Arviot Eurovision 2014 kappaleista. HUOM! Omat mielipiteeni.

Eurovision Song Contest

1. SF

Armenia: vähän liikaa itseään toistava kappale mutta tulee varmasti menestymään.

Latvia: Iloinen meininki näillä mutta ei pääse finaaliin.

Viro: Tyypillinen euroviisukappale. Pääsee finaaliin muttei menesty.

Ruotsi: Jotenkin tämä ei iske muhun. Tulee kuitenkin varmasti menestymään.

Islanti: hauska kappale mutta ei valitettavasti pääse finaaliin.

Albania: Albanialla on ollut huonoja kappaleita vuodesta 2011. Niin on tämäkin. Laulaja laulaa nenäänsä.

Venäjä: Tällä kertaa Venäjä ei pääse finaaliin.

Azerbaidžan: Liian saman tyylinen kuin 2012 kappale. Voi kuitenkin pärjätä.

Ukraina: Menevä kappale ja hyvä laulaja. Saattaa päästä kymmenen kärkeen.

Belgia: Vahva lauluääni mutta jää Belgia jää taas semifinaaliin.

Moldova: Mielestäni yksi huonoimmista kappaleista. Pieniä mahdollisuuksia finaaliin.

San Marino: Viimevuotisella olisi pitänyt päästä finaaliin. Nyt, 60-lukuisella kappaleella sinne ei päästä ainakaan kovin helpolla. Laitan kuitenkin jatkoon.

Portugali: Tutulta kuulostava kappale. Ei pääse jatkoon.

Hollanti: Laulajan ääni kuuluu tosi hiljaa. Jotenkin tylsä kappale.

Montenegro: Kun kuulin tämän ekan kerran, tuli mieleen Nije Ljubav Stvar. Hieno balladi. Jatkoon.

Unkari: Yksi suosikeistani. Toivon ja uskon tämän menevän jatkoon.

Jatkoon:Armenia, Ruotsi, Ukraina, Montenegro, Unkari, Azerbaidžan, Viro, Hollanti, San Marino, Moldova

2.SF

Malta: Hyvä kappale, jossa on tarttuva kertosäe.

Israel: Vähän erilaista Israelilta. Menee finaaliin ja voi pärjätä siellä.

Norja: Kaunis balladi. Voittomahdollisuuksia.

Georgia: Huono. Kisan huonoin. Ei muuta sanottavaa.

Puola: Erikoinen kappale, voi menestyäkin.

Itävalta: Drag-laulaja laulaa ihan hyvin. Tämäkin voi menestyä.

Liettua: Liian tyypillinen kappale Euroviisuihin. Jää toiseksi viimeiseksi Georgian jälkeen.

Suomi: Jatkoon pitäisi mennä. Finaalissa voi päästä noin sijoille 5-15.

Irlanti: Kappale on ihan ok. Plussaa irkkumelodioista.

Valko-Venäjä: Hauska kappale, mutta jää semifinaaliin.

Makedonia: Perusrenkutusta. Mahdollisuuksia finaaliin.

Sveitsi: Iloinen kappale, joka on jäänyt soimaan mulle päähän. Finaaliin.

Kreikka: Voi päästä finaaliin. Ihan menevä kappale.

Slovenia: Kappaleena pitäisi päästä finaaliin. Tarttuva.

Romania: Pääsee finaaliin tälläkin kertaa. Voi päästä samoille sijoille kuin edelliselläkin kerralla.

Jatkoon: Israel, Norja, Puola, Itävalta, Sveitsi, Slovenia, Romania, Malta, Kreikka ja tottakai Suomi =)

Big 5 ja isäntä

Espanja: Hieno balladi ja laulajalla hyvä lauluääni. Voi pärjätä.

Englanti: Ihan hieno kappale, mutta ei pärjää finaalissa.

Italia: Erilaista Italialta. Menestysmahdollisuuksia.

Ranska: Hauska kappale. Suosikkini Big 5-maista

Saksa: Ei tule pärjäämään. Samoille sijoille kuin viime vuonnakin.

Tanska: Iloinen kappale joka voi päästä kympin kärkeen.

Voittajasuosikit:Armenia, Ruotsi, Norja, Espanja,

Omat suosikit: Unkari, Sveitsi, Ranska, Armenia.

6

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruotsissa1

      Ruotsin tv:n esikatselussa yhteismielin olivat sitä mieltä että Armenia on paras ja ehkä tulee voittamaankin.

      • Somethingbetterthan2013

        Juu ja Suomessa vedettiin kotiinpäin ja Suomi oli heidän mielestään paras.=)


      • MaybeWeCanDoItBetter
        Somethingbetterthan2013 kirjoitti:

        Juu ja Suomessa vedettiin kotiinpäin ja Suomi oli heidän mielestään paras.=)

        Osuva nimi ;)


    • EuroviisuFani

      1. SF

      Armenia: Hieno biisi, tarina sanojen takana koskettava! :)

      Latvia: Mielestäni liian "leikkimielinen" ja "imelä" biisi euroviisuihin, enkä ymmärä biisin tarkoitusta D:

      Viro: Jep jep.. Finaaliin menee mutta tulee sijoittumaan 20-25.. Ennustetaan mustaksi hevoseksi ja sitten hävetään oikeen kunnolla Virossa

      Ruotsi: Loistava balladi, vahva ääni ja tulee menestymään todella hyvin!

      Islanti:Tuo väriä synkkiin balladeihin, ei menesty.. Sorry Iceland, no final this year..
      Albania: En kommentoi... Okei, tää on täyttä kuraa...
      Venäjä: Venäjän finaaliputki jatkuu, mielestäni oikein kiva biisi :)

      Azerbaidžan: TOO BORING!

      Ukraina: Hyvä biisi, kaunis laulaja.. Sijoittuu 10-15

      Belgia: Ei iske.. Ei sitten millään lailla..

      Moldova: Ihan hyvä biisi... Minun mielestäni saisi mennä finuun, tiedä muista...

      San Marino:Tänä vuonna taso laskenut huomattavasti, en osaa sanoa mitään...

      Portugali: Hyvä, raikas ja kesäinen kappale, ei pääse finaalin, vaikka niin haluaisinkin..

      Hollanti: Todella tylsä kpl.. Kappaleen aikana tulee väistämättäkin fiilis: "Herättäkää mut sitku tää on loppunu.."

      Montenegro: Upea balladi... Nothing else

      Unkari: Mahtava, menevä biisi, biisin tarina on koskettava, koska itsekkin olen joutunut saman kokemaan... :/

      Jatkoon:Armenia, Ruotsi, Ukraina, Montenegro, Unkari, Azerbaidžan, Albania (väistämättäkin),Portugali, Venäjä, Moldova..
      2.SF

      Malta: Ärsyttävä kappale, biisin tarina hieno :')

      Israel: Tänä vuonna minun ehdoton suosikkini, kappale on menevä ja muutenkin sopii minun musiikkimakuuni, pidän todella paljon kappaleen hepreankielisestä osiosta, kaunis kieli ettenkö sanoisi! Ja laulaja Mei Finegold on myös todella kaunis vaikka laulukilpailuhan tämä onkin :)

      Norja: Todella upea ballaadi, hieno tarina tässäkin, upeaa, finaali sijoitus 3-10

      Georgia: Tyhmä... TYHMÄ TYHMÄ TYHMÄ... Joo en todellakaan tajua kappaleen ideaa... Daaaamn
      Puola: Outo, en tajua miten Puolakin voi vajota näin alas... Come on!

      Itävalta: Jaa'a, empähän tuota tiedä, noudattaa samaa outoa kaavaa, menestyy kummiskin..

      Liettua: Ääh, en keksi sanoja... Tää on niin huono!!!!

      Suomi: Hope for the best! Finaalipaikka irtoaa ku heittämällä, mutta miten käy finussa... Let's see! Jää todennäköisesti kaiken massan sekaan! Ja olin muutenkin Mikko Pohjolan puolella.. :/

      Irlanti: Ihan jees..En tiiä, kappale jää jotenkin liian vaisuks, siitä ikäänkuin puuttu jotakin..

      Valko-Venäjä: No jaa, aika lailla täyttä pask**! Ja lyriikat... Siis anteeks, are you kidding me...?
      Makedonia: Sitäpä se, samaa jumputus hommelia, kaipa se pärjää..

      Sveitsi: Hauska kipale, toivottavasti pärjää! :D

      Kreikka: Luv it! Tykkään kovasti.. Jokin siinä iskee muhun :)

      Slovenia: Hyvä biisi, tykkään enemmän englannin kielisestä versiosta, huilusta iso plussa!

      Romania: Hyvä kappale ja pärjää varmasti.. 2-10!
      Jatkoon: Israel, Norja, Sveitsi, Slovenia, Romania, Kreikka,Itävalta,Irlanti,Puola ja SUOMI!! :)

      Big 5 ja isäntä

      Espanja: Upea biisi, sais olla koko laulu espanjaks.. :)

      Iso-Britannia: Upea ääni, ja hieno sanoma..!

      Italia: Raikas... Jotenkin hengittävä ja oikein kesäinen biisi myös tämä!

      Ranska: Hehe! Hauska.. Todella hauska, ja melodia on hyvä.. Plussaa ranskan kielestä

      Saksa: Pidän kovasti tästä kappaleesta, erilaista mihin ollaan Saksalta totuttu, ei pärjää vaikka niin toivoisinkin!

      Tanska: En paljoa tykkää, voi saada jokusen säälipisteen.. Ei pärjää, 10-20
      Voittajasuosikit: Israel,Armenia, Ruotsi, Norja ja Espanja

      Omat suosikit: Israel, Armenia, Kreikka, Ruotsi ja Iso-Britannia!

    • Töllöttäjä

      1. Semifinaali

      Armenia: Yksi lemppareistani, loppuosa on tosi hyvä. Tää ois ylivoimaisesti paras, jos alku ei ois niin tylsä ja jos hoettas vähän vähemmän tuota "you're not alone". Mutta hyvä tää on kuitenkin, varsinkin loppu, kun laulu alkaa kasvaa. Minun top5:ssä. Saas vaan nähä, miten tää toimii lavalla.

      Latvia: Rasittava! En kerta kaikkiaan tajua tuommosta hipsteröintiä. Ja tää biisi jää heti soimaan päähän. Yksi huonoimmista. Plussaa kuitenkin siitä, että tuo taustalaulajajätkä on ihan söpö.

      Viro: Perus balladi, joka ei erotu mitenkään joukosta. Ei huono, mutta ei millään lailla erityinen.

      Ruotsi: Tän vuoden balladeista ehdottomasti paras. Niin vakava, herkkä ja samalla voimakas. Huipentuu loppua kohti tosi hyvin. Ehdottomasti top5:ssäni, ellei jopa ihan ykkösenä.

      Islanti: Pitäisikö tän kappaleen olla muka hauska tai jotakin? Mun mielestä tää on vain sekopäinen ja rasittava. Tai sitten en vaan tajua. Yksi huonoimmista.

      Albania: Omituinen ääni tuolla laulajalla, mutta muuten oikeastaan tosi hyvä. Mun top10:ssä.

      Venäjä: Aika mitäänsanomaton kappale, joka hukkuu joukkoon. Nuo kaksoset on ihan suloisia kuitenkin.

      Azerbaidzan: Tosi tylsä balladi, joka hukkuu joukkoon. Laulaja ääntää englantia hassusti. Vois olla paljon parempi muulla kielellä.

      Ukraina: Ihan hyvä kappale, menevä ja mukaansatempaava. Laulajalla on hyvä ääni. Biisi ei kuitenkaan yllä listani kärkeen, koska aika perus rallatus. Hätyyttelee mun top15:tä.

      Belgia: Aika tylsä balladi, joka hukkuu muiden sekaan. Laulajalla kuitenkin hyvä, kantava ääni, siitä plussaa.

      Moldova: Ihan jännä kappale, siis hyvällä tavalla jännä. Sopivan dramaattinen. Mun top15:ssä ainakin. Tosin kertosäkeestä tulee jokin toinen biisi mieleen, mutta en vain saa päähäni että mikä.

      San Marino: Onko San Marino niin pieni valtio, ettei siellä tosiaan ole kuin yksi laulaja? Onhan se jo todettu, että Valentina Monetta on ihan hyvä laulamaan, voisi tulla jo joku muukin välillä. Tämänkertainen kappale on jotenkin vanhan kuuloinen, viime vuonna oli parempi. Kaiken kaikkiaan aika tylsä.

      Portugali: Aika perus rallatus, joka jää päähän soimaan. Plussaa kuitenkin siitä, että on omalla kielellä.

      Hollanti: Huoh, niin tylsä! Tuntuu siltä, ettei lopu ikinä. Aivan listani häntäpäässä tämä kappale, varmaan toiseksi huonoin. Mikä Hollantia oikein vaivaa, viime vuonnakin niillä oli samanlainen tylsääkin tylsempi kappale...

      Montenegro: Aika tylsä perus balladi, joka hukkuu joukkoon. Plussaa kuitenkin kielestä.

      Unkari: Hieno laulu, dramaattinen, mutta ei liian. Musiikkivideo varmaankin koko kisan paras, toivottavasti esityskin on yhtä hyvä. Top10:ssäni ehdottomasti.

      Finaaliin haluaisin: Armenia, Viro, Ruotsi, Albania, Venäjä, Ukraina, Moldova, Portugali, Montenegro, Unkari

      JATKUU

      • Töllöttäjä

        JATKUU

        2.Semifinaali

        Malta: Tylsä perus renkutus, joka ei ole mitenkään erityinen. Hukkuu joukkoon.

        Israel: Täähän on hyvä! Vahva laulu ja vahva laulaja. Ehdottomasti top5:ssäni. Plussaa vielä tuosta hepreankielisestä osuudesta, kuulostaa paljon paremmalta kuin englanniksi. Tietysti jos koko laulu olisi hepreaksi, tää olisi aivan huikea.

        Norja: Herkkä ja kaunis balladi. Välillä vähän tylsä, mutta enimmäkseen oikein hyvä. Mun top15:ssä ainakin.

        Georgia: No tässä on nyt kyllä kunnon pohjanoteeraus. Sekava, omituinen ja kerrassaan käsittämätön laulu. Eikä laulajatkaan oo hyviä. Mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa tästä. Aivan hirveä biisi, ehdottomasti huonoin.

        Puola: En yhtään ymmärrä tätäkään laulua, rasittava renkutus. Yksi huonoimmista.

        Itävalta: Muuten tää vois olla hyvä, mutta ärsyttää tuo ylidramaattisuus. Samoten ärsyttää se, että tää tuntuu olevan tosi suosittu vain laulajan takia. Tää vaikuttaa ratsastavan vaan laulajan erikoisuudella eikä niinkään itse laululla yhtään.

        Liettua: Minusta tää on ihan hyvä, en ymmärrä, miksi niin moni ei tykkää tästä yhtään. Kertosäe on menevä. Mun Top15:ssä.

        Suomi: Kerrankin Suomellakin kappale, josta minäkin tykkään vähän. Ja paljonpaljon parempi kuin viime vuoden biisi. Tää on mukavan menevä ja erottuu edukseen joukosta. Mutta ei kuitenkaan aivan parhaimmasta päästä. Top10:ssäni silti.

        Irlanti: Hieno laulu, kertosäe tempaa mukaansa. Varsinkin loppu on hyvä. Mun top10:ssä.

        Valko-Venäjä: Ihan mukaansatempaava kappale, mutta sen verran rasittava, ettei kovin monta kertaa jaksa kuunnella. Ei kuitenkaan huonoimmasta päästä.

        Makedonia: Aika perus rallatus. Tosin jokin tuossa laulajassa ärsyttää minua hirveesti, ainakin tuo ihmeellinen liikehdintä lavalla.. Tää laulaja ja Portugalin laulaja on muuten jotenkin samanoloisia, paitsi se Portugalin laulaja ei oo läheskään yhtä ärsyttävä.

        Sveitsi: Ihan hyväntuulinen, menevä kappale. Jää kuitenkin parempiensa jalkoihin valitettavasti. Taitaa juuri ja juuri mahtua mun top15:een.

        Kreikka: En muutenkaan tykkää tämmöisestä musiikista, niin ei oikein iske. Mutta ainakin tää erottuu tosi hyvin joukosta.

        Slovenia: Tosi hieno iso balladi! Ehdottomasti top10:ssäni, ellei sitten jopa top5:ssä. Varsinkin omakieliset kohdat on hienoja. Tietysti voisi koko laulu olla omalla kielellä, niin olisi vielä parempi.

        Romania: Aivan mitäänsanomaton balladi, jonka unohtaa heti kun se on loppunut. Naislaulajan äänestä kuitenkin plussaa.

        Finaaliin haluaisin: Israel, Norja, Itävalta, Liettua, Suomi, Irlanti, Valko-Venäjä, Sveitsi, Kreikka, Slovenia


        Big 5 ja isäntä

        Espanja: En ymmärrä, miksi niin monet tykkää tästä. Minusta tää on vaan tylsä perusballadi, joka hukkuu joukkoon. Olisi parempi, jos olisi edes kokonaan espanjaksi.

        Iso-Britannia: En ymmärrä tämänkään suosiota. Tympeä biisi, varsinkin kertosäe on kamala. Ja laulajan ääni on ihan hirveä. Yksi huonoimmista.

        Italia: Tosi hyvä! Ehdottomasti top5:ssäni. Kiva kuulla välillä menevämpää musiikkia italiaksi niiden hempeiden rakkauslaulujen sijasta.

        Ranska: Ainoa biisi tämänvuotisista, joka naurattaa. Menevä ja mukaansatempaava. Ehdottomasti ainakin mun top10:ssä, ellei jopa top5:ssä Slovenian sijasta. Ois vaan vielä parempi, jos ois ihan kokonaan ranskaksi. Tosin miinusta siitä, että tuo yksi kohta kertosäkeessä kuulostaa tismalleen samalta kuin jokin toinen biisi, jota en tietenkään saa nyt päähäni.

        Saksa: Hyvä, tarttuva laulu. Tosin kuulostaa siltä, kuin laulajan olisi vaikea saada tarpeeksi ääntä itsestään. Mun top15:ssä kuitenkin.

        Tanska: Hirveä biisi. Ällöttävän siirappinen ja jää päähän soimaan. En voi yhtään ymmärtää, mikä tässäkin ihmisiä oikein viehättää. Minun listassa ihan häntäpäässä, ainakin viiden huonoimman joukossa.



        Omat suosikit: Ruotsi, Israel, Italia, Armenia, Ranska, Slovenia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe