väärä sijoitus

painumassa köyhyytee

Kyllä oli väärä sijoitus kärsin ylisuurest verotuksesta vieläkin, kun oli paljon töitä sain pienen veronalennuksen kun maksoin palkkatulostani omaehtoita eläkettä sain pienen verohuojennuksen. olin hölmö kun en mksanut pääomatuloista nyt mksoin itseni kipeäksi 50 % verolla ja kysymys oli vain muutamasta satasesta miljoonamiehet maksaa alle 30 % . Näin tyhmiä rangaistaan ja työnteko on rikollista

3

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi meitä

      Pitää harkita tarkaan ketä äänestää kukaan ei puolla eläkeläisiä kun tällaisia ääliöitä on eduskunnassa.

      • duunari3

        sossut ovat syyllisiä, tähän eläkesäästäjiin kohdistettuun"lailliseen" ryöstöön!


    • Asiaa asian vierestä

      Minusta oli mielenkiintoista, kun verottaja vastasi, että näitä eläkesäästöjä tai eläkevakuutuksia tulkitaan, kuten ansiotuloja. No vähennys verotuksesta oli ihan laskennallinen=todella vähäinen, kun se kiertyy veroäyrin kautta. Nyt verotus tästä säästöpotista (hahah) on 30 prosenttia. Eläkeyhtiö käyttää termiä lisäeläke. No yritys voi maksaa ansiotuloihin liittyvää lisäeläkettäkin eri syistä ja vaikka vain joltain tietyltä periodilta. Sitten vapaaehtoinen säästäminen on mielestäni sijoitu , eikä mitään ansiotuloa. Kysyin tätä verottajalta ja sain tällaisen vastauksen. Eläkevakuutus=ansiotulo. Säästön tein sellaiseksi lääkevaraksi=silloisesta kulutuksesta pois ja kun indeksitkin jäätyivät, saa tästä takaisinmaksusta kompensaatiota.. Sillä täältähän valtio napsii: vanhoilta ja lapsilta, kaurapuurorahat.
      Jotenkin on vallalla se mielikuva, että eläkeläiset ovat työt lopetettuaan saanet jonkin stipendin. Ehei.Työeläkemaksuja on maksettu yli 40 vuotta. (Kursseeratka vaikka keskitulon mukaan). Me maksamme edelleen lähes saman prosentin verran veroja kuin töissä ollessamme, vaikka laskentaperuste on huomattavasti pienempi kuin itse palkka aikoinaan.
      Sitten, en ymmärrä. Jos nyt kimpoaisin työelämään takaisin vaikka pariksi vuodeksi, tältä ajalta eläkekertymän korotus maksettaisiin vasta, kun olen täyttänyt 68 vuotta. Naurettavaa. Kun jäin eläkkeelle, työeläke tuli salamana tililleni. Tätä olisi voinut kysyä etukäteen, koska korjauksia jouduttiin heti tekemään mm. veroprosenttimuutoksen takia loppuvuodelle.
      Summa summarum: verottaja = valtio ensin vähän palkitsee, kun säästän ja sitten rokottaa, kun käytän omia säästöjäni. Tuotosta voisi toki pääomatulon ottaa.
      Saamme siis täysin rinnoin ottaa kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe