Kirjojen tilaaminen

ensimmäistäkertaahakeva

Kannattaako valintakoekirjat tilata etukäteen netistä vai hakea 25.3 unigrafiasta? Jos joku on tilannut aiemmin, kuinka kauan postituksessa menee? Ja jos hakee paikan päältä, onko kirjoja tarpeeksi, että kaikille halukkaille riittää vai voivatko loppua kesken?

41

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipluskaksi

      Viime vuonna tilasin ja kirjat tuli julkaisupäivänä aamupäivällä postin mukana kotiin asti. :)

    • zauljkjyfyi89

      Suosittelen tilaamaan, sillä minullekin ne saapuivat jo julkaisupäivänä ja välttyi turhalta jonottamiselta väsyneenä pitkässä jonossa :)

    • oikkari15

      Tilasin viime vuonna heti kun pystyi, ja kirjat tulivat päivä myöhässä. Asun melkein Helsingin ydinkeskustassa, joten hieman ihmettelin hitautta.

    • akksk

      ovatko kirjat joskus loppuneet kesken ensimmäisenä päivänä?

      • oikkariyo

        On jos on mennyt jonottamaan paikan päälle, joten suosittelen tilaamaan netistä, että saa 100% varmuudella.


      • lafkas
        oikkariyo kirjoitti:

        On jos on mennyt jonottamaan paikan päälle, joten suosittelen tilaamaan netistä, että saa 100% varmuudella.

        enpä ole ikinä kuullut, että olisivat loppuneet. millon näin on tapahtunut?


      • Justice

        En itsekkään ole kuullut, että olis paikanpäällä loppunu. Sen sijaan kuullu paljonki etukäteen tilanneiden kokemuksia, että tuli 1-2 päivää myöhemmin kotiin.


    • Jotainjärkee

      no eipä sillä ole paljon väliä vaikka tulisivat pari päivää myöhässä. Se on sitä älytöntä lukiolaisten vouhoutusta, että pitää saada heti kirjat käteen jotta saa etulyöntiaseman... hohhoijaa. Edes oikiksen sisäänpääsy ei ole muutamista päivistä, saatikaan tunneista kiinni

    • trisaw

      Maksetaanko kortilla vai pitääkö varata tasaraha? Monelta ootte menossa jonoon?

    • Onnittelut

      Kannattaa varautua tasarahakäteisellä. Korttimaksajien jono kulkee hitaammin ja voi olla ruuhkaa varmennusyhteyksissä. Itse siis pääsi viime kerralla lyhyempään jonoon kun oli käteistä mukana.

    • Onnea2

      Jos on menossa paikan päälle ostamaan niin kannattaa mennä 30-45min etuajassa (pääsi viimeksi sisätiloihin istumaan ja lukemaan esim lehteä), tai sitten suosiolla 3-4 tuntia avautumisen jälkeen myöhemmin. Moni tähdännee avautumisen aikaan ja kun itse olin n.30 min etuajassa niin sillon oli jo joku 30 hlöä jonottamassa, sain kirjat noin puolen tunnin päästä avautumisesta ja kun tulin ulos niin jono oli ulos saakka, eli se porukka varmasti jonotti kevyesti 2-3tuntia.
      Tekevät muistaakseni kuitin nimellä tms. joten ostotapahtuma ei mene niin sukkelaan kuin Marketin kassalla.

    • MissäKirjat

      Ovatko ennakkotilaajat saaneet jo kirjojaan?

      Meillä postimies kävi jo, mutta ei tullut kirjoja tai paketin saapumisilmoituslappua :( Eihän tuo varmaan yhdestä päivästä jää sisäänpääsy kiinni, mutta olisihan se kiva ollut jo tänään päästä aloittamaan. Toivottavasti tulevat ennen viikonloppua, sen olen varannut kalenterista täysin tyhjäksi.

      Pohjois-Suomessa tämä siis, en olisi paikan päälle päässyt ostamaan.

      • HuomennaAlkaa

        Ei tullut minullekaan Ouluun, soitin Unigrafiaan ja kysyin, niin kuulema tulevat ihan postiluukusta pakettina viimeistään huomenna. Soitin siis siksi, että olisin lähtenyt postiin kyselemään kirjojen perään, jos sieltä pitäisi hakea. :D


      • MissäKirjat

        Kiitos kommentista! Itekin tässä jo mietin, että pitäisikö käydä postissa huhuilemassa että jos olisivat tulleet mutta lappu jäänyt jonnekin :D

        Toivottavasti huomenna sitten saapuvat :) Tsemppiä sinullekin luku-urakkaan!


      • pallurainen

        Helsingissä asun ja ei oo tullu. Viime vuonna asuin Hyvinkäällä, tulivat vasta muiden postien jälkeen, jos niin voi sanoa, iltapäivällä. Eli voi vielä EHKÄ tulla tänään tai sitten vasta huomenna, toivottavasti. Ei se kyllä yhdestä päivästä kiinni ole se sisäänpääsy, täytyyhän niitä vapaapäiviäkin pitää, niin ottaa tämän päivän sellaisena.


      • aurinkoinenon

        Kiva kuulla, että toivoa kirjojen saapumisesta vielä tänään on! Ilmotelkaahan jos jollekin ne postiluukusta tänään vielä tipahtaa!


      • SaHa

        Mullekaan ei tullut tänään! Helsingissä asun.. Huomenna sitten.


    • marianne38754

      Minullekaan ei ole vielä tulleet postissa :/ Espoossa asun

      • piipari111111111999999

        jännää. kaikki, jotka tiedän tilanneen kirjat etukäteen ja hyvissä ajoin, eivät ole vielä saannet kirjoja, minäkään en ole ja kauniaisissa asun. mutta hei ei se sitä tarkoita, etteikö pääse, vaikkei heti niitä kirjoja saa, ei se yhden päivän viivästys niin paha ole ja kaiken lisäksi kuinka kauan tänään olisi edes lukenut, ei varmaan kovinkaan paljoa. huomenna ne tulee!


    • 99kkskkk

      Sieltähän ne kirjat tupsahti postilaatikosta alas. Ei muuta kuin lukemaan!

    • oikis9457

      Olet oikeassa, ei voi kun odotella huomiseen :S

    • eikirvestäkaivoonheti

      Minä tilasin kirjat vasta eilen, toivon saavani kirjat tällä viikolla :D

      En silti usko, että nämä pari päivää laittaa mua muita huonompaan asemaan :)

      • kylläaivanjoo

        Luultavasti sulle tulee perjantaina, tai sitten vasta ensi viikon alussa, tietty jos tilauksia on 16.3. jälkee tehty vähän niin eiköhän ne perjantaina tupsahda.


    • hämäräähommaa

      Kuulemma ovat toisessa luokassa lähettäneet, ei siis ihme ettei kirjat ole vielä tulleet... Hieman outoa touhua, muistaakseni viime vuonna oli ensimäisessä luokassa ja muutenkin luulisi nyt tuollaisten kirjojen lähtevän 1. luokassa, etenkin kun tilaaja maksaa postimaksun...

    • Postiryssii
      • ryppyinenperseenreikä666

        Argghhhhh voi ku kiva!!!!


    • Alanollaepätoivoinen

      Mitens kun itse olen tilannut postiennakolla silloin ennen 16.3, toivon mukaan kirjat tulee viimeistään huomenna kun tänään ei oo vielä näkynyt. Mutta pitääkö odotella vielä sitä saapumisilmpitustakin (joka siis venyttää kirjojen saannun vasta ensi viikkoon jos huomenna tulee vasta) vai saako pelkillä henkkareilla postista?

      • suomenpostionparas

        Edellisinä vuosina kirjat ovat tuleet ihan kirjepostina. Eli suoraan postilaatikkoon.

        Tampereelle ei ole vielä kirjoja tullut. Tavallisesti posti tullut 11:00 - 13:00 välillä. Vielä on siis toivoa. Itse olen kanssa tilannut kirjat ennakkoon ennen 16.3.


      • suomenpostionparas
        suomenpostionparas kirjoitti:

        Edellisinä vuosina kirjat ovat tuleet ihan kirjepostina. Eli suoraan postilaatikkoon.

        Tampereelle ei ole vielä kirjoja tullut. Tavallisesti posti tullut 11:00 - 13:00 välillä. Vielä on siis toivoa. Itse olen kanssa tilannut kirjat ennakkoon ennen 16.3.

        Okei eli kirjat tuli tänään ainakin Tampereelle!


      • Niiiin

        Kivaa jos teille tuli kirjat jo! Tilasin siis postiennakolla eli ei tuu suoraan kirjepostina kotiin vaan pitää noutaa pakettina! Yritin unigrafialtakib saada lähetystunnusta mut ei saanut puhelimella ja nyt ootan sähköpostiin vastausta... Alkaa jo toivo mennä että tänään tulis, jos ei huomennakaan ni onhan sii sitte. Viikonloppu vähän pilalla :(


      • Jeekirjattuli

        Miksi tilasit postiennakolla, jos saan kysyä?

        Savonlinnaan tipahti kirjat tänään postiluukusta. Oli ennakkotilattu.


    • postiennakko

      nyt kun mietin niin olis kannattanut tilata vaan suoraa kotiin ne, ei tosiaankaan postiennakolla. Silloin kun tilasin niin ajattelin että musta 250€ on sen verran paljon että mielummin maksan vasta kun saan myös tuotteet käteen, rahatilanne ei jo valmiiksi opiskelevana nyt muutenkaan kummoinen ole mutta olishan ne rahat varmasti saanut jo silloin jostain puristettua! no ainakin ensi vuotta varten ihan hyvä opetus että tilaan suoraan kotiin tai haen vaan kaupasta sitten. Tänä vuonna en elämäntilanteen takia ehdi millään lukea niin paljon että sisään pääsen (haen ekaa kertaa) mutta haluan testata mille tasolle pääsen näin "puolilukemisella"

    • Postiperhana

      Asun Helsingissä ja ei oo vieläkään kirjat ilmestyneet, vaikka ennakkotilauksen olinkin hyvissä ajoin tehnyt. Kyllä ärsyttää, kun tässä ajassa kirjat olis jo hakennu sielt kaupastaki

    • aurinkoinenon

      Helsingissä on postilla järjestelmässä ongelmia, sen takia siellä tilauksissa viiveitä, ilmoitetaan postin sivuilla. Ilmeisesti kyse koko pääkaupunkiseudusta! Pohjanmaalle onneksi saapui tänään :)

    • odottavallakannalla

      Eipä oo pääkaupunkiseudulla tosiaan kirjoja näkynyt tänäänkään. Harmittaa ihan älyttömästi että tilasin ennakkoon. Varminta olisi ollut hakea kirjat kaupasta huomenna, jolloin pääsen. Jos ei huomennakaan kirjoja kuulu niin sit on viikonloppu pilalla. Postimaksun osuus oli kuitenkin lähemmäs 7 euroa niin pitäisi kulkea sujuvammin!

    • petra468

      Täällä tuli Helsinkiin tänään iltapäivällä. Vihdoinkin!

    • Eikannattanut

      Ei oo tullut kirjoja vieläkään. :/

      • eikannattanut

        Ei oo tullut tännekään, soitin Unigrafiaan ja koko pakettia ei ole ehkä edes lähetetty ja lähettivät nyt uuden


    • Ekaakertaaoikiksee

      Mulla tuli eilen ja pääsin tänään jo hyvään vauhtiin ekan kirjan parissa

    • Onkopostipoikakäynyt

      Miten, onko porukoille tullut kirjat pohjoisempaan?

      • onsekummahomma

        NO EI OLE TULLUT käsittämätöntä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ny mennee hermo!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe