onko liikennevakuutus

ajoo 10h vuodessa

Rehti kysymys satunnais crossaajille. Eli kun meette ajelee radalle tai montulle niin onko liikennevakuutus voimassa. Vakuutukset maksaa hillittömästi nykyään.
Ei pysty ottaa 1500e vakuutusta. Tekeekö kukaan et ottaa vakuutuksen esim kesä heinä elokuulle ja vakuutus poikki. Vai miten te toimitte.

26

1128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästö bensaan

      Ajan jäällä ja pellolla.ja aina yksin ku muilla ei ole rosseja Molemmat paikat vähän korvessa joten oo ostanut vakuutuksia.

    • 6=11

      Ilman muuta vakuutus voimassa, lakisääteinen kun on niin ei ongelmia korvauksissa. Tulee ansionmenetyksetkin täysin ilman ongelmia. Mulla ei ole varaa ajaa ilman.

    • Ei millää nyyt

      Maksaako joku oikeasti parikin tonnia pyörän vakuutuksista vuodessa??????????

    • 6=11

      En tiedä mitä kukakin maksaa, mutta en minä ainakaan noin paljoa maksa. Numero tiedustelusta kaikkien vakuutus yhtiöiden numerot ja kilpailuttamaan reippaasti. Liikennevakuutus on siitä hyvä ettei ole mitään korvaus rajoja, korvaa myös muille aiheutuneet vahingot, eli jos mopo karkaa varikolla auton päälle ei joudu omasta pussista kaivamaan kuten ilman vakuutusta ajaessa.

      • en ottanut

        1280euroa


    • valkokilpi

      Aika vaikeeksi meni tilanne kilvettömien kanssa, ei taida mistään saada enää alle puolentoistatonnin vakuutusta. Tarkoittaa myös sitä, että kilvettömien arvo lähentelee nollaa, eihän tuollaisia kukaan osta. Vanhat on vaan ajettava loppuun nykyisillä vakuutuksilla.
      Se on selvä, että vakuuttamattomia on ja niillä ajetaan. Toivoa vaan sopii, ettei vahinkoa satu tai naapuri hermostu pärinään... ja ilmoita Trafille vakuuttamattomasta ajoneuvosta.

      • köpö 250cc

        Noin 900euroa koko vuosi. Eli 75euroa kk. On se kallis ja siksi pidänkin vakuutusta vaan just sen ajokauden ajan. Irtisanominen paperilla ja vakuutus voimaa taas ens kesänä. Jos yhtiö kyllästyy moisee nii sit vaihdetaan yhtiöö. Pakko kikkailla kun 900on mulle törkeen paljon rahaa


      • järjettömät hinnat
        köpö 250cc kirjoitti:

        Noin 900euroa koko vuosi. Eli 75euroa kk. On se kallis ja siksi pidänkin vakuutusta vaan just sen ajokauden ajan. Irtisanominen paperilla ja vakuutus voimaa taas ens kesänä. Jos yhtiö kyllästyy moisee nii sit vaihdetaan yhtiöö. Pakko kikkailla kun 900on mulle törkeen paljon rahaa

        Ilman vakuutuksia mennään, haetaan sitten kisoihin ne konttorilta. Pienet kolhut menee kotivakuutuksen piikkiin ;)


    • kx250 -04

      Minäkin ilman vakuutusta. Ajot pellolla ja joskus hiekkamontulla. Talvella jäällä yksistään pääasiassa. 10-20tuntia per vuosi.
      Ottasin vakuutusksen jos se olis hinnoissa 200-400euroa vuosi mutta yli 1000 ihan liikaa.
      Mulla on tapaturmavakuutus,kotivakuutus ja työpaikan kustantaman vapaa ajan vakuutus niin eikohän noista jotain korvata.
      Kunnallinen sairaala korjaa kyllä murtumat ja kelakin hoitaa omansa.

      Liikennevakuutus onkin enemmän tarpeen jos teloo jonkun sivullisen crossipyörällään????

