Uusin lentoturma

kansallisuudet

Kaikista eniten minua tässä ihmetyttää ettei vieläkään tiedetä oliko suomalaisia mukana. Kun muualla maailmassa, esim. Indonesiassa sattuu lentoturma, pystytään jo aika nopeasti luettelemaan kaikki kansallisuudet jotka lennolla oli. Luulisi, että olisi päinvastoin. Olen aina luullut, että Euroopassa on kaikki kehittyneempää. Kaipa tähän on nyt vaikuttanut Euro alueen säästöt. Ei taida kukaan olla ottanut nimiä ylös niiltä, jotka olivat lennolla. Vasta katsoin lentoturmatutkinnosta samantapaisen onnettomuuden. Nyt kun on talvi, voisi olla jäänestossa säästöä. Eli ei tarpeeksi jäänestoa. On tietysti muitakin syitä. Olivatkohan muistaneet tankata?
Aivan liian paljon tapahtuu lento-onnettomuuksia. Ja tuossa lentoturmatutkinnossa on ollut monasti juuri tuo A320 lentokone. Eipä ihme, että pelkään lasten ja lastenlasten puolesta, kun ovat niin kovia lentelemään. Itse en lentokoneeseen jalallani astu.

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuhteellisuusAuttaa

      Ja kuitenkin koti on vielä vaarallisempi paikka, ja maalla tapahtuu enemmän turmia kuin lentomatkoilla. Turhista peloista ei ole mitään hyötyä. Pelko köyhdyttää ja ahdistaa ihan turhaan omaa elämää.
      Iloitse hyvistä asioista omassa ja läheistesi elämässä.

    • ö-Öö

      Kestää kaiketi aikansa tarkistaa asiat. En mene vannomaan, mutta mun mielestä lähtöelvityksessä tarkistetaan dokumentit, käsitys, ei niitä tallenneta tarkemmin, ketä koneeseen loppujen lopuksi mennyt, siinä menee aikaa.

      Hunkki kehuu lentäneensä joskus lentosimulaattorilla, selvittänee käytännön, miten asia on.

      Mulla on lentopelko ihan muista syistä, pelkään korkeita paikkoja. Noin käytännössä pelkään paljon enemmän tieliikenteessä, kuin lentokoneessa. Eniten ihmisiä taitaa kuolla koteihinsa ja länsimaissa kai sairaaloissa, että niitä pitäisi peltä kaikista eniten-

      =DW=

      • eikoneessa

        Tuli mieleen, että synnyttämään voi mennä toisena henkilönä kuin mitä todellisuudessa on. Matkoillekaan ei pääse niin helposti vääränä henkilönä.


      • Eiköhän ne katso raskaana olevienkin paperit ennen kuin koneeseen pääsee. Ennen ainakin oli silleen että juuri synnyttäviä ei päästetty koneeseen eli oli oltava tietty marginaali synnytykseen. Nythän babyt voi tulla maailmaan ennenaikaisesti, mutta vaikea sitä on taas sittenohjelmoida että pääsisi lentokoneeseen synnyttämään toisena henkilönä.
        En enää lentele yhtä usein kuin aikaisemmin mutta ainaskin vielä viime vuonna kovat oli paperien tsiikaukset ennenkuin päästiin koneeseen, etenkin Saksassa mistä jatkoimme matkaa USA:han. Ja ne tiesi portilla tasan tarkkaan mikä jengi ei ollut vielä koneessa kun me seitsemän seistiin turvatarkastuksessa ja pidäteltiin konetta. "Tervetuloa" ne sano portilla. "Olemmekinjo odottaneet teitä".

        Käsittääkseni lentoyhtiöllä, tässä tapauksessa, GermanWingsilla, on matkustajaluettolot ja he tietävät kyllä ketä kaikkia on koneessa ja jos on joku jäänyt koneesta niin senkin ne tietää. Sitten miten kauan ne säilyttää näitä tietoja en tiedä, mutta ainakin lennon ajan.


      • ö-Öö
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Eiköhän ne katso raskaana olevienkin paperit ennen kuin koneeseen pääsee. Ennen ainakin oli silleen että juuri synnyttäviä ei päästetty koneeseen eli oli oltava tietty marginaali synnytykseen. Nythän babyt voi tulla maailmaan ennenaikaisesti, mutta vaikea sitä on taas sittenohjelmoida että pääsisi lentokoneeseen synnyttämään toisena henkilönä.
        En enää lentele yhtä usein kuin aikaisemmin mutta ainaskin vielä viime vuonna kovat oli paperien tsiikaukset ennenkuin päästiin koneeseen, etenkin Saksassa mistä jatkoimme matkaa USA:han. Ja ne tiesi portilla tasan tarkkaan mikä jengi ei ollut vielä koneessa kun me seitsemän seistiin turvatarkastuksessa ja pidäteltiin konetta. "Tervetuloa" ne sano portilla. "Olemmekinjo odottaneet teitä".

        Käsittääkseni lentoyhtiöllä, tässä tapauksessa, GermanWingsilla, on matkustajaluettolot ja he tietävät kyllä ketä kaikkia on koneessa ja jos on joku jäänyt koneesta niin senkin ne tietää. Sitten miten kauan ne säilyttää näitä tietoja en tiedä, mutta ainakin lennon ajan.

        Tuli mieleen. Tällaisia asioita hoitaa ulkoministeriö. Eli se selvittelee, liekö lennolla ollut suomalaisia ja tiedottaa eteenpäin. Eli um ottaa yhteyttä jonkin maan ulkoministeriöön, joka sitten selvittää ja toimittaa tiedot. Se prosessi voi tapauksesta, ajasta ja maasta riippuen kestää vaihtelevia aikoja, ennenkuin mahdollisille suomalaisille omaisille sitten saadaan tietoa.

        Hupaisaa, aika tolla provoaloitus, mutta sai siitä kaivettua jotain jutunjuurta :D

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Tuli mieleen. Tällaisia asioita hoitaa ulkoministeriö. Eli se selvittelee, liekö lennolla ollut suomalaisia ja tiedottaa eteenpäin. Eli um ottaa yhteyttä jonkin maan ulkoministeriöön, joka sitten selvittää ja toimittaa tiedot. Se prosessi voi tapauksesta, ajasta ja maasta riippuen kestää vaihtelevia aikoja, ennenkuin mahdollisille suomalaisille omaisille sitten saadaan tietoa.

        Hupaisaa, aika tolla provoaloitus, mutta sai siitä kaivettua jotain jutunjuurta :D

        =DW=

        Jep, samoin täällä Ruotsissa. Jos häviää jonnekin ulkomaille eikä tule kotiin sovittuun aikaan niin ulkoministeriöön voi lähettää kyselyn ko. henkilön kohtalosta. (Henkilökohtaista kokemusta asiasta).


    • LentäjänLankoEx

      Pelätäkö...
      - Lentää alas
      - Lentävä lähtö
      - Lentää pihalle
      - Lentää persuksilleen
      - Lentää ulos työpaikalta
      - Lentää liian lennokkaasti ajatuksin

    • eppu2

      Kaikkiaan 12 onnettomuutta tuolla konemallilla.
      Ylen sivuilla luki, että kone olikin A340

    • ei-tykkää-

      TUO HITAUS ettei saada selvää oliko suomalaisia koneessa, se ihmetyttää, aivan kuin vitkasteltaisiin asian suhteen,
      nyt viimenen luulo oli ettei ole suomalaisia mukana,

    • surmasuru

      Mitäpä tuolla tiedolla tekisi? Suru on muidenkin valtioiden kansalaisilla. Koskettaa, jos on läheinen, muuten kansalaisuudella ei väliä.

      • ylihuolehtivainen

        No juuri se koskettaa. Minäkään en lasten ja lastenlasten kanssa ole niin paljon tekemisissä päivittäin, että tietäisin ovatko jossain lomalla. Mahdollisuus siis olisi olla tuolla lennolla. Siksi kaipaan sitä tietoa, onko suomalaisia. Lisäksi yksi lapsenlapsi asuu Hollannissa. Onneksi hän on aika paljon Facebookissa. Sieltä pystyy seuraamaan, jos tapahtumia. Ei tarvitse kysellä ja näyttää kuinka huolissani olen.


      • ylihuolehtivainen kirjoitti:

        No juuri se koskettaa. Minäkään en lasten ja lastenlasten kanssa ole niin paljon tekemisissä päivittäin, että tietäisin ovatko jossain lomalla. Mahdollisuus siis olisi olla tuolla lennolla. Siksi kaipaan sitä tietoa, onko suomalaisia. Lisäksi yksi lapsenlapsi asuu Hollannissa. Onneksi hän on aika paljon Facebookissa. Sieltä pystyy seuraamaan, jos tapahtumia. Ei tarvitse kysellä ja näyttää kuinka huolissani olen.

        Kannattaisikohan ottaa ja pirauttaa vaikka puhelimella lapselle tai lapsenlapselle ja kysyä? Ei tarvitsisi ihmetellä ja pelätä että jos heille on jotain käynyt. Onneksion Facebook josta voi seurata onko he kaikki ok.


    • RyskAir

      "Lentäen olisit jo Alpeilla"

      Rajuja-han tuollaiset turmat ovat. Menee niin monta ihmistä kerralla, kuin turhaan. Yksi vaarallisimmista uhkista on juurikin koneen paineistus, todella tärkeä huomioitava. Neljä vuotta sitten Finnair (samalla kone mallilla) oli lennellyt viikon ajan viallisella paineistuksella. Sitten iski tenkkapoo mutta onnistuivat pääsemään alaspäin hapekkaisempiin ilmakerroksiin.
      Tulihan tuota lenneltyä viitisentoista vuotta, matkoilla alvariinsa. Sitten hankin vapaa-ajan paikan suomi nimiseltä kamaralta ja se olkoon loppuelämän projekti. Junalla, bussilla ja takseilla pääsee. Pääsisi lentämälläkin mutta kotimaan lennot ovat turhan arvokkaita ja hukka-aikaa menee lentoasemien molemmissa päissä, että ei siinä säästä ajankulussakaan. Vaikka, miksipä mökille mentäessä pitäisi olla kiire? Juu, saunaa lämmittämään.

    • Mistä aloittaja sai päähänsä, että turmakoneessa olisi ollut suomalaisia? Mikään tiedotusväline ei ole kertonut, että suomalaisia on turmakoneessa.

      • Mä ajattelin juuri samaa ja myös sitä että jos on huoli lähimmäisistä niin kannataako sitä tietoa täältä foorumeilta etsiä? Eiköhän ne viranomaiset ilmoittele lähiomaisten menehtymisistä.
        Kolmanneksi ja jos jättää tämän aivan ymmärretävän huolen rakkaistaan hieman sivuun, niin onko sillä nyt sitten muuten mitään merkitystä minkä maalaisia ne oli?


      • Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mä ajattelin juuri samaa ja myös sitä että jos on huoli lähimmäisistä niin kannataako sitä tietoa täältä foorumeilta etsiä? Eiköhän ne viranomaiset ilmoittele lähiomaisten menehtymisistä.
        Kolmanneksi ja jos jättää tämän aivan ymmärretävän huolen rakkaistaan hieman sivuun, niin onko sillä nyt sitten muuten mitään merkitystä minkä maalaisia ne oli?

        Miksiköhän... joitakin lentofirmoja kutsutaan halpalentoyhtiöiksi? Missä säästetään se mikä lentohinnoissa menetetään? Kaikilla so. called halpalentofirmoilla kaikki oheispalvelut maksavat mm. matkalaukkujen ruumakuljetukset. Lisäksi mahdollisuutta saada rahojaan takaisin ontuu jos sattuu itsestä riippumaton lennon peruuntuminen.

        Onhan Finnairkin lopettanut Euroopan lennoilta ilmaisruokailun. Se nyt oli aina sitä samaa vanhaa sitkasta kuivanutta kanaa, mutta kuitenkin; ) Nyt saa ilmaiseksi vain kahvia, teetä tai mehua. Bistrolistalta voi tilata pikku naposteltavaa lentokenttähinnoin, jotka tunnetusti ovat kalliita.

        Yksi 25 kg painorajoitettu matkalaukku ruumaan menee vielä ilmaiseksi ja matkustamoon voi ottaa käsimatkatavarana maksimissaan 8 kg lentolaukun.

        Kaikki muu sitten maksaa ekstraa suurillakin lentoyhtiöillä.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Miksiköhän... joitakin lentofirmoja kutsutaan halpalentoyhtiöiksi? Missä säästetään se mikä lentohinnoissa menetetään? Kaikilla so. called halpalentofirmoilla kaikki oheispalvelut maksavat mm. matkalaukkujen ruumakuljetukset. Lisäksi mahdollisuutta saada rahojaan takaisin ontuu jos sattuu itsestä riippumaton lennon peruuntuminen.

        Onhan Finnairkin lopettanut Euroopan lennoilta ilmaisruokailun. Se nyt oli aina sitä samaa vanhaa sitkasta kuivanutta kanaa, mutta kuitenkin; ) Nyt saa ilmaiseksi vain kahvia, teetä tai mehua. Bistrolistalta voi tilata pikku naposteltavaa lentokenttähinnoin, jotka tunnetusti ovat kalliita.

        Yksi 25 kg painorajoitettu matkalaukku ruumaan menee vielä ilmaiseksi ja matkustamoon voi ottaa käsimatkatavarana maksimissaan 8 kg lentolaukun.

        Kaikki muu sitten maksaa ekstraa suurillakin lentoyhtiöillä.

        Noniin, sinähän jo vastasit omaankysymykseensä halpalentoyhtiöistä. Vanhemmat koneet, istuimia tiheemmässä, ei tarjoilua (paitsi ehkä kuppi kahvia) ja kaikki oheispalvelut maksaa. Toisaalta, Euroopan sisäiset lennot ovat niin lyhyitä ettei niihin nyt ole mitenkään tarpeellistakaan ujuttaa ruokailuja. Mietin vain että sanoisko ne jotain jos matkustaja ottaisi reppunsa esille istuimen alta ja alkaisi jäystää omia voileipiään?


      • korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Noniin, sinähän jo vastasit omaankysymykseensä halpalentoyhtiöistä. Vanhemmat koneet, istuimia tiheemmässä, ei tarjoilua (paitsi ehkä kuppi kahvia) ja kaikki oheispalvelut maksaa. Toisaalta, Euroopan sisäiset lennot ovat niin lyhyitä ettei niihin nyt ole mitenkään tarpeellistakaan ujuttaa ruokailuja. Mietin vain että sanoisko ne jotain jos matkustaja ottaisi reppunsa esille istuimen alta ja alkaisi jäystää omia voileipiään?

        Eivät puutu omiin eväisiin. Kokemusta on;)


      • korppis1 kirjoitti:

        Eivät puutu omiin eväisiin. Kokemusta on;)

        Hyvä tietää. No seuraavan kerran piknikkikori mukaan lentokoneeseen.


      • LomalleVatsaTäynnä

        Kyllä lomalennoilla saa syödä niin paljon että napa rutajaa vaikka matkustaisit Helsingistä Tallinnaan 40 minuuttia.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hyvä tietää. No seuraavan kerran piknikkikori mukaan lentokoneeseen.

        Ihmiset ovat jo tottuneet ottamaan pientä purtavaa lyhyille lennoille. Tyhjä vesipullo laukkuun ja sen voi täyttää kontrollin jälkeen wc:ssä hanavedellä ei tarvitse ostaa kallista pullotettua vettä. Pari tuhtia sämpylää laukkuun ja kun tarjoiluvaunu tulee sieltä voi ottaa kahvin ja mehun sekä napostella sämpylät. Se on siinä.


    • Lorena
      • ö-Öö

        Kaikki mahdollista.

        Lentokoneilla pitkä elinkaari, samaten ohjausjärjestelmillä. Noin periaatteessa, kun jokin lentokone on tuotannossa, ensimmäisen valmistuneen koneen tietotekniikka on aataminaikuista. Kaikki tietotekniikka tietenkin on haavoitettavissa, mitä vanhempaa, sen helpommin. Ihan yleinen ongelma ällistyttävän monissa asioissa. Ei kaikkea voi koko aikaa päivittää.

        Jokin ohjus tai pommi aika bruttaali terrorikeino. Paljon helpompaa ja siistimpää ujuttaa jokin koodinpätkä johonkin järjestelmään. Vanha vitsi, kun joku maa päättää laukaista ydinkärkensä jonnekin, ne onkin hakkeroitu osumaan oman maan kriittisiin kohteisiin.

        Enenpi kuitenin olletan nyt kyseessä olleen jonkin vian, aivan mahdollista, että tietojärjestelmissä. Noit nykylentskarit ei oikein lennä pelkän lentäjän ohjaamina, ehkä ollenkaan, kaikea ohjataan tietokoneitten välityksellä. Ja ne härpäkkeet siis voi olla hyvinkin vanhaa kamaa. Tosin, vanha kama yksinkerrtaisempaa ja ainakin pahimmat bugit on korjattu, kaikkea voi sattua.

        =DW=


    • hirveä.tapaus

      Perämies ohjasi koneen päin vuorenrinnettä.

      • Tosi hirveä lennon loppu. Nyt tietenkin selvitellään joukkomurhan taustoja.


      • Turvatontalentoa

        Tulee uusi ohjeistus ettei ohjaamaossa saa koskaan olla vain yksi henkilö. Jos joku päättää vetää koneen alas, niin voihan se vaikka kajauttaa jollain päähän sitä toista, ja sitten ohjata sen koneen päin syöksyä. Eihän mikään ole pomminvarmaa.


    • Viatonsivullinen

      Ainoa ratkaisu taitaa olla, ettei ihminen ole ohjaamossa. Automatiikkaa, alusta
      loppuun asti.

      • ent.siivoojaparka

        Minä en sellaiseen lentokoneeseen lähtisi, mikä on kokonaan automatiikan varassa. Entä kun se pettää?
        Jostain luin, että meille tulee Tukholmaan uudet tunnelbanajunat ilman kuljettajaa. Montakohan purkinkerääjää jää alle vai näkeekö ne miten kaukaa, kun joku pyllistelee raiteilla.


      • ElämäOn-Automatic

        Kyl junilla on silmät perässäkin, web kamerat katsoo ettei kukaan pyllistele ilman alushousuja, matkustajat saattaisi järkkyä. Liikenteenohjauskeskus monien näyttöjen edessä sensuroi pahimmat pyllistelijät.
        Pitihän se automatic ohjausjärjestelmä tulla Helsingin ja uuteen Länsi-metroon mutta Siemenssyöksy niminen yhtiö mokasi, yritti vain lypsää euroja ja oli yhtä epävarma kuin psyykelääkkeissä heiluva rahastaja. Joten metroyhtiö luopui hankkeesta ja Helsinki yrittää periä ennakkomaksujaan takaisin.


    • Lentäjätkin ovat vain ihmisiä. Ei mikään ole 100% varmaa. voi tulla sairaskohtaus milloin vain, joko fyysinen tai psyykkinen. Toivon kyllä että turmalle löytyisi jokin muu selitys, tämä on niin vaikeaa sulattaa.

    • Uteliaisuuttanikysyn

      Mahtaisikohan asiaan mitenkään vaikuttaa, että Euroopassa voi liikkua maasta toiseen passivapaasti, joten matkustajaluetteloihin ei ole kansallisuutta merkitty?

    • Perkel

      Lennä lennä leppäkerttu ison kiven juureen....... :-´

    • Viatonsivullinen

      Se oli neljäs suuri lento-onnettomuus lyhyen ajan sisällä.
      Yksi kone hukassa.
      Toinen meressä.
      Kolmas ammuttiin alas.
      Neljäs ajettiin tarkoituksella vuoreen.
      Tuntuu olevan vähän liian huolimatonta lentelyä, nuoria kloppeja ei kannata päästää ohjaimiin. Montako Hornettia jo tipautettu, vaikka ei ole sotatilakaan.
      Liian kalliita Hornetit leluiksi, lentosimulaattori riittää, klopeille, vanhemmallekin,
      lentävät senkin vielä seinään:)

      • ö-Öö

        ?

        Olet käsitänyt ikäasian ihan väärin. Lentäjä nimenomaan ei saa olla kovin vanha. Tulee just vaivoja, refleksit hidastuvat. Ja sellainenkin, mitä enemmän lentänyt, sen todennäköisempää, että joskus tapahtuu jotain.Finnairin lentäjien keski-ikä 40, tarkoittaa käytännössä, nuorimmat alle kolmikymppisiä, vanhimmat yli viiskymppisiä. Joissain maissa ollut pakollinen eläke kuuskymppiselle, katsottu liian vanhaksi ammattiin.

        Se eria asia, siviilipuolella paljon loispummeja, jotka lentävät. Äsken uutisoitiin Harrison Fordista, joka yli 70 aj onnistui tuhoamaan pienkoneen ja järjestämään itsensä sairaalaan.

        Ollut polemiikka, kun tässä alppiturmassa stuertti ollu rairiksella ja kuitenkin töissä. Taitaa lentäjän ammatti olla sellainen, että ei parane olla ollenkaan mitään mielenterveysongelmia ja ura loppuu siihen. Eli johtuiko turma siitä, että lentäjä ei uskaltanut kertoa sairaslomastaan työnantajalle, jolloin syy onkin työnantajan...

        =DW=


      • Viatonsivullinen
        ö-Öö kirjoitti:

        ?

        Olet käsitänyt ikäasian ihan väärin. Lentäjä nimenomaan ei saa olla kovin vanha. Tulee just vaivoja, refleksit hidastuvat. Ja sellainenkin, mitä enemmän lentänyt, sen todennäköisempää, että joskus tapahtuu jotain.Finnairin lentäjien keski-ikä 40, tarkoittaa käytännössä, nuorimmat alle kolmikymppisiä, vanhimmat yli viiskymppisiä. Joissain maissa ollut pakollinen eläke kuuskymppiselle, katsottu liian vanhaksi ammattiin.

        Se eria asia, siviilipuolella paljon loispummeja, jotka lentävät. Äsken uutisoitiin Harrison Fordista, joka yli 70 aj onnistui tuhoamaan pienkoneen ja järjestämään itsensä sairaalaan.

        Ollut polemiikka, kun tässä alppiturmassa stuertti ollu rairiksella ja kuitenkin töissä. Taitaa lentäjän ammatti olla sellainen, että ei parane olla ollenkaan mitään mielenterveysongelmia ja ura loppuu siihen. Eli johtuiko turma siitä, että lentäjä ei uskaltanut kertoa sairaslomastaan työnantajalle, jolloin syy onkin työnantajan...

        =DW=

        Vaatii kypsyyttä ja ryhtiä kertoa sairaudestaan työnantajalle.
        Nuoren miehen oli ylipääsemättömän vaikea kertoa, ei ollut hänellä tarpeellista vahvuutta siihen tehtävään, eikä silloin myöskään lentämään isoa konetta.
        Nuorilla aikapaljon kriisejä.


      • ö-Öö
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Vaatii kypsyyttä ja ryhtiä kertoa sairaudestaan työnantajalle.
        Nuoren miehen oli ylipääsemättömän vaikea kertoa, ei ollut hänellä tarpeellista vahvuutta siihen tehtävään, eikä silloin myöskään lentämään isoa konetta.
        Nuorilla aikapaljon kriisejä.

        "Nuorilla aikapaljon kriisejä."

        Ihme ikärasismia. Kundi edes mitenkään nuori ollut, parhaassa työiässä. Paljon ammatteja, joista potkitaan pois, kun liian vanha, kapiainen kai tunnetuin suomessa.

        JA sitten on yks ammattiryhmä, minkä poispotkimisikää aiotaan korottaa. Palomies. Hitto, mikä älytön idea se toikin on. En mä ainakaan haluais, että jos tulipalo, dementoituneet ja puolikuntoiset palomiehet tulevat rollaattoreillaan "sammuttamaan" paloa.

        Suomessa muuten sellainen erittäin yleinen ammatti, mistä joutuu pois usein alle nelikymppisenä. Urheilija. Erittäin vähän urheilulajeja, joissa pystyy menestyksekkäästi toimimaan vanhempana.

        Että kiitos ei seniileille dementikkolentäjille.

        Kysymys, miten mahdollista, suuren lentoyhtiön terveydenhuolto ei ollut tietoinen lentäjän sairastelusta? Se niinkuin ydinkohta koko asiassa.

        =DW=


      • Viatonsivullinen
        ö-Öö kirjoitti:

        "Nuorilla aikapaljon kriisejä."

        Ihme ikärasismia. Kundi edes mitenkään nuori ollut, parhaassa työiässä. Paljon ammatteja, joista potkitaan pois, kun liian vanha, kapiainen kai tunnetuin suomessa.

        JA sitten on yks ammattiryhmä, minkä poispotkimisikää aiotaan korottaa. Palomies. Hitto, mikä älytön idea se toikin on. En mä ainakaan haluais, että jos tulipalo, dementoituneet ja puolikuntoiset palomiehet tulevat rollaattoreillaan "sammuttamaan" paloa.

        Suomessa muuten sellainen erittäin yleinen ammatti, mistä joutuu pois usein alle nelikymppisenä. Urheilija. Erittäin vähän urheilulajeja, joissa pystyy menestyksekkäästi toimimaan vanhempana.

        Että kiitos ei seniileille dementikkolentäjille.

        Kysymys, miten mahdollista, suuren lentoyhtiön terveydenhuolto ei ollut tietoinen lentäjän sairastelusta? Se niinkuin ydinkohta koko asiassa.

        =DW=

        Tattista vaan, olipa hauska kommentti.


