katuvalojen puute yöllä??

umpisokeee

jaahas, kukaan ei sitten niinku käy yöllä töissä mm pyörällä tai muutenkaan liiku??, sitäkö mieltä ollaan tässä kaupungissa, jos minä yhdenkään kerran kaadun ku tulen töistä kotii ja loukkaan itseni niin tulen haastamaan tän cityn sitten käräjille, ei kyllä kovin turvalliselta touhulta vaikuta, rosvojen,raiskaajien yms sellaisen ihanne tilanne... kiitos vaan

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurhaaKitinää

      Onhan sulla pyörässäs valot. Kyllä nykyisillä led-valoilla näkee aivan hyvin.

      • Ei-näe-mitään

        Esim. sateella ei välttämättä näe kunnolla vaikka olisi hyväkin lamppu. Katuvalo on aina parempi kuin pelkkä pyörän lamppu.


      • 4plus2
        Ei-näe-mitään kirjoitti:

        Esim. sateella ei välttämättä näe kunnolla vaikka olisi hyväkin lamppu. Katuvalo on aina parempi kuin pelkkä pyörän lamppu.

        Oletko kysynyt H.S:lta? Jos sieltä saisi vaikka neuvoa tilanteeseen. Kannattaa ainakin yrittää.


    • Pulleaperhonen

      Mielestäni ihan järkyttävää kun valoja ei ole päällä. Esim ok-alueella on rosvojen hyvä liikkua ja hiiviskellä pimeässä. Eikö olisi parempi sammuttaa vaikka vain joka toinen valopylväs kuin että kaikki pimeinä. Tosi turvatonta. Säälin niitä jotka joutuvat kulkemaan pimeän aikaan ulkona .

      • Kiinteistöosaaja

        Laita pihallesi liiketunnistimilla ohjattu pihavalaistus. Hämäräkytkin lisäksi ohjaamaan käytön vain pimeällä. Nykyisin noita kaikkia saa kohtuuhintaisesti. Myös näkyvästi asennettu kameravalvonta karkoittaa rosvot ainakin omalta kiinteistöltä ja niidenkin hinnat ovat tulleet alas muutamassa vuodessa.


      • Puskajussit

        No miten neuvot meitä jalankulkevia? Otsalamput päähän ja machete kouraan raiskareitten ja muiden hörhöjen varalle?


    • Hyvinkäymeille

      Hyvinkää kaupunki ei välitä kaupunkilaisista eikä heidän turvallisuudesta. Säästösyistä pitää tinkiä turvallisuudesta. Ehkä näillä säästöillä saadaan sitte seuraavalla kerralla ostettua taidetta joka luo turvallisuutta.

    • käähyvin

      Itse olen viimeaikoina miettinyt juuri samaa... kaupunki sammuttaa katuvalot sekä suojateiden liikennevalot joista olisi oikeasti jotain hyötyä ja sitten käytetään säästetyt rahat taas johonkin taide-, harraste- tai kulttuuripläjäykseen joita muutenkin koko kylä jo pullollaan...

      • Öljykriisi

        Kun liikennevalot on pois käytöstä niin silloinhan säästyy energia kun tyhjänpäiväinen seisoskelu risteyksissä loppuu. On tympäisevää seistä ainoana risteyksessä ja muodostaa yhden auton ruuhkan. Liikenne on sujuvaa ja joustavaa kun valot ei toimi. Energiaa säästyy tyhjäkäynneistä ja maailma pelastuu. Muutamana ruuhkatuntina joissakin risteyksissä ne ovat tarpeellisia. Kun rahaa kerran pitää säästää niin tämä on yksi oikeista kohteista.


    • tilastonikkari

      Toivottavasti vertaillaan paljonko onnettomuuksia tapahtuu nyt kun valot on poissa. Ymmärrän ettei valoja polteta valoisina kesäöinä mutta nyt on vielä tosi pimeää.

    • gfjcghkhjl

      Kävin Varkaudessa vähän aikaa sitten, ja siellä oli sama tilanne. Itse en tuntenut yhtään sen turvattomammaksi kävellä asemalta kyläpaikkaan keskellä yötä, vaikkei katuvalaistusta ollut. Talojen pihavalot tarjosivat yllättävän hyvän valaistuksen.

      Pyöräilyyn on olemassa kunnon valoja. Erilaisia hälyttimiä ja sumuttimia on myös olemassa päällekäynnin varalta. Suosittelen hankkimaan sellaisen.

      Itse olen pienikokoinen keski-ikäinen nainen ja kulkenut varmaan tuhansia kilometrejä pimeitä maanteitä elämäni aikana, ja mitään ei ole koskaan tapahtunut. Olen myös nukkunut metsässä, eikä ole käynyt kimppuun sen enempää karhu, susi kuin ihminenkään.

      Ehkä työnantajasi tarjoaa taksisetelit tai muun järjestelyn, jos julkiset eivät kulje työaikaasi? Aikanaan eräässä työpaikassa työnantaja tarjosi kyydit silloin, kun julkinen liikenne ei kulkenut (tietyt pyhäpäivät).

    • hyrrä

      no onneksi ei ole sattunut mitään, ei se tarvi ku kerran osua kohdalle se huono "tuuri" niin nirri on sitten pois, ihmetellään sitten jälkikäteen kun ja jos jotain tapahtuu ja sitten vatvotaan että miten olisi voinut kukakin toimia toisin jotta näin ei olisi tapahtunut. ja jaettu vastuu ei ole kenenkään vastuu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe