iPhone 5 kysyy koko ajan "aktivointi vaaditaan"

Kallis-virhe

Hei!

Ostin tässä noin viikko takaperin käytetyn iPhone 5, joka on päällisin puolin ainakin hyvässä kunnossa ja toimii loistavasti. Vikana on kuitenkin monta kertaa päivässä tuleva viesti "Aktivointi vaaditaan" ja kun tämä viesti tulee, niin minut on suljettu kokonaan kännykästäni. Tässä ei olisi ongelmaa, ellei tähän aktivoimiseen vaadittaisi wifi-yhteyttä, mitä harvemmin on matkustaessa. Ja mainitaan vielä, että tämän lisäksi minun mobiiliverkkoni netti toimii tosi harvoin 5min pidempään ja loput ajasta lukee soneran ja palkkien tilalla "Etsitään..." ja tämä on aivan jatkuvaa.
Näitä kumpaakin tapahtuu harvemmin Wifi-yhteydessä ollessa , mutta aktivointivalikko tulee myös Wifissä.

Olen myös käynyt Apple-kaupassa kyselemässä, mutta eivät osanneet sanoa yhtään mitään ja minulla ei ole tässä enää takuuta. Myös netistä ohjeita olen yrittänyt etsiä ja pari keskustelua asiasta löytyi mutta ketään ei ollut löytänyt ratkaisua.

En tiedä mitä voisin enää tehdä, niin toivon että joillakin olisi kokemusta asiasta tai ehdotuksia mistä vika voisi tulla. Kysellä saa lisätietoja!

23

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Android-latenssiajat
      • Kallis-virhe

        Olen aktivoinut kännykän jo useaan otteeseen, mutta laite kysyy sitä tunnin välein ja joskus tiheämminkin.


      • Aktiivinen_Applemies
        Kallis-virhe kirjoitti:

        Olen aktivoinut kännykän jo useaan otteeseen, mutta laite kysyy sitä tunnin välein ja joskus tiheämminkin.

        Ei se pyydä aktivoimaan, jos se on jo aktivoitu. Koeta resettiä: Koti ja virta painettuna yhtaikaa niin kauan, kunnes Applelogo syttyy, sitten hellität ja odotat käynnistymistä. Tuossa oli ohjelinkkejä aiemmin aktivointiin, luitko?


      • Kallis-virhe

        Ongelmana ei ole itse aktivoiminen, vaan se kun laite ei ilmeisesti hoida aktivointia ikinä loppuun asti. Olen laittanut iPhonen monta kertaa tehdasasetuksille ja aktivoinut laitteen, jonka jälkeen iPhone toimii hyvin 30min-2h. Sitten aktivointiruutu tulee uudestaan näytölle ja tässä vaiheessa olen jo wifin ulkopuolella, joten kännykästä tulee hyödytön kapula.

        Ja nämä "Koita resettiä/laita tehdasasetuksiin" on jo kokeiltu tuhansiin kertoihin, joten kiitokset vinkistä, mutta olen kokeillut jo.

        Huomasin muuten, että ennen kun "Aktivointi vaaditaan" teksti tulee lukitusnäytölle, iPhone nopeasti välkähtää valkoisena ja tämän jälkeen lukee aktivointivaatimus. Eli saattaisiko iPhonen sisällä olla jotain johtoja huonosti kiinni/komponenttivikoja?


        Otan vinkkejä ilomielin vielä vastaan jos jotain järkevää on!


    • ostamaa

      Osta uusi 6 plus 128:n muistilla. Ongelma ratkeaa rahalla eli ostamalla uusi.

      • Kaikkeinpaskiniphone6pl

        Mitäs järkeä on juosta suolla syvemmälle, jos tieträä hukkuvansa? iPaska mikä paska


      • ostany6

        Vanhat mallit ovat tulleet tiensä päähän
        8 oli viimenen päivitys 5 malleille.
        2-4 voi heittää roskiin


      • kuusplussa
        ostany6 kirjoitti:

        Vanhat mallit ovat tulleet tiensä päähän
        8 oli viimenen päivitys 5 malleille.
        2-4 voi heittää roskiin

        Olet väärässä. Kasin on saanut vielä 4S mallillekkin ja viitoseen saa kasin vielä vuoden 2016 syksyyn. Meinaan, kakkospuhelimena on 4S ja sisällä päivitys 8.2, eli sama kuin uudessa kuus plussassani. Miksi jaat täällä disinformaatiota?


      • kuusplussa
        kuusplussa kirjoitti:

        Olet väärässä. Kasin on saanut vielä 4S mallillekkin ja viitoseen saa kasin vielä vuoden 2016 syksyyn. Meinaan, kakkospuhelimena on 4S ja sisällä päivitys 8.2, eli sama kuin uudessa kuus plussassani. Miksi jaat täällä disinformaatiota?

        eli viitoseen saa myös tuleva ysinkin....


      • Ostasekuusi

        Tosiaan saa. Tahmaa kuin androidi ja osa omituisuuksista vain toimii.


      • kuusplussa
        Ostasekuusi kirjoitti:

        Tosiaan saa. Tahmaa kuin androidi ja osa omituisuuksista vain toimii.

        Vaimo käyttelee vitosmallia tyylikkäästi iOS 8.2 sisällään. 4S on toki hieman hidas, vaan se onkin kakkoslaitteena täällä.


    • Erne

      Iphone6 pyytää kirjautumaan apple ID:hen lähes aina kun puhelimen auki ollessa ja monta kertaa peräkkäin.Menee
      vaihtoon.Toivoton laite jota ei voi muuhun käyttää.

      • oma-halu

        Ei pyudä ellet ole itse niin halunnut kuten tässä tapauksessa olet?


      • tukisukka

      • halooooo
        oma-halu kirjoitti:

        Ei pyudä ellet ole itse niin halunnut kuten tässä tapauksessa olet?

        Latenssimies se on kova tietämään mitä kukin on halunnut ja tehnyt. Ei kunnossa oleva puhelin mitään ID:tä kysele itsekseen, tampio.


      • Kaikillelaitteile

        Mä käytän muijan 50 euron noksua modeemina ja jaa wifi yhteyden. Uskomatonta toimii paremmin kuin tää viitonen omalla 3g yhteydellä. Noksun akku loppuu pierettää.


      • Tampiolle_
        halooooo kirjoitti:

        Latenssimies se on kova tietämään mitä kukin on halunnut ja tehnyt. Ei kunnossa oleva puhelin mitään ID:tä kysele itsekseen, tampio.

        Hei Tampio, mistä sinä tiedät mitä täsaä on tapahtunut ja kuka ihmeen latenssimies?
        Tampio


      • Halooooo
        Tampiolle_ kirjoitti:

        Hei Tampio, mistä sinä tiedät mitä täsaä on tapahtunut ja kuka ihmeen latenssimies?
        Tampio

        No mistä sinä tiedät että on laitettu vaatimaan ID:tä joka välissä, niinkö tuossa sanottiin?
        Latenssimies


      • Tampiolle_
        Halooooo kirjoitti:

        No mistä sinä tiedät että on laitettu vaatimaan ID:tä joka välissä, niinkö tuossa sanottiin?
        Latenssimies

        Älä vastaa kysymylseen kysymyksellä, Latenssimies


      • larssiterr

        repesin.. tampiot ja latenssimiehet iphonen kimpussa varsinaiset teeseitse miehet hehhehehehehehehehehehehehehehehehehheehehehehhehehheheheheheehehehh


    • TaasSimahtanut

      Outoa, minulla on ollut sama iPhone jo vuoden, mutta vasta nyt se yhtäkkiä käski aktivoimaan, mutta ei se aktivointi onnistu niin pitää varmaan ostaa uusi. Ja olen yrittänyt palauttaa tehdasasetuksia monesti.

      • miettijä-

        jospa se 'aktivointi' onkin vai vihje vaihtaa uudempaan:-))


      • Kakkospuhelimena

        Täällä on käytössä kakkospuhelimena iPhone 5, sisällä iOS10, ei ongelmia. Seuraavaa iOS päivitystä tuo ei enää saa, vaan voinhan tuota käyttää nettiradioiden kuunteluun bluetoothyhteyden yli Bose-kaiuttimeen, tai vaikkapa elokuvien katseluun apple tv:n kautta, käyttökohteita riittää. Onhan se myös puhelin.... arvo tosin lähentelee nollaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe