yläluomileikkaus/ arvet

4eye

Moikka,
Osaako kukaan sanoa kauan arvet näkyy luomissa?
Kävin maaliskuun lopussa operaatiossa ja edelleen vasemmassa silmässä oleva arpi näkyy selvästi. Käytän arpi/ peitevoidetta päivittäin, mutta tuo toinen puoli näyttää pysyvän vaan ennallaan, aurinkolasit myöskin käytössä aurinkoisina päivinä. Eräs asia harmittaa kovasti, käytän välillä luomiväriä minkä pohjustan kunnolla, mutta jossain vaiheessa luomiväri 'pakkautuu' molemmissa silmissä arpikohtiin ja näyttää tosi järkyltä. Ennen käytin piilolinssejä, nykyään en käytä niitä enää kuin silloin kun tulee lähdettyä 'ulos', käytän arkisin silmälaseja ettei tuo toinen arpi näkyisi niin selvästi.
Kauankohan tässä pitää vielä odottaa että arpi häipyy? :(

6

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinenjoo

      Maaliskuulla tehty myös sama operaatio rf-veitsellä. Minullakin näkyy arpi toisessa luomessa punaisena, mutta se jää niin hyvin luomivakoon ettei sitä edes huomaa. Toinen on jo aika näkymätön mutta siinä on nenänpuolella pientä kohoumaa puolen sentin pätkä, mutta ei sekään näy kun on luomivaossa.
      Kävin oikein peilillä katsomassa ja totesin että melkeinhän ne arvet ovat näkymättömät.
      Luomiväriä en ole kokeillut kun en ole siihen edes tottunut, kun luomeni ovat olleet niin raskaat.
      Onko arpesi myös paksut ?? Minulla ei paksuuntumaa ole kuin tuo mainitsemani pikkupätkä.
      Luomista ei tullut täysin symmetrisetkään mutta toki paaaljon paremmat kuin entiset ;))
      Laitan luomiini aamuisin ja iltaisin Silikonivoidetta. Siksikään en vielä ole luomiväriin kajonnut. Se on vielä kaupassa.

    • rauhassarauhassa

      Arvet paranevat aina hitaasti ja niille pitää antaa aikaa. Ei saa olla hätähousu

    • Varo_valoa

      Tuo luomivärin pakkautuminen arven päälle on vain eduksi. Kun aurinko paistaa jo reilusti, luomiväri suojaa edes hieman auringolta joka hidastaa arven vaalenemista.
      Itse kävin yläluomileikkauksessa aikanaan joulukuun alkupuolella niin ei tarvinnut varoa parantumisvaiheessa aurinkoa. Silloinkin arpien vaaleneminen kesti useamman kuukauden, mutta ei haitannut kun asettui hienosti luomivakoon (oma leikkauksenikin tehtiin RF-veitsellä).

      • sdasd

        Aurinko ei hidasta arven vaalentumista vaan aiheuttaa ruskeaa pigmenttiä, joka ei kyllä lähde sitten millään. Arvet tulee ainakin puolen vuoden ajan suojata voiteella ja aurinkolaseilla.

        Itseltä on laseroitu ruskettuneita arpia kasvoista ja en suosittele kenellekään menemään aurinkoon ilman kunnon suojaa. Itse käytin suojavoiteita, mutta en tarpeeksi voimakkaita/hikoilin ne pois.


    • paranevatKyllä

      Joulukuussa leikattiin yläluomet, eikä näy enää mitään arpia.
      Kyllä ne arvet oli kolme-neljä kuukautta punaiset ja paksutkin, mutta nyttemmin sulautuneet ihoon nätisti.

    • 4eye

      Kiitos kovasti kaikille vastauksista! En ajatellut lopouun asti tuota operaation ajankohtaa, harmi. Olen kyllä suojannut silmiäni aurinkolaseilla, mutta silti askarruttaa josko se aurinko paistaa silti linssien läpi ja jättää punaiset arvet. Paksuuntumista en ole huomannut muualla kuin tässä vasemman silmän ulkonurkassa. Tänään olin ensimmäistä kertaa töissä piilolinssit silmissä. En laittanut luomiin muuta kuin pohjustus- ja peitevoiteen, taas sama juttu, useamman kerran päivän aikana sai pyyhkiä arpikohtia sormella kun väri pakkautui viivaksi. Itse käytän iltaisin Ihoakatemiasta ostamaani arpivoidetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe