Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Abraham Wetterintie 18 Hekan senioriasunnot

AWhakija

Haku käynnissä. Oletko hakenut? Millainen alue Herttoniemi on? Liikenneyhteydet? Kaupat?
Jos olet 55 tai yli niin koetko itsesi senioriksi? Itse ajattelen seniorin olevan jo reippaasti yli 70-vuotias mutta en itsekään keksisi kyllä korvaavaa sanaa seniorin tilalle.

49

2017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdokas

      Itse olen 60 vuotias,olen hakenut.

      • hakemus20

        olen 56 ja hain sinne ihan vaan sen paikan takia. Minkä kokoista asuntoa hait ?


      • Vaihtari

        Hain niitä isompia kaksioita.


      • hakemus20

        Samoin minä hain niitä kaksioita, se 56 neliöinen olisi aika kiva. Onnea asunnon hauassa toivotaan, että tärppää.


      • hakemus20

        Nyt en ole varma oliko se kaksio 56 neliötä oli kuitenkin ainoa sen kokoinen.


    • Mummelii

      No itse asiassa viime aikoina näiden pirullisten kolotusten kanssa tunnen itseni 100 vuotiaaksi vaikka olen 55. Minulla on muutama lapsen lapsi eli olen siis mummokin. Jos sana seniori ei miellytä, niin ei kyllä mummokaan ne kuulostavat ikälopuilta, eihän sitä enää mikään teinityttönen ole. Minusta seniori on yli 60-vuotias.

    • Vaihtari

      Bussipysäkki on talon edessä,kaupat ,terveysasema sekä metro kilometrin säteellä. Mutta itse olen sairaseläkeläisen 60, mut en ikäloppu,mutta kumminkin voin asuntoja hakea.

      • tyttötylleröinen58

        Ikä on vain pelkkiä numeroita eihän 60 ole vielä mitään palataan asiaa 85-veenä.


      • Vaihtari
        tyttötylleröinen58 kirjoitti:

        Ikä on vain pelkkiä numeroita eihän 60 ole vielä mitään palataan asiaa 85-veenä.

        Joo,palaillaan


    • Vaihtari

      Kiitos.Onnea myöskin muille hakijoille.

    • yksihakija

      Onko kenelläkään tietoa miten kauan kestää ennen kuin kaupunki ilmoittaa niille jotka ovat asunnon saanneet.

      • AWhakija

        Pukinmäen ja Viikin asunnoissa alkoivat ensimmäiset ilmoitella täällä palstoilla asuntotarjouksista noin viikon päästä haun päättymisestä. Tosi mielenkiintoista on kuinka moni näitä senioriasuntoja on hakenut.
        Vain yksi kolmannes on varattu niille jotka eivät vielä asu kaupungin vuokra-asunnoissa. Puksuun haki muistaakseni noin 1800 ja Viikkiin noin 1100 ja siellä kuitenkin oli ikäskaalaa koko leveydeltään. Villi veikkaus: Herttoniemeen hakijoita 500 ...
        Tarjousta odotellessa!


      • Hakijavaan

        Jos ja kun hyvä tuuri ja asuntoa tarjotaan tulkaa kertomaan tänne.


      • Vaihtari

        Just,joo.ei mitään saumaa saada asuntoa!!! Yli 1500 hakijaa.


      • Hakijavaan

        Ei heitetä kirvestä kiveen vielä onhan meillä pienet saumat mutta todella pienet.


      • AWhakija

        Meni sitten veikkaus mulla ihan pikkasen pieleen. En olisi mitenkään voinut saatikka halunnut uskoa että hakijoita on noin paljon. Minun kirves lensi kiven kautta kaivon pohjalle ihan saman tien.


      • yksiniistämonista

        Olisi kiva tietää millä perusteella ne jakavat nämä Hertsikan asunnot tai miten ne pisteyttää kuka meistä tarvitsee sitä asuntoa eniten. No mulla ei ole onnea näissä arpajaisissa mun onnetar on jo jonkin aikaa lymyillyt jossain piilossa.


      • Odotusta
        AWhakija kirjoitti:

        Pukinmäen ja Viikin asunnoissa alkoivat ensimmäiset ilmoitella täällä palstoilla asuntotarjouksista noin viikon päästä haun päättymisestä. Tosi mielenkiintoista on kuinka moni näitä senioriasuntoja on hakenut.
        Vain yksi kolmannes on varattu niille jotka eivät vielä asu kaupungin vuokra-asunnoissa. Puksuun haki muistaakseni noin 1800 ja Viikkiin noin 1100 ja siellä kuitenkin oli ikäskaalaa koko leveydeltään. Villi veikkaus: Herttoniemeen hakijoita 500 ...
        Tarjousta odotellessa!

        "Pukinmäen ja Viikin asunnoissa alkoivat ensimmäiset ilmoitella täällä palstoilla asuntotarjouksista noin viikon päästä haun päättymisestä"

        No nyt on kulunut tässä kohteessa se viikko kun haku aika päättyi joten jokohan ensiviikolla alkaisi rarpista tietoa ?


      • AWhakija

        Tässä kohteessa asuntotarjoukset annetaan kesäkuun loppuun mennessä joten ei varmaan samalla tahdilla aleta tarjoamaan kuin niissä kahdessa aiemmassa. Niissä luvattiin noin kuukauden sisään saada tarjoukset tehtyä. Siispä maltti on valttia nyt.


      • Odottaaaaaa

        Malttia malttia mutta........ odottavan aika on pitkä ja mitään ei kuulu. Voi nekku jatketaan odottamista.


    • toivotaantoivotaan

      Onko kenellekään tullut tarjouksia?

      • Vaihtari

        Kesäkuussa vasta alkavat jakamaan asuntoja,eli aika kauan vielä saa vielä jännittää?


      • Odottaaaaaaa

        Eikö jossain ollut niin, että jakavat asunnot kesäkuun loppuun mennessä ? Ajattelin niin, että voisivat alkaa jo toukokuussa jakamaan mutta taisin olla väärässä. Voikun tärppäis ja saisi sen asunnon.


      • Vanhussss
        Vaihtari kirjoitti:

        Kesäkuussa vasta alkavat jakamaan asuntoja,eli aika kauan vielä saa vielä jännittää?

        Hei Kesäkuu on jo ovella kohta loppuu tämä odotus.


    • AWhakija

      Kyllä sitä aika pitkän aikaa saa vielä jännittää että tuleeko tarjousta vai ei jos kesäkuun loppuun asti pitää odotella. Vaikka toisaalta olen melko varma että tarjousta ei minulle tule, niin ainahan se toivo elää silti. Ja varsinkin kun vielä tässä kohteessa vuokrat on todella edullisia muuhun tämän vuoden Heka-uudistuotantoon verrattuna niin lottovoitoltahan tuollainen tarjous tuntuisi.
      Kyllä noilla Herttoniemen vuokrilla tulisi toimeen vähän pienemmälläkin eläkkeellä.

      • Vaihtaja

        Ilmoitetaanko ne sähköpostilla? Ilmoitetaanko sittenkin jos ei ole saanut asuntoa? Onko kellään tälläistä tietoa?


      • Hakijavaan

        Ilmeisesti tekstiviestillä ja vielä sähköpostilla. Ilmoitusta ei tule jos et saa asuntoa.


    • tytär

      Äitini sai tänään tarjouksen kaksiosta- Onnen päivä.
      Asunut kaupungin asunnossa 50-vuotta, nyt uusiin, elämää helpottaviin neliöihin.

      • AbrahamW

        Onnittelut hänelle!
        Me muut odotamme vielä omaa viestiämme. Jännittää!


      • Vanhusssss

        Onnea äidillesi. Voi kun minä myös saisin sen asuntotarjouksen :)


      • Vaihtaja

        Tuliko tarjous postitse? Vai sähköpostitse?


      • tytär
        Vaihtaja kirjoitti:

        Tuliko tarjous postitse? Vai sähköpostitse?

        Tekstiviestillä ja sp.tai postitse.


    • mitenkähän

      Onko edellisen jälkeen muille tullut asuntotarjouksia?

      • Vaihtari

        Hiljasta on ollut.


      • yhtäodotusta

        Samoin täällä hiljaista :) odotellaan vaan.


    • lenitaphuck

      Helsingin puutteita... jotain yksi kymmenestä pääsee kerrostaloon maksaen siitä koko eläkkeensä... vajaaälyisten touhua. On sieltä kilsa sinne mamuryhmittymään metriksellä. Herttoniemi näin muuten on slummi.

      • kiitososaanotosta

        Mielipiteesi on rekisteröity.


    • ilmanasuntoajäännyt

      No niin eiköhän tämä ole jo niin nähty, että asuntoa ei tullut. Oletan asuntojen menneen tosi vanhoille jotka eivät osaa käyttää nettiä koska vain yksi ainoa tuli ja ilmoitti asunnon saannista ja hänkin ilmoitti äitinsä puolesta. Onnea kuitenkin kaikille asunnon saanneille.

      • voiettä

        Noin päättelin myös. - Ilman asuntoa sitä tässä jälleen jäi. Nimimerkki "Muutaman vuoden jo kaupungin asuntoa hakenut ja aina rannalle jäänyt"


    • HEKAloinen34

      Minäpäs sainkin sieltä ylimmän asuinkerroksen asunnon, ikkunat Tammisalon suuntaan. hieno näköala, uusi talo. Tosin siellä pyöri aika paljon somaleita ja mustilaisia tutustumassa uusiin asuntoihinsa. Empä taida muuttaa sinne.
      Mieluummmin Puu-Vallilassa kuin kansainvälisessä talossa.

      • Vaihtaja

        Miksi hait sinne jos lähiö ei miellytä?


      • sivusilmällä

        Kiessus,, on siinäkin tyyppi.. pysy siellä missä hyvä!


      • ilmanasuntoajäännyt2

        Kansainvälisyys ja suvaitsevaisuus on nykypäivää. Ihanaa, että sinulla on valinnan varaa valita missä asut, mutta päivitä kuitenkin itsesi tähän päivään.


    • awt18

      Ilmoitetaanko noista yleensä kaikille yhtaikaa vai tipoittain?

      • olettaja

        Oletan että aika samaan aikaan lähtevät tiedot asunnon saajille ja jos joku asunnon saajista peruu asuntotarjouksen, niin ne tulevat sitten hiukan myöhemmin. Tämä on luulo ei tieto.


    • Aaprahami

      "Tosin siellä pyöri aika paljon somaleita ja mustilaisia tutustumassa uusiin asuntoihinsa."

      Mites siellä jo muka uusiin asuntoihin on päästy tutustumaan, kun Stadin Asunnot -sivulla lukee, että asuntoihin ei pääse ennen kuin vasta muuttopäivänä. Kuka tässä syöttää pajunköyttä?

      Niin, itse olen lähes seitsemänkymppinen ja ihan sama, onko talo seniori tai semafori, kyllä kelpaa, jos pääsen. Minnekään muualle minulla ei pieni eläkkeeni riitä. Nykyisessä asunnossani ei ole muuta hankalaa kuin hissin puute; polvi, lonkka ja selkäkipuisena siinä en pysty kauan asumaan.

      Naapurissa saa asua ihan minkä värisiä, kielisiä, näköisiä kansallisuuksia tahansa, minä pidän nimenomaan Helsingin monikulttuurisuudesta.

      Ja kyllä iästäni huolimatta hallitsen niin sähköpostit kuin muutkin tietokoneasiat. Ruumis raihnaistuu seniorioituessa, mutta mieli sen kuin virkistyy, jos pääsisi lähemmäs palveluja ja hissilliseen taloon.

      • Vuosaarelainen

        Minäkin luin että ei pääse asuntoja katsomaan ennen valmistumista. Joo taitaa olla hölynpölyä.
        Toivotaankin että saisitte te kumminkin asunnon,se ois suotava .


    • Odottavan-aika-pitkä

      Tuolla muitten Hekan uudiskohteiden keskustelussa joku sanoi, että ensin jaetaan isommat asunnot, sitten pienemmät. Ja näköjään pitemmällä ajanjaksolla ilmoituksia on tullut. Ehkä vielä joitakin tärppää.

    • Pitkä_matka_maalle

      Pitäisi lähteä maalle sairasta vanhaa äitiäni tervehtimään ja auttelemaan, vaan en uskalla lähteä kotoa useammaksi päiväksi, kun en tiedä, tuleeko mahdollinen asuntoilmoitus postitse vai miten. Sitä paitsi maalla kännykkäsignaali on niin heikko, että usein tekstiviestit ja sähköpostit ovat tulleet perille vasta Helsinkiin palattuani. Asuntoilmoitus vaatii kaiketi nopeaa reagointia, muutoin osoitus menee seuraavalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe