Onko Sulkavalla "Telakanava" niminen paikka tai väylä ?
"Telakanava" Sulkavalla
5
707
Vastaukset
- -kanavasurfaaja-
Sellainen on Vekaran lossilta Lohilahdelle päin mentäessä. Aika vaatimaton paikka, kaukaa ei kannata mennä tarkoituksella katsomaan. Ainakaan talvella.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suvorovin_sotakanavat- - pappa -
Ok. Telakanavan lähellä oli 40-luvulla kauppa, jota piti minun mummoni. Joskus näin valokuvan ko. talosta ja silloin siinä oli baari. Olen joskus poikasena käynyt isäni kanssa virvelöimässä kanavan suulla. Muuten, kanavan pohjassa saattaa vieläkin olla pystykorvia. Mummoni kertoi niitä sinne heitetyn. Kesällä saatan poiketa siellä.
- -kanavasurfaaja-
Tuotako meinaat?
https://www.google.fi/maps/place/58620 Lohilahti/@61.654332,28.603042,3a,75y,245.12h,72.98t/data=!3m4!1e1!3m2!1sPEFEfH-D1QhSELZ0Fn0CSQ!2e0!4m2!3m1!1s0x469a694f5f114179:0xa00b553b9921c30
Kanavaa kunnostettiin muutama vuosi sitten joten pystykorvia tuskin pohjassa on.- - pappa -
Saattas hyvinkin olla tuo rakennus, mutta täysin varma en ole. Kesätorpalla pitäs olla jemmassa valokuvia talosta, jossa mummoni kauppa oli. Pääsen katselemaan kuvaa vastaa ehkä toukokuussa. Hataran mielikuvani mukaan edesmenneen isäni kanssa kävin vuosikymmeniä sitten talon pihassa ja ihan siinä läheisyydessä oli kanava, kuten tuossakin näkyy olevan. En tiedä, oliko mummoni kauppa vuokralla vaiko omistiko hän silloin kaupparakennuksen. Kanavan suulla, varmaankin tien toisella puolella kanavaa, virvelöimme ja mieleeni jäi, että siinä isot ahvenet jahtasivat pikkukaloja ja meidän uistimet eivät niille kelvanneet. Siskoni kävi ehkä n. 5 vuotta sitten Telakanavalla ja kertoi, että talo on vielä pystyssä ja että siinä oli baari. Lieneekö siellä muita baareja, ,jos ei ole, niin siinä se taitaa sitten olla. Lähetän siskolleni tuon linkin, kiitokset siitä
- - pappa -
Jep, sama talo on kyseessä, jossa mummollani oli kauppa n. 70v sitten. Taidan poiketa kesällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000597958724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132415Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1951636Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221371- 71980
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41917Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72824Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57822En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41772Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75682