Autisminkirjon henkilöihin kohdistuvat rikokset

MIEinfo

Kuinka suhtaudutte viranomaisiin ts. miten käytännössä toimitte, mikäli teitä kohtaan selvästi toimitaan Suomen lakien vastaisesti viranomaisten taholta? Mistään ei tunnu saavan tukea tällaisissa tilanteissa. Julkiseen oikeusapuunkaan ei ole kaikilla varaa, mikäli tulotaso hipoo rimaa. Kuka puolustaa ihmistä, jolla ei ole varaa taloudellisesti puolustaa lainmukaisia oikeuksiaan mielivaltaa vastaan? Onko ainut vaihtoehto "tyytyä osaansa"?

Jakelu: Autismiliitto

terv. Aspergerinfo

59

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertokaakokemuksia

      Eikö kukaan koe tulleensa kohdelluksi väärin Suomessa vallitsevien lakien mukaan? Esim. perustuslailliset oikeudet kuuluvat kaikille, on olemassa poliisilaki, Poliisihallitus sekä oikeus valittaa EUn ihmisoikeustuomioistuimeen.

    • kitaristiautisti

      Lakatkaa jo valittamasta ja soittamasta suutanne autistien palstalla. Luulisei, että te fiksut Aspergerit osaatte lukea itsenne tohtoreiksi ja rohvessoreikksi ja osaatte kyllä pitää huolta itsestänne turvautumatta meittien kehitysvammaisten apuun. Jos tarttette apua niin tehkää kuin me itte perustakaa pandi ja tulevaisuus on teidänkin. Mutta lakatkaa valittamsta. Ei mekään soiteta suutamme. Me soitetaan sähkökitaraa http://yle.fi/uutiset/pertti_kurikan_nimipaivat_kerannyt_ennakkoon_enemman_mediahuomiota_kuin_lordi/7975303?ref=leiki-uu

    • Oikeeimmeinen

      Totta turiset! Suuri rikos on, että autismi ja asperger sotketaan toisiinsa. Tämäkin palsta on yksi rikollinen esimerkki asiasta. Miksi täällä mellastaa aspergerinhokit antamatta palstaa oikeille immeisilleI

      • aspergervoiollaautistine

        Asperger -henkilö voi kärsiä henkisestä puolustuskyvyttömyydestä kuten autistinen.
        Esimerkki jossa aspergerhenkilön läheinen tekee hänelle henkistä väkivaltaa tuntien hänen autistiset heikkoutensa läpikotaisin. Henkilö on vuosikausia saanut aspergerhenkilön puhumaan itselleen kaikki kipeimmät asiat, ja aina kivuliaimmalla kohdalla mm. kirkuu aspergerhenkilön korvaan hirvittävällä äänellä niin, että aspergerhenkilö mm. menee aistiyliherkkyyksien johdosta shokkitilaan ja traumatisoituu kun häntä näin satoja kertoja järkytetään liittyen elämän kivuliaimpiin kokemuksiin yhdistämällä ne tuskallisiin aistikokemuksiin yhä uudelleen ja uudelleen.
        Aspergerhenkilö ei kykyne osoittamaan kyseistä toimintaa ulkopuolisille toteen, vaan se jää näiden kahden henkilön keskiseen tietoisuuteen, eikä hän täten voi saada asianmukaista tukeakaan ongelmaansa.


      • Lisättäköön

        Että nykyäänhän nämä diagnoosit tulevat saman otsikon alle "autismin kirjon häiriö", joten niitä ei siten täysin voi erotella toisistaan.
        Tännehän tulisi enemmän keskustelua autismista, jos autistit tai heidän läheisensä kirjoittaisivat. Aspergerit kun ovat niin verbaalisia, siksi varmaan korostuu heidän läsnäolonsa täällä.
        Täytyy kyllä myöntää, että minustakin tämä on yksi maailman kummallisimpia nettikeskuskusteluja nämä suomalaiset asperger keskustelut.
        Onko asperger vai mikä siihen vaikuttava tekijä en tiedä.


