kasipallon säännöistä!

bilissssssssss

moro! kyselisin vähän kasipallon säännöistä kun niissä on aina erimielisyyksiä. elikkäs kun on saanut omat pallot pussiin ja ruvetaan lyömään kasipalloa, niin onko väliä mihin pussiin sitä yrittää vai pitääkö sanoa pussi mihin sitä yrittää ja jos menee eri pussiin minkä on sanonut, häviää?
mulle myös on sanottu että kasipalloa yritettäessä pussiin siihen pitää aina osua vaikkei pussiin menisikään. pitääkö paikkansa?
Ja kasipalloa lyödessä, jos lyö pussiin pelkän kiven, häviääkö? kun siinähän häviää jos lyö pussiin sekä kasipallon JA kiven
ja kysyisin vielä, jos vastustaja lyö kiven pussiin, saanko lyödä kiven ihan mistä tahansa ja ihan minne suuntaan tahansa vai pitääkö kivi lyödä aloitusviivan takaa suoraan eteenpäin?

10

7521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä____1

      Kasipallo täytyy lyödä siihen pussiin, johon olet pussittanut viimeisen normaalin pallosi. Jos vastustaja saa saman pussin kuin sinä, täytyy hänen saada kasipallo vastakkaiseen pussiin.

      • kahva

        Kasipallossa jokainen lyönti on maalattava. Minkä tahansa oman pallosi saat maalata jokaisella lyönnillä mihin tahansa pussiin. Kun muut pallot ovat loppuneet pöydältä, 8 lasketaan omaksi palloksi. Mitään viimeisen pallon sääntöä ei ole koskaan ollut kasipallossa.
        Kaikkien poolpelien yleiset säännöt, koskevat myös kasia:
        http://pool.sbil.fi/saannot/
        Kasin tarkemmat säännöt:
        http://pool.sbil.fi/saannot/8-pallo/


      • eilekse

        Juu tuo tietäjän kommentti on kyllä aivan soopaa. Voi niin toki pelata jos haluaa, mutta se ei todellakaan ole mikään virallinen sääntö.


    • Hente123

      Kasia lyödessä täytyy "maalata" pallo ja pussi aivan kuten muutkin pallot ja pallon täytyy mennä maalattuun pussiin voittaakseen.

      - jos pussitat kasin väärään pussiin, häviät
      - jos pussitat kiven samalla kun kasin, häviät
      - jos kivi menee pussiin mutta kasi ei -> vapaa käsipallo vastustajalle
      - jos lyöt ohi kasista -> vapaa käsipallo vastustajalle

      Vapaassa käsipallossa kiven saa sijoittaa mihin tahansa pöydällä ja lyödä mihin suuntaan thansa pl. aloituslyönnissä tapahtunut virhe.

      • Anonyymi

        Mitä taphatuu jos oot lyömässä 8 palloa ja Se osuu ekana kaverin palloon ja sit kasi pallo menee sisään


    • Kyselijä122

      Pelissä pitää jokainen kohdepallo(Pussi) maalata Onko tällöin virhe jos ei maalaa palloa ja pussia vaan lyö ja osuu kohdepalloa mutta se ei mene pussiin?

    • Enlöytänytsäännöistä

      Mitä tapahtuu jos ei osu mihinkään palloon? Ja vastustajan palloihin ei saa osua ensimmäisenä, niin mitä tapahtuu jos osuu kasipalloon?

    • Klaani

      Moi! Jos kaveri lyö oman pallon ihan oikein pussiin,mutta samalla menee minun pallo johonkin pussiin,onko lyönti oikea,vai vaihtuuko lyöntivuoro minulle?

    • Anonyymi

      Hei, Entä jos pussittaa tarkoituksella kaksi palloa, pitääkö molemmat maalata vai viimeinen? Eli jos lyö ensin pallo numero 2 ja sitten pallo numero 4 ja molemmat menee pussiin miten pitää maalata jotta lyöntivuoro hyväksytään ja saa jatkaa?

    • Anonyymi

      Monessa baarissa on omat säännöt, kannattaa kysyä ettei tule riitaa, tärkeintä on kaikille samat säännöt. Kansainväliset säännöt olisi helpoin tapa pelata, mutta monessa paikassa niitä on muokattu.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe