4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
6 Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin.
7 Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',
8 sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut."
9 Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun;
10 he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!"
"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani!"
56
231
Vastaukset
Ne jotka haluavat puolustaa papiston perversioita nuoleskelevaa linjaa
jäävät kirkkoon - Herramme valittujen on nostettava kytkintä vaikka se
tuntuisikin pahalta.- Uskomaton elostelija
Kun kiistat vielä nostaa sitä kytkintä vapaa-ajattelijoiden palvelun kautta, niin hyvä tulee. Kirkko voi uudistua helpommin, kun änkyrät lähtevät.
Bye, bye. Uskomaton elostelija kirjoitti:
Kun kiistat vielä nostaa sitä kytkintä vapaa-ajattelijoiden palvelun kautta, niin hyvä tulee. Kirkko voi uudistua helpommin, kun änkyrät lähtevät.
Bye, bye."Kun kiistat vielä nostaa sitä kytkintä vapaa-ajattelijoiden palvelun kautta, niin hyvä tulee. Kirkko voi uudistua helpommin, kun änkyrät lähtevät."
Niin on myös kirjoitettu että tulee raivoisa luopumus kirkon sisällä.
Kirkko pääsee kyllä "uudistumaan" lopullisesti jolloin sinne ei jää kuin
porttoa palvelevia papinkuvatuksia lakeijoineen.- pieni sivuhuomautus
Uskomaton elostelija kirjoitti:
Bye, bye.Ei Pertsa ole ev.lut. Eikö teille vuosikausien jauhaminen hänen kanssaan ole sen vertaa paljastanut.
Ei Pertsa tähän kirkkoon kuuluisi, vaikka tämä olisi konservatiivinen. Hän on jonkinlainen adventisti.
Olisi ihan hyvä toki, jos hänet saisi ymmärtämään, että hän on paremminkin jouduttanut kehitystä tässä kirkossa siihen suuntaan, mihin hän ei sitä halua, arvoitukseksi on jäänyt muuten, miksi kun ei ev.lut. ole muutenkaan, tähän sekaantuu. Hänestä ei ole apua, vaan haittaa. Ihmiset kuvittelevat puhuvansa tämän kirkon konservatiivin kanssa kun puhuvat Pertsan kanssa. Pertsa on oma yksittäinen henkilönsä, joka laukoo mielipiteitään.
Alussa luulin häntä liberaalien juoneksi, mutta kyllä ihan aito taitaa olla. Täällä palstoilla nyt käy näitä erikoisia persoonia, näihin on vain totuttava. pieni sivuhuomautus kirjoitti:
Ei Pertsa ole ev.lut. Eikö teille vuosikausien jauhaminen hänen kanssaan ole sen vertaa paljastanut.
Ei Pertsa tähän kirkkoon kuuluisi, vaikka tämä olisi konservatiivinen. Hän on jonkinlainen adventisti.
Olisi ihan hyvä toki, jos hänet saisi ymmärtämään, että hän on paremminkin jouduttanut kehitystä tässä kirkossa siihen suuntaan, mihin hän ei sitä halua, arvoitukseksi on jäänyt muuten, miksi kun ei ev.lut. ole muutenkaan, tähän sekaantuu. Hänestä ei ole apua, vaan haittaa. Ihmiset kuvittelevat puhuvansa tämän kirkon konservatiivin kanssa kun puhuvat Pertsan kanssa. Pertsa on oma yksittäinen henkilönsä, joka laukoo mielipiteitään.
Alussa luulin häntä liberaalien juoneksi, mutta kyllä ihan aito taitaa olla. Täällä palstoilla nyt käy näitä erikoisia persoonia, näihin on vain totuttava.pieni sivuhuomautus sanoi :
Täällä palstoilla nyt käy näitä erikoisia persoonia, näihin on vain totuttava.
Täällä taitaa leimautua erikoiseksi jos pitää Herran Sanasta kiinni :-)Ei vaan täällä todellakin käy. Siis on ateisteja, joita hiljaa mielessäni vähän naureskelen, kun he luulevat toimittavansa ateismin asiaa, ja tulos on täysin päinvastainen. Samatenhan myös liberaalipuolella on varsinaisia persoonia, jotka paremminkin edistävät konservatiivista käsitystä. Et ole suinkaan ainoa erikoinen persoona täällä. Ihmettelen, mihin sillä toiminnalla pyritään, yritetään puolustaa sitä omaa käsitystä, mutta se esitetään niin, että tulos on täysin päinvastainen.
Korostan, että olen siis itse konservatiivi evlut.
Ateisteilla ei nyt ole niin väliä, mutta jos kristityt antavat jotenkin vääränkin kuvan toiminnan tai käytöksen kautta, se ei välttämättä ole hyvä, koska kristitty on aina edustaja, Jumalan edustaja. Mielipiteet ovat eri asia, puhun vain siitä metodista. Sen lisäksi aiheutat muuten itse adventisteillekin haittaa, pauhaamalla täällä sitten kun välilä pidät taukoa homokysymyksestä ja kaikkien parjaamisesta, saarnaamalla meille konservatiiviluterilaisillekin, kuinka porttokirkosta olemme väärine uskonpuhdistuksinemme, joka jäi meillä kesken ja saarnaat käskyistä ja kerrot adventistien tarinoita pyöreistä leivisköistä ja väärästä sapatinvietosta. Oletko koskaan ajatellut, edistääkö tämä todella Herramme Kristuksen asiaa mitenkään? Siis tämäntyyppinen käytös? pieni sivuhuomautus kirjoitti:
Ei vaan täällä todellakin käy. Siis on ateisteja, joita hiljaa mielessäni vähän naureskelen, kun he luulevat toimittavansa ateismin asiaa, ja tulos on täysin päinvastainen. Samatenhan myös liberaalipuolella on varsinaisia persoonia, jotka paremminkin edistävät konservatiivista käsitystä. Et ole suinkaan ainoa erikoinen persoona täällä. Ihmettelen, mihin sillä toiminnalla pyritään, yritetään puolustaa sitä omaa käsitystä, mutta se esitetään niin, että tulos on täysin päinvastainen.
Ateisteilla ei nyt ole niin väliä, mutta jos kristityt antavat jotenkin vääränkin kuvan toiminnan tai käytöksen kautta, se ei välttämättä ole hyvä, koska kristitty on aina edustaja, Jumalan edustaja. Mielipiteet ovat eri asia, puhun vain siitä metodista. Sen lisäksi aiheutat muuten itse adventisteillekin haittaa, pauhaamalla täällä sitten kun välilä pidät taukoa homokysymyksestä ja kaikkien parjaamisesta, saarnaamalla meille konservatiiviluterilaisillekin, kuinka porttokirkosta olemme väärine uskonpuhdistuksinemme, joka jäi meillä kesken ja saarnaat käskyistä ja kerrot adventistien tarinoita pyöreistä leivisköistä ja väärästä sapatinvietosta. Oletko koskaan ajatellut, edistääkö tämä todella Herramme Kristuksen asiaa mitenkään? Siis tämäntyyppinen käytös?minä en kuulu mihinkään maalliseen uskonnolliseen yhteenliittymään.
Arvioin asioita Raamattua apuna käyttäen ja sitähän eivät ev.lutit enää tarvitse
ja varsinkaan nykyään jos on luottamista Mäkisen änkytyksiin.- pieni sivuhuomautus
pertsa2012 kirjoitti:
minä en kuulu mihinkään maalliseen uskonnolliseen yhteenliittymään.
Arvioin asioita Raamattua apuna käyttäen ja sitähän eivät ev.lutit enää tarvitse
ja varsinkaan nykyään jos on luottamista Mäkisen änkytyksiin.Kuitenkin olet ottanut puheittesi perusteella aika paljonkin adventistien aineistoa. Tavallaan se on sitten sellainen yhden miehen sekaseurakunta, jossa yhdistetty kaikesta mahdollisesta, pääasia, että päästään haukkumaan porttokirkkoja vai?
Onko se oikein mielekästä toimintaa? Ja tosiaan toivoisin, ettet kuitenkaan tähän sekaantuisi, vaikka meidän kirkossa olisi mikä maallistumisvaihe ja alennustila. Tästä ei ole todellakaan apua meille ollenkaan, vaan joudumme sinunkin vuoksesi yhä suurempaan pinteeseen. Sikäli voit hyvin jättää tämän, ei Herra ole antanut sinulle tällaista tehtävää.
Toki kiitän kaiken maailman Roman-Lagerpetzejä ja muita aggressiivisia liberaalipuolen uhkaajia heidän tuottamastaan vastenmielisyydestä asiaansa kohtaan, että kyllä sitä näemmä "sivistyneissäkin" piireissä osataan pelata vastustajan pussiin. Erikoisia, aggressioita täynnä olevia ihmisiä näemmä löytyy.
Mutta tosiaankin, mitä sillä oikeastaan ajetaan takaa, vai eikö sitä vain huomaa itse ulkopuolelta tosiaankaan itseään? eikä tule ajatelleeksi, minkä kuvan antaa tai muuta. pertsa2012 kirjoitti:
pieni sivuhuomautus sanoi :
Täällä taitaa leimautua erikoiseksi jos pitää Herran Sanasta kiinni :-)Minä taas luulin PERTSAA nuoreksi miesuskovaksi; sen verran yksinkertaisesti hän asiansa esitti vuotta 2010. Tuntui että vasta uskon löytänyt on nuoruuden innossaan ei ole kaikkea vielä käsittänyt, mutta innoissaan panee omia "keksintöjään" esiin.
Mutta pertsan tyylinen ei todellakaan tee hyvää kristinuskolle. Jos hän olisi pappi, niin kirkot olisivat tyhjiä, ja hänestä tehtäisiin valituksia liukuhihnalla.
Ja miten olet pitänyt "Herran sanasta kiinni" jos et ole tehnyt mitään mitä Hän on käskenyt tehdä, etkä ole muitakaan käskenyt tekemään niin? Siis täysin Herran vastainen. Olet petkuttaja pahimmasta päästä; aika "erikoinen" uskova.- ----------------
pertsa2012 kirjoitti:
Kuitenkin olet ottanut puheittesi perusteella aika paljonkin adventistien aineistoa. Tavallaan se on sitten sellainen yhden miehen sekaseurakunta, jossa yhdistetty kaikesta mahdollisesta, pääasia, että päästään haukkumaan porttokirkkoja vai?
Onko se oikein mielekästä toimintaa? Ja tosiaan toivoisin, ettet kuitenkaan tähän sekaantuisi, vaikka meidän kirkossa olisi mikä maallistumisvaihe ja alennustila. Tästä ei ole todellakaan apua meille ollenkaan, vaan joudumme sinunkin vuoksesi yhä suurempaan pinteeseen. Sikäli voit hyvin jättää tämän, ei Herra ole antanut sinulle tällaista tehtävää.
Toki kiitän kaiken maailman Roman-Lagerpetzejä ja muita aggressiivisia liberaalipuolen uhkaajia heidän tuottamastaan vastenmielisyydestä asiaansa kohtaan, että kyllä sitä näemmä "sivistyneissäkin" piireissä osataan pelata vastustajan pussiin. Erikoisia, aggressioita täynnä olevia ihmisiä näemmä löytyy.
Mutta tosiaankin, mitä sillä oikeastaan ajetaan takaa, vai eikö sitä vain huomaa itse ulkopuolelta tosiaankaan itseään? eikä tule ajatelleeksi, minkä kuvan antaa tai muuta.pieni sivuhuomautus sanoi :
Tästä ei ole todellakaan apua meille ollenkaan, vaan joudumme sinunkin vuoksesi yhä suurempaan pinteeseen.
Teillä luterilaisilla olisi aivan perustellun selkeästi uskonpuhdistuksen paikka ja
miksi ette voisi alkajaisiksi opettaa oikein vaikkapa kymmentä käskyä.helsinkijokkeri kirjoitti:
Minä taas luulin PERTSAA nuoreksi miesuskovaksi; sen verran yksinkertaisesti hän asiansa esitti vuotta 2010. Tuntui että vasta uskon löytänyt on nuoruuden innossaan ei ole kaikkea vielä käsittänyt, mutta innoissaan panee omia "keksintöjään" esiin.
Mutta pertsan tyylinen ei todellakaan tee hyvää kristinuskolle. Jos hän olisi pappi, niin kirkot olisivat tyhjiä, ja hänestä tehtäisiin valituksia liukuhihnalla.
Ja miten olet pitänyt "Herran sanasta kiinni" jos et ole tehnyt mitään mitä Hän on käskenyt tehdä, etkä ole muitakaan käskenyt tekemään niin? Siis täysin Herran vastainen. Olet petkuttaja pahimmasta päästä; aika "erikoinen" uskova.jokkeri
______
Oikein sydäntäni lämmittää kun homo haukkuu minua - silloin en voi olla kovin
harhassa.- pieni sivuhuom.
pertsa2012 kirjoitti:
Tästä ei ole todellakaan apua meille ollenkaan, vaan joudumme sinunkin vuoksesi yhä suurempaan pinteeseen.
Teillä luterilaisilla olisi aivan perustellun selkeästi uskonpuhdistuksen paikka ja
miksi ette voisi alkajaisiksi opettaa oikein vaikkapa kymmentä käskyä.Pertsa! Tuo on juuri adventistien juttua. Olet itse asiassa lainannut sen sen takia, jos et kerran ole adventisti, että myöskin pidät todellisuudessa salaliittoteorioista, kuten niin monet nykyaikana. Siinä on sellainen jännä maku, kaikki on muka jotain salaliittoa. Jumalakin antoi perustaa katolisen kirkon, (ortodoksit erosivat 1000-luvun vaihteilla) ja piti sitä ihan huvikseen huijatakseen täällä ihmisiä ja sitten siitä lähtivät luterilaiset, jotka ovat tietenkin ilman muuta samassa harhassa. Etkö näe, että haluat tällaista jännitystä ja tappelua ja jotain tällaista, etkä niinkään sitä todellista parannuksentekoa , joka onkin vaikeaa? Esim. ylöstempausihmisillä taas on se ylöstempauksen jatkuva odotus, joka tuo heidän elämäänsä vastaavasti jännitystä. Tällä tavalla päästään puurtamasta siinä kristillisessä elämässä ja sen lisäksi tietysti kaikki nämä salaliittoteorian tapaiset, nehän ovat sitä samaa kuin ääriliberaalien ja joidenkin liberaalien ylpeys, nyt vasta on löydetty totuus ja se on löydetty tämän neropatin kautta, ja tietenkin sinäkin ole se harvinainen neropatti, jolle Jumala on suorastaan salatietonsa (oikeastaan gnostilaisuutta) jo paljastanut, kuulut harvoihin ja valittuihin. Toiset ihmiset etsivät muita salaliittoja, sellaiset joita ei kiinnosta kristilliset salaliitot.
- erkki.
pieni sivuhuomautus kirjoitti:
Ei vaan täällä todellakin käy. Siis on ateisteja, joita hiljaa mielessäni vähän naureskelen, kun he luulevat toimittavansa ateismin asiaa, ja tulos on täysin päinvastainen. Samatenhan myös liberaalipuolella on varsinaisia persoonia, jotka paremminkin edistävät konservatiivista käsitystä. Et ole suinkaan ainoa erikoinen persoona täällä. Ihmettelen, mihin sillä toiminnalla pyritään, yritetään puolustaa sitä omaa käsitystä, mutta se esitetään niin, että tulos on täysin päinvastainen.
Ateisteilla ei nyt ole niin väliä, mutta jos kristityt antavat jotenkin vääränkin kuvan toiminnan tai käytöksen kautta, se ei välttämättä ole hyvä, koska kristitty on aina edustaja, Jumalan edustaja. Mielipiteet ovat eri asia, puhun vain siitä metodista. Sen lisäksi aiheutat muuten itse adventisteillekin haittaa, pauhaamalla täällä sitten kun välilä pidät taukoa homokysymyksestä ja kaikkien parjaamisesta, saarnaamalla meille konservatiiviluterilaisillekin, kuinka porttokirkosta olemme väärine uskonpuhdistuksinemme, joka jäi meillä kesken ja saarnaat käskyistä ja kerrot adventistien tarinoita pyöreistä leivisköistä ja väärästä sapatinvietosta. Oletko koskaan ajatellut, edistääkö tämä todella Herramme Kristuksen asiaa mitenkään? Siis tämäntyyppinen käytös?Aikas lailla samaa mieltä, pieni sivuhuomautus.....
Pertsa, voisit todella kunnioittaa meidän vakaumusta, meitä luterilaisia on paljon uudestisyneitä Jeesuksen seuraajia.
Mitä tulee avustamiseen, siis Persta vielä, epäilen silti, että sinulla saattaisi olla jotain opittavaa meiltä, ainakin niiltä, jotka ovat Jeesusta seuranneet kymmeniä vuosia.
Olet itse kertonut tulleesi uskoon n. 7v sitten, joten ainakin ajattelen sinun olevan vielä lähes äskenkääntynyt, muistat varmaan, mitä Paavali heistä opettaa ?
Enkä sano tätä pahalla. pieni sivuhuom. kirjoitti:
Pertsa! Tuo on juuri adventistien juttua. Olet itse asiassa lainannut sen sen takia, jos et kerran ole adventisti, että myöskin pidät todellisuudessa salaliittoteorioista, kuten niin monet nykyaikana. Siinä on sellainen jännä maku, kaikki on muka jotain salaliittoa. Jumalakin antoi perustaa katolisen kirkon, (ortodoksit erosivat 1000-luvun vaihteilla) ja piti sitä ihan huvikseen huijatakseen täällä ihmisiä ja sitten siitä lähtivät luterilaiset, jotka ovat tietenkin ilman muuta samassa harhassa. Etkö näe, että haluat tällaista jännitystä ja tappelua ja jotain tällaista, etkä niinkään sitä todellista parannuksentekoa , joka onkin vaikeaa? Esim. ylöstempausihmisillä taas on se ylöstempauksen jatkuva odotus, joka tuo heidän elämäänsä vastaavasti jännitystä. Tällä tavalla päästään puurtamasta siinä kristillisessä elämässä ja sen lisäksi tietysti kaikki nämä salaliittoteorian tapaiset, nehän ovat sitä samaa kuin ääriliberaalien ja joidenkin liberaalien ylpeys, nyt vasta on löydetty totuus ja se on löydetty tämän neropatin kautta, ja tietenkin sinäkin ole se harvinainen neropatti, jolle Jumala on suorastaan salatietonsa (oikeastaan gnostilaisuutta) jo paljastanut, kuulut harvoihin ja valittuihin. Toiset ihmiset etsivät muita salaliittoja, sellaiset joita ei kiinnosta kristilliset salaliitot.
pieni sivuhuom. sanoi :
Pertsa! Tuo on juuri adventistien juttua
(Teillä luterilaisilla olisi aivan perustellun selkeästi uskonpuhdistuksen paikka ja
miksi ette voisi alkajaisiksi opettaa oikein vaikkapa kymmentä käskyä.)
käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein
samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - kas
simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla
ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.
Aikas lailla samaa mieltä, pieni sivuhuomautus.....
Pertsa, voisit todella kunnioittaa meidän vakaumusta, meitä luterilaisia on paljon uudestisyneitä Jeesuksen seuraajia.
Mitä tulee avustamiseen, siis Persta vielä, epäilen silti, että sinulla saattaisi olla jotain opittavaa meiltä, ainakin niiltä, jotka ovat Jeesusta seuranneet kymmeniä vuosia.
Olet itse kertonut tulleesi uskoon n. 7v sitten, joten ainakin ajattelen sinun olevan vielä lähes äskenkääntynyt, muistat varmaan, mitä Paavali heistä opettaa ?
Enkä sano tätä pahalla.oho, siis Pertsa....
erkki. kirjoitti:
Enkä sano tätä pahalla.erkki sanoi :
"Mitä tulee avustamiseen,,,,"
Mitä tarkoitat??- hei.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Minä taas luulin PERTSAA nuoreksi miesuskovaksi; sen verran yksinkertaisesti hän asiansa esitti vuotta 2010. Tuntui että vasta uskon löytänyt on nuoruuden innossaan ei ole kaikkea vielä käsittänyt, mutta innoissaan panee omia "keksintöjään" esiin.
Ja miten olet pitänyt "Herran sanasta kiinni" jos et ole tehnyt mitään mitä Hän on käskenyt tehdä, etkä ole muitakaan käskenyt tekemään niin? Siis täysin Herran vastainen. Olet petkuttaja pahimmasta päästä; aika "erikoinen" uskova.Lopeta jokkeri............
erkki. kirjoitti:
oho, siis Pertsa....
erkki sanoi :
oho, siis Pertsa....
_________
Mitä tarkoitat??- erkki.
pertsa2012 kirjoitti:
erkki sanoi :
"Mitä tulee avustamiseen,,,,"
Mitä tarkoitat??Itse sanoit tuohon suuntaan klo. 18. 35 vastauksessasi, siihen viittaan avustamisella......... ; )
- pieni sivuhuom.
erkki. kirjoitti:
Enkä sano tätä pahalla.Ai onko tuosta vasta 7 v. vuotta. Sittenhän se selittää paljon. Siinä jää helposti noihin alkukarikoihin.
Mutta tietysti kukin myös luonteensa mukaisesti ja millainen elämä on takana, eli jos on jo muutenkin vihainen ihmisille jostain, tästä saa sellaisen hyvän purkautumistien. Toisaalta sitten taas on väittelijöitä, jotka sivuuttavat vain Raamatun väittelykielto-ohjeen turhista väittelyistä, eikä siiinä sitten mikään auta. Väittelykin on kivaa, kun ei tarvitse sitä kristillistä kasvua, joka on kivuliasta, niin pahasti sitten kohdata. Mutta toisaalta jos puhkuu vihaa kaikkia kohtaan, tulee myös helposti tuollainen kierre, jossa luulee ihmisten vihaavan uskon tähden, kun todellisuudessa kyse on siitä, että tylyyteen on vastattu tylyydellä ja kärsimättömyydellä, kuten tässä maailmassa tehdään, ja sitten se ihmisvihasoppa on valmis. Sitä ei kannata yhdistää kristinuskon sanomaan, jos on kova ihmisviha päässyt kehittymään itselle. Paremminkin pitäisi päästä tuosta solmusta ja kierteestä ulos jotenkin. Toinen mihin helposti sorrutaan, on minusta se, että luullaan että kukaan muu ei tee mitään (eikä tiedä mitään), eikä Jumalakaan, joten täytyy kovasti sohia ilman mitään järjellistä suunnitelmaa, ja luullaan sillä edistävänsä Jumalan valtakuntaa. Toki nämäkin Jumala antaa anteeksi, mutta jo itsensä vuoksi kannattaisi sellainen jättää ja yrittää astua askel seuraavaan vaiheeseen. Kyseessähän on matka ja tie, eikä paikallaan seisominen. Mutta olenpa huojentunut, että hänellä on vasta 7 vuotta takana. Luulin jo toiseksi samanlaiseksi, joka vuosikymmeniä uskossa oltuaan olikin kehittymätön ja häiriköi täällä paikallaan polkien ja juntaten yhtä ja samaa tehden muiden elämän helvetiksi.
Pertsa on sentään rehellinen ja ilmoittaa aina saman nimimerkin, se on hänen hyvä piirteensä. hei. kirjoitti:
Lopeta jokkeri............
Ei täällä kukaan muukaan ole näyttänyt lopettavan, vaikka kuinka paljon kaikkea soopaa syytävät. Miksi tällaisen Raamatun esiintuojan on lopetettava "luterilaisuus" palstalla?
Minä yritän kertoa pertsalle, ettei Raamatun mukaan kukaan taivaaseen mene ilman että noudattaa Jessusta. Ja Mark 16 mukaan kukaan ei ole sellainen, josta näkyy Jeesuksen seuraajan merkit. Uskovat näyttävät olevan yleisti ottaen oman tien kulkijoita, ja he eivät näytä sietävän, jos totuus tuodaan eteen.
Ja persalle: vaikka itse Jeesus sinua haukkuisi, kuten niin monia fariseuksia, niin et voi olla siitäkään hyvilläsi. Ei taida olla ihan sitä, että vain homo olisi tyytymätön sinuun. Onkohan sinun rukouksiin koskaan vastattu edes? Et taida juuri rukoilemaan ehtiäkään.- syöksykierre
pieni sivuhuomautus kirjoitti:
Kuitenkin olet ottanut puheittesi perusteella aika paljonkin adventistien aineistoa. Tavallaan se on sitten sellainen yhden miehen sekaseurakunta, jossa yhdistetty kaikesta mahdollisesta, pääasia, että päästään haukkumaan porttokirkkoja vai?
Mutta tosiaankin, mitä sillä oikeastaan ajetaan takaa, vai eikö sitä vain huomaa itse ulkopuolelta tosiaankaan itseään? eikä tule ajatelleeksi, minkä kuvan antaa tai muuta."Toki kiitän kaiken maailman Roman-Lagerpetzejä ja muita aggressiivisia liberaalipuolen uhkaajia heidän tuottamastaan vastenmielisyydestä asiaansa kohtaan, "
Liberaalit itse aiheuttavat vastustusta asiaansa kohtaan. erkki. kirjoitti:
Itse sanoit tuohon suuntaan klo. 18. 35 vastauksessasi, siihen viittaan avustamisella......... ; )
erkki sanoi :
Itse sanoit tuohon suuntaan klo. 18. 35 vastauksessasi, siihen viittaan avustamisella......... ; )
erkki sanoi :
lähdettävä pois jottei tulisi heidän synteihinsä osalliseksi.Vaikka kuulun evlut seurakuntaan, olen Jeesuksen seuraaja, kirkkoni on siis edelleen Jeesuksen perustama seurakunta, joka ei tunne muita opetuksia, kun Raamattu.
Mäkisen puheet eivät vaikuta asiaan kohdallani mitenkään, ne ovat yhden ihmisen mielipiteitä ja hänellä on tasan yksi ääni, tietysti näin on itsellänikin.
En näe mitään syytä erota, ennenkuin tiedän, miten kirkko suhtautuu asiaan.
Siihen asti pyrin omalta osaltani vaikuttamaan perinteisen avioliiton puolesta, kuten Raamattu ilmoittaa. erkki. kirjoitti:
Vaikka kuulun evlut seurakuntaan, olen Jeesuksen seuraaja, kirkkoni on siis edelleen Jeesuksen perustama seurakunta, joka ei tunne muita opetuksia, kun Raamattu.
Mäkisen puheet eivät vaikuta asiaan kohdallani mitenkään, ne ovat yhden ihmisen mielipiteitä ja hänellä on tasan yksi ääni, tietysti näin on itsellänikin.
En näe mitään syytä erota, ennenkuin tiedän, miten kirkko suhtautuu asiaan.
Siihen asti pyrin omalta osaltani vaikuttamaan perinteisen avioliiton puolesta, kuten Raamattu ilmoittaa.erkki sanoi :
Siihen asti pyrin omalta osaltani vaikuttamaan perinteisen avioliiton puolesta, kuten Raamattu ilmoittaa.
_________
Papiston valtaosa on tuolla kieroutuneella Raamatunvastaisella kannalla.pertsa2012 kirjoitti:
erkki sanoi :
Siihen asti pyrin omalta osaltani vaikuttamaan perinteisen avioliiton puolesta, kuten Raamattu ilmoittaa.
_________
Papiston valtaosa on tuolla kieroutuneella Raamatunvastaisella kannalla.PERTSA taas on yhtämittaa Jeesuksenvastaisella kannalla. Siis vain sen takia, että ylenkatsoo Jeesuksen opit ja käskyt. Se on kyllä aika kieroutunutta ihmiseltä, joka kutsuu itseään kristityksi.
- uikki
Pertsa on kyllä oikessa. Kyse on luopumuksesta ja tämähän on koko länsimaita koskettava asia, eli erittäin isosta ja laajasta asiasta kyse.
"Pertsa on kyllä oikessa. Kyse on luopumuksesta ja tämähän on koko länsimaita koskettava asia, eli erittäin isosta ja laajasta asiasta kyse."
Olet oikeassa luopumus on erittäin laajalle levinnyt ja leviämässä edelleen.pertsa2012 kirjoitti:
"Pertsa on kyllä oikessa. Kyse on luopumuksesta ja tämähän on koko länsimaita koskettava asia, eli erittäin isosta ja laajasta asiasta kyse."
Olet oikeassa luopumus on erittäin laajalle levinnyt ja leviämässä edelleen.MInä ymmärrän niin, että kristinusko kuolee pois kuten niin moni uskonto sitä ennen. Siis täydellinen luopuminen ja uskonnon kuoleminen omaan mahdottomuuteensa on edessä.
helsinkijokkeri kirjoitti:
MInä ymmärrän niin, että kristinusko kuolee pois kuten niin moni uskonto sitä ennen. Siis täydellinen luopuminen ja uskonnon kuoleminen omaan mahdottomuuteensa on edessä.
Jumala haluaisi pelastaa sinutkin jokkeri.
- pieni sivuhuom.
Niin mutta tämähän on ihan yleisessä tiedossa, jopa maallistuneiden länsimaiden itsensä taholta. Tiedetään että ollaan täysin maallistuttu. Tätä pidetään jälkikristillisenä yhteiskuntana.
Se, että kirkko tässä tilanteessa on maallistunut, ei ole mikään ihme ja salatieto.
Täällä on luopumus meneillään. Ei se luopumus liity johonkin homosuhteisiin, vaan on kokonaisvaltaista luopumista.
Tottakai isot kirkot, joissa on paljon aina vain vieraantuneempia jäseniä, vievät koko kirkon mukanaan hautaan, koska sitä oppia täytyy alkaa muokkaamaan sellaiseksi, että täysin vieraantunut pystyy ottamaan jotain vastaan.
Tämä on eräänlaista eksytyksen alkua, jonka on määrä johtaa jonnekin, ja jostain syystä Jumala on säätänyt, että sitä nopeutetaan väärinkäsityksillä tästä kuuma peruna -aiheesta, joka on vain yksi sivujuonne, ja merkki ihmisten täydellisestä vieraantumisesta. Toisaalta on myös toisenlaista eksytystä, eli kaikenlaisia outoja karismaattisia liikkeitä, jotka kulkevat kristinuskon nimellä ja joihin näemmä jopa valitut meinaavat eksyä. Lopusta emme silti tiedä, ja milloin se tulee, Jumalahan on yllättävä. Länsimaiden kohdalta kristinuskon taru alkaa olemaan ohi, sen sydän- ja paras aika, ellei Jumala itse puutu tilanteeseen, mutta vaikea uskoa, koska siellähän luvataan, että löytääkö Jeesus uskoa maan päältä. Kristinuskon painopiste on jo siirtynyt kolmanteen maailmaan. Täällä on vaikea evankelioida sillä tavalla kuin jossain kolmannessa maailmassa, sillä kristinusko on ollut täällä jo niin pitkään. - Jumala on sama
pieni sivuhuom. kirjoitti:
Niin mutta tämähän on ihan yleisessä tiedossa, jopa maallistuneiden länsimaiden itsensä taholta. Tiedetään että ollaan täysin maallistuttu. Tätä pidetään jälkikristillisenä yhteiskuntana.
Se, että kirkko tässä tilanteessa on maallistunut, ei ole mikään ihme ja salatieto.
Täällä on luopumus meneillään. Ei se luopumus liity johonkin homosuhteisiin, vaan on kokonaisvaltaista luopumista.
Tottakai isot kirkot, joissa on paljon aina vain vieraantuneempia jäseniä, vievät koko kirkon mukanaan hautaan, koska sitä oppia täytyy alkaa muokkaamaan sellaiseksi, että täysin vieraantunut pystyy ottamaan jotain vastaan.
Tämä on eräänlaista eksytyksen alkua, jonka on määrä johtaa jonnekin, ja jostain syystä Jumala on säätänyt, että sitä nopeutetaan väärinkäsityksillä tästä kuuma peruna -aiheesta, joka on vain yksi sivujuonne, ja merkki ihmisten täydellisestä vieraantumisesta. Toisaalta on myös toisenlaista eksytystä, eli kaikenlaisia outoja karismaattisia liikkeitä, jotka kulkevat kristinuskon nimellä ja joihin näemmä jopa valitut meinaavat eksyä. Lopusta emme silti tiedä, ja milloin se tulee, Jumalahan on yllättävä. Länsimaiden kohdalta kristinuskon taru alkaa olemaan ohi, sen sydän- ja paras aika, ellei Jumala itse puutu tilanteeseen, mutta vaikea uskoa, koska siellähän luvataan, että löytääkö Jeesus uskoa maan päältä. Kristinuskon painopiste on jo siirtynyt kolmanteen maailmaan. Täällä on vaikea evankelioida sillä tavalla kuin jossain kolmannessa maailmassa, sillä kristinusko on ollut täällä jo niin pitkään.Evankeliumi ei enää kelpaa länsimaisille koska he ovat paisuneet hyvinvoinnin myötä ja luulevat olevansa kaikkivoipia.
pertsa2012 kirjoitti:
Jumala haluaisi pelastaa sinutkin jokkeri.
Minä taas näen, että persta olet menossa kohti helwataa, jos Raamattua haluaa uskoa. Siis sinun olisi oltava syvästi huolissasi omasta pelastuksestasi, sillä vapaamatkustajia ei taivaan valtakuntaan mene.
Minä taas en usko edes Hai-jumalaan, joten jätän pelastukset niille, jotka uskovat omien uskomustensa mukaisesti.- pieni sivuhuom.
Jumala on sama kirjoitti:
Evankeliumi ei enää kelpaa länsimaisille koska he ovat paisuneet hyvinvoinnin myötä ja luulevat olevansa kaikkivoipia.
Niin, ehkä vain täytyy toivoa, että Jumalalla on tapansa riisua ihminen omavoimaisuudesta ja kaikkivoipaisuudesta, viimeistään pitkän vanhuuden koittaessa.
- syöksykierra
pieni sivuhuom. kirjoitti:
Tämä on eräänlaista eksytyksen alkua, jonka on määrä johtaa jonnekin, ja jostain syystä Jumala on säätänyt, että sitä nopeutetaan väärinkäsityksillä tästä kuuma peruna -aiheesta, joka on vain yksi sivujuonne, ja merkki ihmisten täydellisestä vieraantumisesta. Toisaalta on myös toisenlaista eksytystä, eli kaikenlaisia outoja karismaattisia liikkeitä, jotka kulkevat kristinuskon nimellä ja joihin näemmä jopa valitut meinaavat eksyä. Lopusta emme silti tiedä, ja milloin se tulee, Jumalahan on yllättävä. Länsimaiden kohdalta kristinuskon taru alkaa olemaan ohi, sen sydän- ja paras aika, ellei Jumala itse puutu tilanteeseen, mutta vaikea uskoa, koska siellähän luvataan, että löytääkö Jeesus uskoa maan päältä. Kristinuskon painopiste on jo siirtynyt kolmanteen maailmaan. Täällä on vaikea evankelioida sillä tavalla kuin jossain kolmannessa maailmassa, sillä kristinusko on ollut täällä jo niin pitkään."Tottakai isot kirkot, joissa on paljon aina vain vieraantuneempia jäseniä, vievät koko kirkon mukanaan hautaan, koska sitä oppia täytyy alkaa muokkaamaan sellaiseksi, että täysin vieraantunut pystyy ottamaan jotain vastaan."
Tuo minusta koskee isoja protestanttikirkkoja. Vanhat kirkothan pysyvät entisessä. - syöksykierra
Jumala on sama kirjoitti:
Evankeliumi ei enää kelpaa länsimaisille koska he ovat paisuneet hyvinvoinnin myötä ja luulevat olevansa kaikkivoipia.
Evankeliumin vastaanotto on aina ollut vaihtelevaa. Pienehkö osa ihmisistä sitoutuu Jeesuksen seuraamiseen koko persoonallaan , suuri osa on kevytuskovaisia , osa täysin välinpitämättömiä ja osa kieltäjiä.
- Yhteenliitoshitsaus
Raamatussa suunnilleen näin: " Herra vihaa eroa "
- ei ole liitto
Kirkon jäsenyys ei ole mikään liitto. Ei siis ole mitään eroa vaan rekisteristä nimen poisto.
- TyttöSodassa
Kyllä Herra vihaakin eroa hylkäämisen tähden. Avioliitto on Jumalan ja seurakunnan välisen suhteen symboli. Jumala vihaa seurakuntaa, joka lakkaa hylkää Hänen antamansa opin.
- realisti2
Väärä tulkinta.
Pitää jättää kaikki paha maailmassa ja kirkossa, ei kirkkoa kokonaan. Kirkossa on sekä pahaa että hyvää. Pidä hyvä edelleen ja taistele pahaa vastaan kaikkialla! - Näin menee oikein
Miksi kukaan kuuluu kirkkoon? Sinne kuulumisella kun ei ole vähäistäkään hengellistä hyötyä. Lisäksi on epäraamatullista kuulua ihmisperusteiseen kirkkoon.
Jokaisen ihmisen on parasta erota kirkosta:
http://www.eroakirkosta.fi - Raamatullista
www.freie.wolksmission.de
Valikosta löytyy suomen kieli.- Raamatullista
Ei yhdisty suoraan tuosta linkistä, mutta kirjoita osoiteriville.
- Nesheep
Raamatullista kirjoitti:
Ei yhdisty suoraan tuosta linkistä, mutta kirjoita osoiteriville.
Kiitos tästä! Tässä on oikea henki...
Jatkan kuuntelua! - huomaa tämä
Raamatullista,
Tuo järjestö kannattaa William M. Branhamia, joka oli väärä profeetta.
http://www.freie-volksmission.de/?lang=8&site=about
http://www.kotipetripaavola.com/branhamvaaraprofeetta.html - Raamatullista
huomaa tämä kirjoitti:
Raamatullista,
Tuo järjestö kannattaa William M. Branhamia, joka oli väärä profeetta.
http://www.freie-volksmission.de/?lang=8&site=about
http://www.kotipetripaavola.com/branhamvaaraprofeetta.htmlMinä uskon, että Branham oli Jumalan lähettämä mies.Toivon kaikille hyvää.
- klpo
Hölmöjen hommailua tu kirkosta eroaminen! Kirkko on kristittyjen yhteisö,eikä sellista ole ulkopuolella! Kristityt pysykää kirkossa ja huutakaa alas norsunluutorneista niitä muutamia maailmalllisia piispoja!
Homolain puolestahan äänesti vasemmisto eli tuo kirkon ulkoopuolella oleva porukka ja eihän kristityn sinne kannata erota kirkosta!
Etsikääs sensijaan kirkosta raamatullisia herätysliikkeitä, jotka pysyvät alkuperäisessä apostolisessa opetuksessa!
Liittykää vaikka takaisin kirkkoon,ettei tulisi iäistä vaivaa! - He Tero
Kirkko ei ole kristillinen, vaan Setan alajärjestö.
Tästä linkistä löytyy valoa, jota Jumala on antanut Suomen kansalle jumalattomien kautta, koska kansa ei kuuntele uskossa olevia:
http://www.eroakirkosta.fi- Teemu Huovinen
Ehdottomasti PITÄÄ EROTA KIRKOSTA, muuten on mukana samassa Raamatunvastaisuudessa, vaikka olisi eri mieltä kirkon edustajien kanssa.
Näin pitäisi kirkon toimia, jonka jo "pertsa2012" ottikin vahvasti esille, tässä se Raamatun jakeineen:
Yksi tosi uskonnon ja sitä harjoittavien tuntomerkki on JUMALAN SANAN KUNNIOITTAMINEN.
Kun jumalan poika oli maan päällä, hän oli esikuva tässä suhteessa osoittamalla mitä SUURINTA kunnioitusta henkeytettyjä Kirjoituksia kohtaa. Hän Lainasi niitä pitäen niitä ratkaisevana auktoriteettina. Hän kiinnitti kuulijoittensa huomion jatkuvasti jumalan sanaan kehottaen heitä lukemaan ja soveltamaan sitä
Matteus 19: 4 - 6
Luukkas 24: 44 - 45
Jeesus osoitti syvää kunnioitusta Raamattua kohtaan elämällä sen opetusten mukaisesti joka päivä. Jumalan sanan täyttymys merkitsi hänelle jopa enemmän kuin hänen oma henkensä
Matteus 26: 53 - 56
Hän ei koskaan väheksynyt Raamattua: sen sijaan hän tuomitsi ne, jotka eivät opettaneet sen mukaisesti ja ne, jotka yrittivät heikentää sen voimaa omilla opetuksillaan.
Markus 7: 9 - 13 - asdfghijkl
Joku tunnusti, että sai palkkaa kun kirjoittalee valheita , ja tuo kirkon ja setan yhteistyö on valhetta, sillä mitään sellaista ei ole ollut eikä tule olemaankaan. Sillä ovat aivan erilaisilla opeilla liikkeellä!
Jeesus on kyllä ilmoittanut Ilmestyskirjassa, että valhettelijain paikka on siellä tulisessa järvessä!
- Sananpitäminen
>>>>>>>>>>>Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani
- Opetusta
Mitä turhia riitoja. Raamattu selvittää asiat.
Kari Mäkiselle kuten muillekin kastamattomille luterilaisille on aina kuulunut sana Psalmista 50:16,17.
Miksi uskossa olevat reagoivat niin voimakkaasti jumalattoman kirkon ja sen päällikön asioihin?
Jos tuollaista tapahtuisi raamatullisessa seurakunnassa, niin sitten pitäisi toimia, ja erottaa jumalattomat yhteydestä.- Netsheep
Kirkon piirissä on vielä uskovia, jotka tahtovat palvella Jumalaa puhtain sydämin, vilpittömästi. Varoittaahan Jeesus Ilmestyskirjassa "kansaansa" lähtemään siitä ulos, jotteivat joutuisi osallisiksi vitsauksiin, joilla sitä lyödään.
- Näin on.,.,.,,,
Mäkinen hajoitti lopullisesti kirkon ja uskovien yhetyden.
Pahoiainen eli sielunvihollinen on hajoittaja ja hän on sen palvelija kirjaimelliesti.
Pakko on hänen erota pappeudesta ja piispan kaapun voi heittää seuraavalla vientikerralla roskikseen. Muussa tapauksessa kirkosta erot jatkuvat ja vielä lisääntyvät viikonlopun ja tämän kuun aikana.
Hän saa vielä syytteen,koska on räikeästi rikkonut antamamansa virkamiehen valan. Synnistä on aina hyvä lähteä. Ja erouttukaa pilkkajista ja syntisistä ihmisistä. Älkää istuko samassa pöydissä on kirjoitettu.
Muista ettei he suvaitsee Uskovia ja puhtaita heteroita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006394
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283200Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869