windows 8.1 kiintolevytila?

vanha-levy-käyttöön

Paljonko windows 8.1 64-bit tarvitsee kiintolevy tilaa normaalissa käytössä. perusohjelmat
win zip, office, antivirus, palomuuri, adaware ohjelmat,kuvankäsittely, Nero, ja muutamia pikku ohjelmia, käsittääkseni päivitystilanteessa pitää olla myös jonkunverran tyhjää levytilaa.

kovalevyn koko on 130Gb, pitäisi keksiä osionti.

thänks juu

6

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20-30 Gt. Palomuuri ja virustorjunta ovat jo valmiina Windowsissa joten niitä ei tarvitse asentaa erikseen eikä kannatakaan ainakaan palomuuria.

      En osioisi noin pientä levyä vaan asentaisi Windowsin siihen sellaisenaan. Näin ei tule ongelmia tilan loppumisen suhteen.

    • ndioandsoi

      Laittaisin 30-40GB. Riippuu kyllä keskusmuistin määrästä...

      W8/8.1 käyttää hiberfil.sys -tiedostoa fast boot ominaisuuteensa, ja se vie tilaa aika paljon, määrä riippuu keskusmuistin määrästä. Koneessani on 16GB RAM, ja hiberfil.sys on 12,7GB "ylimääräistä" järjestelmäosion juuressa. Sama pätee pagefile.sys -tiedostoon, mutta sen kokoon pystyy itse vaikuttamaan.

      W8.1 asennus vie koneellani tällä hetkellä 30,5GB tilaa. Käyttis on ihan omassa osiossaan, sinne ei ole asennettu mitään muita ohjelmia kuin laiteajurit ja niiden mukana tulevia hallintasoftia.

    • vanha-levy-käyttöön

      eli joku 65 Gb on sitten sopiva, muistia on 8Gb

    • fdsafdsa

      Noin pientä levyä ei kannata osioida. Minulla Windows-kansio, Users-kansio ja Program Files kansiot vievät yhteensä noin 80 Gt.

      • eikannataollenkaan

        Ei tiedostoja kannata tallentaa käyttäjäprofiilin alle.


      • eikannataollenkaan kirjoitti:

        Ei tiedostoja kannata tallentaa käyttäjäprofiilin alle.

        Siis omat tiedostot asennetaan juurikin käyttäjäprofiilin alle ensisijaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3280
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe