migreeni saunan jälkeen

verenpaineongelma?

onko yleistä että migreeniä potevat reagoi saunassa käyntiin voimakkaasti? jos on vähänkään kauemmin ollut, saunasta tullessa (pesuhuoneeseen) huimaa ja meinaa taju lähteä, monesti silmissä pimenee ja korvat menee tukkoon. kylmä suihku ja istuminen auttaa, monesti joutuu lähteä ulkona käymään. Onko jotain verenpaineen äkillistä nousua? Joka tapauksessa, usein tämän jälkeen jäätävä migreeni. Olen huomannut että pyyhe päässä saunassa auttaa hieman, ja nykyinen migreenin estolääkitys joka tasaa verenpainetta. Onko tätä muilla?

14

6290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi vaikuttaa

      Saunahan liittyy yhteen migreenikysymyksistä. Osalla migreeni tulee saunan jälkeen.
      Mikä kaikki saunassa vaikuttaa: lämpö ja nestehukka ainakin, mahdollisesti myös rentoutuminen.

      Nestehukkaa ainakin on helppo torjua.

      Jos sauna ei sovi, niin kannattaako saunoa? Voisiko saunomista vähentää?

      Itse tyydyn jo miedompiin löylyihin.

      • Anonyymi

    • gretgtehth

      Saunassa verenpaine kyllä laskee ... itse en ole enä äsaunonut useampaan vuoteen tuon migreeniherkkyyden vuoksi. Tosin nyt voisin kun täsämälääke ja estolääle löytyvät.

    • migreeni+saunaeihyvä

      Itselläni molemmat migreeni ja lievä fibromyalgia. Minun migreenilleni ei kuuma sauna ole hyvä, vaikka reumatisminen kroppani nauttiikin lämmöstä.

    • YMMig

      Tuleeko teillä migreeni heti saunan jälkeen? Minulla saunominen yleensä poistaa päänsäryn ja rentouttaa, mutta usein seuraavana aamuna on migreenin tyyppistä pääsnsärkyä ja pyörryttämistä ym.

    • twrergtw

      Juu, liittyy siihen kun verisuonet rentoutuvat ja saunan jälkeen supistuvat.

    • migreenin aika

      Migreenin lempihetki on aamuyöllä kello 4.

      Saunan jälkeen on paras juoda riittävästi.

    • huoleton 1

      Mulla myös saunanjälkeen alkaa migreeni,,yleensä migreenini alkaa aamuyöstä,mutta kun käyn saunassa se alkaa myös illalla,joten mulla on jokapäiväistä aamumigreeniä ,mutta saunapäivinä myös illalla..ei tähän tunnu vastausta eikä apua löytyvän,,ite oon käyttänyt lääkkeitä niin paljon että milloinkahan mun munuaiset sanoo itsensä irti,,käyn kerran vuodessa labrakokeissa,vielä ei hälyttävää..

    • better now

      Keskivaikea migreeni todettu n.30-vuoden iässä. Tosin neurologi ei pystynyt varmuudella sanomaan olisiko sittenkin jännityspäänsärkyä. Olen nyt viisikymppinen ja migreeniä tai jännityspäänsärkyä on harvemmin. Aiemmin sellainen oli kerran viikossa. Vitaalishiatsua kokeilin, minulla se toimi. Päänsärkyä oli jatkossa kerran kuukaudessa. Niska ja hartiat on edelleen jumissa aamuisin ehkä kerran viikossa. Mulla auttaa ihan ibuprofeiini 800 mg heti oireiden ilmaannuttua. Aiemmin ei edes triptaanit auttaneet, oksentelin aamusta iltapäivään asti. Jännityspäänsäryltä vaikuttaisi tuollainen, jonka saunominen laukaisee, tosin tämä on vain oma näkemys asiasta. Nestetasapainoa minulle aina teroitettiin, pitää juoda vettä riittävästi päivittäin. Kahvinjuonti jos jää väliin päivällä, voi aamulla olla tuo jännityspäänsärky eli niskat ja hartianseutu on totaalisen jumissa aamulla. Lääkejäämiä jää aina suolistoon jos on vuosia popsinut lääkkeitä. Suolistossa juuri on tuo immuunipuolustuksemme pääosin. Mahtaisiko sieltä löytyä syy oireisiin? Nytkin muuten niska vaikuttaa olevan hieman kireä kun tätä kirjoitan.

      • better now

        Maadoittumisen tärkeyttä myös teroitetaan. Tässä mennään tuonne luontaishoitojen suuntaan, johon aivan kaikki eivät usko. Luin kirjan: Maadoittuminen, kaikkien aikojen tärkein terveyslöytö? Lainasin kirjan kirjastosta.


    • better now

      Jos saunominen (lämpö) aiheuttaa migreenin, voisiko kylmäsuihku kumota vaikutuksen? Siis jos lämpö aiheuttaa reaktion, kumoaako kylmä vaikutuksen? Onko kellään kokemusta asiasta?

    • qwgheqhtr

      Sauna laajentaa verisuonia eli alentaa verenpainetta, saunan jälkeen verenpaine palautuu entiselleen.
      Kylmä suihku vain nopeuttaa kohtauksen tuloa.

    • migreeni7vuotiaasta

      lapsena esiintyi tuollaisia huimaus/kuurous/näköhäiriökohtauksia - sen jälkeen sauna ei ole kiinnostanut ...

    • Steffibing

      Minä pärjään saunan kanssa näin. Hyvä nesteytys jo ennen lauteita. Päähän villainen löylymyssy johon ujutan jääkaapikylmiä litteitä sinigeelityynyjä ympäri päätä. Löylylämpö max 75 astetta, max 15 minuuttia. Jos tyynyt ovat päässeet lämpiämään, seuraa migreeni viimeistään aamuyöstä. Menen saunaan jo 60 asteessa, jotta saan siellä kuitenkin istua edes sen hetken. Parempi sekin kuin ei mitään. Lepäilen pitkälläni saunan jälkeen ja juon lisää vettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe