Miksi lisäveroa niin paljon?

Köyhännylkemistä

Täönään napsahti verolappu luukusta ja on 157€ lisäveroa. Olin huuli pyöreänä kun olen saanut samaa korvausta jo monta vuotta eli nettona 750€/kk enkä ole ollut työssä välillä. Viime vuonna sain takaisin n. 20€ ja edellisenä pari euroa jota ei maksettu kun oli niin pieni summa. Miksi pomppasi yhtäkkiä noin isoksi lisäveroksi? Jos olis tullut takaisin sen verran niin olis ollut ok kun sinnittelen muutenkin ihan köyhyysloukussa kun en saa mistään muualta mitään lisärahaa. Mutta että lisää vaan nyhdetään...:((

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinhäsiinäläy

      157 euroa voi tuntua paljolta, mutta eihän siinä ole kuin 13 euroa kuukautta kohti.

      Korota pidätysprosenttisi tänä vuonna, niin ei tule taas ensi vuonna ikävää yllätystä.

      • Köyhännylkemistä

        Ihmettelen vain kun työttömyyskorvauksessa on aina se 20% pidätysprosentti, että miksi nyt sitten on muka liian vähän pidätetty. Kun sain verokortin niin siinä oli prosentti 14% jos olisin ollut työssä.


      • ei_tajua_tätä

        No kyllä tuo on kesken vuotta kummallinen tilanne kun kuitenkin ennen on se sama veroprosentti (20%) riittänyt niille tismalleen samoille tuloille ja varsinkin jos ei ole mitään muutoksia tapahtunut.

        Minulle myös tuli mätkyjä yli 100 e. Tulot tippuivat viime vuonna kun tipuin ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle ja siitä pidätys se 20%. Ei ymmärrä alkuunkaan tätä. Onko verot nousseet työmarkkinatuella oleville kesken vuotta vai mitä kummaa on tapahtunut?


    • 2217

      mutta kun se 20 prossaa ei riitä kuin hyvin harvoissa tapauksissa...mulla on 23,5 prossaa ja sain takaisin 70e.

      • Köyhännylkemistä

        Ihmettelen vain kun sama työttömyyskorvaus ja prosentti ollut jo monta vuotta että miksei yhtäkkiä riitäkään. Jos olisi ollut tuloissa muutoksia niin ymmärtäisin, mutta kun ei.


    • kenoavaan

      Täällä työmarkkinatuki oon pitäny 21,5% tulee muutama kymmppi takaisin, joo voisivat laittaa kelassa oikean % ihme touhua..

    • muut-maksaa

      kannattaisko itsekkin tehdä jotain eikä vaan odotella palautuksia

    • EiNaurataYleVero

      Pitkäaikaistyötön työmarkkinatulla sai lähes 400 euron mätkyt, vaikkei edes kuulu kirkkoon.

      • Köyhännylkemistä

        Mitä veroa noin paljon? Sun nimimerkkisi Yle-verosta, mutta ei kai Yle-vero nyt noin paljoa tee? Ja työmarkkinatuella olet. Mistä ihmeestä on saatu kasaan noin muhkea lisävero?? Mulla Yle-vero on 88€


    • tyääijjjä

      Täällä taas 6kk työttömyydestä jopa 524.74€ palautuksia. Noita toki sossun asiakkaana en saa pitää jos joulukuussa en töissä ole, mutta hyvä kannustin löytää töitä.

    • Houmalainen

      Ite 7kk työttömänä palautuksia 450e

    • Pissismies

      Käypä joutessasi tarkistamassa veroprosenttisi ; www.vero.fi.
      Eipä sitten tule yllätyksiä jatkossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4157
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      63
      2958
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2508
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe