moottorin lämmityss

harmis83

onko kellään kokemusta letku lämppäristä ostin semmosen autooni ja nyt oon kuullu että uuteen autoon ei kannata laittaa kun ei ole varma että jos hajottaa jotai niin takuu ei korvaa ja auto on citikka c1 2013

9

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse asennutin

      Jos se on esim. Calix tai Defa ja suunnuteltu asenettavaksi juuri tuohon automalliin ja asennuksen tekee ammattiliike asennusohjeiden mukaan, niin se toimii oikein, eikä auton takuiden kanssa tule ongelmia.
      Itse asennuttaisin sen merkkiliikkeessä, niin silloin heillä on vastuu asiassa.

    • muistaakseni lohkolämppärin sai ite laittaa sillä ei oo vaikutusta takuuseen mut rupes vaan toi letku lämppäri mietityttää!!!! vois kyllä käyttöautolta varmistaa varmuuden vuoks :)

      • kallista säästöä

        Ongelmahan on siinä, että kannattaako se edes asentaa itse ja antaa pienikin mahdollisuus autoliikkeelle laistaa takuuasioissa jos sellainen tulee eteen.
        Tyhmää on säästää mutamaa satasta noissa asioissa.


    • ---

      millanen ahdin?pakokaasu vai mekaaninen?

    • Aikoinaan asensin ensimmäiseen autooni, Fiat 600 D letkulämppärin, koska siihen blokilämmitin olisi ollut hankalampi asentaa. Letkulämppäri olikin helppo; nesteet pois, puukolla alavesiletku poikki, lämppäri väliin letkunpäiden sisään, klemmarien kiristys ja pistorasia konetilan kylkeen ruuveilla kiinni. Hyvin toimi. Letkulämppäri on vain vähän tehottomampi kuin suoraan blokin sisällä oleva lohkolämmitin.

      • paapppa90

        Säteilylämmitin on kaikkein tehottomin. Täysin turha edes hankkia.
        Letkulämmitin on ihan hyvä jos se asennetaan oikein.
        Oikeaa vastuslämmitintä ei voi asentaa jos on alumiinilohko eikä pakkasproppuja ole.
        Uudet autot kannattaa varustaa webastolla.


      • Vanhempi.autoteknikko
        paapppa90 kirjoitti:

        Säteilylämmitin on kaikkein tehottomin. Täysin turha edes hankkia.
        Letkulämmitin on ihan hyvä jos se asennetaan oikein.
        Oikeaa vastuslämmitintä ei voi asentaa jos on alumiinilohko eikä pakkasproppuja ole.
        Uudet autot kannattaa varustaa webastolla.

        Mikä on pakkasproppu?


      • roppuaroppua
        Vanhempi.autoteknikko kirjoitti:

        Mikä on pakkasproppu?

        Lohkossa sellainen tulppa joka lyödään pois johon saa suoraan jäähdytinnestettä lämmittävän lohkolämmittimen vastuksen.


      • keisarinero

        Jottei lohko halkee kovalla pakkasella, tulee nääs halvemmaksi!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe