Saunalahti vedättää asiakkaitaan kunnolla

PässiNarussa

Saunalahti teki taas härskin tempun.
Vuosia sitten kaikkiin Saunalahden liittymiin kytkettiin yllättäen ja pyytämättä AlleEuronPäivät palvelu jolla puhelut tavallisiin numeroihin maksavat enintään 99 snt/pvä
Nyt on sitten tulut maksun aika. Saunalahti ilmoitti että 1.4.15 alkaen se maksaakin 1,99e/kk. Tämähän on täysin laitonta että asiakkaille annetaan ensin ilmaiseksi joku palvelu ja sitten aletaan laskuttaa siitä. Toki asiakas voi sen itse irtisanoa mutta lain mukaan tämän kuuluisi mennä niinpäin että se loppuu kaikilta ja jotka haluavat saavat sen tilata erikseen uudelleen.
Saunalahti kerää tällä tempulla ihan tyhjästä 35-40 MILJOONAA euroa vuodessa.

Ennemmin jo kaikile asiakkaille pakkomyytiin nettiliittymä vaikkei sitä tarvitsikaan ja kk-hintaa korotettiin. Sitä ennen alettiin laskuttaa laitonta maksua paperilaskusta.

Ja sitten vielä kaiken lisäksi liki kaikkiin Saunalahden liittymiin kuuluu nykyään mainostenvastaanottopakko. Itsensä voi ostaa siitä vapaaksi euron-parin kk-maksulla.
Eikös kuluttajalle ole oikeus kieltää markkinointi ihan ilman mitään maksua lain perusteella. SL vie kuluttajaa kuin pässiä narussa.
https://yhteiso.elisa.fi/t5/Tiedotteet/AlleEuronPäivät-lisäpalvelu-uudistuu-1-4-2015/td-p/429345

Mistä niitä miljoonia oikein tulee?

7

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harskia_toimintaa

      Niin näyttää tekevän tässä eräs tapaus.

      Omaiseni kuoli toukokuussa 2014 ja pyysin yhtiöltä loppulaskut ja maksoin ne pois, mutta huomasin maksaneeni liikaa ja pyysin palautusta jonka sain ja kaikki näytti olevan ok. Nyt 8 kuukauden jälkeen lähestyi minua perintätoimisto ulosoton uhalla ja selvittelin asiaa ja jälleen kerran Saunalahti kertoi kaiken olevan ok ja perintä on väärä ja perui ulosottouhan, mutta en tyytynyt tuohon, vaan pyysin Saunalahtea selvittelemään asiaa keskushallinnosta kun olivat tuon ulosmittaus saatavan kirjanneet luottotappioksi ja selvityksen mukaan he ovat laskuttaneet liikaa noin 40 euroa ja ilmoittivat palauttavansa sen.

      Opin tästä, että kokeillaan kepillä jäätä, mutta ikävä maku jäi tuosta perinnästä joka saapui sitten 8 kk myöhemmin joka oli aiheeton.

      Samaa teki myös DNA ja sekin oli aiheeton noin 540 € eikä sekään ollut korrektia kuolleen ihmisen perikunnalle joka on maksanut laskunsa pois.

      Katsotaan mitä seuraa seuraavaksi ja kaikista on skannatut näytöt minulla.

    • HuonoPalveluPahempiMieli

      Kannattaisko lähteä pois Saunalahden asiakkuudesta eikä palata.
      Kiitos että kerroitte asiasta meille muille, siitä on pidemmän päälle aina eniten haittaa Saunalahdelle.

      • eräsulkomaalainen

        yksi syy lisää lähteä saunalahdesta, niiden typerien tekstiviestien lisäksi


    • heh-heh

      Miten se on mahdollista elisan liittymien piti olla täydellinen operaattori kaikilta osin kun niillä näkyy euroskasportit ja discovery :/ Ei mitään sellaista pitänyt olla mikä edellyttää vaihtoa.

    • kaksikymmentäyks

      Nimimerkki PässiNarussa, ilmoita asiasta kuluttaja-asiamiehelle. Sieltä kyllä tenttaavat Saunalahtea.

      Saunalahti ei osaa sähköpostia ja serveri on hidas.
      Nytkin koko sähköpostiosoitteen joutuu kirjoittamaan postiin kirjauduttaessa. Tämä vaihtelee ihan itsestään, yleensä kirjoitettava ja sitten joskus ei. Palautelomakkeen löytää hakukoneella, ei Sauniksen sivuilta. Yrittävät vai eksyttää lukemaan tuhatta muuta valitusta, jotta sieltä löytyisi sama ongelma ja vastaus.

      Sain kysymyksen lähtemään ja tuli tieto sähköpostiin saapuvasta vahvistuksesta ja vastauksesta. Ei ole näkynyt.

      • grukhytsopcxz

        Niin tämä palsta on kyllä kännykkäliittymiä varten. Netin asioista keskustellaan toisilla palstoilla.


      • packanmarjat
        grukhytsopcxz kirjoitti:

        Niin tämä palsta on kyllä kännykkäliittymiä varten. Netin asioista keskustellaan toisilla palstoilla.

        Aivan sama. Saunalahdesta kuitenkin kysymys ja se osoittaa heidän toimintaperiaatteitaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe