Meksiko vai Thaimaa?

matkatuumailija

Suunnitelmissa 2 viikon lomamatka vuoden kuluttua näistä jompaankumpaan maahan. Onko jollakulla kokemuksia sekä Meksikosta ettö Thaimaasta, vertailua näiden välillä? Matkalta odotamme hienoja rantoja, varmaa aurinkoa ja lämmintä merivettä, erinomaista ruokaa ja mielenkiintoisia retkikohteita sekä luontoelämyksiä.

9

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta taas itään

      Hei! Thaimaassa käyty useamman kerran, Meksikossa kerran. Molemmista tykätty! Ja molemmat täyttävät yllämainitut odotuskriteerit: upeita rantoja, mahtava luonto ja unohtumattomia kulinaristisia elämyksiä. Meksikossa talvella saa kyllä varautua viileämpiin iltoihin (kokemusta helmikuulta Playa del Carmenin seutuvilta), itselläni oli pitkähihainen tarpeen - Thaimaassa ei koskaan tammi-helmikuussa.

    • voi voi

      kai tuo on nyt helppo juttu...ensin Meksiko ja ensi vuonna Thaimaa. Mikä tuossa on vaikeaa vai onko tarkoitus tehdä 1 matka per elämä? Syötkö muuten tänään lihapullia vai kanaa?

    • JoXXX

      Molemmissa täyttyy nuo kriteerit helposti kunhan valitsee oikean paikan. Ei Thaimaassakaan joka puolella hienoja rantoja ole. Eteläinen Thaimaa sopii rannoiltaan tähän hyvin. Vesi ehkä hieman lämpimämpää Thaimaassa vaikkakin lämmintä Meksikossakin, varmasti tarkenee molemmissa.
      Meksiko on kalliimpi näistä vaihtoehdoista vaikkakin Thaimaan turistikohteet (ainakin Phuket) alkaa olla hinnoiltaan lähelle samaa.
      Ruoka molemmissa todella hyvää mutta erilaista, eli itse ehkä valitsisin tämän mukaan kummasta tykkää enemmän, Thaimaan aasialaisesta keittiöstä vai Meksikolaisesta ruoasta joka on ainakin Jukatanin niemimaalla räätälöyty aika jenkkimakuun. Hyvää se on mutta maha kasvaa :-)
      Luontokohteita ehkä enemmän Thaimaassa mutta löytyy niitä Meksikostakin (nyt tosiaan puhun Jukatanista koko ajan kun oletus että sinne sitä Suomesta mennään). Meksikossa sitten Inkakulttuurin rauniot on mahtavia.

      Edellinen kirjoitti hyvin. Menkää nyt toiseen ja seuraavalla kerralla toiseen koska kummatkin noilla kriteereillä huippupaikkoja.

      Yksi ero tuli mieleen. Bakteerikanta on amerikan mantereella lähempänä meidän eurooppalaista joten vatsataudin todennäköisyys on pienempi Meksikon puolella.

      • Kalle77v.

        Hei mitä vikaa on yhdes matkas per elämä? Anyway, molemmissa käyneenä (playa del carmen/cancun, phuket/bangkok) antaisin rehellisenä neuvona, että jos haluat eksotiikkaa ympäristöltä ja ihmisiltä, sekä erikoista ruokailua, on valintasi thaimaa. Jos taas haluat upeat rannat ja all inclusivea, mutta muutoin kanariamaisen lomafiiliksen, on valintasi jukatanin niemimaa.

        Itse pidin molemmista paikoista. Thaimaa minusta seikkailullisempi. Meksiko rentouttavampi.


    • Molemmat maat ovat tuttuja ja hyväksi havaittuja. Thaimaa on halvempi ja myöskin talvikuukausina lämpimämpi ja ehkä noita lomakohteita löytyy sieltä enemmän. Meksiko on kuitenkin valtavan hieno paikka sekin; lomailin Playa del Carmenissa tämän vuoden tammikuussa ja tykkäsin kovasti. Kurkkaapa matkablogiini: www.maaritmaailma.com > Amerikka > Meksiko, niin löydät tuoretta tarinaa tästä reissusta. Thaimaa-extrassa taas on juttua Thaimaan eri lomakohteista. Valitset kummin kammin, lomasi onnistuu varmasti!

    • Joanna1

      Sama onglema minulla kuin ap:llä. Minulla on vielä kolmantena vaihtoehtona Dominikaaninen tasavalta. Kysymys JoXXX.lle : jos haluaa hienon uimarannan uimiseen, niin mitä suosittelet Thaimaassa? Ja mielellään rauhallinen paikka. Itse olen ajatellut Khao Lakia.

    • ei khao lakille

      En suosittele thaimaata kenellekkään. Thaimaa on itselleni kuin tupakka tai joku huume jollekkin.. Jos et pääse, ajattelet kokoajan. Kun olet paikanpäällä, suunnittelet jo seuraavaa. Hieronnat rannoillla saa tuntemaan itsensä terveemmäksi, ja niihinkin voi jäädä koukkuun. Kaikista pahinta on se ystävystyminen, joka on varsin helppoa thaimaassa. saat ikuisia ystäviä joita on mukava käydä tapaamassa vuosittain. Koska etenkin kaikki keikkaa kohteissa tekevät tuntevat toisensa, alkaa se nimeltä kutsuminen jo ennen kuin pääset rannalle.
      Ruoka on useinmiten hyvää, monasti jopa herkullista. maisemat henkeäsalpaavia muuallakin rannalla. Uimavesi ei kaipaa totuttelua altaissa, eikä meressä. Eihän suomalainen ole onnellinen jos ei mistään saa valittaa. Elämysmatkoja teet joko itsenäisesti , tai sitten matkanjärjestäjiä kyllä riittää. Itse suunnittelen jo ennen matkaa minne haluan mennä käymään, ja menen oman aikataulunimukaisesti, enkä maksa niistä sen enempää suomalaisille kuin paikallisillekaan matkanjärjestäjille. Älkääkä ainakaan khao lakkiin matkustako, herran jestas, jää vielä meksiko kokematta. Itseltänikin on ja jää kokematta. Khao lak tuntuu nykyisin kodilta enemmän kuin suomi, joka kyllä vähän oikeastikin harmittaa, fiilisten vuoksi.

      • melonipäätös

        tuosta sinun jutusta!onkohan sinun kellarissa valot päällä?jokaiseen lauseeseen voisin puuttua.pahinta ystävystyminen?osaatko thai.kuinka sinä ystävystyt thaikkuun jos et osaa kieltä?thaimaa on upea paikka niinkuin kaikki muutkin.satun nyt asuun thaimaassa.


      • melonipäätös

        sitten menet oman aikataulusi mukaan,etkä maksa niistä enempää?kuljetus lähti klo10 ja maksoi 100 patia.sinä menet klo 11 ja maksat 50 patia.hyvää matkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe