Polvijärven pastori ja Amerikan menestysteologia

SuomiKonkassa?

Katsoin Polvijärven pastorin ohjelmaa:

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35108

Noin kohdassa 16:00 Veijo Piipponen puhuu (korjatkaa jos joku sana jäi pois):

"Hyvä esimerkki kun Amerikasta tulloo joku saarnaaja tänne, täällä seurakunta heti alkaa huutammaan että se on sitä Amerikan höpötystä, että se on sitä ja sitä, puhutaan menestysteologioo. Mutta mie haluan sannoo sillä tavalla että Suomessa eletään sillä tavalla että konkurssikypsä on seurakunta kun vastustetaan Jumalan sanan menestystä. Kun Jumala haluaa että seurakunta menestyy. Miks noissa länsimaissa, monissa niin kuin Amerikassa, miksi niissä seurakunta on voittoisa. Seurakunta menestyy sen takia kun he halluuvat ellää Jumalan sanan todeksi. Se johtuu vaan ihan yksinkertaisesti siitä. Ja se on ihan samalla tavalla mahdollista meilläkin, että seurakunta jonka Jumalan Henki on synnyttänyt, niin tuota, niin se pittää köyhistä ja heikoista huolta niin sellainen seurakunta kyllä menestyy."

Ajatuksia:
- onkohan taustalla närkästyminen David Herzogin oppien arvioinnista. Piipponen on eräs kesän David Herzog stadion-tapahtuman tukijoista.
- tietääkö Veijo Piipponen, että Yhdysvalloissa (johon hän ilmeisesti viittaa) on tuhansia kirkkokuntia (joista osa kristillisyydestä erkaantuneita, ja suoranaisia kultteja ja lahkoja) ja kymmeniä tuhansia pastoreita, ja noin 314 miljoonaa asukasta.
- miksi Piipponen niputtaa nämä valtavat uskonnon monimuotoisuudet termin Amerikka alle?
- eikö Piipposen mielestä ole suotavaa tai sallittua arvioida yksitellen tänne Pohjolan perukoille saapuvien pastoreiksi itseään tituleeraavien vierailijoiden oppia ja työn hedelmää?
- Suomessa on ainakin lähemmäs tuhat kristillistä seurakuntaa ja yhteisöä, miksi Piipponen yleistää nämä yhdeksi? Vai tarkoittaako "seurakunta" koko Suomen kristittyjä tässä?
- miksi Piipposen mielestä Suomessa vastustetaan seurakunnissa Jumalan sanan menestystä? Tarkoittaako hän taloudellista menestystä vai jotain muuta?
- Miksi seurakunta Amerikassa on Piipposen mielestä voittoisa, millä mittareilla mitattuna?

72

5370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuomiKonkassa?

      Hieman myöhemmin Piipponen opettaa:

      "Jos tällaisella hetkellä pysähdymme tai jäämme miettimään, voimmeko sanoa, hetki menee ohi. Isä odottaa meiltä välitöntä kuuliaisuutta". Eli Isä odottaa meiltä välitöntä kuuliaisuutta, kun Pyhä Henki jonkun asian, se tontti on mennyt kaupaks, tällainen tilanne oli joitakin aikoja sitten. Henkilö sanoi että sitä on ihan mahoton saada, minä että eikä oo, se on myyty jo. Viikon päästä tuli tekstiviesti niin meni."

      Ajatuksia:

      - eikö ole vaarallista totella "sisäistä ääntä" refleksinomaisesti ilman harkintaa? Mistä Piipponen tietää että kyseessä on Jumalan ääni?
      - Tietävätkö kaikki ihmiset milloin kyseessä on Jumalan ääni? Voiko olla oma mieli tai vaikka paholaisen ääni joskus kyseessä?
      - Voiko tällainen opetus ongelmien kanssa kamppailevissa kuulijoissa lisäahdistusta, kun pitäisi toimia heti ettei siunaus tai apu mene ohi?
      - Onko kyseessä menestysteologinen opetus?

      • JDS Jumalanpilkkaa!!

        Jeesus, Elämän ja kuoleman HERRA ei ikinä ole nähnyt eikä tule nälemään kuolemaa. Kuolema tuli ihmisen osaksi -syntiin lankeemuksen jälkeen. 'Jos syöt tästa puusta, ei Minun Henkeni ole enää vallitseva sinussa..'. Katkesi Jumalyhteys..vasta Jeesuksen Uhriveressä se oli mahdollista palautua! Se osa JDS.opista stemmaa Raamattiuun. Mutta että Jeesus helvetissä!Siellä sitten 'syntyi uudesti'!EI EI EI. JEESUKSESSA EI OLE KUOLEMAA. HÄN ON JUMALA(JEESUS). KUOLEMAN OTA ON SYNTI EIKÄ JUMALAN POIKA OLE SYNTIÄ TEHNYT, HÄN ON PYHÄ.PYHÄ.PYHÄ.IANKAIKKISESTI PYHÄ.


      • Tv7:n linja??

        Katsoin Polvijärven pastorin eli Veijo Piipposen ja Aulikki Hartikainen-Piipposen uusinta ohjelmajaksoa.
        Se on otsikoitu: "Jeesus Kristus on meidän elämämme Herra 2/5 Älä ole hengellisesti kuollut."

        Luultavasti monet helluntailaisetkin katsovat Polvijärven pastoria?

        Kyseinen jakso on katsottavissa arkistosta:
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=38751

        Kohdassa 8:48 Aulikki opettaa:

        ”Ja ajatelkaa että Jeesus koki, hän koki kaiken tämän keskellä hengellisen kuoleman myös. Jeesus meni hel vettiin meidän puolestamme täyttäen Isän tahdon, josta Isä nosti Jeesuksen hengen ja sielun ylös, myös niiden ihmisten tähden jotka pilkkasivat Jeesusta.”

        Veijo toteaa tähän: ”Joo se Johannes 8:47 sanoo 'Joka on Jumalasta se kuulee Jumalan sanat, sen tähden te ette kuule koska ette ole Jumalasta'. Tää on väkevä sana, ja tää koko sana jonka äsken otit, tää on todella väkevää Jumalan sanaa ja tää antaa myös rohkeuden sillä tavalla, että me voidaan vähän tutkia omaa sydäntä ollaanko me Jumalasta vai kestä me ollaan. Vaikka ihminen ois kuin syntinen, kuin epäonnistunut niin ystävät rakkaat on valtava mahdollisuus kääntyä ja jos aatellaan Daavidistakin niin mitä Daavid sai kokea. Jeesus koki myös hengellisen kuoleman, hän meni helvettiin meidän puolestamme täyttäen isän tahdon, josta Isä nosti Jeesuksen hengen ja sielun ylös. Aatteleppa mitä Daavid apostolien teoissa 2:25 sanoo, sillä Daavid sanoo hänestä: minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani etten horjahtaisi. Kunnia Jumalalle! Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee ja myös minun ruumiini on elävä toivossa, kunnia Jumalalle. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, etkä salli pyhäsi nähdä katoavaisuutta.”

        (Veijon puhe jatkuu katoamattomuudesta ja elämän tiestä.)

        Tämä puhe on kyllä selkein julkinen menestysteologian JDS-opin opettaminen mitä muistan Suomessa kuulleeni.

        Mikä on JDS-oppi, joku voi kysyä:

        Esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia kertoo asiasta:

        Uudestisyntyminen

        Kenyonin opetuksen mukaan Aatami ja Eeva kuolivat paratiisissa hengellisesti, mikä tarkoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki poistui heistä ja saatanan henki tuli heihin. Uudestisyntyminen nähdään tapahtumana jossa ihmisen henki virkoaa eloon, jolloin ihminen on palannut täysin alkuperäiseen tilaansa henkenä.[37][38][39]

        E. W. Kenyonin JDS-opetuksen mukaan Jeesuksen uudestisyntyessä helvetissä, Jeesus sai Saatanan luonnon tilalle Jumalan luonnon.[40]

        JDS-oppi

        E. W. Kenyonilta peräisin oleva JDS-oppi on menestysteologian keskeisin opetus, jonka mukaan Jeesus kuoli hengellisesti, joutui helvettiin ja sai Saatanan luonnon, joutuen Saatanan valtaan. Oltuaan helvetissä kolme päivää ja yötä, Jumala vanhurskautti Jeesuksen ja hän uudestisyntyi helvetissä. Tämä oppi poikkeaa yleisestä kristillisestä käsityksestä.[41][42][43][44][45][46] JDS-oppi esiintyy nykyisinkin menestysteologien käyttämässä kirjallisuudessa, kuten E. W. Kenyonin, Kenneth Haginin, Sten Nilssonin, Younggi Chon ja Paul E. Billheimerin teoksissa.[47]


      • JumalallineJärjestys
        Tv7:n linja?? kirjoitti:

        Katsoin Polvijärven pastorin eli Veijo Piipposen ja Aulikki Hartikainen-Piipposen uusinta ohjelmajaksoa.
        Se on otsikoitu: "Jeesus Kristus on meidän elämämme Herra 2/5 Älä ole hengellisesti kuollut."

        Luultavasti monet helluntailaisetkin katsovat Polvijärven pastoria?

        Kyseinen jakso on katsottavissa arkistosta:
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=38751

        Kohdassa 8:48 Aulikki opettaa:

        ”Ja ajatelkaa että Jeesus koki, hän koki kaiken tämän keskellä hengellisen kuoleman myös. Jeesus meni hel vettiin meidän puolestamme täyttäen Isän tahdon, josta Isä nosti Jeesuksen hengen ja sielun ylös, myös niiden ihmisten tähden jotka pilkkasivat Jeesusta.”

        Veijo toteaa tähän: ”Joo se Johannes 8:47 sanoo 'Joka on Jumalasta se kuulee Jumalan sanat, sen tähden te ette kuule koska ette ole Jumalasta'. Tää on väkevä sana, ja tää koko sana jonka äsken otit, tää on todella väkevää Jumalan sanaa ja tää antaa myös rohkeuden sillä tavalla, että me voidaan vähän tutkia omaa sydäntä ollaanko me Jumalasta vai kestä me ollaan. Vaikka ihminen ois kuin syntinen, kuin epäonnistunut niin ystävät rakkaat on valtava mahdollisuus kääntyä ja jos aatellaan Daavidistakin niin mitä Daavid sai kokea. Jeesus koki myös hengellisen kuoleman, hän meni helvettiin meidän puolestamme täyttäen isän tahdon, josta Isä nosti Jeesuksen hengen ja sielun ylös. Aatteleppa mitä Daavid apostolien teoissa 2:25 sanoo, sillä Daavid sanoo hänestä: minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani etten horjahtaisi. Kunnia Jumalalle! Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee ja myös minun ruumiini on elävä toivossa, kunnia Jumalalle. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, etkä salli pyhäsi nähdä katoavaisuutta.”

        (Veijon puhe jatkuu katoamattomuudesta ja elämän tiestä.)

        Tämä puhe on kyllä selkein julkinen menestysteologian JDS-opin opettaminen mitä muistan Suomessa kuulleeni.

        Mikä on JDS-oppi, joku voi kysyä:

        Esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia kertoo asiasta:

        Uudestisyntyminen

        Kenyonin opetuksen mukaan Aatami ja Eeva kuolivat paratiisissa hengellisesti, mikä tarkoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki poistui heistä ja saatanan henki tuli heihin. Uudestisyntyminen nähdään tapahtumana jossa ihmisen henki virkoaa eloon, jolloin ihminen on palannut täysin alkuperäiseen tilaansa henkenä.[37][38][39]

        E. W. Kenyonin JDS-opetuksen mukaan Jeesuksen uudestisyntyessä helvetissä, Jeesus sai Saatanan luonnon tilalle Jumalan luonnon.[40]

        JDS-oppi

        E. W. Kenyonilta peräisin oleva JDS-oppi on menestysteologian keskeisin opetus, jonka mukaan Jeesus kuoli hengellisesti, joutui helvettiin ja sai Saatanan luonnon, joutuen Saatanan valtaan. Oltuaan helvetissä kolme päivää ja yötä, Jumala vanhurskautti Jeesuksen ja hän uudestisyntyi helvetissä. Tämä oppi poikkeaa yleisestä kristillisestä käsityksestä.[41][42][43][44][45][46] JDS-oppi esiintyy nykyisinkin menestysteologien käyttämässä kirjallisuudessa, kuten E. W. Kenyonin, Kenneth Haginin, Sten Nilssonin, Younggi Chon ja Paul E. Billheimerin teoksissa.[47]

        Raamattu ei salli naisen opettavan hengellisiä syvyyksiä. Erityisesti vaimon. Evankelistan kutsun saanut nainen/vaimo joutuu väkisinkin avaamaan suunsa hiukan laajemmalti, mutta Sanan opettamisesta Raamatun mukaan vastaa mies..jos on siihen virkaan kutsuttuna. Näin vaan nyt Aulikkirouvan on syytä pysyä Sanan suosimassa järjestyksessä; uuden avioliittonsakin pysymiseksi ruodussa.


      • JumalallineJärjestys
        JumalallineJärjestys kirjoitti:

        Raamattu ei salli naisen opettavan hengellisiä syvyyksiä. Erityisesti vaimon. Evankelistan kutsun saanut nainen/vaimo joutuu väkisinkin avaamaan suunsa hiukan laajemmalti, mutta Sanan opettamisesta Raamatun mukaan vastaa mies..jos on siihen virkaan kutsuttuna. Näin vaan nyt Aulikkirouvan on syytä pysyä Sanan suosimassa järjestyksessä; uuden avioliittonsakin pysymiseksi ruodussa.

        ps. olen itse evankelistavaimo, Ruutin kaltaisella kutsulla...elovainioilla on tilaa, mutta olen niin "pieni" ettei srk.t ole huomanneetkaan minua..Mutta Lähettäjäni on


      • Anonyymi

        Jokaisella on omat haasteensa itsetunnon kanssa


      • Anonyymi
        Tv7:n linja?? kirjoitti:

        Katsoin Polvijärven pastorin eli Veijo Piipposen ja Aulikki Hartikainen-Piipposen uusinta ohjelmajaksoa.
        Se on otsikoitu: "Jeesus Kristus on meidän elämämme Herra 2/5 Älä ole hengellisesti kuollut."

        Luultavasti monet helluntailaisetkin katsovat Polvijärven pastoria?

        Kyseinen jakso on katsottavissa arkistosta:
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=38751

        Kohdassa 8:48 Aulikki opettaa:

        ”Ja ajatelkaa että Jeesus koki, hän koki kaiken tämän keskellä hengellisen kuoleman myös. Jeesus meni hel vettiin meidän puolestamme täyttäen Isän tahdon, josta Isä nosti Jeesuksen hengen ja sielun ylös, myös niiden ihmisten tähden jotka pilkkasivat Jeesusta.”

        Veijo toteaa tähän: ”Joo se Johannes 8:47 sanoo 'Joka on Jumalasta se kuulee Jumalan sanat, sen tähden te ette kuule koska ette ole Jumalasta'. Tää on väkevä sana, ja tää koko sana jonka äsken otit, tää on todella väkevää Jumalan sanaa ja tää antaa myös rohkeuden sillä tavalla, että me voidaan vähän tutkia omaa sydäntä ollaanko me Jumalasta vai kestä me ollaan. Vaikka ihminen ois kuin syntinen, kuin epäonnistunut niin ystävät rakkaat on valtava mahdollisuus kääntyä ja jos aatellaan Daavidistakin niin mitä Daavid sai kokea. Jeesus koki myös hengellisen kuoleman, hän meni helvettiin meidän puolestamme täyttäen isän tahdon, josta Isä nosti Jeesuksen hengen ja sielun ylös. Aatteleppa mitä Daavid apostolien teoissa 2:25 sanoo, sillä Daavid sanoo hänestä: minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani etten horjahtaisi. Kunnia Jumalalle! Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee ja myös minun ruumiini on elävä toivossa, kunnia Jumalalle. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, etkä salli pyhäsi nähdä katoavaisuutta.”

        (Veijon puhe jatkuu katoamattomuudesta ja elämän tiestä.)

        Tämä puhe on kyllä selkein julkinen menestysteologian JDS-opin opettaminen mitä muistan Suomessa kuulleeni.

        Mikä on JDS-oppi, joku voi kysyä:

        Esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia kertoo asiasta:

        Uudestisyntyminen

        Kenyonin opetuksen mukaan Aatami ja Eeva kuolivat paratiisissa hengellisesti, mikä tarkoittaa sitä, että Jumalan Pyhä Henki poistui heistä ja saatanan henki tuli heihin. Uudestisyntyminen nähdään tapahtumana jossa ihmisen henki virkoaa eloon, jolloin ihminen on palannut täysin alkuperäiseen tilaansa henkenä.[37][38][39]

        E. W. Kenyonin JDS-opetuksen mukaan Jeesuksen uudestisyntyessä helvetissä, Jeesus sai Saatanan luonnon tilalle Jumalan luonnon.[40]

        JDS-oppi

        E. W. Kenyonilta peräisin oleva JDS-oppi on menestysteologian keskeisin opetus, jonka mukaan Jeesus kuoli hengellisesti, joutui helvettiin ja sai Saatanan luonnon, joutuen Saatanan valtaan. Oltuaan helvetissä kolme päivää ja yötä, Jumala vanhurskautti Jeesuksen ja hän uudestisyntyi helvetissä. Tämä oppi poikkeaa yleisestä kristillisestä käsityksestä.[41][42][43][44][45][46] JDS-oppi esiintyy nykyisinkin menestysteologien käyttämässä kirjallisuudessa, kuten E. W. Kenyonin, Kenneth Haginin, Sten Nilssonin, Younggi Chon ja Paul E. Billheimerin teoksissa.[47]

        Mitä tarkoittaakaan sana fariseus?


    • Elämä Kristuksessa

      Kovasti oli Herzogin "aineksia" Aulikin puheessa alkupuolella lähetystä. Ääni värähtelyt jne. siis puhutaan hyvää ja se tapahtuu. ...
      Jumalaahan tuossa ei sitten tarvitakaan. Puhutaan vain terveyttä ja rikkautta.
      Ja voi sitä, joka sairastaa; on itse mennyt ja "ottanut sairauden vastaan".
      Olisi pitänyt kieltäytyä ottamasta.
      Näin syyllistetään sairaita ihmisiä, ja se on kylmää ja kovaa. Kaukana rakkaudellisuudesta.

      Jos kerran puhumalla asioita kaikki selviää, mikseivät ko. hlöt ole sitä omaan elämäänsä soveltaneet. Nyt ollaan puhumassa milloin minkäkin myymisestä....sekö tässä on olennaista.

      Avioliitto on sitoutumista toisiinsa. Jumala vihaaa hylkäämistä. Avioliiton säilyminen on Jumalan tahto, se on varma asia.
      Mikseivät Aulikki ja Veijo "puhuneet" avioliittojensa säilymisen puolesta?
      Ei, sinne jäi puolisot molemmilta, js nyt kiidetään ympäri Suomen maata puhumassa asiaa ja asian vierestä. Menestysteologisia piirteitä, new age piirteitä.....

      Tuollaisen opetuksen logiikan mukaan meidän pitäisi tulla terveemmiksi ja terveemmiksi. Siis kun kasvamme ja vahvistumme uskossa, voimme sanella ja niin tapahtuu.....vaan eihän se niin mene. Mitä vanhemmaksi, sitä terveemmäksi...absurdia.

      Paavalikin puhui siitä, kuinka maallinen majamme puretaan, mutta sisäinen uudistuu päivä päivältä. Ei meidän sydämemme kuulu maallisiin, vaan taivaallisiin.
      Emme ole uskossa tätä aikaa varten; silloinhan olisimme kaikkia muita surkuteltavimpia.

      Menestys ei todellakaan ole välttämättä sitä, mikä silmään näkyy. Jumalalla on aivan omat mittarinsa. Ja tiedoksi: Hän ei jaa kunniaansa kenenkään kanssa. Ei ääniaaltojen, enkeleiden, ihmisten, ei kenenkään kanssa.

      Hän on Kaikkivaltias ja Pyhä!

      Minua, ja ketään valvovaa kristittyä ei pitäisi "rasvaimujen" , kultahampaiden ja kulltapölyjen hetkauttaa. Jumalan teot ovat aivan muuta kuin läskinpoisto ja kultahiput ym. Aiemmin oli eri mittaisia jalkoja. En kiellä, etteikö jonkun jalat olisi pidentyneet, mutta....onko uskovien suurimmat ongelmat: ylipaino, puuttuvat hampaat ja eri mittaiset jalat??

      Uskon ihmeitä tekevään Jumalaan. Hän tekee ihmeitä ilman määrää. Hän on Pyhä!
      Pyhä ei ole minkään shown välikappale. Häneltä ei oteta mitään jollei Hän anna.
      Häntä ei temmata alas ja "oteta mikä minulle kuuluu".

      Hän on Kaikkivaltias ja Pyhä. Hänen kunnioittamisensa on unohtunut niin monelta.
      Tie Jumalan luokse käy kuuliaisuuden ja nöyryyden kautta!
      Hiljaisuudessa on Jumalan siunaus!


      Jumalan Sanan tulee ohjata meitä. Hän itse on Sana. Hän on tehnyt asiatsuoriksi, mutta ihmiset itse etsivät monia mutkia. Ja moni joutuu harhaan,koska ei ole kuuliainen Sanalle.

      • Joh. 10:4-5

        Vihdoinkin jotain raitista! "Kuulen" kirjoituksessasi Hyvän Paimenen äänen! Ja: Pyhä Henki iloitsee kuulemastani. Täten huomaan olevani Jumalan lammas, joka kuulee Hänen äänensä; niin kuin Kirjoittettu on. Nimittäin Jumalan lampaat voivat Armosta erottaa oikean väärästä... tämän tähden emme puolisoni kanssa halunneet osallistua Herzogin humuihin. Armolahjoista yksi tärkeimmistä on henkien eroittamisen armonlahja. Sitä ei ole näkynyt jonotettavan "rukousjonoissa". Toki suurin niistä on Rakkaus, mutta sitäkään ei ole ilman Totuuden pohjaa. Jumalan henki on Totuuden Henki.


      • Arvattavissa oli

        Tässä vaiheessa voidaan todeta, että he saivat toisensa. Julkaisu tapahtui stadionin tapahtumassa.

        Yhteiset matkat teki tehtävänsä.


      • Veijo & Aulikki
        Arvattavissa oli kirjoitti:

        Tässä vaiheessa voidaan todeta, että he saivat toisensa. Julkaisu tapahtui stadionin tapahtumassa.

        Yhteiset matkat teki tehtävänsä.

        Aiheesta lisää: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12390752


      • Pettynyt
        Arvattavissa oli kirjoitti:

        Tässä vaiheessa voidaan todeta, että he saivat toisensa. Julkaisu tapahtui stadionin tapahtumassa.

        Yhteiset matkat teki tehtävänsä.

        On harmillista et puhutaan toista ja tehdään toista.Rahaa kerätään ollaan niin uskossa syyllistetään vaikka itse ei eletä raamatun oppien mukaan.. H5vähän se olisi jos rahat menisivät köyhille mut5a omaan taskuun. Ei ihme jos ihmiset luopuu uskosta huonoja esikuvia Veijo ja Aulikki Piipponen. Miks erositte ja menitte naimisiin. Ei ole sekään raamatun mukaista.


      • Anonyymi

        Haluatko sinä heittää ensimmäisen kiven ?


      • Anonyymi
        Arvattavissa oli kirjoitti:

        Tässä vaiheessa voidaan todeta, että he saivat toisensa. Julkaisu tapahtui stadionin tapahtumassa.

        Yhteiset matkat teki tehtävänsä.

        Jokaisella varmaan riittäisi omissa asioissa huolehtimista jos vaan suostuisi katsomaan peiliin


      • Anonyymi

        Aivan. Olisko Jumala niin köyhä että ei pystyis paikkaamaan hammasta hampaan oikialla luu kudoksella, vaan käyttää kultaa ennemmin?


    • xbgdfgbdfgb

      "Pyhä ei ole minkään shown välikappale. Häneltä ei oteta mitään jollei Hän anna.
      Häntä ei temmata alas ja "oteta mikä minulle kuuluu"."

      Hyvin kiteytetty!

      Katsoin itse tuon ohjelman ja korvaani karahtivat nuo samat asiat. Harmittaa ja pelottaa, mitä D.H:n vierailu tuo mukanaan kansallemme.

      Rukoillaan, että Jumala on meille armollinen. Jeesus, armahda!

    • Pappi armosta

      Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia etttekä Jumalan voimaa. Sana ei ole auennut, teot ovat vain uskoville todellisia -->ei usko? Ihmeitä kytätään mutta ei luoteta Jeesukseen. Jeesus sanoo: Minä olen tie en mikään muu väylä! ( siis taivaaseen )
      Himojen rakkudessa elää kaikenlaiset vaivat myös, Jeesuksen läsnäolossa ja puhtaudessa ei synnin tuotteet menesty. TEHDÄÄN YHDESSÄ PARANNUSTA SYDÄMESSÄMME SYVINTÄ LOKEROA MYÖTEN!

    • Äämeeriikanboy

      Polvijärveläiset tietää yhtä paljon SUUURESTA ÄÄÄMEERIIKASTA ja sen uskonnollista "firmoista", yhtä paljon kuin sika helmistä.

      Mm. Herzokki oli alunperin "ammatinharjoittaja-firma (nämä super-hyper ravitotieteilykset)...siis verollinen.

      Kas sitten, sanoi parit portaalit enkelit värähtelyt seinien läpi kävelyineen;
      ja kas sai "uskonnollisen statuksen ministrylleen" = Verovapaus.


      Itse en usko, enkä ole saanut mitään todistusta eri minitryjen olevan muuta kuin rahankeruu ja pesu"yrityksiä".
      lähes kaikissa on eri kokoisia "rahaepäselvyyksiä ja verotutkintoja käynnissä.

      Polvijärven lännen-lokarille tekisi hyvästä käydä laittamassa jalkansa Ääämeeriikan ihmemaalle, tutustuakseen USA:n uskontoBISSINEKSEEN...

    • Herzog-vaikutusta

      Uusi Polvijärven pastorin jakso: http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35109 on ilmestynyt. Siellä teemana on "kirkkaus" ja Herzog.

      Kohdassa 12:49: Veijo toteaa: "Voitelussa voit tehdä suuria asioita mutta kirkkaudessa vielä suurempia"

      Kohdassa 14:20: Aulikki toteaa että "Jumala on viemässä voitelun tasolta Jumalan kirkkauden tasolle".

      Kohdassa 16:30 Aulikki hehkuttaa ulkomaisesta vieraasta Joensuussa - ilmeisesti Herzogiin viitaten.

      Kuullostaisi että Veijo Piipponen ja Aulikki Hartikainen ovat kovasti Herzogin lumoissa. Herzogin kirkkaus-puhe näyttää vaikuttaneen.

      23:30 kehotetaan olemaan tuomitsematta Herzogia. Varoitetaan Jumalan tuomiosta, ja kritisoimasta.

      • Elämä Kristuksessa

        tämä "kirkkauden taso" käsitteenä on tullut viime aikoina esille etenkin Herzogin toimesta. Mistä on kyse?
        Vaikuttaisi amerikan hapatukselta; Bill Johnson mm. kirjassaan puhuu mm. superuskovista, noista, joilla on erityinen voima.
        Kun sitten tiedetään opetuksista, joissa "otetaan se, mikä minulle kuuluu" ts. "temmataan alas" ....

        Haloo! Puhutaan Jumalasta ja Jumalan voimasta. Hän ei todellakaan ole shown välikappale! Tuollaisesta ajattelusta ja toimintatavasta on Jumalan kunnioitus kaukana.
        Jumalan Henki toimii juuri niin kuin Hän toimii. Tuuli puhaltaa missä tahtoo.
        Uskotteko Jumalan voiman ilmestyvän kokouksissa, joissa Jumalas ei kunnioiteta ja pidetä Pyhänä?

        Ei, nämä puhujat tekevät "taivasvierailuja" tämän tästä, lompsivat Jumalan edessä
        kaikkein Pyhimmässä...ja siellä ollaan jopa vaatimassa Jumalalta ratkaisuja maallisiin asioihin....

        Siteen kerrotaan, kuinka nähtiin varastohyllyjä, joissa oli ihmisten varaosia. Ne olivat sieltä otettavissa, kun ne vain uskossa vastaanotettaisiin....
        Siis taivaassako säilytettäisiin lihaa? No ei todellakaan!

        Niin, "kirkkauden taso...ja toimiminen kirkkaudessa". Onko niin, että on tullut tarve korottaa itsensä Jumalan tasolle? Ylpeys, sen vuoksi Sielunvihollinen syöstii alas taivaasta.
        "Superuskovuus" vaatii jotakin "enemmän" ; toimitaan kuin Jumala....sanotaan sana ja se toteutuu...ääniaallot jne...huh huh.

        Voitelu leimattu puheissa vähemmän arvokkaaksi. Veijolla ja Aulikilla unohtui tärkeä seikka; Jumalan Henki on Kirkkauden Henki. Hän kirkastaa Kristusta. Ja jos ja kun ihmeitä tapahtuu, kunnia menee Jumalalle.

        He kyllä puhuvat Jumalasta, ja kuinka kunnia menee yksin Jumalalle. Miksi sitten selityksiä ääniaalloista ym., puhumattakaan, että ihannoivat tietynlaista uskoa.
        Uskoa, jossa vähätellään Jumalan Pyhyyttä.
        Uskoa, jossa vähätellään voitelua.

        Jumalan voitelu on meille kristityille ensiarvoisen tärkeä. Jumala voitelee meidät Pyhällä Hengellä, silloin meistä tulee kykeneväiset viemään maailman arvokkainta asiaa eteenpäin. Silloin me voimme paitsi valvoa itseämme ja opetusta, myös toisten opetuksia. Ilman Jumalan voitelua ja Pyhää Henkeä, meillä ei ole mitään. Ei kerrassaan mitään.

        Olemme vajavaisia, mutta tuo suunnattoman Suuri Voima on meissä, Voima, joka voittaa maailman. Jeesus Kristus elää sydämissämme Pyhän Hengen kautta. Ja kun Hän saa voidella meitä, voimme elää Hänen johdatuksessaan!

        Sillon tavoitteemme on toimia Kristuksen kirjeinä. Kun joku saa uudestisyntyä ylhäältä, taivaassakin iloitaan.

        Tavanomaista vieraan opin julistajille on se, että heitä ei saisi arvostella. Milloin mikäkin onnettomuus vaanii, mikäli uskaltautuu sanomaan jotakin, mikä poikkeaa näiden "superuskovien" opetuksista.
        Vähintäänkin on ulkokullattu ja fariseus....on henkilökohtaisesti koettu aiemminkin seurakuntaelämässä. Tai "leilisi" ei kestä "uutta viiniä"....
        Mutta Herra kantaa.

        Jos "kirkkauden tasolla" toimimisessa focus on siinä, montako kultapaikkaa ilmestyy, tai montako kiloa läskiä sulaa....Ei vakuuta!
        Sekö on uskoville tärkeää, mennä katsomaan "ihmeitä"?

        Jumalan tahto on ilmestyä omiensa keskuudessa. Tehdä työtä meissä, sydämissämme. Ja kun Hän saa vallata ja vallita, ihmeitäkin nähdään. Konkreettisia.

        Kokousten tarkoitus ei ole show, joissa Herra on sivuosassa, ellei ulkona....

        Koetelkaa opetukset, vaikka arvostelua koetetaan vaientaa. Jumalan Sana paljastaa, mikä on Jumalasta ja mikä ei. Älkää olko kaikkien opintuulien riepoteltavina, vaan pukekaa päällenne Jumalan koko sota-asu.

        Herran Siunaus ja Varjelus levätköön ylläsi!


    • Kirkastetut

      Langenneet Herzog-ansaan.

    • Koettelu

      Äärikarismaattisella puolella arvostelua on tukahdutettu siten, että sen liikkeen edustajat ovat usein vedonneet tähän raamatunlauseeseen:

      1. Aikakirja:

      16:22 'Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni.'

      Tämän on väitetty merkitsevän sitä, että esimerkiksi näitä "Torontolaisia voideltuja" ei saa arvostella. Tämä jae on kuitenkin revitty irti alkuperäisestä asiayhteydestään. Nimittäin 1. Aikakirja, luku 16. puhuu Israelin johtajista, voidelluista kuninkaista ja profeetoista.

      Kanaanilaiset halusivat tappaa heidät. "Koskeminen" tarkoitti tappamista, mikä asia selviää heti, kun lukee koko luvun (ja samoin Psalmin 105, joka viittaa samoihin tapahtumiin ja jossa esiintyy sama lause). Mutta Jumala varoitti heitä:

      16:21 Hän (Jumala) ei sallinut kenenkään heitä vahingoittaa (Israelin johtajia), ja hän rankaisi (kanaanilaisia) kuninkaita heidän tähtensä.

      -----

      Raamattu aina sanoo, että meidän pitää tarkoin tutkia kaikki se, mitä meille totuutena esitetään (1. Tess. 5:21). Kaikki pitää arvostella ja koetella. Kristityllä ei ole mitään velvollisuutta hyväksyä jotakin väitettä tai uutta oppia vain "uskon varassa".

    • Resonanssi

      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35110

      Polvijärven pastori -ohjelmassa Aulikki Hartikainen opettaa kohdassa n. 3 minuuttia seuraavasti:

      Kaupunkia kohtaavaa myrskyä vastaan voi puhua. Ihminen voi puhutulla sanalla, joka ei tule edes Jumalan kirkkaudesta käsin, estää myrskyn tulemasta kaupunkiin. Tätä mielenkiintoista löytöä Hartikainen ja Piipponen ovat tutkineet ja se perustuu siihen, että sama voima joka saa tämän myrskyn aikaiseksi, on maapallon resonanssisäteily. Kun ihminen puhuu myrskyä vastaan, puhe saa aikaan resonanssisäteilyn joka toimii. Hartikainen ja Piipponen ovat soveltaneet tätä vedoten puhutun sanan voimaan yhdessä sopimusrukouksessa ja saaneet omiin kahteen kotiinsa sähköt vaikka muu kylä ja lähitalot ovat pimeänä. Uudelleen korostetaan että tiedemiehet ovat todistaneet puhutun sanan voiman.

      Kommentti:
      Termiä "maapallon resonanssisäteily" ei löydy Googlesta kertaakaan. Termillä "resonanssisäteily" tulee ensimmäisenä http://www.natha.fi/fi/jooga/artikkeleita/item/resonanssin-laki eli sivusto "Resonanssin laki - Jooga- ja Tantrakoulu NATHA"

      Kannattaisikohan Polvijärven pastorien mennä peruskoulun penkille ennen TV:ssä opettamista koska tieteen mukaan myrskyt syntyvät vallan muista syistä.

      Tieteen Kuvalehti valaisee myrskyjen syntyä:

      http://tieku.fi/kysy-meiltae/miten-myrsky-syntyy

      "Myrsky alkaa säähäiriöstä

      Niin sanotut keskileveysasteiden myrskyt saavat alkunsa paikallisista sää­häiriöistä seuduilla, joilla lämmin ja kylmä ilma kohtaavat toisensa. Kahden ilmamassan rajavyöhykkeet eli säärintamat ovat jatkuvassa liikkeessä. Lämpimän ilman alueella esiintyy nouse­via virtauksia, joiden vaikutuksesta ilmanpaine maanpinnassa laskee. Syntyy matalapaineen keskus, johon imeytyy ilmaa ympäristöstä. Ilma ei kuitenkaan virtaa suoraan muun muassa maapallon pyörimisliikkeen ja kitkan takia, vaan tuulet alkavat kiertää matalapaineen keskusta.

      Pohjoisella pallonpuoliskolla ilma kiertää sitä vastapäivään. Koska ilmanpaine-ero on suurimmillaan matalapaineen keskuksen reunalla, myös tuulet ovat siellä voimakkaimmillaan. Hurrikaaneiksi, taifuuneiksi ja sykloneiksi kutsutut trooppiset hirmumyrskyt ovat rakenteellisesti pyörremyrskyjä. Niitä kehittyy päiväntasaajan molemmin puolin lämpimän meren päällä kääntöpiirien välisellä alueella.

      Myrskyjä ruokkii lisälämpö, jota syntyy tietyissä sääolosuhteissa, kun vesihöyry tiivistyy sateeksi. Päiväntasaajan seudun matalapaineissa ei esiinny merkittäviä lämpö­tilaeroja myrskyn eri osissa, joten niissä ei myöskään ole rintamia. Kovimman tuulen alue on myrskyn silmän eli tyynen keskuksen laidoilla. Silmää ympäröi pilviseinämä, jossa voi ukkostaa ja sataa kaatamalla."

      • Herzog-koulukunta

        Aulikki Hartikaisen opetus on hyvin yhteneväinen tämän jooga-koulun New Age -opetuksen kanssa:

        http://www.natha.fi/fi/jooga/artikkeleita/item/resonanssin-laki

        "Resonanssin laissa on suhteellinen piirre, se ilmaisee millä tavoin kaksi näennäisesti erilaista asiaa tai ilmiötä ovat valikoidulla tavalla yhteydessä (linkitettynä), ja muodostavat kokonaisuuden yhtenäisen Kaikkeuden kanssa. Linkkien, jotka yhdistävät Universumin kaikkia asioita (fyysisiä esineitä, mielen prosesseja, psyykkisiä ilmiöitä, henkisiä tasoja, toisin sanoen kaikkea, joka on manifestoitunut) perustana on resonanssiprosessi. YOGAn harjoittamisen perussalaisuus on luoda ja ylläpitää resonanssiprosessia.

        Resonanssi on prosessi, jossa saatetaan alkuun ja vahvistetaan värähtelyvaste (linkki) vastaanottavassa järjestelmässä, joka on virittynyt lähettävään järjestelmään. On hyvin tärkeätä ymmärtää, että resonanssi käynnistyy vasta kun kahden järjestelmän (vastaanottavan ja lähettävän) värähtelytaajuus on hyvin lähellä toisiaan tai täysin sama"

        Vertaa: Hartikaisen mukaan kaupunkia kohtaavaa myrskyä vastaan voi puhua. Ihminen voi puhutulla sanalla, joka ei Hartikaisen mukaan tule edes Jumalan kirkkaudesta käsin, estää myrskyn tulemasta kaupunkiin. Tätä mielenkiintoista löytöä Hartikainen ja Piipponen ovat tutkineet ja se perustuu siihen, että sama voima joka saa tämän myrskyn aikaiseksi, on "maapallon resonanssisäteily". Kun ihminen puhuu myrskyä vastaan, puhe saa aikaan resonanssisäteilyn joka toimii.


      • xbgdfgbdfgb
        Herzog-koulukunta kirjoitti:

        Aulikki Hartikaisen opetus on hyvin yhteneväinen tämän jooga-koulun New Age -opetuksen kanssa:

        http://www.natha.fi/fi/jooga/artikkeleita/item/resonanssin-laki

        "Resonanssin laissa on suhteellinen piirre, se ilmaisee millä tavoin kaksi näennäisesti erilaista asiaa tai ilmiötä ovat valikoidulla tavalla yhteydessä (linkitettynä), ja muodostavat kokonaisuuden yhtenäisen Kaikkeuden kanssa. Linkkien, jotka yhdistävät Universumin kaikkia asioita (fyysisiä esineitä, mielen prosesseja, psyykkisiä ilmiöitä, henkisiä tasoja, toisin sanoen kaikkea, joka on manifestoitunut) perustana on resonanssiprosessi. YOGAn harjoittamisen perussalaisuus on luoda ja ylläpitää resonanssiprosessia.

        Resonanssi on prosessi, jossa saatetaan alkuun ja vahvistetaan värähtelyvaste (linkki) vastaanottavassa järjestelmässä, joka on virittynyt lähettävään järjestelmään. On hyvin tärkeätä ymmärtää, että resonanssi käynnistyy vasta kun kahden järjestelmän (vastaanottavan ja lähettävän) värähtelytaajuus on hyvin lähellä toisiaan tai täysin sama"

        Vertaa: Hartikaisen mukaan kaupunkia kohtaavaa myrskyä vastaan voi puhua. Ihminen voi puhutulla sanalla, joka ei Hartikaisen mukaan tule edes Jumalan kirkkaudesta käsin, estää myrskyn tulemasta kaupunkiin. Tätä mielenkiintoista löytöä Hartikainen ja Piipponen ovat tutkineet ja se perustuu siihen, että sama voima joka saa tämän myrskyn aikaiseksi, on "maapallon resonanssisäteily". Kun ihminen puhuu myrskyä vastaan, puhe saa aikaan resonanssisäteilyn joka toimii.

        MINUN mielestäni Polvijärven pastori-ohjelma on muuttunut viime aikoina sekavammaksi ja negatiivisemmaksi. Ymmärrettyäni nyt kytköksen D.H:n opetukseen en halua enää katsoa ohjelmaa.


      • Feeling cold,YOGABAD
        xbgdfgbdfgb kirjoitti:

        MINUN mielestäni Polvijärven pastori-ohjelma on muuttunut viime aikoina sekavammaksi ja negatiivisemmaksi. Ymmärrettyäni nyt kytköksen D.H:n opetukseen en halua enää katsoa ohjelmaa.

        tänään koin valitettavasti aivan samoin. En usein näe ohjelmia, koska vuosia sitten uudestisynnyttyäni Ylhäältä -en ole tv.a tarvinnut. Aiemmin joskus nähnyt A. Hartikaisen julistusta ja silloin pidin raittiina. Tänään yllätyin ja paha olo tuli kokemastani vieraasta 'voimasta'.


      • lillukankukka
        xbgdfgbdfgb kirjoitti:

        MINUN mielestäni Polvijärven pastori-ohjelma on muuttunut viime aikoina sekavammaksi ja negatiivisemmaksi. Ymmärrettyäni nyt kytköksen D.H:n opetukseen en halua enää katsoa ohjelmaa.

        Joskus kauan sitten katsoinkin ja ajattelin tai siis koin, että oikealla asialla ovat. Mutta nyt näiden kaikkien juttujen jälkeen en pysty käyttämään aikaani siihen, että katsoisin mistä puhuuvat. Suolasta on lähtenyt maku pois. Sorry. Musta vain tuntuu siltä itsestäni.


      • AM ISRAEL CHAI!!!
        xbgdfgbdfgb kirjoitti:

        MINUN mielestäni Polvijärven pastori-ohjelma on muuttunut viime aikoina sekavammaksi ja negatiivisemmaksi. Ymmärrettyäni nyt kytköksen D.H:n opetukseen en halua enää katsoa ohjelmaa.

        huomasin juuri saman, eli veit 'ääniaallot' suustani. Rukoilimme puolisoni kanssa Aulikin puolesta... Koska kun suomi rukoilee/marraskuu tuli, henkeni yhtyi voimakkaasti kun Aulikki rukoili ettei " Suomi tunnustaisi 'palestiinan' valtiota"...Olivat sanojensa (Aulikin) mukaan itkien puhdistautuneet rukouspaastoa varten. Herra palauttakoon Aulikin siihen 'ensimmäiseen voiteluun, joka hänellä alusta ollut" Veijosta en tiedä, en tunne...Mutta sekavuutta ja Raamatun ulkopuolista on herzogin oppi.'puhuisin sitä vastaan seuraavasti: " JEESUKSEN NIMESSÄ, VAIKENE."


    • varokaatte

      Mitäs jos sinuun on kerennyt tarttua jo jotain tuosta eksytyksestä?
      Ei hätää, mene kiireesti sielunhoitajien tykö ja puhu asiasi
      niinkuin se on ja pyydä rukoilemaan puolestasi.

      Ja pyydä jotain muuta avaamaan TV7 kanava, ettei siellä juuri
      avaamishetkellä satu olemaan Polvijärven pastori puhumassa.
      Jos ei ole voit rauhassa katsella.

      • Tunne kirjoitukset

        Elämme harhaoppien ja eksytysten ympäröimänä.
        Jeesus näistä puhui ja myös laittomuudentekijöistä.

        Muuttumaton Jumalan Sana on Raamattu,siinä meidän
        ohjeemme kun vain noudatamme niitä.
        Emme saa vesittää ja laimentaa sitä selittämällä
        omiamme.


      • jaakko2524

        Kyllä sieltä TV:ltä tulee paljon muutakin väärää opetusta. Paljon lustetta nisun seassa. Kannattaa koetella henget.


    • Elämme todeksi Raamatun aikoja, jolloin evankeliumi ei ollut suosiossa, mutta ns. isien uskoa varjeltiin huutoäänestyksellä.

      Siunausta Polvijärvelle!

      • lillukakukka

        Varjelusta polvijärveläisille.


      • juksutyttö

        Witness se aina jaksaa siunata ja suosia näitä harhailijoita.


      • Antipipo
        juksutyttö kirjoitti:

        Witness se aina jaksaa siunata ja suosia näitä harhailijoita.

        Witnessin täytyy olla pahasti harhassa itsekin.


    • Polvi
    • voivoi13

      Alaikäisiä ovat aulikin kaksi lasta vielä

    • miten se nyt niin kä

      Aikamoista tekstiä Polvijärven pastori lateli huudollaan Helsingin Stadionilla nimitellessään ihmisiä,,,JÄRKYTYIMME!!! KIITOS vaan,monet muutkin taisivat Silmät aukesivat lopullisesti,

      • Kirkonrotta

        Aulikki ilmeisesti ainakin luulee, että mitä KOVEMMALLA äänellä HUUDAT, sitä VAKUUTTAVAMPI olet. Kannattaisi opetella äänenkäyttöä.


    • Sad but true

      2 eniten kunnioittamaani saarnaajaa elämässäni ovat olleet Pirkko Jalovaara ja Veijo Piipponen. Olen surullinen. Miksi kaikki parhaimmat ja raittiimmat lankeavat eksytyksiin ja ahneuteen ym. Paholaisen tekoa, ettei ihminen enää luottaisi Jeesukseen. Minä en ehkä enää ikinä kykene uskomaan saarnamiehiä. Onneksi on Raamattu jota voin lukea.

      • Suuri syntinen 00N

        Mitenkähän minulle käy, kun lankean usein ajatuksin huoruuteen ja en maksa täysiä kymmenyksiä. Joka päivä tunnustan syntiä tehneeni ja turvaudun 100% Jeesuksen sovitustyöhön Golgatan keskimmäisellä ristillä.


      • AMEN.AMEN.AMEN
        Suuri syntinen 00N kirjoitti:

        Mitenkähän minulle käy, kun lankean usein ajatuksin huoruuteen ja en maksa täysiä kymmenyksiä. Joka päivä tunnustan syntiä tehneeni ja turvaudun 100% Jeesuksen sovitustyöhön Golgatan keskimmäisellä ristillä.

        Rakas ystävä. Haluaisin rohkaista sinua pysymään Tiellä. Seitsemästi vanhurskas lankeaa..mutta NOUSEE JÄLLEEN! Jeesus on Hyvä Paimen, joka luvannut nostaa, kantaa ja PELASTAA..Hänen Sanoihinsa voit luottaa.Et aina ihmisten,ikävä kyllä;edes uskovien. Koska Jumalan Pyhä Henki näyttänyt sinulle todeksi syntiä,et ole hukassa. Omatuntosi kallis ääni eiole vaiennut, eli et ole läheskään paatunut. Kymmenysten suhteen ÄLÄ SALLI IHMISTEN ORJUUTUSTA! Kymmenyksiä tuotiin Temppeliin vanhan liiton aikana SIKSI,ETTÄ 'MINUN HUONEESSANI OLISI RAVINTOA' (mal 3:10). Kymmenysten ydintarkoitus ollutkin pyhien,puutteenalaisten huolenpito! Sitten mennään uhreihin; Katso Hebr 10:10 ja pane täysi toivosi tuohon Sanaan; ole vapaa JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ!


      • ex-hell
        AMEN.AMEN.AMEN kirjoitti:

        Rakas ystävä. Haluaisin rohkaista sinua pysymään Tiellä. Seitsemästi vanhurskas lankeaa..mutta NOUSEE JÄLLEEN! Jeesus on Hyvä Paimen, joka luvannut nostaa, kantaa ja PELASTAA..Hänen Sanoihinsa voit luottaa.Et aina ihmisten,ikävä kyllä;edes uskovien. Koska Jumalan Pyhä Henki näyttänyt sinulle todeksi syntiä,et ole hukassa. Omatuntosi kallis ääni eiole vaiennut, eli et ole läheskään paatunut. Kymmenysten suhteen ÄLÄ SALLI IHMISTEN ORJUUTUSTA! Kymmenyksiä tuotiin Temppeliin vanhan liiton aikana SIKSI,ETTÄ 'MINUN HUONEESSANI OLISI RAVINTOA' (mal 3:10). Kymmenysten ydintarkoitus ollutkin pyhien,puutteenalaisten huolenpito! Sitten mennään uhreihin; Katso Hebr 10:10 ja pane täysi toivosi tuohon Sanaan; ole vapaa JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ!

        Kannattaa myös lukea varsinainen laki kymmenyksistä ajatuksella läpi, 5. Moos.14: 22-29. Asialla ei ole mitään tekemistä rahan tuomisella kenellekään, vaan joka kolmas vuosi kymmenykset maan sadosta oli tarkoitus tuoda varastohuoneisiin, jotta leeviläisellä, ORVOLLA ja LESKELLÄ olisi syödä kylläkseen.


    • Kysymys.

      Toiko resonanssin laki Aulikin ja Veijon aviosatamaan?

    • Shalom
      Täytyy sanoa että opetus on mennyt perille kun tiedätte ja olette seuranneet niinkin hyvin Polvijärven Pastorin ohjelmia.
      Mikä kumma meissä uudesti syntyneissä ihmisissä on että näämme toisissa kaikenlaista pahaa ,ja varsinkin ihmisissä jotka vievät Evankeliumia eteenpäin raamatun opetuksen mukaisesti.
      Veijokaan ei ole täydellinen sanoissaan eikä myös teoissaan ..Mutta kysyn teiltä rakkaat ystävät tiedättekö kuka on täydellinen Jeesus Joh 3:16
      Kuinka me voisimme muuttua Rakkaudellisimmaksi lähimmäisiämme kohtaan? Kehoitan että rakkaat ystävät tutkitte mihin teidän usko perustuu Joh 15
      Sinulle ystävä sanon että jos meidän uskomme perustuu katkeruuteen,kateuteen panetteluun silloin on elämään tehtävä muutos ja se muutos lähtee meistä jokaisesta itsestä.
      Minulle voit myös kirjoittaa alla olevaan sähköpostiin. Rukouksessa on valtava voima Jeesus kastaa sinut ystävä Pyhllä hengellä ja olet vapaa menneisyydestä katkeruudesta ja saat veltaa uutta rakkaauden tietä aamen.
      Tässä osoite > [email protected]
      Jeesus siunaa sinua ystävä.

      • Näin on

        Opetus resonansseista, sukukirouksista......
        Jos arvioi opetusta Sanan pohjalta, kuten pitääkin, psljastuu opetuksia em. henkilöiltä, joita ei voi hyväksyä.
        Siunatako vain pitäisi, eikä puuttua epäkohtiin?
        Epäkohtiin, jotka aiheuttavat hämmennystä ja jopa hajaannusta.
        Täytyy olla rohkeutta myös puuttua asioihin.
        Ei kaikki arvostrlu ole katkeruutta. On arvostelua, jolla on paikkansa.


    • Luinpa ensimmäisen kerran kaikki edelläolevat kannanotot ja totesin, että olen samaa mieltä yleensä niiden kanssa, jotka käyttävät vertailevana kohtana Raamatun sanaa. Ei meillä muuta vertauskohtaa olekaan. Jo se, että molemmat henkilöt ovat eronneet omista perheistään ja lopulta vihitty uuteen aviolittoon keskenään tuntui pahalta. Opetuksessa Veijo ja myös Auli viittaavat omassa katkeruudessaan heitä arvosteleviin ihmisiin. Näin ollen anteeksianto arvostelijoita kohtaan puuttuu, vaikka pitäisi antaa anteeksi, eikä muistella jälkikäteen kaikkea, mitä heistä on sanottu. Muutoinkin pitää puhujien olla mielestäni Raamattuun kiinnikasvaneita, eikä olla näyttämässä tietä harhaoppeihin. Polvijärven Pastori nimi on virheellinen ohjelman nimi, sillä taitaa olla niin, ettei Veijolla ole koskaan ollut oikeutta pastoriuteen, eikä hän ole toiminut enää vuosikausiin Polvijärven Vapaaseurakunnan pastorina.

    • "JUURI NIIN"

      Todellakin suremme: ensin Veijo sai "sairaaksi" vaimonsa joka lähti.Sitten hajoitettiin Aulikin perhe.Syyllinen saa todella PEILIIN katsoa! Kehtaavatkin saarnata Raamatusta lauseita.jotka OIKEUTTAVAT AVIOEROIHINNE!

      • Myötätunto

        Miten niin Veijo sai "sairaaksi vaimonsa"?


    • JussiRautanen

      Tämä ketju ei kirkasta Kristusta. Eikä Kristus ole jaettu. Enkä minä ole Kristus. Tyhmää kirjoittelua ihmisistä, jotka esiintyvät oikeilla nimillää julkisesti ja nyt nimimerkin takaa suolletaan "totuuksia totuuksista". Jos haukutut eivät ole toimineet oikein, niin ei myöskään haukkujat. Meidän jokaisen on syytä tehdä parannus.

      Yst. terv. Jussi Rautanen

    • enmietiiä

      Onko Veijo ja Aulikki Suomen Bonnie ja Clyde, pankkiryöstöjen sijaan ryöstetään mummoja ja syöpäsairaita.

    • Kirkonrotta

      TV7 :lla ihannoidaan ihmeitä ja karismaattisuutta. Ojareshan on aikoinaan saanut tarpeekseen kirkosta ja eronnut siitä, koska se ei hänen mielestään keskity sielujen pelastukseen. Hän ei halua maksaa kirkollisveroa. Mutta katsokaapa tätäkin "sielujen pelastajaa" ja hänen kehoituksiaan "antaa vaarallisesti". Että sinne vaan kuulkaas mummojen viimeiset roposet. Ikävä kyllä ne rahat menevät tuolle narsistiselle "saarnamiehelle" ja muille hänen kaltaisilleen, ei esim. diakoniatyöhön vähempiosaisten auttamiseksi. http://www.tv7plus.fi/vod/player/?program=30479

    • kirkonrotta
    • Raatikainen

      Selvittäkää, miksi minulle tulee paha olo kun katson tuota pariskoa? Pakko on vaihtaa kanavaa.

      • MinäOlenmaailmanValkeus

        NewAge -oppi ja kaikki, siis kaikki jooga on peräisin pimeydestä. Pimeys ei ole Valkeutta; jota Jeesus, Elämän Herra sanoo olevansa. Ehkä vaistoat exytyxen, jos olet uudestisyntynyt uskova, itse Pyhä Henki (Jeesuksen Henki) hälyttää varoittavia signaalejaan. Älä siis kiinnitä silmiäsi/korviasi siihen, mistä tulee 'paha olo'...


      • pellehyppelyä

        Mitä ne tyypit oikein luulevat olevansa? Tavallisia, mutta hyvät puhelahjat omaavia kuolevaisia.


    • Raatikainen

      Kiitos kommentistasi. Olenkin aavistanut asian olevan näin. Halusin vain tuntemuksilleni vahvistusta. Mutta otin myös sen huomioon, että voin olla itsekkin väärässä. Kiitos Jumalalle, pyhä henki ilmoittaa uskoville vääristä hengistä!

    • kukamikäketä

      Mihin voi uskoa jos sanan opettajat eivät opeta raamatun mukaan, kohta ei uskalla avata tv7: kaa ollenkaan kun ei tiedä mitä ja ketä uskoa.

    • Eieksy

      Jos sinulla on Pyhä Henki, niin koet kyllä oikean opetuksen.

      • Raatikainen

        Aamen aamen aamen!


    • valetta18

      Emme katso polvij,uusio paria.Tulimme pahoinvoiviksi! Monet muutkin samoin kertoivat! Huitokoot ja paasatkoot

    • Polvijärveläinenpakana

      Järkyttävää, että tällaiset henkilöt saavat yhtään tilaa mediassa ja puhujatilaisuuksissa. Itselläni tuli mieleen tohtori Doxeyn ihme-eliksiirin kauppaus vanhassa kunnon Lucky Luke- sarjakuvassa. Kaikki loppui tervaan ja höyheniin...

    • n_l_l_
      • puhekouluun

        Kuunteleekohan tuo nainen koskaan tuota omaa kailotustaan. On karmeeta kuunneltavaa!


    • voipulla

      Mitä niiden kahden tavallisen tyypin puheissa on sellaista, että pitäisi kuunnella?

      • wienervalssi

        Sitä minäkin olen ihmetellyt.


    • Pirkanmaalainen

      Kuuntelin Aulikin "profetian" :
      Siitä tunnetaan oikea profeetta että hänen profetiansa toteutuvat. Näin sanoo Raamattu.

    • BHF

      Olen todella pettynyt, että Raamattua opettavat vievät ihmisiä harhaan. Jumala näkee kaiken. Kaikki täytyy näköjään itse tutkia Raamatusta, ja ottaa vastaan vain terve opetus. Tuli ihan pettynyt ja surullinen olo. Ja varmasti Kolmiyhteinen Jumala on pettynyt, koska Hänelle rakkaita sieluja viedään harhaan opettajien käsittämättömillä tulkinnoilla. Rukoillaan asian puolesta, että sielut löytäisivät terveitä opettajia. Tv 7 pitää katsoa Pyhän Hengen kanssa arvioiden.

    • Pahajuttu
      • todellapahajuttu

        Olipas melkoista opetusta! Ettäkö Isä olisi laittanut poikansa samaan paikkaan joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen (toinen kuolema)?!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lopettikkoon se Veijo ne mehturinhommat ihan kokonnaan?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe