Kuljetus JAPE Oy

40 = max 45 @GPS !

Aika:22.3.2014 klo 11.40
Kuljetus JAPE Oy:n se iso bussi kaahasi Pöllösenlahden kadulta kohti Paloisvuorentietä hävyttömällä nopeudella. Alueella 40 nopeusrajoitus ja bussin nopeus oli arviolta reilut 60kmh.
Itse ajan yhdistelmää reilut 100tkm/vuosi joten osaan arvioida isojen autojen nopeudet aika hyvin.
Olen aiemmin henkilökohtaisesti lähettänyt firmalle palautetta kyseisen firman autojen ajavan hyvin suurta nopeutta esim kankkulan koulun edestä kun koululaiset on kotimatkalla, mutta kerran ei osannut kuljettajiensä vauhtia taajamassa hillitä, ilmoitetaan asiasta sitten täällä julkisesti.

27

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Törkeää

      Eilen aamulla noin klo 7.35 ajoin Pohjolankadulla Kuopion Liikenteen bussin nro 138 vieressä vasenta kaistaa ja bussi meni oikealta ohitse arviolta 65 km/h.

      • heheeeeeee

        Koetetaan kestee? Eekös se Kuopion liikunta vettäävy Iisalamesta syksyllä, ihan ku Ukraina Krimiltä? Ee nää sitten enempi ku Makkosn kaaahoojia aekanaan. Valta kunnassa kaekki hyvin sitten. Mittari virheetä henkilöaatoissa suattaa olla jonniin verran? Arviot on arvioita tutka se nykysin pitäs jokkaesella olla, jotta näkis mittee mistään päen tulloo. Hämmentäjiä riittäää.


    • driving team

      Entäs driving team ajelee takapuskurissa kiinni vaikka itse ajaisi 10km mittarinopeutta yli rajoitusten.

    • kuljettaja

      45km/t ajoin päivällä!ota minun yhteyttä niin näytän sinulle kiekon!

    • out1

      Kuljettaja, valitettavasti ammattiliikenteessä on siirrytty DIGI piirtureihin, joten ns. ajamisesi ja ns kiekkosi lienee täyttää paskaa..

      • 7111

        Digipiirtureista pystyy tarkastamaan nopeuden minuutilleen jos tarvetta on


    • sdgsd

      Tässäpä kuljetus JAPE:lle aivan mahtavaa mainostusta, onko lapsesi turvallisessa kyydissä jos näin ajetaan? Myös paikallisliikenteen autot työntyy usein liikenneympyrässä eteen..

    • Wilikki

      oel noppeus mikä tahasa nii toevottavast on jatkos se kuasujalaka pikkasen kevyempi. oon itekkii nähäny se aek kovvooo huristelevan pitki ja poeki kuapunkii

    • zorro74

      Lapset kouluun taksilla. Niin meillä menevät. Nämä saakelin bussit joko kaahaavat, tai sitten ovat ensimmäisillä liukkailla ojassa! Ei luottoa ja lapsieni henki tärkein.

    • Hupsista vaan

      Aika paljonpa nopeusarviosi heittäny, yli 20 km/h ? Kantsii ehkä käyvä silmälääkärissä, varsinkin jos yhdistelmää vielä ajaa! Eikä taija kyseinen firma paljoa kaupungissa eestakasi ajella, kun käsittääkseni ajaa pelkästään tilausliikenne ajoja. Eiköhän siellä aina ole aikuisia kyydissä mukana, kun lapsia kuskaavat...!

      • TimoR

        Itsekkin näin kyseisenä aamuna sen täällä pöllöskällä. Ei ole niiden mikään reitti täällä. Kyllä omastakin mielestäni se reilua ylinopeutta paahtoi, ei todellakaan ajanut rajoituksen mukaan tai sitten minunkin pitää silmälääkärissä käydä :D


    • safasfas

      No toivottavasti ainakin kuski on aikuinen...

      • Ehkä

        kantsii kai hypätä joskus kyytiin ja tarkistoo...


      • volvolla
        Ehkä kirjoitti:

        kantsii kai hypätä joskus kyytiin ja tarkistoo...

        Oon huomannu et monet ajaa 20km,h alinopeutta kun mittarivirhe varsinkin tojotissa suuri.kääkeepä lapinlahelle mennessä tarkistamassa nopeus näytöltä mittarinne.tietysti jos enää näette sitäkään sokeudeltanne?silimälääkäriin tai kortti pois sokeilta.


      • BMWrulaaaaa
        volvolla kirjoitti:

        Oon huomannu et monet ajaa 20km,h alinopeutta kun mittarivirhe varsinkin tojotissa suuri.kääkeepä lapinlahelle mennessä tarkistamassa nopeus näytöltä mittarinne.tietysti jos enää näette sitäkään sokeudeltanne?silimälääkäriin tai kortti pois sokeilta.

        GPS:n mukaan ajelen ainakin itse (eli samat lukemat kuin mitä poliisin tutka antaa)


      • vaara1
        BMWrulaaaaa kirjoitti:

        GPS:n mukaan ajelen ainakin itse (eli samat lukemat kuin mitä poliisin tutka antaa)

        Kuopiossa toimii kuorma-autokuljettaja joka ajelee holtittomasti lääkkeiden vaikutuksen alaisena, käyttää kolmiolääkkeitä mielenterveyteensä. eikö tuollaiset ole hieman vaarallisia alalla, eikö olisi suotavaa että jäisi selvittämään päätään kotiin ja hakisi sairaseläkettä kunnes terve nupista.


      • paitsi pyöräilijät
        volvolla kirjoitti:

        Oon huomannu et monet ajaa 20km,h alinopeutta kun mittarivirhe varsinkin tojotissa suuri.kääkeepä lapinlahelle mennessä tarkistamassa nopeus näytöltä mittarinne.tietysti jos enää näette sitäkään sokeudeltanne?silimälääkäriin tai kortti pois sokeilta.

        Jos mittavirhe on 10 % eli ajat 90km/h vaikka mittari näyttää 100km/h,niin 40 alueella virhe ei olekaan enää kuin 4km/h.Moni näyttää ajavan viittäkymppiä,kun on muka tarkistanut mittarinsa ja luulee.että voi ajella aina 10km/h yli rajoitusten.
        Kylläpä ei kukaan aja 20km/h edes pihakaduilla,jossa nopeusrajoitus juuri tuon verran.


      • volvolla
        paitsi pyöräilijät kirjoitti:

        Jos mittavirhe on 10 % eli ajat 90km/h vaikka mittari näyttää 100km/h,niin 40 alueella virhe ei olekaan enää kuin 4km/h.Moni näyttää ajavan viittäkymppiä,kun on muka tarkistanut mittarinsa ja luulee.että voi ajella aina 10km/h yli rajoitusten.
        Kylläpä ei kukaan aja 20km/h edes pihakaduilla,jossa nopeusrajoitus juuri tuon verran.

        Saapiko sillä pihakavulla juosta tai ajjoo polokupyörällä yli 20 kilometriä tunnissa?Mittarivirheet eri autoissa erilaisia.Ee voi yhtäpitävää sääntöä arvata.peltosalamen jäläkeen on nopeusnäyttötaulu.Käykää tarkistamassa mittarinne.voe kokkeilla eri nopeuksia yöaikaan varsinnii.


      • kumitossu
        paitsi pyöräilijät kirjoitti:

        Jos mittavirhe on 10 % eli ajat 90km/h vaikka mittari näyttää 100km/h,niin 40 alueella virhe ei olekaan enää kuin 4km/h.Moni näyttää ajavan viittäkymppiä,kun on muka tarkistanut mittarinsa ja luulee.että voi ajella aina 10km/h yli rajoitusten.
        Kylläpä ei kukaan aja 20km/h edes pihakaduilla,jossa nopeusrajoitus juuri tuon verran.

        No on taas joku pölkkypää saanut kuningasajatuksen! Jos mittari näyttää 100 km/h ja todellinen vauhti taulun mukaan on 90 km/h, niin kokeileppa ajaa tauluun 40 km/h niin yllätyt...vauhtisi ei ole 36 km/h vaan 30 km/h.
        Olisi syytä pitää ne prosentit pullossa, kun et niistä tiedä hölynpölyäkään!


      • volvolla
        kumitossu kirjoitti:

        No on taas joku pölkkypää saanut kuningasajatuksen! Jos mittari näyttää 100 km/h ja todellinen vauhti taulun mukaan on 90 km/h, niin kokeileppa ajaa tauluun 40 km/h niin yllätyt...vauhtisi ei ole 36 km/h vaan 30 km/h.
        Olisi syytä pitää ne prosentit pullossa, kun et niistä tiedä hölynpölyäkään!

        Sinun tojotasi mittari näyttää sitten päin persettä.
        Eihän se mikään ihme oo kun itäauto kyseessä.
        Kyllä se nopeus näyttötaulu ihan todellisen nopeuden näyttää,usko vaan!


      • 6+2
        kumitossu kirjoitti:

        No on taas joku pölkkypää saanut kuningasajatuksen! Jos mittari näyttää 100 km/h ja todellinen vauhti taulun mukaan on 90 km/h, niin kokeileppa ajaa tauluun 40 km/h niin yllätyt...vauhtisi ei ole 36 km/h vaan 30 km/h.
        Olisi syytä pitää ne prosentit pullossa, kun et niistä tiedä hölynpölyäkään!

        http://www.uusisuomi.fi/raha/71795-taman-auton-mittari-valehtelee-eniten


    • täysillä tutkaan

      Jopa on taas ahasmieliset liikennepolliisit vauhissa,ihme urpoja ootta.

    • ooooooooo

      eihän tuo vielä mitään, mut kuopiossa toimii yrittäjä joka ajelee kuin mielipuoli koska sekaisin nupistaan, käy nimittäin psykiatrisessa hoidossa. miten annetaankin toimia alalla sellasen hullun. Tomi, mut sukunimeä en kerro.kyllä ainakin osa kuopiolaista kuljettajista tietää jo sen kuljettajan mielenhäiriöstä

      • yksipluskolme

        Kvick


    • 262626

      savon sanoman uutinen levinny tännekin.

    • perustajasta

      Japen perustaja on vain entinen maatalouslomittaja. Ei voi paljoa vaatia.

      • naiskuski

        Viime viikolla mies harmaalla pölynlikaisella autolla vaihtoi kaistaa pohjolankadulla kiilaten eteeni, joten väistin mahdollisen törmäyksen!!!!! Olen nainen ja reagoin kyllä ei ne miehetkään hallitse kaikkea vaikka luulevat niin!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3877
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      135
      2710
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      129
      1877
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1202
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1199
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      74
      1180
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      940
    Aihe