Oma tarina jaettavaksi

AinoM78

En tiedä helpottaako tämä täällä avautuminen, ehkä vaan odotan että jokin tulisi ja avaisi silmät tai antaisi uutta näkökulmaa asioille.

Tutustuin avomieheeni kaksi vuotta sitten. Alussa hän oli iloinen ja elämänmyönteinen, ehkä
positiivisin ihminen jonka tunnen. Ei ikinä sanonut kenestäkään pahaa ja löysi kuin ihmeem kaupalla positiivisen puolen mistä vain. Rakastuin heti. Olin itse vielä toipumassa omasta avioerostani, mietin omasta mielestäni todella pitkään ja tarkkaan uuteen suhteeseen siirtymistä, mutta kaikkien kahvihetkien ja viestien jälkeen annoin periksi tunteille.

Miehellä on omasta edellisestä liitostaan kolme lasta, jotka olivat minulle lapsettomalle ihmiselle enemmän kuin tervetulleita. Alusta asti sain lapsilta todella hyvän vastaanoton ja olin samantien kuin perheenjäsen. Rakastan tätä kolmikkoa aivan suunnattomasti. Viihdymme hyvin yhdessä ja he ovat kuin omia minulle.

Miltei kahden vuoden seurustelun jälkeen mies muutti luokseni asumaan. Seurusteluaika oli mielestäni enemmän kuin ihanaa. Tuntui että molemmilla on samanlaisia tavoitteita ja haaveita. Oli helppo jutella kaikesta ja alusta asti pyrin kertomaan avoimesti kaikista elämäni kommervenkeistä.

Kuukaudet ennen miehen muuttoa olivat vähän stressaavaa aikaa. Selvästi huomasi että jokin painoi ja oli muuttunut. Eräänä iltana sain mieheltä puhelun ja tämä itki puhelimessa sitä kun ei ollut ollut täysin avoin. Oli kuulema pahassa velkakierteessä ja tarvitsi rahaa lainaan. Kieltäydyin. Monesti. Lopulta kuitenkin suostuin, mutta vain sitä vastaan että hän lupasi maksaa puolen vuoden sisällä koko summan takaisin. Lopulta ongelmat kasaantuivat ja hän teki henkilökohtaisen konkurssin, rahat jäivät sille tielle. Käsittelimme tätä ongelmaa, puhuimme ja puhuimme, teimme sopimukset vuokranmaksusta ja muutimme yhteiseen kotiin. Kaikista taloudellisista vaikeuksista huolimatta uskoin että ne vaan toivat meidät lähemmäs toisismme ja vahvisti suhdetta.

Muuton jälkeen tunnelma on vaan kiristynyt kiristymistään. Välillä tuntuu että en osaa mitään. Puhun liikaa, puhun liian vähän, olen hänen mielestään liian pikkutarkka, ilkeä, ylimielinen , vaadin liikaa... Viime viikonloppuna tilanne kärjistyi siihen pisteeseen että hän kielsi minua puhumasta puhelimeen kun lapset ovat paikalla. Kun olisi kuulema pitänyt laittaa ruokaa. Tietysti suivaannuin, totesin että kymmen minuuttia ei kaada maailmaa ja jos on niin hirveä nälkä niin siitä olisi voinut tulla sanomaan tai paistaa sen jauhiksen vaikka itse. Tämä johti siihen että mies käski lapsia pakkaamaan viikonloppulaukut ja sanoi että he lähtevät, lopullisesti. Yritin ihan rauhallisesti keskustella ja rauhoittaa myös häntä, kun lapset olivat tässä vaiheessa vielä paikalla. Loppuseltaan mies huusi minulle että on saanut tarpeekseen ja että en osaa huolehtia lapsista, tämä on lopullista. Ei auta itkut, tämä loppui tähän. Hän tönäisi minut kovakouraisesti pois edestä ja ilmoitti lähtevänsä. Tässä vaiheessa lapset tulivat väliin, sanoivat että ei saa olla vihainen, itkivät. Se tuntui niin pahalle. Yritin tämän jälkeen vielä kerran puhua, mies kertoi lasten kuullen lyövänsä minua jollen väistä. Lapset pakenivat toiseen huoneeseen ja minä väistin.

Neljästään itkimme lasten kanssa, kaikki tosi järkyttyneinä miehen poistuttua. Yksi lapsista sanoi että ei halua lähtä ja pelkää sitä mitä isä tekee minulle.

Rauhoituttuaan asia puhuttiin läpi. Nyt olen vaan miettinyt että vaikka sanoo tuntevansa toisen, niin koko ajan putkahtelee ilmoille epämiellyttäviä ylätyksiä... Pitäisikö tällaisesta suhteesta lähtä? Ennen kun oikeasti mennään väkivallan puolelle. Luottamus on ainakin mennyt lopullisesti.

3

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JätäKokoLeikki

      Lopussa vastasit itse itsellesi: luottamus on mennyt. Mitä tekee sellaisella suhteella, jossa ei ole luottamusta? Niinpätiniin... maailmassa on olemassa tervepäisiäkin miehiä.

    • oppeliini1

      Voi toivoa että:
      1)lasten äiti on huolehtiva ja täyttää rakkaudella lapsilleen ne aukot joita tuo mies ei kykene isänä täyttämään.
      2) sinä et allekirjoittanut mitään sopimusta tuon miehen kanssa. Että sinä et ole ryhtynyt hänen velkojensa maksajaksi, koska silloin sinä olisit sidottu tuohon mieheen loppuelämäsi, ( hän tule tekemään velkaa velan päälle -historia)
      3) voisit antaa tilaisuuden miehelle rauhoittua aivan yksin. Hänellä on monta ongelmaa ratkaistavana, sinä tuskin kykenet niitä hänen puolestaan ratkomaan.
      4) tukena voit olla, mutta laske hänet tekemään omat päätoksensä omalla ajallaan.
      5) mies kykenee laittamaan palat kokoon ja rauhoittumaan niin että (halutessasi) voitte jatkaa yhteistä elämää
      5) annat lastensa tietää että sinä olet heidän ystävä. Vaikka heidän isänsä poistuukin sinun elämästä, se ei vähennä sinun kiintymystäsi lapsiin ja että ovesi on auki hedän vierailuilleen.
      Onko tuo mahdollista, sallisiko heidän äitinsä sen - sitä on vaikea kertomasi perusteella tietää.

    • huijausta

      Mitäpä se sinulla enää tekee kun sai rahaa..käytti vain hyväksi ja teki sitten sinusta syyllisen siihen ettei suhteenne toimikkaan ja että hän on saanut tarpeekseen.Sano että voihan se suhde loppua mutta laina menee perintään,ja ota yhteyttä ulosottomieheen.Jätkä osasi näytellä uskottavasti sen aikaa että rahat irtosi ja ollla ihana,liika ihana ollakseen totta!Tuo on kyllä kaiken huippu että kieltää puhumasta puhelimessa,omassa kodissa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2315
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1571
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1345
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe