Nyt napsahti. Noi Riksun Femmatorin jobbarit alkaa ärsyttämään oikeen kunnolla. Ruskeaan nahkatakkiin pukeutunut keski-ikäinen mammanpoika ja sen kalju silmälasipäinen ukkokaveri. Tunnetteko?
Mulle jäi sellanen tunne, että ne napsii pöydistä halvat Arabiat, iittalat, Kumelat yms ja jobbaa niitä eteen päin.
Eilen tulin täyttämään pöytää kun nämä kirppishait hyökkäsi suoraan ostoskärryihin kiinni penkomaan jo eteisessä. Olisiko liikaa vaadittu, että saan tavarat pöytään ja sitt lähdetään niitä penkomaan??!!
Onko muilla kokemusta ko. ukkeleista? Ne pörrää siellä käytännössä aina kun on täyttöpäivä...
Femmatorin jobbarit!!
37
613
Vastaukset
- joppari
No eikös ne tavarat oo sinne myytäväks viety luulis myyjän olevan tyytyväinen jos kauppa käy . Sama kai se on kuka sen ostaa ,myyjä kuitenkin saa haluamansa hinnan.
- Löydöt
Miksi noita jatkuvasti ärsytystä aiheuttavia tyyppejä ei vaan voida heittää ulos sieltä kirpparilta? Luulisi henkilökuntaakin kiinnostava, jos heidän paikansa on asiakkaiden mustalla lsitalla tuollaisten jobbarien takia.
- Femmalainen
Täysin samaa mieltä kirpputori kokemus voisi parantua huomattavasti ja voisi oileasti tehdä löytöjä ilman noita ärayttäviä henkilöitä joita valitettavan paljon on...
- ykstoista
Mikä on täyttöpäivä, eikö sinne voikkaan viedä joka päivä tavaraa, ja oikeesti, jos oot hinnotellu ne jo valmiiksi, niin mitä välii, kuka ostaa, laita kovempi hinta ja muuta sit, kun viet pöytään, jos ei ne eteisessä mene kaupaksi
- kirputar
Ihmettelin kanssa että mikä ihmeen täyttöpäivä. Olen pitänyt Femmalla pöytää ja vieny joka päivä tavaraa lisää vähän kerrallaan. Mulle on ihan sama vaikka joku ostas ne jo parkkipaikalla, säästäspä vaivan kantaa ja laittaa esille.. saan kuitenkin sen rahan niistä mitä pyydän. Tehkööt ostaja tavaralla sitten mitä haluaa.
- kirppuskainen
Harmittaa tuo parivaljakko minuakin. On turha edes luulla tekevänsä mitään löytöjä, kun noilla kahdella tosiaan on oikein taktiikka jobbailussaan. Toinen kyttää sisään tulevat tavarantuojat ja toinen ryntää apajille. Oikein sääliksi käy myyjiä, jotka yrittävät kiireellä tavarat asetella pöytäänsä, kun nuo hyörii ympärillä. Ja tosiaan muilla kirppareilla laittavat tavaran eteen päin. Ja onhan siellä toinenkin jobbaripariskunta, joka ostaa mielestään edulliset tavarat suoraa omaan pöytäänsä. Itse en enää ihan periaatteesta edes vilkaise näihin jobbareiden pöytiin.
- kokoomus
Kamalaa! Nehän ostaa tavaraa sieltä, missä sitä on myynnissä!
Soita poliisit tai tee valitus kirpputorin pitäjälle. Eihän sellainen nyt sovi että sieltä tullaan ostamaan jotain! - sekoomus
Kommenteistasi päätellen ( nimim. kokoomus ) et taida olla aivan kärryillä keskusteltavana olevasta ongelmasta.
- ajatustapeliin
Täyttöpäivä? Siis eikö femmalle saa viedä muina päivinä? Jos saa niin miksi et vie toisena päivänä jos kyseiset heput käy juurikin silloin.
Ja toiseksi jos on myymässä tavaroita niin samapa tuo kuka ne ostaa.. Jos ärsyttää se että jobbarit kyttää ennen pöytään saamista niin voisit mainita myyjille että puuttuvat asiaan monilla kirppareilla joilla käyn annetaan pöydänpitäjälle täyttö rauha - kokoomuss
Kauheaa! Kirpparilla joku tulee ostamaan tuotteita, ja vielä tutkivat ihan pöytien tarjontaakin!
Vie myyntiin roskaa ja pyydä siitäkin ylihintaa niin ei tarvitse pelätä että joku tulee ostamaan! - SalliK
Mulle on sama, kuka ostaa, kunhan ostaa. :)
- kirppishai
No aivan samaa mieltä minäkin.
- Femmalainen
Riksun Femmatorilla on kyllä liikakin noita! Nuo aloittajan mainitsemat jobbarit ja silmälasipäinen pariskunta sekä vielä muutama muukin jotka ravaavat keskikäytävää edestakaisin ja juoksevat pöytien kimppuun kun sellainen sinne tulee.. Joo joillekkin myyjille voi olla yhdentekevää kuka tavarat ostaa ja joo hintoja voi laittaa kovemmiksi mutta jos haluaisi oikeasti myydä kirppishinnalla tavaraa jollekkin joka sitä tarvitsee tai siitä ilahtuu niin siitä on turha haaveillakkaan! Koska suurin osa vähänkään "arvokkaammasta" tavarasta päätyy muualle,myyntin arvonsa mukaisella hinnalla! Mutta onni on että tietää femmatorin ja muiden kirppisten pöydät joihin tavarat juuri näiden henkilöiden kautta tulee :) eipä tarvitse heitä tukea! Ja tuo on erittäin ärsyttävää ettei tavaroita saa laittaa rauhassa ja että tavaroita tongitaan ennenkuin ne ovat pöydässä! Entäpä jos joku tavara on menossa vitriiniin tai hinnoiteltu virheellisesti ja sen joku viekin jo viekin!? Ja riksun femmalle,ei kannata mennä tehdäkseen löytöjä nämä keräävät kyllä kaiken arvokkaamman, arabian, iittalan, yms... Jottei voi tehdä löytöjä ainakaan klo 16--> koska nämä tulevat sinne hyvissä ajoin kyttäämään jotta ovat ekana kun uusi pöytä tulee jottei vaan kukaan saa ostettua ITSELLEEN eikä jälleen myyntiin tavaraa! Ja vieläpä kaiken kukkuraksi on huvittavaa kuinka msinitsemani pariskunta toinen heistä tekee päätöksen mitä ostetaan ja mitä ei usein kuullu kommentin "ei sillä ole arvoa" eli ei voi jälleenmyydä kalliimmalla!
- tarpeettomanlahjoittaja
Olisiko tässä kyse uudesta kiertotaloudesta? Nämä nk. "jobbarit" hankkivat halvalla ja myyvät eteenpäin kalliimmalla - he siis hankkivat lisäarvoa ostamilleen tuotteille. Periaatteessa he ovat yrittäjiä ja viitseliäitä sellaisia. Ymmärrän hyvin, että kirpputorien idea ei ole tällaisessa toiminnassa, mutta sallittakoon sekin. Eiköhän se ole heille myös harrastus.
Jos kirpputorille myyntiin vievät haluavat myydä halvalla kyseisiä tuotteita niitä tarvitseville, parempi osoite olisi lahjoittaa tavarat esim. Riihimäen seurakunnan diakoniatyöhön. Se ottaa vastaan vaatteita, talous- yms. tavaroita tiistaisin klo 9-11 Temppelikadun sisäpihalla olevaan tilaansa. Muitakin vastaanottajia on, mm. teollisuusalueella toimiva idäntyö. Toisinaan myös SPR järjestää keräyksiä, samoin jouluisin Pelastusarmeija. Olen vienyt pois liikenevät vaatteet ja taloustavarat näihin keräyksiin. Suosittelen! - Lissu1234
Vai idäntyötä pitäisi avustaa. En ymmärrä, miksi suomalaisten pitäisi avustaa tällaisen valtavien luonnonvarojen omaavan suurvallan heikommassa asemassa olevia asukkaita, kun siellä rahaa riittää sotilasmenojen lisäämiseen ja korruptoituneen valtaeliitin ylläpitämisiseen. Mielummin tuen vaikka näitä Riksun jobbareita, vaikka niiden käytös joskus hattutaakin.
- Siiri72
Tunnistan kyllä kyseisen pariskunnan ja myös nuo kaksi miestä. Toiminta on todella härskiä aika ajoin. Tavara on silloin myynnissä, kun se on pöydässä, niitä ei ole tarvitse kaivella ennen sitä. Tehkää myyjät ilmoitus näistä tapauksista, muuten ei tule muutosta asiaan tai huomauttakaa itse suoraan, jos nämä trokarit ovat häiriöksi. Laittakaa sen verran hintaa tuotteelle, että ei ole kannattavaa myydä sitä eteenpäin. Se joka haluaa itselleen tavaran, ostaa sen vähän kalliimmallakin hinnalla.
- kokoomus
Älä myy jos noin koville ottaa!
- Femmalainen
Olet harvinaisen ärsyttävää luettavaa kokoomuslainen kun joka keskusteluun mihin komentoit kaikki ovat samaa tyyliä kannattaisiko vaihtaa puoluetta jos ottaa noin koville? :) tylsistyttäviä sinun kommenttisi!
- kokoomus
Femmalainen kirjoitti:
Olet harvinaisen ärsyttävää luettavaa kokoomuslainen kun joka keskusteluun mihin komentoit kaikki ovat samaa tyyliä kannattaisiko vaihtaa puoluetta jos ottaa noin koville? :) tylsistyttäviä sinun kommenttisi!
Sillekkään en mitään mahda etten tiedä missä sellainen femmatori on saati että ostaisin tai myisin siellä jotain, enkä yleensä osallistu näihin kirpputirikeskusteluihin. Puolueen jäsenkirjaakaan en omista, siis minkään puolueen.
Se tänne kirjoitteleva kkoomus on joku ylenpalttisesti nimimerkkiini ihastunut, kerran kyllä ehdotin jossain ketjussa että ottaisi itselleen oman,perässähiihtäjää taisin tarjota, mutta ei sitten nähtävästi olekkaan kelvannut.
- valittajienvihaaja
Haluan ihan mielenkiinnolla kysellä, että jos olet itse hinnoitellut tavarasi itseäsi miellyttävällä hinnalla ja se ostetaan, etkö ole tyytyväinen? Onko sillä mitään väliä jos joku "mammanpoika ja silmälasipäinen" käyttää taktiikkaa? Ehkä ärsyyntyneiden pitäisi myös kehittää sellainen! ;)
- keräilijä12
Sama pariskunta pyörinyt noilla kirppareilla niin kauan kuin muistan jo -90 luvulta , nää kaks bisnesmiestä tuoreempia , jonkunlainen sairaushan tuokin romujenkeräys on?
- nolottaakatsoakin
Molemmathan tekee bisnestä. Mikäs siinä, jos viitsii muutaman euron takia nähdä vaivaa. Mutta oikeastihan esimerkiksi kirpputorimyynnin verottomuutta tuskin on tarkoitettu moiseen toimintaan. Verottomasti voi myydä omia käytettyjä tavaroita ja vuodessa tulot ei myynnistä saisi muistaakseni paljon yli tonnia olla. Nykyäänhän esimerkiksi itse kudottujen villasukkien myynnistä saadut tulot pitää ilmoitta verottajalle.
Mutta tosiaan voisi myyjille antaa rauhan järjestää pöytänsä. Siinä ei nimittäin palon aikaa ole.
- kokoomus
Ahaa! Kyseessä onkin siis noin selvä kateellisuus! Olisit heti kertonut.
Kaverit siis tekee paremmin rahaa kuin alkuperäinen kirjoittaja ja hänen sivunickinsä ja sekös kirjoittajaa harmittaa!- ainaistavalitusta
Siitähän kaikessa valittamisessa on kyse suuresta kateellisuudesta kuinka jollain on esim. "paremmat" tulot. Kateellisuus on suomalainen perisynti.
- Femmalainen
Nimimerkki kokoomus taitaakin olla joku mainituista kirppari jobbareista ja puolustelee itseään? Hauskaa hahaha
- kokoomus
Olen yksinäinen orpo piru. Saanko laulaa sinulle serenadin?
- kuka.rehellinen
oliko sulla jotain tunnistetavaa varastettua. nimeksi voisi vaihtaa varastetun tavaran kierrätys keskus hyvä että on valvontaa.
- Kokoomus
Jos ei myyminen kiinnosta, pidä romusi kotonasi tai heitä roskikseen.
- Trokareitakaikki
Loppuun tämän femmatorin tarina?ei muuten,mutta huhut väittää näin
- Peltosaaren_Gansta
Kävin kerran Femmatorilla.
- kierrätystäkö
Jos vie kirpputorille tavaraa myyntiin, niin eikö se ole ihan sama kuka sen ostaa, pääasia että pääsee itselleen tarpeettomasta tavarasta eroon.
Minulla on ollut silloin tällöin eri kirpputoreilla myyntipöytä ja enemmän se on harmittanut jos ei kukaan osta.
Mua ottaa päähän sellaiset kirpputoripöytäänsä tavaroita tuovat ,jotka vasta siinä pöydän ääressä "askartelevat" hintalappuja ja kiinnittävät tavaroihin. Eikö sitä voisi tehdä jo kotona!?- kauppakannattaa
Juuri näin! Mitä väliä on, kuka sen tavaran ostaa, kun vaan saa haluamansa hinnan siitä?
- merkkipiippu
Ihmetyttää nämä arabia\iittala tavaroiden myyjät. Miksi ihmeessä viette aarteenne kirppareille? Voihan niitä myydä tori.fi tai huuto.net sivuilla ihan hyväänkin hintaan. Kirpparilla niitä vain tiputellaan ja tulee säröjä ymarvon alennusta. Miettikää muu markkinointikanava. Eikä ne kaikki iittalat ja arabiat ole arvokkaita. Tietyt tuotantokaudet vain.
- Rehellinen_J
Tehkää jobbareista nimetön ilmianto verottajalle!
Jobbarit ovat kuvottavinta pohjasakkaa, mitä maailma päällään kantaa. Olen itse lopettanut myymisen kirpputoripöydissä, myyn vain suoraan esimerkiksi peräkonttikirppiksellä. Trokarit/jobbarit eivät enää edes tule katsomaan tavaroitani, olen heidät karkottanut kertomalla mitä heistä ajattelen. - ekaa_kertaa_myymässä
Minä myin ekan kerran tavaraa kesän alussa Femmatorilla ja olin vain tyytyväinen kun jobbarit ostivat heti haluamallani hinnalla. Eipähän rikkoontunut tai varastettu. Ainut joka tuli pönkimään törkeästi tavaroita kasseista/kärrystä oli vanhempi naishenkilö, jonka hätistin pois. Tämä keskusteluissa luultavasti ollut parivaljakko odotti pöydän vieressä katsellen kun nostelin tavaroita ja pyysivät aika kohteliaasti haluamansa tavarat nähtäväksi.
- Älytöntähöpötystä
Sen ymmärtää että kirpputoreilta itselleen tavaraa etsiviä harmittaa jobbarit jotka ostavat heti parhaat päältä ja myyvät ne kalliimmalla. Myyjän kannalta on ihan sama vaikka tavara myytäisi viisi kertaa uudelleen, kunhan saa tavaransa myytyä.
- älyp
kyllä näitä rikke majureita piisaa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain677571Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242989- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651679Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1221512Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711461- 1321192
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774