      • Sontahousut
        ö-Öö kirjoitti:

        "Nuorilla aikapaljon kriisejä."

        Ihme ikärasismia. Kundi edes mitenkään nuori ollut, parhaassa työiässä. Paljon ammatteja, joista potkitaan pois, kun liian vanha, kapiainen kai tunnetuin suomessa.

        JA sitten on yks ammattiryhmä, minkä poispotkimisikää aiotaan korottaa. Palomies. Hitto, mikä älytön idea se toikin on. En mä ainakaan haluais, että jos tulipalo, dementoituneet ja puolikuntoiset palomiehet tulevat rollaattoreillaan "sammuttamaan" paloa.

        Suomessa muuten sellainen erittäin yleinen ammatti, mistä joutuu pois usein alle nelikymppisenä. Urheilija. Erittäin vähän urheilulajeja, joissa pystyy menestyksekkäästi toimimaan vanhempana.

        Että kiitos ei seniileille dementikkolentäjille.

        Kysymys, miten mahdollista, suuren lentoyhtiön terveydenhuolto ei ollut tietoinen lentäjän sairastelusta? Se niinkuin ydinkohta koko asiassa.

        =DW=

        Mun mielestäni urheilu ei ole mitään yleishyödyllistä ammatinharjoittamista. Ja työn josta maksetaan pitää hyödyttää kansallisesti, eikä vain makseta siitä, että joku saa narsistisesti treenata kroppaansa ja siitä sitten joku hullu maksaa. Kansalaisaloite, ettei ainakaan valtion rahoja syydetä moiseen soopaan.


      • ö-Öö
        Sontahousut kirjoitti:

        Mun mielestäni urheilu ei ole mitään yleishyödyllistä ammatinharjoittamista. Ja työn josta maksetaan pitää hyödyttää kansallisesti, eikä vain makseta siitä, että joku saa narsistisesti treenata kroppaansa ja siitä sitten joku hullu maksaa. Kansalaisaloite, ettei ainakaan valtion rahoja syydetä moiseen soopaan.

        Jepjep

        Urheilu noin yleisesti ottaen kaiketi maan suurimpia pisneksiä. Siinä liikkuu valtavat rahasummat. En tiedä, onko kukaan koskaan tehnyt arvioita kokonaisuudesta, siihen kun liittyy kaikenlaiset urheiluvaatepisnekset, rakennushommat, jopa pitäisi ajatella just pensa, mitä vanhemmat polttaa autoissaan kuljetellessaan kakaroita treeneihin, välipalat, urheilujuomat, vaikka mitä. Julmettu määrä ihmisiä tienaa elantonsa urheilun kautta,

        Itse urheilu tuottaa lähinnä viihdettä penkkiurheilijoille ja on siinä tietenkin lääketieteelliset jne seikkansa. Pääidea nykyisin urheilussa pitää talouden rattaita pyörimässä ja raha liikkumassa. Sillä, mitä urheilijat itse hommailee, ei sinällään ole niin isoa merkitystä, pääasia, että kiinnostaa kansaa.

        =DW=


    • näin-meillä-

      Lentäminen pelottaa aina, onnekseni olen reisuiltani aina selvinny hengissä,
      - aina kun lähden konella reissuun otan suuren henkivakuutuksen jos kone putoaa jää perillisille komee summa pitää kunnon hautajaiset ja vielä taskurahaa kivasti elämiseen,
      tehkää tekin samoin, niin lentokoneet pysyy ilmassa kun lentoyhtiöllä eikä vakuutusyhtiöillä ei ole varaa maksaa suuria henki ja matkavakuutusta,

      • MyösWCvakuutus

        Itse en lennä enää. Lakkasin matkustamasta. Ulkomaille. Paitsi mökille menen eri vuoden aikoina. Siksi otin Huussihenkivakuutuksen. Näet sitä kun joutuu käymään huussissa liukkaillakin, esimerkiksi kolme viikkoa sitten päivisin piha suli vedeksi, sohjoksi ja iltaisin ja öisin jäätyi, siinä oli vaara lipsahtaa liukkaasti kumoon ja satuttaa itsensä. Sepeliä levittelin, kyllä, mutta päivän aikana se humpsahti sen sulavan jään ja lumen läpi, ei siis mitään hyötyä. Kaksi säkillistä sepeliä katosi kuin maan nielemänä, juu ja löytyy pihanurmen seasta tulevana kesänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe