hiihtoraivoajat omille laduille

jämsänlaturaivo

Eikös nuo hiihtoraivon omaavat voisi mennä metsään tekemään omia latuja.
Mitä ne lapsia ja naisia kiusaa yleisillä laduilla,harmi kun ei ollut Turun tai Jämsän tapauksessa laduilla ketään tosimiestä, joka olisi näyttänyt miten muita pitää kunnioittaa.
Tosin noista puolustavista hiihtihomojen kommenteista ymmärtää miksi Suomi on
venäjän tasolla,jos edes siellä.
Venäläiset osaa arvostaa kuitenkin toisia ihmisiä,varsinkin heikompia,toisin täällä.
Hävettää.
Jämsän laturaivoaja vielä kehtaa tulla julkisuuteen haukkumaan lisää,vaikka sivistynyt teko olisi pyytää anteeksi lapselta.
Mistä näitä oikein löytyy.,olis kiva tietää nimi ja titteli,onkohan joku kokoomuspoliitikko,veikkaisin.

11

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naukkis

      Taas tämä sama trolli samalla asialla. Ja nyt on vedetty jo politiikka mukaan. Tiukat trikoot niskaan ja lähde ladulle purkamaan paineet.....

    • hiihtomies1

      Olen hiihtänyt yli 50 vuotta yleisillä laduilla ja varsinkin nuorempana umpihangessakin. Yhden kerran olen asiallisesti huomauttanut ladulla kolmea koiraa taluttaneelle naiselle, että eikö noille löydy parempaa talutuspaikkaa. Ei kuulemma löytynyt. Luulisi kyllä koirankin hieman hätkähtävän yhtäkkiä ohi sujahtavaa hahmoa. Jatkoin matkaani.

      En tunne Turun tapausta lainkaan, mutta Jämsän tapauksesta olen lukenut paikallisista medioista. Jos pitää paikkansa, että 4- ja 6-vuotiaat lapset ovat olleet harjoittelemassa hiihtoa hyvävauhtisen mäen alla jäisellä kelillä, niin äidin olisi syytä alkaa opettaa lapsilleen jotain mutta. Mutta ensin kannattaisi miettiä omaa tilaansa. Varsinkin, jos oli seurannut miestä parkkipaikalle. Missä lapset olivat tänä aikana?

      Lapsille on hyvä opettaa myös hiihtoa. Mutta mielellään avaralla paikalla ja tasamaalla. 4- eikä vielä 6-vuotiaankaan paikka ei välttämättä ole tuossa tapauksessa mainitussa paikassa.

    • äkkipysäys

      jo itsesuojeluvaiston pitäisi kertoa, ettei parveilla vauhdikkaan laskun alla.

      • naukkis

        Loppu hyvin? Lehden mukaan nainen oli myöntänyt virheensä ja mies pyytänyt sanojaan anteeksi. Samaa mieltä, ei vauhdikkaisiin laskuihin harjoittelemaan. Ladut opetteluun kyllä löytyy kaikkialta.


    • säälisiedesLASTAAN

      Pahin minkä olen nähnyt oli Saariselällä, missä kännissä oleva äiti oli tupakalla lastenvaunujen kanssa jyrkän jäisen mäen alla. Odotti kai jälkikastraatiota.

      Hiihtäjiä kaatui jäiselle uralle välttäen yhteentörmäyksen. Eräs kaatuja ajoi samuraivottaren pois ladulta.

    • Sukset_palasiks

      Jos joku raivopää hiihtäjä osuis mun kohdalle lapsien nähden, niin ei kyllä postuis siitä paikasta ehjin hampain, eikä ehjin suksin / sauvoin.

      • sorppanen

        Ja tuo olisi mielestäsi paras tapa ratkaista asia? Siinä saisi sitten lapsi valmiin käyttäytymismallin kuinka aikuisena ratkotaan erimielisyydet. Eiköhän noista jutuista selvitä ihan asiallisella keskustelulla, eikä sillä että huudetaan naamat vastakkain päät punaisena.

        Eikä kannata alkaa liikaa uhoamaan, sillä siinähän voisi käydä niinkin että se olisitkin sinä joka menisi hampukauppaan.


      • sukset_palasiks

        Jos joku idiootti raivohiihtäjä ei osaa ratkaista asiaa väistämällä lapsia, niin en kyllä minäkään väistä senttiäkään. ja vielä jos rupeaa raivoamaan päin naamaa, niin raivoan kyllä minäkin.
        Omia lapsia ei oo mutta kummilapsen kanssa olen joskus käyny hiihtämässä. Parempi näyttää kunnon miehen mallia miten asiat ratkaistaa käytännössä, eikä alkaa nössöilemään. turpaan vaan niin että lätty lätisee, sotapelejä ne pelaa kuitenkin pleikkarilla iltaisin.,.. ei ne verta pelkää..


    • Hiihtovertti

      Tuollaisesta nopeasti eteen tulevasta tilanteesta voi olla montaa mieltä mutta mielestäni ladulle olisi hyvä sääntö: hiihtäjän on pystyttävä pysäyttämään oma vauhti ladun näkyvällä osalla näin on liikenteessäkin, auto on pystyttävä pysäyttämään tien näkyvällä osalla, mitä jos siellä mäen takana on hirvi...ite toteutan tätä hiihtoa niin että mun on miljoona kertaa helpompi siirtyä lavulta pois tai luistelubaanalla ihan uran sivuun kuin sen esim. 4-vuotiaan ja näin olen muutaman kerran lasten äideille sanonutkin et anna lapses hiihtää rauhassa mä kyllä väistän. Näin muuten on Jämsässäkin siellä menee talolta autotie ladun yli (missä tuo rintterikin on hiihtäny) ja vielä alamäessä ja pariviikkoa sitten jouduin heittään sukset poikittain kesken laskun, vielä liukkaalla kelillä, jotta sain vauhdin pois,muuten olisin ollu tod.näk. auton alla, ylämäkeen tulijat eivät edes huomanneet sitä autoa heti, toki heillä paljon hitaampi vauhti, ei siis tarvinnu, missä Jämsän kiroilija olisikaan nyt jos olis sattunu omalle kohdalle, kannattais opetella sen Jämsän sprintterin kans tekeen sama, eikä vaan huudella, jokainen on joskus ollut pieni ja aikuisen on osattava käyttäytyä ja lapset ovat tulevaisuus ja vieläpä parempi tulevaisuus tämä on lähtökohta. Niin nyt täällä Äkäslompolossa on myös huomioitava muut, täällä tulee hiihtäjiä rinnakkain vastaan, jotka vetää lasta ahkiossa jne. mutta silti täällä voi hiihtää kovaa mutta huomioiden muut ja tod,näk, se Jämsän rintteri on tav.tallaaja niin kuin itekki, ei tässä mitään huippu-urheilijoita olla, jos oltais niin silti pitäis osata käyttäytyä myös ladulla, äidit, lapset, muutkin hiihtäjät huomioiden. Sinä äiti, tuohan lapset uudeelleen ladulle mutta älä niin jyrkkään kohtaan, kaikille aurinkoisia hiihtokelejä ...

    • hiihotin

      Onhan laskettelu rinteetkin tehty eritasoisille laskijoille, lapsille, aloittelijoille ja kokeneille. On turvallinen ratkaisu. Eihän pientä lasta kannata viedä ladulle sen jyrkimpään laskuun opettelemaan. Vahinkohan siinä voi sattua. Jäinen latu on liukas, eikä tavallisella suksella paljoa kanttailla vauhdin hiljentämiseksi. Suksen kantti kun ei ns. pure jäisen lumen pintaan. Mutta ei ladulla kuitenkaan riitelemään pidä alkaa. Paras ja monipuolisin kuntoilumuoto hiihto kuitenkin on. Eikä se kausi niin pitkä ole.

    • jore6666

      Laturaivo äijiä lujaa naamaan vaan niin oppivat, ei noi ole ikinä mitään muuta tehneet kun suutansa soittaneet ja kuvittelevat olevansa etuoikeutettuja tuossakin asiassa.
      Fyysinen opetus niin pysyy pää kiinni ja pitävät huolen omista asioistaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe