Ihminen arvostaa samanlaisuutta

samanlaisuus

Jos olet ahkera arvostat ahkeruutta. Jos olet itse lohnake, arvostat sellaisia. Näin elämä menee. Jos mies on laiskalohnake, hän etsii kaltaistansa seuraa. Näin hän ei tunne ala-arvoisuutta naisen seurassa

47

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisoviyhteen

Huippuälykäs ja huipputyhmä ei oikein sovi yhteen samoin kun ei huippuahkera ja huippulaiskakaan eikä myöskään roikkuja ja itsenäinen sovi yhteen tai rikas ja köyhä saati sitten huippupalkkainen ja erittäin huonosti palkattu tai hyvin koulutettu ja erittäin huonosti koulutettu. Vastakohdat eivät täydennä toisiaan vaan pikemminkin aiheuttavat kateutta, kaunaa, mustasukkaisuutta jne.

• Ei_Kalliossa_asuva

Jos naisella on akateeminen koulutus hyvin arvosanoin ja korkea ÄO, sekä tunnepuoli suht kunnossa, hän ottaa mieluummin TUNNE-ELÄMÄLTÄÄN TASAPAINOISEN, ITSEÄÄN VÄHEMMÄN KOULUTETUN miehen, kuin
        yrittää ylivertaisuuden fantasioissaan hekumoiden parantaa petollisen alkoholistin.

Laiskuudesta puheen ollen, montako mattoa pesit viime kesänä, vai pötköttelitkö vain Othelloa miettien? Minä pesin 8:n, 5 äitini ja 3 omaa.

• väkisinroikkuja
        Ei_Kalliossa_asuva kirjoitti:

Jos naisella on akateeminen koulutus hyvin arvosanoin ja korkea ÄO, sekä tunnepuoli suht kunnossa, hän ottaa mieluummin TUNNE-ELÄMÄLTÄÄN TASAPAINOISEN, ITSEÄÄN VÄHEMMÄN KOULUTETUN miehen, kuin
        yrittää ylivertaisuuden fantasioissaan hekumoiden parantaa petollisen alkoholistin.

Laiskuudesta puheen ollen, montako mattoa pesit viime kesänä, vai pötköttelitkö vain Othelloa miettien? Minä pesin 8:n, 5 äitini ja 3 omaa.

Seuraavat vastaparit eivät sovi yhteen:

tasapainoinen-tasapainoton
        hyvän itsetunnon omaava-heikkoitsetuntoinen
        ei kadehtija-kadehtija
        älykäs-tyhmä
        ahkera-laiska
        ei-mustasukkainen-mustasukkainen
        ei-ihastunut-ihastunut
        ei-alkoholisti-alkoholisti
        ei-narkkari-narkkari
        ei-rikollinen-rikostaustan omaava
        ei-varas-varas
        kaunis-ruma
        itsenäinen-roikkuja
        rauhallinen-riitaa haastava räyhähenki
        ei-huomionkipeä-huomionkipeä
        ei-riitaa haastava-riitaa haastava
        ei-omistuksenhaluinen-omistuksenhaluinen
        itsenäinen-ripustautuja
        työllinen-työtön
        rikas-köyhä
        opiskelija-ei-opiskelija
        ei-katkeroitunut-syvästi katkeroitunut

Miksi väkisin pitää yrittää roikkua jossakin ihmisessä, jonka kanssa ei millään sovi yhteen?

• Peruna_21

Emme "roiku" väkisin yhdessä. Olemme naimisissa keskenämme.
        Ole hyvä ja lopeta perässäni kulkeminen, ja tietojen urkkiminen opiskelu-ja työtovereiltani, naapureiltani ja tutuiltani, mies.
        Senhän jo todistitkin tehneesi, TIETÄMÄLLÄ OIKEIN JOITAKIN ASIOITA MINUSTA, asioita, JOITA EN TAATUSTI OLE SINULLE KERTONUT.

• kaakaakana
        Ei_Kalliossa_asuva kirjoitti:

Mää e yritä parantaa ketää. Mää pidän se mun tyypin kädest kii jos se tarttee mut se itte päättää omat asiat. Eimun asia sanoo tartteeks sen paranee vai ei. Ohan sil onneks muitaki mut niin et tälleen.

• KooKooTimoKukko

Anna pillua kana.

Tartten vanhaa Tuula-muoria pitämään mua kädestä kiinni,

etten sorru pulloon. Näin meikälaisellä. Pöksyt kyllä pysyy jalassa,

kun haluan panna nuorempia, rypyttömämpiä ja isorintaisempia..
        sitä Tuula-muori ei onneksi tiedä.

• kaakaakana
        KooKooTimoKukko kirjoitti:

Anna pillua kana.

sitä Tuula-muori ei onneksi tiedä.

Kot kot mainioo et Tuula-muori kädest pitelee ja sää jätät pullot omiin oloihi. Mut tsot kot TimoKukko tollassii ei kysyt jos sää ihanan muorin kaa naimakaupat jo tehny. Kato kot loppuu kädet keske!

• HelppoaTaiVaikeaa
        väkisinroikkuja kirjoitti:

Seuraavat vastaparit eivät sovi yhteen:

tasapainoinen-tasapainoton
        hyvän itsetunnon omaava-heikkoitsetuntoinen
        ei kadehtija-kadehtija
        älykäs-tyhmä
        ahkera-laiska
        ei-mustasukkainen-mustasukkainen
        ei-ihastunut-ihastunut
        ei-alkoholisti-alkoholisti
        ei-narkkari-narkkari
        ei-rikollinen-rikostaustan omaava
        ei-varas-varas
        kaunis-ruma
        itsenäinen-roikkuja
        rauhallinen-riitaa haastava räyhähenki
        ei-huomionkipeä-huomionkipeä
        ei-riitaa haastava-riitaa haastava
        ei-omistuksenhaluinen-omistuksenhaluinen
        itsenäinen-ripustautuja
        työllinen-työtön
        rikas-köyhä
        opiskelija-ei-opiskelija
        ei-katkeroitunut-syvästi katkeroitunut

Miksi väkisin pitää yrittää roikkua jossakin ihmisessä, jonka kanssa ei millään sovi yhteen?

Sanoisin pikemminkin että vastaparit voi sopia muilta osin yhteen, muta ei elämä arvoissa. On toki helpompaa elää samoja arvoja kunnioittavan ihmisen kanssa kuin ihmisen, joka häilyy toiseen suuntaan. Se on jo paljon haastavampaa eikä kaikista siihen ole. Voi tulla liian raskas elämä jos toinen haahuilee eri asioita. Kunniakkaammin elävä joutuu usein opettamaan toisenlaisiin elämän arvoihin oppinutta, saattaa jopa manipuloida mistä ei yleensä pidetä. Tulee helposti ristiriitoja jotka rassaa suhdetta.

• Muaeihaittaa

Just joo, taas tätä mielikuvituksettomien ihmisten tylsän elämän kaavamaisuutta ja lokerointia täällä. Taloudelliset asiat määrittää koko elämää, aika tylsää juosta vain rahan perässä, saatat missata siinä sivussa paljon oleellista ja hienoja asioita.

• Tehkäämitäteette
        Muaeihaittaa kirjoitti:

Just joo, taas tätä mielikuvituksettomien ihmisten tylsän elämän kaavamaisuutta ja lokerointia täällä. Taloudelliset asiat määrittää koko elämää, aika tylsää juosta vain rahan perässä, saatat missata siinä sivussa paljon oleellista ja hienoja asioita.

Juoksette vaan sokeina rahakoneen perässä. No omapahan on oravanpyöränne, jos siinä haluatte olla vankina ja antaa hallita teitä.

• Muaeihaittaa
        Muaeihaittaa kirjoitti:

Keskittykää oleelliseen!

• Opiskelijalady
        Muaeihaittaa kirjoitti:

Keskittykää oleelliseen!

Näiinpä.

Laiskuus nousee tästä vahvimmin esille. Itse olen ollut masentunut (en niinkään laiska, vaikka kaikkea suorittamista elämässä kyllä kartan), ja siksi ollut vaikea saada keskityttyä opiskeluun. Mutta nyt helpottaa. Talvilomaviikko, mutta itselläni käytännössä myös töitä tehtävänä ja opiskelua toki myöskin.

Erittäin erittäin lokerointia, jos halutan sanoa, että opiskelijan olisi oltava opiskelijan kanssa jne. Erittääin suppean käsityksen elämästä omaavan ihmisen ajatuksia. Jolla elämänarvot kaikesta päätelle ovat mitä ovat - kovat.

• Lisäykseksi

Alootukseen viitaten: harmaa perussuomalainen (en viittaa mitenkään puolueeseen :D) arvostaa samankaltaisuutta. Mutta on myös meitä värikkäämpiä tyyppejä, jotka teemme kaiken vähän toisella tavalla, vaikka sitten vähän "piruuttaan". :D (Ei pahalla kuinkaan vaan hyvällä - kai jonkinlainen alitajuinen "pakko" vaan toimia näin). Huomionhakuisuuttako siiten lie - toki on sitä "harmaan" mielestä. Mutta olkoon. :D

• Vähän_lisää_eroja
        Opiskelijalady kirjoitti:

Näiinpä.

Laiskuus nousee tästä vahvimmin esille. Itse olen ollut masentunut (en niinkään laiska, vaikka kaikkea suorittamista elämässä kyllä kartan), ja siksi ollut vaikea saada keskityttyä opiskeluun. Mutta nyt helpottaa. Talvilomaviikko, mutta itselläni käytännössä myös töitä tehtävänä ja opiskelua toki myöskin.

Erittäin erittäin lokerointia, jos halutan sanoa, että opiskelijan olisi oltava opiskelijan kanssa jne. Erittääin suppean käsityksen elämästä omaavan ihmisen ajatuksia. Jolla elämänarvot kaikesta päätelle ovat mitä ovat - kovat.

Olet ihan ok ihminen opiskelija-lady!
        Ja kuten joku täällä kirjoitti on lopulta parasta tehdä
        oman päänsä mukaan! You can´t please everyone,
        so you got to please yourself.

• Vielä_lisää_eroja
        Muaeihaittaa kirjoitti:

Keskittykää oleelliseen!

Jokaisen tuleekin VOIDA keskittyä oleelliseen, muiden hänestä perättömiä
        juttuja levittämättä. Minä keskityn leskeksi jääneeseen äitiini ja kahta syöpää (sekundaarista ja primaarista) sairastavaan mieheeni.

• Pötköttelevä_risototar

Jos nainen on pitkiin ihmissuhteisiin kykenemätön, monia seksikumppaneita harrastava, juopotteluun taipuvainen, muiden nimissä esiintyvä valehtelija,
      hän hakee rinnalleen pitkiin ihmissuhteisiin kykenemättömän, alkoholisoituneen ja valehtelevan huorpukin, näin hän ei koe alemmuutta miehensä rinnalla.

• Päänvikaiset

Hehheh. Holisti-holistikaksoisliekki tuottakoon paljon ala-arvoista nettisisältöä valheineen ja tekeytymisineen.

• Ei_Kalliossa_asuva

Laiskuudesta puheen ollen, montako mattoa pesit viime kesänä, vai pötköttelitkö vain sohvalla selkääsi valitellen ja Othelloa miettien? Minä pesin 8:n, 5 äitini ja 3 omaa.

• Älä_oleta_Tiedä

Miehelläni oli firman suurin ulkoinen laskutus, ennen sairastumistaan.
      Hän oli siis AHKERIN. Minulle on sanottu: "Voi eihän tätä näin perusteellisesti olisi tarvinnut tehdä. Puolet vähemmän olisi riittänyt."

Se siitä "laiskasta lohnakkeesta"!

• Äitimuoriksi_Timolle

Mutta mies ei halua naista, joka on

- yhtä PAINAVA KUIN hän itse,
      -yhtä VYÖTÄRÖTÖN KUIN hän itse,
      - yhtä HUNOHIUKSINEN KUIN hän itse,
      -yhtä PIENIRINTAINEN KUIN hän itse,
      -yhtä VANHA ja RYPPYINEN KUIN hän itse,
      tai kenties jopa miestä VANHEMPI ja RYPPYISEMPI.

• KooKooTimoKukko

Anna pillua kana.

• väkisinroikkuja

Myöskään nämä vastaparit eivät sovi keskenään:

vahva-herkkä
      onnellinen-onneton
      syvällinen-pinnallinen
      asiallinen-asiaton
      varma-epävarma
      aikuismainen-lapsellinen
      ei-perverssi-perverssi
      kohtelias-epäkohtelias
      siisti-epäsiisti
      ei valita tyhjästä-tyhjästä valittava
      ei-ylimielinen-ylimielinen
      ei käytä hyväksi-hyväksikäyttäjä
      ei ole vainoharhainen-vainoharhainen
      luotetettava-epäluotettava paskanjauhaja
      empaattinen-ei kykyä empatiaan
      ei lyttää, mitätöi muita-mitätöijä
      ei manipuloi muita-manipuloija
      ei kerskaile, leuhki-leuhkija
      ei tungettele-tungetteleva

• Peruna_21

"empaattinen-ei kykyä empatiaan
        ei lyttää, mitätöi muita-mitätöijä
        ei manipuloi muita-manipuloija
        ei kerskaile, leuhki-leuhkija
        ei tungettele-tungetteleva"

Niin. Koeta kuitenkin MIES harjoitella hiukan oikeakielisyyttä,
        vaikka YLIMIELISENÄ IHMISENÄ PIDÄTKIN ITSEÄSI YLIVERTAISENA.

Kirjoitetaan:

"empaattinen - empatiakyvytön,
        lyttäämätön, mitätöimätön - mitätöijä,
        manipuloiva - manipuloimaton,
        kerskuva - kerskumaton,
        tungettelematon - tungetteleva"

Niin, minä en ole koskaan tullut TUNGETTELEVASTI kotikulmillesi tai
        - ovellesi pyörimään, saatikka että olisin pyrkinyt lainaamaan AUTOASI, KAMERAASI tai KÄNNYKKÄÄSI. Tällaisesta tungettelusta ovat "tuulat" pitäneet huolen. En myöskään olen SINUN TAVALLASI tungetellut toisen lähelle tiedekirjastoon istumaan.

En kersku: Oikaisen vain LEVITTÄMÄSI väärät huhut. En ole veloissa tai eronnut, kaupungin laitapuolella asuva yo. Olen velaton, PITKÄSSÄ PARISUHTEESSA ELÄVÄ, erään kaupungin keskustassa asuva, tutkinnon suorittanut.

Jos MUSTAMAALAAVAN MIEHEN/NAISEN valheellisten, mitätöivien viestien OIJONTA OIKEIKSI on KERSKUNTAA, sitten olen kerskuri.

Kannattaisikohan sinun MUSTSAMAALAVINE NAISINESI katsoa peiliin?

• NAURAN

: D "aikuismainen - lapsellinen." Itse tahallaan heittäydyn joskus "lapselliseksi", kun ahdistaa vain kakkinainen suomalainen huonosta itsetunnosta kumpuava päteminen, ja ylenasillinen vakuuttavuus. Eli paljon on kysymys ihmistyypistä, miten esim. tämän asian kokkee. Lapsellista on mielestäni henkinen kypsymättömyys ja sen seuraksena tietynlainen lapsellisuus.

Olen herkkä, mutta myös vahva, vaikka minulla onkin mielenterveyden häiriö, ja ole ollut masentuntut. Koen kuitenkin omaavani sellaista henkistä pääomaa, mitä monella ei ole. Johtuen kaikista niistä koettelemuksista, mitä on elämässäni tullut vastaan. Ja olen jo voiton puolella!

• Madame_Tuula_ennustaa
    • miksitietoapiilotetsiksi

Mä olen "lapsi" enkä loukkaannu vaikka miten yrittäisit. Jos haluat tuhlata energiaa yrittämiseen niin no can do. Saisinko silti lapsukaisena pyytää nättiä puhetta kun toivot mun häippäävän? Oon niin kovapäinen et se menee parhaiten perille sillä tavalla.

• Tuula_jäit_kiinni

Tuula käyttää aina sanaa "lapsukainen"!
        No hyvää vointia vain viisikymppiselle lapsukaiselle!

• edellinen1
        Tuula_jäit_kiinni kirjoitti:

Tuula käyttää aina sanaa "lapsukainen"!
        No hyvää vointia vain viisikymppiselle lapsukaiselle!

Kiitos kiitos, mukavaa päivää sinullekin.

• Vähän_lisää_eroja

Lisää eroja:

-tavaroiden lainailija - lainailematon,
        -vuokralla asuva - vuokralla asumaton,
        - akateeminen - opistokoulutuksen saanut,
        -perijä - mitään perimätön,
        -helmällinen - hedelmätön,
        -tasapaksu vyötärötön - tiimalasi, vyötäröllinen

• edellinen1

• Vähän_lisää_eroja
        edellinen1 kirjoitti:

http://4.bp.blogspot.com/_joqwB8PtD6w/TFPNox5DEvI/AAAAAAAAHlQ/79BhcQN13rc/s1600/IMG_9419.JPG

Tämä "edellinen1" ei ole minun kommenttini. Eikä minulla ole tuollaista poikaa tai ylipäänsä lapsia! Joten älä koeta taas hämätä Tuula!

Kuten jo kerroin en lainaile toisten omaisuutta. En asu vuokralla. Minulla ei ole lapsia. Olen akateeminen ja namisissa.

Oman POIKASIKO KUVAN, minulle lähetit Tuula eli nimimerkki "edellinen_1".

• edellinen1
        Vähän_lisää_eroja kirjoitti:

Tämä "edellinen1" ei ole minun kommenttini. Eikä minulla ole tuollaista poikaa tai ylipäänsä lapsia! Joten älä koeta taas hämätä Tuula!

Kuten jo kerroin en lainaile toisten omaisuutta. En asu vuokralla. Minulla ei ole lapsia. Olen akateeminen ja namisissa.

Oman POIKASIKO KUVAN, minulle lähetit Tuula eli nimimerkki "edellinen_1".

Ei vaan luitko viestini olen "lapsukainen". Ojensin kukan

http://www.pyramidflowers.com/gallery/aster/matsumoto_aster_hot_pink.jpg

• Vielä_lisää_eroja

Jos sinulla on noin viehättävä pieni poika, älä PELAILE täällä
        hänen onnensa kustannuksella. Mene hänen ISÄNSÄ/ÄITINSÄ LUO.

• JututVaanParanee

Lisää eroja:

-tavaroiden lainailija - lainailematon,
        -vuokralla asuva - vuokralla asumaton,
        - akateeminen - opistokoulutuksen saanut,
        -perijä - mitään perimätön,
        -helmällinen - hedelmätön,
        -tasapaksu vyötärötön - tiimalasi, vyötäröllinen

Heh, mitä provoja.

Toi viimeinen nyt varsinkaan ole mikään vedenjakaja, sanon näin parempaan kastiin kuuluvana eli vyötäröllisenä henkilönä. :D kiitos nyt tästä kuitenkin.

Niin ja en ole Tuula tai Hannu tai Byllis tai mitä näitä tinasotilaita nyt olikaan.

• Opisklijalady

huvittavia tärppejä, esim. naisen tiimalasivartaloihanne. Oma vartaloni on enemmän H-mallinen ja eli sikäli "poikamainen". Kun laihdun, vyötärö tulee aina sitä paremmin esiin. Mutta ei ylipainoa minulla, olen 166cm ja painan 56 kg. Lihasmassaa voisi kasvattaa, mutta en ota touhua kuolemanvakavasti. Riippuu vartalon mallista, mihin kenelläkin se "ylimääräinen" on helpolla kertyäkseen. Miehillä tulee helposti vatsankumpua, erityisesti iän mittaan. Naisilla taas selluliitiiä peppuun ja reisiin, ja helpostikin, vaikka kuinka olisi "vyötärö" kohdillaan. Mielestäni se ei ole yhtään sen nätimpää (itse olen melko selluliititon), kuin oma "vyötäröni" puuttuminen. Joten mielestäni tällaisia asioita ei voi arvottaa.

Harva mieskään on miehekkään raamikas, tai jos onkin, voi olla aika pätkä. Toki on myös urheilullisia hoikkia miehiä, mutta joiden vartalo ei siis ole tuota miehekkään raamikasta mallia. Näitä kahta en myöskäänm arvottaisi keskenään, vaikkakin jälkimmäinen on enemmän mieleeni. Eli ei siis tuo mitä miehekkäin kropan malli. Salipullistelijat eivät esim. koskaan ole saaneet sykettäni nousemaan treeneissä. :) (Vaikka suurin syy on kaiketi se, että ihmistyyppinä maskuliiniset ovat useimmiten machonpuoleisia, mikä taas ei mätsää oman feminismini kanssa yhteen - niin maltillinen kuin olenkin. Mutta eli siis miehen henkiset ominaisuudet vaikuttavat asiaan mitä suuremmissa määrin - miten kenenkin ulkoisen olemuksen kokee. Ennakko-oletukset ja aimmat kokemukset vaikuttavat siis toki, myönnän. :) Mutta ihmisen ulkoisesta olemuksesta ja ylipäätään habituksesta voi päätellä jotain. Toki elämässä voi myös yllättyä, kun ihmisiin tutustuu lähemmin, ja tietty asenteellisuus voi ruaeta.

Ollellista, miten suhtaudumme toisiimme ihmisinä ja mitä viestimme ympäristöömme ja miten ollessamme kollektiiveissa -

Oleellisempaa mitä siellä ihon alla on. :)

• Lisäykseksi

Väite ylempänä: "mies ei halua naista joka on yhtä painava kuin itse". Eli jos "vaatimuksista" puhutaan, käytännössä se on juurikin niin, että pariskunnissa ylipainoisilla naisilla on usein alipainoisia miehiä Eli nainen voi useinkin olla se painavampi.

Mutta oleellista, mielestäni suloista on se, ettei kaikilla mennä "pinnallisimman" kautta. Arvot ylipätään ovat ihan toisenlaiset, kuin missä näissä tällaisissa keskusteuissa puhutaan. Ihmisyydessä,inhimillisyydessä ja eritoten rakkaudessa, siinä aidoimmassa sortissa, on siinä mielessä usein jotain "aseistariisuvaa". Kaikki ulkoiset tekijät ylittävässä on sitä aidointa itseään -

• Vähän_lisää_eroja

"Väite ylempänä: "mies ei halua naista joka on yhtä painava kuin itse". Eli jos "vaatimuksista" puhutaan, käytännössä se on juurikin niin, että pariskunnissa ylipainoisilla naisilla on usein alipainoisia miehiä Eli nainen voi useinkin olla se painavampi."

Kommenttini:
        Ja jos tilanne on yllä kuvaamasi, "Opiskelijalady", on mies harvoin tyytyväinen siihen. Useimmiten väite siitä, ettei mies halua itseään painavampaa naista rinnalleen, pitää siis paikkansa. Tällainen vaimo pyritään saamaan laihdutuskuurille, ja sassiin. Olen tämän sivusta nähnyt.

Itsestäni en ole huolissani, mieheni painaa 40 kiloa enemmän kuin minä, ja on 190-senttisenä myös reilusti minua pidempi.

• Opiskelijalady

"Väite ylempänä: "mies ei halua naista joka on yhtä painava kuin itse". Eli jos "vaatimuksista" puhutaan, käytännössä se on juurikin niin, että pariskunnissa ylipainoisilla naisilla on usein alipainoisia miehiä Eli nainen voi useinkin olla se painavampi."

Kommenttini:
        Ja jos tilanne on yllä kuvaamasi, "Opiskelijalady", on mies harvoin tyytyväinen siihen. Useimmiten väite siitä, ettei mies halua itseään painavampaa naista rinnalleen, pitää siis paikkansa. Tällainen vaimo pyritään saamaan laihdutuskuurille, ja sassiin. Olen tämän sivusta nähnyt.

Itsestäni en ole huolissani, mieheni painaa 40 kiloa enemmän kuin minä, ja on 190-senttisenä myös reilusti minua pidempi.

Jos itseeni viittaat, erhedyt. Olen 166 cm ja 56 kg, joten en todella ylipainoinen. Jostain syystäi piireissäni on vain melko lailla lyhyitä (about hädintuskin 170) ja muutoin pienikokoisia / hinteliä miehiä. Enimmäkseen siis. Millaisia naisia nämä miehet haluvat? Itseäni ei esim. miehen pituus haittaa, vaikka ei juuri olisikaan itseäni pidempi. (Joskaan ei mikää ihanne ole, mutta ei sillä niin väliä, jos muuten on / olisi oikeanlainen henkisessä mielessä.) Mutta onko tämä monelle miehelle taas puolestaan itsetuntokysymys? Ja toisaalta, nämä hintelät / laihanpuoleiset, millaisia "vaatimuksia" he puolestaan voivat naisille asettaa? Kyllä se on mielestäni heidän kohdalla, jos monen muunkin niin, että joutuvat "tyytymään" siihen mitä saavat. Moni joutuu laskemaan kriteereitään, jos haluaa löytää kumppanin.

Ja oma, tuorein oivallukseni; helmet eivät itsestään meteliä pidä. Mulle ennemmin mies saa olla vaikka vähän "huomaamaton" kuin narsisti. (Esim. piinaajani kuuluu jälkimmäisiin.)

• Vähän_lisää_eroja

Olen Jumalaan uskova, himosiivoaja - ja lukija, akateeminen ja KD:n äänestäjä. Mieheni on sotkuinen, opistokoulutuksen saanut ateisti, SDP:n kannattaja, joka lukee lähinnä sanomalehteä.

Kumpikaan ei tupakoi. Kummallakaan ei ole alkoholiongelmaa. Pidämme kumpikin eläimistä, mökkeilystä, matkustelusta ja valokuvauksesta. Kumpikin on sitä mieltä, että lapset kuuluvat vasta avioliittoon. Huumorintajumme on samanlainen. Olemme olleet yhdessä alle kolmekymppisistä keski-ikään, ja aiomme jatkaa edelleen yhdessä eteenpäin.

Niin yksinkertaistetusti ei parinvalintakäyttäytymistä voi selittää,
      että pelkästään TISMALLEEN SAMANLAISTEN/ SAMOJA ARVOJA KANNATTAVIEN IHMISTEN parisuhteet olisivat "taivaassa sinetöityjä".

• Toivotontappaus

En oo mikhän, en kukhan, joten se oli siinä.

• Oleellinen

Mitä tarkoittaa olla mitään tai kukaan? Minusta sellainen ihminen joka saa rakkautta edes joltain vaikka sitten vain omilta vanhemmiltaan, on jotakin :)

• eikest

huhuhhu

• näinsennäen

ihminen arvostaa myös erilaisuutta.

• eikannataroikkua

Liika erilaisuus on kuitenkin pahasta kuten liian erilaiset arvot elämässä.

• keittiöpsykoloogille

Yksinkertaista ja itserakasta ajattelua. Jokainen arvostaa sitä, minkä omalla ajattelullaan kykynee arvostukseen nostamaan ja siihen vaikuttaa kyky ajatella.
      Itse arvostan enempi ihmisiä, joilla on sellaisia ominaisuuksia, joita ihailen ja toivoisin omaksuvani.

• peeltäässälle

Kyllä olin hyvin ahkera entisessä yrityksessä kunnes jotkut alkoi selvittää asioita, mitkä sai alkunsa rakastumisesta varattuun kuka kuitenkin näytti kiinnostustaan loppuun asti. Siitä se saatana ralli alkoi. Mutta häntä silti mietin päivittäin jos totuus onkin erillainen. Alkoihain siinä alkoholikin maistua, mutta sitä paisuteltiin ja suurenneltiin. Olin siinä vaiheessa jo ilman asuntoa, mutta kun tämä rakkauteni ei kertonut minulle koskaan mitään eikä vastannut viesteihini. On todella paljon asioita, mitä pitää kahdestaaan hänen kanssaan käydä läpi. Ei halunnut parisuhdetta, ei seksiä, puhua pukahtanut. Eikä viestiä laittanut. Totuus voi tässäkin olla erillainen, annan mahdollisuuden virhe arviointiin myös. Vai käsitinkö jotain väärin.

• 434343434

Aikamoinen tarina. Oletko yrittänyt soittaa tai laittaa viestiä hänelle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      275
      7630
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      65
      4337
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      277
      3664
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      52
      2349
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1817
    6. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      3
      1452
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      5
      1317
    8. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      105
      1291
    9. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      1212
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      1191
    Aihe