      • Aspergerinfolainen
        aspergervoiollaautistine kirjoitti:

        Asperger -henkilö voi kärsiä henkisestä puolustuskyvyttömyydestä kuten autistinen.
        Esimerkki jossa aspergerhenkilön läheinen tekee hänelle henkistä väkivaltaa tuntien hänen autistiset heikkoutensa läpikotaisin. Henkilö on vuosikausia saanut aspergerhenkilön puhumaan itselleen kaikki kipeimmät asiat, ja aina kivuliaimmalla kohdalla mm. kirkuu aspergerhenkilön korvaan hirvittävällä äänellä niin, että aspergerhenkilö mm. menee aistiyliherkkyyksien johdosta shokkitilaan ja traumatisoituu kun häntä näin satoja kertoja järkytetään liittyen elämän kivuliaimpiin kokemuksiin yhdistämällä ne tuskallisiin aistikokemuksiin yhä uudelleen ja uudelleen.
        Aspergerhenkilö ei kykyne osoittamaan kyseistä toimintaa ulkopuolisille toteen, vaan se jää näiden kahden henkilön keskiseen tietoisuuteen, eikä hän täten voi saada asianmukaista tukeakaan ongelmaansa.

        Miksi minua on kiusattu koko elämäni ajan joka paikassa vaikka olen rauhallinen, kiltti ja syrjäänvetäytyvä. Onko se syy kiustata ja syrjiä? Nykyisin tämä on jo levinnyt virkavallan tahollekin, joista nämä psykopaattisadistit (mm. poliisit) näkevät, minkälaisten ihmisten kiusaamisesta saavat parhaimmat mielihyvät. Missä on autismiliiton, autistien edunvalvontajärjestön tuki?

        t. en kerro omaa oikeaa nimeäni


    • LiittoII

      Jos jollakulla olisi tähän ketjuun joitain mielipiteitä tai omakohtaisia kokemuksia voitaisiin asia ottaa esille julkisesti. Tämä ei ole vitsi, vaan aivan AO (=aikuisten oikeasti) asiaa viedä eteenpäin.
      t.ystävyydellä, Aspergerinfo

    • sukulainen

      Autismi on kyllä tuttu suvussani, mutta mitä tarkoittaa tämä KIRJO. Onko kyseessä jokin rikostermi?

      • Lievästiautisti

        Autismin kirjolla (engl. autism spectrum) viitataan laaja-alaisiin eli kokonaisvaltaisiin autonomisen eli tahdosta riippumattoman hermoston kehityshäiriöihin (pervasive developmental disorders, PDD, diagnoosikoodi F84), joita ovat Aspergerin oireyhtymä, Kannerin oireyhtymä, epätyypillinen autismi, älylliseen kehitysvammaisuuteen ja kaavamaisiin liikkeisiin liittyvä hyperaktiivisuusoireyhtymä sekä erittäin harvinaiset Rettin oireyhtymä ja Hellerin tauti.

        Autismikirjon häiriö (Autism spectrum disorder, ASD) on Amerikan psykiatrisen yhdistyksen julkaiseman mielenterveyden häiriöiden DSM-5-käsikirjan sisältämä diagnoosinimeke, joka korvaa luokituksen aiemmassa versiossa käytetyt laaja-alaisten kehityshäiriöiden erillisdiagnoosit Aspergerin syndrooma, autistinen häiriö (299.00 Autistic Disorder) ja tarkemmin määrittelemätön laaja-alainen kehityshäiriö (PDD-NOS)


    • Kirjoista

      Tietynlaista väärinkohtelua tapahtuu niin paljon, ettei sillä ole mitään rajaa.
      Lieneekö siitä johtuvan, että ihmisillä menee jo kirjotkin sekaisin...

      • AO_ÄO

        Aloitus ei ollut tarkoitettu vitsiksi. Jos jollain on oikeasti aiheeseen jotain asiallista sanottavaa, avatkoon sanaisen arkkunsa. PIAN.


    • Kirjoilija

      Jokapäiväinen rikos jonka kohtaan: Jos avaan sanaisen arkkuni, on reaktio yleensä puolustava: ”ei sinussa mitään ole”,tai sitten jankataan siitä, kuinka ”meillä kaikilla on välillä sitä ja tätä”. Inhoan tätä, koska en halua kenenkään yrittävän ottaa diagnoosia minulta pois.

      • Kirjoista

        Asperger ei välttämättä haittaa kielellisiä kykyjä, jossain luin, että aspergerit voivat olla verbaalisesti lahjakkaita.
        Aisteissa viat on ainakin minulla, eikä verbaalisissa kyvyissä.
        Ei puhumisesta tai kirjoittamisesta minun mielestäni voi todeta kuin yhden osa-alueen elämää, melko rajallisen sellaisen. Entäpä esim. halvaantunut, joka pystyy puhumaan. Ei mitään ongelmia, jos puhe luistaa ?

        Oikeastaan olen tosissani. Jos se vaikka johtuu autisminkirjolaisten laajasti kokemista vääryyksistä, että heidän keskusteluistakin on tullut yhtä vitsiä.
        Silloin minä ainakin vitsailen paljon, kun en enää muuta voi, kun kaikki on ihan älytöntä.


      • infoinfoinfo

        Yritin täältä pääkaupunkiseudulta soittaa Apua itselleni. Olen Asperger. Luuria tulee korvaan sekä numerosta 112 että valtakunnallisesta terveysinfosta 0931010023. Joten; hyppään ikkunasta ehkä.
        Kiitos kuitenkin kaikille, jotka ovat auttaneet tai yrittäneet auttaa muutaman viime vuoden aikana.


      • Aspergerinfo_Hki
        infoinfoinfo kirjoitti:

        Yritin täältä pääkaupunkiseudulta soittaa Apua itselleni. Olen Asperger. Luuria tulee korvaan sekä numerosta 112 että valtakunnallisesta terveysinfosta 0931010023. Joten; hyppään ikkunasta ehkä.
        Kiitos kuitenkin kaikille, jotka ovat auttaneet tai yrittäneet auttaa muutaman viime vuoden aikana.

        En hyppääkään, piruuttani. Mutta tiedoksi; tänään numeroon 09-31010023 lähti palautetta 40 minuutin jonotuksen jälkeen. Kysyin, miksi hän on siellä töissä ja tahtooko tehdä asioille jotain. Vaikeni ja alkoi syyttää minua, koska olin soittanut sinne jo muutaman kerran aiemminkin. Sanoin tietäväni kuka hän on sen vuoksi koska alkoi turhanpäiten syytellä vaikka asiallisesti alun perin kerroin, ettei kahvitauot jatkossa voisi enää kestää 40 minuuttia. Hän ei ollut halukas tekemään yhteistyötä tämän epäkohdan poistamiseksi ja kerroin tekeväni sen hänen puolestaan. Kerroin myös, ettei hän enää mahdollisesti saisi pitää työpaikkaansa vaan hänen tilalleen sinne tulisi joku toinen.

        Tämä työntekijä ei myöskään osannut vastata kysymykseeni siitä, miksi pääkaupunkiseudulla sydänkohtauksen saanut ihminen joutuu odottamaan ambulanssia 2 tuntia eikä sitä, että ihminen kuolee, jos sydänkohtauksen saatuaan ei saa pikaista apua. 5-7 minuuttia on maksimi, milloin ihminen pystytään elvyttämään ilman pysyviä vammoja.


    • Kielinen

      Vitsi ei aina ole paha asia. Kun se keventää elämää. Ei kaikki aina tarvitse niin vakavaa olla. Pitää nähdä, että meillä on vielä kieli tallella ja se on paljon se.

      • kieletkäyttöön

        Juurikin tulin siihen johtopäätökseen tänään, että viimeisenä toivonamme
        käyttäkäämme kieltämme.


    • Orjuutettu
    • kieli-info

      Tahtoisitteko kertoa jotain Tanille, tehkää lista. Tapaamme piakkoin.

    • possunkieli

      HUSin neuropsykiatrian yksikön lääkärit eivät vastaa soittopyyntöihin.

    • tiedottajaY

      Mahtanevatkohan Lastenlinnassa toimia samoin periaattein? Heillä muuten on toisinaan 11.00-11.45 ruokatunti, jolloin kukaan ei vastaan yhteenkään puheluun. Sinä aikana syödään hyvin ja juoruillaan potilaisen henkilökohtaisista asioista. Että sinne vaan viemään lapsia turhille tutkimusjaksoille.

    • Tämmönensairaus

      Minulla on sairaus, että puhun totta. Olen puhunut ja puhun toistuvasti totta.
      Alan pahoinvoida valeiden alla elämisestä. Sairauteni on hyvin itsepintainen.
      Onneksi sentään selvisi mistä se johtuu.

      • infolainen

        Minäkään en osaa puhua muuta kuin totta. Ihmiset tahtoisivat minun valehtelevan ja olevan noudattamatta lakia, jotta pärjäisin muiden tavoin yhteiskunnassamme. Aina kun puhun totta, koska en osaa valehdella, joudun vaikeuksiin. Ja jos yritän kertoa minulle valehdellun ja selittää sillä toimintatapojani, joudun yhä suurempiin vaikeuksiin, muutamaan otteeseen on ollut lähteä henki sen vuoksi, koska en ole osannut valehdella.


      • infolainen_myös

        Tuli tästä mieleeni tapahtuma, jota ennen olin puhunut totta, en siis loukannut ketään vaan puhunut asioista niiden oikeilla nimillä. Seuraavana aamuna joku tuli potkimaan oveani?! Mitähän seuraavaksi?


      • Tämmönensairaus
        infolainen kirjoitti:

        Minäkään en osaa puhua muuta kuin totta. Ihmiset tahtoisivat minun valehtelevan ja olevan noudattamatta lakia, jotta pärjäisin muiden tavoin yhteiskunnassamme. Aina kun puhun totta, koska en osaa valehdella, joudun vaikeuksiin. Ja jos yritän kertoa minulle valehdellun ja selittää sillä toimintatapojani, joudun yhä suurempiin vaikeuksiin, muutamaan otteeseen on ollut lähteä henki sen vuoksi, koska en ole osannut valehdella.

        Samantapaista täälläkin.
        Vähäksi aikaa yritin sopeutua valehteluun (tosin varsin eriskummallisella tyylillä), mutta minulla alkaa siitä pää sekoamaan kertakaikkiaan, joten on pakko palata jatkamaan pyrkimystä vain ja ainoastaan tottapuhumiseen kirjaimellisesti oltiin siitä mitä mieltä hyvänsä, koska muutoin sekoan vakavasti.


    • JURISTI_AS

      Minut on poliisi pahoinpidellyt 3 kertaa ja jokaisesta olen hakenut lääkärintodistuksen, joista on todistettavista näkyvissä vammani. Tämän olen sen vuoksi tehnyt, sillä asia lähtee Poliisihallituksen käsiteltäväksi ja sen jälkeen mahdollisesti Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen.

    • meilahti--

      Mitä tehdä isännöitsijälle, joka rikkoo ihmisoikeuksia ja perustuslakia?

    • Kiusaamista

      Kun olen kertonut asperger-heikkouksistani kuten sanojen voimakkaasta vaikutuksesta ja siitä että otan sanat kirjaimellisesti tosissasi (valitettavasti usein jopa silloin, kun tiedän toisella tasolla, että ne eivät ole totta), olen useita kertoja joutunut manipulointipyrkimysten kohteeksi. En myöskään pysty unohtamaan minulle kerran sanottuja sanoja.
      Minusta inhottavaa ja epämoraalista, että ihmiset pyrkivät hyödyntään tällaista syndroomaksi nimettyä ominaisuutta.

    • Pidetty
    • Admin_

      Olen toisinaan joutunut poliisien kiinnipitämäksi, vaikken ole ollut edes aggressiivinen, sen jälkeen olen ollut ja saanut syytteen virkavallan vastustamisesta sekä sakot. Hyvin raakaa henkistä väkivaltaa kiinnipito ilmentää.

      • Mielipiteeni

        Ei mielestäni kiinnipito sovi ollenkaan.
        Se on eri asia jos vapaaehtoisesti pitää jostakin kuten Temple Grandin siitä kojeestaan, jonka itse rakensi ja itse meni sinne.


    • sairasyhteiskunta

      Äsken kauppaan mennessäni koira mukanani, ohikulkeva tyyppi, n. 30 v. mieshenkilö alkoi tuijottaa. Hän käveli ohitseni ja kääntyi katsomaan, tämä toistui noin 30 metrin matkalla 3 kertaa. Ennen kuin hän häipyi kulman taakse, huusin kysymyksen "miksi tuijotat"? Ei vastannut. Menin kauppaan, minne olin alunperinkin menossa ja mies seisoi kassajonossa. Kävin kysymässä häneltä, miksi hän äsken tuijotti minua kadulla (minussa eikä koirassani ollut mitään sellaista minkä vuoksi olisi pitänyt tuijottaa, mikä lisäksi on todella epäkohteliasta) Hän VALEHTELI; en minä sinua tuijottanut! Kadunpätkällä ei ollut sillä hetkellä ketään muita eikä mitään tapahtunut siinä suunnassa missä koirani kanssa kävelin. Sanoin ok, ja kävelin pois.

      Sen jälkeen jouduin kotimatkalla vielä uudelleen kiusatuksi, vaikka matkaa oli vain noin 100 m, tullessani kaupasta ulos. Siitä en jaksa enempää nyt kertoa.

      • Tuijottamisesta

        Olisi varmaan yksinkertaisempaa kun ei kyselisi mitään tuijottajilta,
        Minua on kuulemma aikoinaan tuijotettu, mutten juurikaan ole sitä itse huomannut. Olisi kyllä mennyt aika hankalaksi lähteä heiltä kyselemään syytä.
        Syyt kun vielä voivat olla niin lukemattomat.
        Kerran joku meni kysymään ja minusta se oli todella vaivaannuttavaa...hmm...
        hieman liiallista puuttumista ikäänkuin...koska ei lakikaan katsetta määrää.


      • sairasyhteiskunta

        Minulla on oikeus tuijottamattomuuteen. Jos joku tuijottaa syyttä, kyllä näen oikeudekseni kysyä häneltä, miksi hän tuijotti. Jos tuijottaja ei pysty perustelemaan minuun kohdistunutta tuijotustaan, hän nähtävästi, jos ÄO riittää, on seuraavan kerran minut nähdessään tuijottamatta.


    • gallup

      Löytyykö joltain omakohtaisia kokemuksia "edunvalvontajärjestöjen" toiminnoista pidemmällä aikavälillä?

      • sivullinen1

        Onko edunvalvontajärjestöillä lainmukainen oikeus käyttää orjatyövoimaa ts. kyykyttää ihmisiä korvauksitta RAYn tuilla? Osaako Autismiliitto vastata tällaiseen kysymykseen?


    • Lomake

      Täällä takkis-palstalla on omakohtaisia kokemuksia vaikka kaikille jakaa:
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/1880906
      1. .........................................
      2.--------------------------
      3.____________________

    • tanilletöitä

      Husin neuropsykiatrian polilla toimii muutama ammattitaidoton työntekijä. välttäkää kyseistä paikkaa. lisäksi ilman potilaan suostumusta tiedot yksityiskohtineen levitetään kaikkiin kaupungin terveydenhuollon yksiköihin.

    • tutkintapyyntö

      Husin neuropsykiatrian yksiköstä ilman potilaan lupaa levitetään hänen henkilökohtaisia tietojaan kaikkialle. Kuka tästä vastaa? Se on rikos.

    • taloyhtiö_x_samakatu

      http://aspergerinfo.foorumi.eu/viewtopic.php?f=81&t=163&p=1459#p1459

    • kidutettu

      Luin lomakkeen. Olipa järkyttävää luettavaa. Voisitko ystävällisesti infota lisää tästä aspergrien kidutuksesta?

    • myöskidutettujausein

      Aspergerinfossa lisää myös. Kiitos kommentoineille täällä sekä muualla.

    • edunvalvonta_mistä
    • juristisukuinfo

      Tein kirjallisen rangaistusvaatimuksenvastustamisilmoituksen saatuani tyhjästä 195 euron sakot. Ylikonstaapelin kanssa puhuttuani tänään puhelimessa, joka oli tavallaan kuulustelu puhelimitse hoidettuna, sain sellaisen kuvan, että hän otti fiksuna lausuntoni tosissaan ja vihjasi, että mahdollisesti minulle kirjoitettu sakko tultaisiin kokonaan kumoamaan eli koska en ollut tehnyt mitään ja poliisit käyttäytyivät ammattillisesti tilanteessa väärin, en saa mitään rangaistusta tyhjästä, mikä olisi todella reilusti tehty vihdoinkin virkavallan taholta. Ristin käteni, jotta voittaisin koko jutun siten, ettei minun tarvitsisi maksaa penniäkään tapahtumasta, mistä minua syytetään perusteitta. Rikosnimikkeenä oli virkavallan vastustaminen, joka tapahtui sen jälkeen, kun minut väkisin raahattiin poliisiautoon ja estin auton oven sulkemisen jalallani, koska en ollut tehnyt mitään väärin/lainvastaisesti. Lisäksi tästä syystä käsiraudoitettiin ja koirani vietiin ties minne. Olimme juuri menossa kotiinpäin keskustasta takaisin, josta on 10 min matka, kun tämä kaikki yhtäkkisesti tapahtui. Vastustin kirjallisesti sakkovaatimusta ja oletan/toivon, että koko asia kumotaan, sillä poliisit toimivat perustuslain vastaisesti.

    • oikeusjakohtuus

      Rohkeasti tehty.

      • tammikuu2016lauantai

        Aspergerinfo on rohkea.


    • Kuka_uskoo_Assia

      Todistelun perusteella hovioikeus piti mahdollisena, että jos sukupuoliyhteys on tapahtunut, osapuolet ovat voineet kokea sen eri tavalla. Asianomistaja saattoi kokea kieltäytyneensä, kun taas vastaaja saattoi kokea tämän suostuneen seksiin.

      Hovioikeus piti uskottavana sitä, että asianomistaja oli jossain vaiheessa kieltäytynyt seksistä ja kokenut tulleensa pakotetuksi sukupuoliyhteyteen. Sen sijaan näyttöä ei ollut siitä, että Lammi olisi käyttänyt hyväkseen asianomistajan heikentynyttä kykyä puolustaa itseään ja ilmaista tahtoaan.

      Hovioikeuden mukaan Lammi ei havainnut eikä hänen olisi pitänytkään havaita asianomistajan poikkeavuutta eikä etenkään tämän puolustuskyvyttömyyttä ja tahdonmuodostuksen ongelmia. Tämän takia hovioikeus hylkäsi syytteen.

      http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195011517448/artikkeli/hovioikeus hylkasi syytteen jonka mukaan tappaja syyllistyi vankilomalla seksuaalirikokseen.html

    • taukomuusikko
    • vahvaAssi

      Hei

      olen saanut kaksi varoitusta taloyhtiöltä ei-mistään, minut on lavastettu syylliseksi ja tämä on oikeasti totta. Kuinka toimia etten jäisi asunnottomaksi? Kun joukko katkeria kateellisia ilkiöitä toimii keskenään mitä tällaisessa tilanteessa voi yksi ihminen heille? Vetoanko perustuslakiin käräjäoikeudessa? Löytyykö ennakkotapauksia?

      • kiitollinen

        Asia ratkesikin hyväkseni. Olen aspegerinfolainen. Aspergerinfon ylläpitäjä hoiti asian puolestani. Häätöuhkaus jätettiin sikseen.


    • Autisminkirjonhenkilöihi

      tarvii vain kovempaa potkua persuuksiin kyllä mä sen muistan niinkuin unessa en kaipaa

      • tykkäsin

        olla aina ikkunalla


      • olijalkavaivoja

        laittoi treenaamaan pidin siitä kovasti vaikken sanonut
        en sanonut miistään muustakaan mitään
        sokeria ei ollut muroihin lusikka putosi lautaselle
        isäni jauhoi palasokeria sokeriksi jo alkoi toimia


      • kuitenkaan

        en ollut erityinen karkinsyöjä söin paistettua maksaa suoraan pannulta


      • sokeria-

        piti olla juuri sopivasti joka on outoa olisin voinut lappaa ihan kuinka paljon vaan


    • nam_

      sain lisäaikaa sekä kehoituksen olla puhumatta minua vihaaville henkilöille enää kuukausiin mitään

    • terveiset_

      Gallup; kuinka moni assi asustaa kerrostalossa? Onko kukaan koskaan toiminut teitä kohtaan epäoikeudenmukaisesti kerrostalossa asuessanne? Tai vastoin Suomen lakia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe