Aioin kokeilla kymppiä, tein asennuslevyn dvdlle. Alussa tuli sininen lipun kuva johon jumittui melkein heti, odotin kyllä aika pitkään mutta ei mennyt eteenpäin. Nyt kone piippaa kun pitäisi käynnistyä seiska kiintolevyltä ja käynnistää koneen uudestaan, pyörii siis kehää kokoajan. Mitähän voisi tehdä?
Windows 10 sotki käynnistyksen
40
61
Vastaukset
Ota levy pois asemasta ja kokeile ilman sitä,
- kivillemeni
Niinhän minä teenkin. Ei käynnisty enää.
- linux-pelastaa
Lataa ja asenna linuxin livelevy, asenna se koneeseen olemassa olevan? (jos vielä on) seiskan rinnalle, osiolle johon aioit asentaa kympin. Se tekee käynnistysvalikon jolta voit käynnistää vanhan windowsin. Jos tuo kymppi jotenkin poisti vanhan seiskan, niin ei tietenkään tuokaan onnistu mutta saat ainkin samalla toimivan Linux-käyttöjärjestelmän, kun ei se kymppi toiminut.
- kivilemeni
Minulla on joku Ubuntu levy, kunhan löytäisin sen jostain. Kokeilen käynnistää sillä jos näkisin mitä kovalevyllä vielä on.
- selaviii
Itse ryssii niin ketä voi suomia?
- palhomeri
Tämä on "Apua aloittelijalle"-palsta.
Turhanpäiväiset ja tyhmät vittuiljat voivat poistua takavasemmalle ja vetää itsensä jojoon,
kukaan ei jää kaipaamaan. - selaviii
palhomeri kirjoitti:
Tämä on "Apua aloittelijalle"-palsta.
Turhanpäiväiset ja tyhmät vittuiljat voivat poistua takavasemmalle ja vetää itsensä jojoon,
kukaan ei jää kaipaamaan."odotin kyllä aika pitkään mutta ei mennyt eteenpäin".
Asennus purkaa tiedostoja ennen sen alkua ja aloittaja keskeyttää sen. Mitä voit odottaa?
Neljä kymppiä tässä tullut asennettua ilman ongelmia. Toki aloittaja ei kertonut onko kone edes kykenevä.
Silly fucker leaving back left trying to finish the noose. - pölvästi
selaviii kirjoitti:
"odotin kyllä aika pitkään mutta ei mennyt eteenpäin".
Asennus purkaa tiedostoja ennen sen alkua ja aloittaja keskeyttää sen. Mitä voit odottaa?
Neljä kymppiä tässä tullut asennettua ilman ongelmia. Toki aloittaja ei kertonut onko kone edes kykenevä.
Silly fucker leaving back left trying to finish the noose.Jos asennus menee jumiin, niin pitääkö vain odotella, vai onko pakko keskeyttää?
- palhomeri
pölvästi kirjoitti:
Jos asennus menee jumiin, niin pitääkö vain odotella, vai onko pakko keskeyttää?
Asennuksen jumiutumisen huomaa
-kovalevyn valo ei vilku, palaa tasaisesti tai on sammunut
-näppäimistö lopettaa toimimisen, voi tsekata vaikka capslockilla tai numlockilla.
-hiiren kursori ei liiku, jos se näkyy
-kuvaruudulla pyörivä tai muuten liikkuva juttu pysähtyy. - kivillemeni
En keskeyttänyt vaan odotin pitkään. Se jumahti heti siihen lippuun alussa. Kovalevyn valo ei vilkkunut. Olen kyllä asentanut windowseja ennenkin. Kone on kykenevä seiskalle phenom 555 ja 4gigaa muistia. Miten saan tuon seiskan käynnistymään vai meniköhön koko kiintolevy pilalle?
- qwqwqeew
kivillemeni kirjoitti:
En keskeyttänyt vaan odotin pitkään. Se jumahti heti siihen lippuun alussa. Kovalevyn valo ei vilkkunut. Olen kyllä asentanut windowseja ennenkin. Kone on kykenevä seiskalle phenom 555 ja 4gigaa muistia. Miten saan tuon seiskan käynnistymään vai meniköhön koko kiintolevy pilalle?
yritä jos löydät levyn
https://help.ubuntu.com/community/RestoreUbuntu/XP/Vista/7Bootloader#How_to_partially_fix_the_Windows_bootloader_using_an_Ubuntu_CD
- dww
Korjaa seiskan käynnistys seiskan recovery CD:llä tai asennuslevyn avulla.
https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/927392/fi Windows 10 versiota kannattaa kokeilla testikoneeseen jos sellainen on. Pääkoneeseen sitä en kokeisi paitsi virtualboxsiin.
- wwqddqwdwd
Voi sen kiintolevyn vaihtaa pääkoneeseen, vai pelkäätkö että särkee rautaa kuten edelliset?
wwqddqwdwd kirjoitti:
Voi sen kiintolevyn vaihtaa pääkoneeseen, vai pelkäätkö että särkee rautaa kuten edelliset?
Ei ole kannattavaa.
- 0hm0
kannyman kirjoitti:
Ei ole kannattavaa.
Miksi ei ole kannattavaa?
- turhaa_vaivannäköä
wwqddqwdwd kirjoitti:
Toisaalta eihän sillä vanhalla seiskalla tai kasilla mitään enää tee sen jälkeen kun kympin on asentanut, joten on turhaa työtä hankkia uutta levyä kymppiä varten ja jättää edellistä ssd:tä varakäyttikseksi siltä varalta että jotain menee pieleen. On sitten satasen ssd paperipainona, jolla ei tee mitään. Eihän kukaan säilytä vista ja xp levyjäkään siltä varalta että niitä vielä tarvittaisiin.
Järkevämpää on vain kopioida kirjanmerkit, dokumentit ja pelitallenteet talteen järjestelmäosiolta, ja asentaa kympin puhtaana asennuksena formatoiden järjestelmäosio (muihin osioihin ja levyihin asennusohjelma ei koske), ja jos jotain möhlii niin asentaa uudelleen ja möhlimättä. Normaalisti se on noin 5min toimenpide se kympin puhdas asennus, johon ei pitäisi olla sen suurempaa kynnystä kuin Acrobat readerin päivitykseen. - 4711
turhaa_vaivannäköä kirjoitti:
Toisaalta eihän sillä vanhalla seiskalla tai kasilla mitään enää tee sen jälkeen kun kympin on asentanut, joten on turhaa työtä hankkia uutta levyä kymppiä varten ja jättää edellistä ssd:tä varakäyttikseksi siltä varalta että jotain menee pieleen. On sitten satasen ssd paperipainona, jolla ei tee mitään. Eihän kukaan säilytä vista ja xp levyjäkään siltä varalta että niitä vielä tarvittaisiin.
Järkevämpää on vain kopioida kirjanmerkit, dokumentit ja pelitallenteet talteen järjestelmäosiolta, ja asentaa kympin puhtaana asennuksena formatoiden järjestelmäosio (muihin osioihin ja levyihin asennusohjelma ei koske), ja jos jotain möhlii niin asentaa uudelleen ja möhlimättä. Normaalisti se on noin 5min toimenpide se kympin puhdas asennus, johon ei pitäisi olla sen suurempaa kynnystä kuin Acrobat readerin päivitykseen.Asiantuntemattomuus puhuu taas suu vaahdossa.
Ainoat viidessä minuutissa asentuneet ovat olleet jotkut liveLinuxit. - turhaa_vaivannäköä
USB-tikulta kymppi asentuu 5 minuutissa.
- windows_kymppi
Turha asentaa vakoilua.
- poieurwcnqowek
Et vaan jaksanu ventata tarpeeksi, siinä on vaihe kun näyttää ettei tapahdu mitään.
Mutta jos yritit asentaa samalle levylle kun missä on varsinainen käyttämäsi käyttöjärjestelmä, niin sitten pitää vaan mennä peilin eteen ja sanoa "Olen tyhmä älykääpiö"- kivillemeni
Montako kertaa pitää sanoa, että odotin pitkään, noin puoleen tuntiin ei tapahtunut mitään ja se jymähti heti ensi sekunneilla. Ei siinä muuta voinut kuin sammuttaa kone virtakytkimestä. Tyhmä kyllä saatoin olla, kun aloin tuota asentaa, paljon harmia aiheutti.
- ihmejuttuja
kivillemeni kirjoitti:
Montako kertaa pitää sanoa, että odotin pitkään, noin puoleen tuntiin ei tapahtunut mitään ja se jymähti heti ensi sekunneilla. Ei siinä muuta voinut kuin sammuttaa kone virtakytkimestä. Tyhmä kyllä saatoin olla, kun aloin tuota asentaa, paljon harmia aiheutti.
Jos asennus ei ole edes ehtinyt alkaa, niin ei sen koneen levyllä olleen seiskan asennuksen olisi pitänyt miksikään mennä. Joko juttusi haiskahtaa, tai sitten koneesi kiintolevy meni "juuri spovasti" rikki.
- kivillemeni
ihmejuttuja kirjoitti:
Jos asennus ei ole edes ehtinyt alkaa, niin ei sen koneen levyllä olleen seiskan asennuksen olisi pitänyt miksikään mennä. Joko juttusi haiskahtaa, tai sitten koneesi kiintolevy meni "juuri spovasti" rikki.
Asennus meni jumiin heti alussa, kyllä se omat temppunsa ehti tekemään. Kyllä levy oli vielä onneksi ehjä. Olen seiskan asentanut siihen takaisin.
- odota_kauemmin
kivillemeni kirjoitti:
Muilla käyttäjillä on mennyt yli 3 tuntia päivityksessä hitaammalla koneella ilman että mitään vaikuttaa tapahtuvan, mutta lopulta päivitys menee läpi.
- kivillemeni
Kyllä tässä niin näyttää käyneen, että ainoa osio joka levylle jäi on tuo mihin kympin aioin asentaa. Muut osiot olivat kadonneet bittitaivaaseen.
Olen nyt saanut seiskan asennettua jotenkuten kuntoon, hyvä toisaalta sillä alunperin kympin kokeiluun motivoi tuo vanhan seiskan hidastelu. Nyt sekin on kunnossa.
Kympin kokeilut saa minun osalta jäädä tähän ja varoitan muitakin, ettei keskeneräisiä tekeleitä ala asentelemaan kuin harrastusmielessä.- ihmejuttuja
Vai niin. Miten sinä noita osioita pääsit räveltämään, jos kerran kympin asennus meni jumiin ennen kuin se ehti edes alkaa. Olet trolli.
- kivillemeni
ihmejuttuja kirjoitti:
Vai niin. Miten sinä noita osioita pääsit räveltämään, jos kerran kympin asennus meni jumiin ennen kuin se ehti edes alkaa. Olet trolli.
Linux-livelevyllä käynnistin koneen ja katsoin mitä levyllä on.
- ihmejuttuja
kivillemeni kirjoitti:
Linux-livelevyllä käynnistin koneen ja katsoin mitä levyllä on.
Ei se kymppi ole voinut mitään sotkea, kun sen asennusohjelma ei edes ehtinyt käynnistyä. Olet itse sählännyt jotain tai kuten eniten epäilen, olet trolli ja viskelet näitä juttuja tänne hatustasi, kuten suureksi iloksesi olet jo vuosikausia tehnyt.
- qwdqwdqw
ihmejuttuja kirjoitti:
Ei se kymppi ole voinut mitään sotkea, kun sen asennusohjelma ei edes ehtinyt käynnistyä. Olet itse sählännyt jotain tai kuten eniten epäilen, olet trolli ja viskelet näitä juttuja tänne hatustasi, kuten suureksi iloksesi olet jo vuosikausia tehnyt.
Alussa se alustaa kiintolevyn, eli tuhoaa mahdollisen datan.
- sinäoletrölli
qwdqwdqw kirjoitti:
Alussa se alustaa kiintolevyn, eli tuhoaa mahdollisen datan.
Ei alusta ennen asennusohjelman tiettyä vaihetta eikä se silloinkaan tapahdu itsekseen.
- susikymppi
Minulle tapahtui aivan vastaava. Jäi paikalleen se asennus ja kiintolevy oli sen jälkeen tyhjänä.
- susikymppi
Jopas sitä ollaan herkkänä. Kyllä nuo "plösööntymisiä" ja "mätänemisiä" jutut ihan muilta käyttäjiltä tulevat. Kyllähän täällä kokemuksiaan voi kertoa, voi muutkin ottaa niistä opiksi. Sehän palstan tarkoitus on.
- winzofreniaa
Windows & vainoharha.
- hwbffwse
Puhdas asennus on paras.
- kokeileuusiks
Asenna se windows usb tikulle niin asennus sujuu nopeammin ku levyltä.
https://rufus.akeo.ie/ - Mikajalmari
Voikohan win 10 rikkoa kiintolevyjä? Mulla hajos jo toinen kovo, ensimmäinen kymppiä asennettaessa ja toinen asennuksen jälkeen( varmuuskopiolevyinä olivat ja erillisiä tietysti). Seiskan kanssa ei ollu ongelmaa noissa. ???????
- werwerr
Voi. Se on melkoinen beta vielä ja voi tehdä tietokoneelle mitä sattuu. Ei kannata asentaa siihen ykkös koneeseen.
- piipititititititi
Piipaukset viittaa rautavikaan, taikka virheeseen, jota tietokone koittaa sinulle ilmoittaa. Laske piippaukien määrä ja niiden kesto ja googleta aiheesta, taikka kerro täällä.
- kivillemeni
Olen tämän ketjun alkuperäinen aloittaja. Kone on kunnossa ja toimii kuten pitääkin, eikä siinä mitään vikaa ole. Olen asentanut seiskan takaisin.
Tuo kympin asennus tosiaan sotki kiintolevyn, poisti kaikki osiot jostain syystä vaikka en ehtinyt mitään valintoja tehdä vain käynnistin koneen asennuslevyltä. Ainoastaan osio johon kymppi piti asentaa oli jäänyt. Eipä ole moista minkään asennuksen kanssa esiintynyt aiemmin ja olen windowseja asentanut ja tiedän miten se tehdään.
Enpä ihmettele vaikka jotain bugeja tuossa kympin assennuksessa joillain ilmenisi, minulla kyllä levy oli ehjä, se piti vain alustaa ja tehdä osiot uudestaan.
Oletko varma, että levy on hajalla, voi olla, että pitää tehdä osiot ja alustaa uudelleen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716207- 1335564
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4703446Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091827Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3811286- 381266
- 671081
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun47984Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889