Senioritalo Haapajärvelle

kansalainen47

Nyt olisi talon aika! Hyvä tonttikin olisi keskellä kylää palvelujen vieressä vanhan Linja-autoaseman paikalle. Taloon tulisi erilaisia palveluja alakertaan: Neuvola palvetlut, kaikki tukipalvelut lapsille ja vanhuksille, pieniä liikkeitä, katettu, lämmitetty puutarhamainen käytävä Halpahalliin auttaisi rullattorilla liikkuvia ja huonojalkaisia ympärivuotiseen liikkumiseen ja shoppailuun. Siellä voisi tavata vanhoja kyläläisiä, joita ei muuten näkisi.
Ikä ihmiset tai siihen varautuvat voisivat ostaa asunnot, alaikäraja käytölle olisi 75v tai lääkärintodistuksen mukaan nuoremmatkin voisvat asua siellä.
Huoneistot voisivat olla kolmannessa kerroksessa, joten toiseenkin kerrokseen voisi saada erikoisalan yrittäjiä. Hammaslääkäri, silmälääkäri....
Halpahallikin voisi kiinnostua sijoittamaan hankkeeseen. Turha on mennä merta edemmäs kalaan.

12

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kölli

NIvalassa on vastaava hanke jo vireillä. Piirustukset ovat valmiina, rahoitusta järjestellään. Olkaapa Nivalaan yhteyksissä, saatte hyviä vinkkejä hankkeen eteenpäinviemiseen

• Kansalainen67

Nivala onkin aina askeleen edellä.

• Kansalainen67 kirjoitti:

Nivala onkin aina askeleen edellä.

Haapavedelläkin on jo suunnitelma ja piirustukset valmiina.

• Senioritalo ei ole tuollainen mitä aloituksen tekijä kirjoittaa.Ota asiasta selvää ennenkuin kirjoitat kyseisestä asiasta mitään.

• kansalainen47

J.jussiW-T Kerropa sinä. millainen se sinun mielestäsi pitäisi olla. Täällähän voi vapaasti keskustella ja ihan hyvässä hengessä toivoa ja kuvitella, millaisen senioritalon itselleenkjin mahdollisesti haluaisi ilman pahansuopia ajatuksia.

• Senioritalolle pitää perustaa ensin ASUKASYHDITYS ja tuo asukasyhditys pitää rekisteröidä Patentti-ja Rekisterihallituksessa.
        Olen itse ollut Haapaveden Senioritalon kaikissa kokouksissa mitä on pidetty ja Haapavedellä on jo ollut talon piirustukset valmiina yli puolivuotta,vaikka tuo asukasyhditys perustettiin viimekesänä.

• kuinkas
        j.jussiW-T kirjoitti:

Senioritalolle pitää perustaa ensin ASUKASYHDITYS ja tuo asukasyhditys pitää rekisteröidä Patentti-ja Rekisterihallituksessa.
        Olen itse ollut Haapaveden Senioritalon kaikissa kokouksissa mitä on pidetty ja Haapavedellä on jo ollut talon piirustukset valmiina yli puolivuotta,vaikka tuo asukasyhditys perustettiin viimekesänä.

pitääkö siin asukasyhdistyksessä olla tietty määrä senioritaloon sitoutunita jäseniä

• kuinkas kirjoitti:

pitääkö siin asukasyhdistyksessä olla tietty määrä senioritaloon sitoutunita jäseniä

Ei tuossa jäsenhankinta vaiheessa tarvii tehdä vielä asukassitoumusta.Asukayhdistystalon asukkaaksi ja jäseneksi pääsee 55 vuotias.

• mitenkäs
        j.jussiW-T kirjoitti:

Ei tuossa jäsenhankinta vaiheessa tarvii tehdä vielä asukassitoumusta.Asukayhdistystalon asukkaaksi ja jäseneksi pääsee 55 vuotias.

saako s-taloon valtionapu rahoitusta

• mitenkäs kirjoitti:

saako s-taloon valtionapu rahoitusta

RAY antaa 35%:a avustusta tuohon senioritalo hankkeeseen ja kaupunki/kunta takaa lainan kyseiselle talolle.Minä ainakin ihmettelen tuota Nivalan tapausta,ettei Nivalan hanke saanut rahoitusta.Varsinaista näille hankkeille ei myönnetä.Ainoa avustus mikä tulee on tuo RAY:n avustus.

• 525252

Nivalaan eivät saaneet rahoitusta.

• prookeräys

Nivalassa oky-isäntiä niiltä tonni pär öky niin homma hyvä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      51
      4304
    2. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      85
      2872
    3. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      89
      2151
    4. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      11
      1472
    5. Ovatko persut tehneet jo päätöksen ulkopolitiikastaan?

Persujen olisi hallituspuolueena syytä tehdä jo päätöksiä siitä, aikovatko he olla pro-Ukraina vai pro-Trump eli pro-Put
      Perussuomalaiset
      178
      1344
    6. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      23
      1276
    7. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      84
      1224
    8. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      26
      1109
    9. A, teksteistäni löydät itsesi

jos luet tarkkaan. Vain epäsuorasti voin tunteeni myöntää, en halua minkään rikki menevän. Kaipaan sinua ja odotan näkem
      Ikävä
      17
      1099
    10. Oletko sinä lähellä?

Tutkassani väräjää siihen malliin, pitääkö poistua mestoilta?
      Ikävä
      12
      1099
    Aihe