    • kallista_lystiä

      Ihan vain vinkiksi, että jos telot itsesi vakuuttamattomalla moottoriajoneuvolla, niin on toimittava niin, että vahinko on naamioitavissa vaikkapa polkupyörällä tapahtuneeksi. Ambulanssia ei voi kutsua tapahtumapaikalle, vaan on raahauduttava itse tai luotetun kaverin toimesta vaikkapa omalle pihalle. Hätänumeroon voi siis soittaa vasta sitten, kun on riittävän kaukana tapahtumapaikalta. Kenenkään sivullisen ei myöskään ole toivottavaa nähdä tapahtunutta. Näin siksi, että jos virallisiin papereihin tulee pienikin maininta moottoriajoneuvosta, mikään muu vakuutus kuin liikennevakuutus ei korvaa mitään. Sairaala kyllä korjaa murtumat, mutta Kela eikä kukaan muukaan kuin oma pussi maksa mitään. Ainoa joka ottaa yhteyttä on liikennevakuutuskeskus, joka lähettää takautuvasti korotetun vakuutusmaksun ajalta, jonka ajoneuvo on ollut vakuuttamaton. Tässä vakuuttamattomuusasiassa pitää vielä huomioida sekin, että hyvikkeen maksuvelvollisuus syntyy heti, kun Liikennevakuutuskeskus saa tiedon, ettei ajoneuvolla ole lakisääteistä vakuutusta. Kannattaa siis olla hyvissä väleissä naapurien kanssa.
      Täältä voi lukea maksun määräytymisestä lisää http://www.lvk.fi/fi/Vakuuttaminen/Hyvikeperinta/Hyvikkeen-maaraytyminen/

      • ei vakuutusta

        Kela maksaa palkkoja sitten kun firma lakkaa maksamasta. Siis oikein pitkien sairauslomien kohdalla.
        Kuinkahan paljon tällänen kikkailu yleistyy kun porukka vaihtaa pyöriä ja Kalliit vakuutukset tulee ilmi. Varmaan kaikki budjetti kuskit joita on sitten muutamia tuhansia...


      • kallista_lystiä
        ei vakuutusta kirjoitti:

        Kela maksaa palkkoja sitten kun firma lakkaa maksamasta. Siis oikein pitkien sairauslomien kohdalla.
        Kuinkahan paljon tällänen kikkailu yleistyy kun porukka vaihtaa pyöriä ja Kalliit vakuutukset tulee ilmi. Varmaan kaikki budjetti kuskit joita on sitten muutamia tuhansia...

        Ei se ihan noin helposti käy, kun ollaan tekemisissä lakisääteisen vakuutuksen kanssa. Työnantaja ei maksa palkkaa sairausajalta hyvää hyvyyttään puhumattakaan Kelasta. Molemmat tahot hakevat korvausta liikennevakuutuksesta. Totuus paljastuu siis melkoisen äkkiä ja maksulappu liikennevakuutuskeskukselta kolahtaa postiluukusta.


    • KuuTeeÄmm

      Aina on vakuutukset ollut pyöräsä. On hyvä muistaa, jos ajat mummon päälle metsässä, nin pyöränvakuutus korvaa mummolle, että sinulle itsellesi aiheutuneet kulut/tms.. Jos telot itsesi työkyvyttömäksi vakuuttamattomalla pyörällä, nin lystin saat maksaa itse...

      • geeteee

        Jollain näköjään on mutta onko oikeasti 2014hinnoteltuja???? vanhat asiakkaat selviää satasella parilla kun uudet harrastajat maksaa 1000-5000.
        Täytyy ajaa rauhallisemmin ettei vaan satu mitään:-\:


    • Pärä 91

      No ei ole.
      Kerran olen solisluun murtanut ja multa kysyttiin sairaalassa et missä meni. Sanoin et kaaduin kakspyöräsellä ojaan.Käsi kääröön. Olin lomilla sitten jotain 6-7viikkoa ja palkka tuli normaalisti. Käsi tuli kuntoon ilman fysikaalisia. Toimii normaalisti.
      Hoitokulut nolla mulle.

    • huh huh

      Ei kellään normaalilla dirtBike harrastajalla oo vakuutuksia! Toki vakuutus yhtiöt niitä myy ja heidän lobbarit pelottelevat ihmisiä täälläkin.

    • Varoo vähän....

      Se käsitys mullakin on ettei kovin monella vanhemman pyörän omistajalla ole. Tulevaisuudessa yhä harvemmalla.
      Tuossa radalla on käynyt ajelemassa kolmisen vuotta eikä vakuutuksia ole kukaan kysellyt. Hiljainen rata ja vilkkaalle radalle en ehkä edes menis.
      Ratamaksun oon maksanut melkein aina.

    • vakvakvak

      On vakuutukset luonnollisesti, tykkään saada palkkaa sairaslomillakin, ilman maksimiaikaa. Ymmärrän kyllä että jotkut sitä vähättelee ja yleistää jos ei itsellä ole ja yrittää saada itselleen todistelluksi että voin mäkin tehdä kun muutkin tekee. Mieti haluatko tulla telotuksi vakuutetulla vai vakuuttamattomalla pyörällä.

      • .........

        Silkkaa huijausta myydä liikennevakuutusta laitteeseen mitä ei käytetä edes liikenteessä.
        Sama kun myytäisiin henkivakuutus kuolleelle.
        Silkkaa vakuutusyhtiöiden lobbausta.


    • tuurillaan

      Tallissa seisovaan ei tarvitse ottaa vakuutusta, mutta lain mukaan liikenteessä käytettavään pitää. Liikennekäyttöä on taas nykyisen laintulkinnan mukaan kaikki muu kuin tallissa seisominen.
      Jos ei satu mitään, vakuutus on turha. Jos taas sattuu, on ihan tuurinkauppaa, saako korvauksia vai ei. Virallisista papereista saattaa tarkka korvauskästtelijä saada selville, miten vahinko on tapahtunut. Jos vahinko on käynyt itselle, eikä poliisi tai ambulanssi tule paikalle, selvintä on kertoa kaatuneensa polkupyörällä.

      • tarvis olla

        Ei ole. Karvat nousee pystyy kun ajattelee kuinka paljon 16-17vee tuli ajettua crossilla maantiellä ilman mitää vakuutuksia. Hiekkateillä iltahämärässä ilman valoja. Jos olis sattunut ajaa jonkun päälle tms.
        Nyt ajan harkitusti jäällä mutta peeaa ilman vakuutusta


    • 250

      Valkokilpisen vakuutus n. 30 e/kk rekisteriotteessa alle 8 kw. Sillä mennään. POP.

    • kipee

      Rekistörölmättömän ajoneuvon liikennevakuutus! Itselläni oli vakuutus kun luulin viellä osaavani... vakuutusyhtiö maksanut vahingosta tähän mennessä n 120.000 €. Jos pörssi on kunnossa niin ei kannata ottaa, mutta köyhällä seon pakollinen.

    • Eivakuutukselle

      Äänestys pääälle onko sitä vakuutusta.

      Mulla ei ole eikä tule.

    • Gaijus1

      Minulla on kolme pyörää, joissa yhdessä on vanha halpa vakuutus ja kun saan sen myytyä niin jatkan ilman vakuutusta kunnes hinnat tippuu riittävästi.

      Vakuutus yhtiöissä nostivat hinnat kuulemma sen takia kun ihmiset ovat tajunneet ettei liikennevakuutuksessa ole omavastuuta eikä maksukattoa voi itseään hoidattaa aina yksityisellä ja käydä kaikissa mahdollisissa kuntoutuksissa ja kun kerran crossista on kyse niin aika usein sattuukin ja tällaiset "laastarin haku reissut" tulevat kalliiksi vakuutusyhtiölle ja siksi hinta nostettu pilviin.

      Itse olen ajanut crossia 20 vuotta ja jokainen raaja ollut vähintään puolivuotta kipsissä sairaalakäyntejä on useita ja vakuutuskin on ollut ja jopa kerran olen yhden 1000€ hampaan ottanut vakuutuksesta. Esim. nätti sääriluun murtuma ei tarvitse kuin kuvata ja kipsata jonka jälkeen kepit käteen ja 2kk lomalle, toimenpide TYKS:ssä maksaa huimat 40€ ja kuntoutukseksi riittää kun 2kk kuluttua rupeat käyttämään jalkaa samalla tavalla kuin ennenkin lihakset kasvaa takaisin ja nivelet notkistuu ajan myötä. Itse olen niin laiska, että en jaksa 40€ takia kovinkaan paljon täytellä vakuutus lappuja vaan otan sen verran takkiin. Pitemmissä sairaslomissa kelasta saa korvauksia muutaman satasen vähemmän kuussa kun mitä palkka on, mikä tulee takaisin sitä kautta kun harrastus on jäissä.
      Itselläni kaikki murtumat ja muut parantunut todella hyvin eikä ole jäänyt minkään laisia vaivoja vaivaamaan.

      Kaverit ovat käyneet yksityisellä kun siellä tarvitsee jonottaa 2 tuntia vähemmän, mutta käynti kertoja yhtä murtumaa kohden on yleensä 2-3 kertaa enemmän kuin kunnallisella puolella :)

      • p4llin44m4

        Hyvä kirjoitus, kiitos.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe