristössä. Sen vuoksi en voikaan sietää epäloogisia ihmisiä.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen kyllä huomaa.
Ei tarvitse olla noin poikkeava, sopeutuvia enemmän on parempi.On misogyniaa pyytää naista olemaan toisenlainen kuin hän luonnostaan on. Ja on misandriaa pyytää miestä olemaan toisenlainen kuin hän luonnostaan on.
Miksi olisin sopeutuvampi sinun mieliksesi? Taisit nyt pyytää vähän mahdottomia. Vaan ainahan pyytää saa. Hauskaahan se oli. 😁
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samassa viestissäni oli kyllä hyödyllinen toimenpide-ehdotus myös nykyiseen tilanteeseen.
🦄Ikävä kyllä sinun ehdotuksesi eivät sovi yhdenkään normaalin ihmisen elämään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, samoin.
Olen nyt tullut siihen johtopäätökseen, että aloittajan tapauksessa se, joka tekee "mitä vain", on aloittajan eksä.
🦄Aloittaja toteaa, että oletuksesi on erinomaiaen väärä. Eksäni ei oikeastaan juuri koskaan tee "mitä vain", siinä mielessä miten tuo tarkoitettiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, samoin.
🦄Muista nyt pitää hyvä nainen kasvoistasi kiinni ja länkyttää aloittajasedän kanssa siitä lähtökohdasta, että aloittaja on nainen, ettei vaan näytä huonolta ja siltä että olet täällä suorittamassa ajojahtia etkä suinkaan paijaamassa kaikkia sydämmelliseltä viisaudella
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Kuten sinä olet tykännyt sille vainon kohteellesi huudella naista esittävän avauksissa niin on minun nyt huudettava vastavuoroisesti tähän palstaäijän avaukseen että mitään naista ei ole, kuten sinä olet aikoinaan tiedotellut johonkin abstraktiin mieheen liittyen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄I rest my case, let it go🤭
- AnonyymiUUSI
No ”hän” varmaan kaipaa sinulta naisena esiintyen kaikkea kyselevä mies tota henkistä tukea
- AnonyymiUUSI
Oletko sä koskaan ajatellut hakevasi ammattiapua noihin harhoihisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä koskaan ajatellut hakevasi ammattiapua noihin harhoihisi?
Oletko sinä ajatellut päästä koskaan yli siitä narsistisesta harhasta, että ruodit jonkun elämää ja tilanteita kun luet tätä äijän soopaa? Kysyy T ja T
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä ajatellut päästä koskaan yli siitä narsistisesta harhasta, että ruodit jonkun elämää ja tilanteita kun luet tätä äijän soopaa? Kysyy T ja T
Tämähän on nimittäin vihan muoto ja näin on närästykset nääs. Menkää terapiaan jo naperot
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meidän kahden ero on se, että sinä kuvittelet harhoissasi palstasetää kaikkialle. Minä taas en. Meistä siis vain sinä tarvitset apua.
- AnonyymiUUSI
Onko tuollaisessa aina jokin taka-ajatus?
On.
En haluaisi uskoa itsekkyyteen, mutta voihan se olla pelkästään sitä. Ehkä itsekin tiedät miten.- AnonyymiUUSI
Mä en välttämättä määritä sitä itsekkyydeksi, jos on jotain asiaa. Riippuu ihan sitä asiasta. Toisiamme vartenhan me ihmiset lopulta täällä olemme, tai niin minä sen ajattelen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä en välttämättä määritä sitä itsekkyydeksi, jos on jotain asiaa. Riippuu ihan sitä asiasta. Toisiamme vartenhan me ihmiset lopulta täällä olemme, tai niin minä sen ajattelen.
No ei se täällä palstalla joka tapauksessa selviä jos teillä on yhteinen lapsi niin eikö voi kysyä asiasta jos huolettaa tai vaivaa noin monta päivää etkä pääse eteenpäin. Vai onko sulla itsellä vielä niitä haluja paluusta yhteen tai jotain tuli sellainen mieleen vaan. Jotenkin jotka näistä jauhaa niin itsellä usein onkin vielä jotain. Ehkä sun kannattaa olla itsellesi sit rehellinen mutta ei täällä kukaan voi tietää totuutta teidän väleistä. Ehkä jopa tutut vois auttaa paremmin ja kaverit. Hyvää pääsiäisen aikaa sulle ja lapsellesi! 🐣🐤💐
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ei se täällä palstalla joka tapauksessa selviä jos teillä on yhteinen lapsi niin eikö voi kysyä asiasta jos huolettaa tai vaivaa noin monta päivää etkä pääse eteenpäin. Vai onko sulla itsellä vielä niitä haluja paluusta yhteen tai jotain tuli sellainen mieleen vaan. Jotenkin jotka näistä jauhaa niin itsellä usein onkin vielä jotain. Ehkä sun kannattaa olla itsellesi sit rehellinen mutta ei täällä kukaan voi tietää totuutta teidän väleistä. Ehkä jopa tutut vois auttaa paremmin ja kaverit. Hyvää pääsiäisen aikaa sulle ja lapsellesi! 🐣🐤💐
Palstalta voi saada ajatuksia, jotka eivät edes käy omassa mielessä. Edelleen toivon, että joku miesoletettu kykenisi hieman avaamaan omaa miehistä näkökulmaansa tähän asiaan. Sitä miehen näkökulmaahan olin alunperin hakemassakin, mutta enpä tosiaan tiedä löytyykö täältä persoonaltaan samantyylisiä herrahenkilöitä. Se jää vielä nähtäväksi.
Tietysti asiaa voi kysyä, mutta mielummin olen esittämättä niitä "ylianalysoituja" kysymyksiäni, joista naisia jo tuolla aiemmin moitittiin, ennen kuin sille ehkä aidosti on tarvetta. Sekinhän on mahdollista, että hän ei enää uudestaan toimi noin. Sinällään tuo "jos jos huolettaa tai vaivaa noin monta päivää etkä pääse eteenpäin" on myös varsin ylianalysoitu oletus. Tokihan, jos jostakin on alettu keskustelemaan, niin siitä voi silloin keskustella ilman ylipääsemisongelmia. Miksi edes kysyä, jollei asiasta ajatellut keskustella?
En ole kysynyt keneltäkään analyysia meidän väleistämme. Sille ei ole edes tarvetta. Toivoisin edelleen jonkun herrahenkilön miesnäkökulmaista analyysia käytökseen liittyen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Palstalta voi saada ajatuksia, jotka eivät edes käy omassa mielessä. Edelleen toivon, että joku miesoletettu kykenisi hieman avaamaan omaa miehistä näkökulmaansa tähän asiaan. Sitä miehen näkökulmaahan olin alunperin hakemassakin, mutta enpä tosiaan tiedä löytyykö täältä persoonaltaan samantyylisiä herrahenkilöitä. Se jää vielä nähtäväksi.
Tietysti asiaa voi kysyä, mutta mielummin olen esittämättä niitä "ylianalysoituja" kysymyksiäni, joista naisia jo tuolla aiemmin moitittiin, ennen kuin sille ehkä aidosti on tarvetta. Sekinhän on mahdollista, että hän ei enää uudestaan toimi noin. Sinällään tuo "jos jos huolettaa tai vaivaa noin monta päivää etkä pääse eteenpäin" on myös varsin ylianalysoitu oletus. Tokihan, jos jostakin on alettu keskustelemaan, niin siitä voi silloin keskustella ilman ylipääsemisongelmia. Miksi edes kysyä, jollei asiasta ajatellut keskustella?
En ole kysynyt keneltäkään analyysia meidän väleistämme. Sille ei ole edes tarvetta. Toivoisin edelleen jonkun herrahenkilön miesnäkökulmaista analyysia käytökseen liittyen."Ehkä jopa tutut vois auttaa paremmin ja kaverit."
En nyt todellakaan ajatellut hänen äidilleen tai veljelleen ruveta tästä avautumaan, joten tuollaista apua ei ole tarjolla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ehkä jopa tutut vois auttaa paremmin ja kaverit."
En nyt todellakaan ajatellut hänen äidilleen tai veljelleen ruveta tästä avautumaan, joten tuollaista apua ei ole tarjolla.No mutta asiat selviää puhumalla ei ne selviä omassa päässään pyörittämällä kyllä varmasti itsekin sen tiedät ja kukaan mies ei ole sinun ent mies ei he voi päästä hänen päänsä sisään kaikki on lopulta kuitenkin vain täysin arvailua ja tietyllä tavalla turhaa koska toisen pään sisälle ei vaan pääse. Niin ikävää kuin se onkin. Mutta niin harmi ettei voi jutella jollekin omalle kaverille vaikka ja miettiä näitä jos se hänen kanssaan puhuminen on mahdotonta, Tsemppiä sinne joka tapauksessa! 🙏🏻👍🏻👍🏻🙏🏻
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mutta asiat selviää puhumalla ei ne selviä omassa päässään pyörittämällä kyllä varmasti itsekin sen tiedät ja kukaan mies ei ole sinun ent mies ei he voi päästä hänen päänsä sisään kaikki on lopulta kuitenkin vain täysin arvailua ja tietyllä tavalla turhaa koska toisen pään sisälle ei vaan pääse. Niin ikävää kuin se onkin. Mutta niin harmi ettei voi jutella jollekin omalle kaverille vaikka ja miettiä näitä jos se hänen kanssaan puhuminen on mahdotonta, Tsemppiä sinne joka tapauksessa! 🙏🏻👍🏻👍🏻🙏🏻
Asiat voi myös saada solmuun turhaan puhumalla. Asioiden huolellinen pohtiminen ensiksi, toimii tässä tapauksessa paljon paremmin. Puhuminen on usein yliarvostettua.
Äläkä sinä turhaan huoli. Ei kenenkään hänen päänsä sisään tarvitse päästä, kyetäkseen esittämään hyviä ajatuksia hänen käytöksestään. Kyllä niitä hyviä ajatuksia tästäkin ketjusta jo löytyy. Tällainen palsta on näiden asioiden pohtimiseen mielestäni moninkertaisesti ystäville puhumista parempi vaihtoehto. En näe mitään syytä vetää tässä kohtaa ketään hänet edes jollain tasolla tuntevaa tähän mukaan. Se olisi mielestäni järkyttävän epäkohteliasta. Itsekään en antaisi moista ikinä anteeksi, jos tilanne olisi toisin päin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asiat voi myös saada solmuun turhaan puhumalla. Asioiden huolellinen pohtiminen ensiksi, toimii tässä tapauksessa paljon paremmin. Puhuminen on usein yliarvostettua.
Äläkä sinä turhaan huoli. Ei kenenkään hänen päänsä sisään tarvitse päästä, kyetäkseen esittämään hyviä ajatuksia hänen käytöksestään. Kyllä niitä hyviä ajatuksia tästäkin ketjusta jo löytyy. Tällainen palsta on näiden asioiden pohtimiseen mielestäni moninkertaisesti ystäville puhumista parempi vaihtoehto. En näe mitään syytä vetää tässä kohtaa ketään hänet edes jollain tasolla tuntevaa tähän mukaan. Se olisi mielestäni järkyttävän epäkohteliasta. Itsekään en antaisi moista ikinä anteeksi, jos tilanne olisi toisin päin.Ok no tilanne tuntuu olevan sinulle vaikea koska vaikutat hieman epäkohteliaalta ja hermoatuneelta vastauksien perusteella ja sua ärsyttää ilmeisesti kaikki jotka ei ole samaa mieltä täysin tai on erilainen ihminen. Itse en jaksaisi palstan kanssa miettiä oman entisen parisuhteen juttuja mutta jos se sinusta on todella parempaa kuin tuttujen ihmisten kanssa niin se on hyvä sitten että olet tämän löytänyt siihen tarkoitukseen. Edelleen kaikkea hyvää vaikka itse saan aika ikäviä vastauksia. Mutta lopetan tähän ja lähden vielä kevätiltaan kaverin kanssa luontoon joten saat varmasti sitten mieluisampia vastauksia. 😊😊
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ok no tilanne tuntuu olevan sinulle vaikea koska vaikutat hieman epäkohteliaalta ja hermoatuneelta vastauksien perusteella ja sua ärsyttää ilmeisesti kaikki jotka ei ole samaa mieltä täysin tai on erilainen ihminen. Itse en jaksaisi palstan kanssa miettiä oman entisen parisuhteen juttuja mutta jos se sinusta on todella parempaa kuin tuttujen ihmisten kanssa niin se on hyvä sitten että olet tämän löytänyt siihen tarkoitukseen. Edelleen kaikkea hyvää vaikka itse saan aika ikäviä vastauksia. Mutta lopetan tähän ja lähden vielä kevätiltaan kaverin kanssa luontoon joten saat varmasti sitten mieluisampia vastauksia. 😊😊
Sivusta seurannut tässä vinkkaa ei ehkä kannata kysellä neuvoja jos mikään ei kelpaa ja kaikesta suuttuu tai loukkaantuu, itsehän sitten parhaiten tiedät kaiken kun muut ei osaa auttaa. Ja niin se yleensä menee. Sinulla on itsellä ratkaisun avaimet ja sinä tunnet ihmisen oikeasti. Ei kukaan ole ollut ilkeä joten älä sinäkään hermostu. Rauhaa pääsiäiseen ja koita miettiä välillä ehkä jotain muutakin. Ehkä lapsen kanssa voisi keksiä jotain kivaa. 🩷
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ok no tilanne tuntuu olevan sinulle vaikea koska vaikutat hieman epäkohteliaalta ja hermoatuneelta vastauksien perusteella ja sua ärsyttää ilmeisesti kaikki jotka ei ole samaa mieltä täysin tai on erilainen ihminen. Itse en jaksaisi palstan kanssa miettiä oman entisen parisuhteen juttuja mutta jos se sinusta on todella parempaa kuin tuttujen ihmisten kanssa niin se on hyvä sitten että olet tämän löytänyt siihen tarkoitukseen. Edelleen kaikkea hyvää vaikka itse saan aika ikäviä vastauksia. Mutta lopetan tähän ja lähden vielä kevätiltaan kaverin kanssa luontoon joten saat varmasti sitten mieluisampia vastauksia. 😊😊
Et sinä millään tasolla ärsytä minua, enkä kyllä ainakaan tarkoituksella ole epäkohtelias. Sanon vain suoraan, jos en koe jonkin asia oikein toimivan tässä tilanteessa. Sanotan nyt vaikka näin, että minä olen tämän ihmissuhteen aikana melkoisen monta kertaa jo oppinut sen, että vaikeneminen on joissain tilanteissa kultaa ja kannattaa ensiksi miettiä, ennen kun ottaa asioita puheeksi. Ja kuten sanoin, niin tiedän, että en saisi ikinä anteeksi, jos jäisin kiinni siitä, että olen levitellyt hänen asioitaan tutuille. Mä myös ymmärrän ihan täysin tuon, sillä en itsekään antaisi sitä hänelle anteeksi, jos tilanne olisi toisin päin. Ymmärrän senkin, että hyvin toisenlaisen henkilön voi olla vaikea ymmärtää tuota, eikä siinä ole mitään väärää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä millään tasolla ärsytä minua, enkä kyllä ainakaan tarkoituksella ole epäkohtelias. Sanon vain suoraan, jos en koe jonkin asia oikein toimivan tässä tilanteessa. Sanotan nyt vaikka näin, että minä olen tämän ihmissuhteen aikana melkoisen monta kertaa jo oppinut sen, että vaikeneminen on joissain tilanteissa kultaa ja kannattaa ensiksi miettiä, ennen kun ottaa asioita puheeksi. Ja kuten sanoin, niin tiedän, että en saisi ikinä anteeksi, jos jäisin kiinni siitä, että olen levitellyt hänen asioitaan tutuille. Mä myös ymmärrän ihan täysin tuon, sillä en itsekään antaisi sitä hänelle anteeksi, jos tilanne olisi toisin päin. Ymmärrän senkin, että hyvin toisenlaisen henkilön voi olla vaikea ymmärtää tuota, eikä siinä ole mitään väärää.
Nyt taas sivusta että onko se sitten parempi julkisella palstalla pohtia eksäsi asioita. Minä en kyllä siitä tykkäisi mieluummin jonkun kaverin kans kahdestaan ja eihän sitä ole pakko kovin yksityiskohtia kertoa vaan yhtä yleisesti kuin täällä. Mutta he tietävät jotenkin eksäsi ehkä kuitenkin. Tulee mieleen vaan näitä lukee. Mut ei kannata välittää mun sivusta kommentista välittää yhtään. :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt taas sivusta että onko se sitten parempi julkisella palstalla pohtia eksäsi asioita. Minä en kyllä siitä tykkäisi mieluummin jonkun kaverin kans kahdestaan ja eihän sitä ole pakko kovin yksityiskohtia kertoa vaan yhtä yleisesti kuin täällä. Mutta he tietävät jotenkin eksäsi ehkä kuitenkin. Tulee mieleen vaan näitä lukee. Mut ei kannata välittää mun sivusta kommentista välittää yhtään. :)
Ymmärrän, että kovin erityyppisen ihmisen voi olla vaikea ymmärtää. Se nyt vain olisi tässä tapauksessa tuhatkertaisesti pahempaa mennä puhumaan kenellekään vähänkään tutummalle. Täällä juttelu on lähinnä vain hassua, vaikka se kävisikin ilmi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän, että kovin erityyppisen ihmisen voi olla vaikea ymmärtää. Se nyt vain olisi tässä tapauksessa tuhatkertaisesti pahempaa mennä puhumaan kenellekään vähänkään tutummalle. Täällä juttelu on lähinnä vain hassua, vaikka se kävisikin ilmi.
Mut kertoa täällä jostain pään kuvauksista ja toisen sairastumisista se ei ehkä oo kovin korrektia tällaisen palstan ollessa kyseessä. Ehkä ne on hänen yksityisasioitaan. :/
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mut kertoa täällä jostain pään kuvauksista ja toisen sairastumisista se ei ehkä oo kovin korrektia tällaisen palstan ollessa kyseessä. Ehkä ne on hänen yksityisasioitaan. :/
Tässäkin maassa otetaan aika monta pään magneettikuvaa ihan päivittäin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässäkin maassa otetaan aika monta pään magneettikuvaa ihan päivittäin.
Tuo juuri. Mä ymmärrän, että me ihmiset olemme kovin erilaisia, mutta sitä en ymmärrä miksi olettaa muiden puolesta. Itse loukkaantuisin verisesti siitä, jos tuo mentäisiin jollekin tutummalle kertomaan, jollen ole erikseen antanut siihen lupaa. Sen sijaan tällainen palsta nyt on ihan se ja sama, jollei mene samalla tarkkaa päivämäärää, paikkakuntaa ja melkein henkilötunnustakin antamaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voi kääk aloittajasetä lakkaa päivittelemästä näitä omia kirjoitelmiasi sillä siitä särystä pääsee. Mitä saat siitä, että nohevaa leikkivät ulkopuoliset tirkistelee tätä sinun yksinpuhelua?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ehkä jopa tutut vois auttaa paremmin ja kaverit."
En nyt todellakaan ajatellut hänen äidilleen tai veljelleen ruveta tästä avautumaan, joten tuollaista apua ei ole tarjolla.Sepä se olisikin palstasetä ja edelleenkin aloittaja kun pitäisi äitiä ruveta konsultoimaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voi kääk aloittajasetä lakkaa päivittelemästä näitä omia kirjoitelmiasi sillä siitä särystä pääsee. Mitä saat siitä, että nohevaa leikkivät ulkopuoliset tirkistelee tätä sinun yksinpuhelua?
Älä pelkää. Ei aloittajatäti lakkaa kokonaan vastaamasta tähän ketjuun. Vout olla huoleti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se olisikin palstasetä ja edelleenkin aloittaja kun pitäisi äitiä ruveta konsultoimaan
Ei, en missään tapauksessa aio konsultoida hänen äitiään. Sille ei ole mitään tarvetta.
Sanoisin että ihan inhimillistä ja ymmärrettävää. Tullut töistä kotiin, syönyt, tehnyt kotityöt ja istahtanut tv:n läheisyyteen. Siinä kun huokaisee päivän jälkeen saattaa käydä mielessä että mitä sinulle ja lapselle kuuluu. Jos ei lapselle ole asiaa niin pistää kuitenkin sinulle viestiä eikä siinä hetkessä katso kalenterista milloin edellinen yhteydenpito on tapahtunut.
Jos näitä harvakseltaan tulee niin en kiinnitäisi huomiota mutta jos viestintä tihenee niin ottaisin asian esille. Jos jotakin on miehellä mielessä niin antaa konkreettista vinkkiä samalla kertoen että sinä et ole ratkaisu tähän ongelmaan tai tilanteeseen.
Aina voi miettiä asiaa myös positiivisuuden kautta. Jos sinä olet ennen ollut se aloitteellinen yhteydenpidon suhteen niin voihan olla että exäsi on löytänyt vaikka uuden harrastuksen ja saanut vähän itseluottamusta. Nyt hän haluaa osoittaa että hänkin pystyy olemaan asioissa aloitteellinen ja hiukan nyt roiskuu kun haetaan uuta ajolinjaa asioiden toimittamisessa.- AnonyymiUUSI
Kiitos vastauksestasi. Se oli lohduttava. Voihan se olla, ettei kyseessä tosiaan ole mikään tuon kummempi. Mä tosin tiedän, ettei hänellä ole mitään uutta harrastusta, mutta jos nyt olisi näin kesää vasten edes aloittanut vanhan uudestaan. Hän kun on jo pitkään valittanut, ettei ehdi mitään muuta kuin käydä töissä, syödä kotiin tultuaan, käydä suihkussa ja nukkua ja sunnuntai on ainoa vapaapäivä. Jos lisääntyvä valo antaisi lisäpotkua. En tiedä.
- AnonyymiUUSI
Ukko on siis linnassa tai Afrikassa kun pitää viestitellä eikä soittaa.
Ukko on yksinäinen, esittää yksinäistä tai vanha suola ....- AnonyymiUUSI
Ei nyt sentään. Kyllä hän muksun kanssa ihan juttelee, mutta ei kai se nyt minun suhteeni ole lainkaan tarpeen? Sitä paitsi kätevämpäähän se on pistää viestiä, johon voi vastata kun on sopiva hetki. Puhelimessa puhuminen on kauhean sitovaa.
- AnonyymiUUSI
Jotenkin oudolta tapsukselta vaikuttaa kun noin hankalaa on ja jos pikaisesti soittaa asiat saa helpommin sovittua kuin viesteillä. No on varmaan jotain mitä kukaan ei tiedä eikä tarvikaan tietää. Mikä tuossa nyt on niin hirveää jos toinen kyselee jotain kuulumisia tai juttelee hetken niitä näitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin oudolta tapsukselta vaikuttaa kun noin hankalaa on ja jos pikaisesti soittaa asiat saa helpommin sovittua kuin viesteillä. No on varmaan jotain mitä kukaan ei tiedä eikä tarvikaan tietää. Mikä tuossa nyt on niin hirveää jos toinen kyselee jotain kuulumisia tai juttelee hetken niitä näitä.
En edes oikein ymmärrä mikä on se todellinen ongelma jos toinen laittaa viestiä jossa ei mitään pahaa ole. Joku neutraali vaan. Sitten jos on pahoja tai uhkaavia niin eri asia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minkähän asioiden sopimisesta me nyt puhumme?
- AnonyymiUUSI
Oletko ehkä vanhemman sukupolven edustaja? Valtaosa ainakaan itseni ikäisistä ja nuoremmistakaan ei pidä lainkaan erikoisena kommunikoimista viesteillä. Sen sijaan soittaminen on monille paljon vieraampi kommunikointimuoto.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ehkä vanhemman sukupolven edustaja? Valtaosa ainakaan itseni ikäisistä ja nuoremmistakaan ei pidä lainkaan erikoisena kommunikoimista viesteillä. Sen sijaan soittaminen on monille paljon vieraampi kommunikointimuoto.
Olen alle kolmikymppinen ja kaikki mun tutut ja kaverit jotka eronneet ja joilla yhteiset lapset ne soittelee ja viestittelee tosi rennosti ja hyvinkin paljon välillä. Viettävät joulut ja juhlat yhdessä että lasten ei tarvitse olla kummastakaan erossa. Siksi tuntuu hyvin oudolta kun nykyään nimenomaan nuorilla on hyvät välit entisiin ja lasten takia tekevät paljon myös yhteisiä juttuja. Samoin myös miehet joihin tinderissä joskus tutustuin ja oli lapsia ei kellään ollut mitään ongelmaa vaan hyvinkin hyvissä väleissä olleet kaikki kun lapsia. Ja osa muutenkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen alle kolmikymppinen ja kaikki mun tutut ja kaverit jotka eronneet ja joilla yhteiset lapset ne soittelee ja viestittelee tosi rennosti ja hyvinkin paljon välillä. Viettävät joulut ja juhlat yhdessä että lasten ei tarvitse olla kummastakaan erossa. Siksi tuntuu hyvin oudolta kun nykyään nimenomaan nuorilla on hyvät välit entisiin ja lasten takia tekevät paljon myös yhteisiä juttuja. Samoin myös miehet joihin tinderissä joskus tutustuin ja oli lapsia ei kellään ollut mitään ongelmaa vaan hyvinkin hyvissä väleissä olleet kaikki kun lapsia. Ja osa muutenkin.
No sehän on hyvä. Heillä selvästikään ei näissä asioissa ole tapahtunut mitään yllättäviä muutoksia. Mekin luultavasti tekisimme asioita yhdessä, jos tuota välimatkaa ei olisi. Tästä on kyllä puhuttu. Mainitsikin tuolla aiemmin, että niitä aikoja on ollut, kun tämä aihe on ollut pinnassa. Realiteetit nyt kuitenkin ovat nämä ja aloituksen aihe oli nimenomaan muuttunut käytös.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täältä samaa mieltä että jotain ihme ongelmia on joita ei täällä tieten voi kertoa mutta niinpä tässä ketjussa ei ole mitään mieltä pidemmän päälle eikä oikein nytkään. Saman jauhamista. Josko kaikki viettäisivät nyt pääsiäistä kun ei tämä selviä pääsiäisenä. 😄 Tuskinpa koskaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täältä samaa mieltä että jotain ihme ongelmia on joita ei täällä tieten voi kertoa mutta niinpä tässä ketjussa ei ole mitään mieltä pidemmän päälle eikä oikein nytkään. Saman jauhamista. Josko kaikki viettäisivät nyt pääsiäistä kun ei tämä selviä pääsiäisenä. 😄 Tuskinpa koskaan.
Miten pääsiäistä kuuluisi mielestäsi viettää? Itselleni pääsiäinen on se juhlapyhä, johon ei liity oikeastaan mitään perinteitä. Varsinkin tämä pitkäperjantai on sellainen päivä, kun vain olla pollotellaan. Mitenkäs sinä vietät pääsiäistä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihme ongelmia ... kuulisin mielelläni ehdotuksia miten kyseisen kaltaista eloa harrastetaan lähes 1000km välimatkan kera.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No sehän on hyvä. Heillä selvästikään ei näissä asioissa ole tapahtunut mitään yllättäviä muutoksia. Mekin luultavasti tekisimme asioita yhdessä, jos tuota välimatkaa ei olisi. Tästä on kyllä puhuttu. Mainitsikin tuolla aiemmin, että niitä aikoja on ollut, kun tämä aihe on ollut pinnassa. Realiteetit nyt kuitenkin ovat nämä ja aloituksen aihe oli nimenomaan muuttunut käytös.
Mut ei ole uhkaava, aggressiivinen tai paha niin haittaako muutama ylimääräistä viestiä jotenkin. Siis joku tässä mättää. En ole kuullut tuollaista mutta joo ei jaksa kun ei muutu miksikään täällä jauhamalla. Et halua ehkä sinäkään nyt ymmärrä mitä tässä moni meinaa. Mitä jostain viestistä jos oli asiallinen ja jutteli niitä näitä. Jos muuttuu joksikin aggressiivisiksi tai jotain pahaa niin sitten ymmärrän. Toivotaan ettei mies enää laita yhtään ylimääräistä viestiä jos niin tarkkaa on. Ja tilanne jatkuu normaalisti. Ja sun olo helpottaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mut ei ole uhkaava, aggressiivinen tai paha niin haittaako muutama ylimääräistä viestiä jotenkin. Siis joku tässä mättää. En ole kuullut tuollaista mutta joo ei jaksa kun ei muutu miksikään täällä jauhamalla. Et halua ehkä sinäkään nyt ymmärrä mitä tässä moni meinaa. Mitä jostain viestistä jos oli asiallinen ja jutteli niitä näitä. Jos muuttuu joksikin aggressiivisiksi tai jotain pahaa niin sitten ymmärrän. Toivotaan ettei mies enää laita yhtään ylimääräistä viestiä jos niin tarkkaa on. Ja tilanne jatkuu normaalisti. Ja sun olo helpottaa.
Olenko sanonut jossakin, että se haittaa? Olen sanonut sen olevan outoa ja hyvin rajusti aiemmasta poikkeavaa. Onko sinulla mitään ajatusta mistä noin näin rajusti erilainen käytös voisi johtua?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihme ongelmia ... kuulisin mielelläni ehdotuksia miten kyseisen kaltaista eloa harrastetaan lähes 1000km välimatkan kera.
No mut sitä suuremmalla syyllä jos noin pitkä välimatka lapsella ja isällä niin saatte hyvinkin olla paljon tekemisissä ja jos se onnistuu niin kuin sanoit että olisitte yhdessä juhlatkin jos olisi mahdollista niin ei kai yksi viesti jossa sinun mielestäsi oli jotain outoa tarvitse miettiä noin paljon. Odota rauhassa miten elämä jatkuu. Ei se nyt tänä iltana selviä ainakaan. Tulevaisuus näyttää onko jotain outoa luulen että ei ole vaan itse vaan taidat ehkä kaivata häntä tai mietit paljon edelleen. Ja siinä ei ole mitään pahaa. Ja sen ymmärrän hyvin. Jos on lapsesi isä ja olet häntä rakastanut paljon siten. Ja ehkä edelleen. Ken tietää. ♥️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mut sitä suuremmalla syyllä jos noin pitkä välimatka lapsella ja isällä niin saatte hyvinkin olla paljon tekemisissä ja jos se onnistuu niin kuin sanoit että olisitte yhdessä juhlatkin jos olisi mahdollista niin ei kai yksi viesti jossa sinun mielestäsi oli jotain outoa tarvitse miettiä noin paljon. Odota rauhassa miten elämä jatkuu. Ei se nyt tänä iltana selviä ainakaan. Tulevaisuus näyttää onko jotain outoa luulen että ei ole vaan itse vaan taidat ehkä kaivata häntä tai mietit paljon edelleen. Ja siinä ei ole mitään pahaa. Ja sen ymmärrän hyvin. Jos on lapsesi isä ja olet häntä rakastanut paljon siten. Ja ehkä edelleen. Ken tietää. ♥️
Et selvästikään ole kauheammin lukenut tätä ketjua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinulla ei ole ainoatakaan ajatusta mistä näin rajusti aiemmasta käytöksestä poikkeava käytös voisi johtua tai edes siitä, että onko se outoa, että ihminen yhtäkkiä vuosien tuntemisen jälkeen käyttäytyy täysin itselleen epäluonnollisella tavalla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No luin ajatuksen kanssa aloituksen monesti ja edelleen en ihan ymmärtänyt ongelmaa mut tänne on tullut jo liikaakin juttuja ei kaikkea jaksa lähteä lukemaan. Tärkeintä mitä itse kerroit alussa. Siinä ei ollut mitään ihmeempää minusta. Hyvää yötä ja toiv ei vie sun yöunia kuitenkaan. Koita saada nukuttua. Asiat selviää yleensä ajan kanssa ja tavallaan niin kuin tarkoitettu on. Usko siihen. :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No luin ajatuksen kanssa aloituksen monesti ja edelleen en ihan ymmärtänyt ongelmaa mut tänne on tullut jo liikaakin juttuja ei kaikkea jaksa lähteä lukemaan. Tärkeintä mitä itse kerroit alussa. Siinä ei ollut mitään ihmeempää minusta. Hyvää yötä ja toiv ei vie sun yöunia kuitenkaan. Koita saada nukuttua. Asiat selviää yleensä ajan kanssa ja tavallaan niin kuin tarkoitettu on. Usko siihen. :)
Edelleen ... ongelma on henkilön täysin aiemmasta poikkeava käytös. Se, että toimii tavalla, jolla hän ei ole koskaan ennen toiminut. Minusta siinä on paljonkin outoa, jos ihminen yhtäkkiä toimii itselleen epäluonnollisella tavalla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tämä itsensä kanssa papattava aloittajasetä ole sen verran sentään lukenut itselleen kirjoittamiaan vastauksia. Nolo olet
- AnonyymiUUSI
En kysele, sillä tuon kysyi aloittaja. Kiitos nyt kuitenkin kiinnostuksestasi.
- AnonyymiUUSI
*tapaukselta vaikuttaa siis 😅🙈
- AnonyymiUUSI
Olen kyllä samaa mieltä aloittajan kanssa, että ei tuo kyllä mitään normaalia ole!
Itse erosin 40 vuotta sitten, eikä minulla vielä tähän päivään mennessä ole tullut mitään sellaista asiaa eteen, että olisin ottanut häneen yhteyttä 🤔- AnonyymiUUSI
No teillä ei liene sitten lapsia tai mitään yhteistä ollutkaan juuri. 😯🙄
- AnonyymiUUSI
Mut mikä ongelma tuossa on jos olette hyvissä väleissä ja kaikki on mennyt hyvin ja tämä miksi ilmeisesti myös tykkää isästään. Miksi jostain viestistä näin suuri haloo. En ymmärrä jostain syystä. Voithan sanoa että haluat vähemmän viestejä että pysytään ihan minimissä niin asia sillä selvä varmaan. Kaikesta ei ehkä tarvi tehdä niin vaikeaa. Vai onko tää jotain trollausta kun on tylsää eikä muuta tekemistä. En vaan ymmärrä koko asiaa.
- AnonyymiUUSI
En nyt ihan ymmärrä mistä haloosta puhut. Tämä nyt on kuitenkin vain yksi ainoa aloitus, yhdellä keskustelupalstalla, eikä vaikkapa kymmenellä eri palstalla ja kymmenen eri aloitusta. Minusta tämä ei ole kummoinen haloo, vaan ihan vain jutustelua.
Kyllä mä ainakin yritin tuolla aiemmin kertoa, että kysymys ei ole yhdestä viestistä. Kysymys on erittäin poikkeavasta hänen normaaliin/aiempaan käytökseensä verrattuna. Jos hänellä nyt olisi ollut tapana toimia näin koko ajan, niin ei tässä olisi mitään erikoista.
- AnonyymiUUSI
Miksi muksu siis heh eli muksu tykkää isästään. Ennakoiva ei tykkää muksu sanasta. Ei millään.
- AnonyymiUUSI
Yksinäinen? Kaipaa sinua ?
- AnonyymiUUSI
No nuo kysymykset selvittää aika äkkiä jos ollaan aikuisia ja kunnon välit. Eihän tuo ole vaikeaa kysyä että onko sulla yksinäinen olo tms. Haluatko jutella jostain. Voi ei näitä ongelmia. 😅🙈
- AnonyymiUUSI
En tiedä. Jonkinasteista burn outtia mä kai sillä työmäärällä tässä ennakoin, mutta toivon, että kyse ei ole siitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No nuo kysymykset selvittää aika äkkiä jos ollaan aikuisia ja kunnon välit. Eihän tuo ole vaikeaa kysyä että onko sulla yksinäinen olo tms. Haluatko jutella jostain. Voi ei näitä ongelmia. 😅🙈
Toki, jos haluaa mahdollisesti hankaloittaa välejä. 🙂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Jonkinasteista burn outtia mä kai sillä työmäärällä tässä ennakoin, mutta toivon, että kyse ei ole siitä.
Sivusta. Mahdollinen työuupumus minullekin tuli tuolla mieleen, kun muutamassa kohdassa mainittiin tuo työmäärä. Mä sanoisin, että yritä kysyä miten hän jaksaa. Nämä uupumus ja masennusjutut eivät ole leikin asia ja niihin pitää pyrkiä pääsemään kiinni. Se tosin on totta, että jos ei ihminen edes itselleen myönnä uupumustaan, niin suorasta kysymyksestä voi jopa suuttua
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta. Mahdollinen työuupumus minullekin tuli tuolla mieleen, kun muutamassa kohdassa mainittiin tuo työmäärä. Mä sanoisin, että yritä kysyä miten hän jaksaa. Nämä uupumus ja masennusjutut eivät ole leikin asia ja niihin pitää pyrkiä pääsemään kiinni. Se tosin on totta, että jos ei ihminen edes itselleen myönnä uupumustaan, niin suorasta kysymyksestä voi jopa suuttua
Juu, ei ole leikin asia. Siitä on itsellä henkilökohtausta kokemusta. Toisaalta se oma henkilökohtainen kokemus saattaa myös aiheuttaa sen, että näkee mörköjä. Tästä syystä ulkopuoliset ajatukset ovat tärkeitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toki, jos haluaa mahdollisesti hankaloittaa välejä. 🙂
No ihme juttu että mitään ei voi nätisti edes kysyä että onko sulla huono mieli.... minä,teen auttamistyötä ihmisten kanssa niin joku tässä jutussa on outoa, joka asiaan vaan että pilaa välit jos yrittää jutella tai kysyä jotain. En tajua en enää halua ketjua katsoa koska ihan liian outoa minulle. Tai jotain sellaista mitä ei ole kerrottu. Vankilassa, rikollinen tai ties mitä...mutta ei nyt normaalilta ihmiseltä voi olla kiellettyä tai vaikeaa kysyä edes jotenkin hienovaraisesti. Antaa olla. Hyvää yötä niille joita ymmärrän 😅🙏🏻🩵
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ihme juttu että mitään ei voi nätisti edes kysyä että onko sulla huono mieli.... minä,teen auttamistyötä ihmisten kanssa niin joku tässä jutussa on outoa, joka asiaan vaan että pilaa välit jos yrittää jutella tai kysyä jotain. En tajua en enää halua ketjua katsoa koska ihan liian outoa minulle. Tai jotain sellaista mitä ei ole kerrottu. Vankilassa, rikollinen tai ties mitä...mutta ei nyt normaalilta ihmiseltä voi olla kiellettyä tai vaikeaa kysyä edes jotenkin hienovaraisesti. Antaa olla. Hyvää yötä niille joita ymmärrän 😅🙏🏻🩵
Suomi24 on aina täynnä juuri näitä omituisia tarinoita joista varmaan suurin osa ihan huuhaata ja halusi vaan iltaan viihdykettä ja hyvin onnistui. Harmi kun sinkut palstalle tullut tämä meno myös. Luulin että tämä oli jotenkin fiksumpi paikka. Mut ei näköjään. Parasta siis poistua koko kyseiseltä paikalta. Parempi mieli niin. Iloista kevättä kaikille. Yksi taas lähtee ja poistuu ja keskittyy ihan muihin juttuihin, 💛🌼
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi ei 😖
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi ei 😖
No voi ei tälle aloitukselle 🙄😕😣täyttä höpöö koko juttu. Ei mitään päätä eikä häntää ja harvinaisen huonosti vielä keksitty. Eihän tuossa ollut edes mitään ongelmaa olis keksinyt kunnon draamat jotenkin. 😅
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voi ei tälle aloitukselle 🙄😕😣täyttä höpöö koko juttu. Ei mitään päätä eikä häntää ja harvinaisen huonosti vielä keksitty. Eihän tuossa ollut edes mitään ongelmaa olis keksinyt kunnon draamat jotenkin. 😅
Np niinpä. Voisin jopa antaa pätevän selityksen, mutta mitä väliä. Ei mitään järkeä antaa kärjettömiä vastauksia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Np niinpä. Voisin jopa antaa pätevän selityksen, mutta mitä väliä. Ei mitään järkeä antaa kärjettömiä vastauksia.
järjettömiä.. kärjetön sopii kyllä tähän paremmin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
järjettömiä.. kärjetön sopii kyllä tähän paremmin.
Okei. Kaiken kattava 🤭
https://youtu.be/aUXEslK62Io - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä aloittajasetä kirjoittelet kieli poskella tästä aloituksestasi itsesi kanssa koska se ei kiinnosta juuri ketään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisitko sinä aloituksia vähä-äl.., pikantin älykkäille tekevä palstasetä olla se rikollinen jännämies? Jos kirjeitä edes kerran saa, niin pistä ihmeessä hösseliksi. Terkuin tee-nainen ja terveisiä vaikka prseeseen saakka
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 on aina täynnä juuri näitä omituisia tarinoita joista varmaan suurin osa ihan huuhaata ja halusi vaan iltaan viihdykettä ja hyvin onnistui. Harmi kun sinkut palstalle tullut tämä meno myös. Luulin että tämä oli jotenkin fiksumpi paikka. Mut ei näköjään. Parasta siis poistua koko kyseiseltä paikalta. Parempi mieli niin. Iloista kevättä kaikille. Yksi taas lähtee ja poistuu ja keskittyy ihan muihin juttuihin, 💛🌼
Tuntuuko palstasetä kurjalta että saadaksesi huomiota sinun täytyy esiiintyä naisena täällä erittäin järkevien ihmisten alustalla? Turhautuminen taitaa olla isossa roolissa kun luennoit omia aloituksiasi dumaillen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisitko sinä aloituksia vähä-äl.., pikantin älykkäille tekevä palstasetä olla se rikollinen jännämies? Jos kirjeitä edes kerran saa, niin pistä ihmeessä hösseliksi. Terkuin tee-nainen ja terveisiä vaikka prseeseen saakka
And kisa your boo boos away together ride or dies
- AnonyymiUUSI
Loppupäässä ainakin parikymmentä närkästynyttä kommenttia. Miksi.
Tehkää oma aloitus ja käsitelkää siinä asiaa omalla tavallanne.
Moittiminen on tässä häirintää.
Jollekin aloituksenkaltainen tilanne on tosi, tuore, muttei kaikkien kokemaa.
Onhan ihmisillä kaikenlaisia tunteita eron jälkeen vielä kauankin.- AnonyymiUUSI
Eipä sulle ole paria kiintiöhörhöä lukuunottamatta aloittajasetä tähänkään jonnin joutavaan huudatukseen kukaan vastannu. Röyh.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja kirjoittelee. Niinhän ne ovat, mutta sellaista se täällä on. Jos aloitukseen tulee yhtään muutamaa useampi vastaus, niin häirikötkin heräävät. Eiköhän jokainen jo kuitenkin osaa tuota odottaakin, eikä se pääse yllättämään. Itseni pääsi hieman yllättämään tuolla jo alkupuolella olleet muutamat erikoisena pitämäni kommentoinnit, mutta ehkä osalla ihmisistä on vain ollut paha päivä.
Jotkut ihmiset eivät vain tajua, että me ihmiset emme ole kaikki samanlaisia. Jos he eivät tajua jotain, niin he eivät "usko" siihen. Sitten he yrittävät eri keinoin selittää sen asian olemattomaksi. Onhan se ihan hyväkin, jos osan ihmisistä elämä todella on niin helppoa kuin he antavat ymmärtää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kirjoittelee. Niinhän ne ovat, mutta sellaista se täällä on. Jos aloitukseen tulee yhtään muutamaa useampi vastaus, niin häirikötkin heräävät. Eiköhän jokainen jo kuitenkin osaa tuota odottaakin, eikä se pääse yllättämään. Itseni pääsi hieman yllättämään tuolla jo alkupuolella olleet muutamat erikoisena pitämäni kommentoinnit, mutta ehkä osalla ihmisistä on vain ollut paha päivä.
Jotkut ihmiset eivät vain tajua, että me ihmiset emme ole kaikki samanlaisia. Jos he eivät tajua jotain, niin he eivät "usko" siihen. Sitten he yrittävät eri keinoin selittää sen asian olemattomaksi. Onhan se ihan hyväkin, jos osan ihmisistä elämä todella on niin helppoa kuin he antavat ymmärtää.Kauheasti olet aloittajaäijä koittanut viritellä tätä keskustelua ja kirjoitella itsellesi vastauksia siitä huolimatta vastaanotto on aika laimea
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kauheasti olet aloittajaäijä koittanut viritellä tätä keskustelua ja kirjoitella itsellesi vastauksia siitä huolimatta vastaanotto on aika laimea
Aloittäjä tässä. En edelleenkään ole mies ja vielä vähemmän äijä. Minun taholtani katsoen tämä keskustelu on toiminut hyvin ja vähäisellä vaivannäöllä minun puoleltani. Sinäkin olet kirjoitellut tähän ketjuun enemmän kuin minä. Kiitos siitä, vaikka voisit sinäkin joskus edes jotain älyllistä kirjoittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittäjä tässä. En edelleenkään ole mies ja vielä vähemmän äijä. Minun taholtani katsoen tämä keskustelu on toiminut hyvin ja vähäisellä vaivannäöllä minun puoleltani. Sinäkin olet kirjoitellut tähän ketjuun enemmän kuin minä. Kiitos siitä, vaikka voisit sinäkin joskus edes jotain älyllistä kirjoittaa.
No eiköhän ihmisillä ole nyt pääsiäisenä muutakin tekemistä kuin miettiä jotain suht olematonta juttua joten ehkä on jo aika lopettaa case closed. Tai sit aloittaja ehkä vain hakee huomiota tylsään omaan viikonloppuunsa jatkamalla väkisin yön nukuttuaan. Koittakaa nauttia pitkästä viikonlopusta ja ulkoilla, keksiä muutakin kuin tämä. Olkaa ihmisiksi täällä ja pääsiäisen rauha nyt. Itse lähden mökille. Iloa ja aurinkoa kaikille! 🌼🌼🌼
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No eiköhän ihmisillä ole nyt pääsiäisenä muutakin tekemistä kuin miettiä jotain suht olematonta juttua joten ehkä on jo aika lopettaa case closed. Tai sit aloittaja ehkä vain hakee huomiota tylsään omaan viikonloppuunsa jatkamalla väkisin yön nukuttuaan. Koittakaa nauttia pitkästä viikonlopusta ja ulkoilla, keksiä muutakin kuin tämä. Olkaa ihmisiksi täällä ja pääsiäisen rauha nyt. Itse lähden mökille. Iloa ja aurinkoa kaikille! 🌼🌼🌼
Ei sinulla ainakaan näytä olevan. 🙂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin kannattaisi välillä nukkua. Tai käy vaikka haukkamassa vähän happea. Jos vaikka saisit juttuihisi vähän järkeä ja lakkaisit niin kovasti ahdistumasta minun elämästäni. 🙂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinulla ainakaan näytä olevan. 🙂
Sanoin lähteväni juuri mökille ja olen nukkunut todella hyvin, onpas omituiset kommentit ja AP on selvästi aggressiivinen tyyppi joka on hyvin vaikean oloinen ja ilkeilee joten ei ihme että trollausta koko homma tai jos mieskin käyttäytyy oudosti. Jääkää rauhassa pohtimaan vaikka loppuelämäksi tätä jotain viestiä enkä tunnista täältä ketään sinkkuja jotka yleensä kirjoitelleet tänne. Ei kukaan oo jaksanut osallistua. Kiitos vaan kun olit niin ilkeä joka lailla. Mutta ei haittaa mökkiä kohti matka käy kavereiden kanssa ja iloinen mieli mukana. Ap on tyypillinen tapaus joita tänne välillä eksyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin lähteväni juuri mökille ja olen nukkunut todella hyvin, onpas omituiset kommentit ja AP on selvästi aggressiivinen tyyppi joka on hyvin vaikean oloinen ja ilkeilee joten ei ihme että trollausta koko homma tai jos mieskin käyttäytyy oudosti. Jääkää rauhassa pohtimaan vaikka loppuelämäksi tätä jotain viestiä enkä tunnista täältä ketään sinkkuja jotka yleensä kirjoitelleet tänne. Ei kukaan oo jaksanut osallistua. Kiitos vaan kun olit niin ilkeä joka lailla. Mutta ei haittaa mökkiä kohti matka käy kavereiden kanssa ja iloinen mieli mukana. Ap on tyypillinen tapaus joita tänne välillä eksyy.
No hienoa sitten. Saadaan tähänkin ketjuun vähän vähemmän sekoilua. 🙂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti poistut samalla myös kaikista muista häiriköimistäsi ketjuista, ainakin sen "mökkireissun" ajaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti poistut samalla myös kaikista muista häiriköimistäsi ketjuista, ainakin sen "mökkireissun" ajaksi.
Kiitos paljon, meille tulee varmasti mukava reissu ja saan varmaan jatkossa valita ihan mihin kirjoitan tai en sitä et sinä voi määrätä niin kuin miehesi viestien määrää. Ja en ole edes kirjoittanut mihinkään muuhun joten pieleen meni ja mun ulkoilut ei myöskään kuulu sulle. Käyn päivittäin lenkillä joten älä huolehdi enemmän kannattaa keskittyä omaan hyvinvointiin ja ehkä siihen pienempään lapseen vielä ettei äiti roiku jossain palstalla koko ajan. Voi voi miten säälittävä joidenkin ihmisten elämä on ja sit hyökätään vieraiden ja tuntemattomien kimppuun. 😊
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos paljon, meille tulee varmasti mukava reissu ja saan varmaan jatkossa valita ihan mihin kirjoitan tai en sitä et sinä voi määrätä niin kuin miehesi viestien määrää. Ja en ole edes kirjoittanut mihinkään muuhun joten pieleen meni ja mun ulkoilut ei myöskään kuulu sulle. Käyn päivittäin lenkillä joten älä huolehdi enemmän kannattaa keskittyä omaan hyvinvointiin ja ehkä siihen pienempään lapseen vielä ettei äiti roiku jossain palstalla koko ajan. Voi voi miten säälittävä joidenkin ihmisten elämä on ja sit hyökätään vieraiden ja tuntemattomien kimppuun. 😊
Et sitten kauaa viihtynyt siellä mökillä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet roikkunut tässäkin ketjussa kirjoittelemassa paljon enemmän kuin minä. Minä olen ollut pitkiä pätkiä poissa, ulkoillut, tehnyt pihatöitä, käynyt kaupassa jne. ja aina ketjua vilkaistessani on se ollut täynnä uutta sisältöä sinulta. Tässä ketjussa ei vaikuta kukaan muu viihtyneen yhtä paljon kuin sinä. No ei kestä kiittää, sillä pitäähän jonkun sinullekin tekemistä keksiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2142829
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262702En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781773Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371332Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631308- 471098
- 991011
- 108861
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833